Range Rover Velar zadebiutował latem 2017 roku i wszedł na rynek z nazwą, która wcześniej była używana jedynie dla modelu prototypowego w 1969 roku.
W 2017 roku na całym świecie rosło zapotrzebowanie na luksusowe SUV-y. Range Rover miał już pełną gamę modeli, zaczynając od kompaktowego Evoque, przez Range Rover Sport, aż po majestatyczny Land Rover Range Rover. W przeciwieństwie do większych modeli, Velar nie był wyposażony w skrzynię biegów z niskim zakresem.
Velar znalazł się pomiędzy Evoque a Range Rover Sport. Reflektory oferowano w wersji LED. Miał bardzo nachyloną słupkę A i krótką szyberdach. Wyglądał jakby narodził się jako Range Rover Sport, a potem jego dach został oszlifowany. To prowadziło do mniejszych bocznych okien. Kluczki drzwi były schowane w linii z nadwoziem i wysuwały się tylko po odblokowaniu samochodu. Range Rover twierdził, że to środek bezpieczeństwa, aby nikt nie mógł chwycić klamek, gdy samochód stał na światłach.
Wnętrze Velara miało miejsce dla pięciu dorosłych pasażerów. W zależności od poziomu wykończenia, deska rozdzielcza mogła mieć trzy wyświetlacze. TFT dla zestawu wskaźników, kolejny dla systemu infotainment oraz trzeci do sterowania klimatyzacją.
Pod maską Velar oferował wybór silników diesla lub benzynowych, z czterema lub sześcioma cylindrami, połączonych z standardową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Land Rover Range Rover Velar wprowadza nowy wymiar glamour, nowoczesności i elegancji do rodziny Range Rover. Zaprojektowany, aby wypełnić lukę między modelami Range Rover Evoque a Range Rover Sport, Velar oferuje poziom luksusu, wyrafinowania i zdolności terenowych, jakich wcześniej nie widziano w segmencie SUV-ów średniej wielkości. To nowy typ Range Rovera dla nowego rodzaju klienta.
Dyrektor zarządzający Jaguar Land Rover UK, Jeremy Hicks, powiedział: „Nowy Range Rover Velar to oszałamiający dodatek do rodziny Range Rover, który wzbogaca linię modeli, która pierwotnie zdefiniowała segment luksusowych SUV-ów i nadal to czyni. Velar przynosi większy wybór dla nowych i istniejących klientów na rosnącym rynku SUV-ów. W zakresie designu, użytecznej technologii, nowych materiałów i legendarnej zdolności do poruszania się w terenie, Velar wyznacza nowe standardy. Cały zespół jest niezwykle podekscytowany wprowadzeniem nowego Range Rover Velar do klientów w całej Wielkiej Brytanii.”
Land Rover Range Rover Velar charakteryzuje się wizualnym podejściem redukcyjnym oraz starannością w każdym detalu, co rozwija DNA marki Range Rover.
Design Velara jest doskonale zbalansowany, od jego mocnych proporcji po ciągłą linię talii, a także napięte, zwężające się linie z tyłu. Generacyjny rozstaw osi znacząco przyczynia się do jego elegancji, zapewniając jednocześnie przestronne wnętrze.
Duże aluminiowe felgi, w szczególności modele o średnicy 22 cali, optymalizują oszałamiającą sylwetkę pojazdu, dodatkowo podkreślając dramatyczną obecność Velara.
Zaawansowana technologia odgrywa kluczową rolę w nowoczesnym designie: pełne reflektory LED są najcieńsze, jakie kiedykolwiek zastosowano w produkcyjnych pojazdach Land Rover. Chowane klamki drzwi podkreślają redukcyjną, rzeźbioną formę Velara i przyczyniają się do niskiego współczynnika oporu powietrza wynoszącego zaledwie 0,32 – to najbardziej aerodynamiczny Land Rover, jaki kiedykolwiek wyprodukowano.
Wnętrze Velara to elegancka prostota, wyrafinowanie i subtelność. Niezłomna wiara w redukcjonizm została w pełni zastosowana, z przełącznikami ograniczonymi do absolutnego minimum, by stworzyć spokojne schronienie.
Technologia umożliwiająca projektowanie została w pełni wykorzystana do stworzenia nowego systemu multimedialnego Touch Pro Duo, który jest centralnym punktem wnętrza Velara. Touch Pro Duo składa się z dwóch 10-calowych ekranów dotykowych w wysokiej rozdzielczości, zintegrowanych gładko za ukrytymi do momentu włączenia powierzchniami. Te smukłe, intuicyjne wyświetlacze działają harmonijnie z architekturą wnętrza, a jednocześnie dodają nowoczesnej estetyki, zgodnej z zewnętrznym designem pojazdu. Wszystko to jest równoważone przez praktyczność Velara: pojemność bagażnika wynosi imponujące 632 litry, w tym standardowe koło zapasowe o zmniejszonej średnicy w Wielkiej Brytanii.
Unikalny w swoim segmencie, Velar oferuje materiał siedzeń zrównoważony, premium tekstylny jako alternatywę dla skóry. Materiał Dapple Grey został opracowany we współpracy z firmą Kvadrat, wiodącym europejskim producentem wysokiej jakości tekstyliów designerskich, i jest uzupełniony wstawkami z Suedecloth w odcieniach Ebony lub Light Oyster.
Lekka, sztywna, intensywnie aluminiowa konstrukcja, wraz z podwójnym zawieszeniem przednim i tylnym Integral Link, stanowi doskonałą bazę dla zwrotnego prowadzenia, doskonałego komfortu jazdy i wyjątkowego wyrafinowania. Oferuje również wyjątkowy poziom ochrony w przypadku zderzenia, a Velar został zaprojektowany, aby spełniać najbardziej rygorystyczne przepisy testów zderzeniowych na całym świecie.
W połączeniu z kompleksowym systemem zabezpieczeń, który zawiera sześć poduszek powietrznych i zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, w tym automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, adaptacyjny tempomat z asystentem do jazdy w korku (standard w HSE) oraz adaptacyjny ogranicznik prędkości, Velar integruje najnowszą technologię bezpieczeństwa.
Velar charakteryzuje się zaawansowanym systemem napędu na wszystkie koła, powietrznym zawieszeniem na czterech rogach (dostępne w silnikach Diesla 300PS i Benzyna 380PS), klasą wiodącą prześwitem wynoszącym do 251 mm (213 mm z sprężynami śrubowymi), głębokością brodzenia do 650 mm (600 mm z sprężynami śrubowymi) i niezrównanym zestawem technologii trakcyjnych Land Rovera, w tym Terrain Response 2 (opcjonalne) oraz All Terrain Progress Control (opcjonalne). Velar – podobnie jak wszystkie modele Range Rover – oferuje światowej klasy zdolności terenowe.
Wyjątkowe osiągi i efektywność pochodzą z gamy sześciu silników benzynowych i wysokoprężnych, które są połączone z płynnie pracującymi ośmiobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów ZF oraz napędem na wszystkie koła z Inteligentną Dynamiką Napędu.
Czyste, wyrafinowane silniki Diesla Ingenium o czterech cylindrach są oferowane w wersjach 180PS i 240PS, które charakteryzują się niską emisją CO2 wynoszącą 142 g/km oraz wysokim momentem obrotowym wynoszącym 500 Nm. Te silniki wspierane są przez nowy, zaawansowany silnik benzynowy Ingenium o czterech cylindrach, który dostarcza moc 250PS i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy (0-60 mph w 6,4 sekundy). Jeszcze mocniejsza wersja 300PS tego silnika dołączy do gamy Velara później w 2017 roku.
Silnik V6 Diesla łączy niezwykłe 700 Nm momentu obrotowego dla swobodnego przyspieszenia i zdolności terenowych, a emisja CO2 wynosi zaledwie 167 g/km. Silnik V6 z kompresorem o mocy 380PS łączy ekscytujące osiągi z unikalnym brzmieniem i umożliwia Velarowi osiągnięcie 0-60 mph w zaledwie 5,3 sekundy (100 km/h w 5,7 sekundy) zanim osiągnie elektronicznie ograniczoną maksymalną prędkość 155 mph (250 km/h).
Główna gama Velar i Velar R-Dynamic składa się z wersji Standard, S, SE lub HSE. Klienci mogą także wybierać pakiety zewnętrzne Black oraz Luxury, aby uzyskać jeszcze bardziej wyróżniający się wygląd.
Najbardziej ekskluzywnym modelem Velara będzie First Edition, który będzie dostępny na całym świecie, ale tylko przez jeden rok modelowy. Jeszcze bardziej luksusowy niż wersja HSE, ten model jest napędzany wyłącznie przez silniki benzynowe i wysokoprężne V6 o pojemności 3,0 litra i oferuje bogaty zestaw dodatkowych funkcji w standardzie, w tym pełne wykończenie wnętrza z rozciągniętej skóry, które uzupełnia perforowane skórzane fotele Windsor w odcieniach Nimbus lub Ebony, system dźwiękowy Meridian Signature o mocy 1 600 W, reflektory LED Matrix-Laser oraz 22-calowe koła Split-Spoke z diamentowym wykończeniem.
Kolory lakieru zewnętrznego dla First Edition to Corris Grey, Silicon Silver i Flux Silver – unikalne satynowe wykończenie, które będzie dostępne tylko w First Edition przez pierwszy rok modelowy – które będą starannie nałożone ręcznie w Technicznym Centrum Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations w Wielkiej Brytanii.
Zaprojektowany i inżynieryjnie opracowany w ośrodkach rozwojowych Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, Velar będzie produkowany w zakładzie produkcyjnym firmy w Solihull. Trafi do sprzedaży w połowie lipca 2017 roku w Wielkiej Brytanii i Europie oraz w ponad 170 rynkach na całym świecie.
Land Rover Range Rover Velar wnosi nowy wymiar glamour i elegancji do rodziny Range Rover. Zaprojektowany, aby wypełnić lukę między Range Rover Evoque a Range Rover Sport, to nowy typ Range Rovera dla nowego pokolenia klientów.
Doskonale dobrane proporcje, precyzyjna realizacja
Velar jest od razu rozpoznawalny jako Range Rover i radykalny w swojej interpretacji DNA marki. Ten średniej wielkości luksusowy SUV zdefiniowany jest przez formalne, mocne objętości, które są w piękny sposób zbalansowane przez zoptymalizowane proporcje. Duże koła – o średnicy do 22 cali – pomagają zdefiniować oszałamiającą sylwetkę, jednocześnie wzmacniając dramatyczną obecność Velara.
Unoszący się dach i klapa silnika typu clamshell dostarczają wyraźnych odniesień do jego linii, wizualnie wzmacniając przynależną do klasy zdolność do poruszania się w terenie, z której wszystkie Range Rovery są znane. Rozstaw osi wynoszący 2874 mm (Evoque: 2660 mm; Range Rover Sport: 2923 mm) podkreśla wizualną długość Velara i przyczynia się do wyjątkowo przestronnego wnętrza oraz bagażnika – który ma pojemność 558 litrów (w tym standardowe koło zapasowe o zmniejszonej średnicy). Ciągła, wznosząca się linia talii i tapering balkonu równoważą formalną elegancję z wyważoną, sportową posturą.
Krótkie przednie zwisy i supercienkie reflektory LED dodatkowo minimalizują ciężar wizualny. Dłuższy tylny zwis zapewnia równowagę i podkreśla imponującą długość Velara, a jego kształt charakteryzuje się wyraźnym wygięciem, co dodaje mu muskularnego wyglądu. Podwójne wykończenia rur wydechowych doskonale wkomponowują się w tylny zderzak, a ich subtelny design nawiązuje do mocy i osiągów Velara.
Piękne detale, zaawansowana technologia
Wyprostowana, śmiała grafika z przodu i długi kaptur nadają ton dla zewnętrznego języka projektowania Velara. Forma dominującej, dumnej kratki jest podkreślona smukłymi reflektorami LED, które dostarczają zdecydowanej, wąskiej wizualnej sygnatury. Wyraźne wloty powietrza w przednim zderzaku i subtelna osłona podwozia sugerują zarówno osiągi Velara, jak i jego zdolności do poruszania się w trudnym terenie.
Szybko nachylony kąt szyby frontowej przecina linię osi przedniej i przechodzi w projekt unoszącego się dachu Range Rovera, który można zamówić w kolorze nadwozia lub opcjonalnych, kontrastowych wykończeniach Narvik Black. Opcje stałego i przesuwanego panoramicznego dachu podkreślają wyjątkową przestronność wnętrza Velara, pozwalając naturalnemu światłu swobodnie wpadać do środka.
Czysta, prosta, ale silna forma boków nadwozia jest dowodem długiej historii Range Rovera w zakresie lekkiej konstrukcji aluminiowej. Czyste, nieozdobione powierzchnie są przerywane silną linią ramienia tuż pod szkłem, podczas gdy cienka, łagodnie zakończona czarna grafika elegancko owija dolną część nadwozia.
Wloty wentylacyjne, które zaczynają się w linii z osią przednią, płyną wstecz do drzwi przednich, podkreślając dynamiczny charakter Velara.
Niezłomny nacisk na czyste, proste linie sprawił, że osiągnięcie bardzo ciasnych szczelin panelowych stało się wyzwaniem, które zespoły projektowe i inżynieryjne zrealizowały z absolutną precyzją.
Chowane klamki drzwi – pierwsza w historii Range Rovera – podkreślają, jak uderzający design Velara jest możliwy dzięki technologii. Klamki, które mają subtelne podświetlenie LED, szybko wysuwają się po odblokowaniu drzwi za pomocą kluczyka lub naciśnięciu dyskretnego przycisku wbudowanego w klamkę, a podczas otwierania drzwi elegancko przechylają się do przodu.
Po zamknięciu samochodu klamki bezproblemowo chowane są do drzwi, lub przy prędkości powyżej 5 mph (8 km/h), co poprawia efektywność aerodynamiczną i zwraca jeszcze większą uwagę na wyraźnie czystą, nieprzerwaną formę boków nadwozia.
Każdy Velar wyposażony jest w reflektory LED w standardzie. Oprócz doskonałego oświetlenia i efektywności energetycznej w porównaniu do lamp Bi-Xenon, technologia LED umożliwiła projektantom stworzenie najcieńszych zespołów reflektorów, jakie kiedykolwiek zastosowano w produkcyjnym Land Roverze. Dramaturgicznie otaczają one przód pojazdu; czarna grafika w całej długości podkreśla ich wąski kształt. Wyraziste światła do jazdy dziennej wzmacniają asertywną obecność drogową, jaką posiadają wszystkie pojazdy Range Rover.
Dostępne są cztery różne wzory reflektorów LED, w tym pionierskie w segmencie reflektory Matrix-Laser LED. Lasery zapewniają jeszcze lepszą widoczność w nocy, wydłużając zasięg pełnego światła do 550 metrów. System adaptacyjnego oświetlenia przedniego dopasowuje strumień światła do kąta kierownicy, podczas gdy technologia matrycowa selektywnie wygasza poszczególne diody LED, aby zapewnić optymalną dystrybucję światła i umożliwić użycie pełnego strumienia światła bez oślepiania nadjeżdżających pojazdów.
Reflektory Matrix-Laser LED wyróżniają się również charakterystycznymi światłami dziennymi oraz animowanymi kierunkowskazami, które przesuwają się w kierunku zamierzonym przez podróż, co poprawia bezpieczeństwo.
Cienkie reflektory LED dodatkowo wzmacniają technologię Velara i są perfekcyjnie zintegrowane w dolnej czarnej linii, która otacza nadwozie.
Reflektory LED z tyłu są porównywalne z wyrafinowaniem reflektorów przednich, mają przyciągający wzrok, trójwymiarowy wygląd. Uzupełnia je pełnokolorowa lampka stopu: ukryta do momentu włączenia, z przezroczystą soczewką, wykorzystuje technologię prowadzenia światła z wbudowaną mikrooptyką, aby stworzyć gładkie, jednorodne światło. LED-owe światła przeciwmgielne z tyłu wkomponowują się w opadającą czarną grafikę kontrastową, gdy osiągają tył pojazdu, i są widoczne z boku.
Dostosowanie idealnego wyglądu
Wybór wykończeń zewnętrznych wzbogaca możliwości wyboru klientów i czyni Velara jeszcze bardziej charakterystycznym. Modele R-Dynamic otrzymują unikalny, głębszy zderzak przedni z powiększonymi otworami dla lepszego chłodzenia i większej obecności wizualnej.
Detale w kolorze wypolerowanego miedzi przechodzą na ostrza przedniego zderzaka oraz wloty wentylacyjne, podczas gdy przednia kratka i wszystkie litery Range Rovera są wykończone w kolorze Shadow Atlas Silver. Opcja dachu w kolorze czarnym obniża wizualne centrum ciężkości i uzupełnia ciemne, satynowe koła.
Pakiety zewnętrzne Black i Premium zapewniają dodatkową wizualną różnorodność. Pakiet Black oferowany jest zarówno dla standardowych, jak i R-Dynamic, wprowadzając charakterystyczny Narvik Black do siatki kratki i obramowania, liter na klapie, wlotach wentylacyjnych, oknie na hol i dolnej części zderzaka. Dla wersji R-Dynamic, wloty wentylacyjne pod maską, wkładki zderzaka i zakończenia wydechu również będą w kolorze Narvik Black.
Pakiet Premium jest zarezerwowany ekskluzywnie dla standardowych wersji Velara i obejmuje dolne elementy wykończenia zewnętrznego w połyskującym Narvik Black, aby podkreślić eleganckie detale Velara. Dodatkowo, lampy przeciwmgielne, pokrywa na hak holowniczy w Narvik Black, obramowanie pokrywy w kolorze Indus Silver i dolne ostrza zderzaka w kolorze Atlas Silver kończą transformację.
Dostępne są różne kolory nadwozia: Fuji White, Narvik Black, Yulong White, Indus Silver, Corris Grey, Santorini Black, Kaikoura Stone, Byron Blue, Firenze Red, Aruba, Silicon Silver i Carpathian Grey.
Dla najwyższego premium wyglądu dostępne jest nowe, satynowe wykończenie lakieru Flux Silver, które jest dostępne wyłącznie dla modelu First Edition w pierwszym roku modelowym, z Wydziału Specjalnych Pojazdów Jaguar Land Rover, i nakładane jest w Technicznym Centrum Oxford Road. Zaawansowany lakier zawiera pigmenty metalizowane próżniowo, aby wzmocnić efekt zarówno światła, jak i cienia na eleganckiej, smukłej formie Velara.
Osiem charakterystycznych wzorów kół w rozmiarze od 18 do 22 cali z wyborem czterech wykończeń jest dostępnych. Modele standardowe są wyposażone w 18-calowe felgi aluminiowe, podczas gdy S przechodzi na 19-calowe, SE na 20-calowe, a HSE na 21-calowe. Wszyscy klienci mogą zamówić 22-calowe* felgi aluminiowe, które stanowią część kompleksowego standardowego wyposażenia modelu First Edition.
Wnętrze: spokojne schronienie
Odbijając napięty, nieskomplikowany i perfekcyjnie wykonany design zewnętrzny, wnętrze Land Rover Range Rover Velar jest dokładnie zaprojektowane, aby wprowadzać najnowsze technologie, które wzbogacają architekturę Range Rovera z nowym naciskiem na luksusowe materiały, wykwintne detale i wyjątkowe wyrafinowanie.
Umiejscowione w sportowej pozycji kierowcy, przednie siedzenia Velara łączą wydajny design z opulentnym komfortem, oferując do 20-stopniową regulację oraz funkcje podgrzewania, chłodzenia i masażu. Starannie zoptymalizowane pod kątem wagi i zaprojektowane z myślą o uwolnieniu dodatkowej przestrzeni wewnętrznej, siedzenia zostały również starannie ukształtowane, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie.
Tylne siedzenia 40:20:40 oferują również wyjątkowy komfort i dostępne są z opcjami ogrzewania i elektrycznej regulacji. Opcjonalny czterostrefowy system klimatyzacji i system jonizacji powietrza w kabinie sprawiają, że wnętrze Velara jest jeszcze bardziej komfortowe dla wszystkich pasażerów.
Mocna, pozioma belka panelu przyrządów stanowi kluczowy element architektury wnętrza Velara. Radośnie nachyla się w kierunku szyby przedniej, aby stworzyć najszerszy kąt w jakimkolwiek Land Roverze i podkreślić dynamiczne cechy jazdy Velara. Smukłe wloty powietrza wzmacniają redukcyjne, technologiczne wzornictwo Velara.
W centrum znajdują się dwa ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości 10 cali nowego systemu multimedialnego Touch Pro Duo. Cienka warstwa pojemnościowa precyzyjnie podąża za delikatną krzywizną panelu przyrządów, aby zapewnić gładką i doskonale dopasowaną powierzchnię. Integracja kontroli Terrain Response oraz Terrain Response 2 w Touch Pro Duo eliminuje tradycyjne pokrętła i twarde przyciski, tworząc dodatkową przestrzeń w konsoli środkowej i jeszcze bardziej podkreślając wizualnie redukcyjne podejście, które napędza każdy element designu Velara.
System multimedialny zawiera dwa wielofunkcyjne kontrolery obrotowe, które odznaczają się dotykową, gumową zewnętrzną powierzchnią, satynowymi chromowanymi obrzeżami oraz bezproblemowo zintegrowanymi ekranami wyświetlającymi. Kontroler transmisji obrotowej cicho unosi się z konsoli środkowej po uruchomieniu pojazdu.
Przed kierowcą znajdują się dwa analogu z wyświetlaczem TFT 5 cali między nimi lub, zgodnie z wyposażeniem standardowym od wersji SE w górę, 12.3-calowy interaktywny wyświetlacz dla kierowcy. Ten wirtualny, wysokiej rozdzielczości zestaw wskaźników dostarcza bogate doświadczenie technologiczne i pozwala kierowcy priorytetowo traktować kluczowe informacje: układ z dwoma wskaźnikami z panelem informacyjnym pośrodku, układ z jednym wskaźnikiem flankowanym podwójnymi wyświetlaczami informacyjnymi lub widok mapy w przypadku włączenia nawigacji.
Kluczowe informacje, takie jak prędkość, instrukcje nawigacji krok po kroku oraz ostrzeżenia dotyczące aktywnych systemów bezpieczeństwa, mogą być również wyświetlane kierowcy za pomocą najnowszego wyświetlacza przeziernego w pełnym kolorze. Wirtualne obrazy wyświetlane na przedniej szybie wydają się unosić się około dwóch metrów przed kierowcą, co pozwala szybko i łatwo przetwarzać informacje, pozostając jednocześnie skoncentrowanym na drodze przed sobą.
Kierownica wyposażona jest w dotykowe przyciski, które korzystają z opcji opartych na sytuacji i umożliwiają kierowcy programowanie konkretnych funkcji.
Autentyczne materiały, innowacyjne detale
Autentyczne materiały najwyższej jakości i nowoczesne wykończenia podkreślają luksusowy status Velara. Charakterystyczna pozioma architektura kokpitu jest uwidoczniona dzięki nowemu wytłoczonemu wzornictwu Cut Diamond, które przechodzi od panelu przyrządów przez ramy drzwi, aby podkreślić szerokość przestronnej kabiny.
Nowy design subtelnie odzwierciedla się w całym wnętrzu: fotele ze skóry Windsor i Premium Textile zawierają perforowane elementy, a motyw Cut Diamond stanowi integralną część struktury głośników ze stali nierdzewnej w systemach audio Meridian z 17 i 23 głośnikami.
Unikalny w segmencie luksusowych SUV-ów, innowacyjny materiał siedzeń Premium Textile jest oferowany jako alternatywa dla tapicerki skórzanej w pakiecie Interior Premium Textile. Opracowany we współpracy z Kvadrat, wiodącym europejskim producentem wysokiej jakości tekstyliów designerskich, ten zrównoważony materiał występuje w odcieniu Dapple Grey i zawiera tekstylny składnik z wełny, kontrastujący z wstawką Suedecloth dostępną w Light Oyster lub Ebony.
Włókna Suedecloth są produkowane z recyklingowanych butelek plastikowych i wytwarzane na teksturowany materiał bez włókien, który jest miękki w dotyku. Zaawansowany system powlekania zapewnia, że wnętrze Premium Textile spełnia najbardziej rygorystyczne testy Land Rovera pod kątem trwałości i może być łatwo czyszczone.
Modele standardowe wyposażone są w tapicerkę Suedecloth i Luxtec z charakterystycznym podwójnym szwem. Modele S i SE oferują wysokiej jakości perforowaną skórę z fakturą. Najwyższa wersja HSE jest wyposażona w luksusową, miękką, perforowaną skórę Windsor, która sięga do panelu przyrządów i ramek drzwi.
Perfekcyjnie zaprojektowane akcenty wykończenia podkreślają naturalny wygląd i teksturę autentycznych materiałów. Wybór obejmuje wykończenia z forniru Satin Blonde Linear, które jest jasne i ma nowoczesny, lekkki charakter, oraz prestiżowy Argento Pin-stripe, który jest odznaczony wysokim połyskiem i srebrnymi smugami, podkreślającymi usłojenie drewna. Inny wyróżniający element to wykończenie z włókna węglowego Copper weave, które powstaje poprzez tkanie włókna węglowego i miedzianych włókien razem pod wysokim połyskiem, co oznacza luksus sportowy.
Ambientowe oświetlenie LED rzuca delikatny blask na wnętrze, subtelnie podkreślając silne linie architektoniczne i autentyczne materiały, tworząc kojącą atmosferę. Opcjonalna technologia oświetlenia ambientowego umożliwia wybór spośród 10 różnych opcji kolorystycznych.
Wszechstronność
Choć wyrafinowanie jest priorytetem każdego wnętrza Range Rovera, wszechstronność pozostaje kluczową mocną stroną. Wrodzona efektywność pakowania, zaprojektowana w Lekko Aluminiowej Architekturze Velara, w połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 2874 mm, dostarcza wyjątkowej przestrzeni wewnętrznej dla wszystkich pasażerów.
Dzielony, przesuwany środkowy podłokietnik pozwala pasażerom w pierwszym rzędzie indywidualnie dostosować każdą połowę, a ukryta pod nim skrzynka zawiera uchwyt na napój i 4 litry przestrzeni do przechowywania. Inny uchwyt na napój znajduje się pod płaską pokrywą obok pokrętła transmisji obrotowej. Schowek, dostępny z opcją chłodzenia, zapewnia 7,5 litra miejsca na przechowanie.
Pasażerowie w pierwszym rzędzie mają dostęp do dwóch portów USB, a w całym pojeździe są trzy gniazda zasilania 12V do ładowania urządzeń mobilnych. Dodatkowe gniazdo 12V może być określone z przodu kabiny, wraz z dodatkowymi dwoma portami USB dla drugiego rzędu.
Głębokie, szerokie komory przechowywania w dolnych częściach drzwi zostały zaprojektowane, aby pomieścić butelki o pojemności 750 ml bez problemu. Konsola środkowa zapewnia dodatkowe miejsce za dolnym ekranem dotykowym – idealnym do ukrywania smartfonów i kluczy.
Bagażnik nie tylko oferuje imponujące 632 litry przestrzeni, ale dorównuje niektórym pojazdom w wyższych segmentach. Fotel drugiego rzędu 40:20:40 posiada otwór na narty, umożliwiający wprowadzanie długich przedmiotów, a z tylnymi siedzeniami złożonymi płasko, Velar zapewnia aż 1731 litrów przestrzeni ładunkowej o wymiarach 1795 mm długości i 1247 mm szerokości. Dźwignie zwalniające z tylnej części bagażnika są umieszczone w bagażniku, co umożliwia jeszcze łatwiejsze obniżenie tylnych siedzeń.
Opcja zasilanej gestem klapy bagażnika sprawia, że załadunek dużych lub ciężkich przedmiotów do bagażnika jest łatwiejszy i wygodniejszy: zamiast sięgać po klucz lub naciskać przycisk zwalniający na klapie bagażnika, klienci muszą jedynie wykonać gest kopnięcia pod tylnym zderzakiem: czujniki wykrywają ten ruch i otwierają klapę bagażnika.
Inną innowacyjną technologią zaprojektowaną w celu ułatwienia życia jest opcja klucza aktywności Land Rovera – wodoodporna, wstrząsoodporna bransoleta na nadgarstek z wbudowanym transponderem – która pozwala klientom cieszyć się sportami i aktywnościami na świeżym powietrzu, takimi jak bieganie, jazda na rowerze czy kajakarstwo, bez konieczności noszenia standardowego klucza.
Przytrzymywanie Klucza Aktywności blisko znaku Land Rover na klapie bagażnika jednocześnie blokuje pojazd i wyłącza wszelkie klucze pozostawione wewnątrz, więc można je bezpiecznie zostawić, ciesząc się aktywnym stylem życia. Klucz Aktywności nie ma baterii, więc nigdy nie trzeba się martwić o jego wymianę.
NOWOCZESNA TECHNOLOGIA
Technologia i innowacje definiują Velara, co ilustruje nowy, nowoczesny system multimedialny Touch Pro Duo.
Światowa premiera: system multimedialny Touch Pro Duo
Land Rover Range Rover Velar debiutuje z nowym systemem multimedialnym Touch Pro Duo, który jest najnowocześniejszym systemem opracowanym przez Jaguar Land Rover i jest naprawdę nowoczesny. Touch Pro Duo zawiera dwa 10-calowe ekrany dotykowe w wysokiej rozdzielczości, które stanowią centralny punkt pięknie minimalistycznej kabiny i łączą futurystyczne, eleganckie odczucie z intuicyjnym, interaktywnym interfejsem i bezkonkurencyjną wydajnością oraz funkcjonalnością.
Znajdujący się w poziomej belce panelu przyrządów, menu górnego ekranu podzielone jest na trzy panele dla nawigacji, multimediów i telefonu. Interakcja jest tak intuicyjna jak korzystanie z tabletu lub smartfona: przesuwanie po ekranie w celu zmiany menu, szczypanie, aby powiększyć lub pomniejszyć, oraz naciskanie i przewijanie po ekranie, aby przesunąć się po mapach.
Każda funkcja może być indywidualnie wybrana i wyświetlana na głównym ekranie, aby dostarczać bardziej szczegółowe informacje i opcje użytkownika. Panel boczny zapewnia dostęp do pięciu najczęściej używanych funkcji: nawigacji, multimediów, telefonu, wiadomości i pogody. Stały pasek menu w dolnej części ekranu zapewnia łatwy dostęp do menu głównego, ustawień pojazdu i systemów wspomagania parkowania.
Delikatnie zaokrąglony, aby idealnie dopasować się do otaczającej struktury, górny ekran może nachylać się o 30 stopni, pozwalając kierowcy ustawić go w idealnej pozycji. Ekran powraca do pozycji płaskiej po wyłączeniu zapłonu i automatycznie dostosowuje się do wcześniej wybranego kąta po ponownym uruchomieniu zapłonu.
Dolny ekran dotykowy jest zintegrowany w konsoli środkowej i zarządza funkcjami, w tym klimatyzacją i funkcjami Terrain Response. Aby obsługa była jak najłatwiejsza i intuicyjna, nie ma ruchomych obrazów ani skomplikowanych menu – ekran dotykowy zapewnia bezpośrednie wejścia do kontrolek temperatury siedzeń, na przykład.
Dwa ekrany dotykowe są uzupełnione przez dwa dotykowe kontrolery obrotowe. Mogą być przystosowane do wykonywania wielu funkcji, takich jak regulacja temperatury powietrza w kabinie, opcjonalne ustawienia masażu foteli lub tryb Terrain Response. Pomiędzy nimi znajduje się pokrętło do kontrolowania systemu audio.
Rząd dotykowych przełączników jest umiejscowiony poniżej pokręteł, aby kontrolować maksymalne ustawienia klimatyzacji i odmrażania, a także funkcje dynamicznej kontroli stabilności i kontroli zjazdu ze wzgórza. Gdy nie są używane, oświetlają się na biało, w momencie wciśnięcia przyciski oświetlają się na pomarańczowo.
Redukcyjny design Touch Pro Duo oraz wyjątkowa wydajność są wspierane przez najnowsze technologie. Ekrany HD wykorzystują optyczne wiązanie, aby umożliwić zakrzywioną powierzchnię, jednocześnie dostarczając wyjątkową jakość obrazu: zawieszenie płaskiego wyświetlacza TFT w optycznej żywicy eliminuje luki powietrzne, które mogą powodować odbicia i obrazy paralaksy.
Procesor Intel quad-core, szybki 60 GB dysk SSD oraz ultra-szybka sieć Ethernet są sercem światowej klasy wydajności i funkcjonalności Touch Pro Duo i w połączeniu z designem wyświetlacza dotykowego oraz pokrętłami dostarczają niezrównane doświadczenie użytkownika.
Łączność
Touch Pro Duo jest także zaprojektowany, aby utrzymać Cię w kontakcie, a jego złącze Micro SIM 4G umożliwia korzystanie z wielu funkcji, usług lokalizacyjnych oraz funkcji, które sprawiają, że każda podróż jest łatwiejsza, bardziej przyjemna i bardziej relaksująca (standard w S i wyżej).
Korzystaj z wyszukiwania online, aby znaleźć swoje miejsce docelowe, a system może również powiedzieć Ci, czy masz wystarczającą ilość paliwa, aby zakończyć podróż. Jeśli nie, zostaniesz powiadomiony, a stacje paliw na trasie, które są w zasięgu, zostaną pokazane na mapie – wystarczy dotknąć jedną, aby ustawić ją jako punkt pośredni. Ceny paliwa mogą być również wyświetlane, a także marka stacji paliw.
Informacje o ruchu w czasie rzeczywistym pomagają unikać korków i planować alternatywne trasy. Ale jeśli napotkasz opóźnienia, tryb Share ETA systemu Touch Pro Duo może wysłać Twoją lokalizację oraz przewidywany czas dotarcia do wybranych kontaktów za pośrednictwem e-maila lub wiadomości tekstowej. Jeśli czas podróży się wydłuży, system może automatycznie wysyłać dalsze aktualizacje.
Tryb dojazdowy uczy się Twojej codziennej trasy, aby, korzystając z informacji drogowych historycznych i rzeczywistych, sugerować alternatywne trasy i pomóc dotrzeć na czas.
Kiedy zbliżasz się do celu podróży, tryb przybycia pokazuje interaktywny widok 360° Twojego celu obok głównej mapy wyświetlacza, używając obrazu na poziomie ulicy. Jeśli to konieczne, system może następnie znaleźć bliskie miejsce parkingowe i skierować Cię prosto do niego.
Aplikacja planowania trasy umożliwia zaplanowanie trasy z wyprzedzeniem na smartfonie, która następnie automatycznie zostanie przesłana do systemu, gdy znajdziesz się w pojeździe. A ponieważ Touch Pro Duo zapewnia prawdziwe mapowanie od drzwi do drzwi, może pomóc Ci zrealizować końcowy etap podróży pieszo lub korzystając z transportu publicznego, bezproblemowo przenosząc wskazówki z powrotem na telefon po zaparkowaniu pojazdu.
W celu zwiększenia łączności Touch Pro Duo oferuje również hotspot Wi-Fi dla maksymalnie ośmiu urządzeń (dostępne w wersji S i wyżej) InControl Apps pozwala również właścicielom na dostęp do zgodnych aplikacji z urządzeń iOS i Android z użyciem górnego ekranu dotykowego.
Klienci mogą również zdalnie interagować z Velarem – z dowolnego miejsca na świecie. Aplikacja InControl Remote pozwala właścicielowi zablokować i odblokować pojazd, sprawdzić, ile paliwa jest w zbiorniku lub gdzie pojazd jest zaparkowany za pomocą smartfona lub smartwacha. Możliwe jest nawet uruchomienie silnika i zdalne ustawienie klimatyzacji lub ogrzewania postojowego.
Technologia Secure Tracker umożliwia właścicielowi śledzenie skradzionego pojazdu za pomocą aplikacji Land Rover na smartfonie. Jeśli pojazd jest włamywany lub przemieszcza się nielegalnie, aplikacja powiadomi kierowcę oraz centrum monitorowania, aby pomóc w zlokalizowaniu i odzyskaniu go jak najszybciej. Nawet jeśli pojazd zostanie skradziony za pomocą kluczy, właściciel może powiadomić centrum monitorowania śledzenia za pomocą aplikacji smartfonowej.
Kierowcy uzyskują dodatkowy spokój dzięki technologii SOS wzywania pomocy w nagłych przypadkach z automatycznym wykrywaniem kolizji i optymalną pomocą. W przypadku sytuacji awaryjnej, połączenie SOS powiadamia służby ratunkowe o lokalizacji pojazdu. Jeśli pojazd się zepsuje, optymalna pomoc przesyła dane GPS oraz diagnostykę pojazdu do firmy zajmującej się pomocą drogową.
Doskonały dźwięk
Oprócz oferowania niezrównanej łączności, Land Rover Range Rover Velar oferuje wybór czterech premium systemów audio, z których każdy jest opracowany, aby idealnie zintegrować się z kabiną Velara i dostarczyć wyjątkowej jakości dźwięku, w tym systemu Signature Sound System o mocy 1600 W, opracowanego we współpracy z renomowanymi brytyjskimi ekspertami audio Meridian.
Ten nowoczesny system dźwięku przestrzennego dostarcza niezrównane wrażenia dla wszystkich pasażerów za pośrednictwem 23 idealnie umiejscowionych głośników, wzbogaconych o cyfrowe dostrojone Audyssey MultEQ XTd i technologię przetwarzania dźwięku Trifield 3D. Połączenie to daje naprawdę immersyjne doświadczenie, które doskonale reprodukuje oryginalne nagranie.