2018 Maserati GranTurismo

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2018 Maserati GranTurismo

Przejdź do galerii zdjęć2018 Maserati GranTurismo

Włoski producent samochodów odświeżył model GranTurismo na rok 2018, a oprócz wycofania starszego silnika 4.2-litra, dodał także nowe ulepszenia zewnętrzne i wewnętrzne.

Centrum Stylu Maserati miało trudne zadanie, aby odświeżyć wygląd samochodu, nie psując pięknych linii stworzonych przez Jasona Castriotę w Pininfarina Design Studio. W rezultacie artyści pracujący dla producenta wprowadzili subtelne zmiany w reflektorach i nadwoziu. Ponadto wnętrze samochodu otrzymało sporo nowoczesnych technologii, zwłaszcza w systemie infotainment, który dostosowano do standardów 2018 roku w całej gamie. Najważniejsza zmiana miała miejsce pod maską, gdzie Maserati porzuciło poprzedni silnik V8 o przekroju krzyżowym 4.2-litra na nowy, 4.7-litrowy silnik, który początkowo został wprowadzony przez producenta w 2012 roku w wersji GranTurismo S.

Choć odświeżenie wyglądu samochodu było trudne ze względu na już dobrze zaprojektowany kształt, styliści Maserati wciąż mogli dodać nowe linie i poprawić przednią część GranTurismo, projektując na nowo reflektory. Miały one ten sam kształt, ale ich wnętrze było inne, z nowymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej i żarówkami Bi-Xenon. Zderzak mieścił prominentną główną kratkę ozdobioną chromowanymi detalami i wertykalnymi szczelinami, w której centralnie umieszczono logo Trident. W przeciwieństwie do wcześniejszej wersji, nowa była bardziej kanciasta, z ostrzejszymi liniami niż wcześniej. Dodatkowo po bokach kratki znalazła się para dużych otworów wentylacyjnych, a poniżej zderzaka model 2018 Maserati GranTurismo wyposażono w nowy spojler.

Profil nowego GranTurismo zawierał nowe ozdoby trzech wentylacji na przednich błotnikach. Dodatkowo samochód posiadał otwory wydechowe za nadkolami, podobne do tych z wersji MC Stradale. Inną subtelną zmianą były nowe kształty progów, które miały nową formę i sportowy, podłużny zarys. Niezwykle, jak na ten segment samochodów grand touring, coupe Maserati dostępne było w 16 kolorach oraz miało 14 kół ze stopów lekkich w sześciu wzorach na liście opcji. Na końcu, z tyłu, Maserati zamontowało spojler na klapie bagażnika, a cały tylny zderzak został przekształcony. Teraz miał dyfuzor pod spodem i był otoczony parą okrągłych wydechów.

Wewnątrz, najważniejszą aktualizacją był nowy system infotainment. Zgodnie z trendami rynkowymi, wyposażony był w 8,4-calowy ekran dotykowy i wspierał funkcję mirroringu z Apple CarPlay i Android Auto. Z punktu widzenia luksusu, Maserati GranTurismo 2018 było dostępne w sześciu wykończeniach wnętrza, od włókna węglowego po czarny fortepian i orzech. Aby jeszcze bardziej uprzyjemnić jazdę, Maserati dodało nowy system dźwiękowy Harman Kardon premium. Producent oferował również fotele tapicerowane skórą Poltrona Frau i Alcantarą dla jeszcze bardziej wyszukanej estetyki, a te materiały zastosowano także na tylnej kanapie, aby dwie dorosłe osoby mogły komfortowo usiąść.

Pod maską, główna różnica dotyczyła nowego silnika V8 o pojemności 4.7-litra, który został przeniesiony z Ferrari. Był on sparowany z automatyczną skrzynią biegów ZF o sześciu przełożeniach, która przekazywała moc na tylne koła. W przeciwieństwie do wcześniejszego silnika 4.2-litra, który generował 405 PS (400 hp), nowy model dysponował mocą 460 PS (454 hp). Silnik, ręcznie montowany, został opracowany i wyprodukowany przez inżynierów Ferrari w fabryce w Maranello.

Ikoniczny Maserati GranTurismo przeszedł znaczącą modernizację na rok 2018. Do najważniejszych zmian należy:

Udoskonalenia klasycznego designu Pininfariny
Bardziej aerodynamiczna stylistyka nadwozia
Dwie wersje: Sport i MC
Intuicyjny nowy interfejs kierowcy oraz system infotainment
Wyprodukowano w Modenie

GranTurismo zaprojektowane przez Pininfarinę to model o historycznym znaczeniu, definiujący markę Maserati.

Luksusowe sportowe coupe dla czterech osób zostało zaprojektowane jako ultra-nowoczesna interpretacja naszego pierwszego produkcyjnego grand tourera, eleganckiego Maserati A6 1500 z 1947 roku. Na przestrzeni lat GranTurismo stało się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów Maserati, dzięki swojemu niezmienionemu charakterowi GT.

Ten charakter doskonale wyraża niezwykle atrakcyjna kombinacja – śmiała, ale elegancka forma; ekscytujące, inspirujące osiągi silnika V8 z Maranello o naturalnym zasilaniu; oraz ręcznie wykonany komfort dzięki czterem indywidualnym siedzeniom Poltrona Frau®.

GranTurismo jest esencją tego, co oznacza grand touring dla Maserati.

GranTurismo, razem ze swoim rodzeństwem GranCabrio, jest montowane w historycznej fabryce Maserati Ciro Menotti w Modenie, zgodnie z najwyższymi standardami produkcji i kontroli jakości na świecie. Od 2007 roku sprzedano na całym świecie ponad 37 000 modeli GranTurismo i GranCabrio.

MY18, zmiany w stylizacji i interfejsie kierowcy

Linia modelowa GranTurismo została uproszczona na rok 2018 i będą oferowane dwie wyraźnie zdefiniowane wersje – Sport i MC. Model z silnikiem 4.2-litra został wycofany, podczas gdy Sport i MC dzielą tę samą jednostkę napędową oraz pakiety personalizacji wnętrza.

MC – co oznacza Maserati Corse – pełni ważną rolę ambasadora całej gamy Maserati, reprezentując długą i wspaniałą historię wyścigów tej firmy. Zastępując poprzedniego MC Stradale, oferuje szeroką gamę funkcji, które zostały już sprawdzone w innych modelach Maserati. Należą do nich pięć wybieralnych trybów pracy.

Jednostka V8 z naturalnym zasilaniem jest ręcznie montowana przez Ferrari w Maranello i waży tylko 175 kg. Silnik o pojemności 4.7 litra wyposażony jest w mokrą misę olejową i – ekskluzywnie dla Maserati – wał korbowy w układzie krzyżowym. Zapewnia to bezkonkurencyjną reakcję na gaz, charakterystykę swobodnych obrotów i emocjonujący dźwięk charakterystyczny dla marki Maserati.

Podczas odświeżenia MY18, ponadczasowy design Pininfariny spotkał się z najwyższym szacunkiem w Centrum Projektowym Maserati. Efektem jest, między innymi, lepsza aerodynamika i zgodność z najnowszymi regulacjami dotyczącymi bezpieczeństwa pieszych.

Nowe przednie i tylne zderzaki GranTurismo MY18 elegancko podkreślają wizualny wpływ oryginalnej, strikingowej stylizacji. Sport i MC dzielą te same podstawowe cechy, chociaż każda z wersji ma unikalne wstawki podkreślające jej charakter. Dodatkowo, reflektory każdego modelu zostały delikatnie zmodyfikowane na rok 2018, a nowa kamera parkingowa z tyłu została teraz zintegrowana.

Przedni zderzak posiada większą, heksagonalną kratkę z profilem „nos rekina” oraz chromowane wstawki wokół. Nowy przód inspirowany jest sensationanym modelem Alfieri Concept i dodaje efekt trójwymiarowego wyglądu. Taki design również pomaga zoptymalizować dystrybucję powietrza i zmniejszyć opór aerodynamiczny.

Boczne kanały powietrzne zderzaka, wprowadzone w modelu MC Stradale i przyjęte w całej gamie GranTurismo w 2012 roku, zostały zaprojektowane na nowo na rok 2018. Wizualnie przesuwając wagę pojazdu w kierunku przednich kół, nadają one większe poczucie stabilności dynamicznej, a także przyczyniają się do poprawy wydajności aerodynamicznej.

Centralny splitter to element, który najbardziej jasno odróżnia dwa modele. GranTurismo MC ma jeszcze bardziej wyraźny design, który dodatkowo akcentuje wyścigowe dziedzictwo. Nowy przedni zderzak i przeprojektowany splitter powietrza zmniejszają opór aerodynamiczny z 0.33 do 0.32.

GranTurismo MC, skoncentrowane na torze, jest standardowo wyposażone w karoserię z włókna węglowego w kolorze nadwozia. Zawiera również otwory wentylacyjne optymalizujące docisk. Ponadto, w przednich błotnikach znajdują się ikoniczne pionowe wloty powietrza, głębokie funkcjonalne progi boczne, tytanowe szczęki hamulcowe (czarne w wersji Sport) oraz 20-calowe, odlewane koła Trofeo Silver, które są teraz o 10% mocniejsze i lżejsze. Wyraźny tylny spoiler to kolejny dynamiczny akcent.

Reflektory na rok 2018 zachowały ten sam profil oraz funkcjonalność LED/Bi-Xenon, ale zostały delikatnie zmodyfikowane wewnętrznie. Obejmuje to przekształcone światła do jazdy dziennej LED, żłobioną obudowę w obszarze lamp Xenon oraz wytłoczone logo Maserati. Dodatkowo, reflektory wersji MC mają ciemniejszą wykończenie.

Choć smukła sylwetka GranTurismo pozostaje nietknięta, tylny zderzak został zaprojektowany na nowo, aby jeszcze lepiej podkreślić naturalną elegancję tego ikonicznego GT. Dzięki bardziej zgrabnemu i spójnemu designowi, nowy zderzak dodatkowo akcentuje wrażenie stabilności, dodając elegancki akcent do niezaprzeczalnej sylwetki samochodu.

Centralny dyfuzor jest specyficzny dla każdej wersji. GranTurismo Sport kładzie nacisk na elegancję, z owalnymi wlotami wydechowymi ukazującymi się na krawędziach zderzaka. GranTurismo MC jest zdecydowanie bardziej sportowe, z okrągłymi wlotami przechodzącymi przez centralny, przezroczysty dyfuzor. System wydechowy wersji MC jest lżejszy i ma całkowicie inny kształt i funkcję. W trybie sportowym zawór kieruje gazy wydechowe tak, aby całkowicie omijały tłumik. To zmniejsza ciśnienie wsteczne i tworzy oszałamiająco sportowy dźwięk.

Zewnętrzna część GranTurismo MY18 dostępna jest w 16 kolorach. Wprowadzono nowy kolor w trzech warstwach (Blu Assoluto), a cztery kolejne kolory w trzech warstwach są teraz dostępne w całej gamie. Oferowane jest 14 lekkich felg aluminiowych w sześciu wzorach, z których jeden jest z aluminium wykuwanego, a także pakiet zewnętrzny z włókna węglowego dla wersji Sport i MC.

GranTurismo MY18 jest wyposażone w nowe, lekkie opony Pirelli P Zero™ czwartej generacji. Przyczyniają się one do zmniejszenia masy nieresorowanej oraz lepszej wydajności zawieszenia i przyczepności opon. Nowe P Zero™ zostały zaprojektowane, aby poprawić odległości hamowania w warunkach suchych i mokrych, odpowiednio o 4% i 5%, a także poprawić przebieg o co najmniej 30%.

Eleganckie wnętrze GranTurismo oferuje niezrównany komfort dzięki czterem indywidualnym skórzanym siedzeniom Poltrona Frau® z wbudowanymi zagłówkami. Na rok 2018 deska rozdzielcza charakteryzuje się bardziej rzeźbionym designem w strefie pasażera, uzupełnionym w modnym stylu przez skórzane wykończenia.

Centralnym punktem deski rozdzielczej jest teraz wysokojakościowy, 8.4-calowy pojemnościowy ekran dotykowy z nowoczesnego systemu infotainment. System GranTurismo jest zgodny z tymi, które znajdują się w innych modelach Maserati i jest kompatybilny zarówno z funkcjami Apple CarPlay, jak i Android Auto.

Obydwa modele GranTurismo mają również teraz w standardzie system audio Harman Kardon Premium Sound.

Kontrola klimatu i ogrzewania siedzeń nie jest zintegrowana z funkcją ekranu dotykowego, chociaż obszar konsoli centralnej jest znacznie bardziej uporządkowany, z mniejszą liczbą przycisków niż wcześniej. Dolna konsola została przeprojektowana, aby pomieścić przyjazny w obsłudze, podwójny pokrętło – cecha standardowa we wszystkich modelach Maserati. Umieszczony obok dźwigni zmiany biegów, jest to komponent wysokiej jakości wykonany z aluminium. Grupa przycisków trybów jazdy znajduje się teraz przed dźwignią zmiany biegów.

Kolejnym ulepszeniem wnętrza jest nowy zegar Maserati z podwójnym cyferblatem, umieszczony w nieco bardziej wyeksponowanej pozycji na środku deski rozdzielczej.

Na rok 2018 dostępne są osiem kolorów wnętrza oraz pięć opcji wykończenia wnętrza – od włókna węglowego po czarny fortepian i orzechowatą briarwood. Wszystkie są dostępne w wersjach Sport i MC.

Atletyczny charakter GranTurismo MC jest jeszcze bardziej wyrazisty, gdy jest wyposażony w skórzaną wyściółkę Poltrona Frau® / Alcantara (opcjonalnie w amerykańskim rynku), łopatki zmiany biegów i perforowane pedały z aluminium. Fotele sportowe z włókna węglowego są dostępne jako opcja.

Maserati GranTurismo MY18

MC 4.7L V8 6AT RWD (460 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4691 Cm3
Moc338.3 Kw @ 7000 Rpm
460 Hp @ 7000 Rpm
454 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 4750 Rpm
520 Nm @ 4750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.7 Galony (85.9 L)
Prędkość maksymalna187 Mph (301 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość193.3 In (4910 Mm)
Szerokość75.4 In (1915 Mm)
Wysokość53.3 In (1354 Mm)
Rozstaw osi115.8 In (2941 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.32
Średnie spalanie16.4 Mpg Us (14.3 L/100Km)
Emisja CO2331 G/Km

Sport 4.7L V8 6AT RWD (460 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4691 Cm3
Moc338.3 Kw @ 7000 Rpm
460 Hp @ 7000 Rpm
454 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 4750 Rpm
520 Nm @ 4750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika22.7 Galony (85.9 L)
Prędkość maksymalna186 Mph (299 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość193.3 In (4910 Mm)
Szerokość75.4 In (1915 Mm)
Wysokość53.3 In (1354 Mm)
Rozstaw osi115.8 In (2941 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.32
Średnie spalanie16.4 Mpg Us (14.3 L/100Km)
Emisja CO2331 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.