2018 Peugeot SW

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Peugeot nie chciał rezygnować z rynku dużych kombi w Europie i w maju 2008 roku ogłosił drugą generację modelu Peugeot 508 SW.

Po początkowym ogłoszeniu, samochód został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w czerwcu 2008 roku. Podczas gdy jego poprzednik miał bardziej stonowany wygląd, model z 2018 roku zyskał agresywny design z sportowym akcentem. Francuskie kierownictwo firmy uważało, że ze względu na rosnące zaniepokojenie kwestiami ekologicznymi, klienci powrócą do kombi z kategorii crossover i SUV. Dlatego Peugeot chciał być gotowy i wprowadził pięciodrzwiową wersję 508.

Model 508 SW miał opcjonalne reflektory LED oraz dwa „zęby”, które przebiegały od świateł przez zderzak w kierunku dolnej atrapy chłodnicy. Główna atrapa była mniejsza, ale miała trójwymiarowy design, zamiast siatki. Patrząc z boku, samochód bardziej przypominał shooting brake niż zwykłe kombi, z pochylonymi tylnymi słupkami D i spojlerem dachowym.

Wnętrze, nazwane i-Cockpit, składało się z dwóch dużych wyświetlaczy – jednego przed kierowcą i drugiego na konsoli centralnej. Luksusowe wnętrze bardziej pasowało do rynku samochodów premium niż do segmentu masowego.

Pomimo długiego nadwozia i sportowego wyglądu, 508 SW oferował raczej małe silniki turbo zamiast jednostek o dużej pojemności. Standardową skrzynią biegów dla niektórych silników była 6-biegowa manualna, natomiast 8-biegowa automatyczna była dostępna jako opcja.

 Zaledwie kilka miesięcy po premierze radykalnego sedana, Peugeot zaprezentował wersję SW nowego modelu Peugeot 508. To istotna zmiana. Nowy Peugeot 508 SW przedefiniowuje wszystkie cechy designu w niezwykle konkurencyjnym segmencie D kombi; czerpie inspirację z świata shooting break. Jego projekt jest wyrazisty dzięki sportowej sylwetce o niskim profilu. Stanowi idealną równowagę między sportową elegancją a praktycznością, zapewniając dużo przestrzeni dla pasażerów oraz dużą, łatwo dostępną przestrzeń ładunkową. Wyposażony jest w najnowszej generacji Peugeot i-Cockpit® i dzięki małemu promieniowi skrętu sprawdzi się wszędzie – od miejskich ulic po otwarte autostrady. Wbudowane w DNA marki nowego Peugeot 508 SW doskonałe zawieszenie łączy znakomitą stabilność na drodze z perfekcyjną kontrolą ruchu nadwozia. Pojazd, zaprojektowany z myślą o osiąganiu najwyższych osiągów, bezpieczeństwa i komfortu, obiecuje dostarczać niezapomnianych wrażeń.

Nowy Peugeot 508 SW zostanie zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2018 roku i trafi do sprzedaży w Europie od stycznia 2019 roku.

Segment zdominowany przez kombi

Segment D to rynek 1.400.000 pojazdów w Europie. Przez ostatnie dziesięć lat, kombi stanowiły większość w tym segmencie, mimo ciągłego wzrostu nowych ofert na rynku i różnych typów nadwozi, w szczególności SUV-ów. W Europie, jeden na trzy sprzedane pojazdy w segmencie D to kombi.

Segment ten obejmuje tradycyjne kombi o dużej pojemności, z których większość pochodzi od popularnych producentów, oraz oferty premium, które łączą praktyczność kombi z znacznie bardziej wyrazistym designem.

Wybór Peugeota jest jasny i jednoznaczny: stworzyć obiekt pożądania, zerwać z konwencjonalnymi kanonami designu i przyjąć muskularną, nowoczesną sylwetkę, która dotychczas była zarezerwowana dla producentów premium.

Uderzający projekt

W przypadku Peugeota 504, stworzonego pięćdziesiąt lat temu, marka zawsze projektowała kombi w oparciu o nadwozia sedanów. W konsekwencji, nowy Peugeot 508 SW czerpie z wszystkich cech stylizacyjnych radykalnego designu sedana. Jego nowe proporcje nadają mu niezwykle dynamiczną sylwetkę.

Dzięki funkcjonalnym belkom dachowym, stylizowanym na miarę projektu, pojazd jest niemal tak niski jak sedan – tylko 1,42 m. To prawie 6 cm mniej niż w poprzedniej generacji, co zapewnia optymalną aerodynamikę, jednocześnie gwarantując wystarczającą przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu, aby spełnić standardy segmentu.

Ma długość 4,78 m (tylko 3 cm więcej niż wersja sedan i 5 cm mniej niż poprzednia generacja); nowy Peugeot 508 SW prezentuje gładkie, płynne linie, zwieńczone smukłym, niskim dachem.

Drzwi bezramowe, cecha unikalna dla kombi od producenta masowego, wyostrzają i podkreślają linię nadwozia, jednocześnie pozwalając na mniejszą powierzchnię przeszkloną. Szpary i dopasowania zostały zredukowane do niezbędnego minimum dzięki umiejętnościom pierwszej klasy, koła zostały dostosowane, aby idealnie wypełnić nadkola, a antena dachowa została usunięta (obecnie nadrukowana). Linia nadwozia jest zarówno mocna, jak i przypomina najwyższą jakość rynku.

Tak jak w przypadku sedana, przód pojazdu robi ogromne wrażenie. Z pełnymi reflektorami LED i pionowym znakiem wizualnym opalescencyjnych dziennych świateł LED, nowy Peugeot 508 SW emanuje wyraźną, ekskluzywną tożsamością, podkreśloną słynnym lwem umieszczonym na kratce chłodnicy oraz logo 508 na przodzie maski.

Z tyłu, pojazd emanuje mocą i nowoczesnością, z błyszczącym czarnym poziomym paskiem, otoczonym trójwymiarowymi tylnymi światłami LED pochodzącymi z sedana, które oświetlają nocą i dniem z adaptacyjną intensywnością, co sprawia, że kolorowe pazury są zawsze widoczne z boku lub z pełnego widoku z tyłu. Podwójna chromowana rura wydechowa nadaje pojazdowi sportowy charakter i wzmacnia sportowy design.

Dostęp do bagażnika odbywa się za pomocą praktycznej klapy (która może być elektryczna i bezdotykowa). Krawędź bagażnika jest niska i szeroka (o 6 cm niższa niż w sedanie i tylko 63,5 cm nad ziemią, o 2,4 cm szersza). Szybka pokrywa bagażowa zapewnia natychmiastowy widok na całość bagażnika, który ma pojemność (przy zamkniętej pokrywie) 530 litrów. Został zaprojektowany w prostym kształcie i jest całkowicie funkcjonalny. Pojemność pod pokrywą bagażnika jest bardzo zbliżona do tej w poprzednim modelu (560 litrów).

Poza praktycznością, wejście do bagażnika zostało ulepszone przez stalową krawędź, aby ułatwić załadunek. W wersji GT wyróżniają się aluminiowe prowadnice podłogowe oraz siatka zabezpieczająca dla efektywnej compartmentalizacji bagażnika.

Modułowość jest kluczowa dla kombi, a nowy Peugeot 508 SW wyposażony jest w tylną kanapę w układzie 2/3-1/3 z funkcją Magic Flat. Dzięki temu systemowi, obie strony kanapy można natychmiast złożyć za pomocą dwóch przycisków umiejscowionych po obu stronach bagażnika. Powoduje to niemal płaską podłogę bagażnika, oferującą całkowitą przestrzeń ładunkową wynoszącą 1780 litrów.

Niezrównane wnętrze wzbogacone o Peugeot i-Cockpit®

Tak jak nowy Peugeot 508 sedan, wersja SW wyposażona jest w najnowszej generacji Peugeot i-Cockpit®.

Dbałość o szczegóły, precyzja dopasowania i dobór materiałów natychmiast lokują pozycję kierowcy nowego Peugeot 508 SW w pożądanym, wysokotechnologicznym świecie przesyconym elegancją.

Kluczowe elementy to:

układ kierowniczy z pełnoziarnistej skóry (perforowany w wersji GT Line i GT),
automatyczna skrzynia biegów z funkcją ręcznej zmiany biegów zintegrowaną w centralnej konsoli, która zawiera również liczne schowki,
obszerne wykończenia na desce rozdzielczej, w centralnej konsoli i panelach drzwiowych, które, w zależności od poziomu wyposażenia, pokryte są wykończeniem przypominającym węgle lub naturalne drewno (szary dąb w GT Line/GT i Zebrano w GT),
satynowy chrom na kierownicy, panelach drzwiowych, kratkach wentylacyjnych, a także na siedmiu przełącznikach oraz okalającej ekran dotykowy,
materiał pokryciowy z materiału flokowanego wewnątrz kieszeni na drobne w bagażniku (we wszystkich poziomach) oraz w schowkach w przednich panelach drzwiowych (GT Line i GT).
Zadbano o odpowiednie umiejscowienie i rozmiar różnych rozwiązań do przechowywania. Możliwe jest zatem schowanie dwóch butelek 1,5 l w chłodzonym schowku, jednej butelki 1 l w każdym schowku drzwiowym oraz dwóch butelek 0,5 l w centralnej przestrzeni przechowywania pod podłokietnikiem (oprócz uchwytów na kubki). Dzięki sprytnej lokalizacji półki na kable, rozległy obszar obok dźwigni EAT8 zapewnia wystarczająco dużo miejsca dla największych smartfonów (jeśli nie są ładowane indukcyjnie w zagłębieniu pod konsolą).

Przedni pasażerowie mogą cieszyć się ergonomicznymi, otulającymi fotelami (z certyfikatem AGR) oraz korzystać z pięciu programów masażu. Oferowane jest szerokie spektrum bogatych i wyszukanych materiałów wykończeniowych i tapicerskich, takich jak Alcantara® lub skóra Nappa pełnoziarnista. Ta ostatnia jest dostępna w dwóch kolorach – czarnym i ciemnoczerwonym (nazywanym Sellier).

Pasażerowie z tyłu mogą korzystać z dodatkowego komfortu fotela, którego oparcie przechyla się o 27°. Oferowana jest dodatkowa przestrzeń nad głową o 4 cm w porównaniu z wersją sedan, a pasażerowie mogą także cieszyć się panoramicznym, przezroczystym dachem.

Dostęp do tylnej kanapy jest szeroki i łatwy dzięki bezramowym tylnym drzwiom z wbudowanymi oknami.

Wszystkie światła w kabinie pasażerskiej to dotykowe lampki LED, umieszczone w panelu dachowym.

Najwyższej klasy system audio został zaprojektowany przez FOCAL®, znaną francuską markę. Z 10 głośnikami wyposażonymi w ekskluzywną technologię FOCAL®, system ten zapewnia czysty, doskonały dźwięk, który jest równomiernie rozprowadzony w całym pojeździe. Tweeterów wykończono szczotkowanymi metalowymi grillami zainstalowanymi w czterech drzwiach.

Wnętrze nowego Peugeota 508 SW potwierdza postrzeganą jakość i doskonałość, jakie ma jego nadwozie. Ten standard doskonałości jest również widoczny w wielu funkcjach komfortu i bezpieczeństwa pojazdu.

Doskonałe bezpieczeństwo dzięki imponującej gamie technologii wspomagających jazdę

Nowy Peugeot 508 SW oferuje szeroki wachlarz najnowszej generacji systemów wspomagających jazdę, które spełniają coraz bardziej wymagające kryteria EuroNCAP. Nowe funkcje w porównaniu do reszty gamy Peugeot to:

system Night Vision – pierwszy w segmencie. System wykorzystuje kamerę na podczerwień do wykrywania istot żywych przed pojazdem w nocy lub przy niskiej widoczności. System zapewnia wykrywanie do 200 m zasięgu, poza zasięgiem reflektorów, z centralnym wyświetlaniem widoku na podczerwień w cyfrowym wyświetlaczu Head-up, w polu widzenia kierowcy, aby maksymalizować bezpieczeństwo.
Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go (w automatycznej skrzyni biegów EAT8) z regulowanym zaleceniem odległości między pojazdami. Podczas jazdy w pasie ruchu, ponowne uruchomienie pojazdu następuje automatycznie po zatrzymaniu trwającym ponad 3 sekundy. W przeciwnym razie funkcję można ponownie uruchomić poprzez naciśnięcie pedału przyspieszenia lub na końcu kontrolera kierownicy. Funkcja jest dostępna od 0 km/h,
Asystent utrzymania pasa ruchu, z możliwością wyboru położenia pasa przez kierowcę (powiązany z ACC Stop & Go),
Pełny asystent parkowania z funkcją Flankguard (tylko z automatyczną skrzynią biegów EAT8). System automatycznie zarządza kierunkiem, przyspieszeniem i hamowaniem, aby wjeżdżać i wyjeżdżać z miejsca parkingowego,
Pełne reflektory LED z EVS (statyczne oświetlenie zakrętów),
Stały ARS (adaptacyjny system tylnych świateł).
Oprócz tych nowych funkcji, nowy Peugeot 508 SW wyposażony jest w wiele innych systemów wspomagających jazdę:

najnowszy system Active Safety Brake (wykrywający pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkościach od 5 km/h do 140 km/h) oraz ostrzegający o ryzyku kolizji,
Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu (w tym pobocza) z korekcją toru jazdy przy prędkościach powyżej 65 km/h,
Ostrzeżenie o uwadze kierowcy, aby wykryć nieostrożność kierowcy podczas długotrwałej jazdy i przy prędkościach powyżej 65 km/h na podstawie analizy mikro-ruchów kierownicy,
Automatyczna asysta świateł drogowych,
Rozpoznawanie i zalecenie ograniczeń prędkości,
Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych (Stop, zabroniony kierunek),
Aktywny system monitorowania martwego pola (z korekcją toru jazdy). Funkcja ta jest dostępna od 12 km/h.
Możliwości podłączenia wyposażenia w nowym Peugeot 508 SW są równie imponujące:

3D połączona nawigacja z TomTom® Traffic,
Mirror Screen, kompatybilny z protokołami Mirrorlink®, Android Auto™ i Apple Carplay™, umożliwiający rozpoznawanie głosu przez smartfon,
Ładowanie smartfonów oparte na indukcji (urządzenia kompatybilne ze standardem Qi),
4 gniazda USB: 2 z przodu w przestrzeni schowka pod sterowaniem automatycznej skrzyni biegów i 2 z tyłu centralnej konsoli dla pasażerów w rzędzie 2,
Peugeot Connect SOS & Assistance, automatyczny system wezwania pomocy,
Pakiety Peugeot Connect, zdalne usługi konserwacyjne pojazdu.
Wyjątkowe, instynktowne doznania podczas jazdy

W Peugeocie odczucia z jazdy są integralną częścią DNA marki. Jako prawdziwy standard techniczny, nowy Peugeot 508 SW jest wynikiem szczytowej inżynieryjnej ekspertyzy Grupy PSA:

Wykorzystanie platformy EMP2 – redukcja wagi (średnio o 70 kg w porównaniu z poprzednią generacją) na korzyść zużycia paliwa, bezpieczeństwa biernego i osiągów,
Wprowadzenie nowej techniki spawania karoserii wzmocnionej przez zastosowanie 24 m strukturalnego kleju, co zapewnia większą sztywność i gwarancję lepszej trwałości,
Montaż dampowanego mocowania silnika, dla optymalnego tłumienia zawieszenia (w zależności od wersji),
Adaptacja tylnej osi wielowahaczowej połączonej z regulowanym zawieszeniem – Active Suspension Control – jako standard w wersji GT,
Powszechne wprowadzenie nowej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów EAT8, związanej z elektryczną dźwignią biegów i jednoprzyciskowym sterowaniem.
We wszystkich obszarach, począwszy od architektury pojazdu, podziału przestrzeni, starannie kontrolowanych wymiarów, redukcji wagi, aerodynamiki po układy napędowe, nie szczędzono wysiłków, aby dostarczyć intensywne doznania z jazdy i osiągnąć najlepsze wartości emisji CO2 w swojej klasie.

Nowy Peugeot 508 SW korzysta z nowej generacji silników PureTech i BlueHDi (z rozszerzoną technologią SCR), jak w wersji sedan.

Dwa nowe silniki benzynowe opracowane na bazie silnika PureTech 1.6L to:

PureTech 180 S&S EAT8,
PureTech 225 S&S EAT8.
Dostępne są cztery opcje diesla oparte na silnikach BlueHDi 1.5L i 2.0L:

BlueHDi 130 S&S BVM6,
BlueHDi 130 S&S EAT8,
BlueHDi 160 S&S EAT8,
BlueHDi 180 S&S EAT8.
Wszystkie te silniki zostały już certyfikowane do norm Euro6.d temp, w oczekiwaniu na przepisy Euro 6 obowiązujące od stycznia 2020 roku, szczególnie w odniesieniu do emisji tlenków azotu. Wartości CO2 są najlepsze w swojej klasie; uwzględniają nowe techniczne postanowienia procedury WLTP, która ma na celu ujednolica poziomy zużycia zatwierdzone w testach oraz poziomy zużycia przez klientów.

W trybie ECO, rodzina silników Pure Tech połączona z automatyczną skrzynią biegów EAT8 automatycznie przełącza się na tryb wytracania prędkości. Funkcja ta jest dostępna przy prędkościach od 25 do 130 km/h, kiedy warunki na to pozwalają. Aktywuje się, jeśli nie wykryje sygnału naciśnięcia pedału; jest całkowicie przezroczysta dla kierowcy. Ułatwia to wewnętrzne tarcie w skrzyni biegów i zmniejsza zużycie paliwa o około 3%.

W drugiej połowie 2019 roku gama zostanie uzupełniona o efektywny napęd hybrydowy typu Plug-in z rozszerzonym zasięgiem ZEV wynoszącym 50 km (cykl WLTP). Akumulatory będą umiejscowione pod siedzeniami w rzędzie 2, aby zachować przestronny bagażnik.


Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.