2019 Audi S7 Sportback

2019 Audi S7 Sportback

Przejdź do galerii zdjęć2019 Audi S7 Sportback

Audi zaprezentowało drugą generację modelu A7 Sportback pod koniec 2017 roku na rok modelowy 2018, a fani marki z niecierpliwością czekali na sportową wersję S7.

Nie musieli długo czekać, ponieważ niemiecki producent samochodów ujawnił mocniejszą wersję modelu w 2019 roku. Klienci z rynku amerykańskiego byli do pewnego stopnia zadowoleni z silnika, który otrzymali – turbodoładowanego silnika V6, natomiast europejscy klienci byli zachwyceni dieslem o pojemności 3.0 litra. Obie wersje były jednak wystarczająco mocne, by dostarczyć emocji. Z drugiej strony, obie wersje wyglądały na tyle atrakcyjnie, że przyciągały uwagę wielu klientów.

Audi zbudowało A7 na tej samej platformie, co A6 oraz A6 Avant. W przeciwieństwie do swoich „braci”, A7 zyskało sportowy wygląd dzięki niższemu dachowi, opadającemu tyłowi i bezramowym oknom w drzwiach. Przód samochodu był również bardziej agresywny dzięki szerokiemu grillu w kształcie jednej ramy, otoczonemu chromowanym wykończeniem i flankowanym wąskimi reflektorami LED. Na dolnym zderzaku, w osłonie, S7 miało boczne wloty, które kierowały powietrze do przednich hamulców, aby je schłodzić.

W profilu S7 posiadało wszystkie niezbędne elementy, by być uznawanym za prawdziwy model S, niezależnie od silnika pod maską. Miało srebrne pokrywy lusterek, aerodynamicznie profilowane progi boczne oraz zestaw dużych, 20-calowych kół z lekkich stopów, owiniętych oponami 255/40. Chromowane wykończenia wokół okien miały na celu nadanie wrażenia coupe, mimo że samochód był pojazdem czterodrzwiowym. Na koniec, tył auta miał ten sam kąt nachylenia co standardowe A7 Sportback, z chowanym spojlerem wbudowanym w klapę bagażnika. S7 miało również inny tylny zderzak, dopasowany z dolną osłoną i dyfuzorem flankowanym przez cztery owalne końcówki wydechu.

Wnętrze wykończone skórą bardziej przypominało sportowy pojazd niż luksusowy, chociaż S7 łączyło obie te cechy. Wysoko profilowane przednie fotele miały logo S7 na oparciach i były oddzielone szeroką konsolą centralną, w której znajdował się wybierak biegów. Dodatkowo, Audi umieściło pokrętło głośności bliżej pasażera, lustrzane w stosunku do przycisku uruchamiającego dla kierowcy. Na centralnej kolumnie producent zainstalował ekran dotykowy dla systemu infotainment. Przechodząc do miejsca kierowcy, umieszczono tu Audi Virtual Cockpit, w pełni cyfrową tablicę przyrządów. Z tyłu, producent zamontował kanapę z dzielonym oparciem, przystosowaną dla dwóch pasażerów.

Podczas gdy Europejczycy mieli do dyspozycji silnik turbodiesel o pojemności 3.0 litra V6, wersja amerykańska była napędzana doładowanym oraz turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2.9 litra. Pierwszy zapewniał moc 349 PS (344 KM), podczas gdy drugi oferował 450 PS (444 KM). Obie wersje były połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła.

 Sportowość łączy się z efektywnością – nowe modele Audi S6 i S7 wkraczają na rynek z mocnym silnikiem V6 TDI, oferując klientom w Europie idealne modele do długiej jazdy. Po raz pierwszy Audi połączyło elektrycznie napędzany kompresor z 48-woltowym podstawowym systemem elektrycznym. Sportowe zawieszenie S z kontrolą tłumienia, dynamiczne sterowanie na wszystkie koła i ceramiczny system hamulcowy spełniają wszystkie wymagania dotyczące dynamicznego pokonywania zakrętów i hamowania. Uderzający design z wyrafinowanym wyglądem modelu S nadaje tym sportowym modelom pełnowymiarowym szczególną obecność.

„Wybuch momentu obrotowego”: elektrycznie napędzany kompresor i 700 Nm momentu obrotowego

Ogromny moment obrotowy wynoszący 700 niutonometrów (516,3 lb-ft) dostępny na żądanie przez cały zakres obrotów silnika od 2,500 do 3,100 obr/min jest idealną bazą dla klientów w Europie myślących o osiągach. Modele S TDI oferują wysoką dynamikę jazdy i efektywność – co czyni je szczególnie atrakcyjnym połączeniem do jazdy na długich dystansach. Dzięki modelom S6 i S7 TDI Audi systematycznie przenosi udany koncept napędu SQ7 TDI na wyższy poziom. Po raz pierwszy inżynierowie Audi połączyli elektrycznie napędzany kompresor z 48-woltowym systemem podstawowym.

To podnosi całkowitą moc silnika V6 TDI do 257 kW (349 KM). Przekazywanie mocy odbywa się poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię tiptronic, która zawsze działa w tandemie z napędem na cztery koła quattro.

Spontaniczny pomocnik: elektrycznie napędzany kompresor

Elektrycznie napędzany kompresor zapewnia wysoką wydajność startową. Oprócz bardzo energicznego przyspieszenia, elektryczna turbodoładowarka zapewnia powtarzalną funkcję doładowania podczas przyspieszania. Oznacza to, że EPC zapobiega opóźnieniu turbiny i umożliwia wysoką responsywność oraz mocne przyspieszenie w każdej sytuacji.

Czas reakcji EPC wynosi poniżej 250 milisekund, a jego maksymalna moc to 7 kilowatów, a maksymalna prędkość wynosi 70,000 obr/min. Funkcja doładowania elektrycznej turbosprężarki działa aż do prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1,650 obr/min. Dzięki podwójnemu doładowaniu, czyli pracy EPC w tandemie z turbosprężarką wydechową, pełnowymiarowe modele S osiągają stały moment obrotowy wynoszący 700 niutonometrów (516,3 lb-ft) w zakresie prędkości obrotowej silnika od 2,500 do 3,100 obr/min. EPC wspiera turbosprężarkę TDI, gdy brakuje wystarczającej energii w gazach spalinowych do spontanicznego zwiększenia momentu – przy ruszaniu lub przyspieszaniu przy niskim obciążeniu, z niską prędkością obrotową silnika.

EPC, które wizualnie przypomina konwencjonalną turbosprężarkę, jest zamontowane bezpośrednio na silniku w ścieżce powietrza dolotowego za chłodnicą. W większości stanów roboczych jest omijane przez obejście. Jednak jeśli obciążenie wymagana przez pedał gazu jest wysokie, a energia dostępna po stronie turbiny niska, zawór obejścia zamyka się, kierując powietrze dolotowe do EPC. Sprężone powietrze wchodzi bezpośrednio do komory spalania.

Rezultat: natychmiastowa reakcja i imponująca moc przy przyspieszaniu, wyprzedzaniu i przy zmianach obciążenia. Cała moc silnika 3.0 TDI jest natychmiastowo dostępna dla kierowcy, gdy tylko jest potrzebna. W codziennej jeździe technologia unika częstych redukcji biegów, utrzymuje niską prędkość obrotową silnika i tłumi opóźnienie turbiny, na które narażona jest konwencjonalna turbosprężarka wydechowa.

EPC toruje drogę do imponującej wydajności startowej. Silnik V6-TDI z EPC przyspiesza nowego S6 Sedan od 0 do 100 km/h (62.1 mph) w 5.0 sekund, podczas gdy Audi S6 Avant i S7 Sportback potrzeba o jedną dziesiątą sekundy więcej na standardowy sprint. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155.3 mph).

„Czysta moc” – jazda z włączonym silnikiem na biegu jałowym przez maksymalnie 40 sekund: system mild-hybrid 48-woltowy

Podczas gdy EPC zwiększa wydajność, system mild-hybrid (MHEV) pomaga poprawić efektywność paliwową. 48-woltowy system MHEV składa się z rozrusznika alternatora pasowego (BAS) i akumulatora litowo-jonowego o pojemności 10 Ah, umieszczonego w podłodze pojazdu pod bagażnikiem. BAS jest połączony z wałem korbowym. Podczas hamowania może odzyskać nawet 8 kW mocy, którą następnie magazynuje w akumulatorze litowo-jonowym. Gdy kierowca znowu przyspiesza, BAS natychmiast reaguje, uruchamiając silnik.

Technologia MHEV umożliwia pracę start/stop już od prędkości 22 km/h (13.7 mph). Dzięki zintegrowaniu systemu mild-hybrid i czujników pojazdu, modele S realizują oszczędność paliwa na poziomie do 0.4 litra w rzeczywistych warunkach jazdy i mogą poruszać się przez maksymalnie 40 sekund z wyłączonym silnikiem spalinowym.

Na tej podstawie modele S TDI łączą imponującą dynamikę jazdy z wysoką efektywnością, niskim zużyciem paliwa i niskimi emisjami. Wszystkie modele S TDI mają homologację do normy emisji Euro 6d temp. Wartości WLTP odpowiadają zużyciu paliwa NEDC dla Audi S6 sedan wynoszącemu 6.3 lub 6.2 litra paliwa na 100 kilometrów (37.3 lub 37.9 US mpg) oraz emisji CO2 wynoszącej 165 lub 164 gramów na kilometr (265.5 – 263.9 g/mi), w zależności od użytych opon/kół. W przypadku S6 Avant dane wynoszą 6.5 litra na 100 kilometrów (36.2 US mpg) i 171 g/km (275.2 g/mi), a dla S7 Sportback 6.5 litra/100 km (36.2 US mpg) i 170 g/km (273.6 g/mi).

Skoncentrowana technologia: silnik

Silnik 3.0 TDI wyróżnia się mocnym dostarczaniem mocy i wysoką efektywnością. Jego pojemność wynosi 2,967 cm3 i rozwija moc 257 kW (349 KM). Jego specyficzna moc wynosi 117.9 KM na litr pojemności silnika, a moment obrotowy to 235.9 Nm (174.0 lb-ft) na litr.

V6 TDI waży tylko około 190 kilogramów (418.9 lb) i oferuje zaawansowaną technologię w każdej dziedzinie. Jego system common rail wtryskuje paliwo pod ciśnieniem do 2,500 bar. Wał korbowy, tłoki, korbowody i zarządzanie olejem spełniają wysokie wymogi wydajnościowe, a zaawansowane rozwiązania zostały zastosowane w celu zmniejszenia tarcia w napędzie wału korbowego i wału rozrządu. Obwody chłodnicze w podstawie silnika i głowicach cylindrów są oddzielone, aby olej silnikowy szybko się nagrzewał po zimnym starcie – głowice mają podwójne płaszcze wodne. Przepływ płynu chłodzącego kierowany jest tam, gdzie jest to potrzebne, do chłodnicy oleju, EPC, BAS i obudowy sprężarki turbosprężarki.

Turbosprężarka wydechowa, o średnicy wirnika wynoszącej 50 milimetrów (2.0 in), generuje ciśnienie doładowania wynoszące do 2.4 bar. Jej zmienna geometria turbiny (VTG) jest zoptymalizowana pod kątem niskich strat przepływu. Zewnętrzna recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) pobiera gaz wydechowy dopiero po filtrze cząstek stałych, aby pełny przepływ masy mógł zasilać sprężarkę, co zwiększa jej efektywność. Praca 3.0 TDI jest niezwykle dopracowana.

Dynamiczne pokonywanie zakrętów i wysoka zwinność: dynamiczne sterowanie na cztery koła po raz pierwszy w modelu S

Jak w każdym modelu S produkcji Audi, napęd quattro na stałe na cztery koła jest standardem. W normalnych warunkach jazdy, jego samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy rozdziela moment obrotowy między osiami przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeśli jedno koło napotyka poślizg, większość momentu napędowego trafia na oś o lepszej przyczepności. W ekstremalnych warunkach 70 procent może przepłynąć do kół przednich, a 85 procent do tylnych. Do jazdy sportowej kontrola momentu obrotowego selektywnie na kołach zwiększa sportowe prowadzenie: delikatnie hamuje dwa koła z mniejszym obciążeniem po wewnętrznej stronie zakrętu tuż przed utratą przyczepności.

Standardowe progressive steering (dynamiczne kierowanie) już w swojej podstawowej konfiguracji ma sportowe przełożenia; im większy kąt skrętu, tym bezpośredniejsza jest reakcja kierownicy. Jego charakterystyczna dla S elektryczna pomoc serwo filtruje nieprzyjemne wstrząsy, ale przekazuje przydatne informacje kierowcy.

W porównaniu z poprzednimi modelami, nowe duże modele S oferują jeszcze lepszą dynamikę poprzeczną. Na życzenie Audi dostarczy dynamiczne sterowanie na cztery koła – łączy to dynamiczne sterowanie z zmiennym przełożeniem 9.5:1 i 16.5:1 na osi przedniej z niezależnym sterowaniem osi tylnej, które działa za pomocą napędu śrubowego i drążków kierowniczych. Przy prędkościach do 60 km/h (37.3 mph) tylne koła obracają się nawet o pięć stopni w przeciwnym kierunku niż przednie. Zmniejsza to średnicę skrętu o nawet 1.1 metra (3.3 ft). Przy średnich i wysokich prędkościach powyżej 60 km/h (37.3 mph) są one skręcane nawet o dwa stopnie w tym samym kierunku co przednie koła. Sprawia to, że modele S są znacznie bardziej zwrotne i zwinne przy niskich prędkościach, a także zapewniają większą stabilność kierunkową przy dużych prędkościach i przy zmianach pasów.

Sportowe zawieszenie S, opracowane specjalnie dla nowych modeli S, standardowo wyposażone jest w kontrolę tłumienia, podkreślając sportowy charakter tych pojazdów. Obniża nadwozie S6 o 20 milimetrów (0.8 in), a w przypadku S7 o 10 milimetrów (0.4 in). Dzięki temu oba modele S mają tę samą niską wysokość przejazdu. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne – wersja zawieszenia pneumatycznego z regulowanym tłumieniem – pojawia się po raz pierwszy w modelach S jako explicite komfortowa alternatywa. Można je ustawić w trzech trybach i zawiera pozycję „podnoszenia” na złe drogi oraz automatyczne poziomowanie. W trybie „auto” nadwozie obniża się o kolejne 10 milimetrów (0.4 in) przy prędkościach 120 km/h (74.6 mph) i wyższych, a w trybie „dynamic” pojazd zawsze utrzymuje tę niską wysokość.

Dla jeszcze sportowego zachowania na drodze, napęd quattro można uzupełnić sportowym dyferencjałem na osi tylnej. Na zakrętach pokonywanych dynamicznie sportowy dyferencjał wręcz pcha samochód w zakręt, co zapewnia wysoki poziom zwinności. Kierowca może dostosować strategię sterowania sportowego dyferencjału za pomocą Audi drive select. Sportowe zachowanie na drodze wspierają także osie o konstrukcji pięciołącznikowej, w dużej mierze wykonane z aluminium. Dwa podwozia łączą łączniki z nadwoziem – elastokinematyka jest sztywno dostrojona.

Wszystkie elementy zawieszenia są kontrolowane przez elektroniczną platformę podwozia (ECP). Koordynuje działanie amortyzatorów w odstępach milisekundowych. ECP zbiera kompleksowe informacje o ruchu samochodu oraz dane z zaangażowanych systemów kontroli podwozia. Na ich podstawie oblicza i precyzyjnie koordynuje optymalną funkcję tych komponentów w zintegrowanym kontrolerze prowadzenia. Kierowcy nowych modeli S doświadczają tego postępu w postaci precyzyjnego prowadzenia i wysokiej dynamiki poprzecznej. Oprócz amortyzatorów, EPC kontroluje dynamiczne sterowanie na cztery koła i sportowy dyferencjał. Kierowca może skonfigurować efekt tych modułów w systemie dynamicznej obsługi Audi drive select. Oferuje charakterystyczną dla S konfigurację i różnorodne tryby „komfort”, „auto”, „dynamiczny”, „efektywny” i „indywidualny.”

Mocne wsparcie: opcjonalny ceramiczny system hamulcowy

Sześciotłokowe hamulce w nowych modelach S oferują doskonałą wydajność. Ich zaciski są wykonane z aluminium, malowane na czarno (lub opcjonalnie na czerwono) i ozdobione logo S. Z przodu sześć tłoków na każdym kole chwytają stalowe tarcze hamulcowe o średnicy 400 milimetrów (15.7 in); tylne tarcze mają średnicę 350 milimetrów (13.8 in). Jako opcję Audi może zainstalować sześciotłokowy ceramiczny system hamulcowy wykonany z lekkiego, odpornego na ścieranie włókna węglowego z tarczami 400-milimetrowymi (15.7 in) z przodu i 370 mm (14.6 in) z tyłu. Cały ceramiczny system hamulcowy waży o dziewięć kilogramów (19.8 lb) mniej niż jego stalowy odpowiednik, co znacznie redukuje masy niesprężyste, powodując dalsze zwiększenie dynamiki jazdy, zwłaszcza przy pokonywaniu zakrętów. Elektroniczna kontrola stabilizacji ESC zapewnia jeszcze dokładniejsze sterowanie niż w poprzednim modelu. Kierowca może przełączyć go na tryb sportowy lub całkowicie wyłączyć.

Nowe Audi S6 Sedan, S6 Avant i S7 Sportback są standardowo wyposażone w 20-calowe koła z oponami 255/40; dostępne są opcjonalnie wersje 21-calowe. Tłumiki toroidalne – warstwy pianki wbudowane w opony – eliminują irytujące częstotliwości dronowe, dzięki czemu te opony zapewniają wysoki komfort akustyczny mimo swojego rozmiaru. W połączeniu z dostępnymi kołami od Audi Sport GmbH, można zamówić 20-calowe opony Performance dla jeszcze lepszego uchwytu i właściwości jezdnych.

Obecność: design modeli S

Modele S charakteryzują się uderzającym, wyróżniającym się designem i wyrafinowaniem – zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Nowy język designu Audi jeszcze bardziej podkreśla ich sportowy wygląd. Dynamicznie stylizowane przednie wykończenie, szerokie progi i szeroki tylny dyfuzor z czterema końcówkami wydechowymi nadają modelom S obecność na drodze. Charakterystyczne elementy wykończenia S w ciemnym chromie i aluminium na lamelach grilla chłodnicy, przednim skrzydle, bocznym wlocie powietrza, lusterkach zewnętrznych i tylnym dyfuzorze szybko wskazują na ich sportowe cechy.

W Audi S6 poziomy splitter w wyglądzie aluminium tworzy ogromne wrażenie szerokości z przodu. Łączy dwa wloty powietrza i kończy się dwoma skrzydełkami na wlocie powietrza. Z tyłu S6 posiada zintegrowany spojler, który wizualnie wydłuża pokrywę bagażnika, subtelnie podkreślając jego sportowy charakter. Aplikacje aluminiowe w dyfuzorze łączą cztery zakończenia wydechu charakterystyczne dla S. To również podkreśla szerokość pojazdu.

W Audi S7 szeroka, niska chłodnica Singleframe ma standardowe lamelki z aluminium i korpus w matowym ciemnym chromie. Wloty powietrza są powiększone, o bardzo odważnych konturach, a ich wstawki w strukturze kompozytowej mają kolor czarny tytanowy. Ostrze przechodzące przez nie jest w błyszczącym wyglądzie aluminium, podobnie jak obudowy lusterek zewnętrznych. Inne cechy, które odróżniają czterodrzwiowe coupé od modeli S6, to leje w wlotach powietrza i kanciaste listwy wykończeniowe na progach.

Z boku, sportowy wygląd wszystkich trzech samochodów podkreślają duże koła, które są charakterystycznymi cechami modeli S. Wstawka dyfuzora w matowym ciemnym chromie dopełnia dolny tył. Cztery końcówki wydechowe są w błyszczącym chromie.

„Loft projektanta”: wnętrze o sportowo-wyrafinowanej estetyce

Wnętrze czeka na kierowcę typowy wygląd modelu S: czarne schematy kolorystyczne, wyrafinowane sportowe wstawki, kontrastujące szwy oraz detale wyposażenia charakterystyczne dla modelu, które jeszcze bardziej potęgują sportowe doznania podczas jazdy.

Zakres siedzeń również podkreśla sportowe wrażenie całości. Oprócz sportowych siedzeń z tłoczonym logo S, klienci, którzy preferują wyraźnie sportowy styl, mogą wybierać mocno wyprofilowane sportowe fotele S z wbudowanymi zagłówkami, wytłoczonym logo S i wzorem rombów. Dla maksymalnego komfortu Audi oferuje fotele o regulowanym kształcie opcjonalnie z wentylacją i masażem. Tapicerka siedzeń, zawsze z kontrastującymi szwami, dostępna jest w połączeniu skóry i Alcantary lub w najwyższej jakości skórze Valcona. Klienci mają do wyboru kolory czarny, szary rotor i czerwony arras. W ofercie dostępne są różne pakiety skórzane, aby jeszcze bardziej spersonalizować wnętrze. Zamiast standardowych wstawek z anodowanego aluminium, dostępna jest finezyjna wstawka z jesionu. Inne szczegóły wyposażenia charakterystyczne dla S to dedykowany graficzny układ standardowego Audi virtual cockpit z centralnie podświetlonym obrotomierzem. Opcjonalnie dostępny jest także kierownica z płaskim dnem. Podnóżek i nakładki na pedały są ze stali nierdzewnej, a podczas wsiadania kierowca witany jest przez podświetlane nakładki aluminiowe z logo S.

Perfekcyjnie wyposażone do długich dystansów: wyposażenie komfortowe

Audi S6 Sedan, S6 Avant i S7 Sportback oferuje sportowy model pełnowymiarowy do każdego celu: klasyczny Sedan, praktyczny Avant lub czterodrzwiowe coupé. Wszystkie modele są wyposażone w kompleksowe systemy komfortu, łączności i asystentów kierowcy. Tym samym perfekcyjnie łączą sportowość z możliwościami na długich trasach.

W porównaniu do modeli A w ofercie, modele S mają rozszerzoną gamę standardowego wyposażenia: w tym 20-calowe obręcze w specyficznym dla S designie, czy MMI navigation plus w tym Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12.3 cala. W standardzie znajdują się również sportowe fotele Alcantara w S6 i super sportowe fotele w S7. Czterostrefowa automatyczna klimatyzacja dopełnia specyfikację standardową.

Nowe modele S są doskonałymi samochodami do jazdy na długich dystansach – między innymi dzięki sztywnej strukturze nadwozia, która w dużej mierze tłumi hałas, ich zaawansowanej aerodynamice i aeroakustyce, a także przestronnym wnętrzom i bagażnikom. W zależności od wersji nadwozia, te ostatnie mają pojemność 530 litrów (18.7 cu ft) (S6), do 1,390 litrów (49.1 cu ft) (S7 Sportback) i do 1,680 litrów (59.3 cu ft) (S6 Avant).

Nowe duże modele S zadebiutują na europejskich rynkach latem 2019 roku. Ceny zaczynają się w Niemczech od: 76,500 EUR za S6 Sedan, 79,000 EUR za S6 Avant i 82,750 EUR za S7 Sportback.

Dla Stanów Zjednoczonych, Azji i Bliskiego Wschodu: modele S6 i S7 z silnikiem 2.9 TFSI

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.