Po stworzeniu modeli P1 i Senna, McLaren zaprezentował trzeci pojazd z serii Ultimate, Speedtail z 2018 roku, hypercar, który mógłby pokonać Bugatti w niemal każdej metryce wydajności, z wyjątkiem maksymalnej prędkości.
Kiedy brytyjski producent samochodów ujawnił model Speedtail, auto ujawniło wiele powiązań z jego przodkiem, ikonicznym McLarenem F1. I, podobnie jak jego sławny przodek, pojazd z 2018 roku posiadał zaawansowane technologie jak na swoje czasy, a jednocześnie był najszybszym McLarenem w historii, chociaż jego maksymalna prędkość przekroczyła F1 o zaledwie 7 mil na godzinę (10 kph). Jednak to nie był najważniejszy punkt. Szczegóły inżynieryjne sprawiły, że Speedtail wyróżniał się spośród innych bezpośrednich konkurentów. Nie był to koncept, w którym forma podążała za funkcją, ani odwrotnie; był najlepszym połączeniem obu światów, co żaden z jego konkurentów nie mógł osiągnąć.
Płynne kształty nadwozia zostały starannie zaprojektowane i przetestowane w tunelu aerodynamicznym na maksimum. Krótki przód, kształt kropli wody oraz długi tył, stąd nazwa Speedtail, stworzyły niezwykle niski współczynnik oporu powietrza. Z przodu, diodowe reflektory przypominały ten sam kształt, co te montowane w pozostałych pojazdach McLaren, a razem z bocznymi wlotami tworzyły kształt litery C. Pod zderzakiem, producent umieścił splitter z włókna węglowego z elementem w kształcie litery V pośrodku, który kierował powietrze w stronę bocznych wlotów. Z profilu, samochód miał unikalny, charakterystyczny wygląd z osłonami przykrywającymi przednie koła w celu obniżenia współczynnika oporu. Za nimi, na tylnej stronie błotników, producent umieścił otwory wentylacyjne, aby uwolnić ciśnienie wewnątrz nadkoli. Co więcej, wznosząca się, zakrzywiona linia nad nimi tworzyła element w stylu pontonu, który kontynuował kształt pojazdu ku tyłowi, a także formował górne boki tylnych błotników. Wreszcie, z tyłu, przedłużony zwis tylny zawierał funkcjonalny dyfuzor oraz zestaw finów i otworów wentylacyjnych, które również zmniejszały efekt przyziemienia.
Wewnątrz klienci mogli znaleźć kokpit w stylu McLaren F1. Fotel kierowcy znajdował się na środku, a po bokach, w zagłębionych pozycjach, były fotele pasażerów. Przed kierowcą znajdowała się cyfrowa tablica rozdzielcza, z lewej strony z ekranem dotykowym do klimatyzacji, a z prawej dotykowym panelem jednostki multimedialnej. Nad kierowcą umieszczono przyciski start/stop, selektory biegów (PRND) oraz przyciski szyb elektrycznych. Było to unikalne rozwiązanie, niespotykane w innych samochodach. Starannie wykonane elementy z włókna węglowego otaczały wnętrze, a McLaren wykorzystał ten materiał do siedzeń, paneli drzwiowych, łopatek zmiany biegów oraz kierownicy.
Jednak najważniejsza część Speedtail z 2018 roku znajdowała się pod osłoną silnika, umieszczoną za kabiną. Tam McLaren zainstalował hybrydowy system z silnikiem V8 o pojemności 4.0 litrów z podwójnym turbodoładowaniem, wspomaganym przez silnik elektryczny, który generował 1050 PS (1036 hp) i mógł przyspieszyć samochód od zera do 300 kph (186 mph) w zaledwie 12.8 sekundy. I to było szybsze niż jakikolwiek inny samochód produkcyjny na drodze.
McLaren Automotive zaprezentował oszałamiającą, aerodynamiczną sylwetkę oraz niezwykłe osiągi modelu McLaren Speedtail. To nowy rozdział w serii Ultimate od McLaren, a Speedtail jest pierwszym 'Hyper-GT’ od tej pionierskiej brytyjskiej firmy, znanej z produkcji luksusowych sportowych i super samochodów, które oferują niezwykłe doświadczenia z jazdy. McLaren Speedtail osiąga najwyższą maksymalną prędkość w historii McLarenów, wynoszącą 403 km/h (250 mph), a jednocześnie oferuje bezprecedensowe połączenie współczesnego rzemiosła, innowacji materiałowych i spersonalizowanego wykończenia. Stworzone zostaną tylko 106 sztuk, a wszystkie już zostały zarezerwowane, w cenie od 1,75 miliona funtów plus podatki.
„McLaren nigdy wcześniej nie zbudował pojazdu takiego jak Speedtail. Jako nasz pierwszy 'Hyper-GT’, McLaren Speedtail to ostateczny samochód drogowy McLaren; fuzja sztuki i nauki, łącząca zdumiewającą maksymalną prędkość z kultowym centralnym położeniem kierowcy i rzeczywiście pionierskim podejściem do personalizacji. Przełomowy hybrydowy układ napędowy znajduje się w lekkiej karoserii z włókna węglowego, przypominającej smukłe 'streamlinery’, które kiedyś ustanawiały rekordy prędkości, podczas gdy luksusowe, trzyosobowe wnętrze oferuje wspaniałe połączenie niesamowitych wrażeń z jazdy, niespotykanego indywidualizmu oraz innowacyjnych materiałów, które nigdy wcześniej nie były używane w drogowych pojazdach.” Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive.
Jako najsilniejszy i najbardziej aerodynamiczny McLaren, Speedtail może przekroczyć rekordową prędkość 243 mph legendarnego McLarena F1, co było możliwe dzięki intensywnej współpracy zespołów projektowych i inżynieryjnych McLarena, aby dostarczyć bezkonkurencyjne połączenie doskonałości aerodynamicznej, napędu i dynamiki. Co więcej, jest to pierwszy z 18 nowych samochodów lub ich wersji, które McLaren wprowadzi jako część swojego planu biznesowego Track25.
Kształt kokpitu w formie kropli oraz optymalizowana aerodynamicznie karoseria stanowią podstawę wyjątkowej efektywności oporu powietrza, a innowacyjne rozwiązania, takie jak statyczne pokrywy aerodynamiczne na przednich kołach z włókna węglowego, chowane cyfrowe kamery tylne (zamiast luster) oraz patentowane aktywne tylnie lotki, dodatkowo przyczyniają się do osiągnięcia ultraniskiego oporu.
Model McLaren Speedtail zbudowany jest na zamówionej strukturze McLaren Monocage z włókna węglowego i korzysta z lekkich rozwiązań inżynieryjnych, w tym całkowicie włókna węglowego, aluminiowego aktywnego zawieszenia i ceramicznych hamulców węglowych. Układ napędowy to pionierska hybrydowa jednostka benzynowo-elektryczna, rozwijająca łączną moc 1050 KM, wspierająca niesamowite osiągi.
Prędkość 403 km/h (250 mph) osiągana jest w unikalnym trybie Velocity, który został opracowany specjalnie dla Speedtaila. Tryb Velocity optymalizuje hybrydowy układ napędowy do jazdy z dużą prędkością, jednocześnie dostosowując kąt aktywnych tylnych lotek. Ponadto cyfrowe kamery tylne mogą być chowane, co dodatkowo poprawia opór powietrza. Dodatkowo, system Velocity Active Chassis Control może obniżyć Speedtail o 35 mm, pozostawiając najwyższy punkt pojazdu zaledwie 1,120 mm nad nawierzchnią.
Hybrydowy układ napędowy umożliwia nieprzerwane przyspieszanie pojazdu, niezależnie od obrotów silnika, a niska masa McLaren Speedtail – zaledwie 1430 kg na sucho – przyspiesza tę zdolność. Przyspieszenie w prostoliniowym odcinku Speedtail ustanawia nowy standard dla McLarenów, osiągając 0-300 km/h (0-186 mph) w zaledwie 12,8 sekundy; poprzedni hybrydowy model Ultimate Series, McLaren P1™, osiągał tę prędkość w 16,5 sekundy. Na zamówienie stworzono opony P-ZERO™ zaprojektowane dla ekstremalnej prędkości Speedtaila, we współpracy z partnerem technologicznym McLarena, Pirelli.
Bycie za kierownicą McLaren Speedtail obiecuje być prawdziwie spektakularnym doświadczeniem, różniącym się od jazdy innymi samochodami. Kierowca siedzi centralnie w luksusowym wnętrzu, z miejscami dla dwóch dodatkowych pasażerów z lekkim przesunięciem w tył. W pojeździe jest przestrzeń bagażowa zarówno w nosie, jak i w tylnej części, a każdy właściciel może zamówić specjalnie zaprojektowany zestaw bagażu, w którego włóknie węglowym, skórze i metalowych elementach dobrano kolorystykę do specyfikacji wnętrza ich Speedtaila.
Osoby wpłacające zaliczkę na Speedtaila miały okazję zobaczyć model designerski samochodu podczas niedawnego prywatnego pokazu w Londynie. W olśniewającym Speedtail Silver, nano-metalicznej farbie o 'topniejącym efekcie’ opracowanej przez McLaren specjalnie dla tego pojazdu, model pokazuje zarówno skórę anilinową – skórę barwioną rozpuszczalnymi barwnikami, aby zachować naturalną powierzchnię skórzaną – jak i nową lekką skórę. Kokpit oferuje kuszące spojrzenia na zdumiewający poziom możliwości personalizacji; każdy McLaren Speedtail jest dostosowywany do indywidualnych gustów właściciela przez McLaren Special Operations (MSO), dział McLarena odpowiedzialny za dostosowywanie klientów, co praktycznie zapewnia, że żadne dwa egzemplarze nie będą identyczne.
Aerodynamiczna prostota to klucz do prawdziwej elegancji.
„Jako model Ultimate Series, na szczycie gamy McLarenów, Speedtail przesuwa granice tego, co można osiągnąć technicznie. Tak jak McLaren Senna jest ucieleśnieniem ekstremalnych technologii aerodynamicznych i redukcji masy, tak i Speedtail – ale w przypadku tego McLarena celem było osiągnięcie nowego poziomu wyrafinowania projektu i redukcji masy w dążeniu do niskiego oporu aerodynamicznego, oszałamiającego przyspieszenia i ekstremalnej prędkości.” Andy Palmer, Dyrektor Linii Pojazdów, Ultimate Series, McLaren Automotive.
Istota McLaren Speedtail polega na nowoczesnym designie i rzemiośle w najczystszej formie; niezwykle wymyślna sylwetka została stworzona za pomocą najnowszych technologii rozwoju cyfrowego. Poprzez radykalne przemyślenie każdego aspektu designu zewnętrznego i drastyczne obniżenie masy maksymalizowano efektywność aerodynamiczną, poprawiano przyspieszenie i zwiększono maksymalną prędkość.
Elegancję stworzono przez redukcję: każdy panel nadwozia jest wykonany z włókna węglowego i został uformowany w celu obniżenia oporu; chowane cyfrowe kamery tylne zastępują tradycyjne lusterka, co dodatkowo wspomaga osiągi aerodynamiczne; statyczne pokrywy aerodynamiczne na przednich kołach redukują turbulencje powietrza wokół nadkoli; a bezszwowa sylwetka jest wzmacniana przez zmniejszenie liczby linii zamknięcia – w tym jednoczęściowy tylny klapowy – które nie zakłócają wizualnej ciągłości nadwozia ani przepływu powietrza nad nim. Patentowane aktywne tylne lotki zapewniają, że ciągłość designu pozostaje nienaruszona, a opór jest utrzymywany na minimalnym poziomie.
Każdy element i każdy aspekt McLaren Speedtail zostały dokładnie przemyślane w misji obniżenia oporu i maksymalizacji maksymalnej prędkości. McLaren Speedtail jest węższy niż McLaren P1™, ale dłuższy o ponad pół metra, mierząc 5,137 mm (prawie 17 stóp) od nosa do ogona. Czystość formy jest niezwykła: widziany z góry, McLaren Speedtail zasadniczo ma kształt kropli – najszybszy kształt w naturze – a ta rzeźbiona forma tworzy najsmoothniejsze początkowe połączenie z powietrzem w okolicy przedniego spoilera, podczas gdy dramatycznie wydłużony ogon odprowadza przepływ, aby zredukować turbulencje. I nie tylko ogólny kształt jest kroplą, ale również szyba kokpitu umieszczona w nadwoziu, z korzyścią dla efektywności oporu powietrza.
Pionowe kanały pod pełnymi reflektorami LED, na przykład, są szczególnie smukłe, ich forma została dokładnie wyprofilowana, aby zminimalizować opór, podczas gdy nadal dostarczają wystarczającej ilości chłodnego powietrza do LTR (grzejników niskotemperaturowych). Przepływ powietrza, który nie wchodzi do kanałów LTR, jest kierowany nad maską McLaren Speedtail i trafia do dwóch dyskretnych górnych wlotów przednich. Stąd jest kierowany przez nadwozie i wokół nadkola, zanim wyjdzie przez dolne wentylacje drzwi. Ten detal inżynieryjny redukuje objętość powietrza przemieszczającego się wokół boku pojazdu, które jest podatne na oddzielenie się od nadwozia i powodowanie turbulencji.
Pozostały przepływ powietrza nad przodem samochodu jest kierowany na i ponad szybę przez osłonę na końcu maski. Zaprojektowana, aby całkowicie obejmować zarówno ramie wycieraczki, jak i jego mechanizm działania, osłona utrzymuje płynne przejście przepływu w okolicy przodu Speedtail, a następnie przechodzi na dach w kierunku wlotu powietrza do układu napędowego. Ten wlot, który dostarcza powietrze do silnika spalinowego w hybrydowym układzie napędowym, jest umieszczony na równi z dachem, aby zredukować opór i nie jest widoczny, gdy McLaren Speedtail jest oglądany w profilu.
Wymagany przepływ powietrza do układu napędowego utrzymywany jest przez dwa wloty, które opadają w dół, zaczynając tuż za szklaną kopułą. Wloty – które są podzielone przez centralne światło stopu umieszczone wysoko – wchodzą w dół do osłony silnika, zanim znikną z widoku; krótszy, bardziej agresywny wlot spowodowałby, że powietrze oddzieliłoby się od powierzchni i przepływało nad wlotem.
Jedną z innowacji, która od razu rzuca się w oczy w McLaren Speedtail, jest wprowadzenie lekkich, statycznych pokryw aerodynamicznych na przednich kołach z włókna węglowego. Zintegrowane z 20-calowym, 10-ramiennym kołem ze stopów aluminiowych, aby zminimalizować opór aerodynamiczny, pozostają na stałe w pozycji, gdy koła obracają się, a płaska powierzchnia wygładza przepływ powietrza wokół obszaru, który w przeciwnym razie byłby turbulentny. Zwykle obrót koła odsuwa powietrze od pojazdu, ale statyczne pokrywy aerodynamiczne na przednich kołach z włókna węglowego utrzymują powietrze 'przyklejone’ do samochodu i prowadzą je dalej do krawędzi drzwi na przedniej krawędzi drzwi dihedral.
Statyczne pokrywy kół działają w połączeniu z wieloma kanałami i ścieżkami powietrza, aby zredukować turbulentne powietrze wewnątrz nadkola. Gdy powietrze przepływa z LTR, na przykład, jest wentylowane do przednich nadkoli. Stamtąd – razem z energią cieplną wytworzoną przez lekką, ceramiczną hamulcową konstrukcję – powietrze jest kierowane przez kanały w stałej pokrywie aerodynamicznej przednich kół w stałym wzorze przepływu. Ciśnienie wewnątrz nadkola jest również zmniejszane przez dolne wentylacje drzwi, które wyciągają turbulentne powietrze wytworzone przez obracające się przednie koła z nadkola i płynnie prowadzą je wzdłuż boków McLaren Speedtail. Same koła wykończone są eleganckim połyskiem czerni, z wykończeniem typu diamond-cut. Szybko zamontowane zaciski hamulcowe w kolorze Speedtail Silver uzupełniają lśniącą barwę nadwozia.
Lusterka boczne są znacząco nieobecne; McLaren Speedtail ma zamiast tego dwie dyskretne, wysokiej rozdzielczości cyfrowe kamery, które wysuwają się z drzwi, gdy zapłon pojazdu jest aktywowany. Tradycyjne lusterka boczne generują zaskakująco dużą ilość turbulencji powietrza, ale kamery w McLaren Speedtail mają znacznie mniejszy profil, co powoduje minimalny wpływ na przepływ powietrza; dodatkowo oferują znacznie szersze pole widzenia drogi za pojazdem. Obraz z kamer jest wyświetlany na dwóch ekranach, umiejscowionych po obu stronach deski rozdzielczej przed kierowcą. Po wybraniu trybu Velocity kamery chowane są w drzwiach, co dalej redukuje opór.
Wykorzystując te same zasady aerodynamiczne udowodnione w McLaren P1™, drugiej generacji McLaren Super Series i McLaren Senna, wloty do HTR (grzejników wysokotemperaturowych) są umieszczone na ramionach Speedtaila, wewnątrz podwójnie okiennych drzwi dihedral. Podniesione przednie skrzydła, kompaktowa kopuła kabiny oraz płaskie szklenie pomagają utrzymać przepływ powietrza przylegającym do pojazdu i prowadzić je po przednich błotnikach do głębokich kanałów w drzwiach, aby zapewnić chłodzenie dla hybrydowego układu napędowego o mocy 1050 KM. Tak duża efektywność tego rozwiązania sprawia, że wloty HTR McLaren Speedtail są szczególnie kompaktowe, co dodatkowo minimalizuje opór.
Tylny dyfuzor McLaren Speedtail współpracuje z tylnymi łopatkami, aby zredukować ciśnienie podstawowe i opór, osiągając to poprzez płynne połączenie przepływu powietrza z górnej i dolnej części pojazdu. Wydłużona długość dyfuzora i płaskie podwozie współdziałają, aby rozpraszać przepływ powietrza, a następnie, w połączeniu z wydłużonym tylnią częścią Speedtaila, wprowadzać go stopniowo z powrotem do strumienia, zamiast oddzielać go od tylnej części pojazdu za pomocą ostrej, nagłej krawędzi. Rezultatem jest dalsza poprawa efektywności oporu aerodynamicznego.
Pięknie dopasowany luksus, stworzony przez Ciebie.
„McLaren Speedtail to pojazd jak żaden inny, nie tylko z powodu oszałamiającego wizualnego dramatyzmu, ekstremalnej prędkości i doskonałości aerodynamicznej, które go wyróżniają, ale dlatego, że ustanawia bezprecedensowe standardy w zakresie luksusu technicznego i dostosowania na zamówienie. Ta sama nieograniczona innowacja i kreatywność, które popychają McLarena do przesuwania granic fizycznej wydajności, zmusiły nas do stworzenia wspaniałego wnętrza, zdefiniowanego przez pionierski design oraz absolutny szczyt jakości materiałów.” Rob Melville, dyrektor ds. designu, McLaren Automotive.
Fotel kierowcy Speedtaila znajduje się – dosłownie – w centrum kokpitu. Tworzy to niezrównane poczucie przestrzeni i idealnie zrównoważony widok przez szybę. Wykonany na zamówienie fotel z włókna węglowego, inspirowany fotelem kultowego McLarena F1, oferuje odpowiednie wsparcie i komfort właściwy dla samochodu 'Hyper-GT’. Wejście do tego bardzo wyjątkowego miejsca kierowcy ułatwia nowo stworzona skórzana wykończenie, które umożliwia łatwe wsunięcie się do fotela, ale jednocześnie subtelnie trzyma pasażera na miejscu podczas jazdy. Centralne siedzenie jest flankowane przez dwa fotele pasażerskie, które są integralną częścią monokoku z włókna węglowego.
Szyba czołowa wygina się ku górze, stając się częścią dachu, spotykając przeszklony otwór nad głową kierowcy oraz przeszkloną górną część dramatycznych drzwi dihedral. Niezwykłe poczucie przestrzeni kontynuuje się w tył, z przeszklonymi tylnymi bocznymi szybami, które rozciągają się za siedzeniami prawie do poziomu tylnej osi. Niezwykle dużo światła wpada do kokpitu – chyba że pasażerowie wybiorą inaczej; w takim przypadku otwór, przeszklona górna część drzwi oraz tylne boczne szyby wyposażone są w technologię elektrochromową, pozwalającą na natychmiastowe przejście w stan nieprzezroczystości. Oddzielnie, górna część szyby czołowej również jest ze szkła elektrochromowego, eliminując potrzebę osłon przeciwsłonecznych.
Przed kierowcą znajduje się nowoczesny system sterowania, z wyświetlaczami wysokiej rozdzielczości i ekranami dotykowymi, które rozciągają się na desce rozdzielczej, eliminując niemal wszystkie przyciski i przełączniki tradycyjnie spotykane w samochodach. Kontrola uruchamiania silnika, włączania panelu dynamicznego oraz przełączania trybu Velocity – a także inne dotyczące otwierania okien i drzwi – znajdują się w panelach nad głową kierowcy. Te kontrolki oraz inne przełączniki i pokrętła są frezowane z aluminium, a następnie ręcznie szczotkowane i polerowane.
Pięknie wykonane wnętrze łączy współczesne rzemiosło z nowoczesnymi innowacjami, przesuwając granice designu w nową erę. Elegancja i jakość materiałów przypominają bardziej wysoką modę, luksusowe jachty i meble na zamówienie, niż to, co zazwyczaj spotyka się w branży motoryzacyjnej. Zakres personalizacji jest niezwykły, a każdy McLaren Speedtail będzie unikatowy dla swojego właściciela.
Wizja McLarena dla Speedtaila – stworzenie ostatecznego pojazdu dostosowanego do indywidualnych potrzeb – zaczyna się od włókna węglowego, materiału, który McLaren wykorzystuje od niemal czterech dekad, przy czym każdy samochód drogowy lub wyścigowy, który zbudowano od 1981 roku, ma w swoim rdzeniu mocną, sztywną i lekką strukturę kompozytową. Speedtail oznacza rewolucyjny postęp w tworzeniu i zastosowaniu włókna węglowego przez McLarena, z najnowszymi technologiami łączącymi się z tradycyjną włoską wiedzą na temat tekstyliów, aby stworzyć proces 'cyfrowego warsztatu’, który dostarcza jeszcze lżejszy kompozyt z misternym splotem włókna węglowego.
W dążeniu do dalszych innowacji McLaren wykorzystał tę technikę cyfrowego warsztatu do opracowania unikalnego splotu włókna węglowego i tytanu, nazwanego Tytanowym Włóknem Węglowym. Tradycyjne metody zmiany koloru włókna węglowego mogą osłabiać integralność strukturalną i wizualną tego materiału; w przypadku Speedtaila, mikronowa warstwa tytanu jest fuzjonowana bezpośrednio na splot i staje się integralną częścią konstrukcji włókna węglowego. Proces osadzania tytanu zachowuje ogromną wytrzymałość i niską wagę oraz tworzy naprawdę niezwykłe wykończenie wizualnego włókna węglowego z efektem połysku.
Przedni spoiler, dyfuzor i boczne progi są wszystkie wykończone w Tytanowym Włóknie Węglowym 1K. Ten materiał ma tylko 1000 włókien na włókno, co czyni go lżejszym niż alternatywa 3K i umożliwia zastosowanie procesu tkania Jacquard do stworzenia misternych, na zamówienie wzorów w elementach wizualnego włókna węglowego. Tytan może być dodatkowo anodowany w dowolnym kolorze na zamówienie lub używany do tworzenia przeplatanych obrazów, symboli czy nawet słów w obrębie włókna – na przykład, na tylnym siedzeniu kierowcy znajduje się logo McLaren.
Współpracując z ekspertem w dziedzinie zegarmistrzostwa, Richardem Mille, McLaren wykorzystał pionierskie techniki zegarmistrzowskie, aby opracować pierwszą na świecie innowację w sektorze motoryzacyjnym: Technologię Cienkowarstwowego Włókna Węglowego (TPT). Materiał składa się z niezliczonych ultracienkowarstwowych warstw węgla o grubości zaledwie 30 mikronów, z każdą ułożoną pod kątem 45°. Powierzchnia jest następnie delikatnie frezowana, aby ujawnić warstwową, błyszczącą konstrukcję, przypominającą płynącą wodę. Ta fuzja nowoczesnej technologii i designu z precyzyjnym inżynieryjnym wykonaniem jest naprawdę unikalna i może być zintegrowana w takich obszarach McLaren Speedtail, jak panel sterowania nad głową, łopatki zmiany biegów i zapięcie kierownicy. TPT jest również używane w emblemacie McLaren na przodzie modelu Speedtail, przy czym zarówno ten emblemat, jak i nazwa Speedtail są wykonane z 18-karatowego białego złota, litery są indywidualnie prasowane, przycinane i polerowane.
Całe wnętrze McLaren Speedtail zostało zaprojektowane, aby otulić i objąć kierowcę oraz jego pasażerów, z najlepszymi skórami pokrywającymi niemal każdą powierzchnię. Fotel kierowcy w modelu Speedtail jest wykończony skórą Dark Glacier i Cool White, pierwsza to skóra pełnoanilinowa, a druga to nowa, lekká skóra półanilinowa, opracowywana przez firmę Bridge of Weir Leather Company. Luksusowa grubość i miękkie wykończenie skóry – wynik wykorzystania tylko najlepszych skór pozyskiwanych z najlepszych ras hodowlanych, w połączeniu z pokoleniową ręczną obróbką – pozostaje nietknięta, ale dzięki infuzji powietrza pod powierzchnię w procesie produkcji, gęstość materiału jest zmniejszona, a masa o 30 procent. Rezultatem jest dowód na to, że luksus może iść w parze z redukcją wagi.
Lekką skórę można poddać obróbce, aby stała się wystarczająco odporną do pokrycia podłogi Speedtaila i wykończoną w kolorze lub kolorach wybranych przez właściciela; w modelu wzorniczym wybrano Dark Glacier i czarny. Skóra rozciąga się w jedną, ciągłą część, aby dostarczyć pokrywy do schowków pod siedzeniami, projektanci McLarena wykorzystując naturalne cechy skóry i jej wrodzoną sztywność, aby umożliwić otwieranie schowków jak element luksusowego bagażu.
Starannie wybrane skórzane okładki ze Skandynawii wykorzystywane są do pełnoanilinowej skóry, która pokrywa deskę rozdzielczą i fotele pasażerskie. Nienaewt i praktycznie niezmieniona w swoim naturalnym stanie, ta skóra powstaje w wyniku pięciotygodniowego procesu garbowania przy użyciu olejów roślinnych; jedynym dodatkiem jest wybrany kolor – w przypadku foteli pasażerskich, Dark Glacier – co prowadzi do wyjątkował materiału motoryzacyjnego o naprawdę wyjątkowej jakości. Wykończenie bogatej skóry jest prawie niemożliwe do opisania; tak gładka w dotyku, a jak słój drzewa czy ludzki odcisk palca, indywidualna patyna skóry jest zachowywana, co sprawia, że każda powierzchnia jest absolutnie unikatowa pod względem charakteru.
Właściciele McLaren Speedtail mogą również wybierać unikalne wzory przeszyć w dowolnym kolorze oraz tworzyć specjalne formy dekoracyjne w obrębie skóry poprzez cyfrowe pikowanie lub unikalne wzory wytłaczane lub wypukłe. Zainspirowani najlepszymi wzorcami mebli i designu mody, obrzeża skóry mogą być nawet malowane, każdy kolor jest mieszany ręcznie, malowany ręcznie, a następnie ręcznie polerowany, aby podnieść rzemiosło skórzane do najwyższego poziomu i dostarczyć nieskazitelną estetykę.