Volkswagen w 2017 roku znacząco poprawił swoje pozycje w segmencie crossoverów, wprowadzając model T-Roc jako alternatywę dla tych, którzy szukają Golfa z wyższym prześwitem.
Segment SUV-ów i crossoverów zyskiwał na popularności w Europie, a Volkswagen starał się sprostać wymaganiom klientów. Inni producenci oferowali dostosowane lub ulepszone wersje, które mogły ich zadowolić. Z drugiej strony, Volkswagen nie chciał iść na łatwiznę, więc stworzył crossovera od podstaw, aby uszczęśliwić swoich nabywców. Mimo że nowy model bazował na tej samej platformie co siódma generacja Golfa, trudno było dostrzec jakiekolwiek podobieństwa między tymi dwoma wyraźnie różniącymi się modelami. Nowe auto, nazwanego T-Roc, zaczerpnęło swoje „T” z nazw Tiguan i Touareg, podczas gdy „Roc” pochodziło od słowa „rock” (kamień). Na pierwszy rzut oka wyglądał jak podniesiony hatchback, ale producent zapewniał, że to coś więcej; to pojazd gotowy na przygody.
T-Roc starał się wyglądać na solidny, z przodem przypominającym Touareg, z szeroką, czarną kratką chłodnicy. W standardzie znajdowały się halogenowe reflektory, a w wyższych wersjach dostępne były światła LED. Zderzak integrował światła dzienne, które w wyższych wersjach pełniły także rolę kierunkowskazów, podczas gdy podstawowe modele miały osobne kierunkowskazy. Niżej, na przednim pasie, Volkswagen dodał lampy przeciwmgielne, flanking szeroki wlot powietrza ozdobiony trimem przypominającym aluminiową osłonę.
Volkswagen ozdobił profil samochodu czarnymi listwami wokół nadkoli i progów, aby stworzyć iluzję pojazdu z wysokim prześwitem. Rzeczywista wartość wynosiła jednak 18 cm (7,1 cala), co sprawiało, że był znacznie lepszy do pokonywania krawężników niż jakikolwiek regularny hatchback na rynku. Producent oferował samochód w dwóch wersjach: Style i Sport. Obie miały 17-calowe felgi aluminiowe, ale w innym wzorze. Z tyłu, auto posiadało nachyloną ku przodowi klapę bagażnika, a na dolnej części zderzaka Volkswagen zamontował czarny trim ozdobiony fałszywymi wydechami i osłoną podwozia.
W środku T-Roc witał klientów tapicerką materiałową na wzmocnionych przednich fotelach. Kierowca miał przed sobą analogowy zestaw wskaźników z czterema tarczami, a wyświetlacz znajdował się na liście opcji. Pomiędzy przednimi siedzeniami producent umieścił konsolę centralną, w której znalazły się dźwignia zmiany biegów lub selektor biegów w zależności od opcji, miejsce do przechowywania pod centralnym podłokietnikiem, przycisk hamulca ręcznego oraz pokrętło do sterowania programami jazdy. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla trzech pasażerów na dzielonej (60/40) kanapie. Niemniej jednak, pasażer na środkowym siedzeniu miał ograniczoną przestrzeń na nogi z powodu tunelu skarpy. Bagażnik samochodu oferował 445 litrów (15,7 cu-ft.) przy podniesionych tylnych siedzeniach, ale mógł zostać powiększony do 1,290 litrów (45,6 cu-ft.) po całkowitym złożeniu oparcia tylnej kanapy.
Pod maską producent zamontował szeroki wybór silników wysokoprężnych i benzynowych o mocy od 115 PS (113 hp) do 190 PS (187 hp). Klienci mogli otrzymać samochód z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową (dwusprzęgłową) automatyczną, z napędem na przednie lub na cztery koła.
Volkswagen poszerza swoją ofertę modeli o nowo opracowany crossover klasy kompakty: Volkswagen T-Roc. Bogate możliwości personalizacji (dekoracje wybrane przez klienta i dwukolorowy design); zaawansowane systemy wsparcia kierowcy (Front Assist i Lane Assist w standardzie, opcjonalnie Traffic Jam Assist); innowacyjne funkcje cyfrowe (nowa generacja Active Info Display); idealne połączenie (przez Volkswagen Car-Net); efektywne silniki (silniki turbo z bezpośrednim wtryskiem o mocy do 140 kW / 190 KM); zwinność i komfort (komfort jazdy na poziomie Golfa, opcjonalna adaptacyjna kontrola podwozia DCC) oraz pionierski, awangardowy design. W tej konfiguracji nowy crossover Volkswagena wnosi nową energię do klasy kompaktowych SUV-ów. Zwięzłe wymiary zewnętrzne, wysoki poziom funkcjonalności wnętrza (pięcioosobowy, 445 litrów pojemności bagażnika). Wszechstronny pojazd – dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła (z napędem na wszystkie koła w standardzie, w tym przełącznik 4MOTION Active Control) – który łączy dominację SUV-a z zwinnością sportowego modelu kompaktowego. Samochód, który sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w długich trasach.
Ofensywa SUV Volkswagena
„T-Roc ustala nową jakość w rozwijającym się segmencie SUV-ów,” mówi Dr Herbert Diess. Przewodniczący Zarządu Marki Volkswagen kontynuuje: „Dzięki swojej funkcjonalności, dynamicznemu prowadzeniu i technologii, T-Roc uosabia wszystkie dobre cechy Volkswagena i nada naszej ofensywie SUV nowy impet.” Volkswagen wprowadza T-Roc w klasie 20 000 euro (rynek niemiecki) i rozszerza ofertę swoich wszechstronnych pojazdów o segment kompaktowych SUV-ów. Jego wprowadzenie na rynek rozpocznie się w listopadzie w Europie, a przedsprzedaż ruszy już we wrześniu.
Cztery litery, jedno przesłanie
Nazwa T-Roc jest łatwo rozpoznawalna na całym świecie. Dr Frank Welsch, członek Zarządu odpowiedzialny za rozwój: „Litera 'T’ odnosi się do jego udanych poprzedników, Tiguan i Touareg, których DNA SUV i mocne strony zostały przeniesione do nowego modelu – wysoka pozycja siedzenia, solidność nadwozia i układu jezdnego oraz napęd na wszystkie koła, który jest standardem w silnikach wyższej mocy. 'Roc’ w nazwie pochodzi od angielskiego 'rock’, co symbolizuje pozycjonowanie T-Roc jako crossovera, który łączy dominację SUV-a z zwinnością kompaktowego modelu hatchback oraz dynamiką segmentu kompaktowego. Ten samochód naprawdę robi furorę w tym segmencie – czasami głośniej, a czasami stonowanie, w zależności od wybranych opcji i kombinacji kolorystycznych. Nowy Volkswagen, który wprowadza markę i jej właścicieli w kolejna dekadę mobilności.
Kompaktowe SUV-y to nowy hit
Volkswagen T-Roc wejdzie na prawie wszystkie kluczowe rynki świata. Dla rynków europejskich nowy SUV będzie produkowany w zakładzie w Setúbal w Portugalii (niedaleko Lizbony). Jürgen Stackmann, członek Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i serwis posprzedażowy, komentuje rynki sprzedaży dla T-Roc: „Aż 80 procent kompaktowych SUV-ów sprzedawanych jest obecnie w Europie i Chinach. Ten typ SUV-a zyskuje na znaczeniu także w Brazylii, Indiach, Rosji i USA. Zakładamy, że w ciągu następnych dziesięciu lat roczna globalna sprzedaż kompaktowych SUV-ów wzrośnie z obecnych około 6,4 miliona sztuk do około 10,6 miliona sztuk.”
Te SUV-y odnoszą sukcesy, ponieważ oferują szeroką funkcjonalność i wysoką pozycję siedzącą przy kompaktowych wymiarach zewnętrznych, a jednocześnie mają dynamiczny wygląd. Volkswagen odniósł wielki sukces w połączeniu tych cech w T-Roc. Idealnie spełnia potrzeby kierowców, którzy często poruszają się w obszarach miejskich. Na przykład, T-Roc jest skierowany do singli, którzy cenią sobie aktywność, rodzin, które doceniają elastyczność, oraz par, których dzieci już się usamodzielniły. Te grupy docelowe chcą SUV-a, który jest kompatybilny z miejskim stylem życia, który sprawia radość podczas każdego pokonanego kilometra i którego design wyraża pewność siebie. T-Roc spełnia te potrzeby dzięki doskonałemu komfortowi, wysokiej pozycji siedzącej, innowacyjnym systemom bezpieczeństwa, elastycznemu wnętrzu, wysokiej niezawodności i unikalnemu DNA designu. Nowy T-Roc jako kompaktowy SUV staje się nowoczesnym towarzyszem w miejskim życiu, który bez trudu sprosta rodzinnym weekendowym wyjazdom.
Nowe DNA SUV Volkswagena
Design Volkswagena T-Roc oparty jest na nowym, ekspresyjnym DNA SUV, które jest podobne do DNA Tiguan, Tiguan Allspace (wersja z wydłużonym rozstawem osi) oraz Atlas/Teramont. Wprowadza autentyczne elementy terenowe w harmonii z dynamiką i miejskim stylem. T-Prime Concept GTE zaprezentowany w 2016 roku już oferował przedsmak nowego SUV-a o tym DNA designu. W zasadzie, design każdego nowego SUV-a Volkswagena będzie interpretowany indywidualnie na podstawie tego DNA. Wszystkie modele SUV charakteryzują się unikalnym designem, który jest jednoznacznie specyficzny dla ich produktu i segmentu rynkowego. T-Roc ilustruje to bardzo dobrze. Ekscytuje nowoczesnym designem, który od razu utkwi w pamięci jako 'T-Roc’. Jednocześnie, pozostaje wyraźnie Volkswagenem. Klaus Bischoff, szef designu Volkswagena: „Volkswagen stworzył kolejnego autentycznego SUV-a z nowym T-Roc. Ten samochód pokazuje swoją wewnętrzną dominację. Jednocześnie, wprowadzając ten crossover, wprowadzamy także bardzo ekspresyjny, a nawet 'zuchwały’ design na ulice. Ten emocjonalny element sprawia, że jest on bardzo sympatyczny. T-Roc nadaje się zarówno do miejskiego stylu życia, jak i do wielkich przygód.”
Sportowy styl
Wizualnie i technicznie crossover wnosi potężną dawkę dynamiki do segmentu kompaktowego. Klaus Bischoff ponownie: „Dla mnie, T-Roc to kamień milowy w SUV-ach. Wzbogaca segment o zupełnie unikalny i sportowy styl.”
Dynamiczne proporcje
Volkswagen T-Roc plasuje się w segmencie poniżej Tiguan. Podobnie jak ten pojazd oraz Atlas/Teramont, T-Roc oparty jest na modularnej matrycy poprzecznej (MQB). Oznacza to, że wszystkie trzy modele dzielą tę samą podstawową platformę strukturalną, ale każdy z nich ma całkowicie niezależne nadwozie i układ wnętrza. Dzięki MQB, zespół projektowy mógł wprowadzić bardzo dynamiczne proporcje. Dotyczy to szczególnie nowego T-Roc. Model crossover ma 4234 mm długości (252 mm krócej niż Tiguan) oraz rozstaw osi wynoszący 2603 mm. Szerokość SUV-a wynosi 1819 mm (bez lusterek zewnętrznych), a jego wysokość to 1573 mm. Szerokość, relatywnie duża w porównaniu do dość niskiej struktury dachu, podkreśla dynamiczne proporcje pojazdu. Jednocześnie, nieco niższy środek ciężkości nadwozia w porównaniu do innych SUV-ów optymalizuje właściwości prowadzenia. Jego styl definiują także krótkie zwisy (831 mm z przodu, 800 mm z tyłu) oraz duża szerokość toru wynosząca 1546 mm (z przodu) i 1541 mm (z tyłu).
Design przodu
Charyzmatyczne elementy designu tworzą styl T-Roc, który jest zarówno pewny, jak i ekspresyjny. Z przodu są to szeroka jednostka grilla chłodnicy z wbudowanymi podwójnymi reflektorami. W górnych wersjach reflektorów zastosowano technologię LED, a obudowy reflektorów mają niezwykle niskoprofilowy design. Umożliwiły to osobne obudowy dla kierunkowskazów, świateł dziennych i świateł do skrętu w zderzaku. Przesunięty układ świateł sprawia, że T-Roc jest rozpoznawalny także w nocy. Wąski pasek chromu oddziela grill chłodnicy i reflektory od dużej maski w stylu SUV. W dół kombinacja grilla chłodnicy i reflektorów jest oprawiona szerszym akcentem chromowym; ten boczny element obejmuje cały przód pojazdu. Pas chromowy, grill i reflektory podkreślają szerokość i dominację T-Roc. Panel zderzaka również jest charakterystyczny; jest malowany w kolorze nadwozia i, jak wspomniano, integruje LED-owe światła dzienne i kierunkowskazy. Istnieją dwie wersje tych modułów świetlnych. Wersja podstawowa zawiera poziome jednostki LED świateł dziennych, a nad nimi znajdują się jednostki kierunkowskazów. W górnej wersji, światła dzienne i kierunkowskazy tworzą pojedynczy okrągły element LED. Białe światła dzienne zmieniają kolor na pomarańczowy dla kierunkowskazów. Po bokach, światła przeciwmgielne z funkcjami skrętnymi przesuwają się w dół na czarne plastikowe powierzchnie zderzaka.
Design profilu bocznego
Linia długiego, wydłużonego profilu bocznego jest szczególnie wpływana przez charakterystyczny element chromowany. Jest to cecha standardowa, która podnosi rangę każdej wersji Volkswagena T-Roc, rozciągająca się od słupków A przez całą linię dachu do słupków C. Te ostatnie są cofnięte, jak w coupé, i mają wygląd poprzecznej belki Targa. Wraz z chromowanymi paskami, nadają one profilowi bocznemu całkowicie odmienny dynamiczny charakter, którego kształt przypomina coupé. Efekt ten wzmacnia, gdy T-Roc zamówiony jest w dwukolorowym wzorze. Nowy model jest pierwszym SUV-em Volkswagena, który można zamówić w dwukolorowym wykończeniu z wizualnie kontrastującą górną częścią dachu (w tym słupkami A i obudowami lusterek zewnętrznych). W zasadzie, pasek chromowany, dodatkowe krawędzie świetlne na dachu, linia dachu zstępująca w stylu coupé w kierunku tyłu, charakterystyczne słupki C i dwukolorowy lakier sprawiają, że T-Roc wydaje się niższy niż w rzeczywistości. Łącząc się z obszarem poniżej powierzchni okien, znajduje się linia charakterystyczna. Ta jasna krawędź zaprojektowana jest jako ostra podcięcie. Z lewej i prawej strony łączy się z muskularnymi nadkolami. W obszarze tylnych nadkoli utworzono silną sekcję barkową. Wytrzymałe, ciemne plastikowe osłony terenowe chronią nadwozie w obszarze nadkoli, progów bocznych oraz przodu i tyłu nadwozia.
Design tyłu nadwozia
Spójna, pozioma struktura tylnej części nadwozia jest zbudowana z trzech poziomów. Patrząc od góry do dołu, znajduje się przejście dachu z tylnym oknem; następnie środkowa powierzchnia z diodowymi światłami tylnymi w designie 3D, logo VW i centralnym napisem T-Roc w chromie; w końcu obszar zderzaka. Ta trójpoziomowa struktura nadaje SUV-owi niższy, szerszy i bardziej sportowy wygląd. U góry po lewej i prawej stronie, klapa bagażnika jest oprawiona przez słupki C. W kierunku tyłu, słupki C są całkowicie schowane pod szkłem przyciemnionego tylnego okna, co tworzy silne wrażenie szerokości. Stylizacja tylnego zderzaka jest równie charakterystyczna jak ta z przodu. W górę i na boki oprawia klapę tylną. Po bokach zderzaka znajdują się elementy plastikowe (w designie plastra miodu) oraz reflektory na malowanej powierzchni. Na najniższym poziomie znajdują się końcówki rur wydechowych skierowane na boki (w wykończeniu chromowym w 'Style’ i 'Sport’) oraz dyfuzor pośrodku.
Pakiet i ergonomia ustalają standardy
Forma i funkcja wnętrza Volkswagena T-Roc zostały zdefiniowane na nowo w erze cyfryzacji. Kluczowym elementem koncepcyjnym jest integracja coraz bardziej zdigitalizowanych elementów wyświetlaczy i kontroli. Na przykład, T-Roc może być zamówiony z nową generacją Active Info Display (w pełni cyfrowe instrumenty) jako opcja. Zastosowane są również nowoczesne technologie systemów infotainment z wyświetlaczami o wielkości do 8,0 cali. Jeśli chodzi o ergonomię kontroli i ich widoczność, za cel postawiono sobie zaprojektowanie wszystkich elementów wyposażenia pokładowego tak, aby były jak najbardziej przejrzyste i intuicyjne. Jednocześnie charyzmatyczny i niezależny design wnętrza – z jego wizerunkiem SUV-a, który jest zarówno pewny, jak i solidny – łączy się z zewnętrznym designem i jego nowoczesnym wykończeniem powierzchni. Dodatkowo, zespół zajmujący się rozwojem i designem T-Roc wykorzystał rozstaw osi, który jest wyraźnie długi w stosunku do całkowitej długości samochodu, aby stworzyć dużo miejsca dla pięciu pasażerów. Kierowca i pasażerowie mają wysoko umieszczoną pozycję siedzącą. Z przodu, wysokość siedzenia nad nawierzchnią wynosi co najmniej 572 mm, a z tyłu 618 mm. Gdy wszystkie pięć miejsc jest zajętych, pojemność bagażnika mierzona do górnych krawędzi tylnych oparć siedzeń wynosi 445 litrów – to jeden z najlepszych wyników w segmencie. Oparcia tylnych siedzeń można złożyć w proporcji 60/40; skutkuje to pojemnością bagażową wynoszącą 1290 litrów. Niewiele innych SUV-ów w tej klasie oferuje tak przestronny pakiet.
Nowa architektura paneli dla ery cyfrowej
Deska rozdzielcza Volkswagena T-Roc charakteryzuje się krystalicznie czystą poziomą strukturą. Instrumenty tworzą oś widzenia razem z systemem infotainment, który jest stosunkowo wysoko umiejscowiony i dlatego jest optymalnie ergonomiczny. System infotainment został celowo umieszczony w najwyższym punkcie deski rozdzielczej, a w wersji z wyświetlaczem o wielkości 8,0 cali ma dużą, oszklaną powierzchnię. Nadaje mu to elegancki wygląd, jak ekran tabletu. Instrumenty i system infotainment są zintegrowane w dekoracyjnej powierzchni, która przebiega od lewej do prawej przez deskę rozdzielczą. W zależności od konkretnego wyposażenia, akcent ten może być ciemny lub pomalowany w kontrastowym kolorze, który z kolei pasuje do wykończenia siedzeń. Kolorowe akcenty znajdują się również w wykończeniu drzwi, w zależności od konkretnego wyposażenia (szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w rozdziale „Y logiczna struktura personalizacji”). Solidne, starannie zaprojektowane uchwyty do drzwi i podłokietniki, a także duże przestrzenie do przechowywania dopełniają wkładki drzwiowe, co czyni je przystosowanymi do życia w ruchu. W zależności od zamontowanych funkcji, białe lub czerwone podświetlenie ambientowe również może być dostępne.
Czysta i sportowa struktura konsoli centralnej
Obudowa konsoli centralnej ma ten sam kolor co akcenty znajdujące się na desce rozdzielczej. Zintegrowane na trzech poziomach poziomych znajdują się ważne funkcje pojazdu (system start/stop, ESC, światła awaryjne, funkcje asystenta parkowania) oraz funkcje klimatyzacji i podgrzewania siedzeń. Bezpośrednio pod panelem klimatyzacji znajduje się schowek na smartfony z dwoma łatwo dostępnymi portami USB oraz opcjonalnym indukcyjnym ładowaniem bezprzewodowym i interfejsem antenowym. Na konsoli centralnej za gałką zmiany biegów w wersji z napędem na wszystkie koła znajduje się intuicyjnie obsługiwany przełącznik wielofunkcyjny 4MOTION Active Control.
Active Info Display i infotainment w szczegółach
Projektanci interfejsów Volkswagena systematycznie rozwinęli Active Info Display (przekątna wyświetlacza 11,7 cala) oraz jego wysokiej jakości grafikę (133 dpi) i podnieśli zakres funkcji na nowy poziom. Interakcja między Active Info Display a konkretnym systemem infotainment tworzy nowoczesny, cyfrowy i interaktywny kokpit. Wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach T-Roc obejmuje system infotainment Composition Colour z 6,5-calowym wyświetlaczem dotykowym. Wyższym poziomem jest system Composition Media z 8,0-calowym szklanym wyświetlaczem, w tym odtwarzacz CD. Najwyższy system z 8,0-calowym wyświetlaczem, Discover Media, również szklanym, wyposażony jest w moduł nawigacji.
W pełni podłączony
Active Info Display i system infotainment zostały systematycznie dostosowane do maksymalnego zakresu usług online i aplikacji za pośrednictwem smartfona i Volkswagen Car-Net. Telefon i biblioteka multimediów zostały również optymalnie zintegrowane. Obie funkcje można wyświetlać i kontrolować zarówno za pośrednictwem Active Info Display, jak i systemu infotainment. Systemy infotainment o przekątnej 8,0 cala można rozszerzyć o App Connect (zintegrowane MirrorLinkÒ, Apple CarPlay™ i Android Auto™ od Google). Dodatkowo, Volkswagen oferuje także pakiet „Bezpieczeństwo i Usługa” w nowym T-Roc, który zapewnia wsparcie w różnych sytuacjach. Najważniejsze z nich to służba ratunkowa, automatyczne powiadamianie o wypadkach i pomoc drogowa. W połączeniu z Discover Media można korzystać z różnych usług online za pośrednictwem „Przewodnik i Informacje”. Obejmują one wyszukiwanie obiektów online, import docelowy online, stację benzynową (lokalizacja i cena), wiadomości, parking (lokalizacja, dostępność i cena), prognozę pogody i informacje o ruchu drogowym online.
Ładowanie indukcyjne, dźwięk z Beats
Dzięki opcjonalnemu interfejsowi 'Comfort’, kompatybilne smartfony mogą być ładowane indukcyjnie i łączone z zewnętrzną anteną. Wymaga to jedynie umieszczenia smartfona w schowku (z interfejsem do telefonu) przed dźwignią zmiany biegów. Warto dodać, że amerykański specjalista audio Beats, który został przejęty przez Apple w 2014 roku, oferuje również system dźwiękowy o mocy 300 watów i 8 kanałach, specjalnie dostosowany do wnętrza T-Roc.
Trzy linie wyposażeniowe
Volkswagen będzie oferował opcje wyposażenia dla T-Roc według tzw. struktury logicznej 'Y’. SUV naśladuje w tym przypadku nowego Arteona. Struktura 'Y’ składa się z dwóch wyższych poziomów wyposażenia, których poziomy funkcjonalności opierają się na T-Roc: 'Style’ i 'Sport’. Na podstawie tej matrycy nowy T-Roc może być w znacznym stopniu personalizowany. Nawet wersja podstawowa 'T-Roc’ jest wyposażona w nowoczesne systemy, takie jak monitorowanie obszaru Front Assist z systemem awaryjnego hamowania w mieście i monitorowaniem pieszych, system automatycznego hamowania po kolizji oraz system utrzymywania pasa ruchu Lane Assist. Inną cechą standardową jest charakterystyczny pasek chromu w obszarze słupków A, sekcji dachowej i słupków C. Inne szczegóły, które zawsze są w wyposażeniu to system klimatyzacji, system infotainment Composition Colour, diodowe światła tylnie, wizualna osłona podwozia (czarna) oraz LED-owe światła dzienne w zderzaku. Wersja podstawowa jest wyposażona w 16-calowe koła (’Yorkville’). Jako opcja dostępne jest w wszystkich wersjach: reflektory LED i pierścieniowe LED-owe światła dzienne z funkcją kierunkowskazów oraz światła przeciwmgielne (światła przeciwmgielne w standardzie dla 'Sport’).
'Style’ i 'Sport’
Dalsza personalizacja rozpoczyna się od wyboru jednej z dwóch wyżej położonych linii wyposażeniowych 'Style’ lub 'Sport’. Opierają się one na wersji podstawowej i są na tym samym poziomie pod względem wyposażenia. Jednak ich konfiguracje znacznie się różnią. Ich nazwy odnoszą się do punktów centralnych ich odpowiednich podstawowych konfiguracji. T-Roc Style wyróżnia się ekskluzywnymi akcentami, takimi jak panele wykończeniowe wnętrza, które można zamówić w jednym z czterech kolorów. Z kolei T-Roc Sport kładzie nacisk na sportowe cechy, takie jak standardowe sportowe fotele komfortowe. Obie wersje są również oferowane z różnymi dwukolorowymi lakierami (standardowe w 'Style’, opcjonalne w 'Sport’). Dodatkowo, 'Style’ i 'Sport’ można wzbogacić pakietem R-Line; jego cechy obejmują liczne elementy nadwozia, takie jak specjalne zderzaki R-Line i progi boczne. Przegląd kluczowych cech różnicujących między dwoma ekskluzywnymi i równoważnymi liniami wyposażenia 'Style’ i 'Sport’ w porównaniu z wersją podstawową 'T-Roc’ (przykładowe cechy):
Volkswagen T-Roc Style
Oświetlenie ambientowe (białe)
Pakiet łączności
Dach w kontrastowym kolorze (cztery warianty kolorystyczne) w tym słupki A i obudowy lusterek zewnętrznych
Paski wykończeniowe na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych dostępne w jednym z czterech kolorów
Chromowe końcówki układu wydechowego
Fotele komfortowe
17-calowe aluminiowe koła 'Mayfield’ (cztery warianty kolorystyczne)
Lampki do czytania z przodu i z tyłu oraz oświetlenie w podszybiu
System alarmowy dla kierowcy
Wizualna osłona podwozia z przodu w kolorze srebrnym
Wizualna osłona podwozia z tyłu w kolorze srebrnym
Powłoki drzwi w chromie
Volkswagen T-Roc Sport
Przyciemniane tylne światła
Przyciemniane tylne okna
Aluminiowe pedały
Oświetlenie ambientowe (czerwone)
Czerwone, wgłębione zaciski hamulcowe
Chromowe końcówki układu wydechowego
17-calowe aluminiowe koła 'Kulmbach’ (dwa warianty kolorystyczne)
Światła przeciwmgielne
Wizualna osłona podwozia z przodu w kolorze srebrnym
Wizualna osłona podwozia z tyłu w kolorze srebrnym
Czarne podsufitki
Sportowe fotele komfortowe
Powłoki drzwi w chromie
T-Roc trzyma się swoich kolorów
W Volkswagenie T-Roc Style cały dach, włącznie z słupkami A i lusterkami zewnętrznymi, może być opcjonalnie malowany w jednym z trzech kontrastowych kolorów. Dodatkowymi kolorami tych dwukolorowych lakierów są 'Deep Black’, 'Pure White Uni’ i 'Black Oak Brown Metallic’. T-Roc Sport jest oferowany w dodatkowym kolorze 'Deep Black’ jako opcja. Dodatkowo, dostępnych jest dziesięć różnych konwencjonalnych lakierów we wszystkich wersjach SUV-a. Oprócz kolorów 'Deep Black’, 'Pure White Uni’ i 'Black Oak Brown Metallic’, dostępne są także kolory 'White Silver Metallic’, 'Curcuma Yellow Metallic’, 'Energetic Orange Metallic’, 'Indium Grey Metallic’, 'Urano Grey Uni’, 'Atlantic Blue Metallic’ i 'Ravenna Blue’.
Wnętrze też jest kolorowe
Wersja podstawowa T-Roc jest wykończona dashpadem w dekoracyjnym kolorze 'Deep Black matt’. T-Roc Sport jest dostępny w 'Caribou Grey’. Volkswagen oferuje cztery różne kolory dla T-Roc Style: 'Black Oak Brown’, 'Ravenna Blue’, 'Energetic Orange Metallic’ i 'Curcuma Yellow Metallic’. W T-Roc Style i T-Roc Sport akcenty drzwi i wykończenie wokół konsoli centralnej również są wykończone w kolorze wybranego dashpada jako standard.
Adaptacyjne sterowanie podwoziem i progresywne kierownice
Volkswagen T-Roc można dodatkowo dostosować do indywidualnych preferencji kierowcy za pomocą wyjątkowo szerokiej gamy systemów komfortowych, które są niezwykle duże jak na tę klasę pojazdów. Należą do nich funkcje takie jak adaptacyjne sterowanie podwoziem (DCC). Elektrycznie regulowane amortyzatory umożliwiają zarówno sportowe, jak i bardziej komfortowe dostosowanie podwozia T-Roc, w odróżnieniu od standardowego ustawienia. Dynamiczny charakter pojazdu i komfort są również optymalizowane przez progresywne kierownice, które zostały po raz pierwszy wprowadzone w Golfie GTI (umożliwiają lepszą kontrolę w sportowym trybie jazdy i oferują większą łatwość kierowania podczas manewrowania). Inne systemy komfortowe to elektryczne otwieranie klapy bagażnika, system bezkluczykowego zamykania i uruchamiania Keyless Access, ogrzewanie i wentylacja, system klimatyzacji dwu-strefowej oraz ogrzewanie kierownicy. Opcjonalny panoramiczny dach przynosi dużo światła do wnętrza T-Roc. Ma szerokość 870 mm i długość 1364 mm, co czyni ten dach – wpuszczany/uchylny, który składa się z dwóch części szklanych – największym w segmencie rynkowym.
Innowacyjne systemy asystujące
W swoim segmencie rynkowym Volkswagen T-Roc wyróżnia się pod względem swoich systemów asystujących. Standardowe wyposażenie wszystkich pojazdów T-Roc obejmuje: Automatyczny system hamowania po kolizji, aktywny system utrzymywania pasa ruchu Lane Assist oraz system monitorowania obszaru Front Assist z monitorowaniem pieszych i awaryjnym hamowaniem w mieście. Wszystkie modele T-Roc Style są również wyposażone w system alarmowy dla kierowcy. Inne opcje, które można skonfigurować dla SUV-a, obejmują jedenaście dodatkowych systemów asystujących. Przegląd wszystkich systemów T-Roc:
System monitorowania obszaru Front Assist z monitorowaniem pieszych i awaryjnym hamowaniem w mieście
Adaptacyjny tempomat (ACC) (aktywny od 30 do 210 km/h z manualną skrzynią biegów, 0 do 210 km/h z DSG)
Dynamiczne wyświetlanie znaków drogowych
System kamery tylnej
System zmiany pasa z ostrzeżeniem o ruchu z tyłu
Monitor martwego pola systemu zmiany pasa
System utrzymywania pasa ruchu Lane Assist
Asystent parkowania Park Assist z funkcją hamowania manewrowego
Asystent w przypadku korków drogowych
Asystent awaryjny
Proaktywny system ochrony pasażerów
System alarmowy dla kierowcy
System kontroli świateł drogowych Light Assist
Personalizacja jest standardem