Volkswagen stworzył dłuższą wersję swojego kompaktowego SUV-a Tiguan, aby mogła pomieścić siedem miejsc i dodał do niej nazwę Allspace.
W związku ze zwiększonym popytem na samochody siedmiomiejscowe oraz odrzuceniem MPV na rynku europejskim, niemiecki producent musiał znaleźć rozwiązanie. Zamiast więc wciskać dwa dodatkowe siedzenia w większym Touaregu, wydłużył rozstaw osi drugiej generacji Tiguan i umieścił dodatkowy rząd siedzeń wewnątrz. Ale to nie wszystko.
Od zewnątrz, z przodu, nie było znaczących zmian w porównaniu do standardowego Tiguan. Jednak z boku łatwo było dostrzec dłuższe tylne drzwi oraz powiększone okno umieszczone między słupkami C i D. Z tyłu, oprócz emblematy Allspace, znajdował się ten sam pochylony ku przodowi bagażnik, co w standardowym Tiguan drugiej generacji.
Wewnątrz, kokpit wyglądał podobnie do tego w krótszej wersji. Wszystko było dokładnie tam, gdzie można się tego spodziewać, ale jakoś nudno. System infotainment oferował opcję 8-calowego ekranu dotykowego i mógł łączyć się z Android Auto oraz Apple CarPlay. Z tyłu, producent dodał trzeci rząd z dwoma składanymi siedzeniami, które można było schować. Dodatkowo, środkowy rząd mógł przesuwać się w przód i w tył, aby zwiększyć przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.
Ze względu na wydłużony rozstaw osi o 4,4 cala (112 mm), Allspace był cięższy niż standardowy Tiguan, a producent uznał, że potrzebuje więcej mocy do poruszania się. Dlatego w większości rynków Volkswagen zrezygnował z podstawowego silnika benzynowego o mocy 125 PS (123 hp).
Nowy Volkswagen Tiguan 2018 zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych w Północnej Ameryce 2017 rozpoczyna wielki rok dla marki Volkswagen w Ameryce. Zaprojektowany z myślą o potrzebach amerykańskich klientów, całkowicie nowy Tiguan opiera się na charakterze dotychczasowego modelu, który jest przyjemny w prowadzeniu, jednocześnie dodając bardziej wyrafinowane i przestronne wnętrze, elastyczne siedzenia oraz nowoczesne funkcje multimedialne i asystujące kierowcy.
„Nowy Tiguan pokazuje, jak zamierzamy zapewnić amerykańskim klientom funkcjonalność i wszechstronność, których oczekują, nie rezygnując ze stylu ani z charakterystycznej dla Volkswagena dynamiki jazdy,” powiedział Hinrich J. Woebcken, dyrektor generalny regionu Ameryki Północnej w Volkswagenie. „Każdy detal Tiguana został przemyślany, aby maksymalizować przestrzeń i wygodę, jednocześnie zachowując wydajność, zwrotność i wartość. Planujemy ustawić cenę Tiguana na bardzo konkurencyjnym poziomie w porównaniu do innych kompaktowych SUV-ów. Z całkowicie nowym Tiganem i nowym modelem Atlas, 2017 jest rokiem #SUVW.”
Podobnie jak Atlas, Tiguan oparty jest na architekturze Modular Transverse Matrix (MQB) Volkswagena. W porównaniu do obecnego modelu, nowy Tiguan oferuje znacznie więcej przestrzeni w wnętrzu; mając długość 185,2 cala, model 2018 jest o imponujące 10,7 cala dłuższy od obecnej wersji i ma o 57 procent większą pojemność bagażnika. Rozstaw osi wynoszący 109,9 cala (o 4,4 cala dłuższy niż nowy Tiguan sprzedawany w Europie) umożliwia zarówno przesuwane tylne siedzenia, jak i opcjonalny trzeci rząd.
Na zewnątrz, całkowicie nowy Tiguan przyjmuje czysty i ponadczasowy styl Volkswagena. Platforma MQB pozwala na szerszy, niższy wygląd, podczas gdy zewnętrzny design z ostrzejszymi i mocniejszymi liniami oraz oświetleniem LED już zdobył kilka europejskich nagród za wzornictwo. Zewnętrzny design zwiększa również funkcjonalność Tiguana, od kąta dojazdu wynoszącego 26 stopni do mniejszej wysokości podnoszenia tylnej klapy.
Wnętrze Tiguana zostało przemyślane i odświeżone; nawet materiałowe siedzenia modeli podstawowych mają teraz wzór w romby, który nadaje im premium wygląd. Tiguan oferuje teraz opcjonalny wyświetlacz Volkswagen Digital Cockpit, który pozwala kierowcom na konfigurowanie wyświetlanych kluczowych danych oraz na umiejscowienie danych nawigacyjnych na środku, co ułatwia ich przeglądanie. Dostępny system Volkswagen Car-Net® oferuje zestaw usług związanych z połączonym pojazdem, w tym standardową technologię App-Connect, która oferuje integrację z kompatybilnymi smartfonami z trzema głównymi platformami – Apple CarPlay™, Android Auto™ i MirrorLink®. Nowy Tiguan oferuje także dostępny system audio Fender® Premium.
Aby sprostać wymaganiom amerykańskich kierowców SUV-ów, Tiguan oferuje teraz kompleksowy zestaw technologii wspomagających kierowcę. Kamera wsteczna jest standardem, a dostępne funkcje obejmują: Adaptacyjny Tempomat (ACC), który został ulepszony do użycia w ruchu miejskim; Ostrzeżenie o Kolizji i Autonomiczne Hamowanie Awaryjne (Front Assist) z Monitorowaniem Pieszych; Monitor martwego pola z powiadomieniem o ruchu z tyłu; oraz Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (Lane Assist), które aktywnie pomaga kierowcy w powrocie do swojego pasa, jeśli pojazd zacznie zjeżdżać na inny pas bez użycia kierunkowskazu.
Dodatkowo, Tiguan 2018 oferuje połączenie zarówno pasywnych, jak i aktywnych systemów bezpieczeństwa, które zostały zaprojektowane, aby spełniać lub przewyższać aktualne normy w zakresie bezpieczeństwa. Systemy te obejmują unikalny w swojej klasie Automatyczny System Hamowania po Kolizji.
Nowa paleta kolorów zewnętrznych i wewnętrznych łączy się z kluczowymi opcjami komfortu, takimi jak elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy w ośmiu kierunkach, podgrzewane przednie siedzenia oraz podgrzewana kierownica. Tylne siedzenia mogą przesuwać się o siedem cali do przodu i do tyłu oraz mieć podział 40:20:40. Trzeci rząd siedzeń będzie standardem w modelach napędu na przednie koła i opcją w wersjach z napędem na wszystkie koła. Dostępny panoramiczny dach sprawi, że wnętrze będzie jaśniejsze, a aktywna klapa bagażnika uruchamiana nogą ułatwi dostęp do przestrzeni bagażowej jak nigdy dotąd.
Nowy Tiguan będzie napędzany zaktualizowaną wersją silnika TSI® o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, generującą 184 konie mechaniczne i 221 funtów stóp momentu obrotowego, napędzającą przednie koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Opcjonalny napęd 4Motion z aktywną kontrolą oferuje cztery tryby do wyboru przez kierowcę, aby maksymalizować przyjemność z jazdy i przyczepność, zarówno na nawierzchni, jak i w terenie.