2018 Volkswagen Polo GTI

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Opierając się na siódmej generacji standardowego Polo, nowa wersja Polo GTI była komfortowym i dopracowanym hot hatchem.

Choć Polo nigdy nie osiągnęło takiej sławy jak flagowe Golf, nowa wersja GTI od razu przyciągnęła uwagę. Jeździła także jak Golf, dzieląc swoją platformę MQB.

Na początek, wersję GTI łatwo było rozpoznać dzięki charakterystycznemu designowi nadwozia, który posiadał czerwone akcenty, zwłaszcza z przodu. Przedni grill miał czerwoną listwę pośrodku, a z opcjonalnymi światłami LED, czerwone skrzydełka dodawały agresywnego wyglądu małemu samochodowi.

Z tyłu, wersja GTI miała czarną, malowaną strukturę w kształcie plastra miodu, podwójne chromowane końcówki wydechu oraz napis GTI na klapie bagażnika.

Wewnątrz, VW zastosował tylko dobrze wykończone i przyjemne w dotyku materiały, a ogólny design był komfortowy i sportowy. Aby podkreślić charakter GTI, dodano odważne czerwone przeszycia.

Bardzo wygodne fotele, dopasowujące się do ciała, wyglądały na drogie i były dostępne zarówno w skórze, jak i w tapicerce materiałowej.

Standardowo, każde GTI wyposażone było w centralny 6.5-calowy ekran dotykowy systemu infotainment z obsługą Android Auto i Apple CarPlay.

Napędzane silnikiem turbo o pojemności 2.0 litra, generującym 210 KM i 258 lb-ft momentu obrotowego. Wydajność można zwiększyć do 220 KM w pakiecie Performance.

Trzy litery, które na stałe wpisały się w historię Volkswagena: GTI. Gran Turismo Injection. Teraz nowy GTI nabiera prędkości dzięki następnej generacji Volkswagena Polo GTI. Moc 147 kW / 200 KM, 6-biegowa skrzynia DSG standardowo oraz maksymalna prędkość 237 km/h. Od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy. Zużycie paliwa wynoszące 5,9 litra na 100 km odzwierciedla efektywność napędu. Nowe Polo GTI to kolejny punkt zwrotny w długiej historii GTI. Wsiądź do środka, dostosuj sportowe fotele, zapiż pasy – tworząc ergonomiczne połączenie kierowcy z maszyną. W nowym Volkswagenie Polo GTI przycisk uruchamiania silnika staje się impulsem do wyjątkowego doświadczenia jazdy, ponieważ zespół rozwojowy stworzył styl dynamicznego prowadzenia, który ułatwia intensywną jazdę, a jednocześnie zapewnia najwyższe bezpieczeństwo i wysoki komfort. To połączenie dynamiki, bezpieczeństwa i komfortu jest tajemnicą sukcesu koncepcji GTI oraz kluczową cechą nowego Polo GTI. Główne cechy: bardzo zwinny napęd, niska masa własna (1 355 kg) i stosunek mocy do masy (6,78 kg/KM), twarde sportowe zawieszenie, które sprawdzi się również podczas długich tras, pewny napęd na przednie koła oraz ergonomicznie idealna pozycja siedząca. Całość opakowana w wyrazisty design zewnętrzny i wewnętrzny. Uzupełniona klasycznymi insigniami GTI, takimi jak charakterystyczny czerwony pasek w grillu chłodnicy, gałka zmiany biegów GTI oraz legendarne pokrowce na fotele w kratkę 'Clark’. Wyposażona w połączony i w dużej mierze zdigitalizowany kokpit, Polo GTI, zawsze oferowane w wersji cztero-drzwiowej, jest więc idealnym kompaktowym, przystępnym cenowo autem sportowym nowej generacji.

GTI – przód

Zewnętrzne cechy GTI obejmują specyficzny zderzak z zintegrowanym spojlerem i standardowo zamontowanymi światłami przeciwmgielnymi. W międzyczasie czerwony pasek pośrodku grilla wyróżnia go jako typowe GTI. Ekskluzywną cechą Volkswagena Polo GTI są opcjonalne reflektory LED z czerwonymi wstawkami; stylistycznie są one przedłużeniem czerwonego paska w grillu. Oczywiście do insigniów GTI należy również logo GTI oraz klasyczna struktura plastra miodu w wlotach powietrza w grillu i zderzaku. Nowe Polo GTI odróżnia się również od słabszych wersji Polo czarnymi, błyszczącymi panelami w kształcie litery C w dolnej części zderzaka.

GTI – tył

Najmocniejsze nowe Polo można również zidentyfikować po typowych cechach GTI z tyłu. Czerń to klasyczny element stylowy; cecha, która przeniosła się z pierwszego Golfa GTI z 1976 roku do nowej ery. Czerń zastosowano w takich miejscach jak ramka tylnej szyby – fakt znany w późnych latach 70. każdemu chłopakowi w wieku od 8 do 80 lat. Dziś tył dwuczęściowego spojlera dachowego wykończony jest na czarno (błyszcząco na górze, matowo na dole). Inne cechy GTI obejmują czarną, malowaną na plastry miodu strukturę w dolnej części zderzaka oraz chromowane podwójne końcówki wydechu zintegrowane z lewej strony. Umieszczone w linii prostej nad końcówkami wydechu znajduje się napis GTI na klapie bagażnika. Kolejną standardową cechą Polo GTI są jego zespół tylnych świateł LED, które zapewniają szczególnie wyrazisty sygnaturę świetlną w nocy.

GTI – profil boczny

Insignia GTI na bokach auta to nowo zaprojektowane 17-calowe felgi aluminiowe 'Milton Keynes’ z oponami 215/45. Wewnętrzne obszary błyszczących felg są offsetowane na czarno. Kolorowo koordynowane z bokami, matowe czarne przedłużenia progów Volkswagena Polo GTI. Opcjonalnie, GTI można, po raz pierwszy, zamówić z ekskluzywnymi 18-calowymi felgami aluminiowymi (opony: 215/40). Felgi w designie 'Brescia’ również mają wysoki połysk; ich wewnętrzna część jest również pomalowana na błyszcząco czarno. Bez względu na to, która z dwóch rodzajów kół jest wybrana, czerwone malowane zaciski hamulcowe potężnego układu hamulcowego są zawsze wyraźnie widoczne przez aluminiowe szprychy. Na przednich błotnikach, na końcu rzucającej się w oczy, trójwymiarowej linii tornado znajduje się emblemat GTI w kolorze czerwonym i chromowanym.

GTI – kolory

Są zwykłe kolory aut, a potem są typowe kolory GTI. W Polo GTI, te drugie to Biały Czysty, Czerwony Flash i Głęboki Czarny Perłowy Efekt. Dodatkowo, najsportowsza wersja szóstej generacji Polo może być również zamówiona w kolorze Szarość Wapienna Metaliczna lub Błękit Rafowy Metaliczny.

Insignia GTI charakteryzują również wnętrze

Najważniejszym punktem każdego GTI jest jego spersonalizowane wnętrze. Nowe Polo nie jest wyjątkiem. Czerń, czerwień, szarość i chrom dominują wizualnie. Wszystko, co nie zostało upgradowane w czerwieni, szarości lub chromie, zawsze jest wykończone na czarno (kolor wykończenia: Titan Black). Dlatego również słupki dachowe i podsufitka są czarne. Czerwone kontrastowe przeszycia to kolejna typowa cecha GTI we wnętrzu. Można je znaleźć wokół standardowego skórzanego wielofunkcyjnego koła kierownicy, wykończenia dźwigni zmiany biegów, dywaników i zewnętrznych powierzchni siedzeń. Sportowe fotele, które pasują praktycznie do każdej postury kierowcy, mają na swoich wewnętrznych powierzchniach legendarny wzór w kratkę 'Clark’ (czerwone, ciemnoszare i jasnoszare paski oraz czarne kwadraty). Czarne skórzane tapicerki są dostępne jako opcja. Liczne detale chromowane również podnoszą jakość wnętrza (w tym koło kierownicy, gałka zmiany biegów, obręcze instrumentów, klapki wentylacyjne, elementy sterujące klimatyzacją, pedały i wiele przycisków). Wyłącznie skoordynowane dla GTI są również elementy dekoracyjne panelu deski rozdzielczej, konsoli centralnej i wykończeń drzwi. Panel deski rozdzielczej można zamówić w Głęboki Żelazo Błyszczące lub Velvet Red; instrumenty w górnym obszarze deski rozdzielczej zawsze są wykończone na czarno.

Instrumenty GTI i aktywne wyświetlacze informacji

Po raz pierwszy w Polo, a więc i w nowym GTI, Volkswagen oferuje możliwość cyfrowych instrumentów. Polo to pierwszy GTI z najnowszej generacji aktywnego wyświetlacza informacji na pokładzie. Najmocniejsze Polo zyskuje ekskluzywne grafiki GTI w czerwono-biało-czarnym designie o nazwie 'Sport’. Tymczasem systemy infotainment z wyświetlaczami 6,5 lub 8,0 cala charakteryzują się unikalnym ekranem powitania GTI. Instrumenty i system infotainment są umieszczone na jednej osi wizualnej w nowym Polo GTI, co czyni je optymalnie widocznymi i łatwymi w obsłudze. Cyfrowe interfejsy dla smartfonów ułatwiają korzystanie z aplikacji telefonicznych oraz różnych usług online. Nie tylko można ładować smartfony poprzez podłączenie, ale opcjonalnie można je również ładować bezprzewodowo (indukcyjnie). Instrumenty i systemy infotainment w szczegółach:

Aktywny wyświetlacz informacji

Projektanci interfejsu Volkswagena systematycznie rozwijali aktywny wyświetlacz informacji (ekran 10,25 cala) i podnieśli jakość jego grafiki (133 dpi / rozdzielczość 1 280 x 480 pikseli) oraz zakres funkcji na nowy poziom. Dzięki temu wyświetlacz oferuje lepszą wydajność graficzną, wyższą gęstość pikseli, większą jasność i kontrast, intensywniejsze kolory oraz mniej konwencjonalnych świateł ostrzegawczych. Używając przycisku 'Widok’ na wielofunkcyjnym kole kierownicy, kierowca Volkswagena Polo GTI może teraz również przełączać się pomiędzy trzema podstawowymi układami, łatwo i szybko. 1. Widok z dwiema tarczami instrumentów dla obrotów silnika i prędkości pojazdu. 2. Widok cyfrowy bez tarcz. 3. Widok cyfrowy bez tarcz z dodatkowymi informacjami. Informacje dodatkowe można skonfigurować za pomocą systemu infotainment. Volkswagen dostosował także grafikę i schemat kolorów aktywnego wyświetlacza informacji do nowego Polo GTI – które preferuje czerń, biel i czerwień oraz grafiki.

Trzy systemy infotainment

Nowe, cyfrowe i interaktywne środowisko kokpitu zostało stworzone dzięki współpracy aktywnego wyświetlacza informacji oraz systemu infotainment. Volkswagen wprowadza najnowszą generację systemów infotainment w Polo GTI o rozmiarach wyświetlaczy od 6,5 do 8,0 cali. Konkretnie, są to systemy Composition Colour (6,5-cala
radio-infotainment), które przychodzą standardowo w Volkswagenie Polo GTI, Composition Media (8.0-calowy radio-infotainment z odtwarzaczem CD) oraz Discover Media (8.0-calowy radio-nawigacyjny infotainment z odtwarzaczem CD). Nowe Polo GTI wprowadza łączność dla kierowcy i pasażerów bardziej nowocześnie i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej. W Polo są 'zawsze online’, co oznacza, że są online, kiedy tylko chcą. Do tego celu dostępne są aplikacje Car-Net App-Connect (oprócz MirrorLinkÒ / Android, integruje również Apple CarPlay™ i Android Auto™ / Google w systemach infotainment), Media Control oraz 'Guide & Inform’ (oferujące różnorodne usługi online).

Wszystko w pakiecie

Polo wyposażone jest w cztery drzwi, system monitorowania obszaru Front Assist z City Emergency Braking oraz Monitorowaniem Pieszych, a także system automatycznego hamowania po zderzeniu. Nowy GTI oferuje również wiele innych detali w standardzie. Oprócz specyficznych cech wzornictwa GTI, obejmują dodatkowe poduszki powietrzne dla głowy z przodu i z tyłu, blokadę różnicową XDS, wybór profilu jazdy, system infotainment Composition Colour, oświetlenie ambientowe (białe), wykończenia progów z logo GTI, klimatyzację, przednie światła przeciwmgielne i światła do skrętu, zespoły tylnych świateł LED, regulowane na wysokość siedzenie kierowcy, dywaniki z przodu i z tyłu, elektryczne okna ze wszystkimi funkcjami jednoprzyciskowymi oraz wielofunkcyjnym wyświetlaczem 'Plus’. Polo GTI może być również wyposażone w wyjątkowo szeroki zakres systemów asystujących kierowcę. Dwie inne atrakcje w dostępnych opcjach to największy panoramiczny szklany dach w swojej klasie oraz system audio o mocy 300 watów od Beats.

Silnik 2.0 turbo

Serce każdego GTI, a więc także nowego Volkswagena Polo GTI, to silnik. W ostatnich czasach GTI napędzane były silnikami czterocylindrowymi z turbodoładowaniem o wysokim momencie obrotowym. W przypadku nowego Polo GTI jest to silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów z bezpośrednim wtryskiem, o mocy 147 kW / 200 KM. Rozwija o 8 KM więcej niż 1.8 TSI z poprzedniego modelu (141 kW / 192 KM). Oznacza to, że Polo GTI po raz pierwszy wchodzi do klasy silników 2.0 turbo, podobnie jak Golf GTI. Silnik o pojemności 1 984 cm³ ma stopień sprężania 11,65:1. Jednostka GTI rozwija swoją maksymalną moc między 4 400 a 6 000 obr./min. Ta jednostka napędowa trzeciej generacji serii silników EA888 przekazuje swoje maksymalne moment obrotowy wynoszące 320 Nm na przednie koła przy niskich 1 500 obr./min; ta wysoka wartość momentu obrotowego pozostaje stała aż do prędkości 4 400 obr./min – co daje silnikowi GTI krzywą momentu obrotowego, która zamiast tradycyjnej charakteryzuje się sportowym plateau momentu obrotowego.

System wysokiej technologii

Specjalne cechy techniczne nowego Volkswagena Polo GTI obejmują elektroniczny system podnoszenia zaworów po stronie ssącej, system podwójnego wtrysku z wtryskiwaczami TSI i wtryskiwaczami kolektorowymi (kombinowany wtrysk bezpośredni i kolektorowy), trzyelementowe pierścienie skrobaków olejowych, sterownik silnika z czterema procesorami oraz cykl spalania Millera.

Efektywność GTI

Nowe Polo GTI startuje z 6-biegową skrzynią dwu sprzęgłową (DSG). Wersja z 6-biegową skrzynią manualną pojawi się w przyszłym roku. Polo GTI z DSG przyspiesza do 100 km/h w 6,7 sekundy. Najmocniejsze produkcyjne Polo osiąga maksymalną prędkość 237 km/h. Pomimo wysokiej mocy, Volkswagen Polo GTI może być prowadzone bardzo oszczędnie dzięki efektywnej technologii napędu. Łączne zużycie paliwa wersji DSG wynosi 5,9 l/100 km (co odpowiada 134 g/km CO2). Polo GTI zasilane jest benzyną premium (95 RON).

Dwa sporty zawieszenia

Polo GTI oferowane jest z dwoma różnymi konfiguracjami zawieszenia. Sportowe zawieszenie stanowi wersję podstawową, podczas gdy wersja 'Sport Select’ z aktywnymi amortyzatorami jest dostępna jako opcja. Podobnie jak wszystkie modele Polo, GTI wyposażone jest również w elektryczne wspomaganie kierownicy oraz Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC). W GTI znajduje się również blokada różnicowa XDS (standardowa), która dodatkowo poprawia trakcję przy szybkim zakręcie.

Konfiguracja podstawowa

Polo o mocy 200 KM, które jak wszystkie auta GTI, ma napęd na przednie koła, ma zawieszenie z sprężynami śrubowymi i dolnymi kontrolkami z kątem stabilizującym. Przednie zawieszenie dodatkowo wyposażone jest w stabilizator. Przednia oś składa się ze sprężyn śrubowych z teleskopowymi, gazowymi amortyzatorami. Elementy są zintegrowane w struts sprężynowych. Tylne zawieszenie składa się z pół-niezależnej osi skrętnej z zintegrowanym stabilizatorem. Gazowe amortyzatory i oddzielne sprężyny zapewniają sportowe, ale komfortowe zawieszenie na tył.

Sportowe zawieszenie

Volkswagen Polo GTI jest jedynym modelem w gamie Polo, który oferowany jest z sportowym zawieszeniem w standardzie. Konfiguracja obejmuje specjalne dostosowanie sprężyn, sprężyn pomocniczych, amortyzatorów i stabilizatorów z obniżonym nadwoziem o 15 mm.

'Sport Select’ zawieszenie i wybór profilu jazdy

Polo GTI może być również opcjonalnie skonfigurowane z zawieszeniem 'Sport Select’. Tutaj kierowca może zmieniać charakterystykę aktywnych amortyzatorów; i jeden z dwóch trybów – Normalny lub Sport – można aktywować za pomocą wyboru profilu jazdy, który jest standardowo zawarty w Polo GTI. Sam wybór profilu jazdy oferuje pięć trybów: Normalny, Sport, Eco, Komfortowy i Indywidualny. Wybór profilu jazdy umożliwia kierowcy dokonywanie indywidualnych ustawień, w określonym zakresie, które mają bezpośredni wpływ na prowadzenie pojazdu. Oprócz wpływu na zawieszenie 'Sport Select’, wybrany profil zmienia również układ kierowniczy, charakterystykę silnika i sterowanie skrzynią biegów. Oprócz aktywnych amortyzatorów, do komponentów zawieszenia 'Sport Select’ należą większy stabilizator na przedniej osi, mocniejsze drążki kierownicze z przodu oraz mocniejsze kontrolki osi z tyłu. Tutaj również nadwozie zostało obniżone o 15 mm.

Monitor martwego pola

Ten system może pomóc w zapobieganiu poważnym wypadkom. Działa to poprzez wykorzystanie symbolu LED w zewnętrznej części lusterek, aby zwrócić uwagę kierowcy na pojazdy znajdujące się w martwym polu z boku Volkswagena Polo GTI oraz na wszelkie pojazdy zbliżające się z tyłu. Gdy wykryty jest pojazd, symbol się zapala. Jeśli kierowca aktywuje kierunkowskaz w kierunku wykrytego pojazdu, symbol miga jako dodatkowe ostrzeżenie. Co więcej, w tym przypadku system generuje impuls kierowniczy, który utrudnia zmianę pasa, zmniejszając tym samym ryzyko niebezpiecznego manewru zmian pasa. System, który automatycznie włącza się przy prędkości powyżej 30 km/h, wykorzystuje czujniki radarowe do monitorowania obszaru o promieniu około 20 metrów wokół pojazdu. Gdy zamówiony jest Monitor martwego pola, automatycznie dostarczany jest z systemem Ostrzeżenie o ruchu tylnym, co znacznie poprawia bezpieczeństwo podczas wyjazdu z miejsc parkingowych.

Ostrzeżenie o ruchu tylnym

Ostrzeżenie o ruchu tylnym zwiększa bezpieczeństwo. Oferowane jest w połączeniu z monitorem martwego pola. Ostrzeżenie o ruchu tylnym minimalizuje ryzyko przy cofaniu się z podjazdów i miejsc parkingowych, które są prostopadłe do drogi. Naprawdę innowacyjną cechą jest to, że system 'rozpoznaje’ nie tylko stacjonarne lub poruszające się pojazdy bezpośrednio za Polo, ale także pojazdy zbliżające się z boku, które są ledwo widoczne dla kierowcy. Moduł czujnika radarowego wykrywa obiekty nawet w odległości do 40 metrów i rozpoznaje obiekty poruszające się z prędkością 4 km/h lub szybciej. Jeśli nadchodzi kolizja, system generuje sygnał dźwiękowy. Jeśli kierowca lub inny użytkownik drogi nie podejmie działań w celu skorygowania sytuacji, lub jeśli istnieje ryzyko natychmiastowej kolizji, system Ostrzeżenie o ruchu tylnym automatycznie rozpoczyna hamowanie.

System ostrzegania o uwadze kierowcy

Jeśli System ostrzegania o uwadze kierowcy wykryje, że koncentracja kierowcy maleje, emituję dźwiękowe ostrzeżenie przez pięć sekund oraz wyświetla komunikat w zestawie wskaźników zalecający przerwę na odpoczynek. Jeśli kierowca nie weźmie przerwy w ciągu następnych 15 minut, ostrzeżenie powtarza się raz.

Automatyczny system hamowania po kolizji

Około jedna czwarta wszystkich wypadków z obrażeniami ciała wiąże się z wieloma zderzeniami. Automatyczny system hamowania po kolizji, wchodzący w skład standardowego wyposażenia, może pomóc w uniknięciu wtórnych zderzeń lub ograniczenia ich ciężkości. Po pierwszym zderzeniu, Automatyczny system hamowania po kolizji automatycznie inicjuje działanie hamujące – w ramach ograniczeń systemu – jeszcze przed tym, jak kierowca zdąży zareagować. Może to zmniejszyć ciężkość wypadku i w idealnym przypadku zapobiec wtórnym zderzeniom.

Proaktywny system ochrony pasażerów

Jeśli proaktywny system ochrony pasażerów wykryje potencjalną sytuację wypadkową – taką jak nagłe hamowanie inicjowane przez aktywowanego asystenta hamulca – pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera z przodu są automatycznie napinane, aby zapewnić jak najlepsze zabezpieczenie za pomocą systemu poduszek powietrznych i pasów. Jeśli wykryta zostanie bardziej krytyczna i niestabilna sytuacja jazdy – taka jak silne nadsterowność lub podsterowność z interwencją ESC – boczne okna są zamykane (z wyjątkiem małego szczeliny), podobnie jak szyberdach. Przy niemal zamkniętych oknach i dachu, poduszki powietrzne głowy i boczne mogą zapewnić optymalne wsparcie, a tym samym osiągnąć ich możliwie najlepszą skuteczność. Ponieważ system ten oferowany jest w Polo GTI w połączeniu z standardowym systemem monitorowania obszaru Front Assist, proaktywny system ochrony pasażerów również wykrywa sytuacje, w których odległość do pojazdu z przodu jest krytyczna, i pomaga skrócić drogę hamowania pojazdu. W niebezpiecznych sytuacjach kierowca jest informowany o tym wizualnie i dźwiękowo, a także ostrzegany poprzez zapobiegawczy impuls hamulca.

Adaptacyjny tempomat (ACC)

System wykorzystuje czujnik radarowy zintegrowany w nadwoziu i jest obecnie oferowany w połączeniu z 6-biegową skrzynią dwu sprzęgłową (DSG). Kierowca może określić docelową prędkość w zakresie od 0 do 210 km/h. ACC automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do prędkości pojazdu jadącego przed nim, do maksymalnego ustawienia prędkości, zachowując wcześniej wybraną odległość. Gdy system jest połączony z DSG, umożliwia to Polo GTI z ACC automatyczne zwolnienie do zatrzymania za zatrzymującym się pojazdem. Po zatrzymaniu automatyczna obsługa ACC może zostać wznowiona, jeśli kierowca ponownie ją włączy.

System monitorowania obszaru Front Assist

System Front Assist wykorzystuje czujnik radarowy zintegrowany w przedniej części pojazdu do ciągłego monitorowania odległości do pojazdów jadących przed. System wspiera kierowcę w krytycznych sytuacjach poprzez wstępne przygotowanie układu hamulcowego, alarmując kierowcę o konieczności reakcji za pomocą wizualnych i dźwiękowych ostrzeżeń, a w drugim etapie, poprzez krótkie szarpnięcie pedału hamulca. Jeśli kierowca nie zahamuje wystarczająco mocno, system automatycznie generuje wystarczający nacisk hamulca, aby uniknąć kolizji. Jeśli kierowca nie reaguje wcale, Front Assist automatycznie uruchamia hamulce, aby dać kierowcy więcej czasu na reakcję. Dodatkowo, system wspiera, informując kierowcę, jeśli odległość do pojazdu z przodu jest zbyt krótka. Najnowsza wersja Front Assist oferowana w Volkswagenie Polo GTI nie tylko wykrywa inne pojazdy, ale również pieszych poruszających się po pasie drogowym. Gdy tylko pieszy znajdzie się w niebezpieczeństwie, system ostrzega kierowcę, a w końcowej fazie, hamuje, aby spowolnić Polo w ramach możliwości systemu. Jednym z komponentów systemu Front Assist jest funkcja hamowania awaryjnego w mieście.

Hamowanie awaryjne w mieście

Hamowanie awaryjne w mieście to rozszerzenie systemu Front Assist. Monitoruje strefę przed Polo za pomocą czujnika radarowego. System działa przy prędkościach poniżej 30 km/h. Jeśli kierowca nie zareaguje na nadchodzącą kolizję, układ hamulcowy jest wstępnie przygotowywany, jak w przypadku Front Assist. Jeśli to konieczne, system awaryjnego hamowania w mieście automatycznie inicjuje mocne hamowanie w ramach ograniczeń systemu, aby zmniejszyć ciężkość zderzenia. Dodatkowo, jeśli siła pedału hamulca stosowana przez kierowcę jest niewystarczająca, system interweniuje, stosując maksymalną siłę hamowania.

Wybór profilu jazdy

Kierowca może wybierać spośród pięciu programów: Eco, Sport, Normal, Komfortowy i Indywidualny. W trybie jazdy Eco, zarządzanie silnikiem, klimat oraz inne systemy pomocnicze są regulowane dla optymalnej efektywności paliwowej. Dodatkowo, w pojazdach z DSG, w trybie Eco można używać funkcji zwalniania. Jeśli kierowca zwolni pedał gazu – na przykład na zjazdach – DSG rozłącza się, a silnik wchodzi w tryb jałowy. To pozwala na optymalne wykorzystanie energii kinetycznej Polo GTI. W trybie Sport z kolei, tłumienie w aktywnych amortyzatorach jest zwiększone (przy zawieszeniu 'Sport Select’), podczas gdy reakcja silnika i punkty zmiany biegów DSG są konfigurowane w bardziej dynamiczny sposób.

Asystent parkowania

Asystent parkowania automatycznie kieruje Volkswagenem Polo GTI do prostopadłych lub równoległych miejsc parkingowych i może również wycofać auto z tych ostatnich. System aktywowany jest przez naciśnięcie przycisku na konsoli centralnej. Używając kierunkowskazów, kierowca wybiera stronę, po której auto ma być zaparkowane. Jeśli Asystent parkowania znajdzie wystarczająco dużą przestrzeń parkingową (40 cm miejsca manewrowego z przodu i z tyłu wystarcza), można rozpocząć parkowanie wspomagane. Kierowca włącza bieg wsteczny i musi jedynie przyspieszać i hamować (funkcja automatycznego hamowania wspomaga w przypadku braku miejsca). Auto zajmuje się kierowaniem.

Wskaźnik utraty ciśnienia w oponach

2.0L 6AT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147.1 Kw @ - Rpm
200 Hp @ - Rpm
197 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1500-4350 Rpm
320 Nm @ 1500-4350 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość160.1 In (4067 Mm)
Szerokość68.9 In (1750 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.4/58.4 In (1
Rozstaw osi100.4 In (2550 Mm)
Pojemność bagażnika10.8 Cuft (306 L)
Masa własna2987 Lbs (1355 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3924 Lbs (1780 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.