2018 Toyota Tundra

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Toyota wprowadziła kolejne odświeżenie drugiej generacji modelu Tundra na rok 2018, dodając więcej pakietów TRD oraz poprawiając bezpieczeństwo pojazdu.

Po łagodnym liftingu wprowadzonym w 2013 roku, sprzedaż Tundry nadal trzymała się mocno. Klienci jednak potrzebowali czegoś nowego na rynku, więc producent samochodów zaprezentował drugą aktualizację modelu w 2017 roku na targach motoryzacyjnych w Chicago. Choć pojazd zasadniczo pozostał ten sam, wprowadzono kilka ulepszonych elementów zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Silnik i napęd pozostały niezmienione, ponieważ producent uznał, że nie wymagają poprawek. Decyzja ta była motywowana przypadkiem Tundry, która przejechała milion mil, intensywnie użytkowanej przez jednego klienta w latach 2007-2016, przejeżdżając bardzo długą trasę bez poważnych problemów technicznych i nadal działającej bez zarzutu.

Toyota poprawiła przednią część Tundry z 2018 roku, dodając diodowe reflektory dla wyższych wersji wyposażenia, takich jak Platinum, 1794 oraz TRD Pro. Z drugiej strony, modele SR i SR5 otrzymały reflektory halogenowe. Kolejną poprawą w Tundrze 2018 był główny grill, który zyskał stylizacja billet lub chromowaną. Co więcej, model TRD Pro miał nadwozie w kolorze nadwozia zarówno z przodu, jak i z tyłu, co sprawiało, że pełnowymiarowa Tundra wydawała się bardziej dostosowana do jazdy miejskiej. Producent poprawił również system A-TRAC (Aktywny Kontrol Traction), który posiadał ograniczone różnice w napędzie na obu osiach.

W profilu, Tundra 2018 cechowała się lusterkami w kolorze nadwozia, a klienci mogli również zamówić auto z bocznymi schodkami ułatwiającymi wsiadanie i wysiadanie. Z tyłu, zintegrowany stopień w tylnym zderzaku ułatwiał dostęp do skrzyni ładunkowej. Modele SR i SR5 miały stalowe felgi o średnicy 18 cali, natomiast wyższe wersje wyposażenia oferowały koła z lekkiego stopu o średnicy 20 cali.

Wnętrze również zostało ulepszone dzięki nowemu zestawowi wskaźników Optitron, który sprawił, że wskazówki były lepiej widoczne dla kierowcy. W zależności od wersji, tapicerka różniła się, a model TRD Pro miał swój własny wzór tkaniny na wszystkich siedzeniach. Kolejną istotną aktualizacją był system infotainment w centralnej konsoli. Podczas gdy modele SR i SR5 wyposażono w 6.1-calowy ekran dotykowy do jednostki Entune Toyoty, pozostałe miały 7.0-calowy ekran dotykowy oraz opcjonalnie system audio JBL z 12 głośnikami.

Jednak najważniejsza aktualizacja dotyczyła systemów bezpieczeństwa, w tym Kontroli Stabilności Pojazdu, Kontroli Trakcji, Elektronicznej Dystrybucji Hamulców, Wspomagania Hamowania oraz Technologii Smart Stop. Klienci mogli także zamówić Tundrę 2018 z systemem TSS-P (Toyota Safety Sense P), który oferował detekcję pieszych, ostrzeżenie o kolizji, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu oraz Radarowy Tempomat. W przypadku wypadku, osiem poduszek powietrznych chroniło pasażerów.

Pod maską, Toyota zainstalowała dwa silniki V8: 4.6-litrowy oraz 5.7-litrowy, sparowane z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na tylną oś lub na wszystkie cztery. Dodatkowo, model TRD Pro miał grubsze stabilizatory i amortyzatory Bilstein dla lepszej kontroli na drodze.

 Pickup Tundra produkowany w Teksasie przez Toyotę zyskuje nowy wygląd na 2018 rok, z nowym przodem oraz pakietem TRD Sport. Zaawansowany system bezpieczeństwa Toyota Safety Sense-P (TSS-P) jest teraz standardem w każdej wersji modelu Tundra. W związku z trwałymi trendami w segmencie, modele Regular Cab zostały wycofane, a w ofercie pozostały tylko modele z czterema drzwiami: Double Cab oraz przestronny CrewMax.

Złożony wyłącznie w San Antonio w Teksasie, Toyota Tundra spełnia wymagania związane z „wielkością” stanu, oferując wiele konfiguracji oraz zdolność holowania do 10,200 funtów. Jedną z najważniejszych zmian w Tundra na 2018 rok jest dodanie systemu Toyota Safety Sense-P (TSS-P), który obejmuje system zapobiegania kolizjom z funkcją detekcji pieszych, ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa, dynamiczny tempomat radarowy oraz automatyczne reflektory drogowe. TSS-P wykorzystuje radar fal milimetrowych i sensor kamery monocularnej, zaprojektowane do wykrywania pieszych lub pojazdów w otoczeniu. Gdy pieszy lub pojazd zostanie wykryty przed pojazdem, TSS-P może automatycznie zastosować hamulce w razie potrzeby, aby pomóc zminimalizować lub uniknąć kolizji w określonych warunkach.

Kierowcy pickupów lubią personalizować swoje pojazdy, a nowy przód na 2018 rok daje im doskonały start. Wersje SR i SR5 mają zaktualizowaną siatkę chłodnicy w stylu plastra miodu oraz halogenowe reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej; w modelu SR5 znajdują się również halogenowe światła przeciwmgielne. Limited wyróżnia się odważnym, zaktualizowanym grillem w stylu billet z chromowanym otoczeniem, a wszystkie światła są LED. W środku nowa matowa okładzina drewniana dodaje elegancji.

Wersja Platinum stawia na elegancję z zaktualizowaną czarną siatką w stylu plastra miodu i otoczeniu w kolorze nadwozia. Wszystkie światła w wersji Platinum również są LED. Wersja 1794 Edition ma grill w stylu billet i nowe LED-y.

Nowy Pakiet TRD Sport

Nowy pakiet TRD Sport ma swój własny wygląd z otoczeniem w kolorze nadwozia dla siatki w stylu plastra miodu, kolorowymi lusterkami, zderzakami oraz wlotem powietrza, a także jeździ na 20-calowych aluminiowych kołach malowanych na srebrno z czarnymi akcentami. Pakiet Sport modernizuje model SR5 o LED-owe reflektory, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz LED-owe światła przeciwmgielne. Grafika TRD na boku sprawia, że nikt nie przeoczy tego stylowego pickup’a. TRD Sport jest dostępny w kolorach Super White, Magnetic Gray, Midnight Blue Metallic, Blazing Blue Pearl i Barcelona Red Metallic.

Oczywiście TRD oznacza Toyota Racing Development, dlatego w Tundra TRD Sport wprowadzono kilka istotnych zmian w podwoziu, takich jak antypoślizgowe stabilizatory TRD i sportowo dostosowane amortyzatory TRD Bilstein. Gałka zmiany biegów TRD i dywaniki kompletują wygląd wnętrza.

Dwa Rodzaje Czterodrzwiowych

Cała gama modeli Toyota Tundra z silnikiem V8 oferuje dwa style na 2018 rok: czterodrzwiowy Double Cab oraz powiększony czterodrzwiowy CrewMax. W ramach tych konfiguracji dostępnych jest pięć wersji: SR; popularny SR5; dobrze wyposażony Limited; oraz dwa modele premium, luksusowy Platinum i unikalny, równie luksusowy, 1794 Edition.

Modele Double Cab, dostępne z standardową skrzynią o długości 6.5 stopy lub długą skrzynią o długości 8.1 stopy, mają drzwi tylne otwierające się do przodu i oferują 34.7 cala przestrzeni na nogi z tyłu. Dłuższa kabina CrewMax, większe tylne drzwi oraz krótsza skrzynia o długości 5.5 stopy oferują luksusową przestrzeń na nogi z tyłu wynoszącą 42.3 cala. Wersje Limited Double Cab standardowo mają elektrycznie przesuwane tylne okno, podczas gdy wszystkie modele CrewMax mają elektrycznie przesuwane okno pionowe z tyłu. Modele SR i SR5 są dostępne z ławką lub fotelami kubełkowymi w pierwszym rzędzie, podczas gdy Limited, Platinum i 1794 Edition oferują lepszej jakości fotele kubełkowe, a tylne siedzenia w obu stylach kabiny można złożyć, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową.

Wszystkie skrzynie Tundra mają głębokość 22.2 cala i, gdy są odpowiednio wyposażone, oferują nośność do 1,730 funtów. Zamek w tylnej klapie i system łatwego opuszczania i podnoszenia zezwalają na wolne opadanie, a klapa może być łatwo usunięta. Transport większych przedmiotów jest łatwy dzięki dostępnemu systemowi szyn i powłoce do skrzyni.

Dwa Wybory Silnika V8

Toyota Tundra kontynuuje oferowanie dwóch dostępnych silników V8 i-Force. Standardowy silnik 4.6 litra i-Force generuje 310 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min oraz 327 lb.-ft. maksymalnego momentu obrotowego przy 3,400 obr./min. Popularny silnik 5.7 litra wytwarza 381 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min oraz 401 lb.-ft. maksymalnego momentu obrotowego przy 3,600 obr./min.

Oba silniki V8 i-Force wykorzystują aluminiowy blok cylindrów, podwójne głowice z czterema zaworami na cylinder, Dual Independent Variable Valve Timing with intelligence (VVT-i) oraz system Acoustic Control Induction dla szerokiego krzywej momentu obrotowego. Wszystkie modele Tundra są wyposażone w 6-biegową automatyczną skrzynię biegów sterowaną elektronicznie.

Twardy w Teksasie

Fundamentem siły Toyoty Tundra i maksymalnej zdolności holowania wynoszącej 10,200 funtów (zgodnie z normą SAE J2807) jest jej rama TripleTech. „Triple” odnosi się do szerokich, pełnościowych szyn w przedniej części, wzmocnionego profilu C pod kabiną oraz otwartego profilu C pod skrzynią, co zapewnia wytrzymałość, komfort jazdy i trwałość.

Podwójne zawieszenie A-arm z przodu wykorzystuje jednostki sprężynowe z amortyzatorami, a zamontowana z przodu kolumna kierownicza poprawia uczucie i reakcje kierownicze, zmniejszając ogólną średnicę skrętu. W tylnym zawieszeniu, przesunięte amortyzatory umieszczone na zewnątrz trapezoidalnych sprężyn liściowych pomagają poprawić efektywność tłumienia, co lepiej kontroluje tylną oś. Stawki sprężyn są dostosowane, aby pomóc utrzymać płaską postawę pojazdu, gdy jest on w pełni załadowany.

Tundra SR i SR5 jeżdżą na stylizowanych stalowych kołach 18-calowych, podczas gdy modele Limited, Platinum i 1794 Edition mają koła aluminiowe 20-calowe.

Przyczepność Na Twoje Polecenie

W modelach Toyota Tundra 2WD system Vehicle Stability Control (VSC) integruje kontrolę trakcji (TRAC), która poprawia przyczepność na drodze i w terenie. System ten zawiera również automatyczną ograniczoną poślizgowość (Auto-LSD), która zapewnia lepszą wydajność w głębokim piasku lub błocie oraz na powierzchniach o mieszanej przyczepności, ponieważ nie ogranicza mocy silnika. W porównaniu z konwencjonalnym mechanicznym ograniczonym dyferencjałem, system Auto-LSD jest często bardziej responsywny i ma lepsze właściwości zużycia, ponieważ wykorzystuje hamulce pojazdu do ograniczenia obrotów kół.

Modele Tundra 4×4 korzystają z systemu on-demand, elektronicznie kontrolowanego 4WDemand, który wykorzystuje sześciopinowy przekładnik planetarny, aby zapewnić zakresy 4×2, 4×4 Hi oraz 4×4 Lo. Kierowca wybiera tryb jazdy za pomocą pokrętła umieszczonego na desce rozdzielczej. Dzięki 4WDemand, Active Traction Control (A-TRAC) działa jak Auto-LSD, pozwalając na pełne, nielimitowane moc silnika, przekierowując moc na koło z najlepszą przyczepnością na obu osiach.

Kierowca może dostosować zdolność trakcji w razie potrzeby, korzystając z selektora trybów. W trybie normalnym, VSC i TRAC funkcjonują, aby pomóc w zapewnieniu trakcji i kontroli. Tryby TRAC Off i Auto-LSD aktywują Auto-LSD, aby pomóc wydostać Tundra z ekstremalnych warunków, pozwalając na pełne, nielimitowane obroty silnika i przekierowując moc na koło z najlepszą przyczepnością. Tryb VSC Off wyłącza wszystkie trzy systemy.

Stworzony do Holowania

Dzięki standardowemu gniazdu holowniczemu i pakietowi holowniczemu (dostępnemu we wszystkich wersjach), Tundra z silnikiem V8 o pojemności 5.7 litra oferuje maksymalną certyfikowaną zdolność holowania wynoszącą do 10,200 funtów (zgodnie z normą SAE J2807). Gniazdo holownicze w jednym kawałku wykorzystuje 12 mocnych śrub, integrując je z ramą. Pakiet holowniczy 5.7-litra poprawia systemy chłodzenia i elektryczne Tundry. Zintegrowane chłodnice oleju silnikowego i przekładni, w połączeniu z dodatkowym akumulatorem heavy-duty i alternatorem, pomagają napędowi radzić sobie z dużymi wymaganiami związanymi z holowaniem pod pełnym obciążeniem.

Tryb TOW/HAUL pakietu holowniczego dostosowuje wrażliwość przepustnicy i kontrolę zmiany biegów, preferując i utrzymując niższe biegi podczas przyspieszania lub zwalniania, aby zwiększyć kontrolę i bezpieczeństwo. Funkcja Vehicle Stability Control, Trailer Sway Control ułatwia bezpieczne holowanie poprzez neutralizowanie sił działających na przyczepę, które mogą powodować kołysanie się przyczepy. Tundra jest również wyposażona w zintegrowany kontroler hamulca przyczepy, a kierowca może monitorować jego stan na wyświetlaczu multimedialnym.

Wszystkie modele Toyota Tundra standardowo mają kamerę cofania (widoczna na ekranie wyświetlacza Entune Audio lub dostępnym ekranie nawigacyjnym). W wybranych modelach z silnikiem 5.7 litra dostępne są podgrzewane i elektryczne lusterka holownicze z sygnalizacją kierunkowskazów oraz funkcją ręcznego przedłużania.

Twarde na Zewnątrz, Miękkie w Środku (Bo Wszyscy Lubią Komfort)

Podczas jazdy Tundrą można odczuwać luksusowy charakter pojazdu dzięki gładkiej jeździe i ciszy. Powierzchnie miękkiego dotyku, wysokogatunkowy lakier na centralnej konsoli oraz unikalne przeszycia siedzeń podnoszą jakość i trwałość wnętrza. Standardowe szkło o wysokiej absorbcji energii słonecznej (HSEA) pomaga filtrować promieniowanie cieplne i UV, które może uszkodzić materiały kabiny.

Wskaźniki są zgrupowane w przejrzysty i łatwy do zobaczenia sposób, a na środku znajduje się wyświetlacz multimedialny. Duże pokrętła na desce rozdzielczej można obsługiwać w rękawicach, a konsola oferuje wiele miejsc do przechowywania przedmiotów osobistych i urządzeń elektronicznych. Wszystkie modele mają standardowy system Bluetooth do prowadzenia rozmów i strumieniowania audio. Ponadto mają standardowy odmrażacz wycieraczek, przednie i tylne błotniki, elektryczne okna i zamki drzwi oraz podgrzewane oraz elektryczne lusterka zewnętrzne.

Wersja Limited dodaje skórzane wykończenie siedzeń w kolorze czarnym, piaskowym lub grafitowym, z dopasowanymi miękkimi powierzchniami drzwi i konsoli oraz wykończeniem wnętrza w stylu drewna. Dodatkowe udogodnienia to klimatyzacja w strefach dualnych, 10-stopniowe elektryczne fotele kierowcy oraz 4-stopniowe elektryczne fotele pasażera oraz dostępny elektryczny panoramiczny dach z przesuwanym zaciemnieniem (tylko CrewMax). Zewnętrzna część ma chromowane klamki drzwi i lusterka, koła aluminiowe 20-calowe oraz wszechstronny system szyn.

1794 Edition: Świętowanie Dziedzictwa Teksasu

Dwie wersje premium łączące luksus i wszechstronność znajdują się powyżej Limited, Platinum oraz 1794 Edition. Ta ostatnia upamiętnia rok, w którym na terenie zakładu produkcyjnego Toyoty w San Antonio powstała rozległa ranczo. Wersja 1794 Edition odzwierciedla temat zachodniego stylu życia z ekskluzywnym, skórzanym wykończeniem w kolorze brązowym, z wytłaczanym skórzanym akcentem i ultra-suede. Dopasowane materiały miękkiego dotyku również uwydatniają konsolę zmiany biegów, wykończenia drzwi z przodu i tyłu oraz deskę rozdzielczą.

Standardowe luksusy dla obu wersji luksusowych obejmują 12-stopniowy elektryczny fotel kierowcy z pamięcią oraz 4-stopniowy elektryczny fotel pasażera, oba z funkcją ogrzewania i wentylacji; 12-głośnikowy system audio Entune Premium JBL z nawigacją i pakietem aplikacji; elektryczny panoramiczny dach; monitor martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu krzyżowym z tyłu oraz sonar do parkowania z przodu i z tyłu; automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne z kompasem; oraz uniwersalny nadajnik HomeLink.

Standardowa Multimedia Entune

Cicha kabina Toyoty Tundra to idealne miejsce do cieszenia się jakością dźwięku standardowych i dostępnych systemów audio Entune. Wersja SR ma system Entune Audio z 6.1-calowym wyświetlaczem dotykowym; odtwarzacz AM/FM CD z możliwością odtwarzania MP3/WMA; gniazdo aux; port USB 2.0 z zwiększoną wydajnością ładowania oraz łącznością z iPodem; funkcję telefonu bez użycia rąk; Siri Eyes Free; zaawansowane rozpoznawanie głosu, a także dostęp do książki telefonicznej i strumieniowania muzyki przez Bluetooth.

Modele SR5 i TRD Sport korzystają z systemu Entune Audio Plus z aplikacją Connected Navigation Scout GPS Link i obejmują pakiet multimedialny Entune z wyświetlaczem dotykowym 7.0-calowym w wysokiej rozdzielczości; radio HD z tagowaniem iTunes oraz HD Radio Traffic i Weather (tylko w obszarach metropolitalnych); oraz radio satelitarne SiriusXM (3-miesięczny darmowy okres próbny).

Standardowo w modelu Limited, a dostępne w SR5 i TRD Sport, jest Entune Premium Audio z nawigacją i pakietem aplikacji, który wykorzystuje sparowany smartfon, aby zapewnić dostęp do aplikacji, takich jak Slacker, iHeartRadio, MovieTickets.com, Open Table, Pandora, Yelp i Facebook Places, a także informacje na temat ruchu drogowego, pogody, cen paliw, sportu i akcji – wszystko za pomocą ekranu dotykowego Tundra.

Modele Platinum i 1794 Edition CrewMax oferują pełne wyposażenie: system Entune Premium JBL Audio z nawigacją i pakietem Entune App Suite. Ten pakiet jest opcjonalny dla modelu Limited CrewMax.

System Bezpieczeństwa STAR Toyoty oraz Dostępny Monitor Martwego Pola

Standardowy system bezpieczeństwa Toyoty STAR obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system zapobiegający blokadzie kół (ABS), elektroniczny rozdział siły hamulców (EBD), asystenta hamowania (BA) oraz technologię Smart Stop (SST) do nadpisywania hamulców.

Standardowe 8 poduszek powietrznych obejmują montowane w fotelach kierowcy i pasażera poduszki boczne, przednie i tylne poduszki kurtynowe reagujące na przechylenie, poduszki powietrzne kierowcy oraz pasażera siedzącego obok, a także poduszki kolanowe kierowcy i pasażera obok.

Monitor martwego pola i ostrzeżenie o ruchu krzyżowym z tyłu (dostępne w SR5 i Limited; standardowo w Platinum i 1794 Edition) są zaprojektowane do wykrywania pojazdów w martwym polu Tundry. Funkcja ostrzeżenia o ruchu krzyżowym z tyłu ostrzega kierowców o ruchu krzyżowym za pomocą świateł wskazujących w lusterkach bocznych, a także dźwiękowego ostrzeżenia podczas cofania.

Toyota Safety Sense P: Dużo Technologii Bezpieczeństwa

Standardowy system wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense P (TSS-P) łączy nowoczesne technologie aktywnego bezpieczeństwa, w tym system przedkolizyjny z funkcją detekcji pieszych (PCS w/PD), który obejmuje ostrzeżenie przed kolizją i automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa (LDA), automatyczne reflektory drogowe (AHB) oraz dynamiczny tempomat radarowy (DRCC).

Funkcja detekcji pieszych systemu przedkolizyjnego (PCS) wykorzystuje kamerę i radar zaprojektowane do wykrywania pieszego przed pojazdem w określonych warunkach. Gdy system stwierdzi, że istnieje ryzyko kolizji, informuje kierowcę o konieczności hamowania za pomocą dźwiękowego i wizualnego ostrzeżenia. Jeśli kierowca dostrzega niebezpieczeństwo i hamuje, system może dostarczyć dodatkową siłę hamowania za pomocą asystenta hamowania. Jeśli kierowca nie zareaguje w określonym czasie i system uzna, że ryzyko kolizji z pieszym jest niezwykle wysokie, może automatycznie zastosować hamulce, zmniejszając prędkość, aby pomóc kierowcy uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.

Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa (LDA) wykorzystuje kamerę wewnętrzną zaprojektowaną do wykrywania widocznych białych i żółtych oznaczeń pasów przed pojazdem oraz pozycji pojazdu na drodze. Jeśli system stwierdzi, że pojazd zaczyna się niezamierzenie zbaczać z pasa, informuje kierowcę dźwiękowym i wizualnym ostrzeżeniem. Gdy alarmy występują, kierowca musi sprawdzić otaczającą sytuację drogową i ostrożnie prowadzić koło, aby przywrócić pojazd do środka swojego pasa.

Na autostradach dynamiczny tempomat radarowy (DRCC) działa podobnie jak tradycyjny tempomat „stałej prędkości”, tj. pomaga pojazdom poruszać się z równą prędkością ustaloną przez kierowcę, ale ten system dodaje tryb kontroli odległości między pojazdami, zaprojektowany w celu wspierania kierowcy poprzez dostosowywanie prędkości pojazdu (w ustalonym zakresie), aby utrzymać wcześniej ustaloną odległość od poprzedzającego pojazdu, gdy ten porusza się z niższą prędkością. Gdy prędkość pojazdu jest ustalona przez kierowcę, dynamiczny tempomat radarowy wykorzystuje radar fal milimetrowych zamontowany w grillu przednim oraz kamerę wewnętrzną, zaprojektowaną do wykrywania poprzedzającego pojazdu i określania jego odległości.

Jeśli wykryty pojazd jedzie z prędkością wolniejszą niż ustalona przez kierowcę lub w obrębie ustawienia odległości, system ma na celu automatyczne zmniejszenie prędkości pojazdu, nie odwołując przy tym tempomatu. Gdy konieczne jest większe zmniejszenie prędkości pojazdu, system może zastosować hamulce i włączyć światła hamulcowe pojazdu. System następnie odpowiada na zmiany prędkości pojazdu przed nim, aby pomóc utrzymać ustaloną przez kierowcę odległość między pojazdami. Gdy nie ma już poprzedzającego pojazdu poruszającego się wolniej niż ustalona prędkość, system przyspiesza, aż do osiągnięcia ustalonej prędkości, aby powrócić do jazdy z ustaloną prędkością.

Automatyczne reflektory drogowe (AHB) pomagają poprawić widoczność podczas nocnej jazdy. Wykorzystuje kamerę do wykrywania świateł nadjeżdżających pojazdów oraz tylnych świateł pojazdów przed nimi, a następnie automatycznie przełącza się między światłami drogowymi a mijania, aby nie zakłócać innych kierowców.

Amerykańskie Korzenie

Obecna generacja Toyoty Tundra została głównie zaprojektowana przez centra badawcze Calty Design Research Toyoty w Newport Beach w Kalifornii oraz w Ann Arbor w Michigan, z pewnym wsparciem inżynieryjnym ze strony Toyota Technical Center w Ann Arbor, Michigan, i jest montowana wyłącznie w Toyota Motor Manufacturing w San Antonio, Teksas. Silniki V8 są montowane w Toyota Motor Manufacturing Alabama, Inc., a skrzynie biegów dla silnika 5.7-litrowego produkowane są w Karolinie Północnej.

Gwarancja Ograniczona i ToyotaCare

4.6L V8 6AT AWD (314 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4608 Cm3
Moc231.2 Kw @ 5600 Rpm
314 Hp @ 5600 Rpm
310 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy327 Lb-Ft @ 3400 Rpm
443 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy Wolnossący
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-Automatyczna Speed Ect-I
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/70 R18
Długość202.7 In (5149 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9/67.9 In (1
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.2 In (259 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna5560 Lbs (2522 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7000 - 7200 Lbs (3175 - 3266 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

4.6L V8 6AT RWD (314 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4608 Cm3
Moc231.2 Kw @ 5600 Rpm
314.3 Hp @ 5600 Rpm
310 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy327 Lb-Ft @ 3400 Rpm
443 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy Wolnossący
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-Automatyczna Speed Ect-I
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/70 R18
Długość202.7 In (5149 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9/67.9 In (1
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.2 In (259 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna5240 Lbs (2377 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6799 - 7000 Lbs (3084 - 3175 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

5.7L V8 6AT AWD (386 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc284.1 Kw @ 5600 Rpm
386.3 Hp @ 5600 Rpm
381 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy401 Lb-Ft @ 3600 Rpm
544 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy Wolnossący
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika38 Galony (143.8 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-Automatyczna Speed Ect-I
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9/67.9 In (1
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.4 In (264 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.38
Masa własna5639 - 5670 Lbs (2558 - 2572 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7000 - 7200 Lbs (3175 - 3266 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Średnie spalanie14 Mpg Us (16.8 L/100Km)

5.7L V8 6AT RWD (386 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc284.1 Kw @ 5600 Rpm
386.3 Hp @ 5600 Rpm
381 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy401 Lb-Ft @ 3600 Rpm
544 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy Wolnossący
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika38 Galony (143.8 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-Automatyczna Speed Ect-I
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9/67.9 In (1
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10 In (254 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna5340 - 5379 Lbs (2422 - 2440 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6799 - 7000 Lbs (3084 - 3175 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.