Porsche wprowadziło wersję GTS modelu Cayman w 2017 roku, dodając większość opcji wydajności, jakie można było wybrać w wersji S tego samego samochodu, a następnie zwiększając moc.
W przeciwieństwie do swojego rodzeństwa w postaci roadstera, Boxstera, Cayman pojawił się na rynku nieco później. Klientów zaskoczyło nie tylko to, że był bardziej przystępny cenowo, ale również lepszy pod względem prowadzenia. Jego sztywniejsza konstrukcja nadwozia w porównaniu do roadstera oraz niższa waga sprawiły, że wielu krytyków musiało przyznać, że linia Boxster/Cayman nie była „Porsche dla biednych”, lecz „Porsche dla mądrych”. W końcu brak tylnych siedzeń nikomu nie przeszkadzał. Co więcej, umiejscowienie silnika na środku pojazdu sprawiało, że był on lepiej zbalansowany niż jego słynny brat 911. Jednak wersja GTS to nie tylko lepszy pojazd pod względem przyspieszenia, dzięki mocniejszemu silnikowi niż w Cayman S, ale także lepsza na torze, oferująca przyjemniejsze wrażenia zarówno kierowcom, jak i pasażerom.
Od zewnątrz, przedni pas Caymana GTS wyglądał niemal identycznie jak reszta gamy, ale wprawne oko mogło dostrzec czarne tło reflektorów. W efekcie cztery punkty diod LED świateł dziennych wyglądały jaśniej. Dolny zderzak również różnił się wyglądem. Miał czarne wykończenia na dolnej części oraz przeprojektowane wloty powietrza, gdzie ten w środku był węższy u góry. Porsche dodało także diodowe kierunkowskazy i światła parkingowe nad bocznymi wlotami powietrza.
Jego niska linia nadwozia pozostała niezmieniona w porównaniu do reszty gamy Cayman, ale kilka detali sprawiło, że wersja GTS wyróżniała się na tle swoich braci. Samochód standardowo był wyposażony w Pakiet Chrono od Porsche, który obejmował o 10 milimetrów (0,4 cala) niższy prześwit w porównaniu do standardowego Caymana. Ponadto na dolnej części przednich drzwi znalazły się kontrastowe oznaczenia z literami GTS. Porsche zadbało również o ciemne akcenty zewnętrzne i czarne felgi oraz boczne wloty powietrza. Z tyłu, za szeroką i opadającą klapą bagażnika, znajdował się wysuwany automatycznie lub ręcznie spoiler. W tylnej części samochodu znajdowały się przyciemnione światła tylnie, a poniżej zderzaka, przeszywając czarną osłonę, były dwa wyloty systemu sportowego wydechu.
Porsche wzbogaciło długą listę standardowych funkcji wewnątrz otwartego pojazdu. Fotele sportowe miały centrum z Alcantary, z czarną skórą w wyższych miejscach i zintegrowanymi zagłówkami. Ten sam materiał został użyty do pokrycia paneli drzwi, kierownicy, a nawet dźwigni zmiany biegów. Na centralnej konsoli producent umieścił siedmiocalowy ekran dotykowy dla systemu multimedialnego PCM. System ten obsługiwał połączenia Apple CarPlay, ale nie oferował Android Auto. Na desce rozdzielczej, w modelu 2018 Porsche Cayman GTS, znajdował się chronometr, który był częścią standardowego Pakietu Chrono, wyposażającego pojazd.
Jednak najważniejsza aktualizacja miała miejsce za kabiną. Porsche zainstalowało ulepszoną wersję turbodoładowanego silnika 2.5-litrowego z modelu Cayman S. Dostarczał on o 15 koni mechanicznych więcej niż wcześniejszy model, osiągając łącznie 365 PS (360 hp). Silnik był połączony z sześciobiegową manualną lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów PDK (dwusprzęgłową). Maksymalny moment obrotowy w przypadku manualnej skrzyni był nieco niższy niż w automatycznej. Mechaniczny mechanizm różnicowy z blokadą był także standardowym wyposażeniem.
Porsche rozszerza swoją gamę samochodów sportowych z silnikiem umieszczonym centralnie, wprowadzając nowe dwuosobowe modele Porsche 718 Boxster GTS oraz Porsche 718 Cayman GTS. Moc pojazdów wzrosła do 269 kW (365 KM) dzięki nowo opracowanej rurze dolotowej oraz zoptymalizowanemu turbosprężarce w silniku typu boxer o pojemności 2,5 litra i czterech cylindrach. Dzięki tym ulepszeniom silnik dostarcza o 11 kW (15 KM) więcej mocy w porównaniu do modelu 718 S oraz aż o 26 kW (35 KM) więcej mocy niż wcześniejsze modele GTS z silnikami wolnossącymi. Nowe sportowe samochody z silnikiem umieszczonym centralnie dostępne są z manualną sześciobiegową skrzynią biegów lub opcjonalną skrzynią Porsche Doppelkupplung (PDK). Modele GTS są standardowo wyposażone w szereg opcji, takich jak pakiet Sport Chrono, Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą dyferencjału tylnego oraz Porsche Active Suspension Management (PASM), który obniża nadwozie o dziesięć milimetrów.
Większa moc dla lepszych osiągów
Maksymalny moment obrotowy wynoszący 430 Nm zapewnia jeszcze lepsze przyspieszenie i elastyczność. Jest on dostępny w zakresie obrotów od 1,900 do 5,000 RPM. Po połączeniu z PDK oraz pakietem Sport Chrono, modele GTS przyspieszają od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy. Maksymalna prędkość pojazdów wynosi 290 km/h.
Typowe dla GTS: liczne czarne elementy wewnątrz i na zewnątrz
Modele GTS wyróżniają się w linii modelowej 718 nie tylko pod względem technologicznym, ale także w wizualnym designie. Nowy zderzak Sport Design z przodu podkreśla sportowy charakter pojazdów. Jak przystało na modele GTS, moduły świateł przednich oraz reflektory Bi-Xenon są przyciemnione. Z tyłu pojazdu przyciemnione światła tylne, czarne logotypy, czarny zderzak tylny oraz centralnie umieszczone czarne końcówki wydechu w standardowym systemie sportowym nadają GTS unikalny wygląd. Czarne logotypy GTS u podstawy drzwi oraz 20-calowe koła malowane na czarno (w satynowym wykończeniu) dopełniają widok boczny.
Wysokiej jakości Alcantara i aplikacja Porsche Track Precision
Geny GTS kształtują również wnętrze. Stoper pakietu Sport Chrono (w standardzie) jest zintegrowany jako centralny element panelu instrumentów. Zarówno kierowca, jak i pasażer z przodu mogą cieszyć się sportowymi fotelami, które mają centra z Alcantary, podobnie jak inne modele GTS Porsche. Fotele sportowe Plus z logotypami GTS na zagłówkach można elektronicznie regulować w dwóch płaszczyznach, co zapewnia zwiększone wsparcie boczne i komfort. Dodatkowo wnętrze charakteryzuje się wysoką proporcją Alcantary, która znajduje się na wykończeniu koła kierownicy, konsoli centralnej oraz podłokietnikach. Ponadto kierowcy z pasją do sportu mogą korzystać z aplikacji Porsche Track Precision App (PTPA), która umożliwia automatyczne rejestrowanie, wyświetlanie i analizowanie danych dotyczących jazdy na smartfonie.
Modele 718 GTS są już dostępne do zamówienia, a do salonów samochodowych trafią w połowie grudnia 2017 roku. Ceny pojazdów, w tym VAT oraz charakterystyki specyficzne dla kraju w Niemczech, przedstawiają się następująco: