2018 Citroen C5 Aircross

2018 Citroen C5 Aircross

Przejdź do galerii zdjęć2018 Citroen C5 Aircross

W obliczu rosnącego zapotrzebowania na SUV-y i crossover’y, Citroen musiał znaleźć rozwiązanie i wprowadzić na rynek jeden z modeli, zanim zostałby zepchnięty przez konkurencję. Tak powstał model C5 Aircross.

Choć nie był to pierwszy crossover stworzony przez Citroena, to z pewnością był jednym z najważniejszych. Co więcej, był największym przedstawicielem tej rodziny. Dzielił swoją platformę z Peugeotem 3008 oraz pojazdem użytkowym. Dzięki temu na początku oferowany był wyłącznie z napędem na przednią oś, a napęd na wszystkie koła dostępny był dopiero po wprowadzeniu wersji hybrydowej.

Stylistyka nadwozia samochodu różniła się od reszty gamy modeli Citroena. Przedni zderzak wyróżniał się poziomą listwą, która wyraźnie oddzielała światła do jazdy dziennej od reflektorów. W centralnej części znajdował się wysoki emblemat „podwójnego chevrona”, który sięgał nieco od dolnej krawędzi pokrywy silnika. Z podwyższonymi szybami, które przypominały SUV-a, C5 Aircross starał się zrobić wrażenie na klientach.

Wnętrze to przestronna kabina, która pomieści pięciu dorosłych pasażerów. Ponieważ nie było napędu na tylną oś, podłoga była wystarczająco płaska, aby zapewnić miejsce dla trzech osób z tyłu. Z przodu dwa kubełkowe fotele oddzielała wysoka konsola centralna. Citroen zamontował 8-calowy ekran dotykowy na szczycie centralnej konsoli, a kierowca miał do dyspozycji szeroki, 12,3-calowy wyświetlacz TFT na desce rozdzielczej.

Pod maską francuski producent zamontował wybór silników benzynowych i diesla z turbodoładowaniem. W późniejszym czasie wprowadzono wersję hybrydową, która wreszcie zyskała napęd na wszystkie koła.

 Zainspirowana klientami, którzy nie chcą rezygnować z praktyczności i komfortu, firma Citroën aktywnie wkracza w segment C-SUV – rosnący sektor rynku w Europie, który już dziś odpowiada za jedną czwartą sprzedaży samochodów na całym świecie.

Citroën z dumą oferuje zupełnie nowe doświadczenie w zakresie komfortu i modułowości w segmencie średniej wielkości C-SUV, prezentując nowy model Citroën C5 Aircross. Zmieniające się potrzeby klientów bezpośrednio zainspirowały tę najnowszą wersję SUV-a, co dodatkowo podkreśla znaczenie sygnatury marki Citroën – „Inspired By You”.

UNIKALNA OSOBOWOŚĆ W SEGmENCIE

Nowy SUV C5 Aircross wyróżnia się energetyczną i asertywną osobowością. Mając długość 4,50 m, nowy model jest solidny, muskularny i potężny. Jego dynamiczna sylwetka jest podkreślona mocnymi akcentami graficznymi, takimi jak panele Airbump®, duże koła o średnicy 720 mm, prześwit wynoszący 230 mm oraz charakterystyczne belki dachowe. Wnętrze daje natychmiastowe wrażenie ochrony i przestrzeni, z szerokim poziomym panelem deski rozdzielczej, otulającymi siedzeniami oraz dominującą wysokością jazdy, a także szeroką centralną konsolą i ciepłymi materiałami użytymi w wykończeniu. Jak wszystkie najnowsze modele Citroën, nowy C5 Aircross oferuje szeroki zakres funkcji personalizacji. Klienci mogą wybierać spośród 30 różnych kombinacji kolorystycznych nadwozia, w tym siedmiu kolorów karoserii, dwu-tonowych czarnych dachów oraz trzech pakietów kolorystycznych – w tym kolorowych wstawek na przednim zderzaku, panelach Airbump® na dolnej części przednich drzwi i belkach dachowych. Oferuje również pięć wnętrz w różnych stylach z dopasowanymi kolorami i materiałami, zapewniając jasność i ciepło w modnym i luksusowym stylu 'casual chic’.

NAJWIĘKSZY KOMFORT I MODUłOWOŚĆ W SWOIM SEGmENCIE

Nowy Citroën C5 Aircross SUV wyróżnia się dzięki swojemu komfortowi i przestronnemu wnętrzu, które zawdzięcza programowi Citroën Advanced Comfort®. Oferuje dwie główne innowacje: nowy układ zawieszenia Citroën z Progressive Hydraulic Cushions® oraz fotele Advanced Comfort, które zapewniają niezrównany komfort jazdy, co przekłada się na znakomite doświadczenia dla wszystkich pasażerów. Nowy C5 Aircross SUV oferuje unikalną modułowość w segmencie, korzystając z doświadczenia Citroën w świecie MPV, z trzema indywidualnymi, przesuwanymi, składanymi i pochylanymi tylnymi siedzeniami oraz najlepszą w swojej klasie pojemnością bagażnika wynoszącą od 580 do 720 litrów (w zależności od ustawienia tylnych siedzeń).

NOWOCZESNY SUV NOWEJ GENERACJI

Nowy C5 Aircross SUV wyposażony jest w cyfrowy zestaw wskaźników 12,3 cala TFT oraz ekran dotykowy 8 cali, a także 20 najnowszych technologii asystujących kierowcy. Wśród nich znajduje się Highway Driver Assist, system autonomicznej jazdy na poziomie drugim, a także sześć zaawansowanych technologii łączności. Nowy, ultra-połączony model może być wyposażony w bezprzewodowe ładowanie smartfonów i ConnectedCAM Citroën™. Napędzany efektywnymi i wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i diesla o mocy od 130 do 180 KM oraz nową automatyczną skrzynią biegów EAT8 marki Citroën, nowy Citroën C5 Aircross będzie pierwszym modelem z technologią hybrydową plug-in (PHEV), dostępnym pod koniec 2019 roku.

Planowany do wprowadzenia na rynek w Europie pod koniec 2018 roku, nowy C5 Aircross SUV będzie produkowany we Francji w zakładzie Rennes-La Janais.

ŚMIAŁA I WYRAZISTA TOŻSAMOŚĆ

Stylistyka nowego SUV-a C5 Aircross odnawia i odświeża ustalone cechy segmentu dzięki swojej mocnej i silnej postawie oraz kolorowej ofercie personalizacji, która stała się prawdziwą sygnaturą marki. Od razu można go rozpoznać jako SUV, biorąc pod uwagę jego design i wymiary – ma długość 4,50 m, szerokość 1,84 m i wysokość 1,67 m, a także prześwit wynoszący 230 mm. Dostępny jest w różnych rozmiarach kół: 17, 18 i 19 cali.

Szeroki i imponujący przód jest typowym dla Citroën z dwupoziomowym pełnym zestawem świateł LED i asertywnie zaprojektowaną kratką. Górne jednostki oświetleniowe, obejmujące światła dzienne i kierunkowskazy, rozciągają się od ikonicznych chevronów, które przebiegają na całej szerokości pojazdu. Górne światła doskonale komponują się z dolnymi jednostkami oświetleniowymi, nadając nowemu C5 Aircross nowoczesny i ekspresyjny wygląd. Długi i wysoki maska silnika ma charakterystyczny styl, podkreślający solidność i trwałość SUV-a, natomiast szerokość pojazdu akcentują eleganckie wloty boczne. Kolorowe wstawki ożywiają przód pojazdu i podkreślają jego wyjątkowy charakter, podobnie jak w przypadku ostatnich modeli Citroën, takich jak C3, C3 Aircross, C4 Cactus i Berlingo. Te mocne elementy graficzne są charakterystycznymi markami nowej gamy Citroën.

Nowy model zwieńczony jest unoszącym się dachem, a przeszklony obszar o szerokości 360° otacza pojazd, dzięki błyszczącym czarnym słupkom A i B oraz błyszczącym oknom bocznym. Nieprzerwany szklany obszar podkreśla chromowane logo „C” po obu stronach samochodu, odzwierciedlając przestronność wnętrza. Eleganckie dwu-tonowe belki dachowe dodają odrobiny wyrafinowania i czystości unoszącemu się dachowi. Nadwozie charakteryzuje się nadkolami i dolnymi panelami nadwozia w klasycznym stylu SUV, podkreślonymi graficznymi kształtami paneli Airbump® z kolorowymi wstawkami, co dodatkowo zwiększa nowoczesność i osobowość.

Wzniesione tylne światła, z czterema modułami LED 3D po każdej stronie pojazdu, tworzą graficzny i nowoczesny sygnaturę świetlną. Wloty w tylnym zderzaku i spojler na klapie podkreślają aerodynamikę bryły nadwozia. Tylny zderzak wzbogacony został o dwa chromowane końcówki wydechu, po jednej po każdej stronie, co dodaje poczucia mocy, statusu i prestiżu.

WNĘTRZE INSPIRUJĄCE POCZUCIE OCHRONY I DOBREJ FORMY

Wnętrze nowego Citroën C5 Aircross SUV natychmiast sugeruje komfort, oferując wysokie siedzenie kierowcy dla dominującego widoku drogi. To przestronne i prestiżowe otoczenie, w którym pasażerowie czują się chronieni, co jest zgodne z zewnętrzną stylistyką. Poczucie przestrzeni i wyrafinowania wzmacniają poziome motywy w kabinie. Deska rozdzielcza wyposażona jest w termoaktywny pas, który rozciąga się na całą szerokość samochodu. Kolorowy pas w górnej części siedzeń dodaje kolejny akcent prestiżu i różnicowania. Wysokiej jakości wnętrze nowego C5 Aircross łączy styl, wizualną jakość i relaksującą atmosferę.

Generacyjna deska rozdzielcza jest podkreślona podwójnymi wlotami powietrza, które podkreślają muskularny aspekt SUV-a. Po stronie kierowcy, zespół wskaźników zawiera 12,3-calowy konfigurowalny ekran TFT z trzema różnymi stylami graficznymi. Wybrane informacje o prowadzeniu znajdują się bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, co poprawia komfort i bezpieczeństwo. Kierownica z wbudowanymi przyciskami ma grubą obręcz i płaską podstawę, a także wykończenie w czerni i satynowym chromie. Dla niektórych wersji dostępna jest dwu-tonowa kierownica ze skóry naturalnej. W centrum, wloty powietrza i 8-calowy ekran dotykowy tworzą unikalną i zintegrowaną jednostkę, dodatkowo podkreślając solidność i nowoczesność deski rozdzielczej. Wykończone chromowanymi akcentami i lakierowanym czarnym detalem, wloty powietrza gwarantują doskonały komfort termiczny i stanowią prawdziwą sygnaturę flagowego SUV-a Citroën.

Szeroka i wysoka centralna konsola, która jest niezbędna w segmencie SUV, wykończona jest miękkimi materiałami. Komfortowa zarówno wizualnie, jak i w dotyku, szeroka centralna podłokietnik ma motylkowe otwarcie prowadzące do dużej, chłodzonej przestrzeni do przechowywania. W konsoli znajdują się również podświetlane uchwyty na kubki oraz wyznaczone miejsce do ładowania smartfona.

Nowy SUV C5 Aircross dostępny jest w szerokiej gamie wykończeń wnętrza, od tkaniny po skórę Nappa, aby umożliwić personalizację według mniej lub bardziej wyrafinowanego gustu klienta. Tapicerka w fotelach Advanced Comfort kładzie nacisk na miękki i ciepły wygląd, zapewniając lepszy komfort i dobre samopoczucie. Projektanci czerpali inspirację z podróży i bagażu, co odzwierciedla nowy C5 Aircross poprzez uchwyty drzwiowe i pasek na wkładce deski rozdzielczej po stronie pasażera.

ULTRA PERSONALIZOWANY SUV: 30 KOMBINACJI KOLORÓW NADWOZIA I PIĘĆ AMBIANCE WNĘTRZA

Podobnie jak nowy C3 Aircross, nowy C4 Cactus i nowy Berlingo, nowy Citroën C5 Aircross SUV jest mocno skoncentrowany na personalizacji, oferując w sumie 30 kombinacji kolorystycznych nadwozia, co pozwala klientom stworzyć samochód w ich własnym stylu:

Siedem kolorów nadwozia podkreśla osobowość samochodu (Polar White, Perla Nera Black, Platinum Grey i Cumulus Grey, Volcano Red, Tijuca Blue i Pearl White). Te odcienie można połączyć z dwu-tonowym czarnym dachem dla dodatkowej personalizacji.
Dostępne są również trzy pakiety kolorystyczne: Silver, White i Red. Te stonowane akcenty kolorystyczne kontrastują z lakierem nadwozia, subtelnie podkreślając panele Airbump® na dolnej części przednich drzwi, przednim zderzaku i belkach dachowych.
Dla dodatkowej personalizacji, nowy C5 Aircross SUV dostępny jest z czterema wzorami felg aluminiowych, charakteryzujących się wysokiej jakości i graficznym stylem: 17-calowe ELLIPSE, 18-calowe SWIRL w czarno-srebrnym wykończeniu, 19-calowe ART w czarnym wykończeniu i 19-calowe ART czarne felgi są również dostępne.
Wnętrze można spersonalizować pięcioma ciepłymi i eleganckimi stylami, wybranymi szczególnie dla europejskich klientów:

Standardowa ambiwalencja jest czysta i nieskazitelna: tapicerka z tkaniny Silica Grey łączy się z jasnoszarym paskiem na górze oparć siedzeń. Konsola i wkładka deski rozdzielczej są szare.
Ambiwalencja Wild Grey wyraża więcej witalności: tapicerka siedzeń z kamiennej szarości z czarnym skórzanym wykończeniem i czerwonym paskiem na górze oparć siedzeń. Połączona z szaro-skalową konsolą i wkładką deski rozdzielczej.
Ambiwalencja Metropolitan Beige kładzie nacisk na przestronność wnętrza i wyrafinowanie: tapicerka ze szarej tłoczonej skóry i tkaniny Graphite z ciemnoszarym paskiem na górze oparć siedzeń. Beżowa konsola i wkładka deski rozdzielczej.
Ambiwalencja Metropolitan Grey gra na tonach tonalnych: tapicerka ze tłoczonej skóry Graphite i tkaniny Graphite z ciemnoszarym paskiem na oparciach siedzeń. Szara konsola i wkładka deski rozdzielczej.
Ambiwalencja Hype Brown wyraża wyjątkowe podejście premium: tapicerka z brązowej skóry Nappa i czarnej skóry z efektem skórzanym z jasnoszarym paskiem Alcantara na górze oparć siedzeń dla większego kontrastu. Brązowa konsola, wkładka deski rozdzielczej i osłona zestawu wskaźników są uzupełnione zdecydowanie prestiżową dwu-tonową kierownicą skórzaną w kolorze czarnym/brązowym.
NAJWIĘKSZY KOMFORT I MODUŁOWOŚĆ W SWOIM SEGmENCIE

Program Citroën Advanced Comfort® jest obecny na każdym etapie projektowania, podkreślając staranność w dbaniu o dobro pasażerów oraz praktyczny i obszerny charakter nowego SUV-a C5 Aircross. Wykorzystując efektywną, lekką i nowoczesną platformę EMP2 Grupy PSA, nowy C5 Aircross SUV oferuje doskonały komfort i przyjemność z jazdy, dodając kilka unikalnych funkcji Citroën, takich jak układ zawieszenia z Progressive Hydraulic Cushions® i fotele Advanced Comfort – dwie innowacje w zakresie komfortu, które po raz pierwszy wprowadzono w Europie w nowym modelu C4 Cactus.

ZAWIESZENIE Z PROGRESYWNYMI HYDRAULICZNYMI PODUSZKAMI® DLA EFEKTU MAGICZNEGO DYWANA

Wszystkie wersje nowego Citroën C5 Aircross SUV w Europie są wyposażone w zawieszenie Progressive Hydraulic Cushions®, które zapewnia niezrównany komfort i efekt „magicznego dywanu”, co zwiększa komfort, dynamikę i przyjemność z jazdy.

Zawieszenie z Progresywnymi Hydraulicznie Poduszkami® – innowacja Citroën, która w przyszłości będzie szeroko stosowana w całej gamie – jest zwieńczeniem wiedzy Citroën w dziedzinie komfortu jazdy. Od prawie 100 lat komfort zawieszenia jest fundamentalną częścią DNA marki. Z biegiem lat nasi klienci przywiązali się do komfortu Citroën, który jest unikalny na rynku. Technologia zastosowana w nowym C5 Aircross SUV pochodzi z doświadczeń Citroën w sporcie motorowym. Dzięki zwiększonemu prześwitowi hydrauliczne poduszki lepiej pochłaniają uderzenia, zwłaszcza po skokach. Wprowadzony, testowany i sprawdzony w rajdach terenowych na modelach ZX, które triumfowały w 1994 roku w Paris-Dakar, system jest teraz używany w modelu C3 WRC. Gwarantuje efektywność, zapewniając stabilność i robustność pojazdów. Bazując na swojej wiedzy i umiejętnościach swoich inżynierów, Citroën opracował nowy system zawieszenia w celu zwiększenia komfortu jazdy w sposób typowy dla Citroën i ulubiony przez jego klientów.

Około 20 patentów zostało złożonych w trakcie opracowywania nowego systemu zawieszenia. Jego działanie jest dość proste. Podczas gdy konwencjonalne systemy zawieszenia mają amortyzatory, sprężyny i mechaniczne ograniczniki, system Progresywnych Hydraulicznych Poduszek® dodaje dwa hydrauliczne ograniczniki, jeden do kompresji, a drugi do dekompresji. Zawieszenie zatem działa w dwóch etapach, aby dostosować się do nawierzchni drogi:

Przy lekkiej kompresji i dekompresji sprężyny i amortyzatory kontrolują ruchy pionowe razem, bez potrzeby asysty hydraulicznych ograniczników. Jednak obecność hydraulicznych ograniczników dała inżynierom większą swobodę w dostosowywaniu ustawienia zawieszenia, aby zapewnić efekt „magicznego dywanu” i wrażenie, że samochód sunie po nierównym terenie.
Podczas dużych uderzeń sprężyny i amortyzatory współpracują z hydraulicznie działającymi ogranicznikami kompresji lub dekompresji, które stopniowo spowalniają ruch, aby uniknąć szarpania na końcach zakresu. W przeciwieństwie do tradycyjnego mechanicznego ogranicznika, który przekazuje energię, hydrauliczne ograniczniki pochłaniają i rozpraszają tę energię.
FOTEL WYSOKIEGO KOMFORTU DLA OPTYMALNEGO KOMFORTU

Szerokie i wygodne fotele w nowym SUV-ie C5 Aircross zapewniają pasażerom zupełnie nowe doznania z jazdy, oferując znakomity komfort. Wysoko umiejscowione dla lepszego widoku drogi, fotele zapewniają luksusowy komfort i wsparcie, dając pasażerom wrażenie siedzenia w fotelu, który jest odizolowany od drogi. Fotele dostępne są w tapicerce Advanced Comfort, z opcjonalnymi motywami (Wild Grey, Metropolitan Beige, Metropolitan Grey i Hype Brown) oferującymi wrażenie jeszcze większego komfortu:

Fotele zostały starannie zaprojektowane z widocznym wypełnieniem i pianką o grubości 15 mm. Zainspirowane legendarnymi modelami marki, takimi jak CX i Xantia, wypełnienie tworzy prawdziwą wizualną sygnaturę, z maksymalnym komfortem jako ostatecznym celem. Sygnatura wzornicza jest wzbogacona o przeszycia i elementy graficzne, które dzielą ten sam język formalny, co najnowsze modele marki, w tym nowego C4 Cactus.
Komfort został wzmocniony, oferując miękkość i wsparcie przy pierwszym kontakcie.
Optymalne wsparcie, niezbędne dla komfortu jazdy, szczególnie podczas długich przejażdżek, zapewniają grubsze strukturalne pianki na powierzchni, w połączeniu z warstwą o wysokiej gęstości w centrum siedzenia. Nowa pianka o wysokiej gęstości zapewnia także optymalny komfort na dłuższą metę, zapobiegając osiadaniu po długim czasie spędzonym za kierownicą, a także starzeniu się siedzenia po kilku latach użytkowania.
Komfort posturalny jest wyjątkowy, zapewniając wygodną jazdę dzięki szerokim siedziskom i oparciom, wzmocnionemu wsparciu, wysoko regulowanym fotelom przednim oraz wysokości i zasięgu regulowanym zagłówkom przednim. Fotel kierowcy może być wyposażony w osiem ustawień elektrycznych z pamięcią pozycji.
Dla dodatkowego komfortu i wzmocnienia wrażenia „kokonu” nawet w najbardziej stresujących sytuacjach, fotele przednie można wyposażyć w system ogrzewania i wielopunktowego masażu.

Korzystając z ośmiu pneumatycznych kieszeni umieszczonych w oparciu siedzenia, kierowca i pasażer z przodu mogą wybrać jeden z pięciu programów łączących masaż lędźwiowy, pleców i ramion.

NAJWIĘKSZY MODUŁOWY SUV Z NAJWIĘKSZĄ POJEMNOŚCIĄ BAGAŻNIKA W SWOIM SEGmENCIE

Jedną z charakterystycznych cech, która różni się od wersji chińskiej, nowy SUV C5 Aircross ma trzy indywidualne, przesuwane, składane i pochylane tylne siedzenia, co czyni go najbardziej modułowym SUV-em w segmencie. Oprócz komfortu, zaawansowanego designu i specjalnej pianki, tylne siedzenia oferują liczne zalety:

Wszystkie trzy mają tę samą szerokość. Zapewniają ten sam poziom komfortu dla trzech pasażerów w drugim rzędzie.
Regulowane na długości 150 mm. Można je przesunąć do przodu i do tyłu, aby przekształcić kabinę i przestrzeń bagażową.
Pochylają się również w pięciu pozycjach (od 19° do 26,5°).
Siedzenia składają się, aby zapewnić idealnie płaską powierzchnię ładunkową dzięki podwójnej podłodze bagażnika.
Z pojemnością od 580 litrów do 720 litrów pod półką bagażnika (z siedzeniami drugiego rzędu na miejscu) oraz do 1 630 litrów przy złożonych siedzeniach drugiego rzędu, nowy Citroën C5 Aircross SUV ma największy bagażnik w segmencie. Szerokie otwarcie bagażnika (1 017 mm) oraz kanciasty kształt (długość 999 mm, a do 1 907 mm złożonymi tylnymi siedzeniami; wysokość pod półką bagażnika wynosząca 583 mm) ułatwiają załadunek największych przedmiotów. Dla jeszcze łatwiejszego dostępu do bagażnika, nowy C5 Aircross wyposażony jest w bezdotykową klapę bagażnika, która działa elektronicznie, gdy kierowca macha stopą pod tylnym zderzakiem.

Innym istotnym elementem komfortu podróży jest przestrzeń do przechowywania. Nowy SUV C5 Aircross ma pomysłowe i funkcjonalne schowki do różnych zastosowań. Podłokietnik centralnej konsoli ma dużą przestrzeń do przechowywania, wystarczającą na butelkę o pojemności 1,5 litra, a duży obszar z przodu centralnej konsoli przeznaczony jest do bezprzewodowego ładowania dużych smartfonów.

WNĘTRZE IZOLUJE OD HAŁASU Zewnętrznego i ZANIECZYSZCZEŃ

Nowy C5 Aircross SUV charakteryzuje się zaawansowanym wyciszeniem, zminimalizowanym hałasem drogowym i wiatrowym dzięki podwójnym laminowanym przednim szybom z warstwą izolacyjną, co zapewnia pasażerom wyjątkowy komfort, przypominający kokon. Szczególna uwaga została poświęcona wyciszeniu w komorze silnika.

Nowy Citroën C5 Aircross SUV został również wyposażony w wyjątkowy system jakości powietrza w kabinie (AQS). Automatyczna klimatyzacja została wzbogacona o wydajny filtr węglowy, który wychwytuje cząsteczki i skutecznie oczyszcza powietrze, chroniąc pasażerów przed zanieczyszczeniem zewnętrznym. Wyposażony w czujnik wykrywający zanieczyszczenia zewnętrzne, AQS automatycznie dostosowuje ustawienia cyrkulacji powietrza wewnątrz kabiny.

WNĘTRZE PEŁNE ŚWIATŁA

Oprócz dużego przeszklonego obszaru 360° wokół samochodu, nowy Citroën C5 Aircross SUV ma panoramiczny otwierany dach o imponujących wymiarach 1 120 mm na 840 mm. Wnętrze jest skąpane w świetle, co zapewnia uczucie dobrego samopoczucia zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu, sprawiając, że każda podróż jest nowym i wyjątkowym doświadczeniem. Wyposażony w funkcję przeciwwstrząsową, elektrycznie otwierany dach pozwala pasażerom na otwarcie dachu lub regulację zasłony w celu zmodyfikowania poziomu jasności w kabinie.

20 NAJNOWSZYCH TECHNOLOGII ASYSTUJĄCYCH KIEROWCY

Nowy C5 Aircross SUV oferuje szeroką gamę najnowszych systemów asystujących kierowcy, w tym 20 technologii zapewniających bezpieczeństwo na drodze, komfort w kabinie i uproszczoną jazdę, niezależnie od warunków zewnętrznych.

Technologie poprawiające bezpieczeństwo na drodze: duży krok w kierunku autonomicznej jazdy

Wyposażony w kamerę w górnej części szyby czołowej oraz czujnik radarowy wbudowany w przedni zderzak, nowy C5 Aircross SUV oferuje szereg technologii asystujących kierowcy, przybliżających kierowców do autonomicznej jazdy.

Aktywny system hamowania awaryjnego: aby uniknąć kolizji, system wykrywa i analizuje nieruchome lub poruszające się przeszkody, pieszych lub pojazdy, i automatycznie hamuje w przypadku ryzyka kolizji.
System aktywnego ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu: lampka w lusterkach bocznych ostrzega kierowców, jeśli w ich martwym punkcie znajduje się pojazd. Jeśli system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu jest aktywowany, a kierowca zaczyna skręcać w stronę danego pasa bez sygnalizacji, stosowany jest nacisk na kierownicę, aby ostrzec ich i uniknąć kolizji.
Aktywny system utrzymania pasa ruchu: system identyfikuje oznaczenia drogi i nieustannie analizuje sytuację. Koryguje kurs pojazdu, ostrzegając kierowcę, gdy wykryje potencjalną zmianę pasa ruchu bez użycia kierunkowskazów. Jeśli kierowca chce utrzymać kierunek pojazdu, może zapobiec korekcie, trzymając mocno kierownicę.
Adaptacyjny tempomat: umożliwia kierowcy dostosowanie prędkości pojazdu do prędkości samochodu z przodu.
Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go: system wykrywa samochód przed nim i automatycznie utrzymuje bezpieczną odległość (wybraną wcześniej przez kierowcę) aż do momentu zatrzymania pojazdu. Robi to, działając na hamulec i pedał gazu, umożliwiając pojazdowi ruszanie automatycznie bez udziału kierowcy. System może być ustawiony na prędkość nawet 30 km/h. System kontroluje prędkość i odległość między pojazdami oraz ogranicza przyspieszenie podczas zakrętów.
Ostrzeżenie o ryzyku kolizji: system ostrzega kierowców, gdy ich pojazd zbliża się do kolizji z pojazdem z przodu przy prędkościach powyżej 30 km/h. System aktywuje się tuż przed automatycznym hamowaniem.
Ostrzeżenie o przerwie na kawę: informuje kierowców, kiedy nadszedł czas na przerwę, po dwóch godzinach jazdy z prędkościami przekraczającymi 70 km/h.
Ostrzeżenie o uwadze kierowcy: ostrzega kierowców w przypadku zmniejszonej czujności. System ocenia czujność kierowcy, identyfikując anomalie trajektorii w odniesieniu do oznaczeń na drodze. Funkcja jest szczególnie przydatna na autostradach i przy prędkościach powyżej 65 km/h.
Rozszerzone rozpoznawanie i rekomendacja znaków drogowych: rozpoznaje znaki prędkości i wyświetla informacje na panelu wskaźników. Prędkość można zapisać jako instrukcję dla ogranicznika prędkości / tempomatu w jednym prostym ruchu. Oprócz znaków prędkości, system wykrywa także wiele innych znaków drogowych (znaki stopu, znaki jednokierunkowe, znaki zakazu wyprzedzania).
Highway Driver Assist: łączy adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go i system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, aby zarządzać jazdą półautonomicznie w określonych warunkach. Kierowca ustawia prędkość i włącza system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu. Highway Driver Assist działa przy prędkościach powyżej 30 km/h. System rejestruje pozycję samochodu na pasie (w centrum, bardziej na lewo lub prawo, w zależności od nawyków jazdy) i kierowca nie musi już zarządzać prędkością ani trajektorią, ponieważ pojazd zajmuje się tymi funkcjami. Szczególnie dostosowany do autostrad, system umożliwia częściowe delegowanie jazdy, a jedynym obowiązkiem kierowcy jest pozostawanie skupionym na drodze. Kierowca musi trzymać ręce na kierownicy (nawet jeśli nie musi kierować pojazdem), aby system był aktywny i zgodny z obowiązującymi przepisami. Kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę, naciskając przycisk systemu ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, wywierając nacisk na kierownicę lub hamując.
Inteligentne reflektory: zapewniają bezstresową i bezpieczną jazdę w nocy, automatycznie przełączając między światłami drogowymi i mijania.
Technologie zwiększające komfort w kabinie

Kluczyk bezprzewodowy: kierowcy mogą odblokować samochód, wkładając rękę za jeden z uchwytów przednich drzwi lub w pobliżu klapy bagażnika. Kierowcy mogą nawet otwierać i zamykać elektryczną klapę bagażnika, machając stopą pod tylnym zderzakiem.
Elektryczny hamulec postojowy: automatycznie włącza hamulec postojowy po wyłączeniu silnika i wyłącza go, gdy pojazd rusza. Kierowca może ręcznie włączyć i wyłączyć hamulec postojowy za pomocą przełącznika na centralnej konsoli.
Park Assist: aktywna technologia asystująca kierowcy, która sprawia, że parkowanie równoległe (wjazd i wyjazd) oraz prostopadłe (wjazd) jest bezpieczniejsze, łatwiejsze i bardziej zrelaksowane. Na prośbę kierowcy system automatycznie wykrywa miejsce parkingowe, a następnie manewruje samochodem do i z miejsca parkingowego. Kierowca zarządza przyspieszeniem i hamowaniem, a system zajmuje się resztą.
Kamera cofania: gdy kierowca wrzuca bieg wsteczny, kamera wyświetla widok z tyłu pojazdu na ekranie dotykowym, uzupełniony o kolorowe punkty odniesienia wskazujące bliskość przeszkód. Obraz pokazuje widok 180° za pojazdem.
360° widok: wideo asystujące do wszystkich manewrów o niskiej prędkości, aktywowane automatycznie, gdy kierowca wrzuca bieg wsteczny, lub ręcznie przez kierowcę. Zapewnia widok 360° z lotu ptaka nad samochodem i jego otoczeniem. Widok jest aktualizowany w miarę poruszania się pojazdu do przodu lub do tyłu. System automatycznie przełącza się na różne widoki w zależności od przeprowadzanego manewru.
Technologie ułatwiające codzienną jazdę niezależnie od warunków

Grip Control® z funkcją zjazdu z wzniesienia: zapewnia inteligentny, wzmocniony chwyt niezależnie od nawierzchni drogi, dla lepszego prowadzenia w trudnym terenie. System wykorzystuje zaawansowaną technologię (wbudowaną w system ESP), która zarządza przyczepnością napędzanych kół i zawiera różne tryby, które można dostosować do różnych rodzajów terenu. W trybie standardowym Grip Control® działa automatycznie, ale kierowcy mogą również wybierać tryby przy użyciu pokrętła na centralnej konsoli. Tryby te obejmują piasek, teren, śnieg lub ESP OFF. Nowy Citroën C5 Aircross SUV oferuje imponującą wszechstronność jazdy, dostosowując się do wszystkich typów dróg niezależnie od warunków. W połączeniu z Grip Control®, funkcja zjazdu z wzniesienia utrzymuje samochód przy zredukowanej prędkości nawet na stromych wzniesieniach. Technologia utrzymuje pojazd na właściwej trajektorii, jednocześnie ograniczając ryzyko poślizgu lub niepożądanego przyspieszenia podczas zjazdu w przód lub wstecz. Funkcja zjazdu z wzniesienia w pełni i bezpiecznie kontroluje pojazd, który utrzymywany jest przy bardzo niskiej prędkości wynoszącej 3 km/h, zapewniając kontrolę i bezpieczeństwo w sytuacjach, które mogą być stresujące. Obie funkcje są dostępne w każdym rozmiarze kół oraz letnich oponach. Ich skuteczność jest jednak wzmocniona przez opony dostosowane do lokalnych warunków, szczególnie 18-calowe opony Mud & Snow, które są dostępne w opcji.
Asystent startu na wzniesieniu: aby ułatwić ruszanie na wzniesieniach, system zapobiega niepożądanym ruchom pojazdu na nachyleniach po zwolnieniu pedału hamulca. Funkcja aktywuje się na wzniesieniach powyżej 3% poprzez stabilizowanie pojazdu przez dwie sekundy.
Przednie światła przeciwmgielne z funkcją zakrętu: w zależności od kąta skrętu kierownicy, lewy lub prawy reflektor przeciwmgielny aktywuje się oprócz głównych reflektorów, aby oświetlić kąt do 75° w prawo lub w lewo od pojazdu. System działa przy prędkościach powyżej 40 km/h.
Kontrola stabilności przyczepy: system stabilizuje przyczepy na pojazdach wyposażonych w system holowniczy (opcjonalnie fabrycznie). Uzupełniając system ESP, kontrola stabilności przyczepy redukuje wszelkie kołysania przyczepy. Wykrywa przyczepę, gdy jej połączenie elektryczne jest podłączone do pojazdu. Przyczepa jest stabilizowana za pomocą czujników systemu ESP. System aktywnie redukuje kołysanie, działając indywidualnie i naprzemiennie na hamulce każdego koła osi przedniej. W większości przypadków wystarczy to, aby wyeliminować wszelkie kołysania i tym samym uniknąć niebezpieczeństwa.
W przypadku poważniejszych kołysań system zmniejsza moment obrotowy silnika i stosuje hamulce na wszystkich czterech kołach, aby szybciej obniżyć prędkość.
SZEŚĆ TECHNOLOGII ŁĄCZNOŚCI DLA CIĄGŁOŚCI POMIĘDZY CYFROWYM ŚWIATEM KLIENTA A ICH SAMOCHODEM

Nowy Citroën C5 Aircross przynosi pasażerom najnowsze intuicyjne systemy, które zapewniają ciągłość między ich cyfrowym światem a samochodem oraz umożliwiają im pozostać w kontakcie, rozmawiać, nawigować lub po prostu odprężać się.

Wyposażony w łatwe w obsłudze sterowanie i rozpoznawanie głosowe, 8-calowy ekran dotykowy jest sercem nowego SUV-a C5 Aircross. Kierowcy używają ekranu dotykowego do skonfigurowania pojazdu oraz dostępu do systemu multimedialnego, telefonu, klimatyzacji i nawigacji.
Dzięki funkcji Mirror Screen, kompatybilnej z Android Auto, Apple CarPlay™ oraz MirrorLink®, pasażerowie mogą korzystać z aplikacji smartfonowych na ekranie dotykowym w pełnym bezpieczeństwie.
Citroën Connect Nav, najnowszy system 3D nawigacji połączonej, oferuje usługi połączone, takie jak TomTom Traffic, zapewniając informacje o ruchu w czasie rzeczywistym, lokalizację stacji paliw i parkingów oraz ich ceny, informacje o pogodzie oraz funkcję wyszukiwania punktów zainteresowania w okolicy. Użytkownicy docenią również funkcję ostrzegania o strefach niebezpieczeństwa.
Citroën Connect Box z SOS & Assistance, usługa geolokacyjnego wezwania pomocy i wsparcia, oferowana bezpłatnie bez subskrypcji i dostępna 24/7. System kontaktuje odpowiednie służby ratunkowe, automatycznie lub po naciśnięciu przycisku SOS (awaria) lub przycisku Double Chevron (pomoc).
Bezprzewodowe ładowanie smartfonów może być używane z szeroką gamą smartfonów lub urządzeń zgodnych z normą Qi. Maty ładujące są wbudowane w dedykowane miejsce w centralnej konsoli. Bezprzewodowa transmisja energii elektrycznej opiera się na zasadzie indukcji magnetycznej. Wiele smartfonów jest kompatybilnych, w tym Samsung Galaxy S6, S7, S8 oraz iPhone 8 i X.
ConnectedCAM CitroënTM wykorzystuje system kamer wbudowany w układ lusterka wstecznego. Niezależnie od systemu multimedialnego samochodu i wykorzystując technologię GPS w pełnej rozdzielczości HD, zintegrowana karta pamięci 16 GB może służyć do przechowywania zdjęć i filmów. Za pośrednictwem połączenia WiFi dane zarejestrowane przez kamerę można przesyłać na smartfona. Kamera może być używana do robienia zdjęć lub nagrywania wideo przed pojazdem. Treści można następnie przesyłać za pośrednictwem e-maila lub na portalach społecznościowych. Kontynułuje filmowanie drogi przed szybą w czasie rzeczywistym i automatycznie zapisuje nagrania wideo w przypadku wypadku.
MOCNE I WYDAJNE SILNIKI DLA DODATKOWEJ PRZYJEMNOŚCI Z JAZDY

Nowy SUV C5 Aircross dostępny jest w szerokiej gamie wydajnych silników Euro 6.2 nowej generacji, idealnych do codziennej jazdy, a także na wakacje i weekendowe wyjazdy. Wyposażone są w 6-biegową skrzynię manualną lub 8-biegową automatyczną skrzynię EAT8, co zapewnia optymalną przyjemność z jazdy i wyjątkową wydajność:

Dwie wersje benzynowe: PureTech 130 S&S 6-biegowa manualna i PureTech 180 S&S EAT8
Trzy wersje diesla: BlueHDi S&S 130 6-biegowa manualna, BlueHDi 130 S&S EAT8 i BlueHDi 180 S&S EAT8
Pod koniec 2019 roku nowy Citroën C5 Aircross SUV stanie się pierwszym modelem Citroën wyposażonym w napęd hybrydowy plug-in (PHEV), o niskich emisjach CO2 i zasięgu wynoszącym 60 km w trybie ZEV.

NOWA AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW EAT8 DLA WIĘKSZEJ EFEKTYWNOŚCI I PRZYJEMNOŚCI Z JAZDY

Nowy SUV C5 Aircross jest wyposażony w najnowszą wersję automatycznej skrzyni biegów EAT8 (Efficient Automatic Transmission) z kontrolą Shift and Park by Wire, zaprojektowaną i opracowaną przez japońskiego specjalistę, Aisin. W codziennym użytkowaniu elastyczny konwerter momentu obrotowego zapewnia komfort podczas ruszania i parkowania.

Skrzynia biegów EAT8 zapewnia kierowcom jeszcze większą wydajność i przyjemność, przede wszystkim dzięki:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.