Toyota wprowadziła drugą generację modelu Sequoia w 2007 roku na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles, ale po dziesięciu latach na rynku samochód doczekał się w końcu porządnego odświeżenia.
Podczas światowego kryzysu finansowego w latach 2008-2010 japoński producent ograniczył swoje wydatki, aby zabezpieczyć swoją przyszłość ekonomiczną. Po tym czasie zaczął ulepszać swoją ofertę pojazdów, a Sequoia nie była jednym z pierwszych modeli, które doczekały się aktualizacji, ponieważ była stosunkowo nowa. Niemniej jednak, po niemal dekadzie, w lutym 2017 roku, największy SUV Toyoty w końcu doczekał się zasłużonego odświeżenia, które obejmowało więcej niż tylko nowy zderzak i nowy system audio. Ponadto Sequoia otrzymała niezbędne podzespoły terenowe, które pozwalały rodzinom bezpiecznie dotrzeć na szczyt góry i wrócić z powrotem.
Chociaż zewnętrzne wymiary samochodu pozostały takie same, w wyglądzie Sequoia zaszły znaczące zmiany. Z przodu nowe reflektory LED zintegrowały światła dzienne, nadając starym pojazdom bardziej wyrazisty wygląd. Dodatkowo Toyota dodała lampy przeciwmgielne LED w zderzaku. Inną zauważalną różnicą był projekt grilla, który miał chromowane wykończenie i różne poziome szczeliny niż w poprzednim modelu. Ostatnim, ale nie mniej ważnym elementem, była wnęka na powietrze w zderzaku, która zrobiła miejsce na radar potrzebny do najnowszych systemów bezpieczeństwa Toyoty, które pojawiły się z modelem Sequoia 2018.
Z profilu producent nie wprowadził znaczących ulepszeń w pojeździe, z wyjątkiem wersji wyposażonych w nowo wprowadzoną wersję TRD Sport. Umożliwiło to klientom podróżowanie po trudnych drogach i wykonywanie kilku terenowych sztuczek dzięki zwiększonemu prześwitowi i mocniejszym oponom. Ta wersja była wyposażona w czarny grill, 20-calowe felgi aluminiowe oraz czarne oznaczenia.
Klienci mogli odczuć niektóre z najważniejszych ulepszeń wewnątrz pojazdu, gdzie Toyota zainstalowała standardowy 6,1-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment Entune oraz system audio z ośmioma głośnikami. Kierowca miał przed sobą nową tablicę rozdzielczą z wskaźnikami Optitron oraz 4,2-calowy wyświetlacz TFT z informacjami pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem. Podobnie jak jego poprzednicy, Sequoia 2018 oferowała miejsce dla maksymalnie ośmiu osób w trzech rzędach siedzeń oraz ogromną przestrzeń ładunkową. Producent znacznie poprawił bezpieczeństwo pojazdu, dodając system TSS-P (Toyota Safety Sense P), który integrował systemy wczesnego ostrzegania przed kolizją, automatycznego hamowania, zmiany pasa ruchu oraz ostrzegania przed bocznym przesunięciem; dodatkowo pełnowymiarowy SUV został wyposażony w tempomat adaptacyjny.
Pod maską Toyota zamontowała mocny silnik V8 o pojemności 5,7 litra, który przekazywał moc na tylną oś lub na wszystkie koła za pomocą sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Skrzynia rozdzielcza z niskim biegiem była oferowana w wersjach 4WD. Pomimo dużego rozmiaru pojazdu, adaptacyjne zawieszenie zmienne z elektroniczną kontrolą amortyzacji utrzymywało samochód dobrze osadzony na drodze. Dodatkowo tylne zawieszenie pneumatyczne utrzymywało SUV-a na równym poziomie podczas holowania lub przewożenia ciężkich ładunków.
Duża i śmiała Toyota Sequoia czerpie swoją nazwę od największych drzew sekwoi na świecie, oferując przestronność idealną dla rodzin, moc i zdolności terenowe. I szczerze mówiąc, wygląda naprawdę majestatycznie.
W 2018 roku Sequoia prezentuje się jeszcze bardziej atrakcyjnie dzięki nowemu przedniemu grillu i dolnemu zderzakowi, reflektorom LED, światłom dziennym i światłom przeciwmgielnym oraz ulepszonym wykończeniom zewnętrznym. Aktualizacja wnętrza przynosi nowe wskaźniki Optitron, 4.2-calowy ekran TFT Multi-Information Display oraz skórzaną kierownicę, co nadaje mu bardziej luksusowy charakter.
Najważniejsze zmiany znajdują się pod metalową powłoką, gdzie Sequoia dołącza do innych modeli Toyoty, wprowadzając standardowy pakiet Toyota Safety Sense P (TSS-P). Ten zaawansowany zestaw aktywnego bezpieczeństwa łączy system zapobiegania kolizjom z wykrywaniem pieszych i automatycznym hamowaniem, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z systemem ostrzegania o niebezpieczeństwie, dynamiczny tempomat radarowy z technologią całkowitego zatrzymania oraz automatyczne światła drogowe. Sequoia zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo dzięki standardowemu monitorowi martwego pola i ostrzeżeniu o ruchu poprzecznym z tyłu.
Nowością w 2018 roku jest również nowy stopień TRD Sport, który znajduje się między SR5 a Limited, z metalicznym czarnym grilem i obudowami lusterka, 20-calowymi czarnymi sportowymi felgami i czarnymi oznaczeniami. Dla czystego wyglądu oznaczenia „SR5”, „4×4”, „5.7” i „FFV” zostały usunięte w modelu TRD Sport, tak samo jak we wszystkich modelach Sequoia z 2018 roku.
Dla Aktywnych Rodzin
Sequoia z 2018 roku oferuje wszystko: przestronność, luksus, umiejętności terenowe, zdolności holownicze i styl. Wybierz spośród wersji SR5, TRD Sport, Limited i Platinum w napędzie na dwa lub cztery koła. Istnieje kombinacja, która spełni każde potrzeby.
Sequoia zapewnia dużo komfortu i przestrzeni we wszystkich trzech rzędach siedzeń. Niezależne tylne zawieszenie zapewnia płynną jazdę, a także wpływa na przestronność trzeciego rzędu, który oferuje przestronność dla dorosłych (35,1 cala). Przestronność na drugim rzędzie przypomina pełnowymiarowy sedan i wynosi 40,9 cala. Pomimo swojej pojemności, Sequoia sprawia wrażenie jazdy „mniejszym niż jest” dzięki swojej elastycznej jeździe i średnicy skrętu wynoszącej 38,1 stopy.
Silnik i-FORCE
Sequoia oferuje maksymalną moc dzięki podwójnemu wałkowi rozrządu 5,7-litrowego silnika i-FORCE V8, który generuje moc 381 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min oraz 401 lb-ft momentu obrotowego przy 3,600 obr./min. Podwójne niezależne zmienne sterowanie zaworami z inteligencją (VVT-i) i system indukcji akustycznej (ACIS) zapewniają dostępność solidnego momentu obrotowego w całym zakresie prędkości silnika. Ten potężny silnik wymaga jedynie benzyny o standardzie zwykłym i jest sparowany z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z elektroniczną kontrolą.
Klienci planujący ciągnąć przyczepy skorzystają z możliwości dużego silnika V8, który osiąga 90 procent szczytowego momentu obrotowego przy niskich 2,200 obr./min. Tego rodzaju niskie obroty sprawiają, że ciągnięcie przyczep jest dla Sequoia dziecinnie proste. Zgodnie z normą holowania SAE J2807, Sequoia może ciągnąć do 7,400 funtów, w zależności od stopnia wyposażenia. Standardowy hak holowniczy Sequoia jest zintegrowany z ramą jako jedna jednostka dla większej wytrzymałości i trwałości. Tryb holowania/transportu modyfikuje punkty zmiany biegów, aby uzyskać optymalną wydajność holowania, podczas gdy standardowa kontrola kołysania przyczepy wykorzystuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), aby przeciwdziałać siłom, które mogą prowadzić do kołysania przyczepy.
Standardowa kamera tylna ułatwia parkowanie lub ustawianie przyczepy. Obraz z kamery jest wyświetlany na 6,1-calowym wyświetlaczu dotykowym o wysokiej rozdzielczości.
Solidna Sequoia
Konstrukcja Sequoia oparta na ramie zapewnia stabilną, komfortową podstawę do holowania, jazdy w terenie i codziennych dojazdów. Niezależne zawieszenie na cztery koła zapewnia doskonałe tłumienie nierówności na drodze oraz doskonałą artykulację kół w terenie.
Wersja Platinum Sequoia przenosi luksus na wyższy poziom dzięki zawieszeniu powietrznemu o regulacji ładunku oraz adaptacyjnemu zawieszeniu zmiennym, systemowi elektronicznego sterowania tłumieniem, który oferuje ustawienia komfortowe, normalne i sportowe. Tylne zawieszenie powietrzne pomaga utrzymać odpowiednią wysokość jazdy i położenie nadwozia podczas przewożenia ciężkich ładunków lub holowania.
Dostępny system napędu na cztery koła w trybie wielomodułowym jest jednym z najbardziej wszechstronnych wśród dużych SUV-ów na rynku. Blokowalny centralny dyferencjał TORSEN® z ograniczonym poślizgiem rozdziela moment obrotowy na przednie i tylne koła, a skrzynia rozdzielcza o dwóch biegach zapewnia niski zakres do pokonywania stromych tras terenowych z pewnością. Niski zakres można aktywować na biegu za pomocą pokrętła, a centralny dyferencjał blokuje się za naciśnięciem przycisku.
13,9-calowe wentylowane hamulce tarczowe z przodu wykorzystują cztery tłokowe zaciski hamulcowe, podczas gdy w tylnych kołach są używane 13,6-calowe wentylowane hamulce tarczowe. Sequoia SR5 jest wyposażona w 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 275/65 R18; wersje Limited i Platinum mają 20-calowe felgi aluminiowe z oponami 275/55 R20 111H. Felgi wersji Platinum posiadają charakterystyczne wykończenie diamentowe.
Cztery wersje
Sequoia SR5 to jedno z najlepiej wyposażonych aut w swojej klasie. Długi wykaz standardowych udogodnień obejmuje asystenta parkowania z przodu i z tyłu; kierownicę z regulacją wysokości i głębokości z wbudowanymi kontrolami audio i Bluetooth; immobilizer silnika z alarmem; automatyczną klimatyzację w trzech strefach z oddzielnymi kontrolami dla tylnych siedzeń; elektrycznie otwierany dach; pakiet holowniczy; 8-kierunkowe elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy; lampy przeciwmgielne; bagażnik na dachu; podesty i inne.
Nowa wersja TRD Sport oferuje unikalne akcenty stylistyczne, w tym metaliczny czarny obramowanie grilla i obudowy lusterka, 20-calowe czarne sportowe felgi, siedzenia dla 7 osób pokryte czarną skórą z kontrastowym przeszyciem oraz oznaczenia TRD Sport o matowym wykończeniu. Sportowe amortyzatory Bilstein znajdują się z przodu i z tyłu, a przednie i tylne stabilizatory TRD również poprawiają prowadzenie. Dodatkowe ulepszenia wnętrza obejmują gałkę zmiany biegów TRD, dywaniki i osłony progów.
Sequoia Limited dodaje funkcjonalność i wygodę dzięki elektrycznie otwieranej tylnej klapie z przesuwanym oknem, elektrycznie składającym się i pochylanym miejscem trzecim 60/40 oraz 20-calowym felgom aluminiowym. Wersja Limited zapewnia również komfort dzięki podgrzewanym przednim siedzeniom wykończonym skórą, z 10-kierunkowo regulowanym elektrycznym siedzeniem kierowcy oraz 4-kierunkowo regulowanym siedzeniem pasażera z przodu, roletom przeciwsłonecznym na drugim i trzecim rzędzie oraz skórzanej kierownicy dla kierowcy.
Na szczycie gamy znajduje się Sequoia Platinum, która łączy luksus perforowanych skórzanych powierzchni siedzeń w całym wnętrzu, z przednimi siedzeniami podgrzewanymi i wentylowanymi. W ofercie znajduje się również 12-kierunkowo regulowane siedzenie kierowcy, a także tylnie powietrzne zawieszenie regulujące wysokość oraz pakiet pamięci siedzenia. Dodatkowa technologia w tym modelu premium obejmuje system rozrywki tylnego siedzenia Blu-ray (RSE) z 9-calowym ekranem LCD, oddzielnym systemem audio dla tylnych siedzeń i podwójnymi bezprzewodowymi słuchawkami. (RSE jest dostępny jako opcja dla wersji Limited).
Przestrzeń dla całej rodziny – i więcej
Sequoia to cicha i komfortowa przestrzeń, w której rodzina może spędzać czas w podróży. Całkowity projekt i cechy zewnętrzne zostały zaprojektowane tak, aby minimalizować hałas wiatru, co pomaga utrzymać spokój w kabinie.
Lusterka boczne w wersji Limited są składane elektrycznie i mają automatyczne przyciemnianie oraz wbudowane lampki kierunkowskazów. Lusterka w wersji Platinum są jeszcze bardziej zaawansowane, bo mają lampki oświetlające drzwi, pamięć ustawienia oraz funkcje nachylania wstecznego, które są ze sobą połączone.
Szeroko otwierane tylne drzwi ułatwiają wsiadanie/wysiadanie pasażerów i instalację fotelika dziecięcego. Po złożeniu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu na płasko, Sequoia może pomieścić do 120,1 stopy sześciennej tego, co trzeba przewieźć – w tym przedmioty o długości do 11 stóp. Bardzo duże uchwyty na kubki/butelki przewyższają liczbę pasażerów w proporcji dwa do jednego, a wersja Platinum dodaje jeszcze dwa uchwyty dla wygody.
Wszechstronne siedzenie drugiego rzędu w układzie 40/20/40 pozwala na różne kombinacje, a zakres regulacji przesuwania siedzenia wynosi 5,9 cala. Środkowy rząd składa się płasko, a dostępna jest funkcja łatwego przesuwania jednym dotknięciem, by ułatwić pasażerom wejście na trzeci rząd. Zamiast standardowego siedzenia w układzie kanapy, dostępne są luksusowe fotele kapitańskie w drugim rzędzie dla kabiny 7-osobowej.
Siedzenie trzeciego rzędu, które jest w pełni komfortowe dla dorosłych (to nie żart!), jest podzielone w stosunku 60/40 i może być pochylane. Trzeci rząd łatwo składa się na płasko, a jeszcze bardziej ułatwia to dostępna funkcja automatycznego nachylania i składania. Tylna klapa posiada elektryczne przesuwane szkło, które można otworzyć osobno, a ogromna przestrzeń ładunkowa jest wyposażona w poręczne haki do mocowania toreb z zakupami.
Multimedia Entune
Standardowy system audio Entune Plus z 8 głośnikami w wersji SR5 z systemem nawigacji (Scout GPS Link) wykorzystuje smartfon klienta do zapewnienia funkcji nawigacyjnych przez jednostkę główną. System łączy wysokiej rozdzielczości 6,1-calowy wyświetlacz dotykowy, odtwarzacz AM/FM CD z możliwością odtwarzania MP3/WMA, radio satelitarne SiriusXM All Access (w tym trzy miesiące próbne), gniazdo audio, port USB z łącznością iPod, możliwość korzystania z telefonu w trybie głośnomówiącym oraz strumieniowania muzyki poprzez Bluetooth. Bezpłatne aplikacje w zestawie Entune zwiększają możliwości muzyczne o radio internetowe, w tym iHeartRadio i Pandora.
Wersja Limited zawiera zaawansowany system audio Entune Premium z wbudowaną nawigacją i zestawem aplikacji, który oferuje możliwość odtwarzania MP3/WMA. W wersji Platinum, Entune Premium JBL Synthesis Audio z wbudowaną nawigacją i zestawem aplikacji zapewnia najwyższy poziom informacji i muzyki. System charakteryzuje się dotykowym ekranem sterowanym głosem, zintegrowanym wyświetlaczem kamery tylnej, radio satelitarne SiriusXM All Access (z trzy miesięcznym abonamentem), a także wszystkimi funkcjami systemu wersji Limited. Jednostki multimedialne premium oferują szybkie działanie dzięki podwójnym procesorom; użytkownicy iPhone’a mogą ładować telefon za pomocą portu USB, korzystając jednocześnie z zestawu aplikacji Entune.
Bezpieczeństwo Toyota STAR
Sequoia z 2018 roku wyposażona jest w system bezpieczeństwa STAR, który obejmuje: kontrolę stabilności pojazdu (VSC), system zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS), elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), asystenta hamulcowego (BA), kontrolę trakcji (TRAC) oraz technologię Smart Stop Technology (SST) do nadzoru hamulców. W modelach 4WD, TRAC jest zastąpiony przez A-TRAC (Aktywna Kontrola Trakcji). Wszystkie modele są wyposażone w bezpośredni system monitorowania ciśnienia w oponach.
Sequoia jest wyposażona w zaawansowany system poduszek powietrznych, który obejmuje poduszki powietrzne z przodu o podwójnej fazie, poduszki boczne zamontowane w siedzeniach dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszki powietrzne boczne z czujnikiem przewracania dla wszystkich trzech rzędów siedzeń, a także poduszki powietrzne dla kolan kierowcy i pasażera z przodu.
Gwarancja ograniczona