2018 Dodge Challenger SRT Demon

2018 Dodge Challenger SRT Demon

Przejdź do galerii zdjęć2018 Dodge Challenger SRT Demon

Dodge w pełni wykorzystał potencjał swoich inżynierów, rozwijając i wprowadzając na rynek model 2018 Challenger SRT Demon – auto tak potężne, że NHRA zakazało jego udziału w wyścigach.

Dodge ma długą historię tworzenia niezwykle szybkich pojazdów z niemal wszystkiego. W 1979 roku model Lil’ Red Express pickup stał się najszybszym amerykańskim pojazdem tamtego czasu. W 2004 roku powstał Ram SRT10, który również przekształcono w pojazd wyścigowy. Jednak w 2018 roku Dodge wprowadził nową jakość, tworząc Challenger SRT Demon o mocy 840 KM (852 PS), który był w stanie pokonać ćwierć mili w standardowej wersji w mniej niż dziesięć sekund. To wystarczyło, by NHRA zakazało mu udziału w wyścigach, ponieważ nie miał spadochronu, chociaż był on oferowany jako opcja przez producenta. Dodge nie tylko sprawił, że coupe było szybsze niż jakiekolwiek inne Dodge, ale także zmienił jego wygląd oraz dodał nietypową listę opcji i raczej skromne wnętrze, mimo sześciocyfrowej ceny.

Z zewnątrz, 2018 Dodge Challenger SRT Demon wyglądał inaczej niż jego rodzeństwo, ale tylko wytrawne oko mogło to dostrzec. Z przodu wyrażał swoje intencje szeroką czarną kratką i poczwórnymi reflektorami. Aluminiowa maska miała szeroki, smukły wlot powietrza, który pomagał w chłodzeniu silnika i był charakterystyczny dla tej wersji Challengera. Dodatkowo, dolny zderzak miał fartuch z dużym centralnym wlotem powietrza, flankowanym przez małe boczne wloty, a poniżej spojlera znajdował się splitter z włókna węglowego.

Z profilu, pakiet szerokiej karoserii był jednym z elementów charakteryzujących Challengera Demona. Unikalny emblemat w kształcie demona zdobił przednie błotniki. Obniżone zawieszenie i standardowe czarne felgi aluminiowe sprawiały, że pojazd wyglądał bardziej agresywnie. Aby dopełnić agresywny wygląd, producent zainstalował na pokrywie bagażnika retro-stylizowany duck-tail. Na koniec, z tyłu, Demon miał czarną tylną atrapę z szerokimi prostokątnymi lampami tylnymi oraz napisem Dodge pomiędzy nimi. Ostatecznie, pod tylnym zderzakiem znalazły się szerokie rury, które pomagały silnikowi w wydostawaniu się spalin.

W środku, podstawowa wersja 2019 Dodge Challenger SRT Demon miała mocno wyprofilowane siedzenie kierowcy oraz deskę rozdzielczą. Producent nie zainstalował siedzenia dla pasażera z boku ani tylnej ławki, chociaż te były dostępne jako opcja za jeden dolar. Uznano je za zbędne podczas wyścigów dragowych i miało to sens. Z drugiej strony, jednostka klimatyzacyjna i ekran dotykowy systemu infotainment pozostały na miejscu. Pierwsza była niezbędna do schłodzenia wlotu powietrza, a druga była przydatna do dostarczania dodatkowych informacji kierowcy.

Pod maską, 2018 Dodge Challenger SRT Demon miał silnik V8 o pojemności 6,1 litra. Był doładowany i generował olbrzymią moc 840 KM (852 PS) oraz moment obrotowy wynoszący 770 lb-ft (1.044 Nm), który mógł z łatwością zniszczyć tylne opony w ułamku sekundy. Cała ta moc była przenoszona na tylną oś za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów oraz dyferencjału o ograniczonym poślizgu.

Dodge wstrząsnął światem samochodów wyczynowych w 2014 roku, wprowadzając na rynek model Charger SRT Hellcat i Challenger SRT Hellcat o mocy 707 koni, oferując osiągi super samochodów w przystępnych cenach. Były to najsilniejsze muscle cary w historii – aż do teraz.

Dodge wstrząsa fundamentami całej branży samochodów wyczynowych, prezentując na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych 2017 nowego, ekstremalnie szybkiego Challengera SRT Demon z 2018 roku – niezwykle zdolnego na ulicy, całkowicie dominującego na torze wyścigowym.

Napędzany silnikiem V-8 HEMI® Demon o pojemności 6,2 litra z doładowaniem, osiągającym 840 koni mechanicznych, ograniczona do produkcji wersja Dodge Challenger SRT Demon jest najsilniejszym fabrycznym V-8 na świecie – bez wyjątku. Obowiązujący certyfikat NHRA 9,65 sekundy @ 140 mph czyni Dodge Challengera SRT Demon najszybszym samochodem na ¼ mili na świecie.

Wartości wydajności:

0-30 mph: 1.0 sekundy
0-60 mph: 2.3 sekundy
¼ mili: 9.65 sekundy przy 140 mph

Challenger SRT Demon jest także pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który podnosi przednie koła podczas startu i ustanawia światowy rekord najdłuższego wheelie z miejsca przez samochód produkcyjny wynoszącego 2,92 stopy, certyfikowany przez Guinness World Records. Przygotuj się na emocje. Dodge Challenger SRT Demon rejestruje również najwyższe g-siły (1.8 g) kiedykolwiek odnotowane podczas startu w samochodzie produkcyjnym.

„Celem Demon było zbudowanie samochodu, który wryje logo Dodge w podświadomość rynku, nawet poza naszymi lojalnymi entuzjastami”, powiedział Tim Kuniskis, szef samochodów osobowych – Dodge, SRT, Chrysler i FIAT, FCA North America. „Aby to osiągnąć, musieliśmy ustanowić rekordy, które nigdy wcześniej nie były ustanawiane, zrobić więcej niż kiedykolwiek wcześniej, wyjść poza legendarny Hellcat. Efekt: 840-konny muscle car w 9 sekund, jakiego jeszcze nie było.”

Rekordowa wydajność Challengera SRT Demon jest wynikiem współpracy zespołów Dodge//SRT, projektowania, inżynierii, napędu i produkcji w FCA US LLC, z których wielu ma doświadczenie i jest aktywnymi zawodnikami w drag racingu. Chociaż 2018 Dodge Challenger SRT Demon pozostaje potężnym samochodem ulicznym, każdy komponent został dokładnie sprawdzony i zoptymalizowany pod kątem wagi, możliwości i trwałości na torze.

Rekordy wydajności płyną z imponującej listy pierwszych w branży osiągów legalnych na drodze samochodów produkcyjnych. Na tej liście znajdują się:

Fabrycznie zamontowane, szersze, legalne na drodze opony drag radiale Nitto dla lepszej przyczepności, 40% większa siła startowa w porównaniu do opon SRT Hellcat
Dostępny kontroler silnika Direct Connection dostosowany do paliwa bezołowiowego o wysokiej liczbie oktanowej 100+
SRT Power Chiller™ przekierowuje czynnik chłodniczy klimatyzacji, aby schłodzić chłodnicę powietrza doładowania
After-Run Chiller uruchamia wentylator chłodzący i pompę chłodzącą obwód niskotemperaturowy po wyłączeniu silnika
TransBrake blokuje wałek wyjściowy automatycznej skrzyni biegów TorqueFlite o ośmiu biegach, aby zatrzymać samochód przed startem, pozwalając kierowcy zwiększyć obroty silnika dla większego momentu obrotowego i szybszej reakcji
Torque Reserve zwiększa przepływ powietrza do silnika i obroty superładowarki przed startem, zapewniając ekstremalnie szybką akcelerację
Tuning zawieszenia w trybie Drag Mode maksymalizuje przeniesienie wagi na tylne koła dla lepszej trakcji
Tryb Drag Mode Launch Assist wykorzystuje czujniki prędkości kół do monitorowania drogi w trakcie startu i zmienia moment obrotowy silnika w milisekundach, aby odzyskać pełną przyczepność i kontynuować przyspieszanie po torze
Dostępne wąskie „front runner” koła do użycia na torach wyścigowych zmniejszają wagę przedniej części
Stylizacja nadwozia w szerokim wydaniu, z ukrytymi mocowaniami nadkoli do zamontowania szerokich opon 315/40R18
Usunięcie fotela pasażera z przodu i tylnego fotela w celu zmniejszenia wagi (można dodać opcjonalnie za 1 dolar każdy)

Produkcja limitowanej edycji jednego modelu Dodge Challenger SRT Demon rozpocznie się latem 2017 roku, z 3000 pojazdów dla Stanów Zjednoczonych i 300 pojazdów dla Kanady. Dostawy do dealerów Dodge//SRT rozpoczną się tej jesieni.

Dodge wyznaczył firmę Hagerty na swojego oficjalnego dostawcę ubezpieczeń dla Dodge Challenger SRT Demon – Hagerty to firma dla ludzi, którzy kochają samochody i już chroni wiele z najrzadszych samochodów wyczynowych na świecie.

Serce Demona: Superładowany V-8

Serce 2018 Dodge Challenger SRT Demon to superładowany silnik V-8 HEMI o pojemności 6,2 litra, o mocy 840 koni i momencie obrotowym 770 funtów. Silnik Demon w czerwonym kolorze został certyfikowany do standardu przemysłowego SAE J1349 pod względem swojej mocy i momentu obrotowego. Silnik spełnia również wszelkie obowiązujące przepisy dotyczące emisji.

Chociaż silnik V-8 Demon dzieli swoją architekturę z 707-konnym silnikiem V-8 HEMI Hellcat o pojemności 6,2 litra, to nie jest po prostu silnikiem Hellcat z wyższym doładowaniem. Silnik V-8 Demon ma 25 dużych ulepszeń w porównaniu do silnika Hellcat, w tym superładowarkę, tłoki, korbowody, układ zaworowy i system wtrysku paliwa.

Wśród zmian, w porównaniu do silnika Hellcat V-8, superładowany V-8 Demona charakteryzuje się:

Większa superładowarka: 2,7 litra w porównaniu do 2,4 litra
Zwiększone ciśnienie doładowania: 14,5 psi w porównaniu do 11,6 psi
Wyższy limit obrotów: 6 500 obr/min w porównaniu do 6 200 obr/min
Paliwo: Dwie podwójne pompy paliwowe w porównaniu do jednej
Większa skrzynka indukcyjna powietrza z trzema źródłami powietrza do wlotu: maska Air-Grabber™, lampa kierunkowa po stronie kierowcy Air-Catcher™ i wlot w pobliżu osłony kół

Dodatkowo silnik HEMI Demon V-8 zawiera układ zaworowy o wysokiej prędkości, wzmocnione korbowody i tłoki oraz udoskonalony system smarowania. Ulepszenia umożliwiają silnikowi utrzymanie wyższej mocy i ciśnienia, spełniając jednocześnie rygorystyczne wymagania trwałości FCA US LLC.

Kluczowym elementem najwyższej mocy silnika Challenger SRT Demon są powietrze – superładowany V-8 Demon pobiera go w dużych ilościach. Maska Air-Grabber™ zawiera największy funkcjonalny wlot powietrza (45,2 cala kwadratowego) wśród produkowanych samochodów.

Maska Air-Grabber™ jest uszczelniona do skrzynki powietrznej, która jest również zasilana z lampy kierunkowej Air-Catcher™ po stronie kierowcy i wlotu w pobliżu osłony kół. Łącznie, te źródła dają silnikowi V-8 Demona przepływ powietrza wynoszący 1 150 stóp sześciennych na minutę, o 18% większy niż w silniku V-8 Hellcat i największą objętość indukcji powietrza wśród produkowanych samochodów.

Dodatkowe wloty powietrza pomagają obniżyć temperaturę wlotu powietrza o ponad 30 stopni Fahrenheita w porównaniu do silnika Hellcat V-8, co poprawia ogólną reakcję na gaz.

Ciepło jest wrogiem prędkości na torze, więc inżynierowie Dodge//SRT szukali kolejnych sposobów, aby utrzymać temperaturę wlotu powietrza jak najbliżej optymalnej.

Innowacyjny SRT Power Chiller™ to pierwsze takie rozwiązanie w samochodach produkcyjnych. Przekierowuje czynnik chłodniczy klimatyzacji z wnętrza SRT Demona do jednostki chłodzącej zamontowanej obok pompy chłodnicy obwodu niskotemperaturowego. Chłodnica powietrza doładowania, po schłodzeniu przez otaczające powietrze przechodzące przez niskotemperaturowy chłodnicę na przedzie pojazdu, przepływa przez jednostkę chłodzącą, gdzie jest dodatkowo schładzana. Schłodzony płyn chłodzący następnie wpływa do wymienników ciepła w superładowarce.

Każdy przejazd po torze generuje dużą ilość ciepła. After-Run Chiller, to pierwsza taka funkcja w samochodach produkcyjnych, pomaga SRT Demon szybko przygotować się do następnego przejazdu.

Po wyłączeniu silnika, After-Run Chiller utrzymuje włączony wentylator chłodzący silnika oraz pompę chłodzącą obwodu niskotemperaturowego, aby obniżyć temperaturę w superładowarce/chłodnicy powietrza doładowania, pomagając Dodge Challenger SRT Demon minimalizować skutki nagrzewania. Kierowca może śledzić temperaturę płynu chłodzącego superładowarki na 8,4-calowym ekranie dotykowym Uconnect w panelu wskaźników, wiedząc w czasie rzeczywistym, kiedy superładowarka osiągnie optymalną temperaturę do kolejnego przejazdu.

Wpływ SRT Power Chiller™ i After-Run Chiller, w połączeniu, obniża temperaturę powietrza wlotowego o nawet 45 stopni Fahrenheita.

Paliwo dla wydajności: 100+ bezołowiowa wysoka oktanowość

Challenger SRT Demon to pierwszy legalny na drodze samochód produkcyjny zaprojektowany do pracy na 100+ bezołowiowym paliwie o wysokiej liczbie oktanowej. Takie paliwo jest łatwo dostępne na wybranych stacjach benzynowych, w sklepach specjalistycznych i na torach wyścigowych.

Klucz do uwolnienia pełnej mocy SRT Demona leży w Demon Crate: Bezpośrednie Złącze Części Wydajnościowe zawiera nowy moduł sterujący napędem dostosowany do wysokooktanowego paliwa bezołowiowego oraz nową tablicę przełączników w centralnej części, która zawiera przycisk wysokooktanowy.

SRT Demon opuszcza fabrykę z modułem sterującym napędem skonfigurowanym na benzynę bezołowiową o wysokiej liczbie oktanowej 91, co zapewnia najwyższą wydajność.

Przełączenie na kontroler Direct Connection pozwala silnikowi HEMI z doładowaniem wydobyć maksymalną moc z paliwa odpornego na stukot przy dużych ciśnieniach i optymalnym czasie zapłonu. Zawodnicy drag racing mogą oceniać poprawę czasów przejazdów (ET) i prędkości maksymalnych przy użyciu paliwa o wysokiej oktanowości.

Challenger SRT Demon został zaprojektowany tak, aby mógł pracować na mieszance paliwa 100+ oktanowego i premium bezołowiowego bez uszkadzania silnika, ale funkcja wysokooktanowa nie będzie aktywowana, jeśli łączna liczba oktanowa paliwa jest zbyt niska. Na wyświetlaczu wskaźników pojawia się komunikat, że samochód będzie używał kalibracji paliwa premium, aż do momentu wyłączenia i ponownego uruchomienia silnika. Jak samochód to wie? Kontroler monitoruje czujniki stukowe silnika.

Paliwa będzie pod dostatkiem: SRT Demon ma podwójne pompy paliwowe (w porównaniu do jednej pompy w Challengerze SRT Hellcat), większe wtryskiwacze paliwa i linie paliwowe, które obsługują wyższe ciśnienia.

Podobnie jak Challenger SRT Hellcat, SRT Demon jest dostarczany z dwoma kluczykami. Czarny kluczyk ogranicza moc silnika do 500 koni. Czerwony kluczyk odblokowuje pełną moc silnika wynoszącą 808 koni i 717 funtów momentu obrotowego. Z każdym kluczem kierowca może aktywować tryby Eco i Valet. Tryb Eco zmienia harmonogram przełączania biegów, aby obejmował starty na drugim biegu. Tryb Valet ogranicza obroty silnika do 4 000 obr/min i redukuje moment obrotowy.

Wysokooktanowa funkcjonalność paliwa bezołowiowego z opcjonalnym kontrolerem napędu Direct Connection zwiększa moc silnika do 840 koni i 770 funtów momentu obrotowego.

TransBrake to pierwszy taki system w samochodzie produkcyjnym

Każdy Dodge Challenger SRT Demon jest wyposażony w standardową skrzynię automatyczną TorqueFlite 8HP90 o ośmiu biegach. Już wypróbowana i solidna skrzynia biegów używana z silnikiem HEMI Hellcat V-8, skrzynia biegów przeszła istotne zmiany w Challenger SRT Demon.

Zmiany wewnętrzne obejmują ulepszony konwerter momentu, który zapewnia 18% wzrost mnożnika momentu. Dodatkowo, prędkość obrotowa zwiększa się o 11%, a prędkość blokady również się zwiększa.

Challenger SRT Demon jest pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który ma TransBrake, który blokuje wałek wyjściowy skrzyni biegów, aby zatrzymać samochód w miejscu przed startem. Pozwala to kierowcy zwiększyć prędkość silnika do 2,350 obr/min bez przeciążania hamulców, co skutkuje szybszym dostarczeniem mocy i aż 15% większym momentem obrotowym przy starcie.

Instrukcje krok po kroku, skierowane do kierowcy, są wyświetlane na desce rozdzielczej, aby prowadzić kierowcę przez proces ustawiania się na starcie i pomóc mu skupić się na sygnalizatorach startowych.

TransBrake przyczynia się do poprawy czasu reakcji kierowcy i spójności startu, wykorzystując łopatki zmiany biegów jako przycisk startowy – uruchomienie za pomocą łopatki poprawia czas reakcji o 30% w porównaniu do startu przy użyciu hamulca nożnego. Dodatkowo, system umożliwia dostarczenie początkowego momentu do koła zamachowego już 20 milisekund po starcie.

TransBrake działa w połączeniu z kolejną pierwszą funkcją SRT Demona w seryjnej produkcji, Torque Reserve, aby dostarczać zwiększone poziomy mocy i momentu obrotowego w czasie startu.

Torque Reserve aktywuje się, gdy prędkość silnika przekroczy 950 obr/min. Robi dwie rzeczy:

Zamyka zawór obejściowy, „wstępnie napełniając” superładowarkę podciśnieniem
Zarządza przepływem paliwa do cylindrów i zarządza zaawansowaniem lub opóźnieniem zapłonu, aby wyważyć prędkość obrotową silnika i moment obrotowy

Przy aktywnym TransBrake i Torque Reserve, SRT Demon uzyskuje ponad 8 psi doładowania przy starcie i aż 120% większy moment obrotowy niż bez Torque Reserve. TransBrake wstępnie ładowuje układ napędowy momentem, co prowadzi do pełnej dostawy momentu obrotowego silnika na tylne koła 150 milisekund po zwolnieniu łopatki zmiany biegów. To prowadzi do szybszej akceleracji przy starcie, lepszych wyników na 60 stóp i poprawy o ponad dziesiątą sekundy w czasach przejazdu na ćwierć mili, co może odpowiadać długości całego samochodu.

Komponenty układu napędowego zostały ulepszone, aby przenieść całą tę moc i moment obrotowy na tylne koła, przy każdym przejeździe.

Zmiany obejmują:

Ulepszony wał napędowy z 15% zwiększoną nośnością momentu. Wał napędowy wykonany jest z wysokotwardego stali. Grubość rury wału zwiększa się o 20%, a wałki końcowe są poddawane obróbce cieplnej dla zwiększonej trwałości.
Obudowa tylnego dyferencjału ma 30% większą nośność momentu. Obudowa wykonana jest z poddanego obróbce cieplnej stopu aluminium A383. Nowy materiał dla zestawu zębatek ma wyższą wytrzymałość zmęczeniową, z głębszą twardością przypadku i dwustopniowym procesem wytwarzania z piaskowaniem, co zwiększa naprężenie resztkowe kompresyjne.
Tylne półwały mają większą średnicę, wykorzystują stal o wysokiej wytrzymałości i mają 41 zwojów (wzrost z 38), co zapewnia 20% zwiększoną nośność momentu. Osiem przegubów kulowych obsługuje większy moment, redukując jednocześnie temperatury pracy o ponad 86 stopni Fahrenheita.

Pierwsza w historii funkcja produkcyjnego samochodu: Drag-mode Launch Assist

Inżynierowie SRT przeszli na rozwiązania cyfrowe, aby zidentyfikować i rozwiązać jeden z największych wyzwań związanych z czystymi startami i integralnością układu napędowego – drgania kół.

W prostych słowach, drgania kół występują, gdy opony szybko ślizgają się i odzyskują przyczepność podczas startu, szybko gromadząc i uwalniając energię w układzie napędowym. Te skoki momentu obrotowego mogą szybko i poważnie uszkodzić składniki układu napędowego – aż do tej pory jedynym rozwiązaniem było wycofanie się z gazu.

Nie w Dodge Challenger SRT Demon. W pierwszym w produkcyjnych samochodach, Launch Assist Demona SRT wykorzystuje czujniki prędkości kół do monitorowania oznak ślizgania/utknięcia opon. Jeśli wykryto ślizganie, moduł sterujący SRT Demona momentalnie redukuje moment obrotowy silnika, aby niemal natychmiast maksymalizować przyczepność – bez konieczności unoszenia nogi z gazu. Launch Assist redukuje obciążenie w układzie napędowym z powodu drgań kół o ponad 15-20%, dramatycznie zmniejszając uszkodzenia komponentów.

Pierwszy w produkcji samochodów: Opony dragowe legalne na drodze

Challenger SRT Demon jest wyposażony w zestaw czterech standardowych opon dragowych Nitto NT05R, legalnych na drodze, co jest pierwszym tego rodzaju w samochodach produkcyjnych.

Opony 315/40R18 zostały zaprojektowane i opracowane wyłącznie dla SRT Demona, z nową mieszanką i specjalną konstrukcją ściany bocznej opony. Opony dragowe dają SRT Demon 15% większą powierzchnię styku opony i ponad dwukrotnie większą przyczepność niż Challenger SRT Hellcat.

Przyczepne opony dragowe są zamontowane na lekkich kołach 11×18 cala, z każdą oponą o szerokości 12,6 cala. Umieszczenie pełnowymiarowych opon na wszystkich czterech rogach daje zawodnikom drag racing dodatkowy zestaw tylnych opon, gdy przednie opony są wymieniane na wąskie opony frontowe na torze.

Unikalny tylny wózek zmniejsza negatywny kąt pochylenia o 0,5 stopnia, „stojąc” oponę i zwiększając rozmiar powierzchni styku.

Inżynieria: Więcej przyczepności, mniej wagi

Głównym celem 2018 Dodge Challenger SRT Demon jest pokonanie ćwierć mili jak najszybciej. Aby to osiągnąć, łączy najlepsze z mechanicznej i elektronicznej pracy, aby zapewnić maksymalną przyczepność podczas startu, zachowując jednocześnie precyzyjną kontrolę kierunkową.

Amortyzatory Bilstein Adaptive Damping zostały dostosowane do wyścigów dragowych, przenosząc jak najwięcej wagi na tylne opony podczas startu dla maksymalnej przyczepności. Przeniesienie wagi poprawia przyczepność tylnych opon o 11%.

Mechanicznie, przemieszczenie wagi w Challenger SRT Demon jest wspomagane przez zmiękczenie niektórych kluczowych komponentów zawieszenia. Te zmiany, w porównaniu do Challenger SRT Hellcat, to:

Miększe sprężyny: 35% niższa stawka z przodu/28% niższa stawka z tyłu
Miększe, lżejsze, puste stabilizatory: 75% niższa stawka z przodu/44% niższa stawka z tyłu

Po włączeniu trybu Drag, przednie amortyzatory Bilstein są ustawione na twardą kompresję i miękką odbudowę, podczas gdy tylne amortyzatory Bilstein są ustawione na twardą kompresję i twardą odbudowę.

Ta konfiguracja pozostaje aktywna tak długo, jak samochód porusza się na pełnym gazie. Gdy kierowca odsuwa nogę od pedału przyspieszenia, system przełącza się na twardą kompresję i twardą odbudowę z przodu i z tyłu, aby poprawić prowadzenie.

Również podczas włączonego trybu Drag, system kontroli przyczepności jest wyłączony, aby tylne koła mogły się obracać podczas palenia gumy, ale system elektronicznej kontroli stabilności pozostaje aktywowany, aby pomóc kierowcy w prowadzeniu na prostych.

W dążeniu do każdej dziesiątej sekundy, inżynierowie starali się zredukować wagę tak bardzo, jak to możliwe. Efekt: Usunięte wyposażenie w Dodge Challenger SRT Demon waży więcej niż 200 funtów.

Jak zredukowano wagę:

58 funtów: Usunięty przedni fotel pasażera i pas
55 funtów: Usunięty tylny fotel, pasy i dywaniki
24 funty: Usunięto 16 głośników audio, wzmacniacz i powiązane okablowanie
20 funtów: Usunięto pokrywę bagażnika, wykładzinę, osłonę na koło zapasowe
19 funtów: Użyto mniejszych, pustych stabilizatorów
18 funtów: Usunięto mastykę, wyciszacze, izolatory i piankę
16 funtów: Użyto lekkiego, aluminiowego czterotłokowego zacisku hamulcowego i mniejszej, dwuczęściowej tarczy 360 mm
16 funtów: Przełączono na lekkie koła i nakrętki z otwartym końcem
4 funty: Przełączono na ręczną kolumnę kierowniczą z możliwością nachylania/teleskopową
2 funty: Usunięto czujniki parkowania i moduł

Klienci mają możliwość przywrócenia przedniego fotela pasażera, tylnych siedzeń i zestawu wyściółki bagażnika za 1 dolar każdy. Inne opcje obejmują system audio Harman Kardon z 19 głośnikami i mocą 900 watów, elektryczny dach, podgrzewane i wentylowane skórzane fotele przednie z podgrzewanym kołem kierowniczym, malowany na czarno matowym dach oraz nowy malowany na czarno matowym dach, dach i pokrywa bagażnika.

Podwójne osobowości: Performance Pages i tryby jazdy

2018 Dodge Challenger SRT Demon daje kierowcy możliwość dostosowania samochodu do precyzji na drodze, maksymalnej wydajności na torze wyścigowym lub czegokolwiek pomiędzy.

Centrum nerwowym tych osobowości są Strony Wydajności SRT i Tryby Jazdy, wyświetlane na 8,4-calowym ekranie dotykowym Uconnect.

Strony Wydajności wyposaża kierowcę w dane w czasie rzeczywistym, w tym graficzny wyświetlacz mocy silnika i momentu obrotowego z naniesionymi zmianami biegów; temperatura płynu chłodzącego superładowarki; czasomierze dla czasu reakcji, 0-60 mph, 0-100 mph, ósmej mili i ćwierć mili oraz prędkości pojazdu; natychmiastowe i maksymalne siły g wzdłużne i boczne; oraz wskazania wskaźników dla temperatury i ciśnienia oleju silnikowego, temperatury płynu chłodzącego, temperatury płynu w skrzyni biegów, temperatury powietrza wlotowego, stosunku powietrza do paliwa; temperatury płynu chłodzącego intercoolera, ciśnienia doładowania i napięcia akumulatora.

Tryby jazdy obejmują wyłącznie dostępny dla Challengera SRT Demona tryb Drag. Ustawienia trybów jazdy obejmują tryb Auto (ulica), który ustawia zawieszenie Bilstein Adaptive Damping (ADS) dla komfortowej jazdy z odpowiednim prowadzeniem, oraz tryb Custom, który pozwala kierowcy na wybór między konfiguracjami Auto i Drag dla skrzyni biegów, łopatek zmiany biegów, przyczepności, zawieszenia i kierownicy.

Opcje trybu Auto (ulica):
Poziom mocy silnika jest ustawiony w oparciu o to, który klucz Demona znajduje się w pojeździe
Jeśli czerwony klucz jest obecny, poziom mocy można ustawić zgodnie z preferencjami klienta
Skrzynia biegów, zawieszenie i kierownica domyślnie ustawione są na tryb Auto (ulica)
Klienci mogą ustawić preferencje zawieszenia i kierownicy
Elektroniczna kontrola stabilności domyślnie jest włączona
Łopatki zmiany biegów mogą być włączone lub wyłączone zgodnie z preferencjami klienta
Tryb Eco jest dostępny tylko w trybie Auto
Opcje trybu Drag:
Skrzynia biegów TorqueFlite o ośmiu biegach działa na kalibracji zoptymalizowanej pod kątem przyspieszenia
Elektroniczna kontrola stabilności jest zoptymalizowana pod kątem przyspieszenia w linii prostej
Kalibracja zawieszenia zmienia się na całkowicie twardą z tyłu i twardą kompresję/miękką odbudowę z przodu
Łopatki zmiany biegów są włączone
Kierownica jest ustawiona na tryb Drag dla stabilności przy dużych prędkościach
Chłodzenie kabiny przekierowywane do SRT Power Chiller™
Punkt blokady konwertera momentu jest podwyższony w trybie Drag
TransBrake jest dostępny tylko w trybie Drag
Opcje trybu Custom:
Niemal każda kombinacja opcji dostępnych w trybie Auto (ulica) lub Drag może być skonfigurowana w trybie Custom. Na przykład, kierowca może wybrać elementy trybu Drag związane z wydajnością silnika i skrzyni biegów, ale może wybrać tryb Sport dla zawieszenia i kierownicy, zapewniając dynamikę jazdy na drodze typową dla Challengera SRT Hellcat

Gdy samochód jest wyposażony w moduł sterujący napędem Direct Connection Performance Parts, kierowca może używać 100+ wysokooktanowego paliwa bezołowiowego w każdym trybie jazdy.

Kierowcy mogą również wybrać blokadę linii, która angażuje przednie hamulce, aby utrzymać Challengera SRT Demona w miejscu, ale pozostawia tylne koła wolne na palenie gumy, aby podgrzać i oczyścić tylne opony. System umożliwi też kierowcy wykonanie kontrolowanego palenia gumy w ruchu. System działa do 400 obrotów tylnych kół.

Strony Wydajności zawierają również regulowany w obrotach kontroler startowy i regulowane dla poszczególnych biegów światło zmiany biegów wyświetlane w desce rozdzielczej. Nowa funkcja rejestratora danych pozwala kierowcy Dodge Challenger SRT Demon zbudować archiwum danych, aby pomóc zoptymalizować samochód do warunków toru i pogodowych, jednocześnie pomagając w poprawie technik jazdy.

Tryby Eco i Valet są dostępne w Stronach Wydajności. Gdy tryb Valet jest aktywowany, moc silnika jest ogranicz

ona, a obroty są ograniczone do 4,000. Dodatkowo, niektóre funkcje wydajności, takie jak łopatki zmiany biegów i kontrola startu, są wyłączone. Kierowca może aktywować i dezaktywować tryb Valet za pomocą czterocyfrowego kodu PIN, który sam tworzy.

Funkcjonalny i odstraszający design

2018 Dodge Challenger SRT Demon to najszerszy Challenger w historii oraz pierwszy seryjnie produkowany muscle car z poszerzonym nadwoziem.

Poszerzone nadwozie zostało zaprojektowane tak, aby wzmocnić groźny wygląd Challengera SRT Demona, równocześnie dając miejsce na szersze opony z ukrytymi mocowaniami. Poszerzenia nadkoli, które przykrywają lekkie koła 18×11 cali ze specjalnie zaprojektowanymi oponami Nitto NT05R drag radial 315/40R18 z przodu i z tyłu, dodają 3,5 cala do całkowitej szerokości Challengera SRT Demona. Przednie światła boczne zostały zaprojektowane tak, aby harmonizowały z kształtem nadkoli.

Całe podwozie jest pokrywane powłoką e-coating dla zwiększenia trwałości przed ostatecznym montażem.

Inne charakterystyczne cechy zewnętrzne obejmują szeroki wlot powietrza Air-Grabber™, największy funkcjonalny wlot powietrza (45,2 cala kwadratowego) spośród wszystkich produkowanych samochodów – oraz nowe logo Demona po obu stronach nadkoli.

Wnętrze Challengera SRT Demona skupia się na kierowcy, jak to ma miejsce w każdym modelu w gamie Challengera.

W standardowej konfiguracji Challengera SRT Demona usunięto zarówno fotel pasażera z przodu, jak i tylny fotel oraz odpowiadające im pasy bezpieczeństwa.

Klienci mają opcję dodania siedzeń do samochodu, a także dodania skórzanych pokryć, gdy jest zamawiany. Fotele przednie mają logo Demona wytłoczone lub wyszywane na oparciu.

Konfiguracje siedzeń:

Fotel kierowcy tylko, pokryty materiałem premium
Fotele kierowcy i pasażera z przodu, pokryte materiałem premium
Fotele kierowcy i pasażera z przodu, pokryte skórą Laguna i zamszem Alcantara
Fotele kierowcy, pasażera z przodu i tylnych, pokryte skórą Laguna i zamszem Alcantara

Naprzeciwko kierowcy znajduje się kierownica SRT Performance z płaskim dnem, pokryta zamszem i z łopatkami zmiany biegów. Białe wskaźniki SRT obejmują prędkościomierz do 200 mph i flankują 7-calowy ekran wyświetlacza TFT. Unikalna tablica instrumentów z włókna węglowego z napisem „Demon” znajduje się na bocznym wentylatorze, oznaczając numer sekwencji budowy.

Nowa czteropunktowa belka z pasami, dostępna przez Speedlogix, jest przeznaczona do użytku na torze. Punkty montażowe belki są łatwo dostępne, co ułatwia klientom instalację bez konieczności cięcia ani wiercenia.

Standardowe fotele z materiału obejmują wstawki Ballistic II z wyszywanym logo Demona na oparciach. Opcjonalny pakiet Laguna Leather obejmuje fotele pokryte skórą i wykończenia z wytłoczonym logo Demona.

2018 Dodge Challenger SRT Demon będzie dostępny w 14 kolorach zewnętrznych: B5 Blue, Billet Silver, Destroyer Grey, F8 Green, Go Mango, Granite Crystal, Indigo Blue, Maximum Steel, Octane Red, Pitch Black, Plum Crazy, TorRed, White Knuckle i Yellow Jacket.

Wszystkie kolory zewnętrzne są dostępne z satynowym czarnym dachem, dachem i pokrywą bagażnika.

Demon Crate zawiera wyłącznie elementy

Demon Crate, dostępny dla nabywców Dodge Challenger SRT Demon, zawiera komponenty, które w pełni uwalniają potencjał samochodu na torze i jest w pełni dostosowane do imienia nabywcy, numeru VIN i numeru seryjnego.

Demon Crate zawiera:

Części Wydajnościowe Direct Connection:
Moduł sterujący napędem o wydajności z wysokooktanową kalibracją silnika
Moduł wymiany przełącznika zawierający przycisk wysokooktanowy
Stożkowy filtr powietrza wysokiej wydajności
Zatyczka lustra pasażera
Wąskie, przednie koła dragowe
Narzędzia torowe z logo Demona:
Hydrauliczny podnośnik podłogowy z torbą do przenoszenia
Bezprzewodowy klucz udarowy z ładowarką
Klucz dynamometryczny z przedłużaczem i nasadką
Miernik ciśnienia opon
Osłona nadkola
Torba na narzędzia
Piankowa obudowa, która pasuje do bagażnika SRT Demona i bezpiecznie trzyma koła przednie i narzędzia torowe

Demon Crate jest dodatkowo spersonalizowana z imieniem nabywcy, numerem VIN i numerem seryjnym.

Produkcja 2018 Dodge Challenger SRT Demon zaczyna się jeszcze w tym roku w zakładzie montażowym w Brampton (Ontario).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.