2018 Audi R8 V10 Spyder

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2018 Audi R8 V10 Spyder

Przejdź do galerii zdjęć2018 Audi R8 V10 Spyder

Audi wprowadziło drugą generację modelu R8 V10 w 2015 roku, początkowo tylko jako coupe, a rok później zaprezentowano wersję z otwartym dachem. W 2018 roku niemiecki producent samochodów odświeżył całą gamę modelu.

Po sprzedaży ponad 30 000 egzemplarzy od 2006 roku, w dwóch generacjach, R8 stało się szanowanym supersamochodem. Nawet jeśli pierwsza generacja trafiła na zły moment, borykając się z światowym kryzysem finansowym, samochód pozostał na rynku. Audi mogło sobie na to pozwolić i mocno naciskało na swój dział inżynieryjny, aby stworzyć lepszy pojazd dla drugiej generacji, która pojawiła się w 2015 roku. Następnie, w 2016 roku, obcięto dach i oferowano go jako roadster, lub Spyder, jak nazwano tę wersję. Przechodząc do października 2018 roku, Audi zaprezentowało odświeżoną wersję całej gamy, w tym Spydera.

Audi zaczęło od zmiany przedniego pasa samochodu. W modelu z roku 2018 zastosowano szeroką atrapę chłodnicy pokrytą siatką w kształcie plastra miodu, zamiast żebrowanej, jak w poprzedniku. Ten sam heksagonalny wzór użyto do wypełnienia bocznych wlotów powietrza oraz nowo wprowadzonych kurtyn powietrznych, które kierowały przepływem powietrza wokół nadwozia dla lepszej aerodynamiki.

Z profilu, wersja z otwartym dachem modelu R8 V10 z 2018 roku miała czarne emblematy V10 na przednich błotnikach zamiast chromowanych, jak w poprzedniku. W odświeżonej wersji pojazdu wprowadzono również nowy zestaw 19-calowych felg. Zestaw 20-calowych znajdował się na liście opcji. W zależności od wyborów klientów, boczne wloty mogły być czarne lub wykończone na styl włókna węglowego. W każdym razie wykonano je z materiałów CFRP. Jednak najbardziej znacząca zmiana była zauważalna z tyłu. Tam Audi zamontowało szeroką atrapę chłodnicy z wzorem plastra miodu, rozciągającą się od jednego boku do drugiego. Przypominała ona tę z potężnego Audi UR-Quattro z początku lat 80., które dominowało w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Poniżej, pod zderzakiem, po bokach dyfuzora tylnego, producent zamontował dwa duże okrągłe wydechy.

Wewnątrz większość przycisków i części była podobna do innych modeli Audi. Kierownica w kształcie litery Y była unikalna dla R8 V10. Posiadała kilka przycisków, w tym przycisk start-stop, pokrętło trybów jazdy i przełączniki systemu infotainment. Ponieważ w kabinie nie było wystarczająco dużo miejsca, producent połączył ekran jednostki infotainment z panelem instrumentów, nazwanym Audi Virtual Cockpit. Skórzane fotele sportowe zapewniały wystarczające boczne podparcie, aby utrzymać pasażerów na miejscu podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Audi zainstalowało triple-warstwowy składany dach za kabiną, ukryty pod przechylanym pokryciem z CFRP. Kierowcy mogli podnieść lub opuścić dach nad sobą w zaledwie 20 sekund przy prędkości do 50 km/h (31 mph).

Audi zainstalowało silnik za kabiną, jak przystało na porządny supersamochód. Odświeżona wersja była dostępna w wyborze mocy dostarczanych przez ten sam silnik 5.2 V10, który dzielono z Lamborghini Gallardo. Wszystkie wersje były połączone z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów S-Tronic (z podwójnym sprzęgłem).

 Natychmiastowa reakcja, błyskawiczny rozwój obrotów i niepowtarzalny dźwięk – sercem Audi R8 jest silnik V10 z naturalnym wtryskiem. Klienci mogą wybierać spośród dwóch wersji mocy. Prawie identyczna technologia napędowa silnika V10 w modelach R8 LMS GT3 i R8 LMS GT4 sprawdza się doskonale na torze wyścigowym. Silnik V10, produkowany w zakładzie silnikowym w Gyor na Węgrzech, jest bardzo kompaktowy. Oddzielny chłodnica reguluje temperaturę oleju silnikowego, który pochodzi z suchej miski olejowej. Zasada ta została zaczerpnięta z motosportu i pozwala na niezwykle niską pozycję silnika, co skutkuje obniżonym środkiem ciężkości. Moduł pompy działa z wieloma stopniami ssania i zapewnia właściwe smarowanie w każdych warunkach – w tym podczas przyspieszenia bocznego rzędu 1,5 G, co jest możliwe w modelu R8. Oba silniki są wyposażone w filtr cząstek stałych.

Diamentowa precyzja: zawieszenie

Modyfikacje zawieszenia zapewniają jeszcze większą stabilność i precyzję. Układ wspomagania został dostosowany zarówno w przypadku dynamicznego kierownictwa, jak i elektrycznego wspomagania kierownicy: odpowiedzi na ruchy kierownicy i odczucia z drogi są jeszcze bardziej precyzyjne w całym zakresie prędkości.

W zależności od wybranego silnika, do znanych trybów Audi drive select z trybem sportowym dodawane są trzy dodatkowe programy: suchy, mokry i śnieg. Dopasowują one kluczowe parametry dynamiczne do współczynnika tarcia drogi. Dzięki udoskonalonej Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC), model z najwyższej półki hamuje z prędkości 100 km/h (62,1 mph) do zatrzymania do 1,5 metra (4,9 ft) wcześniej; droga hamowania z prędkości 200 km/h (124,3 mph) jest krótsza o nawet pięć metrów (16,4 ft) – w każdym przypadku w zależności od warunków zewnętrznych.

Nowe Audi R8 jest wyposażone w fabrycznie montowane obręcze 19-calowe. Opcjonalnie dostępne są ultralekkie 20-calowe, w pełni frezowane felgi w pięciowirowym dynamicznym wzorze z nowymi oponami letnimi i sportowymi, które zapewniają jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie. Audi oferuje ceramiczne tarcze hamulcowe jako alternatywę dla standardowych stalowych. Stabilizator z przodu jest opcjonalnie wykonany z kompozytu wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) oraz aluminium, co obniża wagę o około dwa kilogramy (4,4 lb).

Ostre i napięte: design

Wyróżniający się charakter nowych modeli Audi R8 staje się również widoczny wizualnie. Grill chłodnicy Singleframe ma szerszą, bardziej płaską linię. Grube szczebelki dzielą dużą wloty powietrza. Płaskie szczeliny w masce przypominają ikonę marki Audi Ur-quattro. Nowy przedni splitter jest teraz szerszy, podobnie jak charakterystyczny, nisko osadzony grill wentylacyjny z tyłu. Grill dopełnia dyfuzor, który sięga dość wysoko. To wszystko podkreśla sportowy wygląd Audi R8. W komorze silnika filtr powietrza znajduje się pod nową, trzyczęściową pokrywą – dostępną w wersji z plastiku lub włókna węglowego.

Klienci R8 mogą wybierać spośród trzech pakietów zewnętrznych, w zależności od wariantu silnika; pakiety te dodają różne akcenty do przedniego splittera, bocznych wykończeń i dyfuzora. Opcjonalnie pierścienie Audi i znaki na zewnątrz mogą być malowane na wysoki połysk na czarno. Nowe metaliczne kolory Kemora Gray i Ascari Blue wzbogacają paletę kolorów. Oferta Audi exclusive daje klientom możliwość dostosowania wielu szczegółów swojego Audi R8 – wewnątrz i na zewnątrz.

5.2L FSI quattro S tronic 7AT AWD (570 KM)

ParametrWartość
CylindryV10
Pojemność5204 Cm3
Moc419.2 Kw @ 8100 Rpm
570 Hp @ 8100 Rpm
562 Bhp @ 8100 Rpm
Moment obrotowy413 Lb-Ft @ 6300 Rpm
560 Nm @ 6300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Prędkość maksymalna200 Mph (322 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna S Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/35 R19 93 Y Xl // 295/35 R19 102 Y Xl
Długość174.4 In (4430 Mm)
Szerokość80.2 In (2037 Mm)
Wysokość48.9 In (1242 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.8/63 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Pojemność bagażnika4 Cuft (113 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3858 Lbs (1750 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto12 Mpg Us (19.6 L/100Km)
Spalanie trasa25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Średnie spalanie18.1 Mpg Us (13 L/100Km)
Emisja CO2297 G/Km

5.2L FSI quattro S tronic 7AT AWD (620 KM)

ParametrWartość
CylindryV10
Pojemność5204 Cm3
Moc456 Kw @ 8000 Rpm
620 Hp @ 8000 Rpm
612 Bhp @ 8000 Rpm
Moment obrotowy428 Lb-Ft @ 6600 Rpm
580 Nm @ 6600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna204 Mph (328 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna S Tronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/35 R19 93 Y Xl // 295/35 R19 102 Y Xl
Długość174.4 In (4430 Mm)
Szerokość80.2 In (2037 Mm)
Wysokość48.9 In (1242 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.8/63 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Pojemność bagażnika4 Cuft (113 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3737 Lbs (1695 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4442 Lbs (2015 Kg)
Spalanie miasto11.6 Mpg Us (20.3 L/100Km)
Spalanie trasa25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Średnie spalanie17.7 Mpg Us (13.3 L/100Km)
Emisja CO2301 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.