2018 Kia e-Niro

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Kiedy Kia wprowadziła Niro na rynek w 2016 roku, zbudowała je na platformie, która mogła obsługiwać wersję z silnikiem spalinowym, hybrydę, PHEV lub pełnoprawny napęd elektryczny.

Po zdobyciu klientów modelami z silnikami spalinowymi, koreański producent w końcu wprowadził na rynek wersję elektryczną w 2018 roku, znaną również jako e-Niro. Mimo że zachowała większość zalet swoich „braci”, ta wersja miała tę przewagę, że nie emitowała spalin, ponieważ nie miała rury wydechowej.

Wygląd zewnętrzny był w dużej mierze podobny do wersji spalinowych. Z przodu Kia zamontowała panel zamiast tradycyjnej kratki, pozostawiając jednak wlot powietrza w dolnej części zderzaka. e-Niro miało również nowe LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie strzałek wskazujących na środek pojazdu. Z profilu, wysoka linia okien z dużymi szybami pasowała do wyglądu standardowego crossovera. Dodatkowo, wyższy prześwit w porównaniu do zwykłego hatchbacka potwierdzał status tego samochodu.

Wewnątrz Kia zaoferowała e-Niro bogaty pakiet standardowy, który obejmował wysoko montowane fotele z przodu oraz dzieloną kanapę z tyłu. Kierowca miał przed sobą cyfrowy zestaw wskaźników umieszczony w desce rozdzielczej, a ekran multimedialny zintegrowany na szczycie konsoli centralnej dostarczał dodatkowych informacji o stanie samochodu i baterii. W przeciwieństwie do innych wersji Niro, ta elektryczna nie miała dźwigni zmiany biegów. Kierowcy mogli wybierać programy jazdy za pomocą pokrętła umieszczonego na konsoli centralnej.

Kia oferowała ten model z dwoma silnikami i dwoma różnymi akumulatorami. W najbardziej zaawansowanej wersji e-Niro mogło pokonać dystans do 485 km między ładowaniami.

 Nowy Kia e-Niro to pierwszy w pełni elektryczny crossover utility vehicle produkowany przez Kia. Zasięg wynoszący 301 mil (485 kilometrów) w cyklu WLTP łączy radość z jazdy, przyciągający wzrok design, użyteczność crossovera oraz napęd bezemisyjny, tworząc jeden z najbardziej wydajnych pojazdów elektrycznych dostępnych na rynku.

Kia e-Niro zajmuje wyjątkową pozycję na rynku jako w pełni elektryczny crossover, oferując inteligentne rozwiązania, wysoką praktyczność i zasięg na długie dystanse. Kupujący zyskają również dostęp do szeregu dedykowanych technologii dla pojazdów elektrycznych (EV), nowych funkcji bezpieczeństwa oraz wyróżniającego się designu zewnętrznego i wewnętrznego.

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, skomentował: „Połączenie stylowego designu crossovera z zaawansowanymi układami napędowymi doprowadziło do sprzedaży ponad 33 000 Niro w całej Europie w 2017 roku i ponad 30 000 od początku 2018 roku, co czyni go jednym z naszych najlepiej sprzedających się modeli. Przewiduje się, że roczna sprzedaż elektrycznych pojazdów w Europie osiągnie 200 000 w tym roku, wzrastając do niemal miliona jednostek do końca 2022 roku, podczas gdy rynek crossoverów ma również nadal się rozwijać w nadchodzących latach. e-Niro jest wyraźnym dowodem postępu, jaki Kia poczyniła w dostarczaniu komfortowych, praktycznych i przyjemnych w prowadzeniu pojazdów, które wyznaczają nowe standardy w zakresie jazdy bezemisyjnej.”

Kia e-Niro dołącza do istniejących wariantów Hybrydowego i Plug-in Hybrydowego tego modelu, których sprzedaż na całym świecie przekroczyła 200 000 od wprowadzenia Niro w 2016 roku. Do tej pory Europa odpowiadała za sprzedaż ponad 65 000 hybrydowych crossoverów.

Kia e-Niro (2019)
2019 Kia e-Niro
e-Niro będzie drugim globalnie sprzedawanym elektrycznym pojazdem Kia po modelu Soul EV. Nowy model zadebiutował w Europie na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2018 roku i trafi do sprzedaży na wybranych rynkach europejskich pod koniec 2018 roku.

Futurystyczny design inspirowany koncepcją Niro EV z 2018 roku

Zaprojektowany w centrach projektowych Kia w Kalifornii, USA i Namyang, Korea, e-Niro łączy praktyczność i atrakcyjność crossovera w smukłej, aerodynamicznej sylwetce o subtelnie wyrzeźbionych powierzchniach. Samochód pokazuje, że w poszukiwaniu większej efektywności na drodze, nabywcy pojazdów elektrycznych nie muszą rezygnować z emocjonującego designu ani wszechstronności crossovera.

Kia e-Niro wyróżnia się na tle istniejących modeli Niro Hybrid i Niro Plug-in Hybrid szeregiem ekskluzywnych cech projektowych. Inspirując się koncepcją Niro EV zaprezentowaną na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas w 2018 roku, zewnętrzna część oparta jest na koncepcie 'Czystego i zaawansowanego’ designu. Jego futurystyczny i aerodynamiczny grill 'tygrysich oczu’ posiada zintegrowany port ładowania, z podniesionym logo Niro. Przeprojektowane wloty powietrza i nowe diodowe światła dzienne w kształcie strzały łączą się z niebieskimi akcentami, aby jeszcze bardziej podkreślić jego wyróżniający się wygląd.

Zamknięty grill 'tygrysich oczu’ umieszczony jest w nowym przednim zderzaku, co nadaje samochodowi wyraźną tożsamość rodzinną, wspomagając jednocześnie osiągi aerodynamiczne oraz nadając smukły i celowy charakter przodu pojazdu.

W profilach, smukła linia boczna, zwężające się tylne okna oraz solidna linia progów pomagają podkreślić i wydłużyć sylwetkę samochodu, zapewniając jednocześnie większą przestrzeń dla muskularnych nadkoli. e-Niro porusza się na nowych 17-calowych aluminiowych kołach o diamentowym wykończeniu w dwóch kolorach, z systemem rekuperacji energii Kia.

Z tyłu, przeprojektowane tylne zderzaki mają podobne niebieskie akcenty, co z przodu samochodu. Odważny design tylnych świateł LED nadaje e-Niro ten sam wyraźny i rozpoznawalny podpis tylnych świateł, co jego hybrydowe i plug-in hybrydowe odpowiedniki.

Kia e-Niro jest dostępna w wyborze dziesięciu nowoczesnych kolorów – paleta odważnych lub bardziej neutralnych odcieni, które podkreślają ekologiczny design samochodu i uzupełniają niebieskie akcenty zdobiące jego nadwozie.

Nowoczesne wnętrze z dedykowanymi technologiami napędu elektrycznego i funkcjami crossovera

Wewnątrz Kia e-Niro, kabina łączy nowoczesny design z przestronnością i technologiami, które uzupełniają jego bezemisyjny napęd. Wnętrze wyróżnia się na tle innych modeli Niro dzięki nowym cechom i elementom designu.

Design konsoli centralnej jest największą zmianą w e-Niro, w której w pełni elektryczny napęd eliminuje potrzebę tradycyjnej dźwigni zmiany biegów. Fizyczna skrzynia biegów została zastąpiona nowym dialem rotacyjnym zmiany biegów 'shift-by-wire’. Dial zmiany biegów umieszczony jest na osobnym, wysoce ergonomicznym panelu, który wystaje z podstawy centralnego podłokietnika. Oprócz diala rotacyjnego, nowy panel zawiera również przyciski do elektronicznego hamulca ręcznego, podgrzewanych i wentylowanych siedzeń, podgrzewanej kierownicy, selektora trybów jazdy, czujników parkowania oraz funkcji 'Auto Hold’ hamulca Niro. Nowy panel nie wymaga dużego tunelu skrzyni biegów, co pozwala projektantom Kia stworzyć większy obszar do przechowywania u podstawy konsoli centralnej.

Deska rozdzielcza ma jasnoniebieskie akcenty wokół otworów wentylacyjnych, nawiązując do akcentów znajdujących się na zewnątrz samochodu. Kabina wykończona jest w wyborze materiałów tekstylnych i sztucznej skóry, pełnej sztucznej skóry lub prawdziwej skóry. W każdej wersji dostępna jest w kolorze czarnym lub ciemnoszarym, lub w dedykowanym nowym schemacie kolorystycznym wnętrza Kia e-Niro z czarnym wykończeniem i jasnoniebieskimi przeszyciami, nawiązującymi do kolorowych akcentów na zewnętrznej stronie pojazdu. W samochodach wykończonych skórą i sztuczną skórą, perforowana tapicerka ma intensywny niebieski wkład, co dodatkowo podkreśla niebieskie detale w kabinie oraz na zewnątrz samochodu.

Nowy system oświetlenia nastrojowego oświetla konsolę centralną i dial zmiany biegów delikatnym światłem, w jednym z sześciu kolorów – białym, szarym, brązowym, czerwonym, zielonym i niebieskim. Nowe, wysokopołyskowe czarne i niebieskie akcenty również zdobią drzwi e-Niro, co dodatkowo podkreśla futurystyczną atmosferę kabiny. Półka u podstawy panelu wskaźników ma gumowaną powierzchnię o wysokim chwycie, aby utrzymać smartfona kierowcy na swoim miejscu. Kupujący mogą zamówić tę półkę z opcjonalną bezprzewodową ładowarką do smartfona.

7-calowy ekran dotykowy HMI (interfejs człowiek-maszyna) w centrum deski rozdzielczej oferuje szereg funkcji specyficznych dla nowych elektrycznych pojazdów Kia. Umożliwia właścicielom lokalizację pobliskich punktów ładowania oraz monitorowanie poziomu pozostałego naładowania i zasięgu. Pozwala także właścicielom ocenić swój trip i całkowitą redukcję CO2 z jazdy e-Niro w porównaniu do samochodu benzynowego o podobnym rozmiarze. HMI pozwala właścicielom ustawić przybliżony czas wyjazdu na swoją następną podróż, umożliwiając samochodowi podgrzanie się do określonej temperatury przed wyjazdem kierowcy. Funkcja zarządzania ładowaniem inteligentnie zarządza również przepływem energii do akumulatora podczas ładowania, aby pomóc wydłużyć jego żywotność.

Kolorowy wyświetlacz LCD zestawu wskaźników kierowcy – również o szerokości 7,0 cala – pokazuje informacje o jeździe i naładowaniu akumulatora w ruchu. Wyświetlacz ocenia również styl jazdy osoby za kierownicą, przypisując procent do ilości 'ekonomicznej’ jazdy, jaką udało się osiągnąć w każdej podróży. Dla kierowców, którzy wolą korzystać z niskiego środka ciężkości samochodu i natychmiastowego przyspieszenia, wyświetlacz pokazuje również, jaki procent podróży został pokonany w 'dynamicznej’ jeździe.

W górnej części deski rozdzielczej zainstalowana jest lampa, której światło informuje, czy akumulator ładowany jest czy jest już w pełni naładowany po podłączeniu. Umożliwia to właścicielom szybkie sprawdzenie statusu ładowania samochodu na pierwszy rzut oka.

Kiedy Niro został wprowadzony na rynek w 2016 roku, jego nowa platforma została zaprojektowana tak, aby pomieścić różnorodne zaawansowane układy napędowe. Wprowadzenie napędu elektrycznego miało minimalny wpływ na pakowanie i wszechstronność, co oznacza, że Kia e-Niro oferuje większą praktyczność i wszechstronność w projektowaniu niż wiele innych pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Jego rozstaw osi wynoszący 2700 mm zapewnia wszystkim pasażerom dużą przestrzeń na nogi, podczas gdy przestrzeń i poczucie przestronności są wzmocnione przez jego konstrukcję crossovera. Jego nadwozie ma szerokość 1805 mm i wysokość 1560 mm, co zapewnia maksymalną przestrzeń na głowy i ramiona w całej kabinie. Przy długości 4375 mm oferuje większą przestrzeń bagażową – 451 litrów (VDA) – niż wiele innych pojazdów plug-in i elektrycznych. Bagażnik ma dedykowany obszar do przechowywania pod podłogą, zapewniając miejsce dla właścicieli na przechowywanie kabla do ładowania.

Zasięg jazdy 301 mil dzięki następnej generacji w pełni elektrycznemu układowi napędowemu

Kia e-Niro został zaprojektowany, aby połączyć inspirujący design crossovera z długodystansową, bezemisyjną jazdą oraz przyjemnymi osiągami. Osiąga to dzięki układowi elektrycznemu nowej generacji, wykorzystującemu nowe technologie produkcyjne opracowane specjalnie dla elektrycznych pojazdów Kia.

e-Niro oferuje kupującym przekonującą alternatywę dla kompaktowych crossoverów napędzanych tradycyjnymi silnikami spalinowymi na benzynę czy diesel. Daje właścicielom możliwość odbycia zarówno długich podróży, jak i codziennych dojazdów z zerową emisją i ultraniskimi kosztami eksploatacji.

W Europie Niro będzie wyposażony w akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności 64 kWh. W cyklu WLTP zasięg wynosi ponad 301 mil (485 kilometrów) na jednym ładowaniu, produkując zerową emisję CO2 na drodze. W cyklu WLTP w mieście, Kia e-Niro jest w stanie przejechać do 382 mil (615 km). Kupujący będą również mogli zlecić e-Niro z akumulatorem 39,2 kWh, z zasięgiem do 193 mil (312 kilometrów) na jednym ładowaniu w cyklu WLTP. Podłączony do szybkiej ładowarki 100 kW, czas ładowania akumulatora e-Niro z 20% do 80% wynosi zaledwie 42 minuty.

Modele wyposażone w akumulator 64 kWh są połączone z silnikiem 150 kW (204 KM), produkującym moment obrotowy 395 Nm, co umożliwia Kia e-Niro przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy. Standardowy akumulator 39,2 kWh jest dopasowany do silnika 100 kW (136 KM), również produkującego moment obrotowy 395 Nm, przyspieszając do 100 km/h ze stanu spoczynku w 9,8 sekundy. Podobnie jak warianty Niro Hybrid i Plug-in Hybrid, nowy model elektryczny ma napęd na przednie koła.

Technologie pozyskiwania energii i asystent do przewidywania jazdy

e-Niro dostarcza właścicielom szereg technologii, które zwiększają efektywność akumulatora i poprawiają zasięg pojazdu.

Technologia rekuperacji energii pozwala Niro pozyskiwać energię kinetyczną i ładować akumulator podczas jazdy na luzie lub hamowania, podczas gdy System Asystenta Ekologicznej Jazdy (Eco DAS) zapewnia kierowcom inteligentne wskazówki dotyczące bardziej efektywnej jazdy. Eco DAS obejmuje Kontrolę Wskazania Luzem (CGC) i Przewidywanie Kontroli Energii (PEC), umożliwiając kierowcom maksymalizację zasięgu pojazdu poprzez sugerowanie, kiedy zwolnić lub hamować.

CGC informuje kierowców o najlepszym czasie, aby zdjąć nogę z gazu i coastować w kierunku skrzyżowania, pozwalając akumulatorowi na regenerację podczas spowolnienia silnikiem. Działa przy określonych prędkościach, gdy ustawiony jest cel nawigacji, system informuje kierowców o chwilach na coastowanie za pomocą małej ikony na zestawie wskaźników oraz dyskretnego dźwiękowego ostrzeżenia.

Chociaż elektryczny silnik nie wymaga skrzyni biegów, samochód wciąż ma parę metalowych łopatek za kierownicą. Te łopatki pozwala kierowcom wybrać spośród trzech poziomów rekuperacji energii. Im wyższy poziom rekuperacji wybierze kierowca, tym więcej energii rekuperacyjne hamulce próbują pozyskać.

Elektryczny hamulec ręczny Niro (EPB) jest obsługiwany przez przycisk na nowym panelu konsoli centralnej. Kierowca może ręcznie zastosować hamulec ręczny po zatrzymaniu. Przy ruszaniu, EPB automatycznie się wyłącza, umożliwiając płynne ruszenie.

System ogrzewania akumulatora został również zamontowany w e-Niro, zaprojektowany w celu izolacji i ogrzania akumulatora podczas podłączenia pojazdu, minimalizując negatywne skutki niskich temperatur.

Kia e-Niro jest również wyposażona w zaawansowaną pompę ciepła, która czerpie energię cieplną z systemów klimatyzacji i elektrycznych. Zamiast polegać wyłącznie na energii akumulatora do ogrzewania kabiny, pompa ciepła recyklinguje tę energię cieplną, aby poprawić efektywność systemu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) samochodu. System składa się z kompresora, parownika i skraplacza, które zwiększają zdolność samochodu do efektywnego ogrzewania kabiny, minimalizując pobór energii z akumulatora. W rezultacie zwiększa to ogólny zasięg jazdy e-Niro.

e-Niro jest również wyposażona w system wyboru trybu jazdy, umożliwiający właścicielom dostosowanie swojego doświadczenia jazdy. Przełączając się między trybami Normal, Eco i Sport, system zmienia poziom wysiłku potrzebnego do kierowania samochodem, subtelnie zmieniając charakter napędu. Tryb Eco maksymalizuje potencjał dla większej efektywności paliwowej, ograniczając maksymalny moment i moc silnika, łagodząc reakcje na gaz i oferując bardziej zrelaksowane wprowadzenie do kierowania. Tryb Normal jest najbardziej odpowiedni do codziennej jazdy, łącząc wrodzoną efektywność i osiągi napędu z bezpośrednimi reakcjami na kierowanie i gaz. Tryb Sport poprawia reakcje na gaz i umożliwia maksymalne przyspieszenie, a także zwiększa ciężar kierownicy dla bardziej zdecydowanych reakcji na wprowadzenia kierowcy, co uwydatnia angażujący charakter prowadzenia Kia e-Niro.

Niski środek ciężkości z w pełni niezależnym zawieszeniem dla stabilnej jazdy i prowadzenia

Kia Niro została zaprojektowana od podstaw, aby pomieścić określoną gamę hybrydowych i w pełni elektrycznych układów napędowych. Jazda i prowadzenie Niro były więc zawsze łatwo dostosowywalne do wprowadzenia w pełni elektrycznego napędu.

Akumulator znajduje się nisko w nadwoziu, pomiędzy dwoma osiami, nadając crossoverowi środek ciężkości bardziej zbliżony do sedana lub hatchbacka. Dzięki stosunkowo szerokiemu rozstawowi, e-Niro oferuje kierowcom maksymalną stabilność i przyjemność z jazdy na krętych drogach oraz minimalne przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Samochód wyposażony jest w w pełni niezależne tylne zawieszenie, dostrojone do zapewnienia wysokiej stabilności i natychmiastowych reakcji prowadzenia oraz filtrowania małych wibracji przy wyższych prędkościach podczas poruszania się po złych nawierzchniach.

Rekuperacyjne hamulce e-Niro – 305 mm średnicy z przodu, 300 mm z tyłu – wykazują spójną, liniową deklację i uczucie hamowania, pozyskując energię kinetyczną na ładowanie akumulatora w ruchu.

Kia e-Niro jest dopracowana i cicha przy niskich prędkościach dzięki w pełni elektrycznemu napędowi. e-Niro szczyci się jeszcze niższym współczynnikiem oporu powietrza (0.29 Cd) niż modele Niro Hybrid i Plug-in Hybrid (0.30 Cd), tłumiąc hałas wiatru i zwiększając swoją efektywność aerodynamiczną. W tym pomagają szkło laminowane w szybie przedniej, osłona nad wycieraczkami, specjalnie profilowane obudowy lusterka bocznego oraz pokrywy otworów w relingach dachowych – które są płaskie na karoserii. Hałas drogowy jest jeszcze bardziej minimalizowany dzięki wysokiej izolacji sztywnych gumowych poduszek w przedniej ramie, wysokiej wytrzymałości stali w tylnych nadkolach, co redukuje drgania o wysokiej częstotliwości w okolicy tylnej części samochodu oraz dodatkowym materiałom izolacyjnym w słupkach A i B.

Zaawansowane systemy asystencji kierowcy

Dopasowując nowoczesny charakter swojego napędu, e-Niro oferuje kierowcom szereg zaawansowanych systemów asystencji kierowcy Kia, wspierających kierowców w różnych warunkach i sytuacjach, aby zminimalizować ryzyko kolizji.

Samochód jest standardowo wyposażony w Kia Vehicle Stability Management (VSM) dla maksymalnej stabilności podczas hamowania i pokonywania zakrętów. Jeśli VSM wykryje utratę przyczepności, wykorzystuje system Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC) samochodu oraz elektryczny układ kierowniczy, aby pomóc kierowcy utrzymać kontrolę.

Inne aktywne systemy bezpieczeństwa dostępne w e-Niro obejmują Ostrzeganie o Kolizji z Przodu z Asystentem Unikania Kolizji, Inteligentny Tempomat z funkcją Stop & Go, Wspomaganie Świateł Drogowych, Ostrzeganie o Uwagach Kierowcy oraz Asystenta Utrzymywania Linii. Asystent Utrzymywania Linii śledzi pojazdy przed samochodem w korku i wykrywa oznaczenia na drodze, aby utrzymać Kia e-Niro w swoim pasie na autostradzie. System kontroluje przyspieszenie, hamowanie i kierowanie w zależności od konwoju pojazdów przed nim, używając zewnętrznych czujników do utrzymania bezpiecznej odległości. Asystent Utrzymywania Linii działa w zakresie prędkości od 0 do 130 km/h.

Europejska sprzedaż rusza w 2018 roku z 7-letnią gwarancją na 100 000 mil

100 Kw FWD (136 KM)

ParametrWartość
Moc100 Kw @ - Rpm
136 Hp @ - Rpm
134 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy291 Lb-Ft @ 3600 Rpm
395 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyLithium-Ion Battery 39.2
PaliwoElektryczny
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówSingle Gear
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172.2 In (4374 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość61.4 In (1560 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3629 Lbs (1646 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Power PackLithium-Ion Battery
Nominal Capacity39.2 Kwh
Range193 Miles (310.6 Km)

150 Kw FWD (204 KM)

ParametrWartość
Moc150 Kw @ 3800-8000 Rpm
204 Hp @ 3800-8000 Rpm
201 Bhp @ 3800-8000 Rpm
Moment obrotowy291 Lb-Ft @ 3600 Rpm
395 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyLithium-Ion Battery 64
PaliwoElektryczny
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówSingle Gear
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość172.2 In (4374 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość61.8 In (1570 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/62.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3629 Lbs (1646 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Power PackLithium-Ion Battery
Nominal Capacity64 Kwh
Range301 Miles (484.4 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.