2018 Fiat 500 X

Fiat odświeżył linię miejskiego crossovera 500 X w 2018 roku, poprawiając pojazd i dostosowując go do nowszych europejskich norm emisji, a także ulepszając wygląd zewnętrzny i wnętrze auta.

Osoby szukające stylowego crossovera w segmencie B miały wiele opcji do wyboru, jednak 500 X kładł większy nacisk na design niż większość swoich konkurentów. W efekcie, mimo pewnych niedociągnięć we wnętrzu, oferował wiele funkcji, które ułatwiały życie właścicieli dzięki sprytnym rozwiązaniom i, co najważniejsze, lepszemu wyglądowi pojazdu. Fiat nie chciał sprzedawać samochodu, który wyglądałby jak każdy inny model do codziennych zakupów na rynku. Co więcej, wciąż miał w sobie smak udanej linii 500.

Od zewnątrz, nowy i ulepszony 500 X miał pełne reflektory LED, które miały rozwiązać problemy z nocną jazdą, które występowały w poprzedniej wersji. Jego dzienne światła były zintegrowane w lampach przednich i przypominały te zamontowane w standardowym modelu 500. Aby stworzyć mocny wizerunek crossovera, 500 X sportował przedni zderzak ozdobiony na dolnej stronie jasnoszarym plastikowym osłoną, która była głównie przydatna na trawie, a nie na krzakach czy kamieniach. Z profilu, model z 2019 roku miał kontrastujące klamki drzwi i zintegrowane kierunkowskazy w osłonach lusterek. Przeszklenie było na tyle wysokie, aby zapewnić wystarczającą przestrzeń na głowę dla dorosłych pasażerów. Na koniec, z tyłu, nachylona ku przodowi klapa bagażnika nadawała pojazdowi stylowy wygląd, podobny do jego „sióstr” z linii 500.

Przechodząc do wnętrza, klientów witały wysoko zamontowane fotele przednie z łagodnym podparciem bocznym. Były one przede wszystkim zaprojektowane z myślą o komforcie, a brak wysokich boków ułatwiał wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Mimo to, ci, którzy chcieli poczuć się przytuleni przez fotele, mogli zamówić opcjonalny zestaw, aby zaspokoić swoje oczekiwania. Na desce rozdzielczej kierowcy znajdował się unikalnie wyglądający zestaw wskaźników. Analogowy prędkościomierz i obrotomierz miały swoje własne, indywidualne wskaźniki, podczas gdy pomiędzy nimi Fiat umieścił kolejny zestaw z 3.5-calowym wyświetlaczem TFT, który pokazywał informacje z komputer pokładowego. Na szczycie centralnej konsoli Fiat zainstalował ekran dotykowy, który obsługiwał Android Auto i Apple CarPlay, obydwa bezprzewodowo. Z tyłu dostęp był łatwy dzięki drzwiom tylnym, a miejsca wystarczało dla kilku pasażerów, chociaż trzeci, siedzący na środku, mógł cierpieć podczas długich podróży.

Pod maską auta, Fiat zainstalował szeroki wybór napędów i silników. W przeciwieństwie do wielu swoich konkurentów, którzy nie oferowali wersji z napędem na wszystkie koła, 500 X miał to na liście opcji. Wybór silników był zaskakująco duży jak na ten segment, obejmując od silnika turbo diesel o mocy 95 KM (94 hp) do silnika benzynowego z doładowaniem o mocy 150 KM (148 hp). Cała moc była przekazywana na przednią oś lub na obie osie, w zależności od wersji.

 Fiat 500X, włoski crossover, został zaktualizowany zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, z nowym wyglądem i nową technologią, aby zaspokoić najnowsze potrzeby mobilności w szybko rosnącym segmencie, w którym 500X już teraz prowadzi w Włoszech i w Europie, gdzie od 2016 roku zdobył solidną pozycję jako jeden z pięciu najlepiej sprzedających się modeli w swojej kategorii.

Nowy Fiat 500X ma całkowicie odświeżony wygląd z nowymi grupami świateł LED oraz reflektorami Full-LED, a także zmodernizowane wnętrze, które jeszcze bardziej podkreśla jego niepowtarzalną tożsamość modelu 500, jednocześnie zapewniając większą funkcjonalność i komfort. Ponadto nowy model po raz pierwszy oferuje rodzinę całkowicie nowych silników trzylitrowych i czterocylindrowych, które gwarantują satysfakcję z jazdy oraz o 20% lepszą efektywność paliwową w porównaniu do poprzednich silników benzynowych, przy czym są zauważalnie o 20% cichsze od swoich odpowiedników z silnikiem diesla. Doświadczenie jazdy jest tak przyjemne, komfortowe i bezpieczne jak nigdy wcześniej dzięki nowym systemom asystującym, które są oferowane jako standardowe wyposażenie we wszystkich wersjach. Automatyczny system rozpoznawania znaków drogowych w połączeniu z systemem Speed Advisor pozwala kierowcom uniknąć przekroczenia prędkości, dostosowując, jednym prostym kliknięciem, prędkość pojazdu w oparciu o informacje odczytane z znaków drogowych, podczas gdy Lane Assist to system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, który działa na autostradach.

Z okazji premiery Nowego 500X, Fiat stworzył uroczy krótki film trwający półtorej minuty, zainspirowany kultowym filmem „Powrót do przyszłości”, który umacnia więź między marką a światem kina, a która osiągnęła szczyt w ubiegłym roku w wideo hołdowym „Do zobaczenia w przyszłości”, stworzonym z okazji 60. urodzin Fiata 500, w którym zagrał laureat Oscara Adrien Brody. Nowy film oparty jest na koncepcie emocjonującej podróży przez czas, w której młoda para wyrusza w latach 60-tych na pokładzie Fiata 600 z tamtego okresu i zostaje katapultowana do teraźniejszości za kierownicą Nowego 500X. Krótki film kończy się specjalnym występem amerykańskiego aktora Christophera Lloyda w roli policjanta, który daje znaczącą oznakę, kończąc podróż przez czas.

Fiat 500X (2019)
2019 Fiat 500X
Odświeżony design, z funkcjonalnością i osobowością w prawdziwym stylu 500

Niezrównany wyraz najlepszego designu Fiata, Nowy Fiat 500X ewoluował, aby stać się jeszcze bardziej nowoczesny i funkcjonalny, wprowadzając nowe cechy zaprojektowane w celu zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa, z dbałością o szczegóły oraz typowy styl rodziny 500.

Najciekawszymi nowościami są nowe grupy świateł LED. Nowe dzienne światła LED oraz tylne lampy LED są standardem i nadają jeszcze bardziej nowoczesny wygląd, idealnie współczesny z najnowszymi elementami stylu wprowadzonymi w rodzinie 500. Na życzenie dostępne są nowe reflektory z technologią Full LED, stworzone we współpracy z Magneti Marelli, które oprócz niepowtarzalnego stylu 500, zapewniają mocniejsze oświetlenie, będąc o 20% jaśniejsze niż technologia Xenon oferowana w poprzednim modelu. Widoczność jest znacznie lepsza, a zużycie energii wynosi pięć razy mniej niż tradycyjne światła halogenowe. Co więcej, redukują zmęczenie oczu dzięki światłu podobnemu do dziennego, a także zapewniają szerszy obszar widzenia: przy prędkości 90 km/h, na przykład, przeszkody są zauważane nawet o cztery sekundy wcześniej – co odpowiada 100 metrom – w porównaniu z standardowymi jednostkami halogenowymi.

Wreszcie, jedną z kluczowych cech stylistycznych pojazdu jest eleganckie, nowoczesne LED-owe oznaczenie wokół modułu, nadając przedniej części Nowego 500X wyraźną, charakterystyczną tożsamość wizualną. Nie wspominając o tylnych lampach, które z LEDami jeszcze bardziej wyróżniają się i stają się bardziej rozpoznawalne, a także zwiększają widoczność, a tym samym bezpieczeństwo na drodze.

Nowa wersja Urban charakteryzuje się nowym projektem przedniego i tylnego zderzaka, podczas gdy wersje Cross i City Cross mają nowe, bardziej stylowe osłony podwozia, które podkreślają ich odważną tożsamość. Nowy design zewnętrzny podkreśla dwie osobowości modelu – miejską, która radzi sobie z miejskim ruchem dzięki kompaktowym wymiarom i podwyższonej pozycji za kierownicą, oraz bardziej przygodową Cross, która jest przystosowana do wyjazdów poza miasto, również z napędem na cztery koła. Kompaktowy na zewnątrz, przestronny w środku, jego przestronne i ochronne wnętrze zdobią wysokiej jakości materiały, eleganckie wykończenia i praktyczne schowki. Wygodne wnętrze, w niepowtarzalnym włoskim stylu, z wyborem siedmiu różnych konfiguracji wnętrza – stworzonych poprzez połączenie różnych typów tkanin, skór, wykończeń i kolorów – szeroki zakres ustawienia foteli oraz przestronny bagażnik. Jedną z największych innowacji jest całkowicie przeprojektowane kokpit, w którym znajduje się nowa tablica wskaźników z grafiką, która jest teraz jeszcze łatwiejsza do odczytania, razem z nowym kierownicą
o ergonomicznej konstrukcji, która zapewnia lepsze dopasowanie rąk kierowcy i doskonały chwyt, wysokiej jakości obicie z Techno-leather oraz przyciski radiowe, które gwarantują bezpieczną jazdę w każdej sytuacji. Ergonomiczna kabina przyczynia się do komfortowego i relaksującego doświadczenia, także dzięki łatwo dostępnym przyciskom, pozycji dźwigni zmiany biegów oraz praktycznemu podłokietnikowi z przodu.

Zegary mają układ w trzy okrągłe elementy, w najlepszym stylu 500, będąc idealnym połączeniem vintage i nowoczesnej technologii. Dwa analogowe wskaźniki z prędkościomierzem i obrotomierzem znajdują się po bokach, podczas gdy 3.5-calowy wyświetlacz TFT można dostosować, znajdujący się na środku, przekazuje kluczowe informacje kierowcy w prosty, czytelny sposób.

Silniki benzynowe nowej generacji dla osiągów na szczycie kategorii

Nowy 500X jest pierwszym modelem Fiata, który wyposażono w innowacyjną rodzinę silników turbo, zaprojektowaną, aby znaleźć odpowiednią równowagę dla klientów między osiągami jazdy a satysfakcją z najlepszych silników turbo diesla (przy jednoczesnym obniżeniu hałasu o 20%) oraz zapewniającą o 20% lepszą efektywność paliwową w porównaniu do poprzednich silników benzynowych.

Zgodne z normą Euro 6/D-TEMP i wyposażone w filtr cząstek stałych (GPF), nowe silniki turbo Firefly są wynikiem ponad 75 000 godzin wirtualnych testów, 60 000 godzin rzeczywistych testów poza pojazdem oraz 5 milionów kilometrów przejechanych na drogach na całym świecie, co potwierdza ich solidność i niezawodność.

Opracowane na modularnej strukturze z jednostką cylindrową o pojemności 0,33 litra, nowa gama silników benzynowych turbo obejmuje silnik trzycylindrowy o pojemności 1 litra, który dostarcza moc 120 KM i moment obrotowy 190 Nm, współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną oraz napędem na przednie koła, oraz silnik czterocylindrowy o pojemności 1,3 litra z mocą 150 KM i momentem obrotowym 270 Nm, w tym przypadku połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią DCT i napędem na przednie koła.

Ich specyficzna architektura gwarantuje efektywność, modularność, wysoki stopień standaryzacji komponentów i procesu produkcji, elastyczność oraz otwartość na przyszłe ewolucje.

Nowe silniki wykonane są w całości z aluminium, co zapewnia niezrównaną lekkość (wersja trzycylindrowa waży zaledwie 93 kg), podczas gdy blok silnika, opracowany we współpracy z Teksid, jest w wysokociśnieniowym odlewie aluminiowym, z architekturą typu bedplate dla najlepszej kombinacji komfortu jazdy, wagi i wydajności strukturalnej.

Wykorzystanie wielu innowacyjnych cech technicznych przyczynia się do poprawy osiągów i maksymalizacji komfortu jazdy, takich jak bezpośredni wtrysk paliwa w celu maksymalizacji efektywności objętościowej oraz turbosprężarka o niskiej inercji, sterowana elektrycznie, która w połączeniu z modułem sprężarki chłodzonej wodą, bezpośrednio w kolektorze dolotowym, zapewnia szybszą reakcję i bardzo szybką przyspieszenie.

Inną innowacją w nowych silnikach turbo jest wprowadzenie trzeciej generacji ekskluzywnej technologii MultiAir (nazywanej MultiAir III), która jeszcze bardziej optymalizuje efektywność spalania poprzez ciągłe sterowanie otwarciem i czasowaniem zaworów dolotowych: dzięki specyficznym profilom wałków dolotowych i wydechowych, poprawia to efektywność przy niskim obciążeniu poprzez recykling spalin przez wcześniejsze otwarcie zaworów dolotowych. Gdy wymagana jest wyższa moc, technologia MultiAir III zmniejsza rzeczywisty stopień sprężania, opóźniając zamknięcie zaworów, kontrolując spalanie i znacznie poprawiając efektywność paliwową nawet przy najwyższych obciążeniach.

Na koniec, gama silników benzynowych w nowym Fiacie 500X wzbogacona została o niezawodny silnik 1.6 E-Torq o mocy 110 KM, połączony z manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła, który teraz zaktualizowano, aby spełniał normę redukcji zanieczyszczeń Euro 6/D-TEMP.

Trzy silniki MultiJet II Turbo Diesel z systemem Stop&Start również zostały zaktualizowane i są teraz zgodne z Euro 6/D-TEMP.

Nowy 500X może być wyposażony w trzy silniki turbo diesla MultiJet II – technologię opracowaną i opatentowaną przez FCA – która teraz zmodernizowana została z systemem SCR (selektywnej redukcji katalitycznej), aby spełniać normę Euro 6/D-TEMP.

Dostępne są trzy pojemności: 1.3, 1.6 oraz 2.0 litra. Konkretnie, silnik 1.3 MultiJet II o mocy 95 KM jest połączony z manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła, silnik 1.6 MultiJet II turbo diesel o mocy 120 KM można połączyć z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią DCT, również z napędem na przednie koła, podczas gdy silnik 2.0 MultiJet II o mocy 150 KM ma dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów i napęd na cztery koła. Aby maksymalizować efektywność, wszystkie silniki Diesel wyposażone są w nowy system, który łączy w jednej jednostce SCR z wtryskiem AdBlue, aby ograniczyć emisję azotu (NOx) oraz DPF (filtr cząstek stałych), aby zatrzymać i zredukować cząstki stałe (PM). Oznacza to, że silnik osiąga najwyższy poziom ekoproduktywności dostępny na rynku dzisiaj dla systemów diesla, nie rezygnując z osiągów. Krzywe mocy i momentu obrotowego potwierdzają doskonałość rodziny MultiJet II, która zapewnia charakterystyczny optymalny moment obrotowy przy niskich obrotach również w tej najnowszej konfiguracji. Silnik 1.3 MultiJet II dostarcza 95 KM i moment obrotowy aż 200 Nm przy 1500 obr/min, natomiast silnik 1.6 MultiJet II oferuje 120 KM i moment obrotowy 320 Nm przy zaledwie 1750 obr/min, a silnik 2.0 MultiJet II osiąga 150 KM i moment obrotowy imponujące 350 Nm przy 1500 obr/min.

Spokój ducha i bezpieczeństwo za kierownicą dzięki najbardziej innowacyjnym systemom asystującym w jeździe

Oprócz stylu, bogatego wyposażenia i niezwykłego komfortu, Nowy 500X odpowiada potrzebom klientów, którzy pragną systemów asystujących w jeździe oraz łączności, oferując emocjonujące, komfortowe i bezpieczne doświadczenie jazdy.

Co ciekawe, dwa nowe systemy oferowane są jako standardowe wyposażenie we wszystkich wersjach. Są to rozpoznawanie znaków drogowych, które odczytuje znaki drogowe oraz Speed Advisor, umożliwiający kierowcom dostosowanie prędkości jazdy do znaków odczytanych w trakcie jazdy, aby zapobiec przekraczaniu prędkości. Lane Assist, czyli automatyczny system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, również jest standardowy, podczas gdy opcjonalne wyposażenie obejmuje Blind Spot Alert, Safety Distance Manager (ACC), który dostosowuje prędkość samochodu do ruchu i odległości od pojazdu z przodu, a także autonomiczne hamowanie awaryjne.

Nowy system rozpoznawania znaków drogowych składa się z kamery zamontowanej wewnątrz szyby, która odczytuje ograniczenia prędkości na znakach drogowych. Dane pozyskane są przesyłane w czasie rzeczywistym do wyświetlacza tablicy wskaźników, ostrzegając kierowcę o obowiązujących ograniczeniach.

Speed Advisor: to nowa funkcja ogranicznika prędkości, która po aktywacji dostosowuje prędkość samochodu do ograniczenia prędkości, jednym prostym kliknięciem. Dokładniej mówiąc, rozpoznawanie znaków drogowych identyfikuje aktualne ograniczenie prędkości, a innowacyjny Speed Advisor szybko i łatwo redukuje prędkość, zwiększając bezpieczeństwo. Krótko mówiąc, to niezastąpiony towarzysz podróży.

Lane Assist to system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, który korzysta z optycznego sensora kamery do identyfikacji pozycji pojazdu w stosunku do oznaczeń pasa ruchu na jezdni. Jeśli pojazd zjeżdża z pasa, system identyfikuje to jako zmianę trajektorii bez włączenia kierunkowskazów, uruchamia alarm wizualny i stosuje dodatkowy moment obrotowy do kierownicy, aby skorygować niezamierzoną zmianę pasa. Lane Assist działa w prędkościach od 60 do 180 km/h i może być aktywowany przez kierowcę.

Safety Distance Manager można aktywować w celu automatycznej redukcji ustalonej prędkości, gdy pojazd zbliża się do innego pojazdu w tym samym pasie, lub gdy inny pojazd wchodzi na ten sam pas. Safety Distance Manager wraca do ustalonej prędkości, gdy pojazd z przodu przyspiesza lub przechodzi na inny pas. Utrzymuje także samochód w odległości od pojazdu przednim ustalonej przez kierowcę. Działa od prędkości 30 km/h.

Funkcja autonomicznego hamowania awaryjnego dostępna w Nowym 500X może rozpoznać przeszkody na drodze i automatycznie zahamować, jeśli kierowca nie podejmuje działań, aby zapobiec kolizji. System wspomagania hamowania ma trzy funkcje: autonomiczne hamowanie awaryjne, Prefill i wspomaganie hamulców. Ta pierwsza, z poszanowaniem intencji kierowcy i pozostawiając mu pełną kontrolę nad pojazdem, stosuje hamowanie awaryjne po dokładnej ocenie pozycji i prędkości przeszkód, prędkości pojazdu, przyspieszenia bocznego, kąta skrętu i ciśnienia na pedale gazu (i wszelkich zmian tego wartości). System Prefill wstępnie ładowuje układ hamulcowy, aby zapewnić szybszą reakcję zarówno, gdy uruchamiane jest autonomiczne hamowanie awaryjne, jak i kiedy hamulce są uruchamiane przez kierowcę. Na koniec, wspomaganie hamulców rozpoznaje sytuacje awaryjne i modyfikuje reakcję na pedał hamulca w celu szybszego hamowania w warunkach, gdzie jest to kluczowe.

Automatyczne światła z funkcją Adaptive-High Beam włączają się i wyłączają automatycznie w zależności od poziomu światła zewnętrznego i mogą być wyposażone w funkcję Adaptive-High Beam, która przełącza światła drogowe na mijania, gdy przejeżdża inne pojazd.

System Blind Spot Alert i Rear Cross Path Detection wykorzystuje sensory radarowe, aby pomóc kierowcom podczas zmiany pasa oraz podczas wyprzedzania lub zostania wyprzedzonym przez pojazdy spoza ich pola widzenia. System Blind Spot Alert ostrzega kierowcę o pojazdach w martwym polu za pomocą świecących ikon na lusterkach bocznych oraz dźwięku. Przy cofaniu z miejsca parkingowego system Rear Cross Path Detection ostrzega kierowcę, jeśli wykryje nadjeżdżające pojazdy z obu stron.

System czujnika deszczu i zmierzchu składa się z czujnika podczerwieni umieszczonego za wewnętrznym lusterkiem wstecznym, który nieprzerwanie wysyła promienie podczerwone na szybę, aby wykrywać krople deszczu. Jeśli wykryto deszcz, system automatycznie włącza wycieraczki. Podobnie, w przypadku niskiego poziomu światła zewnętrznego, czujnik zmierzchu automatycznie włącza światła, aby poprawić zarówno widoczność, jak i bezpieczeństwo.

Dzięki tylnemu kamerze cofania, system Uconnect zapewnia szerokokątny widok strefy bezpośrednio za pojazdem, co pozwala kierowcy łatwo i bezpiecznie cofnąć. Zawiera dynamiczne linie siatki do kierowania w trakcie parkowania w ciasnych miejscach i małych obszarach.

Z systemem Keyless Entry & Keyless Go, gdy kierowca zbliża się do samochodu i pociąga za klamkę, system Keyless Entry & Keyless Go sprawdza, czy klucz znajduje się w pobliżu, rozpoznaje przesyłane za pomocą częstotliwości radiowej zaszyfrowane kody i odblokowuje drzwi. Wszystko, co musi zrobić kierowca, to usiąść za kierownicą i uruchomić silnik, naciskając przycisk na desce rozdzielczej. System ten jest więc niezwykle wygodny, zwłaszcza gdy klucz znajduje się w kieszeni lub torebce, a ręce kierowcy są już zajęte innymi torbami lub bagażami.

Aktywny lusterko wsteczne to lusterko przeciwsłoneczne, które po aktywowaniu funkcji za pomocą odpowiedniego przycisku automatycznie redukuje oślepienie od światła z tyłu pojazdu.

Nowoczesna łączność zapewnia system Uconnect 7″ HD LIVE z ekranem dotykowym, z integracją Apple CarPlay i kompatybilnością z Android AutoTM.

Uczynienie najinteligentniejszych rozwiązań, które upraszczają i poprawiają życie za kierownicą, dostępnymi dla wszystkich, leży w sercu misji marki Fiat. Jest to realizowane w systemie UconnectTM 7″ HD LIVE, który jest najnowszym słowem w łączności z integracją Apple CarPlay i kompatybilnością z Android AutoTM. To rozwój stworzony dla klientów, którzy bardzo interesują się łącznością i najnowszymi trendami w dziedzinie infotainment. Innowacyjny Mopar® Connect, który łączy zdalne usługi pomocnicze i funkcje sterujące w celu zagwarantowania spokoju na drodze i stałej kontroli w zasięgu smartfona, jest dostępny na życzenie.

System UconnectTM 7″ HD LIVE, nowa generacja systemu UconnectTM z wysokorozdzielczym 7-calowym ekranem dotykowym, interfejsem Bluetooth do rozmów bez użycia rąk, przesyłania audio, funkcją czytnika tekstu i rozpoznawania głosu, portami Aux i USB z integracją iPoda oraz sterowaniem na kierownicy, jest dostarczany jako standardowe wyposażenie. Tylna kamera parkingowa i nowy zintegrowany system nawigacji TomTom 3D są dostępne na życzenie. Co więcej, użytkownicy zawsze będą połączeni z usługami UconnectTM LIVE. Pobierając darmową aplikację UconnectTM LIVE z App Store lub Google Play Store na swoje smartfony, mogą w pełni wykorzystać zalety UconnectTM LIVE, które obejmują przesyłanie muzyki z Deezer i TuneIn, wiadomości z Reuters oraz połączoną nawigację z TomTom LIVE oraz mogą utrzymywać kontakt ze znajomymi za pośrednictwem Facebook Check-in i Twitter.

Na koniec, eco:Drive i my:Car zapewniają klientom możliwość monitorowania swojego stylu jazdy, aby poprawić ekonomię i koszty użytkowania ich samochodu, gdziekolwiek chcą jechać.

Funkcje Apple CarPlay i Android AutoTM: najciekawszą cechą systemu UconnectTM jest integracja Apple CarPlay – najinteligentniejszy i najbezpieczniejszy sposób korzystania z iPhone’a podczas jazdy – oraz kompatybilność z Android AutoTM, aby cieszyć się wszystkimi funkcjami Google.

Apple CarPlay pokazuje zoptymalizowane wskazówki drogowe zgodnie z warunkami ruchu i może być używane do wykonywania połączeń telefonicznych, wysyłania i odbierania wiadomości oraz odtwarzania muzyki, pozostając jednocześnie skupionym na drodze. Wystarczy podłączyć iPhone’a i jechać.

Apple CarPlay współpracuje również z innymi aplikacjami na iPhone’a, takimi jak ulubione aplikacje audio, komunikacyjne i głosowe. CarPlay zawiera sterowanie głosowe Siri i jest specjalnie zaprojektowany do użytku w sytuacjach związanych z jazdą.

System jest również kompatybilny z Android AutoTM, aby kontynuować doświadczenie Androida w samochodzie, poprzez „projektowanie” aplikacji i usług na centralnym wyświetlaczu i jest zaprojektowany w celu ułatwienia pozyskiwania informacji podczas jazdy w sposób prosty i bezpieczny.

Kierowca może korzystać z Google MapsTM, aby uzyskać wskazówki dotyczące trasy i łatwo uzyskać dostęp do muzyki, treści multimedialnych oraz ulubionych aplikacji do przesyłania wiadomości. Łatwa, natychmiastowa interakcja z urządzeniami gwarantuje wygodę utrzymywania tego samego systemu operacyjnego nawet w samochodzie, co zapewnia nieprzerwaną łączność i bezpieczną jazdę oraz oznacza doskonałą jakość życia na pokładzie oraz lepszą ergonomię.

Po podłączeniu smartfona z systemem Android do pojazdu lub kompatybilnego systemu stereo, aplikacje Android Auto pojawiają się na wyświetlaczu pojazdu.

Usługi Mopar® Connect odpowiadają na potrzebę cyfrowej ery wymiany i monitorowania ogromnych ilości danych w czasie rzeczywistym za pomocą połączonych urządzeń i przyjaznych dla użytkownika interfejsów.

Mopar® Connect kieruje się tym zasadą, oferując szereg dodatkowych usług, które klienci mogą zarządzać za pomocą aplikacji Uconnect LIVE. Najciekawsze z nich to pomoc drogowa, pomoc w przypadku wypadku oraz możliwość zdalnego kontrolowania funkcji blokowania i odblokowywania drzwi. Inne funkcje obejmują lokalizację pojazdu w przypadku kradzieży, wysyłanie alertu, jeśli zostanie przekroczona określona prędkość lub jeśli pojazd opuści wcześniej wyznaczoną strefę na mapie.

Na koniec, Mopar® Connect pokazuje pozycję zaparkowanego samochodu i może być używany do przeglądania informacji o jego stanie (poziom paliwa, naładowanie akumulatora, ciśnienie w oponach).

Mopar Connect® jest zintegrowany z usługami Uconnect LIVE (my:Car, eco:Drive, G:Skills oraz TomTom LIVE). Uzupełniają je dwa nowe usługi: my:Assistant i my:Remote Control. Na przykład, z my:Assistant, w przypadku wypadku drogowego, Mopar® Connect wykrywa sytuację awaryjną i dzwoni do operatora, który pomoże w aktywacji pomocy. Podobna procedura jest wdrażana w przypadku kradzieży: urządzenie wykrywa, że samochód porusza się bez klucza w stacyjce, aktywuje pomoc i przesyła dane o samochodzie do Centrum Operacyjnego.

Pełna gama, aby zaspokoić wszystkie potrzeby mobilności

Gama obejmuje trzy wersje na głównych rynkach regionu EMEA, mianowicie Nowy Fiat 500X Urban, najbardziej metropolitalną interpretację modelu Fiat; Nowy 500X City Cross, aby uwolnić się od codziennego ruchu oraz Nowy 500X Cross, wersję topową, przystosowaną do ekscytujących przygód poza miastem, nawet w warunkach śnieżnych czy na drogach gruntowych.

Oferta obejmuje sześć silników, dwie opcje napędu (na przednie lub cztery koła) oraz cztery skrzynie biegów (manualna pięciobiegowa, manualna sześciobiegowa, automatyczna sześciobiegowa DTC i dziewięciobiegowa automatyczna).

Klienci mają również wybór spośród 14 różnych kolorów: oprócz nowego trójwarstwowego koloru Pearl White oraz nowego metalicznego Italia Blue i Techno Green, w asortymencie znajdują się także metaliczne Jeans Blue, Venezia Blue, Argento Grey i Moda Grey, pastelowe Gelato White, Cinema Black, Cappuccino Beige i Passione Red, matowe odcienie Matt Jeans Blue i Matt Alpi Green oraz ekskluzywne Amore Red. Oferta uzupełniona jest przez siedem różnych wzorów kół (16″, 17″ i 18″) oraz siedem konfiguracji wnętrza.

W szczególności gama Nowego Fiata 500X zaczyna się od poziomu Urban, będącego doskonałą alternatywą dla samochodów klasy C, oferując najlepszy stosunek jakości do ceny w zakresie wyposażenia. Wystarczy powiedzieć, że standardowe wyposażenie w najbardziej metropolitalnej wersji obejmuje LED-owe światła dzienne i tylne, nową kierownicę z Techno-leather, nową tablicę wskaźników z monochromatycznym wyświetlaczem 3.5″ TFT oraz podwójny port USB, manualną klimatyzację, tempomat, elektryczną hamulec ręczny oraz tylne siedzenia w proporcji 60/40. Wyposażenie uzupełniają nowe systemy asystujące w jeździe: rozpoznawanie znaków drogowych oraz system Speed Advisor, a także system Lane Assist, 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i okienne) oraz ESC (elektroniczna kontrola stabilności).

Drugą interpretacją Nowego 500X jest City Cross, który wyróżnia się przeprojektowaną osłoną podwozia i specyficznym zderzakiem. Dodatkowo, off-roadowy wygląd podkreślają 16-calowe koła aluminiowe, satynowe chromowane wykończenia oraz boczne lusterka w kolorze nadwozia. Standardem są również przednie światła przeciwmgielne, deska rozdzielcza w kolorze nadwozia oraz system Uconnect z ekranem 7″, gotowy do Apple CarPlay i kompatybilny z Android Auto.

Trzecia i ostatnia wersja modelu to Nowy Fiat 500X Cross, wersja topowa, która obejmuje 17-calowe felgi aluminiowe, belki dachowe i przyciemniane szyby, oprócz specyficznego wyposażenia off-road z poprzedniej wersji. Wewnątrz, ten poziom wyposażenia zawiera system Uconnect 7″ z nawigacją satelitarną, integrację z Apple CarPlay oraz kompatybilność z Android Auto. W standardzie znajduje się również automatyczna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, tylna kamera i czujnik zmierzchu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.