Jeep wprowadził na rynek czwartą generację modelu Wrangler w 2018 roku, kontynuując udaną historię tej amerykańskiej marki. Dla zapalonych fanów off-roadu skonstruowano również wersję Rubicon z trzema drzwiami.
Od momentu wprowadzenia linii Rubicon w 2003 roku, miłośnicy jazdy w terenie byli zachwyceni. Zwinny, krótki SUV potrafił pokonywać najtrudniejsze szlaki i skały, do których inne pojazdy nie odważyłyby się nawet zbliżyć bez poważnych modyfikacji. Rubicon jednak nie potrzebował żadnych przeróbek. Był fabrycznie wyposażony we wszystkie dodatki, które miłośnik off-roadu zainstalowałby w swoim samochodzie. Oferował specjalne opony, blokady dyferencjału oraz imponujący skok zawieszenia. Dodatkowo, dostarczany był z pełną gwarancją fabryczną. Klasa G od Mercedesa mogła oferować niektóre z jego funkcji, ale nie wszystkie, mimo że była znacznie droższa od krótkiego i lekkiego Wrangler Rubicon. Tak więc w 2017 roku, gdy Jeep zaprezentował czwartą generację tego SUV-a, ujawnił również wersję do ciężkiego off-roadu, dostępną w konfiguracji trzy- lub pięciodrzwiowej. Jak zwykle, była to konstrukcja z ramą, ale ulepszona w stosunku do poprzednika.
Na pierwszy rzut oka, przednia część generacji JL Wranglera wyglądała identycznie jak w poprzednim modelu JK. A jednak, producent zamontował nowe reflektory z wewnętrznymi światłami dziennymi. Między nimi umieszczono szerszą kratkę chłodnicy z siedmioma szczelinami, której zewnętrzna część była uformowana wokół reflektorów. Lampy kierunkowskazów przeniosły się na przednią stronę nadkoli i miały prostokątny kształt, podczas gdy okrągłe migacze pod reflektorami zniknęły. Gruby przedni zderzak chronił całą przednią część i miał zamontowane po bokach parę lamp przeciwmgielnych.
Z profilu, JL miał kształt podobny do reszty gamy Wrangler, niezależnie od generacji. Niemniej jednak, jego składany przedni szyba była bardziej pochylona do tyłu niż wcześniej, a słupki A były bardziej zaokrąglone, aby poprawić aerodynamikę. Zestaw metalowych rur ochronnych znajdował się między przednimi a tylnymi nadkolami, chroniąc karoserię. Jak każdy inny Jeep Wrangler, Rubicon miał zdejmowane drzwi, a producent oferował nawet zestaw półdrzwi do pojazdu. Aby uczynić SUV-a lżejszym, Jeep wykonał drzwi z aluminium. Klienci mogli zamówić samochód z dopasowanym kolorystycznie, zdejmowanym dachem twardym, a z tyłu znajdowały się pionowe lampy tylne flankujące drzwi z zawiasami bocznymi, na których zamontowano pełnowymiarowe koło zapasowe.
Jeep zrozumiał, że Rubicon często jeździ w miastach, a nawet służy do codziennych dojazdów, dlatego stworzył znacznie bardziej przyjazną kabinę niż wcześniej. Wyposażył SUV-a w nowoczesne udogodnienia, takie jak klimatyzacja i system multimedialny z ekranem dotykowym. Przed kierowcą znajdowała się zupełnie nowa deska rozdzielcza z dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza, plus dwa wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Miejsce dla czterech osób pozwalało Wranglerowi Rubicon na wykonywanie codziennych zadań, takich jak dowożenie dzieci do szkoły czy zakupy spożywcze, mimo że dostęp do tylnej kanapy był utrudniony przez wysokie progi i wąskie drzwi.
Pod maską producent zamontował już słynny silnik V6 Pentastar o pojemności 3.6 litra, pochodzący z części Chryslera, i połączył go z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Moc trafiała na tylne lub na wszystkie cztery koła, w zależności od warunków jazdy. Kierowcy mogli przełączać się między napędem 2WD a 4WD-High w czasie jazdy, jednak musieli się zatrzymać, jeśli chcieli załączyć bieg niskiego zakresu 4.0:1 w skrzyni transferowej.
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler 2018 – najbardziej zdolny i rozpoznawalny pojazd na świecie – buduje na swojej legendarnej historii dzięki niespotykanej kombinacji możliwości terenowych, autentycznego designu Jeepa, wolności na świeżym powietrzu, zaawansowanych, oszczędnych układów napędowych, doskonałej dynamiki jazdy zarówno na drodze, jak i poza nią oraz szeregu innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa i nowoczesnych technologii.
„Jeep zawsze reprezentował szczyt możliwości i swobody na świeżym powietrzu. Nasz całkowicie nowy Wrangler 2018 chroni to ważne dziedzictwo i wprowadza je w przyszłość,” powiedział Mike Manley, dyrektor marki Jeep – FCA Global. „Całkowicie nowy Wrangler jest natychmiast rozpoznawalny jako Jeep, pozostając wiernym oryginałowi, a jednocześnie jest lepszy pod każdym względem – dostarczając jeszcze większe możliwości terenowe, większy komfort jazdy, lepszą efektywność paliwową dzięki kilku zaawansowanym opcjom układów napędowych, większy komfort wewnętrzny, więcej bezpieczeństwa i więcej technologii.”
Model Jeep Wrangler 2018 w wersji 2-drzwiowej jest dostępny w trzech różnych konfiguracjach wyposażenia: Sport, Sport S oraz Rubicon. Modele Wrangler w wersji 4-drzwiowej oferują cztery różne konfiguracje wyposażenia: Sport, Sport S, Sahara i Rubicon.
Legendarna zdolność 4×4 do pokonywania wszelkich przeszkód: Najbardziej zdolny SUV bez kompromisów
Całkowicie nowy Jeep Wrangler 2018 zapewnia legendarną zdolność terenową dzięki dwóm zaawansowanym systemom 4×4, a po raz pierwszy w historii Wrangler oferuje dwubiegową skrzynię rozdzielczą z pełnoetatowym napędem na cztery koła oraz przekładnią o niskim zakresie 2,72:1, dostępną w modelach Sahara. Nowy system Selec-Trac z pełnoetatową dwubiegową skrzynią rozdzielczą jest intuicyjny i pozwala kierowcy ustawić go i zapomnieć o nim, jednocześnie ciągle wysyłając moc na przednie i tylne koła.
System Command-Trac 4×4 posiada dwubiegową skrzynię rozdzielczą z przekładnią o niskim zakresie 2,72:1 oraz najnowszej generacji solidne osie Dana z przodu i z tyłu, z przekładnią tylną 3,45.
W modelu Wrangler Rubicon zastosowano system Rock-Trac 4×4 z wytrzymałymi osiami Dana 44 nowej generacji z przodu i z tyłu oraz stosunkiem „4LO” wynoszącym 4:1. Standardowe są osie z przełożeniem 4,10 oraz różnice Tru-Lok.
Modele Wrangler Rubicon oferują poprawioną artykulację i całkowity skok zawieszenia w porównaniu do poprzedniej generacji, dzięki zastosowaniu elektronicznego odłączenia stabilizatora. Z standardową sześciobiegową skrzynią ręczną, Wrangler Rubicon ma imponujący i poprawiony stosunek pełzania wynoszący 84,2:1, a 77,2:1 w modelach Rubicon z nową ośmiobiegową skrzynią automatyczną – co ułatwia pokonywanie wszelkich przeszkód na szlaku.
Zarówno systemy Command-Trac, jak i Rock-Trac oferują zarządzanie momentem obrotowym przez cały czas, co zapewnia optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji.
Dostępny różnicowy Trac-Lok z ograniczonym poślizgiem zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność w śliskich, niskotrakcyjnych sytuacjach, takich jak jazda po piachu, żwirze, śniegu czy lodzie.
Każdy model Wranglera otrzymuje odznakę Trail Rated dzięki legendarnym możliwościom 4×4, które obejmują takie cechy jak:
System 4×4 Command-Trac z przełożeniem 2,72:1 standardowo w modelach Sport i Sahara
System 4×4 Rock-Trac z przekładnią „4LO” wynoszącą 4:1 oraz różnice Tru-Lok standardowo w modelach Rubicon
Płyty osłonowe oraz zaczepy holownicze z przodu i z tyłu
Całkowicie nowa przednia osłona i dostępne stalowe zderzaki off-road z przodu i z tyłu z możliwością zamontowania wyciągarki
Prowadzący kąt natarcia wynoszący 44 stopnie, kąt wyłamania 27,8 stopnia, kąt zejścia 37 stopni i prześwit wynoszący 10,9 cala
Agresywne dostępne 17-calowe koła off-road; modele Rubicon standardowo otrzymują opony 33-calowe
Do 30 cali głębokości brodzenia
Do 3500 lb. maksymalnej pojemności holowniczej
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler 2018 – nowoczesne podejście do autentycznego designu z naciskiem na poprawioną aerodynamikę i doświadczenie na świeżym powietrzu
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler 2018 charakteryzuje się rzeźbiarską estetyką, która jest odważna i funkcjonalna, z szeroką sylwetką i trapezoidalnymi nadkolami. Szeroka, muskularna postura Wranglera pozostaje wierna oryginalnemu projektowi, jednocześnie wprowadzając świeży, nowoczesny akcent na ikoniczny profil.
„Całkowicie nowy Jeep Wrangler 2018 to świeży, odważny i autentyczny design Jeepa, który jest natychmiast rozpoznawalny jako ikona marki,” powiedział Mark Allen, dyrektor projektowania Jeepa, FCA – Ameryka Północna. „Z jego surową postawą, muskularnymi formami ciała i solidnymi proporcjami, całkowicie nowy Wrangler został zaprojektowany z głębokim szacunkiem dla tradycji i naciskiem na poprawę doświadczenia jazdy na świeżym powietrzu Jeepa.”
Nowoczesne podejście do autentycznego designu Jeepa Wranglera
Całkowicie nowy Jeep Wrangler 2018 opiera się na rzeźbiarskiej estetyce, która jest natychmiast rozpoznawalna jako ikona marki dzięki swoim tradycyjnym cechom designu Jeepa. Nowy wygląd zewnętrzny Wranglera jest odważny i solidny z szeroką sylwetką, obniżoną linią okien i większymi szybami dla lepszej widoczności, zwłaszcza na szlakach.
Solidna linia dachu i muskularne błotniki tworzą niepowtarzalny profil Jeepa. Błotniki w kolorze nadwozia w dwóch częściach z dolnym czarnym wstawkiem nadają podniesiony profil i są standardowe w modelach Sahara, a dostępne w Rubicon.
Zespół projektowy Jeepa nadał legendarnemu siedmio-slotowemu grillowi nowy wygląd, który teraz pokazuje, jak zewnętrzne szczeliny grilla krzyżują się z reflektorami, oddając hołd Jeepowi CJ. Górna część grilla w kształcie klucza została delikatnie cofnięta, aby poprawić aerodynamikę.
Jeep Wrangler 2018 wyposażony jest w tradycyjną pokrywę silnika w stylu klapowym z nowymi charakterystycznymi zaczepami, podczas gdy pokrywa Power Dome z podwójnymi wentylami jest standardowa w modelach Rubicon.
Kąt nachylenia przedniej szyby został zoptymalizowany pod kątem poprawionej aerodynamiki i zawiera nowy projekt czterech śrub u góry, co umożliwia szybkie i łatwe złożenie szyby. Wszystkie modele Wranglera wyposażone są w nowy gumowy zderzak szyby przedniej, który łączy pętle na nogi, dyszę spryskiwacza szyby przedniej i zderzaki pokrywy w jednej części. Nowy pasek górny teraz łączy słupki A i pozostaje na miejscu nawet po złożeniu szyby przedniej. Dzięki temu lusterko wsteczne pozostaje na miejscu, gdy szyba jest złożona.
Nowe lekkie, wytrzymałe drzwi aluminiowe w połączeniu z przelotowymi bolcami o różnej długości umożliwiają łatwy montaż i demontaż. Rozmiar narzędzia Torx jest teraz wytłoczony bezpośrednio na zawiasie drzwi, co eliminuje zgadywanie, który rozmiar narzędzia jest potrzebny do ich usunięcia. Nowy projekt pół-drzwi będzie dostępny od 2019 roku.
Nowa brama z aluminium i magnezu daje szersze otwarcie, co ułatwia załadunek dużych przedmiotów. Na wewnętrznej stronie bramy znajduje się wytłoczona metalowa tablica informacyjna, przypominająca te z oryginalnego Jeepa Willys.
Uchwyt na tablice rejestracyjną z tyłu znajduje się teraz na tylnym zderzaku, aby pomieścić zapasowe koło, które zostało obniżone w celu poprawy widoczności z tyłu. Zintegrowany spojler w połączeniu z zaokrąglonymi krawędziami dachu pomaga powietrzu przemieszczać się nad pojazdem. Tylna wycieraczka została również przeniesiona na dół szyby, aby poprawić widoczność wsteczną.
Dostępne reflektory LED i światła przeciwmgielne w modelach Sahara i Rubicon oferują jasne białe oświetlenie i wzbogacają charakterystyczny wygląd Wranglera. Prawa kierunkowskazy – standardowe LED w Sahara i Rubicon – są umiejscowione na przodzie trapezoidalnych nadkoli, podczas gdy światła dzienne teraz tworzą halo wokół zewnętrznej krawędzi reflektorów. Z tyłu tradycyjne kwadratowe lampy tylne oferują dostępne oświetlenie LED w modelach Sahara i Rubicon.
Krótkie zwisy z przodu i z tyłu oraz stalowe zderzaki z wymiennymi końcówkami umożliwiają wyjątkowy kąt natarcia, co przyczynia się do legendarnych możliwości Wranglera.
Jako jedyny prawdziwy SUV 4×4 z otwartym dachem na rynku, Wrangler nadal oferuje szereg opcji dachowych, w tym całkowicie nowy dach Sky One-Touch, dostępny w modelach Sahara i Rubicon 4-drzwiowych, który jest łatwy w użyciu i wzmacnia obietnicę Wranglera o funkcjonalności i przygodzie, pozwalając pasażerom na złożenie pełnowymiarowego, otwartego dachu z tkaniny jednym naciśnięciem przycisku. Tylne okna ćwierć są demontowalne, aby zapewnić jeszcze większą wolność na świeżym powietrzu.
Całkowicie nowy premium Sunrider z tkaniny, dostępny we wszystkich modelach Wranglera, został poprawiony i oferuje łatwą opcję jazdy na świeżym powietrzu, która tłumi hałas drogowy. Nowy dach z tkaniny opiera się na sprężynach zegarowych, co ułatwia szybkie podnoszenie i opuszczanie dachu.
Modele Wrangler Sahara i Rubicon dzielą opcję twardego dachu w kolorze nadwozia, oferując unikalny, premium wygląd, podczas gdy czarny twardy dach w trzech częściach, dostępny we wszystkich modelach Wranglera, daje jeszcze więcej opcji do jazdy na świeżym powietrzu. Zintegrowane rynny nad drzwiami i tylne okno ładunkowe umożliwiają łatwą instalację systemu bagażnika dachowego.
Klienci mogą wybierać spośród siedmiu dostępnych wzorów kół w rozmiarach od 17 do 18 cali.
Nowy Jeep Wrangler 2018 będzie dostępny w 10 kolorach nadwozia: Czarny, Jasna Biała, Czerwony Firecracker, Metaliczny Granitowy, Hella Yella, Metaliczny Ocean Blue, Punk’n Metaliczny, Sting-Gray, Mojito! i Metaliczny Billet Silver.
Klasyczne okrągłe reflektory, trapezoidalne błotniki w dwóch częściach, demontowalne drzwi, nowe półdrzwi, odsłonięte zawiasy z numerem narzędzia Torx wytłoczonym na zawiasie, składana szyba przednia, innowacyjne demontowalne twarde i miękkie dachy oraz całkowicie nowy dach Sky One-Touch pozwalają, aby Wrangler zachował ikoniczny wygląd i funkcję marki.
Miejsce dla pięciu dorosłych osób sprawia, że Jeep Wrangler pozostaje jedynym czterodrzwiowym pojazdem 4×4 z otwartym dachem na rynku.
Autentyczny design wnętrza z bogatym wyposażeniem i technologią
Wnętrze nowego Jeepa Wranglera 2018 łączy autentyczny styl, wszechstronność, komfort i intuicyjność funkcji. Precyzyjne rzemiosło i wysokiej jakości materiały są obecne w całej kabinie.
Środkowa konsola integruje funkcje Wranglera, w tym wybór biegów, skrzynię rozdzielczą i hamulec ręczny. W centralnym stosie znajdują się pokrętła do sterowania klimatyzacją i głośnością, porty do ładowania mediów i łączności oraz kontrola Engine Stop-Start (ESS) – wszystko w zasięgu ręki dla pasażerów z przodu. Prawdziwe śruby na dźwigni zmiany biegów i uchwycie do chwytania celebrują prawdziwe metody budowy. Tekstura Commando z chropowatym wykończeniem otacza przeprojektowany uchwyt panelu przyrządów i ramkę ekranu dotykowego Uconnect 8,4 cala.
Przyciski uruchamiania z zabezpieczeniem przed warunkami atmosferycznymi debiutują w 2018 roku jako standardowe wyposażenie i są łatwo dostępne w zasięgu kierowcy.
Malowane panele środkowe dopełniają poziomy układ deski rozdzielczej i mają kolory i wykończenia zależne od wyboru modelu. Modele Sport mają panele w kolorze Satin Silver, podczas gdy modele Sahara mają srebrne panele Grillz lub opcjonalną deskę rozdzielczą wykończoną skórą premium. Wloty HVAC są otoczone ramkami w kolorze Platinum Chrome, co nadaje precyzyjny i premium wygląd. Standardowe fotele z tkaniny lub opcjonalne skórzane fotele o konturowanym kształcie z kontrastującym przeszyciem mają regulowane podparcie boczne i lędźwiowe. Kąt nachylenia tylnej kanapy został poprawiony, aby optymalizować komfort pasażerów z tyłu. Miękkie panele wykończenia drzwi w modelach z przodu są przyjemne w dotyku i mają wydłużone podłokietniki dla większego komfortu.
Nowe uchwyty Lift-Assist pod każdym podłokietnikiem drzwiowym mają zintegrowany projekt kubka, który umożliwia szybsze i łatwiejsze demontowanie drzwi. Do zadań wygodnych należy również pasywne wejście z Keyless Go.
Ekran dotykowy o wielkości 7 lub 8,4 cala zawiera system Uconnect czwartej generacji i teraz znajduje się na szczycie centralnego stosu. Ekran dotykowy o wielkości 5 cali jest standardowy w modelu Wrangler Sport. Bezpośrednio poniżej ekranu dotykowego znajdują się funkcjonalne elementy, takie jak pokrętła do sterowania klimatyzacją i głośnością oraz porty do łączności mediów.
Zespół wyświetlaczy przyrządów zawiera wyświetlacz LED TFT o grubości 3,5 lub 7 cala. 7-calowy konfigurowalny wyświetlacz LED pozwala kierowcy dostosować wyświetlane informacje, takie jak aktualnie odtwarzane media, monitorowanie ciśnienia w oponach lub cyfrowy odczyt prędkości. Zintegrowane przyciski na kole kierownicy kontrolują funkcje audio, głosowe i prędkości, co pozwala kierowcy trzymać ręce na kole. Modele Wrangler Sahara i Rubicon teraz oferują funkcję teleskopowego/tiltowego koła kierownicy.
Z przodu znajdują się dwa porty USB, a dwa są dostępne dla pasażerów na tylnym siedzeniu, które łączą się z centrum multimedialnym. Standardowe gniazda akcesoryjne 12-woltowe znajdują się w całym Wranglerze, a dostępne jest również gniazdo prądu zmiennego 115-woltowego do zasilania wybranych urządzeń domowych.
Sprytne rozwiązania przechowywania zlokalizowane są w całym Jeepie Wrangler 2018, w tym trwałe kieszenie z siatki, które rozciągają się na całej długości drzwi oraz liczne miejsca na telefony. W obszarze bagażowym dostępny subwoofer znajduje się teraz po prawej stronie, a podłogowe miejsce do przechowywania za tylną kanapą zapewnia miejsce na zabezpieczenie małych przedmiotów z widoku. Schowek jest teraz tłumiony i tak jak konsola centralna, może być zamknięty, aby bezpiecznie przechować wartościowe przedmioty, gdy dach jest opuszczony. Dostępny całkowicie nowy system zarządzania ładunkiem Trail Rail umożliwia łatwy dostęp do zawartości w obszarze ładunkowym i zapewnia dodatkowe opcje przechowywania do organizowania i zabezpieczania bagażu.
Trzy dostępne palety kolorów wnętrza w nowym Jeepie Wrangler 2018 zainspirowane były przygodami związanymi z aktywnym stylem życia na całym świecie.
Górzysty teren zainspirował wnętrze modelu Wrangler Sport. Wytłoczony materiał Peak odzwierciedla twardość i charakterystyczny styl Wranglera. Wybór wnętrza Black McKinley lub Heritage Tan z przeszyciami w tonacji kolorystycznej wskazuje na przygodowy charakter, który nadchodzi. Srebrny mid-bolster Platinum, wraz z unikalnymi pierścieniami wykończenia Anodized Carbon, dopełniają wnętrze modelu Wrangler Sport.
Premium wnętrze w modelach Wrangler Sahara zawiera skórę Black McKinley, pokryty winyl Monako z przeszyciem Light Tungsten i ramki w kolorze Platinum Chrome. Unikalny lakier Grillz na środkowym bolsterze nadaje ton dla dwutonowego wnętrza Heritage Tan i Black McKinley z przeszyciami Light Tungsten. Podobnie jak w modelu Sport, modele Sahara również mają wytłoczony materiał Peak, który demonstruje twardość będącą synonimem Wranglera.
Model 2018 Jeep Wrangler Rubicon ma ekskluzywne wnętrze i jest dostępny z siedzeniami z tkaniny lub skóry.
Wnętrze Rubicon obejmuje fotele z tkaniny Maddox wytłoczone wzorem plastra miodu oraz przeszycia Ruby Red. Fotele zarówno skórzane, jak i z materiału mają wytłoczony logotyp „Rubicon” na oparciu oraz czerwone kieszenie na drobiazgi z siatki umieszczone na dole drzwi. Lakier „Redicial Red” na środkowym bolsterze deski rozdzielczej oraz przeszycia na siedzeniach, środkowym podłokietniku, podłokietnikach drzwi, skórzanym kole kierownicy, rękawach dźwigni zmiany biegów, ramkach i desce rozdzielczej dodają kolorowego akcentu wnętrzu. Podobnie jak model Sahara, modele Rubicon mają również przyciągające uwagę ramki w kolorze Platinum Chrome.
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler 2018 dostarcza legendarnych możliwości terenowych z poprawioną dynamiką jazdy na drodze
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler 2018 otrzymał wiele ulepszeń w porównaniu do swojego poprzednika, aby zoptymalizować jazdę, prowadzenie i cechy dźwiękowe, jednocześnie redukując wagę i poprawiając efektywność paliwową. Wykorzystując konstrukcję typu body-on-frame i pięciowahaczowe zawieszenie, Wrangler dostarcza jeszcze większe możliwości, z poprawioną dynamiką jazdy na drodze, komfortem jazdy i bezpieczeństwem pasażerów.
„Całkowicie nowy Jeep Wrangler 2018 to autentyczny SUV Jeepa, który dalej poprawia swoje legendarne możliwości terenowe,” powiedział John Mrozowski, dyrektor linii pojazdów – FCA US LLC. „Dodatkowo nowy Wrangler dodaje poprawioną dynamikę jazdy na drodze i komfort w każdych warunkach pogodowych.”
Sprawdzona konstrukcja typu body-on-frame jest fundamentem legendarnych możliwości Jeepa
Nowy Jeep Wrangler 2018 ma konstrukcję typu body-on-frame wzmocnioną o osiem mocowań nadwozia w wersji 2-drzwiowej i 10 w wersji 4-drzwiowej. W pełni zamknięta rama wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości we wszystkich krytycznych obszarach, a hydroformowane sekcje przednich belek stanowią mocną podstawę do lepszego przenoszenia obciążenia zawieszenia przedniego. Galwanizowane komponenty ramy są stosowane w celu poprawy ochrony przed korozją. W sumie Wrangler wyposażony jest w pięć zamkniętych poprzeczek.
Aby chronić krytyczne komponenty podczas jazdy w terenie, w tym zbiornik paliwa, skrzynię rozdzielczą i miskę olejową automatycznej skrzyni biegów, Wrangler zastosował cztery płyty osłonowe i belki. Modele Rubicon korzystają z wytrzymałych stalowych rur wygiętych, aby ograniczyć potencjalne uszkodzenia nadwozia podczas jazdy w terenie.
Nowością w 2018 roku jest pasek górny, który teraz łączy słupki A i pozostaje na miejscu, nawet gdy szyba przednia jest złożona. Dzięki temu lusterko wsteczne pozostaje na miejscu, gdy szyba jest złożona.
Zastosowanie lekkich, wytrzymałych aluminiowych zamknięć, w tym drzwi, zawiasów drzwi, pokrywy silnika, błotników i bramy magnezowej, pomaga zredukować wagę i zwiększyć efektywność paliwową.
Inne sposoby, w jakie zespół inżynierów Jeepa starał się zredukować wagę, obejmują użycie pustych belek stabilizatora i toru, aluminiowych mocowań silnika i układów kierowniczych oraz większego, lżejszego głównego cylindra.
W 2018 roku Wrangler nadal wykorzystuje sprawdzoną pięciowahaczową konfigurację zawieszenia sprężynowego. Zawieszenie przednie Wranglera charakteryzuje się bocznym ramieniem kontrolnym i czterema wzdłużnymi ramionami kontrolnymi. Pełnej szerokości listwy kontrolne wykonane ze stali kutej kontrolują ruch boczny osi przy minimalnej zmianie kąta podczas ruchu zawieszenia. Wysokość środka obrotu została podniesiona, a parametry sprężyn zostały dostosowane, aby zapewnić komfortową jazdę podczas poruszania się po mieście.
Pięciowymiarowe tylne zawieszenie składa się z dwóch górnych i dwóch dolnych kutej stali ramion kontrolnych dla kontrolowania osi wzdłużnej i z listwy kontrolnej dla osi bocznej. Zbiornik paliwa umiejscowiony jest w centralnym miejscu, a ramiona kontrolne znajdują się poza belkami ramy. Tylne amortyzatory są rozstawione (pochylone w stronę wnętrza u góry), aby zapewnić stałe tłumienie.
Amortyzatory zostały dostosowane i wykazują optymalną równowagę między prowadzeniem na drodze a legendarnymi możliwościami terenowymi. Komfort jazdy, kontrola przechyłów nadwozia i prowadzenie zostały znacząco poprawione dzięki nowemu strojowi amortyzatorów, punktom mocowania i strategii mocowania nadwozia.
W modelach Wrangler Rubicon zastosowano elektroniczne rozłączenie stabilizatora przedniego, aby zapewnić dodatkowy skok kół w przypadku wymagających warunków terenowych.
Wiodący w branży kąt natarcia wynoszący 44 stopnie, kąt wyłamania wynoszący 27,8 stopnia, kąt zejścia wynoszący 37 stopni oraz prześwit wynoszący 10,9 cala umożliwiają Wranglerowi dotarcie wszędzie.
Wrangler ma również możliwość brodzenia do 30 cali oraz holowania do 3500 funtów z dostępnym zestawem holowniczym.
Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy
Wszystkie modele Wranglera są teraz wyposażone w elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, aby zapewnić bardziej naturalne uczucie podczas kierowania i poprawić efektywność paliwową. Pompa układu kierowniczego czerpie moc z silnika elektrycznego, który aktywuje się, gdy wykryje sygnał od kierowcy i stosuje zmienną ilość momentu obrotowego, aby pomóc kierowcy podczas kierowania. Silnik elektryczny współpracuje z adaptacyjną jednostką sterującą silnika (ECU), aby monitorować prędkość kierownicy, kąt kierownicy oraz prędkość pojazdu. Pozwala to na stosowanie zmiennej ilości wspomagania kierownicy, na przykład, gdy więcej jest potrzebne przy niskich prędkościach podczas manewrowania po parkingu lub mniej przy prędkościach autostradowych, aby zwiększyć stabilność pojazdu.
Ośki kierownicze Wranglera zwrócone są na zewnątrz wnętrza kół i redukują promień tarcia, co poprawia stabilność kierowania podczas hamowania i zwiększa reakcję na polecenia kierownicy, w tym na niepożądane ruchy podczas jazdy po nierównych nawierzchniach.
Wysokość środka obrotu została podniesiona w Wranglerze, a cały promień skrętu został poprawiony. Promień skrętu od krawężnika do krawężnika wynosi 34,5 stopy w modelach 2-drzwiowych i 40,8 stopy w modelach 4-drzwiowych.
Zarówno modele Wrangler 2-drzwiowe, jak i 4-drzwiowe mają elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy jako standardowe wyposażenie z proporcją kierownicy wynoszącą 17,4:1 dla modeli 2-drzwiowych i 15,6:1 dla 4-drzwiowych. Koło kierownicy Wranglera może przejść z blokady do blokady w 3,5 obrotu dla modeli 2-drzwiowych i 3,2 obrotu dla modeli 4-drzwiowych.
System hamulcowy i elektroniczna kontrola stabilności
Całkowicie nowy Wrangler 2018 oferuje większe hamulce, aby poprawić siłę hamowania w porównaniu do poprzedniego modelu. Odległość hamowania, hałas hamulców, odczucie pedału i żywotność tarcz zostały poprawione w wyniku tego. Zastosowano również większy, lżejszy główny cylinder, nową pełnoetatową elektryczną pompę próżniową i przeprojektowane pedały, aby zoptymalizować wydajność hamowania.
Modele Wrangler Sport mają teraz wentylowane tarcze hamulcowe o wymiarach 12,9 x 0,94 cala, natomiast modele Sahara i Rubicon korzystają z wentylowanych tarcz o wymiarach 12,9 x 1,1 cala. Wrangler Sport ma z przodu podwójne tłoczki o średnicy 1,9 cala i pływające zaciski, a z tyłu 1,8 cala z pojedynczymi tłoczkami i pływającymi zaciskami. Modele Sahara i Rubicon mają z przodu podwójne tłoczki o średnicy 2 cali i pływające zaciski, a z tyłu 1,9 cala i pływające zaciski. Całkowita powierzchnia hamulca z przodu we wszystkich modelach Wranglera wynosi 75 cali kwadratowych.
Z tyłu, modele Wrangler Sport mają wentylowane tarcze o wymiarach 12,9 x 0,47 cala z pływającymi zaciskami z żeliwa, natomiast modele Sahara i Rubicon używają tarcz o wymiarach 13,4 x 0,55 cala z pływającymi zaciskami z żeliwa. Całkowita powierzchnia hamulca tylniego wynosi 62 cale kwadratowe w modelach Sport i Sahara oraz 66,8 cala kwadratowego w Rubicon. Wszystkie modele Wranglera są wyposażone w hamulec ręczny o konstrukcji bębnowej.
Jako część zaangażowania Jeepa w bezpieczeństwo, czterotarczowe hamulce dyskowe i elektroniczna kontrola stabilności (ESC) są standardowe. System ESC współpracuje z systemem ABS i obejmuje czujniki na wszystkich czterech kołach, które monitorują poślizg kół, szczególnie podczas pogarszających się warunków na śniegu, lodzie, błocie i mokrej nawierzchni. Jeśli system wykryje poślizg kół, hamulce są aktywowane, aby pomóc utrzymać Wranglera na pożądanej ścieżce.
Systemy ABS i ESC zostały zoptymalizowane zarówno do warunków na drodze, jak i w terenie, co potwierdza zdolność systemu ESC do działania w trzech różnych trybach – „w pełni włączony”, „w pełni wyłączony” oraz „częściowo włączony”.
Inne systemy, które działają w ramach ESC, obejmują elektroniczną kontrolę przechyłu, która wykorzystuje czujniki umieszczone w centrum pojazdu do wykrywania wychylenia i stosowania hamulców, gdy będzie to konieczne, a kontrola przechyłów przyczepy, która redukuje drgania przyczepy i poprawia prowadzenie pojazdu, gdy wykrywane są wymagające warunki, takie jak boczne wiatry. Kontrola przyczepności hamulców monitoruje i redukuje obrót kół podczas gwałtownego przyspieszania z postoju lub przy niskich prędkościach w sytuacjach niskiej trakcji poprzez zastosowanie hamulca na kole, które się ślizga.
Cicha atmosferka wnętrza
Inżynierowie Jeepa zoptymalizowali konstrukcję strukturalną Wranglera 2018 poprzez system mocowania układu napędowego, aby izolować dźwięki od układu napędowego, wiatru i drogi. Hałas zarówno silnika Pentastar 3,6 litra V-6, jak i nowego silnika czterocylindrowego 2,0 litra praktycznie nie jest zauważalny podczas biegu jałowego. W silniku 3,6-litrowym wszystkie niezbędne akcesoria zamontowane są bezpośrednio na silniku bez użycia nadmiarowych uchwytów. Pozwala to na solidne zamocowanie wszystkich akcesoriów, w tym sprężarki klimatyzacji i alternatora, które są odporne na wibracje i hałas. Ten sprytny projekt pozwala na uzyskanie lepszej jakości dźwięku w wnętrzu Jeepa Wranglera 2018.
Prawie 4 miliony mil testów
Całkowicie nowy Wrangler przeszedł ponad 3,9 miliona mil testów – jeden z najwyższych wyników w historii FCA US. Testy w ekstremalnych warunkach odbywały się w różnych środowiskach, w tym w piekielnym upale Arizony i skrajnie zimnym klimacie Alaski przez wiele tygodni. Wrangler był również poddawany globalnym testom w takich miejscach jak Chiny, Brazylia, Indie, Australii i Włochy. Oprócz wszystkich testów laboratoryjnych i standardowych, całkowicie nowy Wrangler przeszedł przez błota Północnego Michigan i szlak Rubicon.
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler 2018 łączy legendarną systemy 4×4 z zaawansowanymi, oszczędnymi silnikami
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler zaoferuje dwa różne silniki benzynowe, jeden silnik diesla i cztery różne kombinacje napędowe.
Silnik EcoDiesel V-6 o pojemności 3,0 litra będzie dostępny w modelach Wrangler 4-drzwiowych od 2019 roku. Całkowicie nowy silnik turboładowany czterocylindrowy o pojemności 2,0 litra z technologią eTorque jest opcjonalny, podczas gdy sprawdzony silnik V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra jest standardowy z systemem Engine Stop-Start (ESS).
„Całkowicie nowy Jeep Wrangler będzie oferował trzy różne silniki, w tym silnik EcoDiesel V-6 o pojemności 3,0 litra, co znacznie poprawi efektywność paliwową,” powiedział Bob Lee, wiceprezydent i szef działu silników, układów napędowych i systemów elektrified propulsion, FCA – Ameryka Północna. „Dodatkowo, dostępna jest ośmiobiegowa skrzynia biegów, aby jeszcze bardziej poprawić komfort jazdy i efektywność legendarnego off-roadowego ikony Jeepa.”
Legendarne możliwości Jeepa do pokonywania wszelkich przeszkód
Ikona marki Jeep, nowy Wrangler 2018, jest najbardziej zdolnym SUV-em w historii, z dwoma zaawansowanymi dostępnymi systemami napędu oferującymi niespotykaną zdolność w każdych warunkach.
Modele Wrangler Sport i Sahara są wyposażone w system 4×4 Command-Trac, który ma półautomatyczną, dwubiegową skrzynię rozdzielczą z przełożeniem o niskim zakresie 2,72:1.
Modele Rubicon są wyposażone w system 4×4 Rock-Trac, który ma dwubiegową skrzynię rozdzielczą z przełożeniem o niskim zakresie 4:1, przednie i tylne osie nowej generacji Dana 44, elektroniczne blokady osi Tru-Lok oraz elektroniczne odłączenie stabilizatora.
Nowa skrzynia rozdzielcza Selec-Trac z trybem pełnoetatowego napędu na cztery koła (4WD) dostępna w modelu Sahara oferuje ciągłą moc do przednich i tylnych osi i jest łatwa w obsłudze.
Dostępny różnicowy Trac-Lok z ograniczonym poślizgiem zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność w śliskich, niskotrakcyjnych sytuacjach, takich jak jazda po piachu, żwirze, śniegu czy lodzie.
Command-Trac
System 4×4 Command-Trac z przekładnią NV241 pomaga pokonywać wszelkie przeszkody terenowe i wszelkie warunki pogodowe. Ten system 4×4 można włączyć nawet podczas jazdy – do prędkości 55 mil na godzinę (mph) i charakteryzuje się przełożeniem 2,72:1 do jazdy po kamieniach, a także możliwością ciągnięcia w neutralnym biegu. Modele Wrangler Sport i Sahara wyposażone w standardową sześciobiegową skrzynię ręczną wykorzystują stosunek pełzania 48,18:1, podczas gdy modele Sport i Sahara z ośmiobiegową skrzynią automatyczną mają stosunek pełzania 44,20:1.
Rock-Trac
Standardowy w modelach Wrangler Rubicon, system 4×4 Rock-Trac z ulepszoną przekładnią NV241 OR oferuje jeszcze więcej możliwości oraz przełożenie niskiego biegu wynoszące 4:1. Zdolności terenowe Wranglera Rubicon są wspierane przez całkowicie nowe elektroniczne różnice Tru-Lok oraz elektroniczne odłączenie stabilizatora przedniego.
Modele Wrangler Rubicon z standardową sześciobiegową skrzynią ręczną chwalą się stosunkiem pełzania wynoszącym 84,2:1. Modele Rubicon z ośmiobiegową skrzynią automatyczną mają stosunek pełzania 77,2:1.
Nowa skrzynia rozdzielcza Selec-Trac z pełnoetatowym napędem 4WD
Po raz pierwszy w historii Wranglera dostępna jest skrzynia rozdzielcza Selec-Trac z pełnoetatowym napędem 4WD i niskim zakresem w modelach Sahara. Ta nowa, pełnoetatowa dwubiegowa skrzynia rozdzielcza jest intuicyjna i pozwala kierowcy ustawić ją i zapomnieć, jednocześnie ciągle wysyłając moc do przednich i tylnych osi.
Wybór układu napędowego
Dostępne będą trzy różne silniki – dwa benzynowe i jeden diesel – a także całkowicie nowa standardowa sześciobiegowa skrzynia ręczna oraz nowa opcjonalna ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. Sprawdzony, oszczędny silnik V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra jest standardowy z ESS.
Silnik turboładowany o pojemności 2,0 litra
Całkowicie nowy silnik turboładowany czterocylindrowy o pojemności 2,0 litra z technologią eTorque ma najlepsze w swojej klasie 270 koni mechanicznych oraz 295 lb.-ft. momentu obrotowego i jest połączony z nową ośmiobiegową skrzynią automatyczną. Moment obrotowy silnika turboładowanego o pojemności 2,0 litra przewyższa moment obrotowy silnika V-6 oferowanego w Wranglerze. Całkowicie nowy system eTorque poprawia efektywność paliwową, wydajność startową i komfort kierowcy podczas operacji start/stop.
Funkcje hybrydowe systemu eTorque obejmują automatyczne zatrzymywanie/uruchamianie, elektryczne wspomaganie, wydłużenie zamknięcia paliwa, zarządzanie zmianą biegów, inteligentne ładowanie akumulatora oraz hamowanie regeneracyjne. Zarówno silnik, jak i przepływ paliwa mogą być wyłączane podczas zatrzymywania, toczenia się lub podczas zwalniania silnika.
Całkowicie nowy silnik o pojemności 2,0 litra I-4 ma turbosprężarkę z podwójnym ślimakiem, o niskiej bezwładności, z elektronicznie sterowaną przepustnicą dla wyjątkowej reakcji i wydajności, nawet podczas pokonywania trudnego terenu. Turbosprężarka jest zamontowana bezpośrednio na głowicy cylindra, aby poprawić trwałość. Dedykowany obieg chłodzenia obniża temperaturę powietrza dolotowego, przepustnicy i turbosprężarki.
Silnik 2,0 litrowy turboładowany I-4 jest częścią rodziny Global Medium Engine architecture i ma podwójne wałki rozrządu (DOHC), niezależne timery wałków rozrządu oraz chłodzony obieg spalin (C-EGR). Po raz pierwszy zastosowano jednocześnie turbosprężarkę z podwójnym ślimakiem, system C-EGR, Bezpośredni Wtrysk, oraz niezależne chłodzenie cieczy powietrza, przepustnicy i turbosprężarki. Kombinacja tej technologii umożliwia uzyskanie wysokiego poziomu wydajności i redukcję zużycia paliwa.
Bezpośredni wtrysk, w połączeniu z turboładowaniem, umożliwia bardziej efektywne spalanie i zwiększoną wydajność. Pompa paliwowa silnika I-4 dostarcza system wtrysku paliwa o wysokim ciśnieniu 2900 psi. Te wysokie ciśnienia produkują lepszą atomizację paliwa i pozwalają na dokładniejsze dostarczanie paliwa niż systemy wtrysku paliwa w porcie, co z kolei poprawia zarówno wydajność, jak i efektywność.