M4 CS powstało tylko przez dwa lata i znajdowało się pomiędzy M4 z pakietem Competition a M4 GTS. Stanowiło najlepszą równowagę pomiędzy samochodem wyścigowym a drogowym.
Podczas gdy niektórzy inni producenci samochodów koncentrują się na budowie pojazdów wydajnościowych lub gotowych do toru, BMW postanowiło wybrać złoty środek z modelem CS. Wzięło niektóre elementy z M4 Competition oraz z GTS. Po połączeniu tych elementów dodano kilka specyficznych cech.
Na zewnątrz, z przodu, znajdował się spoiler w dolnej części zderzaka. Był wykonany z włókna węglowego, jednak był stały, podczas gdy GTS miał go regulowanego. Maskę również wykonano z włókna węglowego, jak w modelu GTS. Z tyłu, CS miał charakterystyczny spoiler na klapie bagażnika. Co do kół, samochód był wyposażony w 19-calowe felgi lekkiego stopu z przodu i 20-calowe z tyłu, ogumione w opony Michelin Pilot Sport Cup 2.
W środku znajdował się miks cech inspirowanych wyścigami i komfortem. Panele drzwiowe i fotele zostały przejęte z GTS. Zawieszenie pochodziło z modelu Competition. System infotainment był podobny do tego w zwykłym M4.
Pod maską znajdował się ten sam silnik rzędowy w konfiguracji szóstki z dwoma turbodoładowaniami, który oferował więcej mocy niż M4 z pakietem Competition. Był on połączony ze standardową 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (z podwójnym sprzęgłem), a to była jedyna dostępna przekładnia.
Krótka wersja: M GmbH prezentuje kolejny ekskluzywny model w limitowanej edycji specjalnej w postaci nowego BMW M4 CS (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,4 l/100 km [33,6 mpg imp]*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 197 g/km*). M4 CS wypełnia lukę w ofercie pomiędzy M4 Coupe z pakietem Competition a bezkompromisowym BMW M4 GTS skoncentrowanym na torze. Z akcentowanym sportowym charakterem, nowe M4 CS kontynuuje wieloletnią tradycję udanych edycji specjalnych M, która rozpoczęła się w 1988 roku wraz z modelem E30 BMW M3 Evolution. Nowe BMW M4 CS będzie produkowane w oryginalnej fabryce BMW w Monachium.
M4 CS to także wprowadzenie nowej nomenklatury modeli w BMW M GmbH. Powyżej standardowych modeli M znajdują się wersje Competition z zwiększoną mocą. Następnie pojawiają się modele w edycji specjalnej CS, a na szczycie znajdują się „kształtujące markę” wersje maksymalizujące osiągi, które mają wyraźny sportowy charakter, ale są również w pełni legalne na drodze.
Silnik o pojemności 3,0 litra podnosi moc M4 z pakietem Competition o 10 koni mechanicznych do 460 KM. Nowoczesna technologia M TwinPower Turbo pozwala M4 CS osiągnąć czas sprintu od 0 do 100 km/h (62 mph) poniżej czterech sekund, zatrzymując zegar na wartości 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna M4 CS, które standardowo wyposażone jest w pakiet M Driver’s Package, jest elektronicznie ograniczona do 280 km/h (174 mph). Dzięki dwóm monoskrolowym turbosprężarkom, chłodnicy powietrza, wtryskowi wysokociśnieniowemu, zmiennemu czasowaniu zaworów VALVETRONIC oraz w pełni zmiennemu czasowaniu wałka rozrządowego Double-VANOS, sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym wyraźnie zmierza ku wyższym poziomom osiągów, ale równie mocno stawia na rozwój znaczącego momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych silnika i osiąganie wysokiej efektywności (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,4 l/100 km [33,6 mpg imp]*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 197 g/km*).
Nowe BMW M4 CS standardowo wyposażone jest w siedmiobiegową skrzynię M Double Clutch Transmission (M DCT) z Drivelogic. Ta nowoczesna skrzynia biegów ma oddzielny chłodnicę oleju i umożliwia zarówno automatyczne zmiany biegów, jak i manualne interwencje przy użyciu łopatek zmiany biegów na kole kierownicy. Zmienia biegi w ułamkach sekundy bez przerwy w przepływie mocy, jednak wykorzystuje długi siódmy bieg, aby utrzymać niskie obroty silnika i zminimalizować zużycie paliwa podczas dłuższych podróży autostradą.
Zawieszenie nowego BMW M4 CS w dużej mierze odzwierciedla to z M4 z pakietem Competition. Łączniki i nośniki kół zarówno na przedniej, jak i tylnej osi wykonane są z aluminium kutego, co czyni je niezwykle lekkimi. Dzięki temu masa niesprężysta jest niska, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy. M4 CS jest standardowo wyposażone w Adaptive M suspension, którego geometria została dostosowana do optymalizacji osiągów zarówno na drodze, jak i torze. Nowe BMW M4 CS zostało również wyspecjalizowane na najbardziej wymagającym torze testowym dla samochodów sportowych: legendarnym Nürburgring Nordschleife. Jego czas okrążenia ’Ring wynoszący 7 min 38 sek. lokuje CS w kategorii supersamochodów.
Aby zapewnić najlepszą przyczepność w każdych warunkach jazdy, zastosowano system DSC (Dynamic Stability Control) – który zawiera M Dynamic Mode – oraz aktywne M Differential. Systemy sterujące dla Adaptive M suspension, DSC i Active M Differential zostały zmodyfikowane, aby odpowiadać dynamicznym wymaganiom BMW M4 CS, podobnie jak ustawienia elektrycznego układu kierowniczego. Kierowca ma możliwość dostosowania ustawień kierownicy i zawieszenia do swoich osobistych preferencji lub wymagań danej trasy. W tym celu może w dowolnym momencie wybrać jeden z trzech trybów jazdy (Comfort, Sport i Sport+) za pomocą jednego przycisku. Tryb Comfort jest szczególnie odpowiedni dla złych warunków drogowych, jazdy po mieście i krótkich przejazdów, natomiast Sport będzie preferowany przez zapalonych kierowców, którzy chcą poruszać się po krętych drogach. A dla tych, którzy wybierają się na tor z BMW M4 CS, tryb Sport+ umożliwia osiągnięcie najszybszych czasów okrążeń. Sport+ dostosowuje wszystkie istotne systemy, aby dostarczyć możliwie najlepszą dynamikę. Jeśli kierowca zbyt się ekscytuje, DSC natychmiast podejmie interwencję. Jednak w trybie M Dynamic Mode (MDM) pozwoli również na kontrolowane driftowanie.
Również bardzo dobrze sprawdza się na torze wyścigowym lekkie koła aluminiowe (przód: 9 J x 19, tył: 10 J x 20) zaprojektowane wyłącznie dla M4 CS i standardowo wyposażone w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (przód: 265/35 R 19, tył: 285/30 R 20). Te półslickowe opony, które są również legalne na drodze, zapewniają niezrównaną przyczepność i doskonałą stabilność boczną przy dużych prędkościach na torze, a także optymalne trzymanie w zakrętach. M4 CS można również zamówić z oponami Michelin Sport do użytku na drogach bez dodatkowych kosztów.
Wnętrze nowego BMW M4 CS zostało zaprojektowane z myślą o stworzeniu sportowej atmosfery. Lekka, sportowa tapicerka M pokryta skórą/Alcantara daje początek dynamicznemu stylowi, który obejmuje również wykończenie paneli drzwiowych z kompozytowych włókien naturalnych z uchwytami. Maskownica – z charakterystycznym otworem powietrznym za powerdome – oraz dach wykonane są z lekkiego, niezwykle sztywnego i nowoczesnego materiału z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).
Bogate wykorzystanie skóry i Alcantary sprawia, że M4 CS tworzy przekonującą i dopracowaną atmosferę pełną sportowego zacięcia i niezaprzeczalnej klasy. Żaden kierowca M4 CS nie musi rezygnować z przyjemności w życiu. W standardowym wyposażeniu znajdują się automatyczna klimatyzacja, wersja systemu HiFi BMW Professional dostosowana do charakterystycznych wymagań akustycznych M4 CS oraz system nawigacji Professional.
Zgodnie z tradycją, projektanci BMW M GmbH nadali nowemu M4 CS wygląd odzwierciedlający sportowe aspiracje samochodu. Charakterystycznym elementem jego wyróżniającego się przodu, wyposażonego w nowoczesne podwójne reflektory LED, jest przedni zderzak z dużymi, trójsekcyjnymi wlotami powietrza. Zapewniają one obfity dopływ powietrza chłodzącego do silnika o wysokich osiągach oraz do układu hamulcowego M Compound z hamulcami czterotłoczkowymi z przodu i dwutłoczkowymi z tyłu. Nowy, modelowy przedni splitter został wykonany z odsłoniętego włókna węglowego specjalnie dla edycji M4 CS. W celu zapewnienia efektywności aerodynamicznej współpracuje z tylnym dyfuzorem przeniesionym z BMW M4 GTS oraz nowo zaprojektowanym, odsłoniętym skrzydłem Gurney z włókna węglowego na klapie bagażnika, aby zminimalizować siłę nośną. Innowacyjne tylnie światła z technologią OLED (Organic Light Emitting Diode), wprowadzone przez BMW M GmbH wyłącznie dla M4 CS i M4 GTS, wyznaczają nowe standardy, podczas gdy przedni splitter, Gurney i tylny dyfuzor oraz długi CFRP maskownica, płynna, coupe’owa linia dachu, elegancko sportowe lusterka M i muskularne nadkola pozwalają nowemu BMW M4 CS przybrać niezwykle dynamiczny wygląd, nawet gdy stoi w miejscu. Cena BMW M4 CS wyniesie 116 900 EUR.