Choć Audi od lat ’80-tych znane było głównie z systemu napędu na wszystkie koła quattro, w 2021 roku zaprezentowało model R8 V10 Performance w wersji z napędem na tylne koła.
W 2017 roku Audi wprowadziło limitowaną edycję swojego supersamochodu R8 V10 – RWS. W przeciwieństwie do pozostałych modeli z gamy, była to wersja wyłącznie z napędem na tylne koła, co bardzo ucieszyło klientów. Nie miała przedniego dyferencjału, a całe auto było lżejsze od quattro, co pozwalało kierowcom na więcej radości z jazdy. Audi wyprodukowało jedynie 999 egzemplarzy coupe oraz taką samą liczbę wersji Spyder. Wszystkie sprzedano błyskawicznie, a klienci pragnący je mieć zostali z płaczem w oczach. Jednak nie trwało to długo, ponieważ po wprowadzeniu faceliftingu dla R8, producent zaprezentował także specjalną wersję o nazwie R8 V10 Performance, która miała napęd na tylne koła. Ci, którzy nie zdążyli zdobyć wersji RWS z 2017 roku, mogli się cieszyć z nowego modelu. Nowa wersja była mocniejsza i lepiej przystosowana do jazdy po torze niż jej poprzednik z napędem 2WD.
Kiedy Audi odświeżyło drugą generację R8 V10, nieco poprawiło przód auta. Ogromny, jednolity grill miał wzór w formie plastra miodu wykończony matową czernią. Producent zastosował ten sam odcień dla wlotów powietrza, które chłodziły przednie hamulce. Innym charakterystycznym szczegółem były trzy szczeliny na dolnej części maski, nawiązujące do Ur-Quattro z lat 80-tych.
Z profilu R8 V10 Performance miał taki sam kształt jak jego quattro rodzeństwo, zdobiony czarnymi lub satynowymi zaślepkami lusterka, w zależności od wybranych przez klientów opcji kolorystycznych. Audi oferowało również opcję zakupu wlotów powietrza w kolorze nadwozia, czarnym lub satynowym srebrze. Projekt felg był również unikalny dla tej wersji. Na koniec, z tyłu klienci mogli wybrać auto z szerokim matowym grillem przypominającym ten z Ur-Quattro lub z panelem w kolorze nadwozia pomiędzy wlotami powietrza, które uwalniały powietrze z wnęk tylnych kół. Dodatkowo, przez dolną część zderzaka wystawały duże okrągłe rury, flankujące dyfuzor.
Wnętrze kabiny było wyposażone w smukłe sportowe fotele z wbudowanymi zagłówkami. Kierowca miał do dyspozycji kierownicę z płaskim dołem, na której znajdowało się kilka przycisków i przełączników, w tym czerwony przycisk do uruchamiania/wyłączania silnika. Na desce rozdzielczej, przed pasażerem znajdowała się aluminiowa tabliczka z napisem RWD.
Jednak najważniejszą częścią pojazdu był jego napęd. Silnik V10 o pojemności 5,2 litra generował moc 570 PS (562 KM) i przekazywał ją na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (z podwójnym sprzęgłem). Auto było o 65 kilogramów lżejsze (143 lbs) od swojego odpowiednika quattro. Dodatkowo, adaptacyjne zawieszenie oraz elektryczne wspomaganie kierownicy pomagały kierowcom osiągać szybsze czasy na torze wyścigowym oraz realizować kontrolowane driftowanie. Nie można też zapomnieć o tym, że w standardzie wyposażono je w ceramiczne hamulce.
Jeszcze większa moc i przyjemność z jazdy – to właśnie oznacza słowo „wydajność” w Audi Sport. Nowe R8 V10 performance RWD jest dostępne zarówno w wersji Coupé, jak i Spyder, z 30 PS więcej, dołączając do modelu R8 V10 performance quattro w ofercie R8. Napędzany na tylne koła sportowy samochód z silnikiem umieszczonym w środku oferuje emocjonujące doznania z jazdy dzięki imponującej mocy 419 kW (570 PS) i nowym technologicznym innowacjom, takim jak kubełkowe fotele, dynamiczne sterowanie, stabilizator CFRP oraz ceramiczne hamulce.
Audi R8 V10 performance RWD (napęd na tylne koła) to nowa flagowa wersja wysokowydajnych samochodów sportowych Audi z napędem na tylne koła. „Z napędem na tylne koła czerpiącym z wyścigowego samochodu LMS GT4 i nieskrępowanymi osiągami, Audi R8 V10 RWD od razu zachwyciło naszych klientów. Teraz wprowadza 30 PS i 10 Nm więcej, wznosząc przyjemność z jazdy na zupełnie nowy poziom,” powiedział Sebastian Grams, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH.
Prędkość maksymalna 329 km/h
Sportowy samochód z silnikiem umieszczonym w środku przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy (3,8 sekundy dla Spydra) i osiąga prędkość maksymalną 329 km/h (327 km/h dla Spydra). Serce nowego R8 stanowi znany silnik V10 FSI o pojemności 5,2 litra, wyróżniający się niezrównanym brzmieniem, błyskawiczną reakcją i ogromną mocą przyspieszenia. W modelu R8 V10 performance RWD (średnie zużycie paliwa w l/100 km: 13,0 – 12,9; średnie emisje CO2 w g/km: 298 – 294), silnik dostarcza 419 kW (570 PS) oraz maksymalnie 550 niutonometrów momentu obrotowego, który jest przekazywany na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni S tronic. To o 10 niutonometrów więcej momentu obrotowego niż w Audi R8 V10 RWD. Mechaniczny ogranicznik slipu rozdziela moment obrotowy w zależności od sytuacji na drodze, zapewniając optymalną przyczepność, nawet na mokrej nawierzchni. Tak jak wszystkie R8, jego nadwozie wykonane jest z aluminium oraz w dużej mierze z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) w konstrukcji Audi Space Frame (ASF). W związku z tym wersja Coupé R8 V10 performance RWD waży zaledwie 1590 kilogramów, natomiast wersja Spyder 1695 kilogramów.
Kontrolowane drifty możliwe
Zawieszenie i dynamika jazdy zostały specjalnie dostosowane do napędu na tylne koła. Po włączeniu trybu Sport w systemie Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC), ustawienie zawieszenia i systemy sterujące umożliwiają kontrolowane drifty. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zapewnia wrażenie bezpośredniego kontaktu z nawierzchnią drogi.
System dynamicznego kierowania, dostępny po raz pierwszy w wersji z napędem na tylne koła R8, oferuje jeszcze dokładniejszą reakcję i feedback. Wzmacnia dynamikę jazdy, zapewniając bardziej bezpośrednią reakcję na kierownicę, na przykład na krętych drogach wiejskich lub podczas skrętów. Podnosi również komfort jazdy dzięki zmniejszonej sile nacisku na kierownicę, na przykład podczas parkowania i manewrowania.
Zawieszenie wyczynowe RWD zostało specjalnie dostosowane do napędu na tylne koła i jest wyposażone w podwójne wahacze oraz pasywne blokady dyferencjału. Rozkład obciążenia osi wynosi 40:60. Szczególnie lekkie 19-calowe i 20-calowe felgi aluminiowe zapewniają, że sportowy samochód precyzyjnie prowadzi się i pozostaje na torze podczas szybkich manewrów w zakrętach. Opcjonalnie dostępne są opony wyścigowe w rozmiarach 245/30 R20 z przodu i 305/30 R20 z tyłu, które zapewniają jeszcze lepszą przyczepność i dynamiczne osiągi. System hamulcowy o wysokiej wydajności z 18-calowymi tarczami w kształcie fali oraz opcjonalny system hamulcowy ceramiczny o średnicy 19 cali zapewniają wymaganą siłę hamowania.
Znane cechy stylistyczne z Audi R8 V10 performance quattro
Sportowa, agresywna stylistyka opiera się na jej rodzeństwie GT4. Należą do nich szeroki i płaski grill chłodnicy Singleframe w matowej czerni z emblematem R8 otoczonym dużymi wlotami powietrza, przedni splitter oraz kratka wylotowa powietrza z tyłu, a także owalne końcówki wydechu. Szczelina powietrzna pod przednią maską przypomina legendarną Audi Sport quattro. Nowe R8 dostępne jest w dziesięciu kolorach, w tym Ascari Blue Metallic, kolorze wcześniej zarezerwowanym dla modelu R8 V10 performance quattro. Pakiet stylistyczny „R8 performance” oferuje odpowiednie wnętrze z czarną skórą Alcantara, kontrastowymi przeszyciami w kolorze Mercato blue oraz wykończeniem z włókna węglowego.
Atmosfera wyścigowa w wnętrzu
Sleek linie dominują również wewnątrz. Najbardziej uderzającym elementem jest „monoposto” – duża, wyraźnie zarysowana łuk wokół obszaru przed fotelem kierowcy, tworzy atmosferę kokpitu wyścigowego. „Monoposto” otacza wirtualny kokpit Audi z 12,3-calowym wyświetlaczem umieszczonym w wolnostojącej obudowie. Wielofunkcyjna kierownica R8 pokryta skórą plus oferuje dwa lub, w wersji „performance”, cztery satelity sterujące do obsługi Audi drive select, uruchamiania silnika, aktywacji trybu performance i dźwięku silnika oraz sterowania wirtualnym kokpitem Audi. Kierowca i pasażer zajmują nowe fotele kubełkowe R8 lub sportowe, wykończone skórą i Alcantarą. Na przednim siedzeniu pasażera umieszczono tabliczkę z napisem RWD.
SILNIK: legendarny dziesięciocylindrowy na drodze i na torze
Silnik dziesięciocylindrowy Audi R8 od dawna osiągnął status kultowy i jest jednym z ostatnich silników wolno ssących w swojej klasie. Liczne zwycięstwa wyścigowe i silne osiągi w codziennym użytkowaniu mówią same za siebie. Silnik 5.2 FSI ożywia wyścigowe geny samochodu i w modelu R8 V10 performance RWD zyskał dodatkowe 30 PS mocy, generując teraz dodatkowe 10 Nm momentu obrotowego na poziomie 550 Nm.
Silnik o wysokiej wydajności zadebiutował na torze wyścigowym w kategori GT3 w Audi R8 LMS w 2009 roku. W 2012 roku pojawił się model R8 LMS ultra. Wreszcie, druga generacja R8 LMS weszła na rynek w 2015 roku i otrzymała kompleksową modernizację jesienią 2018 roku. R8 LMS GT4 rozszerzył ofertę wyścigową Audi Sport od początku 2018 roku. W obu kategoriach GT silnik 5.2 FSI różni się jedynie nieznacznie od silnika standardowego. Rezygnuje z podwójnego wtrysku, a układ dolotowy ma ogranicznik powietrza, a mapy jednostki sterującej i panewki zostały zmodyfikowane. Z interwałem serwisowym wynoszącym 10 000 kilometrów i przebiegiem 20 000 kilometrów do pierwszej inspekcji, silnik 5.2 FSI wyznacza standardy w wyścigach.
Moc i moment obrotowy zwiększyły się w Audi R8 V10 performance RWD.
W modelu R8 V10 performance RWD silnik dostarcza 419 kW (570 PS) oraz maksymalnie 550 niutonometrów momentu obrotowego. To przekłada się na eksplozję osiągów: sportowy samochód z silnikiem umieszczonym w środku przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,7 sekundy (3,8 sekundy dla Spydra) i osiąga prędkość maksymalną 329 km/h (327 km/h dla Spydra).
V10, którego cylindry są ustawione naprzeciwko siebie pod kątem 90 stopni, jest ucieleśnieniem doskonałości silnika wolno ssącego. Wał korbowy, który obraca się w lekkiej aluminiowej obudowie cylindrów, jest zaprojektowany jako wałek wspólny -korby przeciwległych tłoków wchodzą w interakcję z wspólnym pinem korbowym, co skutkuje na przemian odległościami ognia wynoszącymi 54 i 90 stopni. Kolejność zapłonu 1-6-5-10-2-7-3-8-4-9 produkuje charakterystyczny dźwięk R8. Przy wyższych obciążeniach i prędkościach obrotowych silnika klapy w systemie wydechowym otwierają się, aby zwiększyć intensywność.
Tradycyjne technologie wysokowydajnościowe kształtują charakter 5.2 FSI. Podawanie oleju korzysta z konstrukcji suchej miski. Zastąpienie konwencjonalnej miski olejowej przymocowanej do silnika oddzielnym zbiornikiem olejowym – pionowym aluminiowym pojemnikiem za jednostką – pozwala zainstalować silnik V10 w niskiej pozycji, nadając samochodowi bardzo niski środek ciężkości. Cztery wałki rozrządu można regulować w zakresie 42 stopni kąta korbowego. Stosunek sprężania 12,7:1 jest imponująco wysoki, a synchronizacja zaworów zaprojektowana jest dla dużego napełnienia cylindrów przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. Za podawanie paliwa odpowiedzialny jest system podwójny. W dolnym zakresie obciążenia częściowego paliwo dostarczane jest wyłącznie przez wtrysk wielopunktowy (MPI). W średnim zakresie obciążenia wtrysk wielopunktowy i bezpośredni (FSI) dzielą ilość benzyny do wtrysku równo; przy pełnym obciążeniu system FSI przejmuje około 85 procent.
Technologia Cylinder on Demand (COD) również zwiększa efektywność. Przy niskim i średnim obciążeniu dezaktywuje cylindry jednego rzędu w górnych czterech biegach, wyłączając wtrysk i zapłon. Kierowca nie jest świadomy przejścia; rząd cylindrów jest natychmiast aktywowany ponownie, gdy wymagana jest większa moc.
W silniku R8 V10 performance RWD moc przekazywana jest na błyskawiczną siedmiobiegową skrzynię S tronic. Kierowca może samodzielnie zmieniać biegi lub pozwolić, aby skrzynia dwusprzęgłowa zajęła się tym w programach D i S.
Naciśnięcie przycisku aktywuje Launch Control, który w momencie przyspieszania z miejsca włącza sprzęgło przy około 4,500 obr./min – moc V10 uderza w drogę z doskonale kontrolowanym poślizgiem. Gdy system dynamicznego prowadzenia Audi drive select zostaje ustawiony na tryb komfortowy, a samochód porusza się z prędkością powyżej 55 km/h, siedmiobiegowa skrzynia S tronic przechodzi w tryb swobodnego kołowania, znany jako coasting, gdy pedał gazu jest zwolniony. Wówczas otwiera oba sprzęgła – wysokowydajny sportowy samochód toczy się w zrelaksowany sposób i efektywnie.
CHWYTANIE: potężna dynamika jazdy dla entuzjastów
Rozkład obciążenia osi wynoszący 40:60 oraz zawieszenie i dynamika jazdy specjalnie dostosowane do napędu na tylne koła sprawiają, że samochód jest niezwykle przyjemny w prowadzeniu. Wyczynowe zawieszenie RWD jest wyposażone w podwójne wahacze i pasywną blokadę dyferencjału. Specjalnie dostosowane do napędu na tylne koła zawieszenie umożliwia kontrolowane drifty w trybie ESC „Sport”. Stabilizator CFRP na przedniej osi w połączeniu z zawieszeniem sportowym zapewnia neutralne samosterowanie w połączeniu z napędem na tylne koła.
Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy w układzie zębatkowym i wrzecionowym jest standardem w nowym Audi R8 V10 performance RWD. Audi R8 jest standardowo wyposażone w system dynamicznego prowadzenia Audi drive select. System może kontrolować ważne elementy techniczne, takie jak silnik, skrzynia biegów i układ kierowniczy. Do wyboru są cztery tryby jazdy: auto, komfort, dynamiczny i indywidualny. Tryb dynamiczny jest zaprojektowany dla maksymalnej przyjemności z jazdy – wspiera spontaniczne kierowanie i oferuje lekki nadsterowność.
Audi może dostarczyć pojazd z dynamicznym sterowaniem, które obejmuje przełożenie superpozycyjne. Zmienia ono przełożenie w zależności od prędkości w zakresie od 10,5:1 do 15,8:1. W porównaniu do wersji elektromechanicznej, system dynamicznego sterowania wymaga znacznie mniejszego ruchu kierownicy, zwłaszcza przy niższych prędkościach, takich jak jazda po krętych drogach, wąskich zakrętach, ale także w ruchu miejskim lub podczas parkowania. R8 V10 performance RWD zjeżdża z linii produkcyjnej z 19-calowymi kołami, na których z przodu zamontowane są opony 245/35, a z tyłu 295/35. Alternatywnie dostępne są frezowane 20-calowe felgi w pięciowymiarowym dynamicznym designie z trzema różnymi powierzchniami. Z przodu są wyposażone w opony 245/30, a z tyłu 305/30. Opcjonalnie dostępne są opony wyścigowe w rozmiarach 245/30 R20 z przodu i 305/30 R20 z tyłu.
Stalowe tarcze nowego Audi R8 V10 performance RWD są wentylowane wewnętrznie i perforowane. Posiadają kontury faliste, aby zredukować ich wagę – znane również jako design fali.
Osiemczęściowe stałe zaciski hamulcowe oraz tarcze o średnicy 365 milimetrów odpowiadają za hamowanie na przedniej osi, natomiast zaciski czterocylindrowe i tarcze o średnicy 356 milimetrów są stosowane na tylnej osi. Na życzenie Audi wyposaży samochód w czerwone zaciski hamulcowe zamiast czarnych.
Audi R8 V10 performance RWD hamuje z użyciem opcjonalnych 19-calowych tarcz hamulcowych wykonanych z ceramicznego materiału wzmocnionego włóknem węglowym, które są szczególnie odporne na temperaturę i trwałe. Ich kanały chłodzące zapewniają szybkie odprowadzanie ciepła, a pierścienie tarcz są przymocowane do odlewów aluminiowych. Z przodu mają średnicę 380 milimetrów (z sześcioma cząstkami stałymi) i 356 milimetrów z tyłu (z czterema cząstkami stałymi). Zaciski hamulcowe są dostępne standardowo w kolorze czerwonym, niebieskim lub antracytowym.
STYLIZACJA ZEWNĘTRZNA: ekspresyjna i inspirowana wyścigami
Kabina pasażerska umieszczona daleko z przodu, wyeksponowane nadkola, rozstaw osi wynoszący 2,65 metra i długa tylna część – żaden inny model produkcyjny Audi nie jest koncepcyjnie i wizualnie bliższy samochodowi wyścigowemu niż R8 o długości 4,43 metra. Zaprojektowana przy użyciu metody konstrukcyjnej Audi Space Frame (ASF), nadwozie stanowi fundament dla konsekwentnej koncepcji lekkiej konstrukcji Audi R8.
Poziome linie nadają przodowi wysokowydajnego samochodu sportowego ultra-szeroki wygląd. Szeroki i płaski grill chłodnicy Singleframe z matowym wykończeniem nosi emblem R8. Nad szerokim przednim splitterem znajdują się duże wloty powietrza, które są podzielone na dwie sekcje przez charakterystyczne pionowe skrzydełka. Płaskie szczeliny pod przednią maską przypominają kultowe Audi Sport quattro. Standardowo dostarczane są reflektory LED z 37 diodami LED każdy, które są częściowo przyciemniane. Opcjonalnie dostępne jest światło laserowe Audi, które niemal podwaja zasięg świateł drogowych; niebieska dioda LED sprawia, że jest ono widoczne z zewnątrz. Światło laserowe połączone jest z dynamicznymi kierunkowskazami z przodu.
Widok boczny R8 V10 performance RWD jest aerodynamiczny i skoncentrowany, z ostrymi liniami podkreślającymi kształty aerodynamiczne. Listwy progowe wizualnie wydłużają przedni splitter i nadają R8 płaski, sportowy wygląd. W komorze silnikowej filtr powietrza znajduje się pod nową, trzyczęściową osłoną, opcjonalnie dostępną w plastiku lub węglu. Miękki dach Audi Spyder R8 V10 performance RWD jest idealnie zintegrowany w linii stylistycznej; rozciąga się na dwa płetwy, które rozciągają materiał. Ważący zaledwie 44 kilogramy przyczynia się do niskiego środka ciężkości pojazdu. System elektrohydrauliczny otwiera i zamyka dach w 20 sekund przy prędkości do 50 km/h. Po otwarciu składa się w kształcie litery Z do płaskiego schowka nad silnikiem, którego pokrywa jest wykonana z CFRP. Tylne okno jest oddzielone od miękkiego dachu w przegrodzie CFRP i może być elektrycznie podnoszone i opuszczane. Dwa mocne stalowe sekcje napięte sprężynami stalowymi służą jako zabezpieczenie przed przewróceniem.
Poziome linie dominują także z tyłu R8. Kratka wylotowa powietrza komory silnikowej, która ma konstrukcję plastra miodu, przebiega na całej szerokości pojazdu. Z charakterystycznymi płetwami dyfuzor otacza błyszczące czarne rury wydechowe w kształcie elipsy.
Personalizacja to znak rozpoznawczy Audi R8 V10 performance RWD – jego paleta kolorów zawiera dziesięć kolorów, w tym Ascari Blue Metallic, kolor wcześniej zarezerwowany dla modelu R8 V10 performance quattro. Program Audi exclusive pozwala klientom wybrać wykończenie malarskie według własnego wyboru. Blade boczne są oferowane w pięciu kolorach oraz indywidualnym wykończeniu malarskim; miękki dach Spydra dostępny jest w trzech kolorach: czarnym, brązowym i czerwonym.
WNĘTRZE: skoncentrowane na tym, co najważniejsze
Sleek linie nowego R8 V10 performance RWD dominują także we wnętrzu. Najbardziej uderzającym elementem jest monoposto. Duży, zarysowany łuk przebiega wokół obszaru przed fotelem kierowcy, tworząc atmosferę kokpitu wyścigowego. Wolnostojąca obudowa zawiera wirtualny kokpit Audi, a cały panel instrumentów wygląda smukło i lekko. Pokrętła sterujące systemem klimatyzacji komfortowej inspirowane są turbinami lotniczymi, podczas gdy kratki wentylacyjne z pionowymi szczelinami przypominają samochody wyścigowe.
W Audi R8 V10 performance RWD kierowca i pasażer z przodu siedzą na elektrycznie i pneumatycznie regulowanych oraz podgrzewanych fotelach sportowych. Model R8 V10 performance RWD jest wyposażony w fotele kubełkowe z elektryczną regulacją wysokości oraz ręczną regulacją przodu/tyłu. Pedaly i podnóżek w tym modelu wykonane są ze stali nierdzewnej, a wykończenie z włókna węglowego. Łącznie dostępne jest 226 litrów przestrzeni bagażowej za siedzeniami. Uzupełnia to 112-litrowy bagażnik pod przednią maską.
Zarówno fotele sportowe, jak i kubełkowe mogą być tapicerowane finezyjną skórą nappa, Alcantarą lub haftem diamentowym na życzenie. Audi Sport spełnia niemal każdą prośbę dzięki programowi personalizacji Audi exclusive. Opcjonalne funkcje komfortowe w nowym Audi R8 obejmują pakiet podświetlenia wnętrza, asystenta świateł drogowych, pakiet bagażowy oraz asystenta parkowania plus z kamerą tylną. Standardowe wyposażenie obejmuje automatyczną klimatyzację komfortową, system alarmowy antywłamaniowy, oświetlenie wnętrza LED, kluczyk komfortowy oraz tempomat.
Kierowca siedzi w Audi R8 V10 performance RWD jak w samochodzie wyścigowym. Cała koncepcja obsługi skupia się wyłącznie na kierowcy. Kierowca może obsługiwać każdą istotną funkcję, nie odrywając rąk od kierownicy ani oczu od drogi. Wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą R8 plus oferuje dwa lub, w wersji „performance”, cztery satelity sterujące do obsługi Audi drive select, uruchamiania silnika, aktywacji trybu performance i dźwięku silnika. Informacje z nawigacji MMI plus pojawiają się w wirtualnym kokpicie Audi. Jego wyświetlacz mierzy 12,3 cala przekątnej, a kierowca może przełączać widoki za pomocą przycisku „Widok” na kierownicy. Widok wydajności umieszcza duży obrotomierz w centrum uwagi. Różne wyświetlacze mogą być umieszczone wokół niego, takie jak moc, moment obrotowy, g-skręty, czasy okrążeń, temperatury oleju silnika i skrzyni biegów oraz ciśnienie i temperatura opon.
PRODUKCJA: Wytwarzane w Böllinger Höfe
R8 V10 performance RWD jest produkowane – głównie ręcznie – w zakładzie produkcyjnym „Böllinger Höfe” w Heilbronn, niedaleko Neckarsulm, drugiej lokalizacji Audi w Niemczech. Audi R8 jest tu produkowane od 2014 roku, a w 2019 roku zakład został rozbudowany oraz unowocześniony, aby pomieścić model Audi e-tron GT. W wyniku tego produkowane są tutaj dwa najsilniejsze i najszybsze modele produkcyjne w historii. „Produkcja dwóch pojazdów, które są tak technologicznie różne na jednej linii montażowej, jest unikatowa w całej grupie,” zauważył kierownik produkcji Wolfgang Schanz. „Z integracją całkowicie elektrycznego czterodrzwiowego coupe, nasza niewielka linia produkcyjna w Böllinger Höfe przekształciła się w zaawansowany technologicznie zakład produkcyjny, który jednak zachowuje swój małoskalowy charakter.”
Wyścigowy samochód LMS GT4, który jest bezpośrednio wyprowadzony z modelu produkcyjnego i wykorzystuje około 60 procent tych samych części, również jest produkowany w zakładzie.