2018 Citroen DS 3 Crossback

W 2018 roku Citroen zaprezentował najmniejszy crossover stworzony pod marką DS, który próbował wkroczyć w segment premium dzięki unikalnemu designowi i atrakcyjnym cechom.

Niegdyś marka premium, Citroen starał się powrócić do tego segmentu, jednak jego wysiłki nie przynosiły rezultatów. Ostatecznie został kupiony przez Peugeot, a później włączony do grupy Stellantis. Niemniej jednak, jego starania nie poszły na marne, ponieważ wyprodukowano kilka atrakcyjnych pojazdów, które mogłyby konkurować w wyższej klasie rynkowej, takich jak DS 3 Crossback. Ten podwyższony samochód był wyposażony w najlepsze materiały i elementy techniczne, jakie francuska marka miała do zaoferowania. Dodatkowo, pojazd zbudowano na nowo opracowanej platformie CMP, przeznaczonej dla większych aut.

Przód DS 3 Crossbacka charakteryzował się szeroką kratką otoczoną chromowanym wykończeniem, co nadawało mu imponujący wygląd na drodze. Jego reflektory LED miały cztery bloki i były kontynuowane w dół przez pionowe, faliste szczeliny. Na dolnej części zderzaka producent dodał zderzak i dwa dekoracyjne wloty powietrza. W profilu, rzeźbione panele drzwi tworzyły szeroką, V-kształtną linię, podczas gdy tylne drzwi miały kształty przypominające kły w okolicach słupków B. Tył DS 3 Crossbacka również był odważny, z chromowanymi elementami otaczającymi światła tylne, które wizualnie łączyły się za pomocą poziomej szczeliny na pochyłej klapie bagażnika. Pod zderzakiem, podwójne, szerokie wydechy nadawały pojazdowi sportowy wygląd.

Wewnątrz kabina charakteryzowała się wysokim poziomem wykończenia, z diamentowym wzorem ze skóry na desce rozdzielczej i fotelach. Przed kierowcą znajdował się kierownica z płaskim dnem pokryta skórą oraz cyfrowa tablica przyrządów. Dodatkowo, wyświetlacz Head-Up prezentował istotne informacje na wysuwanym przezroczystym ekranie. Na szczycie centralnej konsoli umieszczono ekran dotykowy systemu infotainment. Pozostała część kabiny była ozdobiona rombowymi kształtami, w tym wentylatorami. Z tyłu, kanapa dzielona na dwie części była wystarczająco szeroka dla trzech pasażerów, chociaż nie dla dorosłych, z powodu ograniczonej przestrzeni na głowę i nogi.

Pomimo wyglądu crossovera, samochód nie był wyposażony w napęd na wszystkie koła. Citroen zastosował tylko napęd na przednie koła. Co więcej, przednie zawieszenie na kolumnach McPhersona oraz tylne zawieszenie na belce skrętnej nie były najlepszymi rozwiązaniami, jakich mogłoby się spodziewać w pojazdach premium. Producent tłumaczył, że zrobiono to, aby zapewnić większy bagażnik, choć ten również nie był zbyt duży. Na plus, klienci mogli wybierać DS 3 Crossbacka spośród szerokiej gamy silników, począwszy od trzech turbodoładowanych silników benzynowych, a kończąc na napędzie elektrycznym. W 2018 roku nie było wielu producentów, którzy oferowali takie technologie na rynku, ponieważ były one nowością. Dla tych, którzy szukali samochodów o dużym zasięgu, Citroen oferował wybór trzech oszczędnych silników turbodiesel.

 Przekraczając granice, DS 3 Crossback to pojazd o wyjątkowej, rzeźbiarskiej stylistyce oraz doskonałych proporcjach. Dostępny w wersjach z 100% silnikiem spalinowym (benzynowym i diesla) oraz 100% elektrycznym, oferuje ekskluzywne technologie i skrajny poziom wyrafinowania. Zbudowany na nowej „Wspólnej Modularnej Platformie” (CMP) Groupe PSA, otwiera nowe horyzonty w technologii i stylizacji. DS 3 Crossback to zarówno samochód miejski, jak i długodystansowy. Łamiąc konwencje, decyduje się na spektakularne technologie, takie jak reflektory DS MATRIX LED VISION, elektronicznie wysuwane klamki oraz w pełni cyfrowy wyświetlacz jazdy. Te awangardowe cechy idą w parze z poczuciem wyrafinowanego komfortu, bogatym wyposażeniem bezpieczeństwa i funkcjami wspomagania kierowcy oraz niespotykaną jakością akustyczną. Elegancki i atrakcyjny, DS 3 Crossback jest dla wszystkich, którzy szukają samochodu o natychmiastowym uroku, stylowego, nowoczesnego, komfortowego i dynamicznego.

MOCNY, RZEŹBIARSKI DESIGN…

DS 3 Crossback od razu rozpoznać można jako premium kompaktowego SUV-a, z umiarkowaną długością 4,12m, szeroką postawą na drodze oraz dużymi kołami (690mm, 18”), a także odpowiednim prześwitem.

Z przodu, skrzydła DS WINGS tworzą precyzyjnie wymodelowane otoczenie dla rzeźbionych, pionowych linii charakterystycznego grilla DS. Światła dzienne (DRL) z perłowymi, pionowymi diodami LED oraz zwężające się reflektory systemu DS MATRIX LED VISION sugerują nowoczesny design i wydajność. Wrażenie to potęguje szeroka, żebrowana pozioma maska.

DS 3 Crossback (2019)
2019 DS 3 Crossback
Dbałość o szczegóły to znak rozpoznawczy marki DS i widać ją wszędzie, począwszy od zewnętrza pojazdu:

niewidoczne uszczelki,
elegancko wkomponowane klamki,
czysta linia dachu, bez widocznej anteny,
dach i nadwozie w różnych kolorach,
boczny fin rekina,
oraz podwójne rury wydechowe wykończone chromem (tylko modele z silnikiem spalinowym).
Tył pojazdu stoi mocno na drodze, jego szerokie, potężne ramiona nadają imponujący styl. Jest również elegancki z nowoczesnym podpisem tylnego światła, rozciągającym się na całej szerokości i ozdobionym nazwą Crossback.

Klamki chowane

Chowane klamki są jednocześnie eleganckie i nowoczesne. Zadebiutowały na początku lata na DSXE-Tense Dream Car, a ta ekskluzywna technologia jest nowością w tym sektorze. Zasada jest prosta: klamki są dostępne dla użytkowników w razie potrzeby. W pozostałym czasie chowają się w bokach pojazdu. Ponadto, z funkcją zdalnego otwierania i uruchamiania, czar dzieje się, gdy właściciel klucza zbliża się do samochodu w promieniu 1,5 metra. Samochód się odblokowuje, a cztery klamki wysuwają się automatycznie, dzięki czemu kierowca i pasażerowie mogą po prostu wsiąść do pojazdu i odjechać. Podobnie, klamki chowane są i samochód się blokuje, gdy oddalają się od niego.

…Z PRAWDZIWYM UROKIEM

Wszystko zaczyna się na zewnątrz: 10 motywów kół, 10 kolorów nadwozia – w tym wspaniały Millennium Blue widoczny na DS X E-Tense Dream-Car – oraz trzy kolory dachu stanowią początkowy proces personalizacji. Klienci mogą wybierać z szerokiej gamy kombinacji dla maksymalnej personalizacji.

Ostateczny aspekt procesu personalizacji wyraża się poprzez pięć inspiracji DS: DS MONTMARTRE, DS BASTILLE, DS PERFORMANCE Line, DS RIVOLI, DS OPERA oraz dla ostatecznej ekspresji edycja limitowana La Première. Inspiracje te łączą kolory i materiały wewnątrz i na zewnątrz samochodu, aby zaspokoić indywidualne gusta i wymagania.

Inspiracje odciskają swój ślad w stylizacji wnętrza, tworząc elegancki, nowoczesny efekt, z tłoczoną skórą Nappa lub pełnoziarnistą z wykończeniem 'Art Leather’, ozdobnymi szwami w perłowym lub diamentowym wzorze, plecionymi tekstyliami, Alcantarą®, w pełni skórzanym kołem kierownicy (łącznie z poduszką powietrzną) oraz elementami wykończenia w chromie z wzorem guilloche. Na zewnątrz, Inspiracje dodają specjalne detale, takie jak podpisy na masce silnika i dolnych drzwiach oraz chromowane akcenty z przodu i z tyłu w wykończeniu błyszczącym, matowym lub teksturowanym czarnym.

Dbałość o szczegóły daje poczucie skrajnego wyrafinowania

Spójne podejście do projektowania wnętrza DS jest również widoczne w centralnej konsoli, odziedziczonej po DS 7 Crossback. Ta elegancka, stylowa konsola z kontrolkami skrzyni biegów, przyciskami przełączającymi i elektryczną hamulcem ręcznym spełnia również codzienne potrzeby pasażerów, z ładowarką do smartfona, licznymi schowkami, w tym uchwytami na kubki, oraz szerokim, funkcjonalnym uchwytem.

Ilustrując dbałość o szczegóły, oryginalny podpis DS i emblemat marki są obecne jako kluczowy motyw w wielu cechach stylu wnętrza: spektakularna centralna deska z kontrolkami dotykowymi, centralne i boczne kratki wentylacyjne (wbudowane w drzwiach), sceneria wyświetlacza itp.

Komfort sensoryczny

W DS 3 Crossback pasażerowie cieszą się poziomem komfortu godnym pojazdów zajmujących wyższe segmenty rynku. Komfort zaczyna się oczywiście od siedzeń. Fotel kierowcy i pasażera z ergonomicznym wsparciem są wyposażone w innowacyjną piankę bi-gęstości, co zapewnia wyższą jakość, nie zapominając o elektrycznej regulacji i funkcji ogrzewania. Gdy pojazd rusza, doskonała izolacja NVH (hałas, wibracje i szorstkość) zapewnia wysokie poziomy komfortu dzięki nowej platformie DS 3 Crossback.

Szczególną uwagę zwrócono także na akustykę w procesie rozwoju. Izolacja dźwiękowa pojazdu została podniesiona na wyższy poziom dzięki grubszej specyfikacji metalu w drzwiach, starannie zaprojektowanej strefie wyciągu powietrza, grubszym szybom oraz akustycznej szybie przedniej.

W oparciu o ten poziom izolacji, i aby osiągnąć efekt DS LOUNGE, oferowany już w DS 7 Crossback, inżynierowie DS połączyli siły z francuską firmą FOCAL, aby pracować nad systemem audio DS 3 Crossback. Długoletni partner marki (z DS E-TENSE Concept Car, DS 7 Crossback, DS X E-TENSE Dream Car) z sygnaturą wysokiej jakości ELECTRA®, FOCAL współpracował z inżynierami i technikami DS w celu opracowania systemu Hi-Fi z 12 głośnikami optymalnie rozmieszczonymi w kabinie – np. tweeterami w płetwach rekina – o całkowitej mocy 515 watów. Efekt to wyjątkowe, immersyjne doświadczenie. Dźwięk jest dobrze zbalansowany, czysty i oddaje wrażenie rzeczywistej przestrzeni akustycznej.

DLA WYSOKIEJ TECHNOLOGII W DOŚWIADCZENIU MOTORYZACYJNYM

100% elektryczny lub 100% termiczny (silnik benzynowy lub diesla), bez kompromisów w stylizacji czy funkcjach. Z DS 3 Crossback marzenie o stylowym elektrycznym pojeździe staje się rzeczywistością. Ten pierwszy pojazd o wyróżniającej się i odważnej stylizacji będzie dostępny w drugiej połowie 2019 roku z całkowicie elektrycznym silnikiem o zaawansowanych osiągach. Oferować będzie: ponad 300 km zasięgu – cykl WLTP (Światowa Harmonizacja Testów Pojazdów Osobowych), co odpowiada zasięgowi do 450 kilometrów / 280 mil w cyklu NEDC (Nowy Europejski Cykl Jezdny) z funkcją naładowania akumulatora do 80% w 30 minut. Ten zaawansowany poziom wydajności nie wpływa na przestronność wnętrza, ponieważ akumulatory są umieszczone pod podłogą.

Łatwy w prowadzeniu elektryczny silnik o zaawansowanej wydajności od połowy 2019 roku

Napęd elektryczny DS 3 Crossback E-TENSE składa się z:

elektrycznego silnika o mocy 100 kW / 136 KM
akumulatora litowo-jonowego o pojemności 50 kWh pod podłogą
systemu hamulców regeneracyjnych i systemu spowolnienia
systemu ładowania, który obsługuje wszystkie dostępne na rynku rozwiązania (domowe, Wall box i szybkie ładowanie 100 kW)
nowej generacji pompy ciepła do klimatyzacji wnętrza.
System gwarantuje wysokie standardy wydajności:

zasięg powyżej 300 km / 186 mil w cyklu WLTP oraz 450 km / 280 mil w cyklu NEDC oraz
moment obrotowy 260 Nm
od 0 do 50 km/h w 3 sekundy i od 0 do 100 km/h w 8,7 sekundy
pięć godzin na pełne naładowanie przy użyciu Wall box o mocy 11 kW oraz 80% akumulatora w 30 minut i 90 minut przy publicznej stacji szybkiego ładowania 100 kW.
Jako samochód miejski i drogowy z natury, DS 3 Crossback to pierwszy samochód z najnowszą aktualizacją PureTech z silnikiem benzynowym o mocy 155 KM połączonym z automatyczną skrzynią biegów EAT8 (Efficient Automatic Transmission with 8-speeds). Napęd zbudowany dla wydajności i przyjemności. Dwie inne jednostki silnikowe PureTech (130 KM i 100 KM) uzupełniają gamę silników benzynowych zgodnych z najnowszymi normami Euro 6.3. Dodatkowo, dostępny jest silnik diesla 1.5-litrowy BlueHDi 100, spełniający najnowsze normy Euro 6.2.

Oryginalne innowacje

Innowacje dla nowej ikony. DS 3 Crossback wprowadza nową generację pełnego oświetlenia LED z technologią Matrix Beam: dzięki DS MATRIX LED VISION kierowca zobaczy wiązkę światła, która dostosowuje się automatycznie, aby zapewnić optymalne oświetlenie i może poruszać się poza terenami zabudowanymi na pełnych światłach, nie oślepiając innych użytkowników drogi.

Ta funkcja jest nie tylko spektakularna, ale także zapewnia poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy, jakiego wcześniej nie spotykano w tej klasie pojazdów. Dzięki nowoczesnemu, wysokotechnologicznemu designowi reflektory DS MATRIX LED VISION przyczyniają się również do unikalnej tożsamości wizualnej DS 3 Crossback, co jest znakiem charakterystycznym marki DS.

DS MATRIX LED VISION: stałe pełne światło

Oświetlenie DS Matrix LED Vision składa się z 3 modułów LED dla świateł mijania oraz jednego modułu Matrix Beam dla świateł drogowych. Moduł, emitowany przez każdy moduł Matrix Beam, dzieli się na 15 niezależnych segmentów, które włączają się i wyłączają stopniowo, segment po segmencie, w zależności od warunków jazdy wykrywanych przez kamerę nad szybą przednią. W rezultacie kierowcy DS3 Crossback mogą utrzymać swoje światła główne bez oślepiania innych użytkowników drogi.

Ponieważ segmenty są zarządzane indywidualnie i dynamicznie, strumień światła może być precyzyjnie dostosowany do trasy pojazdu, a moc wyjściowa również dostosowywana do aktualnej sytuacji. Inną cechą tego dostosowanego podejścia jest to, że przy wjeździe do miasta lub jego opuszczaniu segmenty włączają się lub wyłączają stopniowo, przełączając się z świateł mijania na pełne.

W DS 3 Crossback, DS DRIVE ASSIST zapewnia bardziej relaksującą jazdę. Ten system wspomagania kierowcy DS to kolejny krok w kierunku autonomicznych pojazdów. Wykorzystując radar i kamerę pokładową, DS 3 Crossback dostosowuje się do warunków jazdy: pojazd podąża wyznaczoną trasą i automatycznie dostosowuje swoją prędkość, na poziomie równym odległości bezpieczeństwa i do całkowitego zatrzymania, jeżeli zajdzie taka potrzeba, wspomagając kierowcę, który w każdej chwili może przejąć kontrolę.

DS DRIVE ASSIST: prowadź lub daj się prowadzić

Zadebiutował na DS 7 Crossback, DS DRIVE ASSIST jest teraz dostępny w DS 3 Crossback. Ta funkcja reguluje prędkość pojazdu w stosunku do pojazdu przed nim i wpływa na kierowanie, aby precyzyjnie umieścić DS 3 Crossback w swoim pasie w zależności od wyborów i nawyków kierowcy. Dostępny przy prędkościach do 180 km/h (112 mph) (w zależności od przepisów krajowych), system kontroluje prędkość i tor pojazdu. System ten jest szczególnie przydatny w korkach lub na autostradzie, gdzie DS 3 Crossback staje się czujnym okiem dla kierowcy. W ten sposób przyczynia się do bardziej relaksującego doświadczenia jazdy.

Dzięki DS PARK PILOT kierowcy DS 3 Crossback mogą parkować automatycznie, bez użycia kierownicy i pedałów. Ten system jest w stanie sprawdzić, czy miejsce parkingowe jest wystarczająco duże dla DS 3 Crossback po prostu przejeżdżając obok z prędkością do 30 km/h (18,5 mph). Używając ekranu dotykowego, kierowca wybiera parkowanie w tył lub pod kątem. Ostatni krok? Po prostu nacisnąć przycisk Park i czekać na magię.

DS 3 Crossback otwiera nowe horyzonty: odblokuj i uruchom swój samochód za pomocą smartfona przez aplikację MyDS, pożycz go osobie, którą wybierzesz, bez konieczności przekazywania kluczy… Te „marzycielskie” funkcje są teraz rzeczywistością w DS 3 Crossback dzięki funkcji DS SMART ACCESS za pośrednictwem aplikacji MyDS.

DS SMART ACCESS: brak potrzeby klucza

Użyteczny codzienny towarzysz, DS SMART ACCESS pozwala na odblokowanie i uruchomienie DS 3 Crossback za pomocą aplikacji MyDS. Używając protokołu Bluetooth, system działa nawet bez dostępu do sieci GSM, co czyni go wyjątkowym na rynku. A ponieważ samochody często są dzielone, ta innowacja umożliwia właścicielowi/kierowcy udostępnienie pojazdu do pięciu użytkowników jednocześnie, bez potrzeby przekazywania kluczy. Dla każdego użytkownika właściciel/kierowca może autoryzować funkcje dostępu i uruchamiania na czas nieokreślony lub przez ograniczony okres.

Zaawansowane bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo jest priorytetem. DS 3 Crossback wyposażony jest w szereg zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa. Na przykład, system Active City Brake, nowej generacji system hamulcowy, jest w stanie zidentyfikować rowerzystów, pieszych, nawet nocą. Nowością w segmencie, dzięki nowej generacji radaru, który zwiększa zakres rozpoznawanych warunków hamowania awaryjnego. W związku z tym, w przypadku awarii, DS 3 Crossback może hamować bez interakcji ze strony kierowcy, zarówno w dzień, jak i w nocy.

Architektura DS 3 Crossback odzwierciedla to samo podejście ochronne, co ilustruje wysokość linii biodrowej, grubość paneli drzwi oraz – co najważniejsze – obecność ośmiu poduszek powietrznych. W zakresie aktywnego bezpieczeństwa dostępnych jest wiele innowacji, w tym asystent utrzymania pasa, DS DRIVE ASSIST, informacje i dostosowywanie prędkości pojazdu w oparciu o rozpoznawanie znaków drogowych, asystent utrzymania pasa itp. W zakresie bezpieczeństwa, D 34 ustanawia nowe standardy w swojej klasie dzięki temu zakresowi zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa, wykraczającym poza wymagania na poziomie 5 w protokole Euro NCAP.

Aktywny system hamulcowy: hamowanie awaryjne nowej generacji

Korzystając z nowych radarów monitorujących obszar przed pojazdem, system hamulcowy DS3 Crossback identyfikuje pojazdy stojące oraz poruszające się w tym samym kierunku, a także rowerzystów w tym samym pasie i pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy. Przełom w bezpieczeństwie pieszych! Dzięki temu systemowi, jeśli pojazd zbliża się niebezpiecznie do przeszkody, kierowca otrzymuje powiadomienie wizualne, a następnie kolejne. Jeśli nie zareaguje, aktywowane jest hamowanie awaryjne. W zależności od prędkości pojazdu, system albo zadziała jako hamulce, aby uniknąć kontaktu, albo spowolni pojazd w maksymalnym stopniu. System ten aktywuje się automatycznie przy prędkościach powyżej 5 km/h (3 mph) i do 140 km/h (87 mph). W przypadku hamowania awaryjnego kierowca może przejąć kontrolę w każdej chwili, przyspieszając.

Wysokiej technologii w pełni cyfrowy wyświetlacz jazdy

Nowoczesny i intuicyjny, cyfrowy zestaw wskaźników pozwala kierowcy na wyświetlanie szerokiej gamy informacji o jeździe za pomocą rozwijanego menu z maksymalnie pięcioma różnymi i dostosowywanymi ekranami.

Wyświetlacz head-up projektuje kluczowe informacje o jeździe w kolorach na przezroczystą szybę w polu widzenia kierowcy: prędkość pojazdu, ogranicznik prędkości i tempomat, informacje o znakach drogowych oraz pomoc w nawigacji i prowadzeniu.

Uzupełniając zestaw funkcji, znajduje się ekran multimedialny o przekątnej 10,3” w formacie HD (największy w swojej klasie) z lustrzanym odbiciem smartfona i połączeniem nawigacyjnym. Znajduje się na szczycie deski rozdzielczej, aby zapewnić widoczność podczas jazdy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.