2018 Holden Commodore

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Holden Commodore to średniej wielkości sedan, którego produkcję rozpoczęto w 1978 roku.

Obecna wersja Holden Commodore dostępna jest w dwóch wersjach silnikowych na benzynę: jeden o pojemności 2.0 litra, rozwijający moc 260 KM, a drugi o pojemności 3.6 litra, o mocy 320 KM. Dodatkowo dostępny jest silnik diesla o pojemności 2.0 litra, osiągający 170 KM i zużywający 42 mpg (5.6 L/100 km).

Dzięki nowemu oprogramowaniu, system kontroli trybu jazdy nieustannie analizuje informacje z czujników, optymalizując systemy w celu zapewnienia jak najlepszej trakcji i pozycji na drodze.

Wnętrze charakteryzuje się prostymi liniami i nowoczesnymi powierzchniami, wykonanymi z przyjemnych w dotyku materiałów, co tworzy elegancki i estetyczny styl. Holden Commodore wyposażony jest w bezramowy wyświetlacz systemu infotainment. Choć wiele funkcji obsługiwanych jest przez ekran dotykowy, kierowca może szybko wykonywać operacje za pomocą trzech grup przycisków.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, dolna kratka, grafika okien bocznych z górnym chromowanym paskiem oraz linia dachu przypominająca coupe sprawiają, że samochód wygląda smuklej i bardziej aerodynamicznie, osiągając współczynnik oporu powietrza równy 0.26. Centralna, wysoko montowana lampa stop LED została teraz zintegrowana z linią dachu.

Dodatkowo, nurkowanie podczas hamowania można zredukować za pomocą przycisku Sport, nowej funkcji, dzięki której kierowca może zapisywać osobiste preferencje dotyczące charakterystyki układu kierowniczego oraz czas reakcji na pedał gazu.

 Holden ujawnił pierwsze zdjęcia i szczegóły dotyczące zupełnie nowego modelu Commodore przed jego premierą w Australii na początku 2018 roku. Nowa generacja Commodore wprowadza nowoczesne technologie w zakresie bezpieczeństwa, jazdy i infotainment, udostępniając je współczesnym Australijczykom wszędzie. Nowy Holden Commodore demokratyzuje technologie.

Teraz, gdy zdjęcia nowego Commodore zostały opublikowane, Australia ma możliwość zapoznania się z eleganckim i wyrafinowanym designem, który wkrótce zagości na australijskich drogach w 2018 roku. Został zaprojektowany w Niemczech przez zespół Opel z udziałem zespołu GM Holden, nowy Commodore czerpie z najlepszych rozwiązań europejskich, dostosowując je do potrzeb Australii.

Na podstawie informacji opublikowanych w zeszłym miesiącu dotyczących nowej generacji Commodore, Holden potwierdził dzisiaj, że wprowadzi szereg zaawansowanych technologii, które sprawią, że Commodore stanie się najbardziej nowoczesnym modelem Holdena w historii. Od potencjalnie ratujących życie funkcji bezpieczeństwa, po aktywne technologie jazdy i bezproblemowy infotainment, zupełnie nowy Commodore uczyni jazdę bezpieczniejszą, łatwiejszą, bardziej angażującą i bardziej połączoną niż kiedykolwiek wcześniej dla australijskich klientów.

„Klienci oczekują od swoich pojazdów więcej niż kiedykolwiek wcześniej,” powiedział Peter Keley, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży w Holden. „Nowy Commodore 2018 redefiniuje poziom technologii, którego można się spodziewać, oraz sposób, w jaki technologia może pomóc naszym klientom być bezpieczniejszymi, bardziej zaangażowanymi i bardziej połączonymi niż kiedykolwiek wcześniej. Commodore łączy technologie w wielu obszarach w sposób, który zazwyczaj można spotkać tylko w luksusowych pojazdach, i udostępnia je codziennym Australijczykom. W połączeniu z potężnym silnikiem V6, nowoczesnym systemem napędu na cztery koła oraz wszystkimi osiągami, które oczekujesz od Commodore, to samochód, który spełnia wszystkie wymagania i więcej,” dodał pan Keley.

Nowy Holden Commodore trafi do sprzedaży w Australii na początku 2018 roku, a jego flagowym modelem będzie V6, pierwszy importowany Commodore, który uhonoruje ikoniczną nazwę, stając się najbardziej nowoczesnym modelem Holdena w historii. Z nowoczesnym systemem napędu na cztery koła, który przenosi 230 kilowatów i 370 Newtonmetrów na drogę, w połączeniu z adaptacyjną technologią zawieszenia, dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów po raz pierwszy w historii firmy oraz systemem napędu na cztery koła z wektoryzacją momentu obrotowego, nowa generacja Commodore będzie nadal umacniać reputację Holdena w zakresie doskonałych osiągów i wyrafinowania na drodze.

Jeremy Tassone, menedżer grupy inżynieryjnej Holdena do spraw rozwoju pojazdów, powiedział, że techniczne podstawy nowego Commodore również odzwierciedlają zaangażowanie Holdena w dostarczanie najlepszych pojazdów z całego świata australijskim klientom.

„Od nowoczesnego systemu napędu na cztery koła, przez dziewięciobiegową skrzynię biegów, po adaptacyjne zawieszenie, to prawdziwy samochód dla kierowców, jakim Commodore zawsze był. Czerpiemy to, co najlepsze z Europy i czynimy to jeszcze lepszym dla naszych australijskich klientów. Nie mogę się doczekać, aż nasi klienci usiądą za kierownicą”

Oprócz unikalnego systemu napędu na cztery koła w Commodore, potwierdzono również dodatkowe szczegóły dotyczące systemu zawieszenia 'FlexRide’. Chassis FlexRide, dostosowujące się elektrohydraulicznie, zmienia ustawienia amortyzatorów w zależności od drogi i warunków jazdy 500 razy na sekundę lub 30 000 razy na minutę.

Dodatkowo, kierowca może zapisać osobiste preferencje dotyczące charakterystyki kierownicy, reakcji na gaz i amortyzatorów za pomocą przycisku 'Sport’.

'Standard’: Automatyczna kontrola wybiera najlepsze ustawienia na podstawie informacji zbieranych przez czujniki pojazdu.
'Tour’: Komfortowa konfiguracja zawieszenia i reakcja na gaz zapewniają najlepsze zużycie paliwa oraz najbardziej relaksującą jazdę. Odpowiedni tryb na długie przejażdżki.
'Sport’: Zmniejsza nurkowanie przy hamowaniu, zapewnia płynne i responsywne sterowanie zawieszeniem przy wysokich prędkościach, a przy tym daje bardziej bezpośredni odczucie z reakcji na gaz oraz kierownicy.

Nowe oprogramowanie 'Drive Mode Control’ stanowi serce adaptacyjnego podwozia. Ciągle analizuje informacje dostarczane przez czujniki i rozpoznaje indywidualny styl jazdy. Poszczególne systemy są następnie optymalizowane w celu zapewnienia najlepszej przyczepności i pozycji na drodze.

Design Zewnętrzny

Design nowego Holdena Commodore opiera się na koncepcie 'Monza’, stworzonym przez zespół Opel w Niemczech. Wyraźna przednia atrapa i smukłe reflektory są bezpośrednio inspirowane koncepcją Monza, podkreślając szeroki, poziomy kształt przedniej części i nadając jej odważny wygląd. Atrapa jest umieszczona niżej niż w poprzednim modelu, co dodatkowo podkreśla solidną postawę.

Grafika okien bocznych zawiera górną chromowaną listwę, zamiast pełnego chromowania, a linia dachu przypominająca coupé optycznie zmniejsza pojazd i podkreśla jego wydłużony wygląd. 'Blade’ w dolnych drzwiach przyciąga wzrok ku tyłowi. Nowy Commodore jest tak smukły, jak wygląda: ma wzorowy współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,26, co czyni go jednym z najbardziej aerodynamicznych pojazdów w swojej klasie.

Z tyłu, wyraźne i proste linie w połączeniu z wąskim, precyzyjnym podświetleniem LED również dają pojazdowi szerszy wygląd. Nowo zaprojektowana, wysokotakowana lampka LED została wkomponowana w linię dachu. Pomaga to nadać tylnemu końcowi bardziej nowoczesny wygląd typowy dla pojazdów premium.

Design Wnętrza

Dbałość o najmniejsze szczegóły jest również wyraźna wewnątrz Holdena Commodore. Kokpit jest zorganizowany wzdłuż poziomych linii, co wzmacnia wrażenie eleganckiej lekkości i przestronności. Jest zorientowany na kierowcę, co zapewnia sportowe odczucia. Przestronna konsola centralna, która jeszcze bardziej obejmuje kierowcę, tworzy wrażenie siedzenia w znacznie większym pojeździe. Czyste linie, nowoczesne powierzchnie i pierwszorzędne rzemiosło z materiałami o miękkiej fakturze we wszystkich punktach styku przyczyniają się do poczucia elegancji i gracji.

Design systemu infotainment

2.0L T4 9AT FWD (260 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc191.2 Kw @ 5500 Rpm
260 Hp @ 5500 Rpm
256 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 3000-4000 Rpm
350 Nm @ 3000-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225X55 R17
Długość192.8 In (4897 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi111.4 In (2830 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Masa własna3384 Lbs (1535 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3968 Lbs (1800 Kg)
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

3.6L V6 9AT AWD (320 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3649 Cm3
Moc235.4 Kw @ 6800 Rpm
320 Hp @ 6800 Rpm
316 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy281 Lb-Ft @ 5200 Rpm
381 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225X55 R17
Długość192.8 In (4897 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi111.4 In (2830 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Masa własna3686 Lbs (1672 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)

2.0L DT4 8AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1954 Cm3
Moc125 Kw @ 3750 Rpm
170 Hp @ 3750 Rpm
168 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
400 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225X55 R17
Długość192.8 In (4897 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/62.8 In (1
Rozstaw osi111.4 In (2830 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Masa własna3556 Lbs (1613 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3968 Lbs (1800 Kg)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2148 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.