Nissan wprowadził drugą generację modelu Leaf pod koniec 2017 roku jako model na 2018 rok, który okazał się znacznie lepszym pojazdem niż jego poprzednik, zachowując przy tym tę samą architekturę hatchbacka co wcześniej.
Japoński producent samochodów zaryzykował wiele w 2010 roku, gdy wprowadzał model Leaf jako pojazd elektryczny w czasie światowego kryzysu finansowego, kiedy klienci starali się utrzymać swoje samochody zamiast kupować nowe, nie mówiąc już o elektrykach. Zakład Nissan opłacił się, ponieważ udało mu się zbudować rozpoznawalność marki w nowym segmencie pojazdów elektrycznych. Mimo to klienci, którzy byli przyzwyczajeni do tankowania swoich samochodów na stacji paliw w pięć minut, potrzebowali czegoś lepszego.
Co więcej, cena modelu Leaf była dość wysoka jak na hatchbacka kompaktowego. Dlatego gdy producent wprowadził drugą generację tego modelu, ulepszył go we wszystkich aspektach, tworząc znacznie lepszy pojazd.
Druga generacja Leaf’a zyskała bardziej dojrzały wygląd dzięki designowi z przednim pasem, który miał charakterystyczną V-kształtną kratkę znaną z innych modeli Nissana. LED-owe reflektory znajdowały się po bokach, a zderzak, który wyposażono w światła przeciwmgielne, wyglądał bardziej konwencjonalnie i atrakcyjnie.
Z profilu nadwozie typu hatchback z unoszącym się dachem przypominało model Micra. Aby podkreślić ekologiczny charakter pojazdu, Nissan umieścił na przednich drzwiach znaczki „Zero Emission”. Na tylnych nadkolach producent zamontował LED-owe światła tylne, które były umieszczone wzdłuż klapy bagażnika i sięgały w górę na słupkach C.
Pierwsza generacja Leaf’a była krytykowana za niewystarczającą ilość przestrzeni wewnętrznej dla czterech dorosłych pasażerów. Nissan to poprawił, zwiększając rozstaw osi, co pozwoliło na powiększenie wysokości kabiny. W efekcie pasażerowie z przodu siedzieli na wysoko umieszczonych siedzeniach z delikatnym wyprofilowaniem. Kierowca miał przed sobą w pełni cyfrowy zestaw wskaźników oraz kierownicę z płaskim dnem.
Na centralnej konsoli Nissan zainstalował ekran dotykowy systemu infotainment, który obsługiwał Apple CarPlay i Android Auto, a między przednimi pasażerami znajdowały się kontrolki trybów jazdy oraz para uchwytów na kubki. Tylne siedzenia były umieszczone jeszcze wyżej niż przednie, ponieważ akumulatory znajdowały się pod nimi.
W tylnej części było wystarczająco miejsca dla dwóch dorosłych pasażerów, ale z powodu wysokiego tunelu środkowego, który przebiegał przez kabinę od przodu do tyłu, trzeci pasażer siedzący na środkowym miejscu miał problem ze znalezieniem wygodnej pozycji z powodu braku miejsca na nogi. Za dzieloną kanapą producent stworzył przestrzeń bagażową, która była wystarczająca na codzienne zakupy i dowożenie dzieci do szkoły.
Druga generacja Leaf’a obiecywała zasięg 235 mil (378 km) dzięki nowemu i ulepszonemu akumulatorowi o pojemności 40 kWh. Wśród innych kluczowych ulepszeń, druga generacja Leaf’a oferowała system jazdy jednopedałowej oraz system ProPilot, który mógł autonomicznie utrzymywać samochód na pasie ruchu oraz podążać za pojazdem przed nim, aż do całkowitego zatrzymania.
Nissan zaprezentował nowy model Nissan LEAF – najbardziej zaawansowany na świecie elektryczny samochód masowego użytku (EV) oraz ikona wizji Inteligentnej Mobilności firmy.
W pełni elektryczny i pełen genialnych technologii, nowy Nissan LEAF to pierwszy model firmy w Europie, który wprowadza wczesne kroki zaawansowanej asysty kierowcy. Zawiera przełomowe innowacje, takie jak e-Pedal, który pozwala na prowadzenie i hamowanie w zupełnie nowy, płynny sposób.
Nowy Nissan LEAF jest w stanie przejechać do 378 km na jednym ładowaniu i został zaprojektowany na nową generację, charakteryzując się smuklejszym wyglądem zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Nowy Nissan LEAF będzie dostępny w Europie od stycznia 2018 roku.
„Nowy Nissan LEAF napędza Inteligentną Mobilność Nissan, która stanowi główną strategię marki na przyszłość,” powiedział Hiroto Saikawa, prezydent i dyrektor generalny Nissana. „Nowy Nissan LEAF, z ulepszonym zasięgiem autonomii oraz ewolucją technologii autonomicznego prowadzenia, takich jak ProPILOT Park i prosta obsługa e-Pedal, wzmacnia przywództwo Nissana w segmencie EV oraz rozwój tych pojazdów na całym świecie. Posiada także kluczowe cechy, które będą uosabiane przez przyszłe modele Nissana.”
Inteligentna Mobilność Nissan to plan firmy na redefinicję przyszłości kierowania, który ma na celu przekształcenie roli samochodu, aby stał się czymś więcej niż tylko środkiem transportu. Inteligentna Mobilność Nissan definiuje, jak samochód jest prowadzony, jak jest zasilany oraz jak integruje się ze społeczeństwem.
Nowy Nissan LEAF to praktyczna realizacja Inteligentnej Mobilności Nissan, z wczesną fazą technologii ProPILOT, nowoczesnym napędem elektrycznym oraz unikalną zdolnością do połączenia się z budynkami, w które się wtyka.
Inteligentna Moc Nissan: e-napęd
Kluczowym elementem Inteligentnej Mocy Nissan w nowym Nissan LEAF jest jego e-napęd, który oferuje poprawioną efektywność energetyczną oraz zwiększony moment obrotowy i moc, co przekłada się na lepsze osiągi dynamiczne. Uzupełnia to nowoczesna bateria litowo-jonowa, która zwiększa moc i pojemność magazynowania energii.
Wraz z poprawioną efektywnością energetyczną, nowy e-napęd zapewnia ekscytujące, liniowe osiągi na drodze z mocą 110 kW. Zwiększono moment obrotowy do 320 Nm, co skutkuje lepszym przyspieszeniem.
Zasięg nowego Nissan LEAF zwiększył się do 378 km na jednym ładowaniu (według nowego europejskiego cyklu jazdy). Dla tych, którzy chcą jeździć nowym LEAF-em dalej, Nissan wprowadzi wersję o większej mocy, z podwyższoną mocą silnika i pojemnością baterii w wyższej cenie pod koniec 2018 roku. Ta wersja zapewni jeszcze dłuższy zasięg, oferując klientom wybór w zależności od ich potrzeb.
Inteligentne Prowadzenie Nissan: technologia zaprojektowana w celu poprawy przyjemności z jazdy, zwiększenia bezpieczeństwa i zmniejszenia stresu
Nowy Nissan LEAF posiada trzy główne inteligentne technologie prowadzenia. Pierwszą z nich jest system zaawansowanej asysty kierowcy ProPILOT. Używany podczas jazdy jednym pasem na autostradzie, ułatwia prowadzenie, redukując stres i czyniąc jazdę bardziej relaksującą.
Drugą, ProPILOT Park, zmieni sposób myślenia ludzi o parkowaniu. Po aktywacji, ta technologia przejmuje kontrolę nad wszystkimi aspektami, takimi jak kierowanie, przyspieszanie, hamowanie i zmiana biegów, aby automatycznie wprowadzić samochód na miejsce parkingowe. Ułatwia to parkowanie, czyniąc je bezstresowym i bardziej precyzyjnym dla wszystkich kierowców.
Trzecią technologią jest e-Pedal, rewolucyjna nowość, która zmienia sposób, w jaki jeździmy. Pozwala kierowcom na uruchamianie, przyspieszanie, zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dostosowanie nacisku na pedał przyspieszenia. Po całkowitym zwolnieniu pedału przyspieszenia, automatycznie aktywowane są hamulce regeneracyjne i tarczowe, delikatnie zatrzymując samochód. Pojazd utrzymuje swoją pozycję, nawet na stromych podjazdach, aż do ponownego naciśnięcia pedału przyspieszenia. Reaktywność e-Pedal pozwala kierowcom maksymalnie korzystać z przyjemności z jazdy, gdy droga staje się otwarta.
W sytuacjach awaryjnego hamowania należy nadal używać konwencjonalnego pedału hamulca.
Inteligentna Integracja Nissan: łączenie mocy baterii z infrastrukturą społeczną
Pionierska wizja Nissana dotycząca potencjału pojazdów elektrycznych nie kończy się na zasilaniu nowego Nissan LEAF. Baterie samochodu mogą być również używane jako mobilne urządzenia energetyczne.
Technologia Vehicle-to-Grid (V2G) łączy dwukierunkowe ładowanie, pozwalając na pełną integrację pojazdów elektrycznych z siecią energetyczną. Pomaga to w poprawie zdolności do zarządzania nieregulowanymi przepływami energii odnawialnej, co sprawia, że źródła odnawialne stają się jeszcze bardziej powszechnie zintegrowane i dostępne. System umożliwia właścicielom EV firmy Nissan aktywne uczestnictwo w usługach sieciowych, jednocześnie zapewniając możliwość alternatywnego dochodu. Po wdrożeniu technologia V2G będzie rewolucjonizować rynek energii dla właścicieli elektrycznych pojazdów Nissana.
Dążenie do bardziej zrównoważonego społeczeństwa oznacza podejmowanie lepszych wyborów na co dzień. xStorage, system magazynowania energii, wykorzystuje zbiorowe doświadczenia najlepszych w branży, aby uczynić zużycie energii w domach bardziej efektywnym i zrównoważonym. xStorage Home magazynuje energię w najbardziej korzystnych godzinach, kontrolując, jak i kiedy ta energia jest używana, co pozwala klientom zaoszczędzić pieniądze i poprawić cały system energetyczny. Integruje wszystkie niezbędne sprzęty i oprogramowanie do zarządzania i magazynowania energii potrzebnej w domu w jednej jednostce. Używane do świadczenia usług sieciowych, xStorage Home może ładować się z sieci lub dostarczać energię do sieci, aby wytworzyć elastyczność potrzebną do dalszego zwiększania wykorzystania energii odnawialnej.
Klienci skorzystają również z nowego interfejsu w aplikacji na smartfony nowego Nissan LEAF, który umożliwia monitorowanie stanu naładowania pojazdu, znajdowanie najbliższej stacji ładowania oraz wstępne podgrzewanie lub chłodzenie samochodu do optymalnej temperatury przed jazdą.
Wygląd zewnętrzny: smukła sylwetka z technologicznym stylem
Projekt nowego Nissan LEAF odzwierciedla przyszłościowe podejście firmy. Inspiracją dla designu był samochód koncepcyjny IDS, który po raz pierwszy zaprezentowano podczas Tokyo Motor Show w 2015 roku.
Z przodu znajduje się charakterystyczna siatka V-motion Nissana, która odzwierciedla DNA, które dzieli z innymi globalnymi bestsellerami Nissana, takimi jak Nissan X-Trail i europejski ulubieniec, Nissan Qashqai. Jednak niebieski kolor grilla, nowa cecha charakterystyczna elektrycznych pojazdów Nissana, wyróżnia go. Unoszący się dach dodaje stylu i poczucia ruchu. Smukłe reflektory LED mają charakterystyczny dla Nissana design w kształcie bumerangu.
Wygląd wnętrza: bardziej premium z czystymi, eleganckimi emocjami
Całkowicie nowa aranżacja wnętrza Nissana LEAF ma gustowny, stonowany wygląd. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu wyższej jakości materiałów oraz lepszego dopasowania, co podnosi jakość „życia na pokładzie”, która ma być zgodna z wyrafinowanym charakterem jazdy.
Kierowcy i pasażerowie natychmiast docenią charakterystyczne, żywe niebieskie przeszycia w fotelach, desce rozdzielczej i kierownicy, a także nowy wygląd 7-calowego, kolorowego wyświetlacza (TFT). Układ wyświetlacza został zaprojektowany tak, aby ułatwić dostęp do kluczowych funkcji, takich jak technologia Safety Shield, stan naładowania, wskaźnik mocy oraz informacje na temat systemu audio i nawigacji. W niektórych krajach do systemu informacyjno-rozrywkowego dodano Apple CarPlay i Android Auto w samochodach wyposażonych w system nawigacji.
Nowy Nissan LEAF zastępuje model pierwszej generacji, który stał się najlepiej sprzedającym się elektrycznym pojazdem na świecie. Ponad 283 000 klientów wybrało LEAF-a od momentu jego wprowadzenia na rynek w 2010 roku.
Inteligentne Prowadzenie Nissan
Na czołowej pozycji technologii Inteligentnego Prowadzenia nowego LEAF-a znajdują się ProPILOT, ProPILOT Park, e-Pedal oraz uznawana przez wielu technologia Nissan Safety Shield.
ProPILOT to technologia autonomicznej jazdy na jednym pasie. Po aktywacji może automatycznie kontrolować odległość do pojazdu z przodu, używając prędkości ustawionej przez kierowcę (od około 30 km/h do 100 km/h). Może także pomóc kierowcy w prowadzeniu i utrzymywaniu pojazdu na pasie. Jeśli pojazd z przodu zatrzyma się, system ProPILOT automatycznie zastosuje hamulce, aby zatrzymać samochód, jeśli zajdzie taka potrzeba. Po zatrzymaniu pojazd może pozostać na miejscu, nawet jeśli stopa kierowcy nie dotyka hamulca. Jeśli ruch ruszy, auto wznowi jazdę, gdy kierowca znowu dotknie przełącznika lub lekko naciśnie pedał przyspieszenia, aby aktywować ProPILOT. Wszystkie te funkcje mogą znacznie zredukować stres podczas jazdy na autostradzie zarówno w gęstym, jak i w płynącym ruchu.
ProPILOT Park to w pełni rozwinięty system, który pomaga kierowcom parkować, automatycznie kontrolując przyspieszenie, hamulce, kierowanie, zmianę biegów i hamulce parkingowe, aby poprowadzić samochód na miejsce parkingowe.
Dzięki zaawansowanej technologii przetwarzania obrazu, wykorzystującej cztery kamery o wysokiej rozdzielczości oraz informacje z 12 czujników ultradźwiękowych wokół samochodu, ProPILOT Park bezpiecznie i precyzyjnie wprowadza pojazd na miejsce. Wszystkie wejścia związane z kierowaniem, hamowaniem i przyspieszaniem przy różnych manewrach parkingowych, takich jak parkowanie równoległe, są zautomatyzowane. System może automatycznie zidentyfikować miejsce parkingowe wokół samochodu, dzięki czemu kierowca nie musi ustawiać docelowej pozycji parkingowej. Wymagająca zaledwie trzech łatwych kroków do aktywacji, ta technologia uwalnia kierowców od jednego z najbardziej nużących, a czasem najtrudniejszych zadań podczas prowadzenia.
Inną innowacją, która wzmacnia doświadczenie kierowania Nissanem LEAF, jest e-Pedal, oferowany jako standardowe wyposażenie. Umożliwia kierowcy prostotę w uruchamianiu, przyspieszaniu, zwalnianiu, zatrzymywaniu się i utrzymywaniu samochodu wyłącznie przy użyciu pedału przyspieszenia – rewolucyjna innowacja, która może zmienić sposób, w jaki ludzie prowadzą.
Po prostu zwalniając pedał przyspieszenia, auto zatrzyma się płynnie i całkowicie, utrzymując tę pozycję bez potrzeby naciskania pedału hamulca. Z szybkością zwalniania do 0,2 g, e-Pedal eliminuje potrzebę ciągłego przenoszenia stopy z pedału przyspieszenia na pedał hamulca w celu zwolnienia lub zatrzymania się. Pomaga to zmniejszyć zmęczenie i zwiększyć przyjemność.
Badania przeprowadzone przez Nissana w Japonii, Europie i USA wykazały, że e-Pedal w Nissan LEAF redukuje liczbę przypadków, w których kierowca musi używać hamulców podczas codziennych dojazdów w gęstym ruchu. Pomimo że konwencjonalny pedał hamulca nadal musi być używany w przypadkach nagłego hamowania, e-Pedal pozwala kierowcom korzystać z jednego pedału w więcej niż 90% ich potrzeb podczas jazdy.
„Kierowcy nowego Nissan LEAF szybko pokochają e-Pedal, ponieważ sprawia, że typowe doświadczenie jazdy w mieście staje się znacznie płynniejsze i mniej wymagające,” powiedział Hiroki Isobe, główny inżynier pojazdu. „Nasze testy pokazały, że kierowcy szybko odnajdują e-Pedal jako intuicyjne i wręcz przyjemne. Promuje to przewidywanie na drodze, co z kolei ma pozytywny wpływ na przyjemność z jazdy.”
Oprócz ProPILOT, ProPILOT Park i e-Pedal, nowy Nissan LEAF wyposażony jest w zestaw zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, w tym Inteligentną Interwencję Liniową, Ostrzeżenie o Niekontrolowanym Zjeździe z Pasa, Inteligentne Awaryjne Hamowanie, Ostrzeżenie o Martwym Punkcie, Rozpoznawanie Znaków Drogowych, Ostrzeżenie o Ruchu Poprzecznym z Tyłu, Inteligentny Monitor Otoczenia z detekcją poruszających się obiektów oraz Pomoc Awaryjną w przypadku Błędnego Naciśnięcia Pedału.
Inteligentna Moc Nissan
Kluczowym elementem Inteligentnej Mocy Nissan w nowym LEAF-ie jest e-napęd, który oferuje poprawioną efektywność energetyczną oraz zwiększony moment obrotowy i moc.
Nowy e-napęd zapewnia ekscytujące, liniowe osiągi przy mocy 110 kW, co stanowi o 38% więcej niż w przypadku poprzedniej generacji Nissana LEAF. Moment obrotowy wzrósł o 26% do 320 Nm, co skutkuje lepszym przyspieszeniem.
Obecni kierowcy Nissana LEAF już doceniają natychmiastową reakcję oraz liniowość osiągów podczas poruszania się po mieście. Ulepszone przyspieszenie nowego Nissana LEAF zwiększy przyjemność jeszcze bardziej.
Mimo dodatkowej mocy, zasięg nowego Nissana LEAF wzrósł. Nowa litowo-jonowa bateria samochodu zapewnia szacowany zasięg 400 km według japońskich standardów, co powinno zaspokoić codzienne potrzeby większości naszych klientów.
Nowa konstrukcja baterii dodaje pojemności magazynowania energii bez zwiększania rozmiaru. Pakiet baterii zajmuje dokładnie te same wymiary, co pakiet poprzedniej generacji Nissana LEAF. Zmieniono indywidualną strukturę ogniw w laminowanych ogniwach litowo-jonowych, co stanowi imponujący wzrost o 67% gęstości energetycznej w porównaniu do modelu z 2010 roku. Inną kluczową poprawą inżynieryjną dla pakietu baterii litowo-jonowych są ulepszone materiały elektrodowe z zmodyfikowaną chemią, co skutkuje wyższą gęstością mocy i większą trwałością baterii podczas ładowania i rozładowania.
Dla klientów poszukujących większych emocji i osiągów, Nissan zaoferuje również wyższą moc i dłuższy zasięg w wersji o wyższej cenie w 2018 roku (termin może różnić się w zależności od rynku).
Inteligentna Integracja Nissan
Nowy Nissan LEAF łączy kierowców, pojazdy i społeczności poprzez przyjazną dla użytkownika funkcję NissanConnect oraz systemy, które dzielą moc między pojazdy elektryczne a domy, budynki i sieci energetyczne.
Dzięki systemom Vehicle-to-Home, bateria umożliwia magazyowanie nadwyżki energii słonecznej w ciągu dnia, a następnie wykorzystanie jej do zasilania domu wieczorem. Klient może również naładować baterię w środku nocy, kiedy ceny są najniższe w niektórych rynkach, a następnie wykorzystać energię w ciągu dnia, aby zmniejszyć koszty energii.
W niektórych krajach z systemami Vehicle-to-Grid, właściciele Nissana LEAF mogą otrzymywać zachęty od firm energetycznych za poprawę stabilności sieci energetycznej poprzez absorbowanie fluktuacji popytu.
Nowo zaprojektowany interfejs w aplikacji na smartfony Nissan LEAF pozwala użytkownikom monitorować stan naładowania pojazdu, zaplanować ładowanie, aby skorzystać z optymalnych taryf energetycznych, znaleźć najbliższą stację ładowania oraz wstępnie podgrzać lub schłodzić samochód przed wejściem do środka.
Podwozie i nadwozie
Jeśli chodzi o osiągi i zwrotność, nowy Nissan LEAF robi doskonałe wrażenie. Aby dopasować się do poprawionej mocy silnika elektrycznego i falownika, inżynierowie Nissana wzmocnili podwozie samochodu, aby zapewnić lepszą stabilność. Ciężkie komponenty, takie jak bateria, umieszczono w centrum nadwozia, co pozwala osiągnąć mniejsze momenty bezwładności w porównaniu z pojazdami z silnikiem z przodu, a tym samym poprawić stabilność kierunkową, umożliwiając płynniejsze pokonywanie zakrętów.
Elektryczny układ kierowniczy nowego Nissana LEAF ma bardziej liniowe odczucie, co zwiększa pewność, szczególnie na autostradach, z lepszym feedbackiem z nawierzchni drogi. Dzięki aktualizacji oprogramowania, nowej logice sterowania współpracującej z czujnikiem kąta kierowania oraz zwiększeniu sztywności wałka skrętnego o 10%, poprawiono również jakość prowadzenia. Dodatkowo, urethanowy ogranicznik dla tylnego zawieszenia został zastąpiony gumowym, aby zredukować wstrząsy i nierówności podczas jazdy po nierównych drogach. Nowy Nissan LEAF jest również wyposażony w Inteligentną Kontrolę Jazdy, aby uzyskać precyzyjniejszą kontrolę momentu obrotowego silnika elektrycznego podczas pokonywania zakrętów, zmniejszając wibracje, a jednocześnie poprawiając jakość jazdy i kontrolę kierownicy.
Wygląd zewnętrzny: smukła sylwetka i „cool tech attitude”
Projekt nowego Nissana LEAF odzwierciedla przyszłościowe podejście Nissana oraz pionierską strategię zastąpienia najlepiej sprzedającego się elektrycznego pojazdu na świecie. Inspirowany samochodem koncepcyjnym IDS, zaprezentowanym po raz pierwszy na Tokyo Motor Show w 2015 roku, sportowa, przyciągająca uwagę karoseria odzwierciedla dynamiczną osobowość EV pojazdu. Filozofia stojąca za projektowaniem zewnętrznym polegała na wyrażeniu czystych i prostych linii, a także solidnej i smukłej sylwetki, co tworzy poczucie nowoczesnego urządzenia. Pozioma linia charakterystyczna, zderzak i wyraziste akcenty w dolnej części nadwozia podkreślają niski środek ciężkości, co daje odbiorcy instynktowne poczucie, że samochód jest zwinny i przyjemny w prowadzeniu.
Charakterystyczna siatka V-Motion, „bumerangowe” światła oraz unoszący się dach podkreślają obecność designu marki Nissan, nadając Nissan LEAF wygląd podobny do innych modeli Nissana, takich jak popularny X-Trail.
Jasnoniebieski wzór 3D z „lodowym” motywem, na płaskiej powierzchni wewnątrz grilla V-Motion, wyraża wyjątkowość Nissana LEAF jako pojazdu elektrycznego.
Reflektory nowego Nissana LEAF z podwójnymi soczewkami dla świateł mijania i drogowych to nowość w Nissanie. Więcej szczegółów mechanicznych oraz konfiguracja unoszącego się znaku wyrażają nowoczesny styl, przy jednoczesnej poprawie widoczności i bezpieczeństwa dzięki optymalizacji pokrycia oświetlenia przedniego, co równoważy design i funkcjonalność.
Tylne lampy kombinacyjne mają unikalny podpis, który łatwo rozpoznać z daleka. Spoiler zintegrowany w grafikach okien daje nowemu Nissan LEAF imponujący, sportowy wygląd. Niski kapelusz idealnie wpasowuje się w szybę czołową i unoszący się dach, tworząc smukłą sylwetkę, która sprzyja przepływowi powietrza.
Podłoga oraz dyfuzor w dolnym zderzaku współpracują ze sobą w celu osiągnięcia niższego oporu powietrza i zerowego unoszenia, co prowadzi do poprawy stabilności pojazdu.
Dzięki aerodynamicznej sylwetce, w tym tylnego zderzaka z wyraźną krzywą oraz kołom w aerodynamicznym designie, współczynnik oporu nowego Nissana LEAF wynosi niski 0,28.
Kąt gniazda ładowania z przodu został zmieniony na większą wygodę, co umożliwia klientowi podłączenie kabla bez schylania się. Ergonomiczne testy Nissana pokazują, że ten nowy kąt 45 stopni umożliwia kierowcom o różnym wzroście łatwe i wygodne podłączenie ładowarki.
Wnętrze: premium atmosfera z czystym, relaksującym, nowoczesnym odczuciem
Kabina nowego Nissana LEAF oferuje przestronność i otwartość z wykorzystaniem języka projektowania marki „Gliding Wing” jako ramy. Zmodernizowany wyświetlacz informacji dla kierowcy ma prostą, lekką konfigurację bez zbędnych ozdób. Skupia się na widoczności, tworząc gustowny, stonowany wygląd i odczucie z doskonałą przestronnością i funkcjonalnością.
Klienci natychmiast dostrzegą charakterystyczne, żywe niebieskie przeszycia, znak rozpoznawczy elektrycznych pojazdów Nissana, na fotelach, wykończeniach drzwi, podłokietniku i kierownicy. Niebieski, podświetlany przycisk zasilania oraz gałka zmiany biegów tworzą nowoczesne, techniczne wrażenie.
Dzięki przemyślanemu projektowi konsoli środkowej i przełączników, nowy Nissan LEAF dostarcza kierowcom potrzebne informacje tam, gdzie ich potrzebują. Pomaga im to skoncentrować się na tym, co naprawdę istotne: przyjemnej jeździe.
Po włączeniu pojazdu wyświetla się film powitalny, dając kierowcy poczucie ekscytacji związanej z jazdą elektrycznym samochodem.
Monitory i przełączniki również zostały zaprojektowane na nowo, aby zapewnić inteligentną, bezstresową obsługę. Najbardziej zauważalnym jest połączenie analogowego prędkościomierza i wyświetlacza informacji multimedialnych. Po lewej stronie 7-calowy, kolorowy, wyświetlacz TFT prezentuje wskaźnik mocy jako domyślne ustawienie. Kierowca może łatwo i płynnie zmieniać wyświetlane informacje. Środkowy wyświetlacz ma ekran z płaską powierzchnią, co umożliwia kierowcy intuicyjne korzystanie z systemów audio i nawigacji oraz łączenie się ze smartfonami za pomocą jednego dotyku. Ekran pokazuje technologię Safety Shield, stan naładowania pojazdu oraz wskaźnik mocy, a także informacje na temat systemu audio i nawigacji.
Używając NissanConnect, kluczowego elementu Inteligentnej Integracji Nissan, kierowca może wyszukiwać aktualne informacje, takie jak lokalizacja i godziny otwarcia stacji ładowania oraz dostępność stacji ładowania. Właściciele mogą również uzyskać dostęp do swojego smartfona, aby sprawdzić stan naładowania baterii.
Apple CarPlay zostało dodane do systemu informacyjno-rozrywkowego w samochodach wyposażonych w system nawigacji. Funkcje audio można zmieniać za pomocą przełącznika na kierownicy, bez odrywania rąk od kierownicy. Ogólna jakość wnętrza została również poprawiona. Matowe wykończenie chromowane z wysoką jakością poczucia zostało zastosowane na obrzeżu kierownicy, owiniętej skórą naturalną, oraz na środkowym wyświetlaczu, co zapewnia spójność jasności i jakości każdego metalowego wykończenia. Matowe i błyszczące odcienie czerni zostały starannie nałożone w panelu sterowania klimatyzacją i kratkach wentylacyjnych, tworząc zaawansowany, precyzyjny interfejs oraz wygodną kabinę – jak wysokiej jakości salon z relaksującą miękkością i ciepłem w najlepszym wydaniu.
Komfort i cisza nowego Nissana LEAF zapewniają niezrównane doznania podczas jazdy. Nawet przy prędkościach autostradowych, wnętrze nowego Nissana LEAF pozostaje bardzo ciche. Oprócz zmniejszenia oporu, ulepszenia aerodynamiczne i poprawki zewnętrzne doprowadziły do redukcji hałasu wiatru.
Inne środki redukcji hałasu obejmują optymalizację sztywności konstrukcyjnej zmodernizowanego falownika oraz pokrywę izolującą hałas na górze PDM. Hałas pochodzący z samego silnika elektrycznego również został zredukowany, mimo że generuje on więcej momentu obrotowego i mocy niż kiedykolwiek wcześniej.
Przednia konsola została całkowicie zaprojektowana na nowo. Podwójne uchwyty na kubki, w konfiguracji tandemowej, znajdują się teraz między fotelem kierowcy a fotelem pasażera z przodu. Umożliwia to nową przestrzeń do przechowywania u podstawy konsoli środkowej – idealną na smartfona lub portfel – a także łatwy dostęp do przycisku zasilania, gniazda zasilania 12V i portu USB. Nowy, ergonomiczny projekt konsoli środkowej zapewnia łatwiejszy dostęp do kontrolerów i przełączników w dolnej części.
Systemy klimatyzacji i ogrzewania, które są energooszczędne, zapewniają podwyższony komfort wewnątrz kabiny dla wszystkich pasażerów. Aplikacja na smartfon zapewnia funkcje wygody, takie jak zdalne wstępne ustawienie temperatury wnętrza pojazdu oraz zdalne ładowanie bezprzewodowe.
Chociaż pojemność energetyczna pakietu baterii litowo-jonowej została znacznie zwiększona, wymiary pozostają zasadniczo niezmienione, co pozwala na wygodne pomieszczenie pięciu osób w kabinie. Co więcej, przestrzeń bagażowa została zaprojektowana na nowo, aby zapewnić większą pojemność, oferując 435 litrów (VDA) dostępnej przestrzeni na bagaż. Kwadratowa przestrzeń, w której usunięto, w miarę możliwości, wszelkie wypukłości, pozwala na lepsze wykorzystanie przestrzeni, zwiększając wygodę i funkcjonalność. Przestrzeń bagażowa z tyłu może teraz pomieścić dwie duże walizki lub trzy średniej wielkości walizki na bagaż podręczny. Umożliwia także łatwiejsze przechowywanie kabla do ładowania.
Kolorystyka: oferta spełniająca gusta klientów