Volkswagen wprowadził facelifting Golfa MK7 w 2017 roku, a razem z tym zaktualizowano również wersję GTI, która stała się ikoną segmentu hot hatch.
Golf od zawsze był jednym z najpopularniejszych modeli produkowanych przez Volkswagena, a wersja GTI marzyła o nim nie tylko młodzież. W związku z tym producent musiał wyróżnić go na tle innych modeli w każdej kwestii.
GTI Mk 7.5 to nie tylko zwykły Golf z mocniejszym silnikiem. To był samochód, który można było zabrać na tor wyścigowy z przyjaciółmi w weekendy, a w pozostałe dni jeździć nim jak codziennym autem.
W wersji GTI dostępna była nawet automatyczna skrzynia biegów, co ułatwiało jazdę w trudnych warunkach miejskich, gdzie pasażerowie mogli cieszyć się funkcjami, których nie oferują ekstremalne samochody sportowe.
Volkswagen włożył dużo pracy w to, by poprawić wygląd Golfa GTI 7.5. Przód pojazdu zyskał odnowioną kratkę, ozdobioną siatkowym wzorem, podkreśloną czerwoną linią. To samo odnosiło się do nowego designu reflektorów, które miały kształt skrzydełek i podkreślały nowe światła LED. Dodatkowo, zderzak sportowy wyposażono w odwróconą kratkę w kształcie trapezu, a po bokach umieszczono nowe lampy przeciwmgielne LED.
Z profilu GTI wyglądał głównie jak każdy inny Golf, ale bystre oko dostrzegło niższy prześwit oraz unikalne 18-calowe felgi aluminiowe. Jako opcję, klienci mogli zamówić zestaw 20-calowych alufelg. Golf GTI był dostępny w wersji z trzema lub pięcioma drzwiami, pozostając wiernym swoim podstawowym wartościom jako samochód stworzony dla młodzieży.
Wewnątrz kabina rozpieszczała pasażerów fotelami kubełkowymi z wysokim oparciem, pokrytymi tkaniną nawiązującą do oryginalnego Golfa GTI z lat 70-tych. Przed kierowcą znajdował się nowy, w pełni cyfrowy panel instrumentów, gdzie obrotomierz i prędkościomierz były większe.
Kierowcy mieli możliwość skonfigurowania wyświetlacza, aby mapa systemu nawigacji była wyświetlana pomiędzy tymi dwoma wskaźnikami. Na centralnej konsoli Volkswagen dodał najnowszą wersję systemu infotainment Discover-Pro, który również obsługiwał gesty.
W tylnej części Volkswagen zainstalował dzieloną kanapę, która pomieściła dwoje dorosłych. Oferowała również wystarczająco dużo miejsca dla trzeciego pasażera siedzącego na środku, choć głównie na krótkie przejazdy po mieście.
Pod maską producent zamontował najnowszą wersję turbo doładowanego silnika TSI o pojemności 2,0 litrów, który wykorzystuje technologie doładowania oraz bezpośredniego wtrysku paliwa.
Volkswagen połączył go albo z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, która była standardem, albo z siedmiobiegową automatyczną (dual-clutch). Moc przekazywana była na przednie koła tylko przez elektronicznie sterowany dyferencjał, który naśladował działanie LSD.
Volkswagen cyfryzuję najpopularniejszy model w historii Grupy – Volkswagen Golf – wprowadzając istotną aktualizację. Głównym celem modelu na rok 2017 jest, oprócz nowych silników, bardziej atrakcyjnego designu i nowych systemów wsparcia, zupełnie nowa generacja systemów infotainment. Po raz pierwszy na świecie w klasie kompaktowej, topowy system „Discover Pro” można obsługiwać za pomocą gestów. Z ekranem o przekątnej 9,2 cala tworzy koncepcyjną i wizualną całość z nowym Active Info Display, który również debiutuje w Golfie. W tym samym czasie poszerzono również zakres usług online i aplikacji. Aktualizacja Golfa, z którego do tej pory sprzedano ponad 33 miliony sztuk, odzwierciedla nowy standard dla systemów wsparcia w klasie kompaktowej: technologie takie jak City Emergency Braking z nową funkcją monitorowania pieszych, nowy asystent w korkach (częściowo zautomatyzowane prowadzenie przy prędkości do 60 km/h) oraz Emergency Assist, które również są nowe w tym segmencie, znacząco poprawiają bezpieczeństwo.
Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa skrzynia DSG
Postępująca cyfryzacja idzie w parze z ulepszoną rodziną silników EA211 TSI. Nowy Golf początkowo debiutuje z nowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym „1.5 TSI Evo” – czterocylindrowym silnikiem turbo o mocy 110 kW/150 KM z systemem Active Cylinder Management (ACT). Wkrótce pojawi się wersja BlueMotion o mocy 96 kW/130 KM. Volkswagen zwiększył również moc Golfa GTI, którego nowa wersja osiągnie moc 169 kW/230 KM oraz 180 kW/245 KM (GTI Performance), a nowa 7-biegowa skrzynia DSG (automatyczna) stopniowo zastąpi 6-biegową DSG jako efektywną skrzynię dla Golfa.
Mocny, bardziej wyszukany design i nowe światła LED
Volkswagen prezentuje aktualizację dwóch- i cztero-drzwiowego Golfa, Golfa Varianta oraz sportowych wersji Golf GTI i Golf GTE w siedzibie Volkswagena w Wolfsburgu. Bardziej wysublimowany design wszystkich nowych wersji Golfa robi wrażenie większej mocy niż kiedykolwiek wcześniej. Wprowadzone zmiany obejmują nowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe reflektory halogenowe z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, nowe pełne reflektory LED zamiast reflektorów ksenonowych, nowe błotniki, nowe tylne światła LED – standardowo w każdej wersji Golfa – a także nowe felgi i kolory, a wnętrze Golfa na rok 2017 wykończono nowymi dekoracyjnymi elementami i tkaninami. Zakres wersji wyposażeniowych Golfa pozostaje bez zmian.
Pewny przód Golfa
Nowe detale nadają kultowemu designowi Golfa jeszcze większą wyrazistość, szczególnie połączenie grilla i reflektorów, które stylowo podkreśla oryginalny kształt. Dolny chromowany pas w grillu rozciąga się w lewo i w prawo jako element chromowany (malowany na czerwono w GTI i niebiesko w GTE), a LED-owe światła do jazdy dziennej sięgają do reflektorów (LED-y, które są standardowe lub opcjonalne, w zależności od wersji wyposażeniowej, zastępują reflektory ksenonowe w nowym Golfie). Otwory wentylacyjne w dolnej części zderzaka, które również zostały przeprojektowane, jeszcze bardziej podkreślają szerokość Volkswagena. Interakcja nowych detali sprawia, że Golf staje się jeszcze bardziej wyrazisty. Kolejnym elementem wizualnym, charakterystycznym dla wersji z Adaptacyjnym Tempomatem ACC i/lub Front Assist z funkcją City Emergency Braking, z nowym monitorowaniem pieszych, jest to, że czujnik radarowy dla tych systemów w wersjach TDI, TSI, LNG, GTD i GTI nie będzie już umieszczony (widocznie) w dolnym wlocie powietrza w zderzaku, ale będzie teraz ukryty za logo VW w górnym grillu.
Pełne LED-owe tylne światła w standardzie
Tył pojazdu również zyskał na charakterze: od teraz wszystkie wersje Golfa i Golfa Varianta będą wyposażone w pełne LED-owe tylne światła. W przeciwieństwie do wielu standardowych LED-owych świateł tylnych, żadne z funkcji nowych tylnych świateł Golfa nie będzie korzystać z konwencjonalnych żarówek. Dodatkowo, topowa wersja pełnych LED-owych świateł tylnych (dostępna dla Golfa w wersji 2- i 4-drzwiowej) będzie miała animowane wskaźniki kierunkowskazów. Tę wersję można rozpoznać po przezroczystym białym pasku LED, który zmienia kolor na pomarańczowy przy sygnalizacji. Na koniec, ale nie mniej ważne, topowa wersja wyróżnia się wizualnie wyraźnym przełączaniem między LED-owymi światłami tylnymi a LED-owymi światłami hamowania, gdy hamulce są włączone.
Wyszukane wnętrze
Wnętrze Golfa zostało wzbogacone o nowe panele ozdobne w drzwiach, desce rozdzielczej oraz konsoli centralnej, które zaprojektowało biuro projektowe Volkswagena „Colour & Trim”, a także nowe pokrycia siedzeń.
Volkswagen Golf GTI
Sportowe wersje GT wyróżniają się kolorowymi akcentami, które odpowiadają charakterowi konkretnej wersji Golfa, zamiast chromowanej listwy w grillu i reflektorach. Jednym z najważniejszych symboli Golfa GTI – czerwona listwa w grillu – została wydłużona jako jeszcze bardziej charakterystyczny element. Poprzeczka w grillu oraz małe skrzydełka po bokach standardowych podwójnych reflektorów LED są również czerwone. Tył Golfa GTI na rok 2017 wyróżnia się nie tylko nowymi zderzakami i pełnymi LED-owymi światłami tylnymi, ale także powiększonym przekrojem chromowanych rur wydechowych.
Volkswagen Golf GTE
Podobnie jak Golf GTI, najnowszy Golf GTE cechuje się charakterystycznymi niebieskimi elementami designu wersji hybrydowej plug-in. Niebieskie skrzydełka w nowych reflektorach LED GTE, które również są standardowe, wizualnie podkreślają dynamikę tego efektywnego Volkswagena.
Volkswagen Golf Variant
Różnorodność modeli Golfa tradycyjnie obejmuje Golfa Varianta. Najnowsza wersja tego wszechstronnego pojazdu także obchodzą swoją światową premierę. Nowy tylny zderzak sprawia, że Golf Variant wydaje się jeszcze dłuższy i elegantszy. Pełne LED-owe tylne światła, które również są standardowe w tej wersji, idealnie pasują do tego wyglądu. Podobnie jak w Passacie Variancie, Golf Variant jest dostępny z eleganckimi trapezoidalnymi panelami chromowanymi, które są bezpośrednio zintegrowane z dyfuzorem, jako opcja.
Cyfrowy wskaźnik i kontrola gestów
Aktualizacja Golfa jest najbardziej widoczna wewnątrz, ponieważ model na rok 2017 oferuje nowy i coraz bardziej cyfrowy koncept wyświetlania i kontroli. Opiera się on na nowym Active Info Display oraz pierwszym systemie infotainment z kontrolą gestów, oferowanym w produkcyjnym modelu Volkswagena. Wraz z tym Volkswagen zaktualizował swoją całą gamę systemów infotainment. Jego najważniejszą cechą jest nowoczesny design, większe ekrany dotykowe i, jak już wspomniano, – w przypadku topowego modelu „Discover Pro” – kontrola gestów, która jest wprowadzana po raz pierwszy w klasie kompaktowej Golfa.
Wskaźniki nowej generacji
Active Info Display Golfa to w pełni cyfrowa tablica przyrządów z licznymi interaktywnymi funkcjami. Wszystkie wskaźniki są wyświetlane wirtualnie na kolorowym ekranie o przekątnej 12,3 cala. Informacje nawigacyjne mogą być wyświetlane w 2D lub 3D. Jego rozdzielczość 1440 x 540 pikseli umożliwia niezwykle precyzyjne i zaawansowane interaktywne wyświetlanie wszystkich szczegółów. Istnieje pięć różnych profili informacyjnych, w których zmienia się rodzaj informacji i grafiki wyświetlane w określonych obszarach. Kierowca może wybierać między następującymi profilami: „Classic”, „Consumption & Range”, „Efficiency”, „Performance & Driver Assistance” lub „Navigation”. Profil „Navigation” jest dobrym przykładem interaktywnych funkcji Active Info Display: tutaj, prędkościomierz i obrotomierz są przesuwane na boki, aby zrobić więcej miejsca na mapę pośrodku. Informacje o jazdy, nawigacji i funkcjach wsparcia można również integrować w graficznych obszarach prędkościomierza i obrotomierza, zgodnie z wymaganiami. Dane takie jak obrazy kontaktów telefonicznych lub okładki płyt CD mogą również być wyświetlane na Active Info Display. W zależności od modelu, grafika może być dostosowana: w Golfie GTI, na przykład, grafika używa ostrej czerwieni GTI jako kontrastującego koloru, natomiast Golf GTE używa niebieskiego GTE, aby pomóc przyrządom wkomponować się w wygląd hybrydy plug-in. Active Info Display jest dostępny jako opcjonalny dodatek dla wszystkich wersji Golfa, jako alternatywa dla analogowych wskaźników.
Najnowocześniejsza generacja MIB – z kontrolą gestów po raz pierwszy
Kontrola gestów debiutuje w klasie kompaktowej z aktualizowanym Golfem. Będzie dostępna z najwyższej wersji modularnej matrycy infotainment (MIB) – „Discover Pro”, gdy tylko rozpocznie się nowy rok modelowy.
Ekrany od 6,5 do 9,2 cala
Volkswagen wymienił wszystkie istniejące systemy infotainment w Golfie na nową generację MIB. Najważniejszą cechą jest to, że wszystkie systemy oferują nowy design i większe ekrany dotykowe, chociaż nazwy systemów infotainment pozostają niezmienione. Systemy „Composition Touch” i „Composition Colour” o przekątnej 5 cali (o rozdzielczości 400 x 240 pikseli) zostały zastąpione nowym systemem „Composition Colour” o przekątnej 6,5 cala, z ekranem dotykowym o rozdzielczości 800 x 480 pikseli, a czarno-biały „Composition Touch” został wycofany. Wyższy poziom, „Composition Media” i „Discover Media” (w tym nawigacja), do tej pory miały ekrany o przekątnej 6,5 cala. Zostały one również zastąpione systemami o tych samych nazwach, ale z ekranami o przekątnej 8,0 cala, podczas gdy rozdzielczość 800 x 480 pikseli również pozostaje bez zmian. Ekran o przekątnej 8,0 cala w topowym systemie „Discover Pro” (w tym nawigacja) zostanie teraz zastąpiony ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala, z rozdzielczością zwiększoną z 800 x 480 do 1280 x 640 pikseli. Nowy „Discover Pro” będzie pierwszym systemem infotainment Volkswagena, który oferuje zarówno obsługę dotykową, jak i głosową z kontrolą gestów, oprócz czujników zbliżeniowych – to światowa premiera w segmencie aut kompaktowych. Volkswagen planuje wprowadzenie nowych systemów w kilku innych liniach produktowych w ciągu 2017 roku.
„Discover Pro” w szczegółach
Wersja „Discover Pro” MIB nie tylko ma wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala z rozdzielczością zwiększoną z 117 do 155 dpi, ale również została całkowicie przebudowana. W przeciwieństwie do poprzedniego systemu 8,0 cala stosowanego w Golfie, cała przednia część jest pokryta stylowym szklanym panelem (dotyczy to również nowego systemu „Discover Media”). Konwencjonalne przyciski i sterowanie to już przeszłość z „Discover Pro”; wszystkie interakcje odbywają się za pośrednictwem ekranu dotykowego i pięciu pojemnościowych paneli po lewej stronie nowego systemu infotainment. Ta pionowa belka po lewej stronie obejmuje funkcje: „Menu”, „Home”, „Włącz/Wyłącz”, „Głośniej” i „Ciszej” – innymi słowy, główne komendy, ponieważ kierowca musi mieć bezpośredni dostęp do funkcji, takich jak regulacja głośności. To samo dotyczy panelu pojemnościowego „Home”, którym kierowca może powrócić do głównego menu – a tym samym na ekran główny – z dowolnego podmenu w mgnieniu oka.
Indywidualnie konfigurowany ekran główny
W przeciwieństwie do poprzedniej wersji „Discover Pro”, kierowca może teraz również konfigurować ekran główny. Funkcja nawigacji jest wyświetlana w dużym panelu po lewej stronie ekranu, natomiast po prawej stronie znajduje się dwa mniejsze panele ułożone pionowo. Kierowca może przypisać istotne funkcje do tych dwóch interaktywnych paneli wyświetlaczy – na przykład radio lub bibliotekę multimedialną w górnym panelu oraz kontakty telefoniczne w dolnym panelu. Podobnie jak na smartfonie, gdy tylko kierowca dotknie przycisku „Home” – bez względu na to, w którym menu się aktualnie znajduje – system powraca do spersonalizowanego ekranu głównego, co opisano powyżej.
Obsługa gestów, dotyku i głosu
Inną nowością – jak już wcześniej wspomniano – jest to, że system „Discover Pro” działa teraz za pomocą kontroli gestów oraz dotykowych i głosowych. Oczywiście nowy „Discover Pro” jest również wyposażony w czujnik zbliżeniowy, dzięki któremu na ekranie pojawiają się jeszcze więcej funkcji menu, gdy ręka zbliża się do ekranu. Mimo różnorodności osprzętu i funkcji oferowanych przez nowy system infotainment, typowa dla Volkswagena obsługa systemu pozostaje intuicyjna i prosta.
Kontrola gestów
Kontrola gestów może być używana w różnych menu. Wystarczy ruch ręki, aby przesunąć poziomo ułożone elementy menu w lewo lub w prawo, umożliwiając kierowcy przewijanie głównego menu, zmienianie stacji radiowych, przewracanie playlisty albo przeglądanie przeglądarki zdjęć i albumów w bibliotece multimedialnej (CoverFlow). „Odbicie światła” wskazuje, które opcje można obsługiwać za pomocą kontroli gestów, a obsługa jest wspierana przez wizualne sprzężenie zwrotne. Sukcesywne gesty są również potwierdzane dźwiękiem, który można opcjonalnie wyłączyć.
W pełni zintegrowany i maksymalnie kompatybilny
Zakres wyposażenia oferowanego z systemem „Discover Pro” obejmuje również wzmacniacz o mocy 4 x 20 watów, napęd DVD, dwa porty USB (kompatybilne z Apple), dwa sloty na karty SD, gniazdo AUX-IN, dysk SSD o pojemności 10 GB, pełny zakres możliwości odtwarzania muzyki, odtwarzacz filmów, jukebox, odtwarzacz podcastów, czujnik zbliżeniowy i sterowanie głosowe oraz nawigację. Opcjonalnie oferowane są również „Tylny Widok” (kamera cofania), DAB+, do dwóch dodatkowych gniazd USB oraz dwa interfejsy telefoniczne. W zaktualizowanym Golfie kierowca lub pasażer na przednim siedzeniu może po prostu umieścić swój smartfon w nowo zaprojektowanej opcjonalnej skrytce na telefon („Komfort” instalacja wstępna). Największą atrakcją jest to, że telefon może być ładowany i łączony z zewnętrzną anteną pojazdu indukcyjnie – czyli bez kabli, zgodnie z normą Qi. Inne opcjonalne dodatki to opcje Car-Net „App Connect”, „Security & Service” (nowe w Golfie) oraz „Guide & Inform”, podczas gdy „Media Control” jest dostępne jako opcjonalny dodatek dla funkcji infotainment.
Media Control
Dzięki aplikacji „Media Control” Volkswagen oferuje interfejs infotainment dla tabletów (i smartfonów). Aplikacja umożliwia wygodne sterowanie wieloma funkcjami systemu infotainment z tabletu lub telefonu. Pasażerowie mogą po prostu połączyć swój tablet z systemem infotainment „Discover Media” lub „Discover Pro” za pomocą hotspotu WiFi. Systemy, które można kontrolować, obejmują radio, wszystkie źródła audio i wideo (np. USB, CD, DVD, dysk twardy) oraz system nawigacji. Informacje wyświetlane w menu zawierają artystę, nazwę albumu i okładkę. Standardowe funkcje w menu nawigacyjnym zostały uzupełnione o funkcję wyszukiwania adresów, która wykorzystuje Internet i którą można również wykorzystać do wprowadzenia wybranych wyników wyszukiwania jako celów. Ponadto pasażerowie tylnej kanapy mogą teraz wysyłać zdarzenia z kalendarza i wpisy z książki adresowej z tabletu nebo smartfona do systemu infotainment jako cele dla systemu nawigacji, co sprawia, że „Media Control” staje się mobilnym rozszerzeniem systemu infotainment oraz nowoczesnym systemem rozrywki na tylnej kanapie w przystępnej cenie.
Volkswagen Car-Net – aplikacje i usługi online dla Golfa
Najnowsza generacja modularnej matrycy infotainment umożliwia Golfowi połączenie z aktualnymi smartfonami Apple i Android za pomocą App Connect, ponieważ, oprócz MirrorLink™ (Android), App Connect może teraz również integrować CarPlay™ (Apple) i Android Auto™ (Google) w systemach infotainment pojazdów.
Bezpieczeństwo i usługi
Po raz pierwszy Volkswagen oferuje pakiet „Bezpieczeństwo i usługi” w Golfie. Daje to kierowcy mobilny dostęp do wsparcia w wielu sytuacjach. Do najważniejszych usług należą: „Automatyczne powiadomienie o wypadku”, „Zgłoszenie awarii” oraz „Planowanie serwisu” (w celu umawiania wizyt serwisowych w warsztacie). Zgłoszenie awarii umożliwia kierowcy skontaktowanie się z systemem infotainment, aby skontaktować się z Centrum Ratunkowym Volkswagena, które może zorganizować szybką pomoc lub pomoc medyczną, podczas gdy system już wysyła dane pojazdu i jego lokalizację do służb ratunkowych w momencie, gdy kierowca wzywa pomoc drogową. Ponadto „Bezpieczeństwo i usługi” oferuje takie funkcje, jak online monitoring „Drzwi i światła” oraz informacje o „Położeniu parkingowym” (za pomocą smartfona lub portalu internetowego). Każdy, kto ma w rodzinie osobę uczącą się jeździć, doceni „Alert Obszarowy” (który automatycznie powiadamia, jeśli Golf wjeżdża do lub opuszcza określone obszary) oraz „Alert Prędkości” (który jest aktywowany, gdy przekroczy się określoną prędkość). Inną użyteczną funkcją jest „Online Antywłamaniowy Alarm”, który wyśle powiadomienie za pośrednictwem aplikacji Volkswagen Car-Net na smartfonie lub mailem, jeśli zostanie podjęta próba włamania do samochodu.
Przewodnik i informacja
„Przewodnik i informacja” umożliwia korzystanie z szerokiego zakresu usług online. Obejmuje aplikację dla systemu „Discover Media” oraz rozszerzony zakres aplikacji dla systemu „Discover Pro”. Usługi dostępne dla „Discover Media” obejmują aplikacje takie jak „Online Wyszukiwanie POI”, „Import Destynacji”, „Informacje o Paliwie” (lokalizacja i cena), „Aktualności”, „Informacje o Parkingach” (lokalizacja i dostępność), „Pogoda”, „Stacje Ładowania” (np. Golf GTE) oraz „Online Informacje o Ruchu”. Usługa „Online Informacje o Ruchu” (informacje o aktualnej sytuacji na drodze) ułatwia przewidywanie, jak długo będzie trwała każda podróż Golfem, ponieważ przekazuje dane takie jak gęstość ruchu i korki, usuwanie zatorów i inne utrudnienia do dynamicznego kierowania nawigacją w czasie rzeczywistym, aby można je było uwzględnić. Same wiadomości można szczegółowo przeglądać w menu „Ruch”, podczas gdy grafiki i kolorowe oznaczenia na mapie wyświetlane na ekranie na stałe dostarczają aktualnych informacji o sytuacji na drodze. Usługa „Online Informacje o Ruchu” może więc pomóc unikać korków w czasie rzeczywistym. Większy zakres aplikacji dla systemu „Discover Media” obejmuje również Google Street View™, Google Earth™, „Wyszukiwanie Głosowe POI” i „Aktualizację Map Online”.
Golf chroni swojego kierowcę, pasażerów i pieszych
Jeśli kiedykolwiek istniała seria modeli, która zdemokratyzowała postęp, to jest to pierwsze siedem pokoleń Golfa. Systemy takie jak ABS, ESC, a później cały szeroki wachlarz systemów wsparcia stały się czymś oczywistym dla milionów ludzi na całym świecie dzięki przystępnemu Golfowi. Był na przykład jednym z pierwszych samochodów w klasie kompaktowej z Adaptacyjnym Tempomatem (ACC), Front Assist z systemem City Emergency Braking, Lane Assist, czujnikiem martwego pola, ostrzeżeniem o ruchu tylnym, Park Assist, systemem ostrzegania kierowcy, kamerą cofania (Tylny Widok), rozpoznawaniem znaków drogowych, systemem automatycznego hamowania po kolizji oraz stabilizacją przyczepy. Zaktualizowany Golf kontynuuje tę tradycję. W modelu na rok 2017 Volkswagen zwiększa zakres systemów wsparcia, dodając asystenta w korkach, nowy monitoring pieszych dla Front Assist z City Emergency Braking, Trailer Assist, który po raz pierwszy w klasie kompaktowej oferuje system manewrowania przyczepą oraz Emergency Assist. Proaktywowany system ochrony pasażerów (PreCrash) został również udoskonalony.
Pojazdy semi-zautomatyzowane w korkach
Volkswagen opracował asystenta w korkach na podstawie Lane Assist (system ostrzegania o opuszczeniu pasa) i ACC (automatyczne kierowanie odległością) dla wszystkich modeli Golfa z skrzynią DSG. System znacząco ułatwia jazdę w korkach lub jazdę w trybie stop-and-go w Golfie. Również zwiększa bezpieczeństwo w korkach, ponieważ asystent pomaga kierowcy unikać typowych kolizji tylnych w sytuacjach korkowych. Poprzez połączenie różnych systemów wsparcia Golf, po raz pierwszy, jest w stanie prowadzić częściowo automatycznie.
Lane Assist plus ACC
Lane Assist stanowi podstawę dla tego systemu z adaptacyjnym prowadzeniem pasa nawet przy prędkościach poniżej 60 km/h. System nie tylko skoryguje kierunek jazdy jeżeli samochód ma zamiar opuścić pas, ale także, z włączoną adaptacyjną pomocą w prowadzeniu, utrzyma Golfa w środku pasa ruchu lub w preferowanej pozycji kierowcy. ACC jest również zintegrowany z asystentem w korkach jako drugi system wsparcia, ponieważ z ACC hamowanie i przyspieszanie odbywa się automatycznie nawet przy prędkości stop-and-go. ACC i Lane Assist łączą się w asystenta w korkach, co oznacza, że system umożliwia wspomagane prowadzenie boczne i podłużne. Samochód kieruje, przyspiesza i hamuje automatycznie w ramach ograniczeń systemu, ale tylko pod warunkiem, że ręce kierowcy są na kierownicy i biorą udział w prowadzeniu, aby kierowca mógł interweniować w dowolnym momencie.
Emergency Assist – w nagłych wypadkach Golf może zatrzymać się automatycznie
Kolejnym systemem, w którym Lane Assist i ACC łączą się, aby stworzyć nowy system wsparcia, jest Emergency Assist: gdy czujniki wykryją, że kierowca nie wykonuje już żadnych ruchów kierownicą, hamowaniem lub przyspieszaniem, system inicjuje różne sytuacje eskalacyjne, aby powiadomić kierowcę, a jeśli kierowca pozostaje nieaktywny, inicjuje hamowanie awaryjne. Światła awaryjne są automatycznie włączane, a Golf wykonuje delikatny manewr kierowniczy, aby zwrócić uwagę na sytuację zagrożenia. ACC zapobiega kolizji z pojazdem z przodu. Na koniec, system stopniowo hamuje Golfa do zatrzymania, aby uniknąć poważnych wypadków, jeśli to możliwe.
Front Assist i City Emergency Braking – wykrywa pieszych
Front Assist to system, który ostrzega kierowcę i automatycznie hamuje w przypadku zbliżającej się kolizji. Jednym z elementów systemu Front Assist jest funkcja City Emergency Braking. Najnowsza wersja funkcji Front Assist jest w stanie wykrywać nie tylko inne pojazdy, ale również pieszych przechodzących przez ulicę. Gdy tylko pieszy jest zagrożony, system ostrzega kierowcę, a ostatecznie zwalnia Golfa autonomicznie.
Trailer Assist – częściowo zautomatyzowane manewrowanie z przyczepą
Kolejną nowością w klasie kompaktowej jest Trailer Assist. Pomysł wygląda tak: Trailer Assist ma na celu uwolnienie kierowcy od skomplikowanego myślenia przy cofaniu z samochodem i przyczepą, obracając kierownicę w lewo, aby przyczepa skręcała w prawo – i odwrotnie. Ogólnie celem było również ułatwienie i dokładność cofania na prostych i długich dystansach. Trailer Assist jest teraz w stanie to wykonać prawie automatycznie. Aby cofnąć Golfa z przyczepą do miejsca parkingowego lub wjazdu z ulicy, wystarczy, że kierowca zatrzyma się w odpowiednim miejscu i włączy bieg wsteczny. System jest aktywowany przez naciśnięcie przycisku. Następnie na tablicy przyrządów wyświetlane są bieżące kąt jazdy oraz możliwe kąty jazdy. Osiąga się to za pomocą algorytmów przetwarzania obrazu, które korzystają z danych z kamery tylnej, która monitoruje i analizuje kąt między samochodem a przyczepą. Dzięki przełącznikowi do regulacji lusterek, który działa jak joystick, kierowca może swobodnie dostosować pożądany kierunek jazdy połączenia samochód-przyczepa. Golf wykonuje polecenia kierownicze wprowadzane przez kierowcę, który musi jedynie operować pedałem przyspieszenia i hamulcem. Kierunek jazdy Golfa jest automatycznie kontrolowany przez elektroniczny system wspomagania kierownicy.
Park Assist 3.0 – półautomatyczne parkowanie i manewrowanie
Park Assist umożliwia półautomatyczne parkowanie w dowolnym miejscu parkingowym równolegle lub prostopadle do jezdni, a system może również opuszczać miejsca parkingowe wzdłuż jezdni. W przypadku prostopadłych miejsc parkingowych, po raz pierwszy w Golfie wspierane jest parkowanie do tyłu, ale również parkowanie do przodu w sposób półautomatyczny. Pierwsza generacja Park Assist wspierała kierowcę, wykonując automatyczne kierowanie przy parkowaniu równoległym. Druga generacja Park Assist dodała automatyczne kierowanie dla parkowania tyłem w miejscach prostopadłym do jezdni, a miejsca parkingowe równoległe mogły również być mniejsze. Dodatkowo możliwe było automatyczne opuszczanie miejsc parkingowych równoległych. Trzecia generacja Park Assist, która teraz jest dostępna w Golfie, umożliwia, jak już wspomniano, półautomatyczne parkowanie do przodu w miejscach parkingowych. Dzięki swojej wysokiej funkcjonalności, Park Assist 3.0 może optymalnie wspierać kierowcę, szczególnie w trudnych sytuacjach drogowych, ponieważ przyspiesza proces parkowania.
Proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash) – maksymalne bezpieczeństwo
Golf jest jednym z pierwszych samochodów w swojej klasie, który wyposażony jest w proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash). Aktualizacja Golfa zawiera dalsze udoskonalenia proaktywnego systemu ochrony pasażerów. Działa on również inteligentnie z systemem Front Assist, aby reagować na silne interwencje hamulca oraz na pilne zagrożenia kolizyjne, aby zapewnić najlepszą możliwą ochronę pasażerom w krytycznych sytuacjach. Jak to działa: jeśli system wykryje potencjalną sytuację wypadkową – na przykład, gdy uruchomiona zostanie silna reakcja hamowania, ponieważ włączony jest asystent hamowania – pasy bezpieczeństwa na przednich siedzeniach są automatycznie napinane, aby zapewnić możliwie najlepszą ochronę za pomocą systemu poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa. Gdy wykryta zostanie krytyczna i niestabilna sytuacja podczas jazdy – na przykład silne nadsterowność lub podsterowność z interwencją ESC – szyby boczne i szyberdach zostaną również zamknięte, z wyjątkiem małego otworu. Powód tego jest taki, że gdy okna i dach są prawie zamknięte, poduszki powietrzne głowy i boczne oferują optymalne wchłanianie energii i osiągają w ten sposób najlepszą możliwą skuteczność.
Personalizacja – indywidualne ustawienia są zapisywane
Klucz pełni rolę identyfikatora. Liczba systemów komfortu i wsparcia rośnie z każdą nową generacją pojazdów. Jak już wspomniano, dotyczy to również nowego Golfa. Wiele z tych systemów jest indywidualnie dostosowywanych, często przez różnych kierowców pojazdu. Oznacza to, że kierowcy muszą ciągle przywracać swoje osobiste ustawienia. Volkswagen zaprojektował nową generację personalizacji, która znacznie upraszcza ten proces. Polega to na zintegrowaniu indywidualnych ustawień kierowcy w konto użytkownika, które jest zapisywane przez pojazd. Kierowcy mogą otworzyć menu zarządzania użytkownikami, aby aktywować swoje indywidualne konto użytkownika i w ten sposób wdrożyć swoje indywidualne ustawienia. Kierowcy po prostu identyfikują się za pomocą swojego klucza samochodowego, co odbywa się w momencie odblokowywania Golfa. To aktywuje wstępne ustawienia, takie jak dostosowanie pozycji siedzenia po stronie kierowcy, które można teraz zapisać przy użyciu funkcji pamięci. Przegląd opcji personalizacji w Golfie, w zależności od konkretnej wersji wyposażeniowej:
- Oświetlenie ambientowe
- ACC Adaptacyjny Tempomat
- Front Assist
- System infotainment (w tym biblioteka multimedialna, nawigacja i telefon)
- Ustawienia automatycznej klimatyzacji
- Tablica przyrządów/wyświetlacz wielofunkcyjny
- Lane Assist
- Oświetlenie i widoczność (funkcje „wyjazdu z domu” i „powrotu do domu”, czujnik deszczu oraz automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne)
- Park Assist
- Zamykanie/otwieranie
- Monitor martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu tylnym
- Siedzenie kierowcy (siedzenie z funkcją pamięci)
Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa DSG
Volkswagen wzbogacił rodzinę silników EA211 TSI; nowe turbodoładowane benzynowe silniki wtryskowe obchodzi swoją premierę w Golfie. Jego wprowadzenie zaczyna się od „1.5 TSI Evo” – czterocylindrowego silnika turbo o mocy 110 kW/150 KM z naszym aktywnym zarządzaniem cylindrami (ACT) oraz efektywną technologią wtrysku paliwa common rail. Nowe TSI jest szczególnie zwrotne i wykwintne; osiąga swój maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy niskich obrotach wynoszących zaledwie 1500 obr/min. Średnie zużycie paliwa NEDC wynosi: 4,9 l/100 km (co odpowiada 110 g/km CO2). W przygotowaniu jest również wersja BlueMotion silnika 1.5 TSI Evo o mocy 96 kW/130 KM. w wersji NEDC ta wersja będzie miała w zużycie paliwa wynosić 4,6 l/100 km (104 g/km CO2). Do szczególnych cech tych wysokotechnologicznych silników należą nowy cykl spalania (pochodzący z cyklu Millera) oraz turbosprężarka z zmienną geometrią wirnika (VTG). Silnik osiąga swój maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm przy zaledwie 1400 obr/min. Po raz pierwszy na świecie, 1.5 TSI Evo z mocą 130 KM oferuje również rozszerzoną funkcję jazdy na luzie, gdy silnik jest wyłączony – całkowicie wyłączając TSI, gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia. Takie wyłączenie silnika występowało dotąd tylko w połączeniu z pojazdami hybrydowymi, ponieważ systemy takie jak wspomaganie kierownicy i siłownik hamulcowy nadal wymagają dostarczania energii, nawet gdy jednostka Evo jest wyłączona. Tak jest w Golfie 1.5 TSI Evo o mocy 130 KM; rozszerzona funkcja jazdy na luzie, która jest standardowa, zmniejsza zużycie paliwa w rzeczywistych warunkach o do 0,4 l/100 km. Dzięki funkcji jazdy na luzie i innym innowacjom technicznym, 1.5 TSI Evo zaoferuje przewagę w zużyciu paliwa wynoszącą nawet do 1,0 l/100 km, w zależności od stylu jazdy.
Modele GTI z lepszą wydajnością
Volkswagen również poprawił wydajność modeli Golf GTI w tej aktualizacji. Z mocą 169 kW/230 KM (wzrost o 7 kW/10 KM), wersja standardowa jest teraz tak samo mocna jak poprzednia wersja Performance, podczas gdy moc nowego Golfa GTI Performance wzrosła do 180 kW/245 KM.
Nowa 7-biegowa DSG