Minęła dekada od wprowadzenia modelu Wrangler JK, a amerykański producent samochodów zaprezentował czwartą generację tego modelu, znaną także jako generacja JL, a zmiany były ogromne.
Bez względu na to, jak ikoniczny jest wygląd pojazdu, z upływem czasu zaczyna on pokazywać swoje oznaki starzenia, a Wrangler był właśnie takim samochodem. Nawet po odświeżeniu w 2011 roku dla modelu z 2012 roku, a następnie kilku edycjach specjalnych, Wrangler JK był już wystarczająco stary i musiał zostać zastąpiony przez nowszą generację. W rezultacie, w 2017 roku, Jeep zaprezentował model JL Wrangler na pokazie motoryzacyjnym w Los Angeles, oferując go w kilku wersjach wyposażeniowych oraz z wyborem dwóch nadwozi, tak jak jego poprzednik. Oprócz wersji dwu-drziwnej, producent zaoferował także model Unlimited, pięciodrzwiowy o wydłużonym rozstawie osi, dostępny w trzech wersjach: Sport, Sahara i Rubicon. Ten ostatni był jedynym ekstremalnie terenowym pojazdem na rynku, który mógł pomieścić pięć osób i oferować otwarte doznania dzięki zdejmowanemu twardemu dachowi oraz ręcznie składanym miękkim dachom, które można było złożyć za tylnymi siedzeniami.
Już na pierwszy rzut oka łatwo było odróżnić nową generację, choć niektórzy mogli pomylić ją z jej poprzednikiem. Istniały jednak znaczące różnice między JK a JL. Model Rubicon z 2018 roku miał szerszy przedni grill z siedmioma szczelinami oraz reflektory, które zajmowały część jego przestrzeni. Dodatkowo, samochód wyposażono w dzienne światła w obrębie lamp. W tym samym czasie okrągowe kierunkowskazy, które znajdowały się poniżej, zostały usunięte. Jeep zastąpił je poziomymi lampami kierunkowskazów zamontowanymi na przedniej stronie błotników. Masywny zderzak z lampami przeciwmgłowymi umieszczonymi w zewnętrznych elementach był charakterystyczny dla modelu Wrangler Rubicon z 2018 roku, niezależnie od tego, czy miał on długi, czy krótki rozstaw osi.
Z boku, Wrangler JL Rubicon miał bardziej pochyloną szybę i zaokrąglone narożniki niż jego poprzednik. Posiadał zaokrąglone słupki A, co poprawiało aerodynamikę, mimo że ogólny kształt samochodu był bliższy cegle niż kropli wody. Producent zaoferował pojazd z rurami ochronnymi biegnącymi między osiami, aby chronić nadwozie. Jego ogromne, 33-calowe opony były zaprojektowane z myślą o maksymalnej przyczepności podczas jazdy w terenie, co również podniosło prześwit w porównaniu do jego nie-Rubiconowych wersji. Jeep nie zapomniał też o zamontowaniu zdejmowanych drzwi, które były wykonane z aluminium, aby zaoszczędzić wagę. Dla modelu z 2019 roku dostępny był zestaw pół-drzwi. Z tyłu, na stelażu wspierającym pełnowymiarowe koło zapasowe, zamontowanym do tylnych drzwi otwieranych na bok, producent zainstalował kamerę cofania.
Wnętrze pojazdu stworzono z myślą o komfortowej kabinie, w której pięć osób mogło zająć odpowiednie miejsca, mając wystarczająco dużo przestrzeni na nogi i ramiona. Ta ostatnia cecha uzyskana została poprzez nieznaczne zwiększenie szerokości SUV-a, podczas gdy pierwsza wynikała z długiego rozstawu osi. Z przodu, deska rozdzielcza miała centralny panel, w którym umieszczono duży ekran systemu multimedialnego Uconnect, a kierowca miał przed sobą przeprojektowany zestaw wskaźników z okrągłymi tarczami i srebrnymi obwódkami.
Lecz ci, którzy kupili model Rubicon, nie robili tego ze względu na komfort i dodatkowe udogodnienia. Zamiast tego, zakupili go za jego zdolności terenowe prosto z salonu. Mogli wybierać między sześciobiegową skrzynią manualną a ośmiobiegową automatyczną, ale tylko z jednym silnikiem: 3,6-litrowym silnikiem V6 wykonanym w całości z aluminium. Rubicon był wyposażony w blokady dyferencjałów na przedniej i tylnej osi, a klienci mogli odłączyć przedni stabilizator. W rezultacie osiągi samochodu w terenie były znakomite. Ten znaczek „Trail-rated” na przednich błotnikach miał swoje uzasadnienie.
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler z 2018 roku – najbardziej zdolny i rozpoznawalny pojazd na świecie – opiera się na swojej legendarniej historii, oferując niezrównane połączenie możliwości terenowych, autentycznego designu Jeepa, wolności w otwartym powietrzu, zaawansowanych, oszczędnych jednostek napędowych, doskonałej dynamiki zarówno na drodze, jak i w terenie oraz szeregu innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa i zaawansowanej technologii.
„Jeep zawsze reprezentował ostateczność w zakresie możliwości i wolności w otwartym powietrzu, a nasz nowy model Wrangler z 2018 roku chroni ten ważny dorobek i przenosi go w przyszłość” – powiedział Mike Manley, szef marki Jeep – FCA Global. „Nowy Wrangler od razu rozpoznawalny jest jako Jeep, pozostając wiernym pierwowzorowi, a jednocześnie jest lepszy pod każdym względem – oferując jeszcze większe możliwości terenowe, większy komfort jazdy, większą efektywność paliwową dzięki kilku zaawansowanym opcjom napędowym, większy komfort wnętrza, więcej bezpieczeństwa i więcej technologii.”
Model Wrangler z 2018 roku w wersji 2-drzwiowej dostępny jest w trzech różnych konfiguracjach wyposażeniowych: Sport, Sport S i Rubicon. Modele Wrangler 4-drzwiowe dostępne są w czterech różnych konfiguracjach: Sport, Sport S, Sahara i Rubicon.
Legendarną zdolność do poruszania się w terenie: najbardziej zdolny SUV bez kompromisów
Całkowicie nowy Jeep Wrangler z 2018 roku oferuje legendarną zdolność do jazdy w terenie, dzięki dwóm zaawansowanym systemom 4×4, a po raz pierwszy w historii Wranglera, dostępny jest dwubiegowy filtr przenoszenia z pełnym napędem na cztery koła oraz przełożeniem niskim 2.72:1, które jest dostępne w modelach Sahara. Nowy filtr przenoszenia Selec-Trac jest intuicyjny i pozwala kierowcy ustawić go i zapomnieć o nim, jednocześnie nieprzerwanie przesyłając moc do przednich i tylnych kół.
System 4×4 Command-Trac charakteryzuje się dwubiegowym filtrem przenoszenia z przełożeniem niskim 2.72:1 oraz nowej generacji solidnymi osiami Dana z przodu i z tyłu o przełożeniu 3.45.
W modelu Wrangler Rubicon system 4×4 Rock-Trac wykorzystuje ciężkie, nowej generacji osie Dana 44 z przodu i z tyłu z przełożeniem „4LO” wynoszącym 4:1. Standardowe przełożenie osi to 4.10, jak również różnicowe Tru-Lok.
Modele Wrangler Rubicon oferują lepszą artykulację i całkowity ruch zawieszenia w porównaniu do poprzedniej generacji, dzięki elektronicznemu odłączeniu stabilizatora. Z standardową sześciobiegową manualną skrzynią biegów, Wrangler Rubicon ma imponujący współczynnik wspinaczki wynoszący 84.2:1, a 77.2:1 w modelach Rubicon z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów – obie te opcje ułatwiają pokonywanie przeszkód na szlaku.
Zarówno systemy Command-Trac, jak i Rock-Trac oferują zarządzanie momentem obrotowym w trybie pełnoetatowym, co umożliwia optymalną przyczepność w warunkach niskiej przyczepności.
Dostępny różnicowy Trac-Lok zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność w śliskich, niskoprzyczepnych sytuacjach, takich jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.
Każdy model Wranglera otrzymuje odznakę Trail Rated dzięki legendarnym możliwościom 4×4, które obejmują takie cechy jak:
System 4×4 Command-Trac z podstawowym współczynnikiem wspinaczki 2.72:1 w modelach Sport i Sahara
System 4×4 Rock-Trac z przełożeniem „4LO” wynoszącym 4:1 oraz standardowymi różnicowymi Tru-Lok w modelach Rubicon
Płyty osłonowe i haki holownicze z przodu i z tyłu
Nowa przednia maskownica i dostępne stalowe, ciężkie, gotowe do wyciągarki z przodu i z tyłu z demontowalnymi końcówkami
Niezrównany kąt podejścia wynoszący 44 stopnie, kąt przełamania wynoszący 27.8 stopnia, kąt odjazdu wynoszący 37 stopni oraz prześwit wynoszący 10.9 cala
Dostępne agresywne 17-calowe koła terenowe; modele Rubicon mają standardowe opony o średnicy 33 cali
Do 30 cali do pokonywania wody
Do 3500 funtów pojemności holowniczej
Nowy Jeep® Wrangler z 2018 roku przedstawia nowoczesne podejście do autentycznego designu, koncentrując się na poprawionej aerodynamice i doświadczeniu jazdy w otwartym powietrzu
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler z 2018 roku charakteryzuje się rzeźbiarską estetyką, która jest odważna i funkcjonalna, z szerokim staniem i trapezoidalnymi nadkolami. Szeroki, muskularny wygląd Wranglera pozostaje wierny oryginalnemu wzornictwu, jednocześnie oferując świeże, nowoczesne spojrzenie na ikoniczny profil.
„Całkowicie nowy Jeep Wrangler z 2018 roku to świeży, odważny i autentyczny projekt Jeepa, który od razu rozpoznawalny jest jako ikona marki” – powiedział Mark Allen, szef designu Jeepa, FCA – Ameryka Północna. „Z jego solidnym staniem, muskularnymi kształtami ciała i mocnymi proporcjami, nowy Wrangler został zaprojektowany z głębokim szacunkiem dla tradycji i z myślą o poprawie doświadczenia jazdy w otwartym powietrzu.”
Nowoczesne spojrzenie na autentyczny design Jeep Wrangler
Całkowicie nowy Jeep Wrangler z 2018 roku rozwija rzeźbiarską estetykę, która jest od razu rozpoznawalna jako ikona marki z tradycyjnymi elementami designu Jeepa. Nowy wygląd zewnętrzny Wranglera jest odważny i solidny, z szerokim staniem i obniżoną linią okien oraz większymi oknami dla lepszej widoczności na zewnątrz, zwłaszcza na szlakach.
Solidna linia dachu i muskularne błotniki tworzą niepowtarzalny profil Jeepa. Dwuczęściowe nadkola w kolorze nadwozia z czarnym dolnym wstawem nadają podwyższony profil, są standardowe w modelach Sahara i dostępne w Rubicon.
Zespół projektowy Jeepa nadał legendarnemu grille z siedmioma otworami nowoczesny wygląd, w którym zewnętrzne szczeliny grille’a łączą się z reflektorami, oddając hołd Jeepowi CJ. Górna część grilla w kształcie klucza została lekko odchylona do tyłu w celu poprawy aerodynamiki.
Jeep Wrangler z 2018 roku posiada tradycyjną pokrywę komory silnika typu clamshell z nowymi charakterystycznymi zapięciami, podczas gdy podwójnie wentylowana pokrywa Power Dome jest standardowa w modelach Rubicon.
Kąt nachylenia przedniej szyby został zoptymalizowany dla lepszej aerodynamiki i ma nowy projekt czterech śrub na górze szyby do szybkiego i łatwego składania. Wszystkie modele Wranglera mają nowy projekt gumowej osłony szyby, który łączy pętlę na nogi, dyszę spryskiwacza szyby i osłony pokrywy w jednej części. Nowy pasek nagłówka łączy słupki A i pozostaje na miejscu, nawet gdy szyba jest złożona. Umożliwia to utrzymanie lusterka wstecznego na miejscu przy złożonej szybie.
Nowe, lekkie, wytrzymałe drzwi aluminiowe połączone ze sworzniami drzwi o różnych długościach ułatwiają montaż i demontaż. Rozmiar narzędzia Torx jest teraz wybijany bezpośrednio na zawiasie aluminiowym, aby wyeliminować zgadywanie, który rozmiar narzędzia jest potrzebny do demontażu drzwi. Nowy projekt półdrzwi będzie dostępny od 2019 roku.
Nowa brama z aluminium i magnezu zapewnia szersze otwarcie, co ułatwia załadunek dużych przedmiotów. Stempel z metalową tablicą informacyjną zdobi wnętrze bramy i przypomina o tych z oryginalnego Jeepa Willys.
Tylny uchwyt tablicy rejestracyjnej teraz znajduje się na tylnym zderzaku, aby pomieścić dodatkowe koło, które zostało obniżone w celu zwiększenia widoczności wstecz. Wbudowany spojler wraz zaokrąglonymi krawędziami dachu pomaga powietrzu swobodnie przepływać nad pojazdem. Tylny wycieraczkę również przeniesiono na dół szyby, aby zwiększyć widoczność wstecz.
Dostępne lampy LED reflektorów i lamp fog w modelach Sahara i Rubicon oferują jasne białe światło i zwiększają charakterystyczny wygląd Wranglera. Sygnały kierunkowskazów z przodu – standardowe LED-y w modelach Sahara i Rubicon – umieszczone są z przodu trapezoidalnych błotników, a światła do jazdy dziennej teraz tworzą halo wokół zewnętrznego obwodu reflektorów. Z tyłu tradycyjne kwadratowe lampy tylne mają dostępne oświetlenie LED w modelach Sahara i Rubicon.
Krótkie przednie i tylne zwisy i dostępne stalowe zderzaki z demontowalnymi końcówkami umożliwiają niezrównany kąt podejścia, co pozwala Wranglerowi na uzyskanie legendarnej zdolności.
Jako jedyny prawdziwy SUV 4×4 z otwartym powietrzem na rynku, Wrangler nadal oferuje różnorodność opcji dachowych, w tym całkowicie nowy Sky One-Touch powertop, dostępny w modelach Sahara i Rubicon 4-drzwiowych, który jest łatwy w użyciu i wzmacnia obietnicę Wranglera w zakresie użyteczności i przygody, umożliwiając pasażerom złożenie dachu z pełnozakresowego otwartego płótna naciskając jeden przycisk. Tylnie okna kwartałowe są demontowalne dla jeszcze większej wolności w otwartym powietrzu.
Nowy premium Sunrider soft top, dostępny we wszystkich modelach Wranglera, został ulepszony i zapewnia łatwą opcję jazdy w otwartym powietrzu, która tłumi hałas drogowy. Nowy dach miękki wykorzystuje sprężyny zegarowe, aby szybko podnosić i opuszczać dach.
Modele Sahara i Rubicon dzielą opcję twardego dachu w kolorze nadwozia, oferując unikalny, premium wygląd, podczas gdy czarny twardy dach w trzech częściach, dostępny we wszystkich modelach Wranglera, oferuje jeszcze więcej opcji jazdy w otwartym powietrzu. Zintegrowane rynny nad drzwiami i tylne okno ładunkowe umożliwiają prosty montaż systemu bagażnika.
Klienci mają do wyboru siedem dostępnych wzorów kół w rozmiarach od 17 do 18 cali.
Nowy Jeep Wrangler z 2018 roku będzie dostępny w 10 kolorach zewnętrznych do wyboru: czarnym, jasnej bieli, Firecracker Red, Granite Crystal Metallic, Hella Yella, Ocean Blue Metallic, Punk 'n Metallic, Sting-Gray, Mojito! i Billet Silver Metallic.
Klasyczne okrągłe reflektory, trapezoidalne nadkola w dwóch częściach, demontowalne drzwi, nowe półdrzwi, odsłonięte zawiasy z numerem narzędzia Torx wybijanym w zawiasie, składana szyba, innowacyjne demontowalne twarde i miękkie dachy oraz całkowicie nowy Sky One-Touch powertop pozwalają Wranglerowi zachować ikoniczny wygląd i funkcjonalność marki.
Z miejscem dla pięciu dorosłych, Jeep Wrangler pozostaje jedyną czterodrzwiową, otwartą przestrzenią 4×4 na rynku.
Autentyczny design wnętrza chwali się wysokiej jakości funkcjami i technologią
Wnętrze nowego Jeepa Wranglera z 2018 roku łączy autentyczny styl, wszechstronność, komfort i intuicyjne korzystanie z funkcji. Precyzyjne rzemiosło i materiały wysokiej jakości znajdują się w całej kabinie.
Środkowa konsola integruje funkcje Wranglera, w tym wybór biegów, skrzynki przenoszenia i hamulca postojowego. Środkowy stos zawiera pokrętła do sterowania klimatyzacją i głośnością, porty ładowania i łączności mediów oraz kontrolę silnika Stop-Start (ESS) – wszystko w zasięgu ręki przednich pasażerów. Prawdziwe śruby na dźwigni zmiany biegów i uchwycie celebrują autentyczne metody budowy. Powierzchnia tekstura Commando zapewnia chwyt, owijając przeprojektowany uchwyt tablicy wskaźników oraz ramkę ekranu dotykowego Uconnect o przekątnej 8.4 cala.
Przycisk uruchamiania typu push-button z wodoodpornym otoczeniem ma swoją premierę w nowym Wranglerze, jako standardowe wyposażenie, i jest łatwo dostępny w zasięgu kierowcy.
Malowane panele w środkowej części konsoli komplementują poziome ułożenie deski rozdzielczej i charakteryzują się kolorami oraz wykończeniem zależnym od wyboru modelu. Modele Sport posiadają panele Satin Silver, podczas gdy modele Sahara mają panele Grillz Silver lub opcjonalną deskę rozdzielczą pokrytą skórą premium. Wenty klimatyzacyjne są otoczone obrzeżami pokrytymi Platynowym Chromem dla precyzyjnego i premium wyglądu. Standardowe fotele z tkaniny lub opcjonalne skórzane o konturowanym kształcie z kontrastującymi szwami wyposażają regulowane oparcia i wsparcie lędźwiowe. Kąt tylnego siedzenia został poprawiony, aby zoptymalizować komfort tylnych pasażerów. Panele wykończeniowe drzwi z miękkiego materiału dla kierowcy i pasażera z przodu są przyjemne w dotyku i mają wydłużone podłokietniki dla dodatkowego komfortu.
Nowe uchwyty Lift-Assist pod każdym podłokietnikiem drzwi mają wbudowany projekt uchwytu, który ułatwia szybkie i łatwe demontowanie drzwi. Wśród funkcji wygodnych znajduje się dostęp pasywny z Keyless Go.
Ekran dotykowy o przekątnej 7 lub dostępny 8.4 cala zawiera system Uconnect czwartej generacji i teraz znajduje się na wyraźnie widocznym miejscu na szczycie środkowego stosu. Standardowy ekran dotykowy o przekątnej 5 cali dostępny jest w modelu Wrangler Sport. Bezpośrednio poniżej ekranu dotykowego znajdują się funkcjonalne funkcje, takie jak pokrętła do sterowania klimatyzacją i głośnością oraz porty łączności mediów.
Wyświetlacz zestawu wskaźników posiada wyświetlacz LED o grubości 3.5 lub 7 cali (TFT). 7-calowy konfigurowalny wyświetlacz LED pozwala kierowcy dostosować wyświetlane informacje, takie jak aktualne media odtwarzane, monitorowanie ciśnienia w oponach czy cyfrowy wskaźnik prędkości. Zintegrowane przyciski na kole kierownicy kontrolują funkcje audio, głosowe i prędkości, a kierowca może utrzymać ręce na kole. Modele Wrangler Sahara i Rubicon teraz posiadają funkcję teleskopowo/uchylnego koła kierownicy.
Z przodu znajdują się dwa porty USB, a dwa w zasięgu pasażerów na tylnej kanapie, które łączą się z centrum mediów. Standardowe gniazda zasilania 12-woltowe rozmieszczone są w całym Wranglerze, a dostępne jest gniazdo AC 115-woltowe do zasilania wybranych urządzeń elektrycznych.
Sprytne rozwiązania do przechowywania znajdują się w całym 2018 Wranglerze, w tym wytrzymałe kieszenie siatkowe, które rozciągają się na całej długości drzwi oraz liczne miejsca do przechowywania telefonów. W tylnej przestrzeni ładunkowej dostępny subwoofer znajduje się teraz po prawej stronie, a pod drzwiami tylnymi znajduje się przestrzeń do przechowywania, aby zabezpieczyć małe przedmioty przed wzrokiem. Schowek jest teraz wyposażony w amortyzator, a podobnie jak środkowa konsola, można go zablokować, aby bezpiecznie przechować cenne przedmioty przy złożonym dachu. Dostępny całkowicie nowy system zarządzania ładunkiem Trail Rail pozwala na łatwy dostęp do zawartości w obszarze ładunkowym i zapewnia dodatkowe opcje przechowywania, aby zorganizować i zabezpieczyć ładunek.
Trzy dostępne palety kolorystyczne wnętrza w nowym Jeepie Wrangler z 2018 roku inspirowane są aktywnym stylem życia na całym świecie.
Górzysty teren zainspirował wnętrze modelu Wrangler Sport. Wytłoczona tkanina Peak pokazuje twardość i charakterystyczny styl, reprezentujący to, czym jest Wrangler. Wybór wnętrza w kolorach Black McKinley lub Heritage Tan z tonalnym akcentem ściegów wskazuje na nadchodzące przygody. Platynowy srebrny środkowy panel, wraz z unikalnymi obręczami Anodized Carbon, kończy wnętrze modelu Wrangler Sport.
Premium wnętrze znajdujące się w modelach Wrangler Sahara wyposażone są w skórę Black McKinley, pokrytą winylem Monaco i przeszytą akcentującym światłem Tungsten, oraz obręcze z Platynowego Chromu. Unikalny kolor Grillz na środkowym panelu nadaje ton skórzanemu wnętrzu w odcieniach Heritage Tan i Black McKinley z przeszyciem Light Tungsten. Jak w modelu Sport, modele Sahara również charakteryzują się wytłoczoną tkaniną Peak, która demonstruje twardość typową dla Wranglera.
Model Rubicon z 2018 roku oferuje ekskluzywne wnętrze i jest dostępny z siedziskami z tkaniny lub skóry.
Wnętrze Rubicon charakteryzuje się wytłocznymi tkaninami Maddox z wzorem kompozytowym oraz przeszyciem Ruby Red. Zarówno skórzane, jak i tkaninowe fotele mają wytłoczone logo „Rubicon” na oparciu oraz czerwone siateczkowe kieszenie do przechowywania na dole drzwi. Lakier „Redicial Red” na środkowym panelu deski rozdzielczej i przeszycie na fotelach, centralnym podłokietniku, podłokietnikach drzwi, skórzanym kole kierownicy, rękawach dźwigni zmiany biegów, obręczach i desce rozdzielczej dodają koloru wnętrzu. Podobnie jak Sahara, modele Rubicon również charakteryzują się przyciągającymi uwagę obręczami z Platynowego Chromu.
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler z 2018 roku oferuje legendarną zdolność do jazdy w terenie z poprawioną dynamiką jazdy po drodze
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler z 2018 roku przeszedł szereg ulepszeń w porównaniu do swojego poprzednika, aby zoptymalizować jazdę, prowadzenie i charakterystyki dźwięku, jednocześnie redukując wagę i poprawiając efektywność paliwową. Wykorzystując konstrukcję nadwozia na ramie i pięciopunktowy system zawieszenia, Wrangler zapewnia jeszcze większe możliwości, z lepszą dynamiką jazdy po drodze, komfortem jazdy i bezpieczeństwem pasażerów.
„Całkowicie nowy Jeep Wrangler z 2018 roku to autentyczny SUV Jeepa, który dalej poprawia swoje legendarne zdolności terenowe” – powiedział John Mrozowski, dyrektor ds. linii pojazdów – FCA US LLC. „Ponadto nowy Wrangler dodaje poprawioną dynamikę jazdy po drodze i komfort w każdych warunkach pogodowych.”
Sprawdzona konstrukcja nadwozia na ramie stanowi podstawę legendarnej zdolności Jeepa
Nowa konstrukcja nadwozia Jeepa Wrangler z 2018 roku jest wzmocniona przez osiem mocowań nadwozia w modelach dwu-drzwiowych i 10 w cztero-drzwiowych. Całkowicie zamknięta rama wykorzystuje stal wysokiej wytrzymałości we wszystkich krytycznych obszarach, a hydroformowane sekcje przednich belek tworzą mocną podstawę do lepszej obsługi obciążenia zawieszenia przedniego. Galwanizowane komponenty ramy są stosowane w celu poprawy ochrony przed korozją. W sumie Wrangler wykorzystuje pięć zamkniętych przekrojów.
Aby chronić krytyczne komponenty podczas jazdy w terenie, w tym zbiornik paliwa, skrzynię biegów i miskę olejową automatycznej skrzyni, Wrangler stosuje cztery płyty osłonowe i belki. Modele Rubicon korzystają z ciężkich rur stalowych, aby zminimalizować potencjalne uszkodzenia nadwozia podczas jazdy w terenie.
Nowością w 2018 roku jest pasek nagłówka, który łączy słupki A i pozostaje na miejscu, nawet gdy przednia szyba jest złożona. To pozwala lusterku wstecznemu pozostać na swoim miejscu przy złożonej szybie.
Użycie lekkich, wysokiej wytrzymałości aluminiowych zamknięć, w tym drzwi, zawiasów drzwi, pokrywy silnika, błotników i bramy, pomaga w redukcji wagi i zwiększeniu efektywności paliwowej.
Inne sposoby, w jakie zespół inżynieryjny Jeepa starał się zredukować wagę, to stosowanie pustych belek stabilizacyjnych i stabilizatora, aluminiowych mocowań silnika i układu kierowniczego oraz większego, lżejszego cylindra głównego.
W 2018 roku Wrangler nadal korzysta z udowodnionej konfiguracji zawieszenia sprężynowego z pięcioma punktami. Przednie zawieszenie Wranglera charakteryzuje się poprzecznym ramieniem kontrolnym i czterema podłużnymi ramionami kontrolnymi. Pełnej szerokości belki kontrolne ze stali kutej kontrolują ruch poprzeczny osi przy minimalnej zmianie kąta podczas podróży zawieszenia. Wysokość środka skrętu została podniesiona, a współczynniki sprężyn zostały dostosowane, aby zapewnić komfortową jazdę podczas poruszania się po mieście.
Tylne zawieszenie pięciopunktowe składa się z dwóch górnych i dwóch dolnych kutej stali ramion kontrolnych do sterowania podłużnego oraz belki kontrolnej do sterowania poprzecznego osi. Zbiornik paliwa umieszczony jest w centralnej lokalizacji, a ramiona kontrolne znajdują się poza szynami ramy. Tylnie amortyzatory są rozstawione (kątem wewnętrznym na górze), aby zapewnić stabilne tłumienie.
Amortyzatory zostały dostosowane i zapewniają optymalną równowagę między prowadzeniem na drodze a legendarnymi zdolnościami terenowymi. Komfort jazdy, kontrola przechyłów nadwozia i prowadzenie zostały znacznie poprawione dzięki nowemu dostrojeniu amortyzatorów, punktom mocowania i strategii montażu nadwozia.
W modelach Wrangler Rubicon zastosowano elektroniczne odłączenie stabilizatora, aby zapewnić dodatkowy ruch kół, gdy teren tego wymaga.
Niezrównany kąt podejścia wynoszący 44 stopnie, kąt przełamania wynoszący 27.8 stopnia, kąt odjazdu wynoszący 37 stopni oraz prześwit wynoszący 10.9 cala pozwalają Wranglerowi jechać wszędzie.
Wrangler korzysta również z możliwości pokonywania wody do 30 cali i ma dostępne 3500 funtów pojemności holowniczej z dostępem do pakietu holowniczego.
Elektro-hydrauliczny układ kierowniczy
Wszystkie modele Wranglera teraz posiadają elektro-hydrauliczny układ kierowniczy, aby zapewnić bardziej naturalne wrażenia z kierowania oraz poprawić efektywność paliwową. Pompa systemu kierowniczego czerpie moc z silnika elektrycznego, który uruchamia się, gdy wyczuje wejście kierowcy i stosuje zmienną ilość momentu obrotowego, aby wspierać kierowcę podczas kierowania. Silnik elektryczny współpracuje z adaptacyjną jednostką sterującą silnika (ECU) w celu monitorowania prędkości kierowania, kąta kierownicy i prędkości pojazdu. Umożliwia to stosowanie zmiennej ilości wspomagania kierownicy, na przykład, gdy potrzebna jest większa pomoc podczas manewrowania w niskich prędkościach lub mniejsza przy prędkościach na autostradzie, aby zwiększyć stabilność pojazdu.
Kiełkujące piasty kierownicze są skierowane na zewnątrz w obrębie kół, co zmniejsza promień skoku. Umożliwia to poprawę stabilności kierowania podczas hamowania i zwiększa wkład w kierowanie, w tym skoki przy przejeżdżaniu przez nierówne powierzchnie.
Wysokość środka skrętu została podniesiona w Wranglerze, a ogólny promień skrętu poprawiony. Promień skrętu między krawężnikami wynosi 34.5 stopy w modelu Wrangler i 40.8 stopy w modelach cztero-drzwiowych.
Modele Wrangler dwu-drzwiowy i cztero-drzwiowy mają standardowy elektro-hydrauliczny układ kierowniczy z przekładnią kierowniczą wynoszącą 17.4:1 dla modeli dwu-drzwiowych i 15.6:1 dla modeli cztero-drzwiowych. Koło kierownicy Wranglera może przechodzić z blokady do blokady w 3.5 obrotach dla modeli dwu-drzwiowych i 3.2 obrotach dla modeli cztero-drzwiowych.
System hamulcowy i elektroniczna kontrola stabilności
Całkowicie nowy Wrangler z 2018 roku posiada większe hamulce, aby poprawić moc hamowania w porównaniu do poprzedniego modelu. Dystans hamowania, hałas hamulców, odczucie pedału oraz żywotność tarcz hamulcowych uległy poprawie. Wykorzystano również większy, lżejszy cylinder główny, nową elektryczną pompę ssącą oraz przeprojektowane pedały, aby zoptymalizować wydajność hamowania.
Modele Wrangler Sport mają teraz wentylowane tarcze o wymiarach 12.9 cala x 0.94 cala, podczas gdy modele Sahara i Rubicon korzystają z wentylowanych tarcz o wymiarach 12.9 cala x 1.1 cala. Wrangler Sport ma z przodu podwójne tłoczki o wymiarach 1.9 cala, a z tyłu pojedyncze tłoczki o wymiarach 1.8 cala. Modele Sahara i Rubicon mają podwójne tłoczki o wymiarach 2 cala z przodu i pojedyncze tłoczki o wymiarach 1.9 cala z tyłu. Całkowity powierzchnia tarcz hamulcowych z przodu wszystkich modeli Wranglera wynosi 75 cali kwadratowych.
Z tyłu modele Wrangler Sport mają tarcze o wymiarach 12.9 cala x 0.47 cala z żeliwa, natomiast modele Sahara i Rubicon korzystają z tarcz o wymiarach 13.4 cala x 0.55 cala z żeliwa. Całkowita powierzchnia tarcz hamulcowych z tyłu wynosi 62 cale kwadratowe w modelach Sport i Sahara oraz 66.8 cala kwadratowego w Rubicon. Wszystkie modele Wranglera wyposażone są w hamulec parkingowy o konstrukcji bębnowej.
W ramach zobowiązania Jeepa do bezpieczeństwa, czterotłokowe hamulce dyskowe oraz elektroniczna kontrola stabilności (ESC) są standardem. System ESC współpracuje z systemem ABS i zawiera czujniki na wszystkich czterech kołach, które monitorują poślizg kół, szczególnie w przypadku pogarszających się warunków, takich jak śnieg, lód, błoto i mokra nawierzchnia. Jeśli system wykryje poślizg, hamulce zostaną zastosowane, aby pomóc utrzymać Wranglera na pożądanym kursie.
Systemy ABS i ESC zostały zoptymalizowane zarówno do warunków drogowych, jak i terenowych i wykazują zdolność systemu ESC do pracy w trzech różnych trybach – „pełne włączenie”, „pełne wyłączenie” i „częściowe włączenie”.
Inne systemy, które działają w ramach ESC, to elektroniczna kontrola przechyłu, która wykorzystuje czujniki umieszczone w centrum pojazdu do wykrywania przechyłu i stosowania hamulców w razie potrzeby, oraz kontrola kołysania przyczepy, która zmniejsza kołysanie przyczepy i wspiera prowadzenie pojazdu w trudnych warunkach, takich jak wykrycie wiatru bocznego. Kontrola trakcji hamulców monitoruje i redukuje obrót kół podczas twardego przyspieszania z miejsca lub przy niskich prędkościach w sytuacjach niskiej przyczepności, stosując hamulec do kół, które się ślizgają.
Cicha atmosfera wewnątrz pojazdu
Inżynierowie Jeepa zoptymalizowali konstrukcję strukturalną Wranglera z 2018 roku poprzez system montażu układu napędowego, aby izolować hałas od układu napędowego, wiatru i drogi. Hałasy z silnika 3.6-litrowego Pentastar V-6 i nowego silnika czterocylindrowego 2.0-litrowego są prawie niezauważalne podczas pracy na biegu jałowym. W przypadku silnika 3.6-litrowego wszystkie niezbędne akcesoria są zamontowane bezpośrednio na silniku, bez potrzeby użycia dodatkowych uchwytów. To umożliwia mocne mocowanie wszystkich akcesoriów, w tym sprężarki klimatyzacyjnej i alternatora, i czyni je odpornymi na wibracje i hałas. To sprytne rozwiązanie pozwala Jeepowi Wrangler z 2018 roku chwalić się poprawioną jakością dźwięku wewnątrz.
Prawie 4 miliony mil testów
Całkowicie nowy Wrangler przeszedł ponad 3.9 miliona mil testów – jeden z najwyższych wyników dla jakiegokolwiek pojazdu FCA US. Testy w ekstremalnych warunkach odbywały się w różnych środowiskach, w tym w upalnym klimacie Arizony i mroźnej zimie Alaski, przez kilka tygodni. Wrangler przeszedł również globalne próby w takich miejscach jak Chiny, Brazylia, Indie, Australia i Włochy. Oprócz wszystkich testów laboratoryjnych i standardowych, całkowicie nowy Wrangler przeszedł przez błota północnego Michigan oraz szlak Rubicon.
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler z 2018 roku łączy legendarne systemy 4×4 z zaawansowanymi, oszczędnymi jednostkami napędowymi
Całkowicie nowy Jeep® Wrangler będzie oferować dwa różne silniki benzynowe, jeden silnik diesla oraz cztery różne kombinacje układu napędowego.
Silnik EcoDiesel V-6 o pojemności 3.0 litra będzie dostępny w modelach Wrangler 4-drzwiowym od 2019 roku. Całkowicie nowy silnik turboładowany o pojemności 2.0 litrów o konstrukcji czterocylindrowej z technologią eTorque jest opcjonalny, podczas gdy sprawdzony, oszczędny silnik Pentastar V-6 o pojemności 3.6 litra jest standardowy z systemem Stop-Start (ESS).
„Całkowicie nowy Jeep Wrangler zaoferuje trzy różne silniki, w tym silnik EcoDiesel V-6 o pojemności 3.0 litra, co znacznie poprawi efektywność paliwową” – powiedział Bob Lee, wiceprezydent i szef silników, układów napędowych oraz systemów elektryfikacji w FCA – Ameryka Północna. „Dodatkowo, ośmiobiegowa skrzynia biegów jest dostępna, aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy i efektywność legendarnego SUV-a Jeepa.”
Legendarna zdolność Jeepa do poruszania się wszędzie
Ikona marki Jeep, nowy Wrangler z 2018 roku, jest najbardziej zdolnym pojazdem sportowo-użytkowym (SUV) w historii, z dwoma zaawansowanymi dostępnymi systemami napędowymi oferującymi niezrównane możliwości niezależnie od warunków.
Modele Wrangler Sport i Sahara są wyposażone w system 4×4 Command-Trac, który bazuje na częściowym, dwubiegowym filtrze przenoszenia z niskim przełożeniem 2.72:1.
Modele Rubicon wyposażone są w system 4×4 Rock-Trac, który korzysta z dwubiegowego filtru przenoszenia z niskim przełożeniem 4:1, osi nowej generacji Dana 44 z przodu i z tyłu, elektrycznych zamków osi Tru-Lok oraz elektronicznego odłączenia stabilizatora.
Nowy filtr przenoszenia Selec-Trac z pełnoetatowym napędem na cztery koła (4WD) dostępny w modelu Sahara zapewnia ciągłą moc do przednich i tylnych osi i jest łatwy w użyciu.
Dostępny różnicowy Trac-Lok zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność w śliskich, niskoprzyczepnych sytuacjach, takich jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.
Command-Trac
System 4×4 Command-Trac z filtrem przenoszenia NV241 pomaga pokonać każdą przeszkodę w terenie i w każdych warunkach pogodowych. Ten system 4×4 można włączyć nawet podczas jazdy – do prędkości 55 mil na godzinę (mph) i charakteryzuje się przełożeniem 2.72:1 do jazdy po skałach, a także może być holowany na płasko w pozycji neutralnej. Modele Wrangler Sport i Sahara wyposażone w standardową sześciobiegową manualną skrzynię biegów mają współczynnik wspinaczki wynoszący 48.18:1, podczas gdy modele Sport i Sahara z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów mają współczynnik wspinaczki wynoszący 44.20:1.
Rock-Trac
Standardowy w modelach Wrangler Rubicon, system 4×4 Rock-Trac z ulepszonym filtrem przenoszenia NV241 OR oferuje jeszcze więcej możliwości i przełożenie 4:1. Umiejętności terenowe modelu Wrangler Rubicon są wzmocnione przez całkowicie nowe elektroniczne różnice zamków Tru-Lok oraz elektroniczne odłączenie stabilizatora.
Modele Wrangler Rubicon wyposażone w standardową sześciobiegową manualną skrzynię biegów mają współczynnik wspinaczki wynoszący 84.2:1. Modele Rubicon z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów mają współczynnik wspinaczki wynoszący 77.2:1.
Nowy filtr przenoszenia Selec-Trac z pełnoetatowym trybem 4WD
Po raz pierwszy w historii Wranglera dostępny jest filtr przenoszenia Selec-Trac z pełnoetatowym 4WD i niskim przełożeniem w modelach Sahara. Nowy pełnoetatowy, dwubiegowy filtr przenoszenia jest intuicyjny i pozwala kierowcy ustawić go i zapomnieć o nim, nieprzerwanie przesyłając moc do przednich i tylnych osi.
Wybór układów napędowych
Trzy różne silniki – dwa benzynowe i jeden diesel – będą dostępne, podczas gdy standardowa sześciobiegowa manualna skrzynia biegów i nowa opcjonalna ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów będą dostępne. Sprawdzony, oszczędny silnik Pentastar V-6 o pojemności 3.6 litra jest standardowy z ESS.
Silnik turbo doładowany o pojemności 2.0 litra czterocylindrowy
Całkowicie nowy silnik turbo doładowany o pojemności 2.0 litra czterocylindrowy z technologią eTorque ma moc 270 koni mechanicznych i 295 lb.-ft. momentu obrotowego oraz jest połączony z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Moment obrotowy silnika czterocylindrowego z turbosprężarką przewyższa moment obrotowy silnika V-6 oferowanego w Wranglerze. Całkowicie nowy system eTorque poprawia efektywność paliwową, osiągi przy starcie oraz komfort kierowcy podczas operacji start/stop.
Funkcje hybrydowe systemu eTorque obejmują automatyczne zatrzymywanie/uruchamianie, elektryczne wspomaganie, wydłużenie zamknięcia paliwowego, zarządzanie zmianą biegów, inteligentne ładowanie akumulatora oraz hamowanie regeneracyjne. Zarówno silnik, jak i przepływ paliwa mogą zostać wyłączone podczas postoju, tocząc się lub gdy silnik jest w fazie zwalniania.
Całkowicie nowy silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 litra ma turbosprężarkę o podwójnym ślimaku i niskiej bezwładności z elektronicznie sterowaną przepustnicą, co zapewnia wyjątkową reakcję i osiągi, nawet podczas jazdy w trudnym terenie. Turbosprężarka jest zamontowana bezpośrednio na głowicy cylindrów, co poprawia trwałość. Dedykowany obieg chłodzenia obniża temperaturę powietrza wlotowego, przepustnicy i turbosprężarki.
Silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 litra jest częścią rodziny architektury Global Medium Engine i cechuje się podwójnymi wałkami rozrządu (DOHC), podwójnym niezależnym czasowaniem wałków rozrządu oraz systemem recyrkulacji spalin chłodzonych (C-EGR). Po raz pierwszy zastosowano wspólnie turbosprężarkę o podwójnym ślimaku, system C-EGR, centralne bezpośrednie wtryskiwanie oraz niezależne chłodzenie cieczy powietrza, przepustnicy i turbosprężarki. Ta kombinacja technologii pozwala na osiągnięcie wysokich poziomów wydajności i redukcję zużycia paliwa.
Bezpośredni wtrysk, w połączeniu z doładowaniem, umożliwia bardziej efektywne spalanie oraz zwiększoną wydajność. Pompa paliwowa silnika I-4 o pojemności 2.0 litra dostarcza paliwo do systemu wtryskowego o wysokim ciśnieniu 2,900 psi. Te wysokie ciśnienia poprawiają atomizację paliwa i umożliwiają bardziej precyzyjne dostarczanie paliwa niż w systemach wtryskowych paliwa do portu, co z kolei poprawia zarówno osiągi, jak i efektywność.