Toyota starała się utrzymać wysokie wyniki sprzedaży ósmej generacji HiLuxa, wprowadzając odnowioną wersję znanego pickupa podczas Targów Motoryzacyjnych w Tajlandii w 2017 roku.
Japoński producent przygotowywał model na rok 2018, aby uczcić 50-lecie HiLuxa, a klienci pokochali ulepszenia wprowadzone przez firmę w 2018 roku w Toyota Hilux Double Cab. Na przestrzeni lat ten znany pickup przeszedł znaczące przekształcenia, zmieniając się z samochodu sportowego w roboczy, nie tracąc przy tym zdolności terenowych i ładunkowych. Co więcej, mimo że był bardziej komfortowy i posiadał podobne udogodnienia jak SUV, nadal doskonale radził sobie z przewożeniem ciężkich ładunków na szczyty gór, łamiąc prawa grawitacji i z łatwością pokonując trudne tereny. Jednakże Toyota zauważyła jeszcze kilka obszarów, które można by poprawić, zaczynając od nadwozia, a kończąc na wnętrzu i układzie napędowym.
Na froncie, Toyota HiLux Double Cab z 2018 roku zachowała swój dominujący wygląd z szerokimi, klinowatymi reflektorami. W odróżnieniu od wersji bez zmiany, miała chromowane wstawki, nowe żarówki Xenon oraz L-kształtne światła do jazdy dziennej. Główna kratka między reflektorami została przekształcona i miała błyszczące czarne wykończenie, ale chromowane logo marki zachowało swój kształt i położenie. Kolejną znaczącą zmianą był zderzak, który miał odwrócony trapezoidalny wlot powietrza z wzorem plastra miodu. Dodatkowo, zawierał standardowe lampy przeciwmgielne zintegrowane z bocznymi wlotami, które naśladowały kształt reflektorów.
Z profilu nie zauważono większych zmian. Zachował ten sam kształt i proporcje, które uczyniły ósmą generację Toyota HiLux Double Cab liderem sprzedaży w swoim segmencie. Klienci mogli jednak zamówić pojazd z błyszczącymi czarnymi osłonami lusterek oraz uchwytami drzwi, a także ciemnym zestawem progów bocznych. Z tyłu główne różnice zauważono w zderzaku i uchwycie klapy bagażnika. Pierwszy miał więcej ciemnych obszarów, podczas gdy drugi był całkowicie czarny. Triangularne światła tylne pozostały jednak niezmienne.
Wewnątrz, deska rozdzielcza pozostała praktycznie taka sama jak w wersji bez zmiany, choć z kilkoma drobnymi ulepszeniami. Panel instrumentów miał nowe wskaźniki z białymi obramowaniami i pomarańczowymi wskazówkami zamiast niebieskich i szarych jak w poprzedniku. Jednak 4.6-calowy kolorowy wyświetlacz TFT pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem pozostał bez zmian. System infotainment w Toyota HiLux Double Cab z 2018 roku również pozostał z poprzedniego modelu.
Pod względem technicznym, Toyota HiLux Double Cab z 2018 roku miała te same silniki turbodiesel 2.4 lub 2.8 litra połączone z sześciobiegową automatyczną lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów. W wybranych rynkach Toyota oferowała pickup tylko z napędem na tylną oś, ale korzystał z tej samej ramy i zawieszenia przystosowanego do jazdy terenowej, co wersje 4×4. Ciekawą funkcją pojazdu był przełącznik DPF, który kierowcy mogli wykorzystać do ręcznego zainicjowania wypalania sadzy zgromadzonej w filtrze po jeździe z niską prędkością.
Zaktualizowane przody HiLux SR i SR5 w stylu australijskim
** Nowy przedni zderzak i kratka nawiązują do premium HiLux Rogue **
** Poprawiona efektywność paliwowa dla wybranych modeli automatycznych **
** Przełącznik DPF zamontowany we wszystkich modelach HiLux i Fortuner z silnikiem diesla **
Toyota zaktualizowała wybrane modele HiLux SR i SR5, nadając im nowy przód zaprojektowany przez australijski zespół projektowy Toyoty z siedzibą w Port Melbourne.
Odważny nowy wygląd wszystkich modeli SR i SR5 w wersji extra cab oraz double cab odzwierciedla ten, który znajduje się w modelu topowym HiLux Rogue, zaprezentowanym wcześniej w tym roku.
Zespół planowania i rozwoju produktów Toyoty w Melbourne zaprojektował model Rogue wspólnie z zespołem inżynieryjnym Toyoty w Tajlandii, gdzie HiLux jest produkowany na rynki globalne.
Sean Hanley, wiceprezydent ds. sprzedaży i marketingu Toyoty Australia, powiedział, że fakt, że ten sam wygląd teraz zdobi modele HiLux SR i SR5 sprzedawane w Australii oraz ich tajskie odpowiedniki, jest dowodem na talent zespołu z Port Melbourne.
„Kiedy projektowaliśmy model Rogue, wiedzieliśmy, że to odpowiedni design dla rosnącego rynku luksusowych ute, a nasza w tym wiara znalazła potwierdzenie w przyjęciu tego samego wyglądu na modelach SR i SR5 HiLux,” powiedział pan Hanley.
„Rynek ute wyraźnie się zmienił w ciągu ostatniej dekady i jako najlepiej sprzedający się pojazd w Australii, HiLux oferuje teraz bardziej współczesny, odważny i wyrafinowany styl, który współgra z jego 'niezniszczalną’ reputacją,” dodał.
Przeprojektowany przód ma mocniejszy, bardziej pionowy profil z dużą trapezoidalną kratką, wkładką w formie plastra miodu oraz bocznymi lampami przeciwmgielnymi, co nadaje mu szeroką postawę i imponującą obecność na drodze.
Kratka i obudowy lampek przeciwmgielnych są wykończone chromowaną powierzchnią, co zapewnia wyrafinowany wygląd, a modele SR5 wyposażone są w lampy LED, podczas gdy modele SR zyskały halogenowe lampy przeciwmgielne, aby pasowały do reflektorów.
Oprócz nowego stylu przodu dla wybranych modeli SR i SR5, poprawy efektywności spowodowały, że większość modeli z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów oferuje nieznacznie zmniejszone zużycie paliwa.
Łączne zużycie paliwa dla modeli 4×2 SR i SR5 z automatyczną skrzynią biegów zostało zredukowane o 0,2 l/100 km do 7,9 l/100 km, co wiąże się z odpowiadającym spadkiem emisji CO2 do 209 g/km*.
Automatyczne modele SR i SR5 4×4 zyskały poprawę o 0,1 l/100 km, co obniżyło łączne zużycie paliwa do 8,4 l/100 km, a emisję CO2 do 220 g/km.
Wszystkie modele HiLux z silnikiem diesla – zarówno 2,8-litrowe, jak i 2,4-litrowe – mają teraz również przełącznik filtra cząstek stałych DPF, aby ręcznie rozpocząć „spalenie”, które oczyści system i zmniejszy szkodliwe emisje.
Filtr cząstek stałych (DPF) działa, zbierając drobne cząstki przed ich emisją przez wydech i regularnie je spalając w bardzo wysokich temperaturach.
W normalnych warunkach eksploatacyjnych jest to kontrolowane przez elektroniczną jednostkę sterującą silnikiem (ECU) i automatycznie dzieje się bez potrzeby ingerencji ze strony kierowcy.
Jednak w rzadkich przypadkach, jeśli pojazd nie jest prowadzony wystarczająco długo przy dużych prędkościach, aby to umożliwić, filtr może być przeciążony.
Kierowca otrzymuje wtedy ostrzeżenie i może użyć ręcznego przełącznika DPF, aby rozpocząć oczyszczenie systemu i zapewnić jego efektywne działanie.
Przełącznik DPF został również zamontowany we wszystkich modelach SUV Toyota Fortuner, które opierają się na architekturze HiLux i mają ten sam silnik turbo diesla 2,8 litra.
Mimo że zaktualizowane modele oferują odważny, współczesny i bardziej luksusowy styl, ceny nie wzrosły.
Poza niewielkim wzrostem o 80 dolarów dla modeli SR 4×2 Hi-Rider i 4×4 SR w wersji extra cab oraz dla modeli SR double cab i pickup, Toyota utrzymała ceny na wszystkich innych modelach HiLux.
Stylowy pickup 4×2 SR Hi-Rider z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zaczyna się od 39 990 dolarów# i wyposażony jest w sprawdzony silnik turbodiesla 2,8 litra o mocy 130 kW oraz wiele wygód, w tym klimatyzację, premium tkaniny tapicerskie i duży 7-calowy ekran dotykowy systemu infotainment.
Modele pickup 4×2 SR Hi-Rider są również dostępne z płynnie działającą sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, przy czym wersja extra cab kosztuje od 40 990 dolarów#, a double cab od 41 990 dolarów#.
Luksusowy model 4×2 SR5 Hi-Rider z automatyczną skrzynią biegów kosztuje 49 940 dolarów i oferuje kontrolę klimatu, nawigację satelitarną oraz 18-calowe felgi aluminiowe oraz stalowy sportowy stelaż, które uzupełniają nowy, stylowy przód.
Zaktualizowane modele 4×4 SR kosztują teraz od 42 990 dolarów za manualną wersję extra cab chassis i od 45 140 dolarów za manualną wersję double cab chassis, przy czym za automatyczną skrzynię biegów należy dopłacić 2 000 dolarów. Wersje pickup double cab SR kosztują tylko 1 500 dolarów więcej.
Przechodząc do modeli 4×4 SR5, ceny pozostają niezmienne, a manualne wersje pickup extra cab i double cab oraz automatyczne kosztują od 54 440 dolarów, przy czym automatyczna skrzynia biegów zwiększa cenę modelu pickup SR5 double cab o 2 000 dolarów.