A8 to najwyższy model luksusowych sedanów Audi oraz jedna z najbardziej docenianych luksusowych limuzyn na świecie. To idealna limuzyna dla tych, którzy pragną najwyższego komfortu i potężnego samochodu. Jednak S8 jest jeszcze lepsza – najszybsza wersja limuzyny A8. S8 to jedna z najlepszych alternatyw oraz jeden z głównych rywali BMW 750Li.
Co nowego w designie? To praktycznie przestylizowany samochód. Audi zdołało połączyć piękno, luksus i sportowość w jednej maszynie. Przednie i tylne światła są w pełni cyfrowe. Specjalny system Digital Matrix dostępny jest również w modelach Vorsprung. Z tyłu, grafika tylnego światła jest szeroko osadzona, z łączącym paskiem świetlnym na pokrywie bagażnika.
Wnętrze, jak przystało na S8, musi być zaawansowane technologicznie i wykonane z materiałów wysokiej jakości, i rzeczywiście takie jest. Audi łączy tradycyjny luksus, drewno i skórę z nowoczesną technologią. Wszystko wykonane jest z ekskluzywnych materiałów i wyposażone w różnorodne luksusowe opcje, takie jak masujące fotele z przodu i z tyłu, podgrzewanie stóp dla pasażerów z tyłu oraz indywidualne tablety rozrywkowe na tylnej kanapie.
Prawie wszystkie funkcje w kabinie są kontrolowane za pomocą różnych ekranów dotykowych, a komendy są intuicyjne w obsłudze. Dodatkowe, zaawansowane technologie, takie jak widzenie nocne i tryb zdalnego parkowania, są dostępne. Wnętrze jest bardzo przestronne, a otwory drzwiowe również są obszerne, zwłaszcza dla pasażerów z tyłu, co umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie. Pakiet Executive Rear Seat Comfort dodaje dodatkową przestrzeń na nogi dla pasażera siedzącego z prawej strony, co może wymagać przesunięcia przedniego fotela do przodu, odsłaniając podnóżek w oparciu fotela.
Osiągi są zauważalne, nawet jak na dużą luksusową limuzynę. Sportowe DNA Audi zapewnia Ci wystarczającą moc, aby podróżować wystarczająco szybko na spotkania biznesowe. Z mocą 571 koni mechanicznych i momentem obrotowym wynoszącym 800 Nm (590 lb-ft), przekazywanym na wszystkie cztery koła za pomocą systemu napędu quattro, sportowy sedan luksusowy przyspiesza od zera do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 3.8 sekundy.
Choć system mild-hybrid 48-woltowy również wspomaga osiągi podczas energicznej jazdy, jego głównym celem jest ciągłe zmniejszenie zużycia paliwa, co możliwe jest dzięki systemowi, oszczędzając do 0.8 litra na 100 kilometrów. Ustawienie korzysta z 48-woltowego alternatora w pasku oraz dodatkowej baterii litowo-jonowej. System hamulcowy jest naprawdę wydajny, z opcjonalnymi hamulcami z włókna węglowego.
Audi S8 zasługuje na długą rozmowę. Jest pięknie wykończone, płynnie się porusza i ma imponujące osiągi. To samochód, który robi tak wiele, że każda wydana złotówka jest tego warta. Prowadząc go, poczujesz się jak Jason Statham w filmie Transporter. Jeśli chcesz szybko i bezpiecznie dotrzeć gdzieś, nie przyciągając dużej uwagi, S8 jest jednym z najlepszych samochodów, na które często decydują się biznesmeni.
Nowe Audi S8 łączy postępowy luksus z dynamiczną atletycznością, wzmacniając swoją reputację jako wzór Vorsprung durch Technik dzięki innowacyjnym systemom zawieszenia. Jego silnik 4.0 TFSI – biturbo ośmiocylindrowy – generuje 420 kW (571 KM) oraz imponujące 800 Nm (590 lb-ft) momentu obrotowego. Został połączony z technologią MHEV, tworząc idealną symbiozę efektywności i komfortu z ekscytującą wydajnością. Przewidywacyjne aktywne zawieszenie, dynamiczne kierowanie na cztery koła oraz napęd quattro z standardowym dyferencjałem sportowym zapewniają znakomite osiągi prosto z fabryki. Nowe Audi S8 wykorzystuje charakterystyczne elementy designu, aby precyzyjnie wyrazić sportową elegancję wyrafinowanego luksusowego sedana.
Imponujące osiągi: silnik
Jako silnik V8 z technologią mild hybrid, silnik wysokowydajny Audi S8 oferuje nie tylko maksymalną gładkość, ale także pewność, że dostępna jest duża moc w każdej sytuacji dzięki mocy 420 kW (571 KM), 800 Nm (590.0 lb-ft) momentu obrotowego i dwóm turbosprężarkom. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155.3 mph). Żelazne cylidry w aluminiowym kadłubie redukują tarcie, co zapewnia wyjątkowo płynny bieg. Automatycznie regulowane klapy w układzie wydechowym podkreślają imponujący dźwięk.
Emocje i osiągi na poziomie sportowego auta połączone są z komfortem i efektywnością. System mild hybrid (MHEV) nieustannie działa na rzecz zmniejszenia zużycia paliwa. Jego rozrusznik alternatora na pasku 48-woltowym oraz dodatkowa bateria litowo-jonowa umożliwiają jazdę z wyłączonym silnikiem, szybkie uruchamianie oraz wydłużony zasięg start-stop. Oszczędności paliwa wynoszące do 0.8 litra na 100 kilometrów są możliwe w codziennej jeździe. System cylindrów na żądanie, który dezaktywuje poszczególne cylindry w sytuacjach o niskim obciążeniu, zapewnia dodatkową efektywność. System audio pojazdu oferuje aktywną redukcję hałasu, eliminując nieprzyjemne dźwięki w kabinie dla maksymalnego komfortu.
Dynamika pojazdu: aktywne zawieszenie, dynamiczne kierowanie na cztery koła oraz quattro z dyferencjałem sportowym
Unikalne połączenie innowacyjnych komponentów zawieszenia pozwala flagowej wersji pokryć cały zakres od jedwabistego pływania luksusowego sedana do dynamicznego prowadzenia sportowego auta. Nowe S8 standardowo wyposażone jest w przewidywacyjne aktywne zawieszenie. Wysokiej technologii system, który działa w połączeniu z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym, może podnosić lub opuszczać każde koło osobno za pomocą elektromechanicznych siłowników. Po raz pierwszy możliwe jest aktywne kontrolowanie ustawienia nadwozia w każdej sytuacji drogowej, co znacząco redukuje przechyły i kołysanie podczas przyspieszania lub hamowania. Przednia kamera, która wykrywa większe nierówności nawierzchni, umożliwia przewidywanie tych działań. Nowe Audi S8 może być niezwykle komfortowym luksusowym sedanem lub prawdziwie dynamicznym sportowym autem – to całkowicie zależy od kierowcy. System Audi drive select oferuje pięć profili do wyboru. Tryb „Comfort +” to nowy profil. Dzięki niemu nawet pokonywanie zakrętów staje się komfortowym doświadczeniem: nadwozie przechyla się w zakręty o maksymalnie 3 stopnie, aby zmniejszyć boczne przyspieszenie działające na pasażerów. W trybie „dynamicznym” S8 porusza się z większą precyzją. Maksymalny kąt przechyłu przy szybkim pokonywaniu zakrętów wynosi zaledwie około 2.5 stopnia w porównaniu do około 5 stopni przy standardowym zawieszeniu. Sytuacyjny rozkład momentów przechyłu pozwala na neutralne lub minimalne nadsterowność. Aktywne zawieszenie umożliwia kolejną nową funkcję. Nadwozie jest szybko podnoszone o maksymalnie 50 mm (2.0 in) po uruchomieniu klamki drzwiowej, co zapewnia jeszcze większy komfort przy wsiadaniu i wysiadaniu.
Audi S8 redefiniuje granice fizycznych możliwości dzięki dynamicznemu kierowaniu na cztery koła. Umożliwia to niezależną regulację kątów skrętu na przedniej i tylnej osi. Łączy zatem bezpośrednią, sportową reakcję na skręty przy niskich i średnich prędkościach z doskonałą stabilnością na autostradzie i zwrotnym promieniem, rozwiązując tym samym od dawna istniejący konflikt celów. Dyferencjał sportowy aktywnie przenosi moment obrotowy między tylnymi kołami podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Podczas skręcania lub przyspieszania na zakręcie większość momentu kierowana jest na zewnętrzne koło. Dosłownie „wpycha” to samochód w zakręt, eliminując wszelkie oznaki podsterowności. W przypadku nadsterowności, dyferencjał sportowy na tylnej osi przenosi moment napędowy na wewnętrzne koło, aby ustabilizować S8. Dynamiczne kierowanie na cztery koła, dyferencjał sportowy i przewidywacyjne aktywne zawieszenie to standardowe wyposażenie. Współdziałanie tych systemów jest wyjątkowe w swojej klasie i zapewnia pewne i sportowe prowadzenie we wszystkich sytuacjach. Klienci mogą wybierać opcjonalne wysokowydajne ceramiczne tarcze hamulcowe z włókna węglowego o średnicy 420 milimetrów (16.5 in) na przedniej osi i 370 milimetrów (14.6 in) na tylnej osi. Hamulce ceramiczne są wentylowane wewnętrznie, mają niskie zużycie, a włącznie z zaciskami ważą o 9.6 kilograma (21.2 lb) mniej niż tarcze żeliwne. Każdy z przednich zacisków ma dziesięć tłoków.
Precyzyjne wyrażenie sportowej elegancji: design
Postępowa, elegancko płynąca linia zewnętrzna modelu uzyskuje nowe akcenty dzięki nowemu Audi S8. Śmiałe elementy wzornictwa wewnętrznego i zewnętrznego precyzyjnie podkreślają sportowy charakter. Felgi o średnicy do 21 cali są dostępne dla sportowego sedana o długości 5.17 metra (17.0 ft). Detale na przednim zderzaku, progach bocznych oraz obudowach lusterek zewnętrznych, a także typowe dla S podwójne końcówki wydechu podkreślają sportowy i postępowy charakter pojazdu. Czarny pakiet stylizacyjny jest również dostępny jako opcja. Klienci mogą wybierać spośród dziewięciu wyrafinowanych kolorów i wariantów designu, w tym Audi design selection pastel silver, dla przestronnej kabiny, która emanuje relaksującą atmosferą luksusowego salonu. Górna wkładka – nowa i dostępna wyłącznie w Audi S8 – wykonana jest z Carbon Vector z wyjątkowym efektem głębi 3D. Bezpośrednio poniżej znajduje się wkładka z ciemnego, szczotkowanego matowego aluminium. Opcje oświetlenia obejmują aż reflektory HD matrix LED z laserowym światłem Audi oraz tylne światła OLED. Na głównych rynkach, takich jak Chiny, USA, Kanada i Korea Południowa, Audi S8 będzie dostępne po raz pierwszy i wyłącznie z przedłużonym rozstawem osi. Zwiększona długość i wysokość pojazdu oznacza znaczny wzrost komfortu dla pasażerów dzięki większej przestrzeni na głowę i nogi.
Postępowe i nowoczesne: wyposażenie
Każdy detal nowego Audi S8 odzwierciedla jego charakter jako sportowego luksusowego modelu. Szczególnym wyróżnikiem są standardowe komfortowe fotele w sportowym stylu. Oferują szeroki zakres regulacji elektrycznej, pneumatycznie regulowane boczne podparcia oraz oddzielne trzystopniowe ogrzewanie dla każdego fotela. Dodatkowo dostępne są funkcje wentylacji i masażu. Klienci mogą wybierać między najwyższymi gatunkami skóry Valcona i Unikat. Tylnie siedzenia oferują również liczne funkcje zapewniające znakomity komfort i tworzą pierwszorzędną atmosferę w Audi S8.
38 systemów wspomagania kierowcy, które Audi oferuje w nowym S8, podzielono na pakiety City i Tour. Wśród wszechstronnych systemów asystujących wyróżnia się asystent tempomatu adaptacyjnego. Łączy funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta w korkach oraz śledzenia pasa. W połączeniu z przewidywalnym asystentem efektywności, hamuje i przyspiesza Audi S8 w oczekiwaniu na warunki drogowe. W pakiecie asystenta miejskiego system Audi pre sense side łączy się z systemami pre sense front i pre sense rear, tworząc Audi pre sense 360°. Jeżeli system wykryje zbliżający się boczny wypadek, może współdziałać z przewidywacyjnym aktywnym zawieszeniem, aby natychmiast podnieść nadwozie o maksymalnie 80 milimetrów (3.1 in). Dzięki temu próg znajduje się w lepszej pozycji do absorbcji energii uderzenia, łagodząc potencjalne skutki wypadku dla pasażerów.
Mózgiem systemów wspomagania kierowcy w nowym Audi S8 jest wysokowydajna jednostka przetwarzająca, centralny kontroler asystenta kierowcy (zFAS). Cały czas oblicza zróżnicowany model otoczenia pojazdu na podstawie danych dostarczanych przez czujniki. W pełni wyposażony, na pokładzie znajduje się pięć czujników radarowych, sześć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych oraz skaner laserowy.
Cyfrowe i inteligentne: sterowanie i łączność
Nowe Audi S8 oferuje postępową technologię z nowymi usługami cyfrowymi i nowoczesną łącznością. Koncepcja obsługi MMI touch response nowego Audi S8 jest w pełni cyfrowa. Kierowca kontroluje niemal wszystkie funkcje za pomocą dwóch dużych wyświetlaczy. Można również korzystać z naturalnej obsługi głosowej, która oferuje niemal nieograniczoną swobodę w formułowaniu pytań i poleceń. Odpowiedzi pochodzą albo z informacji przechowywanych na pokładzie, albo w chmurze. Alexa, oparty na chmurze asystent głosowy Amazona, jest również dostępna jako opcja. Wszystkie wyświetlacze istotne dla jazdy pojawiają się w Audi wirtualnym kokpicie, który można przełączać między dwoma widokami. Podczas jazdy na prędkościomierzu i wskaźniku obrotów są wyświetlane jako duże wskaźniki w trybie jazdy, a mapa jest na czołowej pozycji w trybie infotainment. Oba widoki mają charakterystyki graficzne w kolorze czerwonym typowe dla S. W MMI można również wybrać specjalny układ S-performance dla Audi wirtualnego kokpitu, w którym centralnym punktem jest obrotomierz, wyświetlany jako kwadratowy wykres, a moc i moment obrotowy przedstawione są jako procenty. Opcjonalny wyświetlacz head-up może wyświetlać ważne informacje na przedniej szybie.