W 2017 roku Ford zaprezentował swojego prawdziwego konkurenta w segmencie dużych SUV-ów z trzema rzędami siedzeń, model Expedition Max, luksusowy pojazd zbudowany na tej samej platformie co F-150, mający na celu zdobycie rynku, na którym dominował Chevrolet ze swoim modelem Suburban.
Gdy Ford wprowadzał model Expedition Max, na rynku nie było zbyt wielu opcji SUV-ów wystarczająco pojemnych, by zmieścić dużą rodzinę oraz przyczepę. Jednak amerykański producent miał już solidną konstrukcję F-150 oraz wszystkie niezbędne podzespoły, co pozwoliło mu na realizację projektu z nadzieją na sukces. Na szczęście nie musiał opracowywać nowych silników czy skrzyń biegów, a część nadwozia była już gotowa z wersji standardowej Expedition. W rezultacie klienci mogli cieszyć się dużym, pełnowymiarowym SUV-em z miejscem dla ośmiu osób i wystarczającą ilością przestrzeni bagażowej na ich rzeczy, aby dotrzeć na kolejny piknik.
Model Expedition Max dzielił przednią część nadwozia ze swoją krótką wersją, Expedition. Posiadał diodowe światła do jazdy dziennej, które otaczały zewnętrzne strony reflektorów, w kształcie litery C. Aby podkreślić luksusowy charakter pojazdu, Ford zamontował chromowaną kratkę, w której centralne miejsce zajmował niebieski emblemat. Przedni zderzak miał srebrny detal na dolnej stronie, imitujący osłonę podwozia, mimo że był wykonany z tworzywa sztucznego. Po bokach znajdowały się wloty powietrza, w których umieszczono światła przeciwmgielne. Dodatkowo, pod zderzakiem Ford dodał plastikowy element, który ograniczał przepływ powietrza pod pojazdem.
W profilu, samochód wyglądał podobnie do standardowego Expedition do słupków C za tylnymi drzwiami. Od tego momentu producent dodał trzeci rząd szerszych okien, aż do klapy bagażnika. Na dachu klienci mogli zamówić zestaw belek dachowych, które mogły służyć jako dodatkowa przestrzeń bagażowa lub po prostu jako ozdoba. Na końcu pojazdu znajdowała się szeroka klapa bagażnika, ozdobiona na górze spojlerem dachowym i otoczona reflektorami tylnej części. Dolny zderzak wykonany był z plastikowego srebrnego wykończenia, które ukrywało hak holowniczy i wydechy.
Aby ułatwić dostęp do pojazdu, Ford dodał wysuwane progi, które rozciągały się pomiędzy przednimi a tylnymi kołami, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie pasażerom. Po wejściu do środka klienci odkryli luksusowe wnętrze wyposażone w wszystkie udogodnienia potrzebne na długich podróżach. Szeroka środkowa konsola oddzielała dwa fotele z przodu. Tam Ford umieścił selektory skrzyni biegów, strefę przechowywania z bezprzewodową ładowarką oraz podłokietnik z miejscem do przechowywania pod spodem. W odróżnieniu od F-150, Expedition Max miał pokrętło do wyboru biegów zamiast dźwigni. Co więcej, do wyboru biegów w pojazdach wyposażonych w system 4×4 używano podobnego, mniejszego pokrętła.
W drugim rzędzie Ford oferował klientom wybór pomiędzy dwoma fotelami kapitańskimi lub kanapą dla trzech osób. Dzięki długiemu rozstawowi osi i przestronnemu wnętrzu było wystarczająco miejsca dla dorosłych pasażerów w trzecim rzędzie, chociaż nie zalecano go dla osób powyżej 6 stóp (1,82 m) wzrostu. Wśród innych dostępnych udogodnień Ford zainstalował potężny system audio, ekrany na plecach zagłówków oraz panoramiczny szklany dach. Dodatkowo dostępny był hotspot internetowy 5G i kilka portów USB.
Pod maską, Expedition Max był wyposażony w silnik V6 o pojemności 3,5 litra z turbodoładowaniem w dwóch wersjach mocy. Oba połączone były standardowo z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i były dostępne z napędem na tylne lub na wszystkie koła.
Dla dzisiejszych aktywnych rodzin Ford zaprezentował zupełnie nowy model Ford Expedition – najinteligentniejszy, najbardziej wszechstronny i dostosowujący się Expedition w historii – z technologią, która utrzymuje wszystkich pasażerów w kontakcie, większą mocą dla kierowców oraz lepszymi możliwościami holowania niż jakikolwiek inny SUV pełnowymiarowy.
„Kiedy Expedition został wprowadzony na rynek 20 lat temu, ustalił standard dla aktywnych rodzin, które po prostu potrzebowały dużego i mocnego SUV-a, aby dotrzeć w różne miejsca,” powiedział Joe Hinrichs, prezydent Forda w Ameryce. „Współczesne rodziny oczekują jeszcze więcej inteligentnych technologii, które pomogą im podróżować bezpiecznie, efektywniej i wygodniej – cały czas pozostając w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną.”
Najinteligentniejszy Expedition w historii
Zupełnie nowy Ford Expedition oferuje więcej technologii wspomagających kierowcę niż jakikolwiek inny SUV pełnowymiarowy.
Dodatkowo, zupełnie nowa, wytrzymała karoseria z aluminium oraz przeprojektowana stalowa rama stanowią podstawę dla terenowych i silnych możliwości holowniczych Expedition. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych materiałów, nowy Expedition zaoszczędza do 300 funtów, a zespół zainwestował tę oszczędność w miejscu, gdzie ma to znaczenie, aby zapewnić klientom więcej technologii i funkcji komfortu niż kiedykolwiek wcześniej.
Ponad 40 nowych funkcji i technologii wspomagających kierowcę pomaga uczynić podróż równie przyjemną jak cel.
Wśród tych funkcji wyróżnia się ekskluzywna pomoc w aktywnym parkowaniu, która ułatwia wjazd i wyjazd z miejsc parkingowych, a także dostępna technologia kamer 360 stopni, pomagająca klientom lepiej widzieć otoczenie podczas parkowania.
Na drodze, system utrzymania pasa ruchu w Ford Expedition jest zaprojektowany w celu zmniejszenia niezamierzonego zbaczania pojazdu z zamierzonego pasa, podczas gdy adaptacyjny tempomat z funkcją stop-and-go pozwala kierowcom ustawić prędkość, używając technologii radarowej i kamer do monitorowania ruchu i utrzymywania odpowiedniej odległości między pojazdami.
Jego system wykrywania kolizji pomaga kierowcom unikać innych pojazdów lub pieszych, a dostępny system monitorowania martwego pola wspiera obserwację obszarów poza zasięgiem wzroku kierowcy.
Dodatkowo, Expedition oferuje nowoczesne technologie łączności i funkcje komfortu, w tym:
Ładowanie bezprzewodowe; Expedition jest pierwszym pojazdem Forda z tą funkcją, która pozwala klientom kłaść kompatybilne urządzenia mobilne na zintegrowanej podkładce ładującej, położonej w centralnej konsoli z przodu
Hotspot Wi-Fi obsługuje do 10 urządzeń jednocześnie, w odległości do 50 stóp od pojazdu
Podwójny system rozrywki dla tylnych siedzeń zapewnia nowoczesne doświadczenia wideo, które pozwala pasażerom oglądać swoje domowe programy telewizyjne na dwóch ekranach wideo lub urządzeniach przenośnych
SYNC® 3, z obsługą Apple CarPlay™ i Android Auto™, pozwala kierowcom pozostać w kontakcie w ruchu
SYNC Connect umożliwia właścicielom zdalne łączenie się z pojazdem za pomocą FordPass®, aby uruchamiać, zamykać, otwierać oraz lokalizować pojazd z dowolnego miejsca, a także uzyskiwać dostęp do istotnych informacji diagnostycznych pojazdu
Zasilanie dla pasażerów w każdym rzędzie, z czterema gniazdami 12-woltowymi, sześcioma ładowarkami USB i gniazdem zasilania o napięciu 110 woltów, które pozwalają pasażerom naładować i pozostać w kontakcie
System audio premium 12-głośnikowy B&O PLAY, dopracowany przez inżynierów akustyków, oferuje doświadczenie dźwiękowe, które nawet audiofile będą doceniać
Zaawansowany menedżer ładunku z regulowaną półką za trzecim rzędem pozwala właścicielom stworzyć dostosowaną przestrzeń do przechowywania, której nawet otwarcie tylnej klapy nie spowoduje, że ładunek wyleci, gdy auto stoi na wzniesieniu
Panoramiczny dach Vista rozciąga się nad dwoma rzędami, co jest cechą, której nie oferuje żaden konkurent
Najbardziej wszechstronny Expedition w historii
Napędzany silnikiem 3.5-litra EcoBoost® z automatycznym systemem start-stop w standardzie oraz nową 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, nowy Expedition jest najbardziej potężnym Expedition w historii. Nowo dostępny elektroniczny, ograniczający poślizg dyferencjał w modelach z inteligentnym napędem 4WD umożliwia poprawę zdolności terenowych, przekazując moc tam, gdzie jest potrzebna.
Ponad 50% klientów Expedition ceni możliwość holowania, a 15% korzysta z niej co tydzień lub miesiąc. Dlatego nowy Expedition oferuje system Pro Trailer Backup Assist, który sprawia, że cofanie z przyczepą jest tak łatwe jak kręcenie pokrętłem.
Dodatkowo, dostępna tylna klapa bez użycia rąk ułatwia załadunek.
Najbardziej elastyczny Expedition w historii
Zupełnie nowy Ford Expedition ma przestronne, elastyczne wnętrze. Miejsca dla ośmiu osób i ich bagażu sprawiają, że ten SUV pełnowymiarowy sprawia, że rodzinne przygody są bardziej komfortowe zarówno podczas krótkich, jak i długich podróży.
Nowy Ford Expedition jest pierwszym pełnowymiarowym SUV-em, który posiada przesuwne tylne siedzenia z funkcją tip-and-slide, co umożliwia łatwy dostęp do trzeciego rzędu bez konieczności zdejmowania fotelika dla dziecka. Gdy już usiądą w trzecim rzędzie, nawet dorośli docenią większą przestrzeń na nogi i regulowane siedzenia.
Siedzenia w drugim i trzecim rzędzie Expedition można szybko złożyć płasko za pomocą jednego przycisku, otwierając przestrzeń ładunkową wystarczającą do przewozu arkuszy sklejki 4×8 stóp i innego sprzętu, w zależności od wagi i rozkładu ładunku, nawet przy zamkniętej tylnej klapie.
Nawet sam jazda jest bardziej elastyczna, z nowym systemem zarządzania terenem Expedition™, który pozwala klientom wybierać spośród trybów jazdy dla optymalnego zachowania pojazdu w różnych warunkach. Obejmuje to tryb normalny do jazdy po mieście, sportowy do bardziej dynamicznych podróży, tryb holowania/noszenia dla lepszej wydajności w czasie holowania, eco dla poprawy efektywności paliwowej, tryb trawa/żwir/śnieg dla luźnego terenu, piasek w sytuacjach niskiej przyczepności oraz błoto/rowy dla nierównych nawierzchni.
Nowy Ford Expedition jest dostępny w wersjach XLT, Limited i Platinum. Ponadto dostępna jest wersja XL dla klientów flotowych, od służb porządkowych po służby ratunkowe. Aby pomóc klientom wybrać odpowiednią ilość miejsca wewnątrz dla ich rodzin, wszystkie wersje są dostępne w wydłużonym Expedition MAX.
Zupełnie nowy Ford Expedition jest częścią planu Forda na zwiększenie swojej dominacji w segmencie SUV-ów dzięki pięciu nowym pojazdom dla Ameryki Północnej w ciągu najbliższych czterech lat.