2018 Hyundai Sonata Hybrid

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2018 Hyundai Sonata Hybrid

Przejdź do galerii zdjęć2018 Hyundai Sonata Hybrid

Zaledwie trzy lata po premierze siódmej generacji Sonaty, Hyundai odświeżył całą gamę modelu i wprowadził hybrydę typu plug-in z tej serii.

Koreański producent motoryzacyjny pragnął dogonić swoich najważniejszych konkurentów w segmencie średniej wielkości. Aby to osiągnąć, musiał ciągle się rozwijać i robić to szybciej niż ktokolwiek inny. W 2015 roku firma zaprezentowała model Hyundai Sonata 2018 na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Ameryce Północnej i rozpoczęła jego sprzedaż w wybranych stanach w listopadzie tego samego roku. Istniały znaczące różnice między wyglądem wersji elektryfikowanej a jej odpowiednikami z silnikami spalinowymi, podczas gdy wnętrze było podobne. Z drugiej strony, układ napędowy był zupełnie inny i obiecywał lepszą efektywność paliwową.

Dział projektowy Hyundaia wydawał się nie mieć dnia wolnego od czasu premiery siódmej generacji Sonaty w 2014 roku. Pracował nad przodem pojazdu, a model na rok 2018 otrzymał nowe reflektory o łagodniejszych kształtach. Dodatkowo, wersja typu plug-in hybrid charakteryzowała się unikalnym zderzakiem z parą bocznych wlotów powietrza ozdobionych licznymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Flankowały one kaskadowy grill producenta, rozciągający się na dolnej części zderzaka.

Z profilu, sedan w kształcie fastbacka chwalił się specyficznymi 16-calowymi obręczami ze stopów, które miały pięcioramienny wzór, co pomagało obniżyć opór powietrza. Hyundai również starał się nadać Sonacie Hybrid bardziej luksusowy wygląd, umieszczając na przednich błotnikach specjalny znaczek z niebieskim napisem Hybrid. Podobnie jak jego spalinowi bracia, Sonata Hybrid 2018 miała nowe pokrywy lusterek drzwiowych z LED-owymi kierunkowskazami. Jednak największą różnicą między wersjami elektryfikowaną a spalinową Sonaty była tylnia część. Tam producent umieścił nowe tylne światła w wariancie PHEV, z diodami LED w dwóch blokach na klapie bagażnika i przejrzystą soczewką na ich dolnej stronie. W przeciwieństwie do wersji z silnikiem benzynowym, Sonata Hybrid nie miała widocznych końcówek wydechowych.

Jednym z najważniejszych ulepszeń w elektronice samochodowej w 2014 roku było wprowadzenie Android Auto i Apple CarPlay. Kiedy Hyundai zaprezentował siódmej generacji Sonatę, nie zintegrował tych systemów, ale naprawił to wraz z odświeżoną wersją samochodu w następnym roku. W efekcie, podobnie jak jego spalinowi bracia, Hyundai Sonata Hybrid 2018 otrzymał nowy, ośmiocalowy ekran dotykowy do systemu multimedialnego. Wprowadzenie tej jednostki zmusiło producenta do przekształcenia centralnej konsoli Sonaty, która zyskała bardziej luksusowy wygląd z lepiej wykończonymi pokrętłami i przyciskami. Zestaw wskaźników przed kierowcą miał 4.6-calowy kolorowy wyświetlacz, który pokazywał unikalną grafikę dla wersji Hybrid oraz zawierał status ładowania na górnej części.

Pod maską, Hyundai Sonata Hybrid 2018 miał silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów z bezpośrednim wtryskiem, połączony z silnikiem elektrycznym. Razem zapewniały łączną moc systemu na poziomie 202 KM (205 PS), która była przekazywana na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Obietnica jednak okazała się znacząca jedynie w ruchu miejskim, a nie na autostradach.

Nowy Hyundai Sonata Hybrid oraz Plug-in Hybrid oferują kompleksowy redesign zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny, a także poprawione funkcje bezpieczeństwa, zawieszenia oraz rozrywki i łączności. Modele z 2018 roku będą produkowane w Asan w Korei, przy czym dostępność Hybrydy przewidziana jest na pierwszy kwartał 2018 roku, a Plug-in na drugi kwartał 2018 roku.

„Nasze nowe modele Sonata Hybrid i Plug-in z 2018 roku przyciągają uwagę w każdej dziedzinie – od designu zewnętrznego po wnętrze, prowadzenie, komfort jazdy, bezpieczeństwo oraz infotainment,” powiedział Mike O’Brien, wiceprezydent ds. produktów, planowania korporacyjnego i cyfrowego w Hyundai Motor America. „W połączeniu z doskonałą wartością i wydajnością Hyundaia, nowa Sonata Hybrid i Plug-in na pewno przyciągną jeszcze więcej kupujących dbających o środowisko.”

Nowy design zewnętrzny Sonaty nadaje jej świeży wygląd z każdej perspektywy, w tym nowe wzory felg. Wewnątrz, nowy panel centralny, kierownica, dostępny system nawigacji audio/wideo, ładowanie telefonu bezprzewodowo oraz tylne porty USB do ładowania dodatkowo poprawiają wrażenia z użytkowania wnętrza.

NAPĘD HYBRYDOWY

Sercem 2018 Sonata Hybrid jest czterocylindrowy silnik 2.0-liter Nu GDI, współpracujący z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która mieści potężny silnik elektryczny 38 kW oraz sprzęgło, gdzie normalnie znajdowałby się konwerter momentu. Zainstalowane w Sonacie Hybrid urządzenie elektryczne TMED dostarcza tych samych responsywnych i angażujących wrażeń z jazdy, jakich oczekują właściciele Sonaty, jednocześnie poprawiając efektywność paliwową dzięki większemu silnikowi elektrycznemu.

Ta innowacyjna skrzynia biegów korzysta z elektrycznej pompy olejowej, co poprawia wydajność. Sonata Hybrid może działać tylko na energii elektrycznej przy prędkości do 75 mph, oddzielając silnik benzynowy od reszty napędu.

Silnik Nu w Sonacie Hybrid generuje 154 konie mechaniczne i 140 lb-ft momentu obrotowego. Silnik elektryczny dostarcza 38 kW (51 KM) i 151 lb-ft momentu obrotowego. Całkowita moc systemu hybrydowego wynosi 193 KM przy 6000 obr./min. Wstępne szacunki dla Sonaty Hybrid SE wskazują na 39 mpg w mieście, 45 mpg na autostradzie oraz 42 mpg łącznie. Razem zasięg Hyundaia Sonaty Hybrid szacowany jest na więcej niż 650 mil w typowych warunkach jazdy.

Pojemność akumulatora litowo-jonowego wynosi 1.76 kWh, a bateria mieści się pod podłogą bagażnika, co pozwala na zachowanie płaskiej podłogi oraz dostępność tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 60/40. Sonata Hybrid oferuje 13.3 cu. ft. pojemności bagażowej, dzięki kompaktowym wymiarom baterii i efektywnemu designowi. Umiejscowienie baterii pod podłogą bagażnika poprawia objętość ładunkową oraz całkowitą objętość wnętrza, która wynosi 106.1 cu. ft., co jest najlepszym wynikiem w tej klasie.

NAPĘD PLUG-IN HYBRID

Chociaż Sonata Plug-in Hybrid jest bardzo zaawansowana technologicznie, prowadzi się podobnie jak standardowa Sonata Hybrid, ale z dodatkową korzyścią wydłużonego zasięgu elektrycznego. Bateria litowo-jonowa o pojemności 9.8 kWh, ponad pięć razy większa niż bateria Hyundaia Sonaty Hybrid, zapewnia Sonacie Plug-in Hybrid szacowany zasięg elektryczny do 27 mil, a ładowanie trwa mniej niż trzy godziny przy użyciu ładowarki drugiego poziomu. Oferuje to najlepsze z obu światów, zapewniając moc napędu silnika hybrydowego na długie trasy oraz dodatkową korzyść w postaci ekologicznego zasięgu elektrycznego do codziennych dojazdów. W rezultacie wielu użytkowników będzie mogło pokonywać codzienną trasę bez użycia kropli paliwa, a całkowity szacowany zasięg wynosi imponujące 590 mil.

Sonata Plug-in Hybrid korzysta z sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów z urządzeniem elektrycznym TMED, a także z silnika elektrycznego o mocy 50 kW, zamiast konwertera momentu. Silnik elektryczny o mocy 50 kW jest o 32 procenty mocniejszy niż silnik używany w Sonacie Hybrid, co pozwala na działanie EV przy większym obciążeniu silnika i prędkości. Czterocylindrowy silnik 2.0-liter Nu współpracujący z silnikiem elektrycznym sprawia, że Sonata Plug-in Hybrid działa dokładnie jak Sonata Hybrid po wyczerpaniu energii z akumulatora. Silnik Plug-in Nu generuje 154 KM oraz 140 lb-ft momentu obrotowego, a całkowita moc systemu wynosi 202 KM przy 6000 obr./min.

FUNKCJE BEZPIECZEŃSTWA

Hyundai Sonata Hybrid i Plug-in z 2018 roku są standardowo wyposażone w siedem poduszek powietrznych, w tym poduszkę powietrzną na kolana kierowcy. Kontrola stabilności, zarządzanie stabilnością pojazdu, kontrola trakcji, ABS oraz system monitorowania ciśnienia w oponach z indywidualnym wyświetlaniem ciśnienia oraz kamera tylna również stanowią standard. Reflektory LED są opcjonalne, a tylne światła LED oraz światła do jazdy dziennej są standardowe.

Inżynierowie Hyundaia wdrożyli wiele technologii aktywnego bezpieczeństwa w Sonacie Hybrid i Plug-in, aby wspierać kierowców i pomagać w zapobieganiu wypadkom. Zaawansowane technologie, takie jak system wykrywania martwego pola z powiadomieniem o ruchu z tyłu, nie są już zarezerwowane tylko dla samochodów luksusowych i są standardowe. Dostępne zaawansowane funkcje bezpieczeństwa obejmują automatyczne hamowanie awaryjne, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz automatyczne włączanie świateł drogowych.

Zaawansowany system wykrywania martwego pola w Sonacie Hybrid i Plug-in ma na celu ostrzeganie kierowców o nadjeżdżającym pojeździe w sąsiednim pasie, jeśli włączony jest sygnał kierunkowskazu. Kierowcy są najpierw informowani o pojeździe w martwym polu za pomocą świateł ostrzegawczych w lusterkach bocznych. Gdy sygnał kierunkowskazu jest włączony, system asystenta zmiany pasa ocenia prędkość zamykania się pojazdu w sąsiednim pasie, aby ustalić, czy zmiana pasa jest bezpieczna. Jeśli system uzna, że pojazd w drugim pasie zbliża się zbyt szybko, wydaje dźwięk alarmowy, aby ostrzec kierowcę, że zmiana pasa jest niebezpieczna. Asystent utrzymania pasa korzysta z kamery skierowanej do przodu, aby rozpoznać oznaczenia pasa ruchu. Jeśli system wykryje, że pojazd zmierza poza oznaczenia pasa, ostrzeżenie na desce rozdzielczej zapala się, a kierowca jest informowany dźwiękowo.

Powiadomienie o ruchu z tyłu (RCTA) to kolejna standardowa funkcja, która korzysta z zaawansowanej technologii systemu wykrywania martwego pola. RCTA skanuje obszary po obu stronach Sonaty, gdy kierowcy cofną się z miejsca parkingowego. Jeśli system wykryje, że z boku zbliża się inny pojazd, kierowca Sonaty otrzymuje dźwiękowe powiadomienie. To kolejny sposób, w jaki kierowcy Sonaty mogą korzystać z technologii aktywnego bezpieczeństwa.

FUNKCJE WYGODY

Hyundai Sonata Hybrid dostarcza technologię wygody, jakiej można by oczekiwać w samochodzie luksusowym, w niezwykle efektywnym średniej wielkości sedan hybrydowy. W ofercie dostępne są bezdotykowa inteligentna klapa bagażnika oraz elektroniczna hamulca postojowego z automatycznym zatrzymywaniem pojazdu, zintegrowany system pamięci dla fotela kierowcy i lusterka bocznego, unikalne w tej klasie osłony przeciwsłoneczne w tylnych oknach, wentylowane przednie fotele, elektrycznie regulowane fotele przednie z regulacją odcinka lędźwiowego dla kierowcy oraz inteligentny tempomat z funkcją start-stop.

TECHNOLOGIA MULTIMEDIALNA

Sonata Hybrid i Plug-in oferują osiemnastocalowy system nawigacji z kolorowym ekranem dotykowym z integracją Apple CarPlay® i Android Auto®, z wejściami iPod®/USB oraz aux, z radiem satelitarnym SiriusXM® oraz łącznością Bluetooth® z transferem książki telefonicznej i rozpoznawaniem głosu. Dodatkowe opcje to dziewięciogłośnikowy system audio premium Infinity z subwooferem oraz zewnętrznym wzmacniaczem Infinity®.

Dostępny system nawigacyjny ośmiocalowy oferuje możliwość wyświetlania mapy i muzyki na podzielonym ekranie oraz nagrywania stacji z presetów jeden do sześciu. Na rok 2018 ten system nawigacyjny zyskał również możliwość widoku z lotu ptaka. Przełączanie na stację presetową w środku ulubionej piosenki nie będzie już uciążliwe; wystarczy cofnąć się o 22 minuty, aby odsłuchać całą piosenkę lub nadrobić zaległości w transmisjach sportowych. SiriusXM Travel Link® zapewnia dostęp do informacji o ruchu, wynikach sportowych, prognozie pogody, cenach akcji, cenach paliw oraz czasach seansów w lokalnych kinach.

AERODYNAMIKA

Hyundai Sonata Hybrid i Plug-in korzystają z takich samych funkcjonalnych elementów designu, aby poprawić współczynnik oporu powietrza do poziomu wiodącego w branży 0.24 Cd.

SYSTEM ŁĄCZNOŚCI BLUE LINK® NASTĘPNEJ GENERACJI

Modele Hyundai Sonata Hybrid i Plug-in wyposażone w Blue Link obejmują trzy lata bezpłatnych usług Blue Link, z rozszerzonymi możliwościami bezpieczeństwa, diagnostyki, zdalnego i głosowego systemu nawigacyjnego. Blue Link zapewnia połączenie z samochodem za pomocą technologii, takich jak zdalne uruchamianie z klimatyzacją, zdalne zablokowanie/odblokowanie drzwi, znajdowanie samochodu, rozszerzona pomoc drogową oraz odzyskiwanie skradzionego pojazdu. Funkcje Blue Link można obsługiwać za pomocą przycisków na lusterku wstecznym, portalu internetowego MyHyundai.com, aplikacji MyHyundai z Blue Link, umiejętności Amazon® Alexa Blue Link oraz aplikacji Google Assistant Blue Link. Niektóre funkcje można również kontrolować za pomocą aplikacji na smartwatche Android Wear™ i Apple Watch™. Najnowsza wersja aplikacji Blue Link zawiera:

Widgety ułatwiające dostęp do funkcji zdalnych
Możliwość przesyłania danych o punktach zainteresowania do systemu nawigacji pojazdu (jeśli jest taki wyposażony)
Dostęp do ustawień powiadomień Blue Link

APLIKACJA MYHYUNDAI Z BLUE LINK®

Właściciele mogą zdalnie zarządzać i monitorować Sonatę Plug-In Hybrid za pośrednictwem aplikacji Blue Link. Dzięki aplikacji właściciele mogą uzyskiwać dane w czasie rzeczywistym z Sonaty Plug-in oraz wykonywać określone polecenia, takie jak uruchamianie silnika i blokowanie drzwi. Ponadto użytkownicy mogą wyszukiwać punkty zainteresowania w Google za pomocą głosu lub tekstu oraz uzyskiwać wskazówki, kiedy uruchomią swoją Sonatę Plug-in.

Dla właścicieli Sonaty Plug-in, którzy będą ładować w domu, jedną z najprzydatniejszych funkcji aplikacji jest możliwość zarządzania harmonogramem ładowania Plug-in. Użytkownicy mają do wyboru opcje ładowania pojazdu, które mogą wybrać podczas jazdy, ale także mogą nimi zarządzać zdalnie za pomocą swojego smartfona. Natychmiastowe ładowanie to najprostsza opcja, ponieważ ładowanie zaczyna się, gdy Sonata Plug-in Hybrid jest podłączona.

Wyjątkowy zestaw wskaźników dostarcza kierowcom Sonaty Plug-in Hybrid dodatkowych informacji na temat funkcji pojazdu. Wskaźnik ładowania znajduje się na górze deski rozdzielczej, co ułatwia zewnętrzne monitorowanie stanu naładowania.

Osoby, które mają różne stawki za energię elektryczną w godzinach szczytu, mogą chcieć zaplanować ładowanie, aby zredukować koszty oraz zmniejszyć obciążenie sieci energetycznej. Użytkownicy mogą to zrobić za pomocą nowej aplikacji, ustalając czas i datę. Na przykład, ładowanie mogłoby być ustawione na rozpoczęcie o 22:00 w środy i czwartki co tydzień.

2.0L 6AT (193 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1198 Cm3
Moc113.3 Kw @ 6000 Rpm
154 Hp @ 6000 Rpm
152 Bhp @ 6000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP205/65/R16
Długość191.1 In (4854 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.3 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika13.3 Cuft (377 L)
Aerodynamika (Cd)0.24
Masa własna3497 Lbs (1586 Kg)
Spalanie miasto40 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa44 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.