2018 Audi RS 3 Sportback

2018 Audi RS 3 Sportback

Przejdź do galerii zdjęć2018 Audi RS 3 Sportback

-Audi RS 3 Sportback został odświeżony w 2017 roku, otrzymując nowe zderzaki, felgi i kolory, a także wiele innych ulepszeń.

Do innych wyróżniających się cech należy Audi phone box, system audio Bang & Olufsen o mocy 705 watów oraz liczne systemy wspomagania kierowcy. Na przykład, podczas powolnego ruchu w korku do 65 km/h, asystent w korku utrzymuje bezpieczną odległość od pojazdu z przodu i może na chwilę przejąć kierowanie.

Nowością w Audi RS3 Sportback jest również asystent awaryjny, który automatycznie zatrzymuje samochód, jeśli zajdzie taka potrzeba, oraz asystent wykrywania ruchu poprzecznego z tyłu. Ten ostatni system obserwuje nadjeżdżające pojazdy, gdy kierowca wyjeżdża z miejsca parkingowego.

Silnik pięciocylindrowy o pojemności 2,5 litra został ulepszony tak, aby oferować 33 konie mechaniczne więcej niż jego poprzednik, a dzięki nowej aluminiowej skrzyni korbowej jest również o 26 kilogramów lżejszy. RS3 oferował imponujące osiągi, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy.

19-calowe felgi oraz tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm były oferowane w standardzie. Opcjonalnie klienci mogli wybierać ceramiczne tarcze węglowe z przodu.

Wnętrze było sportowe, a jednocześnie niezwykle komfortowe, sportowe fotele były wykończone czarną skórą Nappa (w standardzie) i miały zagłówki dla kierowcy i pasażera z przodu jako dodatkową opcję.

Nowy Audi RS3 Sportback dopełnia sportową ofertę premium producenta z Ingolstadt w segmencie kompaktowym. Po światowej premierze modelu RS3 Sedan na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2016 roku, Audi RS3 Sportback jest gotowe, by zadebiutować na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku. Dzięki najsilniejszemu na świecie produkcyjnemu silnikowi pięcio cylidrowemu, znakomitym osiągom i jeszcze ostrzejszemu wyglądowi, samochód ten oferuje emocjonujące doznania podczas jazdy.

„Audi RS3 Sportback oferuje naszym klientom atrakcyjne wprowadzenie do świata RS,” powiedział Stephan Winkelmann, dyrektor generalny Audi Sport GmbH. „Od 2011 roku sportowy model kompaktowy zyskał ogromną popularność na rynku. A z nowym silnikiem pięciocylindrowym, Audi RS3 Sportback jest liderem w swojej klasie, kontynuując silną passę sukcesów.”

Od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy

Za imponującymi osiągami Audi RS3 Sportback stoi najsilniejszy na świecie produkcyjny silnik pięciocylindrowy – 2.5 TFSI. Oferuje moc 294 kW (400 hp) – o 33 hp więcej niż poprzednik – i jest o 26 kilogramów lżejszy dzięki aluminiowemu blokowi silnika. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 480 Nm dostępny jest już przy prędkościach obrotowych na poziomie 1,700 rpm i pozostaje stały aż do 5,850 rpm. Dzięki temu RS3 Sportback zrywa się z 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Wrażenie tej nadzwyczajnej mocy spotęgowane jest przez charakterystyczny dźwięk silnika pięciocylindrowego, który wynika z naprzemiennego zapłonu cylindrów. Na życzenie, Audi zwiększy maksymalną prędkość z elektronicznie ograniczonych 250 km/h do 280 km/h.

System podwójnego wtrysku dla lepszej mieszanki

Nowy silnik 2.5 TFSI korzysta z podwójnego wtrysku do kolektora ssącego i komór spalania. Na stronie wydechowej system Audi valvelift kontroluje czas otwarcia zaworów w zależności od obciążenia oraz prędkości silnika, co zapewnia umiarkowane zużycie paliwa przy niskim i częściowym obciążeniu oraz bardziej spontaniczną reakcję na gaz przy pełnym obciążeniu. W Nowym Europejskim Cykle Jezdnym (NEDC) RS3 Sportback zużywa 8,3 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada 189 gramom CO2 na kilometr.

Napęd quattro z zmiennym rozkładem mocy

Automatyczna siedmiobiegowa skrzynia biegów S tronic oraz stały napęd na wszystkie koła quattro przenoszą moc pięciu cylindrów na drogę. Elektryczno-hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe rozdziela moment obrotowy pomiędzy osiami. Im sportowsza jazda, tym szybciej i częściej większa część momentu obrotowego trafia na tylną oś. Zarządzanie quattro jest standardowo zintegrowane z systemem dynamicznego wyboru jazdy Audi drive select, podobnie jak układ kierowniczy,

S tronic, zarządzanie silnikiem, regulowane klapy wydechowe oraz opcjonalne zawieszenie sportowe RS z adaptacyjną kontrolą tłumienia. Kierowca ma możliwość indywidualnej regulacji działania tych komponentów w trzech trybach – komfort, auto i dynamiczny. Obsługę doskonali Elektroniczna Stabilizacja Kontroli (ESC) z kontrolą momentu obrotowego i sportowym trybem dostosowanym do RS.

Szerszy rozstaw kół i sportowe ustawienie zawieszenia

Wraz z progresywnym układem kierowniczym, tylną osią na czterech wahaczach oraz twardym zawieszeniem obniżonym o 25 mm w porównaniu do A3, RS3 Sportback łączy fascynującą dynamikę z doskonałą stabilnością. W porównaniu do wersji produkcyjnej, rozstaw kół przednich RS3 Sportback jest szerszy o 20 mm – a nadkola są odpowiednio poszerzone. W standardzie Audi oferuje 19-calowe felgi aluminiowe oraz opony 235/35, a także tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm. Alternatywnie, klienci będą mogli wybrać ceramiczne tarcze hamulcowe z włókna węglowego z przodu. Z tyłu znajdują się tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm.

Wyrazisty design RS

Na zewnątrz Audi RS3 Sportback demonstruje swoją moc w postaci wyrazistej atrapy chłodnicy Singleframe z błyszczącą czarną kratką, dużymi wlotami powietrza i kanciastymi listwami progowymi. Przeprojektowany element w zderzaku nadaje przedniej części jeszcze szerszy wygląd. Na końcach tworzy wąskie, pionowe leje. Standardowo występują reflektory LED z charakterystycznym sygnaturą świetlną, a Audi oferuje matrycowe reflektory LED jako opcję. Z tyłu stylowy spojler dachowy RS, wkładka dyfuzora oraz duże owalne rury wydechowe systemu RS z pewnością przyciągną wzrok. Logo quattro na dole atrapy Singleframe to doskonałe dopełnienie dynamicznego wyglądu, podobnie jak emblemat RS3 na kratce i klapie bagażnika.

Stoper, wskaźnik ciśnienia doładowania i specjalny ekran RS

Dwa okrągłe wskaźniki są czarne z czerwonymi wskazówkami i białymi skalami. Centralnie umieszczony system informacyjny kierowcy zawiera wskaźnik ciśnienia doładowania, termometr oleju oraz stoper. W pełni cyfrowy wirtualny kokpit Audi wyświetla dane systemu multimedialnego i dostępny jest opcjonalnie. Specjalny ekran RS przesuwa obrotomierz na środek, wyświetlając z obu stron odczyty dla momentu obrotowego, sił G i ciśnienia w oponach. Gdy skrzynia biegów działa w trybie ręcznym, skala z kolorowym tłem sugeruje kierowcy użycie łopatki na kierownicy lub dźwigni zmiany biegów do zmiany na wyższy bieg, gdy zbliża się do maksymalnych obrotów.

Sportowe wnętrze i doskonały komfort

Audi RS3 Sportback standardowo wyposażono w sportowe fotele z czarnej skóry Nappa. Opcjonalnie dostępne są fotele sportowe RS o bardziej konturowych profilach i zintegrowanymi zagłówkami dla kierowcy i pasażera. Emblematy RS zdobią oparcia obu wariantów siedzeń. Sportowa skórzana kierownica RS ma płaski spód i przyciski do obsługi systemu multimedialnego. Głównym elementem sterującym jest pokrętło/wyłącznik na konsoli centralnej. Opcjonalnie można zintegrować w jego powierzchni touchpad, umożliwiający kierowcy przewijanie, powiększanie i wprowadzanie tekstu. Zawiera również funkcję wyszukiwania tekstu, która automatycznie uzupełnia wprowadzone dane po wpisaniu zaledwie kilku liter. System głosowy może przetwarzać pytania i polecenia sformułowane w codziennym języku.

Online z Audi connect

Jeśli chodzi o infotainment, RS3 Sportback jest niezwykle wszechstronny. Moduł LTE wprowadza usługi Audi connect, w tym nawigację z Google Earth i Google Street View, a także informacje o cenach paliw, pogodzie, podróży i ruchu drogowym. Aplikacja Audi MMI connect pozwala użytkownikom przenieść swoje kalendarze z telefonu do systemu MMI. Kierowcy mogą także przesyłać miejsca z Google Maps i szczególne miejsca do systemu nawigacji, a także strumieniować muzykę z internetu. Apple Car Play i Android Auto można wykorzystać do natychmiastowego przeniesienia wybranych aplikacji na ekran pokładowy, w celu wykorzystania w telefonie, nawigacji i muzyce. Dodatkowo system nawigacji zawiera hotspot Wi-Fi, który umożliwia pasażerom połączenie ich urządzeń mobilnych z internetem.

Do innych atrakcji należy Audi phone box, system audio Bang & Olufsen o mocy 705 watów oraz wiele systemów wspomagających kierowcę. W powolnym ruchu drogowym do 65 km/h, asystent korków utrzymuje samochód w bezpiecznej odległości od pojazdu z przodu i może na chwilę przejąć kierowanie. Nowością w Audi RS3 Sportback są także asystent awaryjny, który automatycznie zatrzymuje auto, jeśli zajdzie taka potrzeba, oraz asystent krzyżowego ruchu z tyłu. Ten ostatni system obserwuje pojazdy przecinające drogę, gdy kierowca wyjeżdża z miejsca parkingowego.

Wprowadzenie na rynek i ceny

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.