2018 Buick Enclave

Ten lat po wprowadzeniu modelu Enclave do oferty marki Buick, amerykański producent samochodów zaprezentował drugą generację tego pojazdu, która przyniosła ogromne zmiany.

Pierwsza generacja Enclave przypominała bardziej minivana z otwieranymi drzwiami niż przesuwanymi, natomiast druga generacja tego modelu stała się pełnoprawnym SUV-em. Wciąż jednak zachowała funkcje przewozu osób, podobnie jak GMC Acadia i Chevrolet Traverse, z którymi dzieliła platformę, ale była bardziej stylowa. Przypominała bardziej pojazd premium, chociaż były pewne elementy, które nie pasowały do rywalizowania z Acura MDX czy Infiniti QX60, co zamierzała osiągnąć.

Amerykański producent skupił się na wyglądzie zewnętrznym samochodu. Z przodu Enclave wyróżniał się ogromną atrapą chłodnicy z emblematem producenta oraz chromowanymi poziomymi żebrami. Pojazd wyposażony był w standardowe reflektory LED, co dodało mu punktów w kategorii stylizacji, nad którą ciężko pracował zespół projektowy. Dodatkowo, przedni zderzak miał dolną atrapę w kształcie litery A, z flanszami umieszczonymi po bokach, które mieściły lampy przeciwmgłowe LED. Z profilu, dłuższy przód i nachylona szybka stworzyły sylwetkę SUV-a. Długie okno dachowe z szerokimi przestrzeniami szklanymi miało opadającą linię dolnej szyby, kończącą się przy nachylonym do przodu słupku D. Z tyłu producent umieścił zakrzywioną klapę bagażnika ozdobioną spojlerem na górze, a pod zderzakiem Buick zainstalował zestaw sztucznych chromowanych końcówek wydechu.

Choć zewnętrzny wygląd nie zachwycał zbytnio, wnętrze pokazało wysiłek zespołu projektowego Buick, aby stworzyć luksusowe doświadczenie dla swoich klientów. Samochód był dostępny w trzech wersjach: Enclave, Essence i Premium, a wszystkie oferowały wystarczający komfort dla nawet siedmiu pasażerów. Trzecia rząd miała więcej miejsca na nogi niż Acura MDX czy Infiniti QX56, dzięki długości rozstawu osi pojazdu. Jednocześnie kierowca mógł korzystać z nowego, w pełni cyfrowego zestawu wskaźników, który był dostępny jako opcja. Na centralnej konsoli, zintegrowany bezszwowo, znajdował się 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, obsługujący Apple CarPlay i Android Auto. Jako opcję, Buick oferował panoramiczny szklany dach z niezależnymi strefami dla przednich i środkowych siedzeń. Kolejną poprawą w stosunku do poprzednika było powiększenie przestrzeni bagażowej, która wzrosła do 23,6 stóp sześciennych (667 litrów) za trzecim rzędem, z dodatkowymi schowkami pod podłogą o pojemności 3,1 stóp sześciennych (88 litrów).

Buick znał swoich klientów i rozumiał, że taki duży pojazd nie może być łatwo napędzany silnikiem czterocylindrowym. W związku z tym oferował Enclave z silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra, sparowanym z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Klienci mogli wybierać pomiędzy napędem na przednie koła lub systemem napędu na wszystkie koła.

Nowe, wszechstronne funkcje, przestronność i intuicyjne technologie wyznaczają kolejny etap rozwoju modelu Buick Enclave. Więcej miejsca w trzecim rzędzie, ulepszona zdolność holowania oraz przemyślane połączenie technologii bezpieczeństwa, praktycznych cech wnętrza i materiałów premium to tylko niektóre z najważniejszych cech nowego luksusowego SUV-a klasy średniej z siedmioma miejscami.

W wizualnie niższej i smuklejszej sylwetce Enclave ma więcej miejsca wewnątrz. Sam trzeci rząd oferuje o 5,6 cala więcej standardowej przestrzeni na nogi niż Acura MDX, o 4,5 cala więcej niż Audi Q7 i prawie o trzy cale więcej niż Infiniti QX60. Nowy Enclave ma również dłuższy rozstaw osi niż poprzednia generacja, a jego promień skrętu jest o 1,4 stopy mniejszy niż wcześniej, łącząc potrzebną przestrzeń z większą zwrotnością.

„Enclave został wprowadzony jako przełomowy model dla marki Buick i od tego czasu stał się jednym z naszych najważniejszych i najpopularniejszych pojazdów,” powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent Global Buick i GMC. „Ustawił poprzeczkę dla bardziej postępowego Buicka, zmieniając nasze postrzeganie i będąc sztandarem tego, co nasze produkty reprezentują: inteligentny, stylowy luksus.”

Bezpieczeństwo, styl i funkcje wygody dodatkowo wyróżniają nową generację Enclave

Nowa architektura projektu Buick Enclave umożliwia zrównoważony, sportowy wygląd. Nowe proporcje nadają mu smuklejszy wygląd z aerodynamicznymi korzyściami dla efektywności. Linia dachu jest niższa, szyba czołowa jest bardziej stroma, a rozstaw osi wydłużony, co nadaje pojazdowi bardziej dramatyczną sylwetkę. Jego rzeźbione nadwozie tworzy wrażenie powiewu wiatru. Zawiera także język wzornictwa przodu Buicka, inspirowany modelami Avista i Avenir, wzbogacony o zaawansowaną technologię oświetlenia, która debiutuje w Buicku.

„Każdy detal nowego Enclave został zaprojektowany tak, aby wydawał się premium, starannie wykonany i zintegrowany,” powiedziała Helen Emsley, dyrektor wykonawcza Global Buick i GMC Design. „Klienci w klinikach feedbackowych opisywali go jako 'smukły’, co nie jest typowym określeniem używanym w odniesieniu do SUV-ów z trzema rzędami siedzeń.”

Obszerne zastosowanie diod LED jest częścią pierwszej aplikacji technologii Evonik Acrylite w Buicku, a bi-funkcyjne reflektory LED i lampy tylne LED. Zastosowana technologia o złożonej krzywiźnie zapewnia gładki, jednolity i rozpoznawalny wygląd, który wyróżni Enclave na drodze. Reflektory IntelliBeam, dostępne w modelach Premium i Avenir, pozwalają kierowcom cieszyć się lepszym oświetleniem drogi i poprawioną widocznością, bez konieczności ręcznego włączania i wyłączania drogowych świateł.

Zdecydowanie ulepszony zestaw dostępnych zaawansowanych technologii bezpieczeństwa został zaprojektowany, aby pomóc kierowcom monitorować otoczenie i czuć się pewnie za kierownicą. Standardowe wyposażenie w każdym Enclave z 2018 roku obejmuje kamerę tylnego widoku, asystenta parkowania z tyłu i siedem poduszek powietrznych, w tym poduszkę boczną centralną. Wśród dostępnych technologii zapobiegających wypadkom znajdują się alert kolizji czołowej, alert o ruchu poprzecznym z tyłu, asystent utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa, fotel z alertem bezpieczeństwa, wskaźnik odległości oraz asystent parkowania z przodu.

„Wyrafinowany zestaw dostępnych technologii unikania kolizji oparty na radarze, kamerach i ultradźwiękach w modelu Enclave został zaprojektowany, aby pomóc kierowcom nieprzerwanie monitorować otoczenie w intuicyjny sposób, aby mogli czuć się pewniej za kierownicą,” powiedział Dean Perelli, główny inżynier Buick Enclave.

Korzystając z pierwszej generacji Buick Enclave jako wzoru pod względem ciszy, kabina modelu 2018 została zaprojektowana tak, aby jeszcze bardziej minimalizować niepożądany hałas wewnętrzny dzięki starannie dopracowanym kształtom zewnętrznym, uszczelnieniom i akustyce tłumiącej dźwięk oraz strategicznemu zastosowaniu materiałów. Udoskonalenia QuietTuning i aktywna redukcja hałasu pomagają zmniejszyć, blokować i pochłaniać dźwięki, utrzymując je z dala od kabiny. Dostępny dziesięcio głośnikowy system audio Bose Premium z nowymi komponentami, nowym strojeniem i zaprojektowaną na nowo obudową basową dodatkowo poprawia jakość dźwięku.

„Dla klientów Enclave, którzy często przewożą rodzinę i przyjaciół, możliwość łatwego prowadzenia rozmowy z pasażerami w trzech rzędach jest niezbędna dla ich codziennych doświadczeń z jazdy,” powiedział Perelli. „Udoskonalone QuietTuning i aktywna redukcja hałasu w nowym Enclave pozwalają na swobodne konwersacje.”

QuietTuning to jeden z przykładów na to, jak Buick tworzy zdrowe, relaksujące środowisko w swoich pojazdach. Nowy jonizator powietrza rozwija tę reputację, eliminując zapachy i zapewniając wyższą jakość powietrza. Działa poprzez produkcję naładowanych ujemnie cząsteczek, które przyciągają zanieczyszczenia unoszące się w powietrzu i rozkładają ich strukturę, oczyszczając powietrze w kabinie.

Jonizator może pomóc w likwidacji zapachów zewnętrznych i wewnętrznych oraz zmniejszyć bakterie, wirusy, kurz, zanieczyszczenia i pyłki, a także poprawić czujność kierowcy. Nie wymaga żadnej konserwacji ani wymiany filtrów i jest standardowo dostępny w modelach Essence, Premium i Avenir.

Wnętrze Buick Enclave ma elastyczne rozwiązania ładunkowe dla dużych i małych przedmiotów. Pojazd ma o 10 procent więcej stopni sześciennych całkowitej przestrzeni wewnętrznej, gdy uwzględnimy ukrytą przestrzeń pod podłogą, oraz 23,6 stopy sześciennej przestrzeni bagażowej za trzecim rzędem. Inne udogodnienia przestrzenne obejmują 10-calową suchą przestrzeń pod podłogą o pojemności 3,1 stopy sześciennej.

Siedzenia w drugim i trzecim rzędzie składają się na płasko, tworząc szeroką, niemal płaską powierzchnię ładunkową. Opcjonalne siedzenie z elektrycznym składaniem w trzecim rzędzie ułatwia przekształcanie przestrzeni, podczas gdy dostępne siedzenia SmartSlide w drugim rzędzie umożliwiają łatwy dostęp do trzeciego rzędu. Po stronie pasażera, siedzenie SmartSlide ma funkcję przesuwania, aby umożliwić dostęp nawet przy zainstalowanym przodem pustym foteliku dziecięcym (przy użyciu systemu LATCH).

Standardowe wyposażenie każdego modelu Enclave z 2018 roku obejmuje bezkluczykowy dostęp i system startu przyciskiem, zasilaną bezprzewodowo, programowalną klapę z logo Buick tri-shield, które oświetla podłoże pod ukrytym czujnikiem, automatyczną klimatyzację trzystrefową, uniwersalny pilot, sześć portów USB i inne.

Każdy Buick Enclave jest również wyposażony w hotspot Wi-Fi 4G LTE OnStar (wymagana jest subskrypcja planu danych AT&T po ograniczonym okresie próbnym) i pięć lat planu podstawowego OnStar bez dodatkowych kosztów. Wśród innych korzyści, takich jak aplikacja myBuick, plan łączności ten zawiera OnStar Smart Driver, usługę, która ma na celu pomóc właścicielom Buicka maksymalizować ogólną wydajność ich pojazdu i stać się lepszymi kierowcami.

Bezramkowy 8-calowy system infotainment z funkcjami Teen Driver, przypomnieniem o tylnym siedzeniu i kompatybilnością z Apple CarPlay i Android Auto jest standardem. Każdy Enclave posiada również przypomnienie o tylnym siedzeniu, pierwszą w branży funkcję zaprojektowaną, aby przypomnieć kierowcom o sprawdzeniu tylnego siedzenia podczas wyjścia z pojazdu w określonych okolicznościach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.