2018 Audi R8 V10

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Audi odświeżyło drugą generację superauta R8 V10 pod koniec 2018 roku, wprowadzając nie tylko zmiany w wyglądzie, ale także ulepszając zawieszenie i napęd, aby zapewnić jeszcze większe emocje.

Sprzedano ponad 30 000 egzemplarzy tej marki podczas dwóch generacji R8 od momentu wprowadzenia modelu w 2006 roku, co stanowi ogromny sukces niemieckiego superauta. W 2015 roku producent zaprezentował drugą generację modelu na targach motoryzacyjnych w Genewie, oferując go tym razem wyłącznie jako V10. Audi chciało jednak utrzymać impet sprzedażowy. W 2018 roku auto otrzymało zasłużony lifting, który głównie wpłynął na wygląd zewnętrzny i napęd. Samochód stał się tak pożądany, że kiedy Audi ogłosiło zakończenie produkcji w 2023 roku, zamówienia zaczęły napływać. Dlatego producent musiał utrzymać linie montażowe w ruchu do wiosny 2024 roku.

Z przodu, Audi zainstalowało nową szeroką i płaską kratkę w stylu plastra miodu. Po obu stronach znajdowały się w LED-owe reflektory z dziennymi światłami w kształcie litery L na górnych rogach. Poniżej nich, producent umieścił zmienione wloty powietrza, które chłodziły przednie hamulce i tworzyły powietrzną kurtynę wokół nadwozia. W wersji sprzed liftingu, R8 V10 miało dwa pionowe żebra, które zostały usunięte w modelu z 2018 roku.

Z profilu, zmiany były niewielkie, które dostrzegli głównie fani modeli. Na przykład, samochód miał czarne emblematy V10 umieszczone na przednich błotnikach zamiast wcześniej używanych chromowanych. Dodatkowo, pokrywy lusterek były srebrne, w stylu Audi Sport. Przechodząc do boków, srebrne wloty powietrza umieszczone za tylnymi drzwiami zastąpiły czarne używane w modelu z 2015 roku. Zaskakująco, najważniejsze zmiany były z tyłu samochodu. To było jak stwierdzenie, że jest to najczęściej widoczna część pojazdu. Szeroka kratka rozciągała się od boku do boku. Tylnie światła również były nowe, a pod zderzakiem producent umieścił dwa duże okrągłe rury wydechowe, po jednej z każdej strony. Kolejnym interesującym szczegółem było wnętrze silnika za kabiną. Audi zainstalowało zestaw diod LED po bokach, które mogły oświetlić potężny silnik V10 umieszczony tam.

Wnętrze pozostało w większości takie samo, z płaskim kołem kierownicy, które zawierało przyciski do uruchamiania/zatrzymywania, aktywnych wydechów oraz selektora trybu jazdy. Fotele sportowe były oddzielone konsolą środkową, która mogła być wykończona w ciemnym kompozycie węglowym, co nie było dostępne w wersji sprzed liftingu.

Silnik V10 o pojemności 5,2 litra, pochodzący z Lamborghini, był dostępny w kilku wersjach mocy, z najpotężniejszą osiągającą 640 PS (633 hp), przekazując moc na koła za pomocą siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów S-Tronic (z podwójnym sprzęgłem). Standardowo stosowano napęd quattro na wszystkie koła.

 Błyskawiczna reakcja, niezwykle szybkie obroty i unikalny dźwięk – sercem Audi R8 jest silnik V10 o naturalnym doładowaniu. Klienci mogą wybierać spośród dwóch wariantów mocy. Prawie identyczna technologia napędowa silnika V10 w modelach R8 LMS GT3 i R8 LMS GT4 znajduje zastosowanie na torze wyścigowym. V10, produkowany w zakładzie silnikowym w Gyor na Węgrzech, jest bardzo kompaktowy. Oddzielny chłodniczek kontroluje temperaturę oleju silnikowego, który pochodzi z suchego sumpa. To rozwiązanie zostało zapożyczone z wyścigów samochodowych i pozwala na niezwykle niskie umiejscowienie silnika, co obniża środek ciężkości. Moduł pompy pracuje z wieloma etapami ssania i zapewnia właściwe smarowanie we wszystkich warunkach, w tym przy przyspieszeniach bocznych rzędu 1,5 G, co jest możliwe w R8. Oba silniki są wyposażone w filtr cząstek stałych.

Ultrawysoka precyzja: zawieszenie

Zmiany w zawieszeniu zapewniają jeszcze większą stabilność i precyzję. Ulepszono zarówno opcjonalne dynamiczne wspomaganie kierownicy, jak i elektryczne wspomaganie kierownicy: reakcja na ruch kierownicy oraz informacje zwrotne z drogi są jeszcze dokładniejsze w całym zakresie prędkości.

W zależności od wybranego silnika, do znanych trybów jazdy Audi dołączane są trzy dodatkowe programy: na suchą, mokrą i śnieżną nawierzchnię, które dostosowują kluczowe parametry dynamiczne do współczynnika tarcia nawierzchni. Dzięki ulepszonemu Elektronicznemu Kontrolerowi Stabilności (ESC) model topowy hamuje z prędkości 100 km/h (62,1 mph) do zatrzymania nawet o 1,5 metra (4,9 ft) wcześniej; droga hamowania z 200 km/h (124,3 mph) jest o nawet pięć metrów (16,4 ft) krótsza, w zależności od warunków zewnętrznych.

Nowe Audi R8 wyposażone jest w fabrycznie zamontowane 19-calowe koła. Opcjonalnie dostępne są ultralekkie 20-calowe koła całkowicie frezowane w dynamicznym pięcio-ramiennym wzorze z nowymi letnimi i sportowymi oponami, które zapewniają jeszcze precyzyjniejsze prowadzenie. Audi oferuje ceramiczne tarcze hamulcowe jako alternatywę dla standardowych stalowych tarcz. Stabilizator z przodu może być opcjonalnie wykonany z włókna węglowego wzmocnionego polimerem (CFRP) oraz aluminium, co zmniejsza wagę o około dwa kilogramy (4,4 lb).

Ostry i napięty: design

Wyraźny charakter nowych modeli Audi R8 jest również wyraźnie widoczny wizualnie. Grille w stylu Singleframe mają szerszą, płaską linię. Grube listwy dzielą dużą przestrzeń wlotów powietrza. Płaskie szczeliny w masce nawiązują do ikony marki Audi Ur-quattro. Nowy przedni splitter jest teraz szerszy, podobnie jak wyrazista niska kratka wlotu powietrza z tyłu. Kratka uzupełnia dyfuzor, który rozciąga się na znaczną odległość. Wszystko to podkreśla sportowy wygląd Audi R8. W komorze silnika filtr powietrza znajduje się pod nową, trzyelementową pokrywą – dostępną w wersji z plastiku lub włókna węglowego.

Klienci R8 mogą wybierać spośród trzech pakietów zewnętrznych, w zależności od wariantu silnika; pakiety te dodają różne akcenty do przedniego splittera, bocznych wykończeń i dyfuzora. Na życzenie pierścienie Audi i znaczki na zewnątrz mogą być malowane na wysoki połysk w czarnym kolorze. Nowe metaliczne kolory Kemora Gray i Ascari Blue wzbogacają paletę lakierów. Oferta Audi exclusive daje klientom możliwość dostosowania wielu szczegółów swojego Audi R8 – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

5.2L FSI V10 quattro S tronic 7AT AWD (570 KM)

ParametrWartość
CylindryV10
Pojemność5204 Cm3
Moc419.2 Kw @ 8100 Rpm
570 Hp @ 8100 Rpm
562 Bhp @ 8100 Rpm
Moment obrotowy413 Lb-Ft @ 6300 Rpm
560 Nm @ 6300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Prędkość maksymalna201 Mph (323 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna S Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/35 R19 93 Y Xl // 295/35 R19 102 Y Xl
Długość174.4 In (4430 Mm)
Szerokość80.2 In (2037 Mm)
Wysokość48.7 In (1237 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.8/63 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Pojemność bagażnika4 Cuft (113 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Turning Circle (Curb To Curb)36.7 Ft (11.2 M)
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto12.1 Mpg Us (19.4 L/100Km)
Spalanie trasa25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Średnie spalanie18.2 Mpg Us (12.9 L/100Km)
Emisja CO2293 G/Km

5.2L FSI V10 S tronic 7AT (540 KM)

ParametrWartość
CylindryV10
Pojemność5204 Cm3
Moc397.2 Kw @ 7900 Rpm
540 Hp @ 7900 Rpm
533 Bhp @ 7900 Rpm
Moment obrotowy398 Lb-Ft @ 6400 Rpm
540 Nm @ 6400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Prędkość maksymalna201 Mph (323 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna S Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/35 R19 93 Y Xl // 295/35 R19 102 Y Xl
Długość174.4 In (4430 Mm)
Szerokość80.2 In (2037 Mm)
Wysokość48.7 In (1237 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.8/63 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Pojemność bagażnika4 Cuft (113 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Turning Circle (Curb To Curb)36.7 Ft (11.2 M)
Masa własna3494 Lbs (1585 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4178 Lbs (1895 Kg)
Spalanie miasto12.1 Mpg Us (19.4 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie18.2 Mpg Us (12.9 L/100Km)
Emisja CO2293 G/Km

Performance 5.2L FSI V10 quattro S tronic 7AT AWD (620 KM)

ParametrWartość
CylindryV10
Pojemność5204 Cm3
Moc456 Kw @ 8000 Rpm
620 Hp @ 8000 Rpm
612 Bhp @ 8000 Rpm
Moment obrotowy428 Lb-Ft @ 6600 Rpm
580 Nm @ 6600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna206 Mph (332 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna S Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/35 R19 93 Y Xl // 295/35 R19 102 Y Xl
Długość174.4 In (4430 Mm)
Szerokość80.2 In (2037 Mm)
Wysokość48.7 In (1237 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.8/63 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Pojemność bagażnika4 Cuft (113 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3516 Lbs (1595 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4222 Lbs (1915 Kg)
Spalanie miasto11.8 Mpg Us (19.9 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Emisja CO2297 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.