2018 BMW M4 CS

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

M4 CS powstało tylko przez dwa lata i znajdowało się pomiędzy M4 z pakietem Competition a M4 GTS. Stanowiło najlepszą równowagę pomiędzy samochodem wyścigowym a drogowym.

Podczas gdy niektórzy inni producenci samochodów koncentrują się na budowie pojazdów wydajnościowych lub gotowych do toru, BMW postanowiło wybrać złoty środek z modelem CS. Wzięło niektóre elementy z M4 Competition oraz z GTS. Po połączeniu tych elementów dodano kilka specyficznych cech.

Na zewnątrz, z przodu, znajdował się spoiler w dolnej części zderzaka. Był wykonany z włókna węglowego, jednak był stały, podczas gdy GTS miał go regulowanego. Maskę również wykonano z włókna węglowego, jak w modelu GTS. Z tyłu, CS miał charakterystyczny spoiler na klapie bagażnika. Co do kół, samochód był wyposażony w 19-calowe felgi lekkiego stopu z przodu i 20-calowe z tyłu, ogumione w opony Michelin Pilot Sport Cup 2.

W środku znajdował się miks cech inspirowanych wyścigami i komfortem. Panele drzwiowe i fotele zostały przejęte z GTS. Zawieszenie pochodziło z modelu Competition. System infotainment był podobny do tego w zwykłym M4.

Pod maską znajdował się ten sam silnik rzędowy w konfiguracji szóstki z dwoma turbodoładowaniami, który oferował więcej mocy niż M4 z pakietem Competition. Był on połączony ze standardową 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (z podwójnym sprzęgłem), a to była jedyna dostępna przekładnia.

Krótka wersja: M GmbH prezentuje kolejny ekskluzywny model w limitowanej edycji specjalnej w postaci nowego BMW M4 CS (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,4 l/100 km [33,6 mpg imp]*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 197 g/km*). M4 CS wypełnia lukę w ofercie pomiędzy M4 Coupe z pakietem Competition a bezkompromisowym BMW M4 GTS skoncentrowanym na torze. Z akcentowanym sportowym charakterem, nowe M4 CS kontynuuje wieloletnią tradycję udanych edycji specjalnych M, która rozpoczęła się w 1988 roku wraz z modelem E30 BMW M3 Evolution. Nowe BMW M4 CS będzie produkowane w oryginalnej fabryce BMW w Monachium.

M4 CS to także wprowadzenie nowej nomenklatury modeli w BMW M GmbH. Powyżej standardowych modeli M znajdują się wersje Competition z zwiększoną mocą. Następnie pojawiają się modele w edycji specjalnej CS, a na szczycie znajdują się „kształtujące markę” wersje maksymalizujące osiągi, które mają wyraźny sportowy charakter, ale są również w pełni legalne na drodze.

Silnik o pojemności 3,0 litra podnosi moc M4 z pakietem Competition o 10 koni mechanicznych do 460 KM. Nowoczesna technologia M TwinPower Turbo pozwala M4 CS osiągnąć czas sprintu od 0 do 100 km/h (62 mph) poniżej czterech sekund, zatrzymując zegar na wartości 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna M4 CS, które standardowo wyposażone jest w pakiet M Driver’s Package, jest elektronicznie ograniczona do 280 km/h (174 mph). Dzięki dwóm monoskrolowym turbosprężarkom, chłodnicy powietrza, wtryskowi wysokociśnieniowemu, zmiennemu czasowaniu zaworów VALVETRONIC oraz w pełni zmiennemu czasowaniu wałka rozrządowego Double-VANOS, sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym wyraźnie zmierza ku wyższym poziomom osiągów, ale równie mocno stawia na rozwój znaczącego momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych silnika i osiąganie wysokiej efektywności (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,4 l/100 km [33,6 mpg imp]*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 197 g/km*).

Nowe BMW M4 CS standardowo wyposażone jest w siedmiobiegową skrzynię M Double Clutch Transmission (M DCT) z Drivelogic. Ta nowoczesna skrzynia biegów ma oddzielny chłodnicę oleju i umożliwia zarówno automatyczne zmiany biegów, jak i manualne interwencje przy użyciu łopatek zmiany biegów na kole kierownicy. Zmienia biegi w ułamkach sekundy bez przerwy w przepływie mocy, jednak wykorzystuje długi siódmy bieg, aby utrzymać niskie obroty silnika i zminimalizować zużycie paliwa podczas dłuższych podróży autostradą.

Zawieszenie nowego BMW M4 CS w dużej mierze odzwierciedla to z M4 z pakietem Competition. Łączniki i nośniki kół zarówno na przedniej, jak i tylnej osi wykonane są z aluminium kutego, co czyni je niezwykle lekkimi. Dzięki temu masa niesprężysta jest niska, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy. M4 CS jest standardowo wyposażone w Adaptive M suspension, którego geometria została dostosowana do optymalizacji osiągów zarówno na drodze, jak i torze. Nowe BMW M4 CS zostało również wyspecjalizowane na najbardziej wymagającym torze testowym dla samochodów sportowych: legendarnym Nürburgring Nordschleife. Jego czas okrążenia ’Ring wynoszący 7 min 38 sek. lokuje CS w kategorii supersamochodów.

Aby zapewnić najlepszą przyczepność w każdych warunkach jazdy, zastosowano system DSC (Dynamic Stability Control) – który zawiera M Dynamic Mode – oraz aktywne M Differential. Systemy sterujące dla Adaptive M suspension, DSC i Active M Differential zostały zmodyfikowane, aby odpowiadać dynamicznym wymaganiom BMW M4 CS, podobnie jak ustawienia elektrycznego układu kierowniczego. Kierowca ma możliwość dostosowania ustawień kierownicy i zawieszenia do swoich osobistych preferencji lub wymagań danej trasy. W tym celu może w dowolnym momencie wybrać jeden z trzech trybów jazdy (Comfort, Sport i Sport+) za pomocą jednego przycisku. Tryb Comfort jest szczególnie odpowiedni dla złych warunków drogowych, jazdy po mieście i krótkich przejazdów, natomiast Sport będzie preferowany przez zapalonych kierowców, którzy chcą poruszać się po krętych drogach. A dla tych, którzy wybierają się na tor z BMW M4 CS, tryb Sport+ umożliwia osiągnięcie najszybszych czasów okrążeń. Sport+ dostosowuje wszystkie istotne systemy, aby dostarczyć możliwie najlepszą dynamikę. Jeśli kierowca zbyt się ekscytuje, DSC natychmiast podejmie interwencję. Jednak w trybie M Dynamic Mode (MDM) pozwoli również na kontrolowane driftowanie.

Również bardzo dobrze sprawdza się na torze wyścigowym lekkie koła aluminiowe (przód: 9 J x 19, tył: 10 J x 20) zaprojektowane wyłącznie dla M4 CS i standardowo wyposażone w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód: 265/35 R 19, tył: 285/30 R 20). Te półslickowe opony, które są również legalne na drodze, zapewniają niezrównaną przyczepność i doskonałą stabilność boczną przy dużych prędkościach na torze, a także optymalne trzymanie w zakrętach. M4 CS można również zamówić z oponami Michelin Sport do użytku na drogach bez dodatkowych kosztów.

Wnętrze nowego BMW M4 CS zostało zaprojektowane z myślą o stworzeniu sportowej atmosfery. Lekka, sportowa tapicerka M pokryta skórą/Alcantara daje początek dynamicznemu stylowi, który obejmuje również wykończenie paneli drzwiowych z kompozytowych włókien naturalnych z uchwytami. Maskownica – z charakterystycznym otworem powietrznym za powerdome – oraz dach wykonane są z lekkiego, niezwykle sztywnego i nowoczesnego materiału z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).

Bogate wykorzystanie skóry i Alcantary sprawia, że M4 CS tworzy przekonującą i dopracowaną atmosferę pełną sportowego zacięcia i niezaprzeczalnej klasy. Żaden kierowca M4 CS nie musi rezygnować z przyjemności w życiu. W standardowym wyposażeniu znajdują się automatyczna klimatyzacja, wersja systemu HiFi BMW Professional dostosowana do charakterystycznych wymagań akustycznych M4 CS oraz system nawigacji Professional.

Zgodnie z tradycją, projektanci BMW M GmbH nadali nowemu M4 CS wygląd odzwierciedlający sportowe aspiracje samochodu. Charakterystycznym elementem jego wyróżniającego się przodu, wyposażonego w nowoczesne podwójne reflektory LED, jest przedni zderzak z dużymi, trójsekcyjnymi wlotami powietrza. Zapewniają one obfity dopływ powietrza chłodzącego do silnika o wysokich osiągach oraz do układu hamulcowego M Compound z hamulcami czterotłoczkowymi z przodu i dwutłoczkowymi z tyłu. Nowy, modelowy przedni splitter został wykonany z odsłoniętego włókna węglowego specjalnie dla edycji M4 CS. W celu zapewnienia efektywności aerodynamicznej współpracuje z tylnym dyfuzorem przeniesionym z BMW M4 GTS oraz nowo zaprojektowanym, odsłoniętym skrzydłem Gurney z włókna węglowego na klapie bagażnika, aby zminimalizować siłę nośną. Innowacyjne tylnie światła z technologią OLED (Organic Light Emitting Diode), wprowadzone przez BMW M GmbH wyłącznie dla M4 CS i M4 GTS, wyznaczają nowe standardy, podczas gdy przedni splitter, Gurney i tylny dyfuzor oraz długi CFRP maskownica, płynna, coupe’owa linia dachu, elegancko sportowe lusterka M i muskularne nadkola pozwalają nowemu BMW M4 CS przybrać niezwykle dynamiczny wygląd, nawet gdy stoi w miejscu. Cena BMW M4 CS wyniesie 116 900 EUR.

3.0L 7AT RWD (460 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2979 Cm3
Moc338.3 Kw @ 6250 Rpm
460 Hp @ 6250 Rpm
454 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 4000-5380 Rpm
600 Nm @ 4000-5380 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna174 Mph (280 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/35 Zr 19 98Y || 285/30 Zr 20 99Y
Długość183.9 In (4671 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość54.7 In (1389 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/63.1 In (1
Rozstaw osi110.7 In (2812 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika15.7 Cuft (445 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3483 Lbs (1580 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4497 Lbs (2040 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2197 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.