2018 Audi R8 V10

Audi odświeżyło drugą generację superauta R8 V10 pod koniec 2018 roku, wprowadzając nie tylko zmiany w wyglądzie, ale także ulepszając zawieszenie i napęd, aby zapewnić jeszcze większe emocje.

Sprzedano ponad 30 000 egzemplarzy tej marki podczas dwóch generacji R8 od momentu wprowadzenia modelu w 2006 roku, co stanowi ogromny sukces niemieckiego superauta. W 2015 roku producent zaprezentował drugą generację modelu na targach motoryzacyjnych w Genewie, oferując go tym razem wyłącznie jako V10. Audi chciało jednak utrzymać impet sprzedażowy. W 2018 roku auto otrzymało zasłużony lifting, który głównie wpłynął na wygląd zewnętrzny i napęd. Samochód stał się tak pożądany, że kiedy Audi ogłosiło zakończenie produkcji w 2023 roku, zamówienia zaczęły napływać. Dlatego producent musiał utrzymać linie montażowe w ruchu do wiosny 2024 roku.

Z przodu, Audi zainstalowało nową szeroką i płaską kratkę w stylu plastra miodu. Po obu stronach znajdowały się w LED-owe reflektory z dziennymi światłami w kształcie litery L na górnych rogach. Poniżej nich, producent umieścił zmienione wloty powietrza, które chłodziły przednie hamulce i tworzyły powietrzną kurtynę wokół nadwozia. W wersji sprzed liftingu, R8 V10 miało dwa pionowe żebra, które zostały usunięte w modelu z 2018 roku.

Z profilu, zmiany były niewielkie, które dostrzegli głównie fani modeli. Na przykład, samochód miał czarne emblematy V10 umieszczone na przednich błotnikach zamiast wcześniej używanych chromowanych. Dodatkowo, pokrywy lusterek były srebrne, w stylu Audi Sport. Przechodząc do boków, srebrne wloty powietrza umieszczone za tylnymi drzwiami zastąpiły czarne używane w modelu z 2015 roku. Zaskakująco, najważniejsze zmiany były z tyłu samochodu. To było jak stwierdzenie, że jest to najczęściej widoczna część pojazdu. Szeroka kratka rozciągała się od boku do boku. Tylnie światła również były nowe, a pod zderzakiem producent umieścił dwa duże okrągłe rury wydechowe, po jednej z każdej strony. Kolejnym interesującym szczegółem było wnętrze silnika za kabiną. Audi zainstalowało zestaw diod LED po bokach, które mogły oświetlić potężny silnik V10 umieszczony tam.

Wnętrze pozostało w większości takie samo, z płaskim kołem kierownicy, które zawierało przyciski do uruchamiania/zatrzymywania, aktywnych wydechów oraz selektora trybu jazdy. Fotele sportowe były oddzielone konsolą środkową, która mogła być wykończona w ciemnym kompozycie węglowym, co nie było dostępne w wersji sprzed liftingu.

Silnik V10 o pojemności 5,2 litra, pochodzący z Lamborghini, był dostępny w kilku wersjach mocy, z najpotężniejszą osiągającą 640 PS (633 hp), przekazując moc na koła za pomocą siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów S-Tronic (z podwójnym sprzęgłem). Standardowo stosowano napęd quattro na wszystkie koła.

 Błyskawiczna reakcja, niezwykle szybkie obroty i unikalny dźwięk – sercem Audi R8 jest silnik V10 o naturalnym doładowaniu. Klienci mogą wybierać spośród dwóch wariantów mocy. Prawie identyczna technologia napędowa silnika V10 w modelach R8 LMS GT3 i R8 LMS GT4 znajduje zastosowanie na torze wyścigowym. V10, produkowany w zakładzie silnikowym w Gyor na Węgrzech, jest bardzo kompaktowy. Oddzielny chłodniczek kontroluje temperaturę oleju silnikowego, który pochodzi z suchego sumpa. To rozwiązanie zostało zapożyczone z wyścigów samochodowych i pozwala na niezwykle niskie umiejscowienie silnika, co obniża środek ciężkości. Moduł pompy pracuje z wieloma etapami ssania i zapewnia właściwe smarowanie we wszystkich warunkach, w tym przy przyspieszeniach bocznych rzędu 1,5 G, co jest możliwe w R8. Oba silniki są wyposażone w filtr cząstek stałych.

Ultrawysoka precyzja: zawieszenie

Zmiany w zawieszeniu zapewniają jeszcze większą stabilność i precyzję. Ulepszono zarówno opcjonalne dynamiczne wspomaganie kierownicy, jak i elektryczne wspomaganie kierownicy: reakcja na ruch kierownicy oraz informacje zwrotne z drogi są jeszcze dokładniejsze w całym zakresie prędkości.

W zależności od wybranego silnika, do znanych trybów jazdy Audi dołączane są trzy dodatkowe programy: na suchą, mokrą i śnieżną nawierzchnię, które dostosowują kluczowe parametry dynamiczne do współczynnika tarcia nawierzchni. Dzięki ulepszonemu Elektronicznemu Kontrolerowi Stabilności (ESC) model topowy hamuje z prędkości 100 km/h (62,1 mph) do zatrzymania nawet o 1,5 metra (4,9 ft) wcześniej; droga hamowania z 200 km/h (124,3 mph) jest o nawet pięć metrów (16,4 ft) krótsza, w zależności od warunków zewnętrznych.

Nowe Audi R8 wyposażone jest w fabrycznie zamontowane 19-calowe koła. Opcjonalnie dostępne są ultralekkie 20-calowe koła całkowicie frezowane w dynamicznym pięcio-ramiennym wzorze z nowymi letnimi i sportowymi oponami, które zapewniają jeszcze precyzyjniejsze prowadzenie. Audi oferuje ceramiczne tarcze hamulcowe jako alternatywę dla standardowych stalowych tarcz. Stabilizator z przodu może być opcjonalnie wykonany z włókna węglowego wzmocnionego polimerem (CFRP) oraz aluminium, co zmniejsza wagę o około dwa kilogramy (4,4 lb).

Ostry i napięty: design

Wyraźny charakter nowych modeli Audi R8 jest również wyraźnie widoczny wizualnie. Grille w stylu Singleframe mają szerszą, płaską linię. Grube listwy dzielą dużą przestrzeń wlotów powietrza. Płaskie szczeliny w masce nawiązują do ikony marki Audi Ur-quattro. Nowy przedni splitter jest teraz szerszy, podobnie jak wyrazista niska kratka wlotu powietrza z tyłu. Kratka uzupełnia dyfuzor, który rozciąga się na znaczną odległość. Wszystko to podkreśla sportowy wygląd Audi R8. W komorze silnika filtr powietrza znajduje się pod nową, trzyelementową pokrywą – dostępną w wersji z plastiku lub włókna węglowego.

Klienci R8 mogą wybierać spośród trzech pakietów zewnętrznych, w zależności od wariantu silnika; pakiety te dodają różne akcenty do przedniego splittera, bocznych wykończeń i dyfuzora. Na życzenie pierścienie Audi i znaczki na zewnątrz mogą być malowane na wysoki połysk w czarnym kolorze. Nowe metaliczne kolory Kemora Gray i Ascari Blue wzbogacają paletę lakierów. Oferta Audi exclusive daje klientom możliwość dostosowania wielu szczegółów swojego Audi R8 – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.