Pod koniec 2017 roku Honda zaprezentowała dziesiątą generację modelu Accord, ponownie zaskakując swoich klientów średniej wielkości sedanem, który mógł przyspieszać niczym samochód sportowy, a jednocześnie komfortowo pomieścić pasażerów w codziennych dojazdach.
Tworząc dziesiątą generację Accorda, Honda nie czerpała z poprzedniej wersji. Co więcej, cała produkcja odbywała się w Marysville w Ohio, w tym wersja hybrydowa, która wcześniej była wytwarzana w Japonii. Japoński producent zaoferował również samochód z systemami zaawansowanego bezpieczeństwa Honda Sensing, które mogły automatycznie utrzymywać pojazd w pasie ruchu lub zachowywać odległość od pojazdu z przodu. Dodatkowo język designu był całkowicie nowy. Samochód zmienił się z wyglądu przyjaznego sedana rodzinnego w sportowy pojazd czterodrzwiowy. Można go było osobno dostosować do obu stylów, w zależności od wersji.
Od przodu, Honda Accord 2018 wyglądał bardziej agresywnie niż jego poprzednik. Grilla ozdobiono grubą, chromowaną poziomą listwą, która rozciągała się w dół, przechodząc w zderzak. Po obu stronach znajdowały się standardowe reflektory LED w całej gamie, co było nietypowe nawet w niektórych droższych modelach. W dolnej części, producent dodał parę bocznych wlotów powietrza, w których umieszczono zestaw lamp przeciwmgielnych w formie poziomych pasków.
Patrząc z boku, Honda Accord 2018 zaprezentował dłuższy rozstaw osi i ogólną długość niż jego poprzednik. Dodatkowo, niskoprofilowe okno dachowe pochylało się ku tyłowi, przypominając coupe. Wyraźna pozioma linia stworzyła wizualne połączenie między reflektorami a tylnymi światłami, rezygnując z wcześniejszych, wznoszących się kształtów z dziewiątej generacji Accorda. W zależności od wersji, samochód był wyposażony w koła o rozmiarze od 17 do 19 cali. Z tyłu, C-kształtne tylne światła były przedłużone od błotników na pokrywę bagażnika, gdzie znajdowały się lampy do cofania.
Wewnątrz, klienci znaleźli przestronniejsze wnętrze w porównaniu do poprzedniej generacji. Dzięki przearanżowanej konfiguracji siedzeń, miejsce na nogi dla pasażerów z tyłu zwiększyło się o prawie dwa cale (50 mm). Honda zainstalowała również siedzenia przednie bliżej siebie, co zapewniło więcej miejsca na biodra i ramiona. Przed kierowcą znajdował się cyfrowy panel instrumentów o przekątnej siedmiu cali, który można było dostosować do wyświetlania różnych parametrów. Dodatkowo, dla niektórych wersji dostępny był wyświetlacz przezroczysty. Modele podstawowe były wyposażone w tapicerkę materiałową, podczas gdy skórzane fotele znajdowały się na liście opcji. Z tyłu, dzielona kanapa 60/40 zapewniała wystarczająco miejsca dla dwóch pasażerów, podczas gdy środkowe miejsce miało ograniczone miejsce na nogi z powodu centralnego tunelu.
Żadna z wcześniejszych generacji Hondy Accord (na rynek amerykański) nie była dostępna z szerokim zakresem jednostek napędowych, a dziesiąta edycja była taka sama. Można było wybierać spośród trzech silników, przy czym jednostka turbo o pojemności 1,5 litra znajdowała się na końcu skali cenowej. Kolejna jednostka turbo o pojemności 2,0 litra była mniej mocną wersją silnika czterocylindrowego, który można było znaleźć w modelu Civic Type R. Dla tych, którzy szukali większego komfortu, wyrafinowania i lepszej efektywności paliwowej, producent wprowadził wersję hybrydową o pojemności dwóch litrów. W zależności od wersji silnika, samochód mógł być wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną, skrzynię CVT lub dziesięciobiegową automatyczną skrzynię biegów.
Honda zaprezentowała nową wizję najlepiej sprzedającego się w Stanach Zjednoczonych średniej wielkości sedana, z premierą na świecie stylowego, sportowego i premium modelu Honda Accord z 2018 roku, który trafi na rynek jesienią 2017 roku.
10. generacja Hondy Accord została całkowicie przemyślana od podstaw i charakteryzuje się lżejszą i sztywniejszą strukturą nadwozia, nowoczesnym projektem podwozia, dwoma nowymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem, turboładowanymi o wysokim momencie obrotowym, pierwszą na świecie 10-biegową automatyczną skrzynią biegów do samochodów napędzanych na przednie koła oraz nową generacją technologii hybrydowej Honda z dwoma silnikami. Wszystko to otoczone jest bardziej wyrafinowanym, eleganckim i sportowym designem, oferującym przestronność i komfort na najwyższym poziomie.
„Redefiniujemy Hondę Accord dla nowego pokolenia nabywców, wprowadzając coś niespodziewanego, co podważa tradycyjne myślenie o tym, czym może być sedan mainstreamowy,” powiedział Jeff Conrad, starszy wiceprezydent działu samochodowego w American Honda Motor Co., Inc. „Nawet gdy rozwijamy podstawowe wartości, takie jak doskonałe właściwości jezdne, bezpieczeństwo i efektywność, charakterystyczny design całkowicie nowej Hondy Accord z 2018 roku sprawi, że będzie ona przemawiać zarówno do umysłu, jak i serca.”
Nowe podejście do designu i pakowania Accorda
Podczas projektowania Accorda na jego 10. generację, projektanci i inżynierowie Hondy wrócili do podstaw proporcji i stylu, nadając mu sportowy i atletyczny wygląd, przypominający sprintera na starcie. To podejście ożywia klasyczne zasady designu Hondy, takie jak niskie i szerokie nadwozie, znakomita widoczność oraz sportowa pozycja siedzenia, a następnie przekłada je na nowoczesny, sportowy i premium design sedana Honda Accord.
Nowy Accord ma dłuższy rozstaw osi (+5,5 cm), niższą wysokość (-1,5 cm) oraz szersze (+1 cm) nadwozie, szersze tory kół (+0,5 cm z przodu, +2 cm z tyłu), skróconą długość całkowitą (-1 cm) oraz niższą, sportową pozycję siedzenia (-2,5 cm z przodu i -2 cm z tyłu). Nowa, zaokrąglona linia dachu umieszczona bliżej tylnej części nadwozia dopełnia nową postawę i proporcje next-generationalnego Accorda. Połączenie tych zmian tworzy bardziej premium wygląd, podkreślony krótszymi zwisami, wyrazistym przodem, długą i niską maską oraz wizualnym centrum ciężkości przesuniętym w stronę tylnych kół.
Z przodu nowy Honda Accord charakteryzuje się bardziej dramatycznym kształtem dachu, który znacznie zwęża się z okien do dachu, co podkreśla szeroką dolną część nadwozia. W wnętrzu kabiny fotele zostały przesunięte nieco do środka, co poprawia przestronność w okolicy bioder, ramion i głowy, jednocześnie zwiększając swobodę ruchów pasażerów. Dłuższy rozstaw osi pozwolił także projektantom na znaczne odsunięcie foteli drugiego rzędu, co zwiększa przestronność tylnej części wnętrza Accorda o prawie 5 cm, oferując jedną z najprzestronniejszych tylnych sekcji siedzeń w tej klasie. Całkowita objętość pasażerska wzrosła o 70 litrów do 2990 litrów (na podstawie LX). Przestrzeń bagażowa również wzrosła o prawie 28 litrów w wersjach z silnikiem 1.5-litrowym i 2.0-litrowym oraz o 91 litrów w wersji hybrydowej do maksymalnych 473 litrów (+25 litrów).
Eleganckie i nowoczesne detale zewnętrzne dopełniają nowy, bardziej dynamiczny design Accorda. Wyrazisty i prostokątny przód wyróżnia się charakterystyczną chromowaną kratką Hondy umieszczoną nad dużym wlotem powietrza i po bokach dostępnych reflektorów LED z dziewięcioma lampami oraz świateł przeciwmgielnych LED. Wznosząca się maska ma wyraźne i agresywne unoszenie w środku, a głęboko rzeźbione boki nadwozia potęgują wizualną długość i siłę dolnej części nadwozia.
Dodatkowo, nowy proces laserowego spawania, który łączy dramatycznie wygięty dach z panelami bocznymi nadwozia, tworzy czysty wygląd bez dodatkowych ozdób na kanałach odpływowych. Podobnie niska i szeroka tylna część pojazdu kończy się uniesioną klapą bagażnika, charakterystycznymi światłami LED oraz gładko zintegrowanymi podwójnymi wylotami wydechowymi. Ogólna aerodynamika została poprawiona o około 3% (na podstawie wykończenia EX), co czyni go najbardziej opływowym Accordem w historii.
Eleganckie i nowoczesne wnętrze
Honda Accord z 2018 roku może pochwalić się także większym, bardziej premium i technicznie zaawansowanym wnętrzem, które uzupełnia jego sportowy i elegancki design nadwozia, oferując poziom jakości i poczucia luksusu, który przeczy statustowi Accorda jako sedana mainstreamowego.
Nowy Accord oferuje panoramiczny widok w przód, który jest możliwy dzięki obniżonemu czołowi oraz przednim słupkom dachowym, które są o 20% węższe i przesunięte w stronę tylnej części w odniesieniu do pozycji siedzenia kierowcy. Nowa, miękka deska rozdzielcza ma ultracienki profil i trójwarstwowy design z mocną górną częścią, która tworzy ciągłą łukową linię od sekcji bocznych przez progi drzwi, co nadaje poczucie siły i wizualnej kontynuacji.
Bardziej wyrafinowane, konturowane koło kierownicy inspirowane sportem z głęboko osadzonymi uchwytami na kciuki i dostępnymi łopatkami do zmiany biegów dopełniają bardziej wyrafinowane i sportowe osiągi Accorda. Staranna uwaga na jakość dotykowych i wizualnych materiałów powierzchni oraz dekoracji komunikuje nowoczesność i wyrafinowaną elegancję w całej kabinie.
Wewnętrzne umiejscowienie foteli poprawia swobodę ruchu i uzupełniają je dłuższe, szersze i głębiej wyściełane podłokietniki zarówno z przodu, jak i z tyłu; podczas gdy nowo zaprojektowane fotele Accorda oferują wyższą podpórkę na ramiona dla bardziej premium wyglądu i poprawionej bocznej podpory. Nowy system wyściółki foteli z wysoką dokładnością i zmienną twardością poprawia komfort siedzenia i wsparcie. Fotel kierowcy ma teraz dostępne 12-stopniowe elektryczne ustawienie z regulowanym wsparciem lędźwiowym, a komfort pasażerów jest dodatkowo wzbogacony o dostępne nowe podgrzewane i wentylowane fotele z przodu oraz poprawione, dostępne ogrzewanie foteli tylnych z elementami grzewczymi w siedzeniach i oparciach.
Technologicznie zaawansowana i łatwa w użyciu kabina Hondy Accorda z 2018 roku oferuje również całkowicie nowy interfejs HMI, który obejmuje ultracienki 7-calowy wyświetlacz TFD dla kierowcy oraz 8-calowy wyświetlacz Audio z dotykowym interfejsem z fizycznymi pokrętłami głośności i strojenia oraz bardziej intuicyjnymi funkcjami i funkcjonalnościami przypominającymi smartfony, w tym konfigurowalne kafelki aplikacji i skróty na ekranie głównym, a także kompatybilnością z Apple CarPlay™ i Android Auto™. Accord zaoferuje także nową generację telematyki HondaLink z nowymi funkcjami, w tym pomocy drogowej w nagłych wypadkach, zdalnym blokowaniem/odblokowywaniem oraz uruchamianiem silnika, śledzeniem skradzionych pojazdów, zdalną diagnostyką, geofencingiem, śledzeniem prędkości i innymi.
W wersjach Touring zarówno 1.5-litrowego, jak i 2.0-litrowego modelu dostępny jest nowy wyświetlacz Head Up o przekątnej 6 cali dla kierowcy z wyborami informacji, w tym prędkości, obrotów silnika, nawigacji krok po kroku oraz rozpoznawania znaków drogowych. Dodatkowe nowe lub ulepszone technologie connected-car dostępne w Accorcie z 2018 roku obejmują bezprzewodowe ładowanie urządzeń, automatyczne parowanie telefonu Bluetooth® za pomocą technologii NFC, 4G LTE w samochodzie Wi-Fi oraz aktualizacje systemu przez Wi-Fi.
Systemy audio różnią się w zależności od wersji, począwszy od 4 głośników i 160 watów w wersji LX, 8 głośników i 180 watów w wersjach Sport i EX, oraz 10 głośników i 450 watów w wersjach EX-L i Touring. Wszystkie modele mają porty USB do ładowania (dwa porty 2,5-amp w EX i wyższych) oraz łączność Bluetooth.
Wydajność Accorda: Turboładowane i elektryfikowane
Honda Accord z 2018 roku przyjmuje zupełnie nowe podejście do wydajności, wyposażając samochód w trzy nowoczesne jednostki napędowe – dwa silniki 4-cylindrowe z bezpośrednim wtryskiem i turbo oraz trzecią generację hybrydowej technologii Hondy z dwoma silnikami. Nowy Accord charakteryzuje się nową 10-biegową automatyczną skrzynią biegów (10AT) w połączeniu z silnikiem turbo o pojemności 2.0 litra, jako pierwsza tego typu skrzynia w samochodzie z napędem na przednie koła, oraz dostępną 6-biegową manualną skrzynią biegów dla obu silników turbo.
Nowy silnik 1.5-litrowy, 16-zaworowy DOHC z bezpośrednim wtryskiem turbosprężonym z podwójną kontrolą zmiennych czasów zaworów (dual VTC) generuje szczytową moc 192 koni mechanicznych (HP) przy 5500 obr./min i 192 lb-ft momentu obrotowego w zakresie 1500-5000 obr./min, w porównaniu do 185 HP przy 6400 obr./min i 181 lb-ft przy 3900 obr./min w obecnym, wolnossącym modelu 2.4-litrowym. Nowy silnik 1.5-litrowy współpracuje z ciągłą automatyczną skrzynią biegów Hondy (CVT) lub, w wersji Sport, z CVT lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Accord można również wyposażyć w nowy silnik 2.0-litrowy, 16-zaworowy DOHC z bezpośrednim wtryskiem turbosprężonym z systemem i-VTEC® w połączeniu z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów lub, w wersji Sport, z 10AT lub dostępną 6MT. Nowy silnik 2.0-litrowy, który dzieli wiele cech z wyścigowym modelem 2017 Civic Type R, generuje 252 HP przy 6500 obr./min i 273 lb-ft momentu obrotowego w zakresie 1500-4000 obr./min, w porównaniu do 278 HP przy 6200 obr./min i 252 lb-ft przy 4900 obr./min dla zastępowanego silnika V6 o pojemności 3.5 litra.
Oba silniki turbo korzystają z wielu nowoczesnych technologii, w tym wysokowydajnych turbosprężarek o niskiej inercji, zmiennego czasowania zaworów, niskociśnieniowego wlotu powietrza oraz precyzyjnego wtrysku, co zapewnia natychmiastową i silną reakcję, a jednocześnie spodziewają się najwyższych ocen efektywności paliwowej. Dwie nowe automatyczne skrzynie biegów – CVT dla silnika 1.5-litrowego oraz nowa 10AT dla silnika 2.0-litrowego – lepiej wykorzystują dostępny moment obrotowy, maksymalizując ciszę i efektywność podczas jazdy autostradowej. Przeprojektowane CVT ma o 11% niższy wskaźnik w porównaniu do obecnej wersji, co poprawia osiągi startu, podczas gdy nowa 10AT jest lżejsza o 10 kg, ma o 68% szerszy zakres przełożeń oraz o 43% niższy pierwszy bieg i o 17% wyższy ostatni bieg w porównaniu do obecnej 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów Accorda.
Produkcja nowej Hondy Accord Hybrid wraca do Ohio
Całkowicie nowa, jeszcze bardziej dopracowana i oszczędna wersja Hondy Accord Hybrid będzie znowu produkowana w Marysville w Ohio po kilku latach produkcji w Japonii i będzie napędzana trzecią generacją innowacyjnej technologii hybrydowej Hondy z dwoma silnikami, oferując poprawione dostarczanie mocy bez kompromisów w zakresie przestrzeni wewnętrznej lub bagażowej.
Nowy napęd hybrydowy wykorzysta silnik o pojemności 2.0 litra cyklu Atkinsona o sprawności cieplnej powyżej 40%, najwyższej dla jakiegokolwiek masowo produkowanego silnika Hondy, w połączeniu z elektrycznymi silnikami opracowanymi przez Hondę, które są pierwszymi na świecie silnikami napędowymi wykorzystującymi magnesy niewykorzystujące metali ziem rzadkich. Jak wcześniej, system dwóch silników Accorda działa bez potrzeby konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów.
Ponadto, nowa, bardziej kompaktowa inteligentna jednostka zasilająca (IPU), zawierająca pakiet baterii hybrydowej oraz systemy kontrolne, jest teraz umieszczona pod tylną podłogą zamiast w bagażniku, co pozwala zachować zarówno przestrzeń bagażową (473 litrów), jak i elastyczność dzięki dzielonej na 60/40 i składanej tylnej kanapie, co jest standardem we wszystkich modelach i wersjach. Szczegółowe specyfikacje dotyczące Hondy Accord Hybrid z 2018 roku, w tym oceny mocy i efektywności paliwowej, zostaną ogłoszone bliżej daty premiery.
Nowe podejście do konstrukcji nadwozia i podwozia
Nowa struktura nadwozia Hondy Accord z 2018 roku jest lżejsza i bardziej sztywna, wykorzystując 29% ultrawysokowy stal, co stanowi najbardziej rozległe zastosowanie tego materiału redukującego wagę w jakimkolwiek obecnym masowo produkowanym samochodzie Hondy. Ogólnie nowy Accord wykorzystuje 54,2% stali o wysokiej wytrzymałości (powyżej 440 MPa).
Kluczowe cechy nadwozia obejmują najnowszą generację struktury nadwozia Honda Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) z ramą przednią dostosowaną do udarów, tylnymi członami ramy dostosowanymi do poprawy absorpcji energii w przypadku wypadków oraz szerokie zastosowanie klejów strukturalnych dla zwiększenia sztywności, cichszej kabiny i redukcji wagi. Całkowita waga pojazdu została zredukowana o około 50 do 80 kg, w zależności od wersji, podczas gdy sztywność skręcająca i zginająca nadwozia poprawiła się odpowiednio o 32% i 24%, co przyczynia się do jakości jazdy, cichszej kabiny i dynamicznych osiągów.
Do nowego nadwozia dopasowano bardziej zaawansowany projekt podwozia. Lżejsze podwozie Accorda z 2018 roku ma nowy przedni zawieszenie z MacPhersonem z L-kształtnymi aluminiowymi wahaczami mocowanymi do aluminiowego subframe’a. Nowa konfiguracja lepiej izoluje i zarządza różnymi informacjami drogowymi, poprawiając precyzję prowadzenia, komfort jazdy oraz ciszę w kabinie, a także zapewniając doskonałą stabilność i kontrolę przy wysokich prędkościach. Nowe, bardziej przestrzenne tylne zawieszenia mają konstrukcję wielowahaczową zamocowaną do sztywniejszego, pływającego tylnego subframe’a. Wypełnione cieczą tuleje zapewniają lepszy komfort jazdy i absorpcję nierówności, a wszystkie nowe Accorda mają również, po raz pierwszy, system adaptacyjnego tłumienia, który jest w stanie dostosować siłę tłumienia absorbera co 1/500 sekundy, co zapewnia bardziej płynną i kontrolowaną jazdę w każdej sytuacji.
Nowa Honda Accord ma o 10 mm niższy środek ciężkości. Przyjęcie lżejszych turbo-silników i inne zmiany w designie nadwozia redukują moment bezwładności pojazdu, prowadząc do bardziej precyzyjnego wkręcania oraz reakcji na kierownicy. Wszystkie modele mają teraz niemal optymalne rozłożenie wagi FWD wynoszące około 60/40 (przód/tył). Accord z nowym silnikiem 2.0-litrowym i 10AT notuje wartość na poziomie 61/39, co stanowi znaczną poprawę w porównaniu do obecnego V-6 i 6AT Accorda.
Wszystkie nowe Accorda będą teraz wyposażone w system Two-Mode Driving System z ustawieniami Normal i Sport, co pozwala kierowcy na dostosowanie sportowych reakcji pojazdu w zależności od warunków drogowych. System współpracuje z różnymi komponentami podwozia i układu napędowego, w tym nowym elektrycznym wspomaganiu kierownicy o zmiennym przełożeniu, automatyczną skrzynią biegów, systemem przyspieszenia drive-by-wire, adaptacyjnymi tłumikami i systemem Active Sound Control, aby zapewnić kierowcy szerszy zakres cech jezdnych. Dostępny jest również tryb ECON, który pomaga poprawić efektywność paliwową poprzez modyfikację mapowania przepustnicy i działania HVAC.
Obok pierwszego zastosowania klejów strukturalnych w Accorcie, cisza w kabinie została dodatkowo poprawiona dzięki szczegółowemu pakietowi izolacyjnemu, który obejmuje pełne pokrywy podwozia, które wspomagają także aerodynamikę, izolacje nadkoli z przodu i z tyłu oraz w komorze silnika, felgi z technologią rezonatorów opracowaną przez Hondę, dywan dźwiękochłonny, akustyczne szkło laminowane na przedniej szybie – oraz akustyczne szkło w drzwiach przednich w EX i wyższych wersjach – oraz nowy, trzymikrofonowy system aktywnej kontroli hałasu.
Zaawansowane technologie bezpieczeństwa i asystujące kierowcy
W 2018 roku wszystkie Accorda będą standardowo wyposażone w pełny zestaw technologii bezpieczeństwa i asystujących kierowcy Honda Sensing®. Honda Sensing obejmuje system hamowania w przypadku kolizji (CMBS™), ostrzeżenie o zjeżdżaniu z pasa ruchu, minimalizację opuszczania drogi, adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w niskich prędkościach i nową rozpoznawanie znaków drogowych. Dodatkowe dostępne technologie wspomagania kierowcy obejmują informacje o martwym punkcie, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, monitorowanie ruchu poprzecznego oraz monitor kierowcy; a wszystkie modele mają kamerę tylną wielokątną z dynamicznymi liniami.
Standardowe zaawansowane systemy aktywne i pasywne bezpieczeństwa obejmują system wspomagania stabilności pojazdu z kontrolą trakcji, hamulce przeciwblokujące z elektroniczną dystrybucją siły hamowania, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), zaawansowane poduszki powietrzne z przodu, poduszki powietrzne po stronie kierowcy i pasażera z przodu oraz nowe poduszki powietrzne na kolana kierowcy i pasażera. Honda Accord celuje w najwyższe oceny bezpieczeństwa kolizyjnego w USA (NCAP) i IIHS.
Modele i wersje Accorda
Szczegółowe informacje zostaną podane bliżej premiery, ale Accord z silnikiem 1.5-litrowym będzie dostępny w sześciu wersjach – LX, Sport, EX, EX-L, EX-L Navi i Touring. Model 2.0-litrowy ma dostępne cztery wersje – Sport, EX-L, EX-L Navi i Touring. Nowy Accord Hybrid będzie dostępny w pięciu wersjach – Hybrid, EX, EX-L, EX-L Navi i Touring. Wersje Sport dla silników 1.5-litrowych i 2.0-litrowych będą teraz oferować dostępne 6-biegowe manualne skrzynie biegów.
Produkcja Accorda
Wszystkie warianty Hondy Accord z 2018 roku będą produkowane w zakładzie Hondy w Marysville w Ohio, w którym firma inwestuje w liczne ulepszenia mające na celu dalsze doskonalenie jakości i efektywności, w tym wprowadzenie dodatkowych technologii i procesów. Accord był pierwszym pojazdem od japońskiego producenta samochodów, który był produkowany w Ameryce i jest w ciągłej produkcji w Marysville od listopada 1982 roku, z łączną produkcją przekraczającą 11 milionów sztuk przez 35 lat.
Silniki 1.5-litrowe i 2.0-litrowe Accorda będą produkowane w zakładzie silnikowym Hondy w Anna, Ohio, a skrzynia biegów CVT będzie wytwarzana w zakładzie firmy w Russells Point w Ohio.