2018 Skoda Kodiaq RS

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Prawie rok po wprowadzeniu swojego największego modelu, Kodiaqa, Skoda zdecydowała się na wypuszczenie mocniejszej, sportowej wersji z oznaczeniem RS.

Z bogatą historią w motorsporcie, czeski producent Skoda próbował odzwierciedlić te tradycje w niektórych swoich modelach. W rezultacie Fabia i Octavia otrzymały oznaczenia RS oraz unikalne cechy. Po wprowadzeniu SUV-a Kodiaq w 2017 roku, rozważono dodanie podobnego podejścia. W 2018 roku producent zaprezentował ulepszoną, sportową wersję tego modelu, przekształcając rodzinną, średniej wielkości crossover w sportowy pojazd dla siedmiu osób, z dużym bagażnikiem z tyłu.

Skoda próbowała wyrazić sportowy charakter Kodiaqa RS w taki sam sposób, jak zrobiła to w przypadku szybszych wersji Fabii i Octavii. Najmocniejsza wersja Kodiaqa otrzymała przeprojektowany przedni grill z czarnym wykończeniem zamiast chromowanego, jak w pozostałych modelach. Zderzak miał zmienioną dolną część z dodatkowym lipem i sześciokątnym wzorem grilla. Dodatkowo Kodiaq RS został wyposażony w standardowe reflektory LED. Z profilu, unikalne dla tej wersji 20-calowe felgi aluminiowe pozwalały przechodniom zobaczyć powiększone 17-calowe tarcze hamulcowe. Z tyłu samochodu, Kodiaq RS miał ten sam spojler dachowy na pochylonej klapie bagażnika, ale dolny zderzak był inny. Posiadał dwa chromowane wykończenia dla systemu wydechowego.

Wewnątrz siedmiomiejscowy crossover wyróżnia się unikalną czarną tapicerką z czerwonymi przeszyciami. Skoda nie poszła na skróty przy produkcji wnętrza, używając Alcantary na panelach drzwiowych i wszystkich siedzeniach. Ponadto, sportowe fotele z przodu miały wysokie oparcia z zintegrowanymi podgłówkami. Na desce rozdzielczej, konsoli centralnej i centralnym panelu producent dodał udawane wykończenia z włókna węglowego, nadając pojazdowi luksusowy wygląd. Przed kierowcą zamontowano cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala nazwany Virtual Cockpit, z unikalnym dla wersji RS piątą funkcją, która pokazywała dużą wskazówkę obrotomierza na środku, z prędkością wyświetlaną w cyfrach. W drugim rzędzie zamontowano kanapę dzieloną w proporcjach 60/40, którą można było przesuwać, aby pasażerowie mogli dostać się do trzeciego rzędu, przeznaczonego dla dwóch dorosłych.

Pod maską Skoda zamontowała tylko jedną opcję silnikową, czterocylindrowy silnik wysokoprężny bi-turbo. Zapewniał wystarczającą moc, aby kierowca poczuł się jak w sportowym hot hatchu, ale z wyższym prześwitem. Wzmocnione zawieszenie i adaptacyjne amortyzatory pozwoliły pojazdowi ustanowić rekord czasowy dla siedmiomiejscowego samochodu na Nordschleife Nürburgring. Skoda standardowo zamontowała siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem oraz napęd na cztery koła w Kodiaq RS.

 Škoda Kodiaq RS to pierwszy SUV czeskiej marki z inicjałami RS. Silnik zamontowany w Škodzie Kodiaq RS generuje moc 176 kW (240 KM), co czyni go najsilniejszym produkcyjnym silnikiem diesla w historii Škody. Oferuje szczególnie emocjonalny dźwięk silnika dzięki Dynamic Sound Boost – debiutującemu w Škodzie. To doskonale współgra z mocą Škody Kodiaq RS, która ustanowiła rekord okrążenia SUV-ów z siedmioma miejscami na Nordschleife w Nürburgringu, osiągając czas 9 minut i 29,84 sekundy.

Inicjały RS teraz symbolizują idealne połączenie sportowych doznań za kierownicą i doskonałej użyteczności na co dzień. Škoda Kodiaq RS to pierwszy SUV marki, który nosi te tradycyjne inicjały. Niezwykle dynamiczne możliwości – zarówno na drodze, jak i w terenie – oraz mocny wygląd Škody Kodiaq RS doskonale uzupełniają sportowy styl życia rosnącej grupy docelowej w segmencie SUV.

Najsilniejszy silnik diesla w historii Škody

Škoda Kodiaq RS to sportowy model najwyższej klasy, a jego dynamiczne osiągi zasługują na ten status. Škoda Kodiaq RS przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie siedem sekund i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Imponujący jest także moment obrotowy silnika przy niskich obrotach: maksymalny moment jest dostępny już w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Zużycie paliwa wynoszące zaledwie 6 l diesla na 100 km ilustruje wysoką efektywność silnika. Emisja CO2 wynosi 157 g/km. Różne czynniki techniczne czynią to możliwym: silnik biturbo w Škodzie Kodiaq RS wyposażony jest w bezpośredni wtrysk, system Stop-Start oraz odzyskiwanie energii z hamowania. Posiada również nowoczesny system zarządzania termicznego, który szybko podgrzewa silnik do optymalnej temperatury po uruchomieniu zapłonu.

2019 Škoda Kodiaq RS
Dynamic Sound Boost jako standard dla emocjonalnych doznań za kierownicą

Nowa Škoda Kodiaq RS jest pierwszym modelem marki, który wyposażono w Dynamic Sound Boost. System ten zapewnia charakterystyczne i emocjonalne doświadczenie akustyczne zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu. Dynamic Sound Boost działa, wykorzystując dane z elektroniki samochodowej, aby uczynić charakterystykę akustyczną pojazdu atrakcyjniejszą i intensywniejszą. Specjalne urządzenie produkuje określony dźwięk, który uzupełnia naturalny dźwięk układu wydechowego i poprawia profil brzmieniowy silnika.

Dynamic Sound Boost współpracuje z trybem jazdy Driving Mode Select. Dla Škody Kodiaq RS dostępne są trzy poziomy zmodyfikowanego dźwięku w zależności od wybranego trybu jazdy. Dźwięki wahają się od delikatnego tonu w profilu 'Comfort’, przez profil 'Normal’ z dynamicznymi ustawieniami, aż po profil 'Sport’, który zapewnia najbardziej sportowe i mocne ustawienia. Dzięki temu Škoda Kodiaq RS zyskuje szczególnie dynamiczny dźwięk. Profil 'Eco’ podkreśla naturalny akustyczny charakter samochodu.

Przekładnia: Napęd na wszystkie koła i 7-biegowy DSG

Nowa Škoda Kodiaq RS przekazuje swoją moc 176 kW (240 KM) na wszystkie cztery koła za pomocą inteligentnego napędu na cztery koła; 7-biegowy DSG kontroluje przyczepność. Ustawienia amortyzatorów można dostosować do preferencji kierowcy i aktualnych warunków terenu w dowolnym momencie, dzięki adaptacyjnemu systemowi Dynamic Chassis Control (DCC), który również jest standardem.

7-biegowy DSG w Škodzie Kodiaq RS może zmieniać biegi automatycznie lub kierowca może manualnie wybierać biegi. Przekładnia imponuje super szybkimi, gładkimi zmianami biegów, które nie przerywają dostarczania mocy, a także wspiera funkcję jazdy na luzie. W trybie Eco ta funkcja automatycznie odłącza silnik od skrzyni biegów, na przykład gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia, co zwiększa efektywność. Pojazd porusza się bez hamowania silnikiem. Inteligentny napęd na wszystkie koła z elektronicznym wielopłytowym sprzęgłem i elektroniczną blokadą dyferencjału nieustannie oblicza idealny rozkład mocy. System ten może przenieść do 85 procent dostępnego momentu obrotowego na jedno pojedyncze koło lub – przy lekkim obciążeniu – może także napędzać tylko przednie koła. Napęd na wszystkie koła zwiększa przyczepność, a tym samym poprawia bezpieczeństwo jazdy – w każdych warunkach pogodowych i drogowych, a także podczas jazdy w terenie.

System Dynamic Chassis Control (DCC) z trybem jazdy Driving Mode Select optymalnie dostosowuje sprężyny i amortyzatory Škody Kodiaq RS do warunków terenu i stylu jazdy. Oferuje kierowcy sześć różnych programów – Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual i Snow – z odpowiadającymi, elektronicznie dostosowanymi ustawieniami amortyzatorów. Nowa Škoda Kodiaq RS ma także w standardzie progresywne wspomaganie kierownicy. To elektronicznie dostosowuje przełożenie kierownicy do aktualnej prędkości i zapewnia jeszcze lepszą kontrolę podczas sportowej jazdy. Gwarantuje również większy komfort dzięki zmniejszonemu oporowi kierownicy przy niskich prędkościach i podczas parkowania.

Design: Dynamiczny wygląd i nowe logo

Škoda Kodiaq RS pokazuje swoje dynamiczne możliwości już na pierwszy rzut oka. Specjalnie zaprojektowane przednie i tylne zderzaki, elementy nadwozia w połysku czerni oraz nowe 20-calowe felgi aluminiowe Xtreme – po raz pierwszy w standardzie w Škodzie – czynią ten SUV trendsetterem sportowego stylu życia. Nowe logo vRS identyfikuje Kodiaqa jako najmłodszego członka rodziny RS Škody: modeli zaprojektowanych z myślą o sportowości.

W Škodzie tylko najsportowsze modele noszą logo vRS. Inicjały pojawiają się po raz pierwszy w nowoczesnym designie na grillu chłodnicy i z tyłu Škody Kodiaq RS. 'v’ oznacza zwycięstwo; ponadto czerwony kolor symbolizuje sportowość i moc rodziny RS. Specjalnie zaprojektowane przednie i tylne zderzaki podkreślają dynamiczny wygląd Škody Kodiaq RS. Tylne zderzaki wyposażone są – jak przystało na model RS – w reflektor, który rozciąga się na całą szerokość pojazdu. Rury wydechowe są widoczne poniżej zderzaka.

Czerwone i połyskujące czarne elementy

Wyraziste akcenty podkreślają sportowy wygląd najsilniejszej Škody Kodiaq: grill, ramki okienne, lusterka i relingi dachowe w kolorze połyskującej czerni, podczas gdy 20-calowe felgi aluminiowe Xtreme mają kolor antracytowy. Kodiaq RS to pierwsza Škoda, która oferuje takie felgi w standardzie. Felgi połączone są z 17-calowymi hamulcami. Przednie reflektory z nowoczesną technologią LED, które są standardem, podkreślają techniczne aspiracje samochodu. Tylne światła również wykorzystują jasne diody LED, które zapalają się niemal natychmiast.

Wnętrze: Sportowy Virtual Cockpit z wizualnymi akcentami

Škoda Kodiaq RS łączy sportowy styl, komfortową przestronność i typową dla marki praktyczność. Pokrowce foteli z Alcantary®, wykończenia drzwi z kontrastowym szwem i deska rozdzielcza z efektem włókna węglowego nadają przestronnemu wnętrzu sportowy charakter. Widok Sport i tło węglowe w Virtual Cockpit doskonale dopełniają dynamiczny ogólny wrażenie.

Wnętrze Škody Kodiaq RS wyróżnia się ekskluzywnymi materiałami, misternym kontrastowym przeszyciem i czerwonymi detalami, które również wprowadzają sportowe akcenty. Perforowana Alcantara® i skóra węglowa sprawiają, że fotele sportowe wyróżniają się na tle wnętrza. Oferują one kontrastowe, czerwone przeszycia typowe dla RS w designie diamentowym oraz dopasowaną czerwoną powierzchnię z nowym logo vRS poniżej zintegrowanych zagłówków. Logo vRS pojawia się także na gałce zmiany biegów. Perforowana Alcantara® to materiał często wykorzystywany w motorsporcie ze względu na niską wagę i dobrą przyczepność. W Kodiaq RS użyto go również w wykończeniach drzwi, gdzie wykończono go kontrastowym, czarnym przeszyciem w diamentowym wzorze. Multifunkcyjna sportowa kierownica z logo vRS ma kontrastowe czerwone przeszycie, tak samo jak podłokietniki w drzwiach. Deska rozdzielcza wykończona jest dekoracją węglową. W standardzie znajduje się próg drzwi z logo Kodiaq oraz pakiet LED z oświetleniem ambientowym. Czarne wykończenie dachu i pokrywy pedałów ze stali nierdzewnej dopełniają sportowy wygląd.

Virtual Cockpit z widokiem Sport

Škoda Kodiaq RS wyposażona jest w Virtual Cockpit w standardzie i dostępna jest w efekcie węgla. Oferuje również piąty tryb wyświetlania w Škodzie Kodiaq RS, który wyświetla wskaźnik obrotomierza oraz aktualną prędkość na środku, co pozwala na łatwe odczytanie tych parametrów podczas bardzo dynamicznej jazdy. Inne informacje, takie jak stacja radiowa czy instrukcje nawigacyjne, są wyświetlane w mniejszym rozmiarze. Škoda Kodiaq RS łączy sportowość z komfortem: elektrycznie regulowane fotele kierowcy z funkcją pamięci oraz przyciemniane szyby (Sunset) są standardem. Opcjonalny personalizowany klucz zapisuje na przykład pozycję fotela i profil jazdy, a te ustawienia są automatycznie stosowane po otwarciu samochodu.

Miejsce dla siedmiu osób

Nawet jako sportowiec, Škoda Kodiaq RS pozostaje prawdziwym Kodiaqiem z miejscem dla pięciu lub siedmiu osób. Wersja pięcioosobowa oferuje pojemność bagażnika wynoszącą 600 l, podczas gdy bagażnik wersji siedmioosobowej może pomieścić 231 l przy zajętych wszystkich miejscach. System infotainment Bolero, który jest standardem, zapewnia doskonały dźwięk; opcjonalne systemy Amundsen i Columbus pozwalają na korzystanie z mobilnych usług internetowych Škoda Connect. Korzystanie z treści cyfrowych jest szczególnie łatwe z systemami infotainment Amundsen i Columbus w połączeniu z Škoda Media Command 2.0. Obsługuje się je za pomocą darmowej aplikacji Škoda, która pozwala na sterowanie funkcjami systemu infotainment na maksymalnie dwóch podłączonych tabletach. Opcjonalnie, Škoda Kodiaq RS oferuje Phonebox z indukcyjnym ładowaniem telefonów komórkowych oraz dwa porty USB z przodu. Na tylnym Jumbo Boxie między przednimi siedzeniami znajduje się port USB i gniazdko 230 V. System In-Car-Communication ułatwia rozmowy z pasażerami w drugim i trzecim rzędzie siedzeń za pomocą systemu infotainment.

Praktyczne rozwiązania w Škodzie Kodiaq RS

Škoda Kodiaq RS oferuje także wiele charakterystycznych dla marki „Simply Clever” rozwiązań. W standardzie znajdują się demontowalna i chowana osłona bagażnika oraz różne siatki do przechowywania i zabezpieczania bagażu. Klasyki, takie jak skrobaczka do szyby w klapie wlewu paliwa (w wybranych krajach) czy schowek na parasol w obu przednich drzwiach (wraz z parasolami) są standardem, podobnie jak schowki na kamizelki odblaskowe w wszystkich drzwiach oraz uchwyt na urządzenia multimedialne. Po stronie kierowcy znajduje się uchwyt na bilet w słupku A oraz schowek z miejscem na bilety parkingowe, monety lub karty SD.

Rekordowe okrążenie w 'Zielonym Piekle’

Škoda Kodiaq RS wykazała swoje sportowe umiejętności na legendarnym Nordschleife w Nürburgringu: czas okrążenia wynoszący 9 minut i 29,84 sekundy to rekord dla SUV-ów z siedmioma miejscami. Ten rekord dowodzi, że Škoda Kodiaq RS nie tylko wygląda sportowo – prowadzi się w sportowy sposób. Kierowca wyścigowy Sabine Schmitz prowadziła samochód podczas rekordowego okrążenia. Jedyna kobieta, która do tej pory wygrała 24-godzinny wyścig na Nürburgringu, również była pod wrażeniem, jak szybko SUV Škody z siedmioma miejscami w standardzie może poruszać się po najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie.

Ekskluzywne wyposażenie dla wyjątkowych doznań za kierownicą

Topowe osiągi i innowacje pochodzą nie tylko z silnika czy Dynamic Sound Boost. 20-calowe felgi aluminiowe Xtreme są po raz pierwszy standardem w Škodzie. Elementy nadwozia w połyskującej czerni podkreślają sportowy wygląd; progresywne wspomaganie kierownicy, inteligentny napęd na wszystkie koła i 7-biegowy DSG zwiększają dynamiczny potencjał. RS emanuje sportowością, ale pozostaje prawdziwym Kodiaqiem, a tym samym praktycznym samochodem rodzinnym z możliwością wyboru pięciu lub siedmiu miejsc oraz przestronnym bagażnikiem. Dostęp do Wi-Fi i usługi Škoda Connect oferują nowoczesną łączność, a liczne funkcje Simply Clever ułatwiają codzienną jazdę – w typowym stylu Škody.

RS – dwa litery z wspaniałą historią

Škoda Kodiaq RS to pierwszy SUV, który dołączył do grona modeli RS, zaprojektowanych specjalnie z myślą o sportowości. Marka przenosi zatem swoją 117-letnią historię motorsportu i rajdów do zupełnie nowego segmentu pojazdów. Ustanawiając rekord okrążenia SUV-ów z siedmioma miejscami na Nordschleife w Nürburgringu, Škoda Kodiaq RS już w imponujący sposób udowodniła, że zasługuje na noszenie inicjałów RS.

Inicjały RS oznaczają Rally Sport i po raz pierwszy użyto ich na dwóch prototypach rajdowych, Škodzie 180 RS i 200 RS, w 1974 roku. W 1975 roku Škoda przekształciła je w dwu-drzwiowe coupé sportowe 130 RS, które stało się historią sukcesu opartą na Škodzie 110 R. W 1977 roku 'Porsche Wschodu’ zajął pierwsze i drugie miejsce w swojej klasie na legendarnym Rajdzie Monte Carlo i wygrał również Rajd Akropolu. 130 RS odnosił również sukcesy na torach wyścigowych, zdobywając ogólne zwycięstwo w Europejskim Pucharze Samochodów Turystycznych w 1981 roku.

Sportowe modele produkcyjne RS od 2000 roku

2.0L Biturbo 7AT AWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc176.5 Kw @ 4000 Rpm
240 Hp @ 4000 Rpm
237 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
500 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R20 100V
Długość185 In (4699 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/61.7 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit7.7 In (196 Mm)
Pojemność bagażnika8.2 Cuft (232 L)
Aerodynamika (Cd)0.338
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna4145 Lbs (1880 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3219 Lbs (1460 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.