Całkowicie nowy model na 2018 rok, Q8 zastąpił dużego lidera w gamie SUV-ów, Q7.
Z elegancją sportowego coupe i praktycznością prawdziwego SUV-a, Q8 był pierwszym modelem, który zaprezentował nowy język designu Audi.
Nowe dynamiczne i dramatyczne linie, pojedyncza osłona chłodnicy, rzeźbione tylne światła z animacją, wszystko to podkreślało poczucie siły, mocy i stabilności.
Dzięki ogromnemu rozstawowi osi i krótkim zwisom, Q8 miał proporcje coupe. Drzwi bezramowe, zarówno z przodu, jak i z tyłu, również przypominały coupe.
W przeciwieństwie do wielu konkurentów w tej klasie, Q8 był prawdziwym pięcioosobowym SUV-em z dużą ilością miejsca nad głową i na nogi, nawet jeśli z zewnątrz opadający dach mógł dawać wrażenie ciasnych miejsc z tyłu.
Luksusowy, komfortowy i przestronny SUV, Q8 oferował dużą pojemność bagażnika wynoszącą 605 litrów, a dłuższe przedmioty można było przechować, składając tylne siedzenia na płasko, zwiększając pojemność do ogromnych 1,755 litrów.
Wnętrze było relaksującym miejscem, w którym każdy kierowca czułby się dobrze, z unoszącym się cyfrowym kokpitem i ambientowym oświetleniem. W całej kabinie użyto materiałów najwyższej jakości, co nie było zaskoczeniem, ponieważ wnętrza Audi zawsze były jednymi z najbardziej eleganckich i luksusowych.
Z silnikami o mocy od 227 do 335 KM, mocne jednostki oferowały wyrafinowaną i angażującą jazdę.
Prestiż, obecność i nienaganna jakość Audi w każdym detalu: całkowicie nowy Q8 jest gotowy, by połączyć to, co najlepsze z obu światów, oferując elegancję luksusowego coupé z czterema drzwiami oraz wygodną wszechstronność dużego SUV-a. Zachowując dramatyczny styl oryginalnego konceptu Q8 Sport, który po raz pierwszy zaprezentowano na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku, wersja produkcyjna zadebiutuje na ulicach Wielkiej Brytanii latem 2018 roku, oferując przestronne wnętrze z regulowanym bagażnikiem, nowoczesnymi technologiami napędu i zawieszenia oraz inteligentnymi systemami wsparcia, które czynią go przekonującym towarzyszem zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym.
Mocny, ale oszczędny silnik 3.0 TDI z systemem mild hybrid zapewnia dynamikę, która wynika z muskularnego designu. Dzięki stałemu napędowi na wszystkie koła quattro oraz prześwitowi wynoszącemu aż 254 mm, SUV coupé poradzi sobie nawet tam, gdzie kończą się utwardzone drogi.
Nowy Audi Q8 ma długość 4,986 mm, szerokość 1,995 mm i wysokość 1,705 mm, emanując obecnością na drodze, jak żaden inny SUV tej marki z czterema pierścieniami. Z charakterystyczną linią dachu w stylu coupé wydaje się znacznie niższy niż jego siostra Q7. Jest o 66 mm krótszy, ale zyskał 27 mm na szerokości. Wyrazista przednia część, krótki tył oraz potężne 21-calowe koła o średnicy 795 mm tworzą obraz potężnej dynamiki. W Wielkiej Brytanii wersja S line, która oferuje szereg standardowych funkcji, takich jak sportowe, adaptacyjne zawieszenie powietrzne oraz MMI Navigation Plus z MMI Touch, a także reflektory HD Matrix LED, będzie dostępna od momentu wprowadzenia na rynek. Wkrótce później do oferty dołączy jeszcze bardziej kompleksowo wyposażona wersja Vorsprung.
Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu niemal trzy metry, Audi Q8 oferuje mnóstwo przestrzeni dla pięciu osób. Przestronność wnętrza przewyższa większość bezpośrednich konkurentów w niemal wszystkich istotnych wymiarach.
Z dużym bagażnikiem oraz przestronnymi schowkami i miejscami na drobiazgi, Q8 jest idealny na dłuższe podróże. Standardowa pojemność bagażnika SUV-a wynosi 605 litrów, a po złożeniu tylnych oparć rośnie do 1,755 litrów. Dwa torby golfowe mieszczą się bez problemu po przekątnej. Klapa bagażnika otwiera się i zamyka elektrycznie w standardzie. Elektryczna pokrywa bagażnika to kolejna opcja dla zwiększenia komfortu. Podążając po szynach, automatycznie chowa się przy otwieraniu klapy i wysuwa ponownie przy jej zamykaniu.
Nowe oblicze rodziny Q: projekt zewnętrzny
Audi Q8 reprezentuje postępową filozofię designu, którą Audi zaprezentowało po raz pierwszy w nowym A8. Silne kontury i sportowe powierzchnie przekazują poczucie mocy, wyrafinowania oraz szczególnej dynamiki napędu na wszystkie koła. Q8 interpretuje to na swój sposób, łącząc eleganckie czterodrzwiowe coupé z dużym SUV-em, z nawiązaniami do ikony marki Audi – oryginalnego quattro.
Imponujący grille Singleframe w ośmiokątnym kształcie wprowadza nową twarz rodziny Q. Sześć charakterystycznych pionowych chromowanych żeberek nadaje grillu radiatora solidny wygląd.
Szeroka maska łączy Singleframe z wyraźnymi reflektorami. Spoiler, który wystaje z przodu, oraz duże, mocno konturowane wloty powietrza dodatkowo podkreślają agresywny wygląd Q8.
Dzięki drzwiom bezramowym, linia dachu w stylu coupé wizualnie opada nisko wzdłuż nadwozia, kończąc się w długim spojlerze dachowym. Linia dachu delikatnie łukuje w kierunku niskich, mocnych słupków D, wspartych szerokimi, muskularnymi konturami – charakterystycznymi dla quattro, przypominającymi oryginalne Audi quattro. Linia barkowa optycznie wydłuża SUV-a, elegancko łącząc mocne nadkola.
Kompaktowe proporcje, połączone z bardzo niskim dachem i płaskimi szybami, tworzą tył. Wąski, czarny element w wysokim połysku, z zintegrowanym paskiem świetlnym, rozciąga się między tylnymi światłami. To cecha topowych modeli Audi, podkreślająca szerokość Q8. Tworzy niezależny sygnaturę świetlną w dzień i w nocy, tak jak w oryginalnym quattro. Wyrazisty dyfuzor z tyłu posiada cztery pionowe żebra oraz zintegrowane końcówki wydechu po obu stronach.
Cyfrowy charakter: technologia oświetleniowa i design
Klienci Q8 mogą korzystać z zalet reflektorów HD matrix LED, które są standardowo wyposażone nie tylko w dynamiczne kierunkowskazy z przodu i z tyłu, ale również w imponujący pokaz świetlny podczas zamykania i otwierania. W przyszłości właściciele Q8 będą mogli korzystać z aplikacji myAudi na swoim smartfonie, aby aktywować różne funkcje oświetleniowe i doświadczać ich z zewnątrz – unikalna cecha w konkurencyjnym polu.
Każda jednostka reflektora składa się z 24 indywidualnych diod LED i z daleka dwuczęściowe światła wydają się bardzo płaskie, ponieważ widoczna jest tylko ich górna część. Zintegrowane są w nich światła dzienne oraz niskie. Światło wysokie znajduje się poniżej, przyciemniając i przesunięte do tyłu.
Sygnatura światła dziennego o cyfrowym charakterze po raz pierwszy ma mocno trójwymiarowy design. Składa się z siedmiu krótkich segmentów i dwóch dłuższych na krawędzi reflektora. Te ostatnie przesuwają wizualny nacisk na zewnątrz, podkreślając szerokość Audi Q8. Tylny światło stosuje podobny trójwymiarowy projekt z dwunastoma segmentami – połączonymi charakterystycznym paskiem świetlnym, który symuluje głębokość.
Prostota to nowy luksus: design wnętrza
Górny wyświetlacz MMI touch response jest centralnym elementem wnętrza Audi Q8. Dzięki czarnemu panelowi, niemal zanika w dużej, czarnej powierzchni po wyłączeniu. Proste, łatwe do zrozumienia symbole symbolizują cyfrową precyzję Audi oraz wysoki poziom integracji architektury i obsługi – prostota zastępuje złożoność. Wszystkie fundamentalne linie pochodzą z dużego wyświetlacza, na przykład ciągła linia wentylacyjna z zintegrowanymi chromowanymi żebrami i eleganckim paskiem w aluminiowym wyglądzie.
Smukła deska rozdzielcza oraz spokojne linie z silnym poziomym układem podkreślają wrażenie szerokości wnętrza Audi Q8. Stylizacja wnętrza jest celowo czysta i prosta. Wszystkie elementy mają logiczne połączenie i harmonizują ze sobą: od „wrap around” – dużego łuku rozciągającego się od przednich drzwi przez panel instrumentów – po jednostkę sterującą oświetleniem, która ma wykończenie w czarnym panelu z powierzchnią dotykową. To wszystko razem tworzy wrażenie spokoju we wnętrzu.
Zaprojektowany jako niezależny geometryczny kształt, konsola centralna z jej przestronną powierzchnią wizualizuje robustny charakter SUV-a. W ciemności, kontur światła podąża za charakterystycznymi liniami designu wnętrza i zapewnia podświetlenie dla trójwymiarowo wyciętego znaku quattro nad schowkiem – przykład dbałości o szczegóły w Audi.
Stylowe otoczenie: kolory i materiały
Paleta kolorów dla Audi Q8 oferuje dwanaście barw, które podkreślają wyrazisty design, w tym najnowsze kolory dragon orange i galaxy blue. Standardowe wykończenie obejmuje malowanie całej karoserii, które sięga aż do nadkoli. W modelach S line matowe szare elementy dodatkowo zwiększają efekt Singleframe, ostrza, listwy progowe i wkładki dyfuzora. Te elementy są wykończone w czarnym tytanie dla edycji Vorsprung.
Wnętrze Audi Q8 pozwala klientom wybierać spośród kilku kolorów i konfiguracji. W konfiguracji S line przednie sportowe fotele zintegrowanymi zagłówkami, logo S i wzorem rombów są tapicerowane skórą/alcantarą, z możliwością zamówienia oddzielnie skór Valcona. W standardzie oferowane są wstawki w aluminium dla wyraźnego kontrastu wnętrza.
Wersja Vorsprung zdobywa konturowane sportowe fotele Super Sport tapicerowane skórą Valcona w standardzie, a funkcje masażu i wentylacji są dostępne opcjonalnie.
Wysoka zawartość aluminium i zaawansowana akustyka aerodynamiczna: nadwozie
Nadwozie Audi Q8, dzięki wysokiemu poziomowi sztywności, stanowi podstawę doskonałego wykonania, jest odporne na hałas tła i zapewnia precyzyjne, pewne prowadzenie. Zaprojektowane zgodnie z koncepcją Audi Space Frame, zawiera liczne lekkie komponenty aluminiowe oraz stalowe elementy formowane na gorąco. Te ostatnie tworzą ultrawytrzymały kręgosłup kabiny pasażerskiej – ich zawartość w nadwoziu wynosi 14,4 procent. Części odlewane z aluminium stanowią 15 procent, jak na przykład elementy w górnych mocowaniach zawieszenia w komorze silnikowej oraz łączniki pomiędzy progami a członami podłużnymi. Panel boczny oraz duże obszary podłogi, tylne nadkola i dach wykonane są z płyt aluminium, podobnie jak drzwi bezramowe, przednie błotniki i klapa bagażnika. Stanowią one 23,7 procent nadwozia. Przy silniku 3.0 TDI, masa własna Audi Q8 wynosi 2,145 kilogramów – w tym złożona technologia MHEV z baterią litowo-jonową. Powierzchnia czołowa wynosi 2,84 m2, a współczynnik oporu powietrza (cd) wynosi 0,34, zapewniając stosunkowo niski opór.
Wnętrze emanuje poczuciem spokoju, dzięki skomplikowanej izolacji akustycznej i zaawansowanej aerodynamice. Podwójna szyba czołowa jest standardem.
Na drogach i w terenie: napęd quattro i zawieszenie powietrzne
Audi to quattro, a quattro to Audi – to oczywiście dotyczy szczególnie Q8, najlepszego SUV-a marki. Często mechaniczne centralne różnicowe przenosi siły na oś przednią i tylną w standardowej proporcji 40:60. W razie potrzeby przenosi większość na oś z lepszą przyczepnością.
Zawieszenie odgrywa kluczową rolę w precyzyjnym prowadzeniu. Pięciowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu w dużej mierze składa się z aluminium. Przełożenie standardowego progresywnego układu kierowniczego staje się coraz bardziej bezpośrednie w miarę zwiększania kąta skrętu. W specyfikacji S line Q8 ma 21-calowe felgi aluminiowe.
W modelu Vorsprung, najwyższej wersji, zamontowane są koła o rozmiarze 285/40 R22. Na przedniej osi zainstalowano sześciotłoczkowe hamulce z aluminiowymi zaciskami.
Adaptacyjne zawieszenie powietrzne z kontrolą tłumienia jest standardowym wyposażeniem, z sportowym ustawieniem. Może być dostosowane do czterech trybów za pomocą systemu dynamicznego zarządzania Audi drive select, zmieniając wysokość nadwozia do 90 mm. Wysoki komfort jazdy i zwinne prowadzenie – adaptacyjne zawieszenie powietrzne łączy obie cechy.
Dynamiczną opcją w Audi Q8 (w standardzie w specyfikacji Vorsprung) jest napęd na wszystkie koła, który może skręcać tylne koła o maksymalnie 5 stopni. Przy niskich prędkościach skręcają one w przeciwnym kierunku do przednich kół, zmniejszając promień skrętu SUV-a o dobry metr i jeszcze bardziej zwiększając jego zwinność. Przy dużych prędkościach skręcają w tym samym kierunku co oś przednia, wspierając stabilność podczas zmiany pasa.
Zarządzanie regulowanym systemem zawieszenia jest zintegrowane z modułem sterującym elektronicznej platformy zawieszenia. Systemy są ściśle ze sobą powiązane i działają w sposób wysoce skoordynowany z maksymalną precyzją. Audi drive select umożliwia wybór spośród siedmiu różnych profili jazdy, w tym trybu terenowego. W terenie Audi Q8 korzysta z standardowego napędu quattro, krótkich zwisów oraz dużego prześwitu – maksymalnie 254 mm z adaptacyjnym zawieszeniem powietrznym. Elektroniczna platforma zawieszenia rejestruje kąt nachylenia pojazdu i wyświetla te informacje dla kierowcy na MMI. Na stromych zboczach o nachyleniu powyżej 6 procent, system kontroli zjazdu z górki wspomaga automatyczne hamowanie. System utrzymuje prędkość ustawioną przez kierowcę na stałym poziomie do maksymalnych 30 km/h, pozwalając kierowcy w pełni skupić się na terenie.
Efektywny silnik: 3.0 TDI z technologią MHEV
Układ napędowy Audi Q8 jest jednocześnie silny i wysoko efektywny, dzięki nowej technologii mild hybrid (MHEV). Integruje on baterię litowo-jonową i napięcie alternatora (BAS) w systemie zasilania 48 V. Ładowana bateria znajduje się pod podłogą bagażnika i przechowuje 10 Ah pojemności elektrycznej. Dynamiczny SUV może jechać w zakresie prędkości od 54 do 159 km/h z wyłączonym silnikiem, po czym BAS szybko i wygodnie uruchamia silnik.
Podczas hamowania BAS może odzyskać do 12 kW energii. Zakres start-stop zaczyna się już przy 21 km/h. W codziennej eksploatacji zestaw technologii pozwala zmniejszyć zużycie paliwa o maksymalnie 0,7 litra na 100 km.
Przy wprowadzeniu na rynek Audi Q8 jest wyposażone w silnik 3.0 TDI (Q8 50 TDI). Generuje on moc 286 KM i dostarcza 600 Nm momentu obrotowego na wał korbowy. Przyspiesza duży SUV od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 232 km/h. 50 TDI oferuje zaawansowane rozwiązania w wielu technologiach. Blok silnika i głowice cylindrów mają oddzielne obiegi chłodzenia, co pozwala ustalić optymalny poziom temperatury w rzeczywistej sytuacji jazdy. Wbudowane kanały chłodzą tłoki olejem. Ich pierścienie i sworznie są zaprojektowane z minimalnym tarciem, podczas gdy pompa oleju jest w pełni zmienna.
Wymienne hydrauliczne łożyska łączą silnik z podwoziem osi przedniej. W trybie biegu jałowego eliminują wibracje dzięki miękkim charakterystykom, podczas gdy w trakcie jazdy tłumią wibracje jednostki napędowej z większym tłumieniem – czyniąc, że mocny TDI zapewnia zawsze bardzo komfortową jazdę. Wkrótce w ofercie znajdzie się mniejszy silnik diesla 3.0 z mocą 231 KM (Q8 45 TDI) oraz wersja benzynowa 3.0 TFSI z mocą 340 KM (Q8 55 TFSI).
Przenoszenie siły odbywa się za pomocą ośmiostopniowej skrzyni biegów tiptronic z szybkim i miękkim przełączaniem biegów. Tłumik drgań skrętnych, który działa w oparciu o obroty silnika, głównie kompensuje wibracje silnika, umożliwiając efektywną jazdę nawet przy bardzo niskich obrotach. Specjalna wentylacja umożliwia użytkowanie w terenie. Dzięki elektrycznej pompie olejowej, tiptronic może włączyć wymagany bieg do ponownego uruchomienia podczas jazdy na luzie z wyłączonym silnikiem.
Jasne i czytelne: sterowanie i wyświetlacze
Koncepcja obsługi w Audi Q8 prawie nie wymaga przycisków ani pokręteł. Skupia się na dwóch wysokorozdzielczych wyświetlaczach dotykowych. To pozwala marce pokazać, jak przenosi swoje bezkompromisowe oczekiwania jakościowe do świata cyfrowego. Górny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala służy do obsługi systemu infotainment i nawigacji. Dolny wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala pozwala kierowcy zarządzać funkcjami ogrzewania, wentylacji oraz klimatyzacji oraz funkcjami komfortu i wprowadzenia tekstu.
Nadgarstek kierowcy może wygodnie spoczywać na dźwigni zmiany biegów tiptronic podczas obsługi. Koncepcja reakcji dotykowej MMI pozwala na szybką i niezawodną obsługę. Przy potwierdzeniu kliknięcie można poczuć i usłyszeć w momencie wyboru funkcji palcem. Struktura menu jest intuicyjnie logiczna i płaska jak w smartfonie, w tym swobodnie konfigurowalne ulubione i ekrany startowe.
Dodatkowo, naturalne sterowanie głosowe sprawia, że Audi Q8 staje się inteligentnym partnerem w dialogu. System przetwarza wszystkie pytania i polecenia na dwa sposoby – z informacjami przechowywanymi w systemie oraz z wiedzą z chmury. Kierowcy mogą swobodnie formułować swoje polecenia. Sterowanie głosowe może na przykład zrozumieć zdanie „Jestem głodny” i odpowiednio zaproponować restauracje w pobliżu.
MMI Navigation Plus z MMI Touch zawiera również w standardzie wirtualny kokpit Audi. Jego wysoce rozdzielczy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala można przełączać między dwoma widokami – klasycznym i nawigacyjnym – za pomocą wielofunkcyjnego koła kierownicy. Po wprowadzeniu na rynek, Audi wirtualny kokpit plus oferować będzie trzeci interfejs o szczególnie skupionym wyglądzie. Wyświetlacz head-up, będący standardem w modelach Vorsprung, wyświetla na przedniej szybie ważne informacje, w tym szczegółowe wskazówki dotyczące nawigacji.
Sprytne powiązania: infotainment i Audi connect
W standardzie Audi Q8 wyposażone jest w MMI navigation plus, które korzysta z nowego standardu LTE Advanced do transferu danych. System nawigacji oferuje inteligentne sugestie dotyczące miejsc docelowych na podstawie wcześniejszych podróży.
Opiera się także na doświadczeniu systemu dotyczącego czasów podróży i obciążenia ruchem. Trasa obliczana jest online na serwerach dostawcy map i nawigacji HERE, korzystając z danych w czasie rzeczywistym dotyczących ogólnej sytuacji na drodze.
Jeśli chodzi o obsługę oraz jakość dźwięku i połączeń, system telefoniczny w Audi Q8 jest na najwyższym poziomie, dzięki Audi phone box oraz technologii voice-over LTE. To samo dotyczy systemów audio marki Bang & Olufsen. Najwyższa wersja z 23 głośnikami dostarcza dźwięk 3D z informacjami wysokotonowymi do przednich siedzeń, jak również do tylnych. Muzyka rozbrzmiewa dokładnie tak, jak została nagrana w sali koncertowej – niezwykłe doświadczenie słuchowe.
Bezpieczeństwo i komfort: systemy wspomagania kierowcy
Niezależnie czy parkowanie, w mieście, czy podczas długich podróży – Audi Q8 ułatwia życie swojemu kierowcy w wielu sytuacjach. Audi łączy systemy wspomagania w cztery pakiety. Największą atrakcją w pakiecie Tour assist jest adaptacyjny tempomat, który zapewnia komfortowe sterowanie wzdłużne i boczne w każdym zakresie prędkości. Wspiera kierowcę w przyspieszaniu, hamowaniu, utrzymywaniu prędkości, zachowywaniu odległości i w sytuacjach korków.
System wykrywa oznaczenia pasów, struktury pobocza, pojazdy na sąsiednich pasach oraz nadjeżdżające samochody. Możliwość przybrania prędkości adaptacyjnej w gęstym ruchu: Audi Q8 automatycznie dopasowuje prędkość do sytuacji na drodze, uwzględniając ograniczenia prędkości.
Kolejnym elementem pakietu Tour jest asystent efektywności. Automatycznie dostosowuje się do aktualnych ograniczeń prędkości, redukuje prędkość przed zakrętami, podczas skrętów i na rondach. Oprócz przewidywanych informacji w Audi wirtualnym kokpicie, aktywne pedały gazu również dostarczają informacji dotykowych. Razem wspierają oszczędną jazdę. Wynika to z zastosowania technologii MHEV oraz inteligentnego wyboru opóźnienia lub przyspieszenia, w zależności od wydarzeń na drodze.
Asystent awaryjny to system o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa w pakiecie. Wykrywa w granicach systemu, czy kierowca jest nieaktywny i odpowiednio dostarcza wizualne, akustyczne i dotykowe ostrzeżenie. Jeśli to nie sprowokuje reakcji, system przejmuje kontrolę nad Audi Q8 i automatycznie zatrzymuje go w swoim pasie. Aktywuje również środki bezpieczeństwa Audi pre sense i uruchamia automatyczne wezwanie pomocy.
Pięć systemów zapewnia bezpieczeństwo w ruchu miejskim. Asystent przejścia wykrywa krytyczne sytuacje na drodze przed pojazdem, Audi pre sense 360° ostrzega przed nadjeżdżającymi pojazdami z boku, a asystent ruchu wstecznego rejestruje nadjeżdżające pojazdy podczas powolnego cofania, na przykład przy wyjeździe z prostopadłego miejsca parkingowego. Ostrzeżenie przy wyjeździe oraz ostrzeżenie przy zmianie pasa uzupełniają pakiet.
Systemy w pakiecie Park plus assist, który zostanie dodany do oferty później, wspierają kierowcę w trakcie manewrowania. Asystent manewrowania przeciwdziała nadchodzącym kolizjom za pomocą małych impulsów kierowniczych i niezależnego hamowania do zatrzymania, na przykład podczas wykrywania słupków w wielopoziomowym parkingu. Ostrzeżenie przy krawędzi chroni przed uszkodzeniem felg podczas parkowania. Kilka obrazów z kamer otaczających umożliwia precyzyjne manewrowanie z dokładnością do centymetra i zapewnia widok na ruch krzyżowy oraz szczegółowy widok kół. Widok 3D z dowolnie wybieraną perspektywą to atrakcja. Pakiet obejmuje również (zdalny) system parkingowy, który samodzielnie parkuje SUV-a w miejsce parkingowe, podczas gdy kierowca go nadzoruje. Kierowca może wcześniej opuścić pojazd i uruchomić proces za pomocą aplikacji myAudi na swoim smartfonie.
Zdalny pilot garażowy oferuje podobny komfort. Dzięki skanerowi laserowemu, może poruszać się bardzo blisko ścian i innych przeszkód, takich jak rowery w garażu. Tworzy część pakietu plus assist, który łączy w sobie wszystkie trzy pakiety.
Jeśli Q8 jest używane do holowania, asystent przyczepy wspiera kierowcę, automatycznie kierując duety podczas cofania. Kierowca wygodnie ustawia kierunek za pomocą wyświetlacza MMI touch. Obraz z kamery pokazuje aktualny i pożądany kąt cofania. Audi dostarcza również asystent parkowania oddzielnie. Samodzielnie kieruje Q8 do równoległych miejsc parkingowych i miejsc wzdłuż boku – do przodu lub do tyłu. Kierowca musi tylko przyspieszyć, wybrać bieg i zahamować. Asystent widzenia nocnego poprawia sytuacje z trudną widocznością w ciemności, podświetlając wykryte osoby i większe zwierzęta na żółto w Audi wirtualnym kokpicie.
Wszystkie te funkcje mają swoje źródło w technologii wysokiej klasy od Audi: centralny kontroler systemów wsparcia kierowcy – standard w Q8 – stale oblicza zróżnicowany obraz otoczenia.
Wymagane dane uzyskiwane są – w zależności od wybranych opcji – z maksymalnie pięciu czujników radarowych, pięciu kamer, dwunastu czujników ultradźwiękowych oraz skanera laserowego. Na ich podstawie system oblicza sygnały dla elementów wykonawczych, aby zapewnić jak najlepsze wsparcie dla kierowcy.