2019 Bentley Continental GTC

2019 Bentley Continental GTC

Przejdź do galerii zdjęć2019 Bentley Continental GTC

Trzecia generacja Bentleya Continental GT zadebiutowała na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2017 roku. Rok później, w listopadzie, zaprezentowano wersję kabriolet. Może wydawać się dziwne, że otwarty samochód wprowadzono na rynek w czasie, gdy zbliżała się zima (razem z ósmym sezonem Gry o Tron), ale był to odpowiedni moment, ponieważ czas oczekiwania między zamówieniem a dostawą trwał wystarczająco długo, aby auto było gotowe na wiosnę.

Pojazd ważący 2,5 tony opierał się na modelu GT i dzielił tę samą platformę z Porsche Panamera. W porównaniu do poprzedniej generacji, model 2018 GTC był lżejszy o około 80 kg i bardziej dynamiczny. Silnik W12 o pojemności 6,0 litra oferował moc 635 KM, czyli o 60 KM więcej niż wcześniej. Zwiększył się również moment obrotowy z 700 Nm do 900 Nm. W efekcie przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało tylko 3,8 sekundy, co plasuje go w kategorii supersamochodów.

Jednak GTC był otwartym Granturismo, stworzonym do relaksacyjnej jazdy. Nie ma dużego bagażnika. Wnętrze charakteryzuje się najwyższą jakością, z pięknie wykonanym skórzanym wykończeniem oraz indywidualnymi przeszyciami w dedykowanych kolorach. Największe brawa zebrał jednak obrotowy wyświetlacz Bentley’a umieszczony na środku deski rozdzielczej, przypominający ten z filmu o Bondzie, który po naciśnięciu przycisku obraca się, odsłaniając 12,3-calowy wyświetlacz dotykowy, a po drugiej stronie znajdują się trzy analogowe wskaźniki.

 Bentley zaprezentował całkowicie nowy model Continental GT Convertible. Zaprojektowany, skonstruowany i ręcznie wykonany w Wielkiej Brytanii – reprezentujący wszystko, co Bentley wie o tworzeniu najszlachetniejszych i najbardziej eleganckich Grand Tourerów – model GT Convertible jest esencją luksusowej marki.

Adrian Hallmark, przewodniczący i dyrektor generalny Bentley Motors, powiedział: „Elegancka powściągliwość, która zmusza do spojrzenia; doskonałość inżynieryjna, którą weźmiesz za pewnik – niezwykła gama możliwości oferowanych przez nowego Bentleya Continental GT Convertible jest unikalna i może być oferowana tylko przez naszą szlachetną brytyjską markę. Budujemy luksusowe Grand Tourery od momentu powstania firmy w 1919 roku i w miarę zbliżania się do naszego setnego jubileuszu, Continental GT Convertible dołącza do wysoko ocenianej gamy – można nawet powiedzieć, że najsilniejszego i najbardziej zaawansowanego technologicznie portfela produktów, jaki kiedykolwiek widziały jednocześnie luksusowe marki.”

Elegancka, rzeźbiarska stylizacja zewnętrzna doskonale harmonizuje z wyrafinowanym, ręcznie wykonanym wnętrzem, które wykorzystuje najwyższej jakości skóry i drewno pozyskiwane w sposób zrównoważony.

Dopasowany dach kabrioletu może być zainstalowany lub schowany w zaledwie 19 sekund, przy prędkości samochodu wynoszącej do 30 mph (50 km/h). To przekształca Bentleya Continental GT Convertible z luksusowego coupe w otwarty Grand Tourer za naciśnięciem przycisku. Dostępnych jest siedem różnych kolorów materiału dachu, w tym autentyczne wykończenie z tweedu po raz pierwszy.

Nowo zaprojektowany ogrzewacz na szyję (który jest zarówno cieplejszy, jak i cichszy niż w poprzedniej generacji), jest bezproblemowo zintegrowany z ogrzewanymi fotelami Comfort, co optymalizuje efektywność i przepływ powietrza wokół elektrycznie regulowanych zagłówków. Górującym akcentem nowego ogrzewacza na szyję jest chromowane wlot, który rozciąga się na całą szerokość kanału, nawiązując do słynnych wentylatorów Bentleya 'bullseye’. W połączeniu z ogrzewanym kołem kierownicy, grzałkami w fotelach i nowymi ogrzewanymi podłokietnikami, te zaawansowane funkcje komfortu tworzą luksusowe doświadczenie jazdy w każdych warunkach.

Nowy napęd wykorzystuje najnowszą technologię zarządzania silnikiem, aby uzyskać moc 635 PS (626 bhp) i moment obrotowy 900 Nm (664 lb.ft), przyspieszając do 100 km/h w 3,8 sekundy (0-60 mph w 3,7 sekundy), osiągając maksymalną prędkość 333 km/h (207 mph).

Nowy Continental GT Convertible prezentuje również poważne ewolucje w unikalnym zastosowaniu technologii przez Bentleya. Zaawansowany, w pełni cyfrowy, skoncentrowany na kierowcy zestaw wskaźników oraz obracający się wyświetlacz Bentleya są częścią zestawu innowacji. Ten ostatni oferuje imponujący 12,3-calowy ekran dotykowy zamknięty w jednostce trójstronnej, która obraca się z czystego drewna, aby ujawnić lub ekran dotykowy, lub trzy eleganckie analogowe wskaźniki – oferując klientom możliwość cyfrowego odwyku, kiedy tylko chcą.

Elegancki, wyrafinowany i dopracowany, całkowicie nowy Bentley Continental GT Convertible jest szczytem otwartego luksusu Grand Touringu.

Bezproblemowa elegancja spotyka moc i styl

Niezaprzeczalnie Bentley – trzecia generacja Continental GT Convertible zachowuje elegancję i styl swoich przodków. Bardziej rzeźbiony i wyraźnie zdefiniowany, całkowicie nowa karoseria i materiały łączą się, aby stworzyć naprawdę piękny samochód – niezależnie od tego, czy dach jest podniesiony, czy opuszczony.

Profil kabrioletu jest dłuższy i niższy od swojego przodka dzięki umiejscowieniu przednich kół 135 mm bardziej do przodu. To pozwoliło na wydłużenie maski i obniżenie nosa. Kluczowe, charakterystyczne linie mocy jej coupe-krewnego wciąż dominują, płynąc w kierunku muskularnych tylnych nadkoli.

Oświetlenie Continental GT Convertible wykorzystuje najnowszą technologię LED Matrix, jednak to projekt reflektorów rzeczywiście wyróżnia je spośród innych. Zainspirowane najładniejszymi szklankami z ciętego kryształu, wewnętrzne powierzchnie są przezroczyste z wyraźnie zdefiniowanymi krawędziami, które załamują światło jak diament.

Efekt jest podobny do efektu iluminowanego klejnotu – efekt, który potęguje, gdy opcjonalna sekwencja powitalna stopniowo oświetla reflektory, gdy zbliżasz się do samochodu. Tylne światła także mają efekt ciętego kryształu, podkreślając trójwymiarową głębię optyki.

Całkowicie nowy Bentley Continental GT Convertible standardowo ma 21-calowe koła Five Tri-Spoke, przy czym dostępne są opcje 10-Spoke i 22-calowe Five Open-Spoke. Te trzy wzory kół oferowane są w wyborze dziesięciu polerowanych i malowanych wykończeń.

Klienci kabrioletów mogą wybierać spośród palety 17 kolorów, w tym Beluga, Onyx i Portofino. Dostępna jest również opcjonalna rozszerzona gama kolorów – a także możliwość pełnego dopasowania koloru dla klientów Bentleya. Można je skoordynować z siedmioma kolorami zewnętrznego dachu.

Ręcznie wykonane luksusowe wnętrze

Wyjątkowe wnętrze całkowicie nowego Continental GT Convertible jest pokazem niezrównanych umiejętności Bentleya w wykorzystaniu naturalnych materiałów, w pełni ujawnionych światu po opuszczeniu eleganckiego dachu.

Od najwyższej jakości skór, po rzadkie, pozyskiwane w sposób zrównoważony forniry, takie jak Koa i ciemny Eucalyptus Fiddleback, wnętrze jest triumfem rzemiosła i umiejętności artystycznych. Oferowane jest unikalne podwójne forniry, w każdym samochodzie wykorzystuje się ponad 10 metrów kwadratowych drewna. Klienci mają również możliwość wyboru polerowanego drewnianego koła kierownicy.

Deska rozdzielcza jest stylizowana i rzeźbiona przez długie, falujące skrzydła, które odzwierciedlają kształt znaku Bentleya. Klienci Continental GT Convertible mogą wybierać spośród ośmiu kolorów podsufitki wnętrza, w tym Czerwonego, Niebieskiego i Magnolii.

Konsola centralna jest wykończona, aby pasować do dolnej osłony, ale może być określona w nowym technicznym wykończeniu, które jest inspirowane delikatnym mechanicznym wykończeniem wewnątrz najdoskonalszych szwajcarskich zegarków mechanicznych, znanym jako Côtes de Genève. Ta powierzchnia jest obrabiana na aluminium o grubości 0,6 mm i powstaje poprzez obrabianie z boku na bok w celu stworzenia liniowego wzoru. Każdy rząd ma 5 mm szerokości, a obrabiany jest pod kątem, aby uzyskać naprawdę trójwymiarowe wykończenie, gdzie każde przejście maszyny wykonuje drobny krok o 0,5 mm.

Nowe rodzaje luksusowych wykończeń haptic zdobią wnętrze Bentleya Continental GT Convertible w celu uzyskania większej sensorycznej, jak i wizualnej przyjemności. W niektórych obszarach, ściśnienie poduszek zastępuje tradycyjne mechaniczne ściśnienie, dla bardziej miękkiego, bardziej wyrafinowanego odczucia na przełącznikach i kontrolkach, podczas gdy diamentowe ściśnienie dodaje luksusowego akcentu, wykorzystując szczegółową, trójwymiarową, fasetową powierzchnię.

Fotele Comfort z 20-krotną regulacją ustanawiają nowe standardy branżowe w zakresie komfortu i wyrafinowania. Gładkie centralne panele zapewniają maksymalną efektywność dla funkcji wentylacji, ogrzewania i masażu, podczas gdy regulowane boczki zachowują charakterystyczne pikowanie Bentleya. Istnieje także możliwość wykończenia ręcznego ściegu.

W nowym Continental GT Convertible oferowany jest wybór trzech systemów audio. Standardowy system ma 10 głośników i 650 watów, podczas gdy system Bang & Olufsen o mocy 1.500 W i 16 głośnikach z podświetlanymi osłonami głośników jest dostępny, korzystając z pierwszej automatycznej aplikacji systemu BeoSonic – nowego sposobu ustawiania tonu za pomocą prostego, intuicyjnego interfejsu dotykowego.

System Naim o mocy 2.200 W i 18 głośnikach z aktywnymi transduktorami basowymi wbudowanymi w przednie fotele i ośmioma trybami dźwięku jest oferowany dla prawdziwego audiofila.

Za kierownicą postęp technologiczny w nowym Continental GT Convertible trwa. Skoncentrowany na kierowcy zestaw wskaźników jest w pełni cyfrowy i może być dostosowany przez kierowcę.

Obracający się wyświetlacz Bentleya oferuje wybór między cyfrową a analogową podróżą. Na pierwszy rzut oka na środku deski rozdzielczej nie widać ekranu. Zamiast tego fornir płynie nieprzerwanie wzdłuż deski rozdzielczej, podczas gdy cienka chromowana ramka za kierownicą otacza cyfrowy wyświetlacz wskaźników.

Gdy naciśniesz przycisk uruchamiania silnika, fornir w środku deski rozdzielczej cicho przesuwa się do przodu i obraca, aby ujawnić największy dotychczas ekran dotykowy Bentleya, 12,3-calowy wyświetlacz MMI o jakości wysokiej rozdzielczości, elegancko zaprojektowany przez Bentleya z konfigurowalnym ekranem głównym z trzema oknami mogącymi wyświetlać preferowane funkcje kierowcy, na przykład nawigację, multimedia i telefon. Interfejs użytkownika zaprojektowano tak, aby przypominał nowoczesny telefon komórkowy, a menu są strukturalnie intuicyjne.

Trzeci bok na obracającym się wyświetlaczu Bentleya ujawnia trzy eleganckie analogowe wskaźniki, które pokazują temperaturę na zewnątrz, kompas i chronometr. Tak innowacyjne wykorzystanie tradycyjnych elementów podkreśla wyjątkowe zaangażowanie Bentleya w przeszłość i przyszłość, oferując klientom wybór cyfrowego lub analogowego wyświetlacza, czy też czystego, spokojnego wnętrza.

Nowy Continental czerpie korzyści z funkcji zaprojektowanych, aby utrzymać zarówno kierowcę, jak i pasażerów w stałym połączeniu. Apple CarPlay, najsprytniejszy i najszybszy sposób integracji funkcji urządzeń Apple w samochodzie, jest podłączany przez port USB.

Podróże klientów są uproszczone przez funkcje zaprojektowane w celu poprawy nawigacji. Wyszukiwanie online, wspomagane przez Google, ułatwia znajdowanie miejsc docelowych, podczas gdy informacje o ruchu w czasie rzeczywistym informują kierowcę o bieżącym czasie trwania lub zmianach w korkach. W sytuacjach awaryjnych, Private eCall zapewnia natychmiastowy dostęp do służb ratunkowych dla maksimum spokoju ducha podczas podróży.

Wyjątkowe opcje, w tym dach kabrioletu z tweedu

Całkowicie nowy Bentley Continental GT Convertible redefiniuje personalizację dzięki możliwościom kolorów, skór, fornirów i stylu życia, które są praktycznie nieograniczone i dostosowane do indywidualnych potrzeb.

Sam standardowy zestaw kolorów obejmuje 17 kolorów lakieru zewnętrznego, a w rozszerzonej ofercie dostępnych jest do 70 odcieni. Oferowane są także 15 luksusowych opcji dywanów, osiem różnych ręcznie wykonanych fornirów (z dodatkowym czterema opcjami fornirów podwójnych) oraz 15 wyborów skór do wykończeń wnętrza, co oznacza, że klienci mogą określić własny wybór luksusowego wykończenia.

Siedem kolorów dachu zewnętrznego jest dostępnych, w tym po raz pierwszy nowoczesna interpretacja tradycyjnego brytyjskiego tweedu. Czarny, Niebieski, Koniakowy i Szary to inne dostępne opcje. Ponadto oferowane są osiem wykończeń podsufitki wnętrza, w tym odcieni od Nowej Czerwieni po Magnolię.

Unikalny system dachu kabrioletu w konstrukcji Z-fold stanowi znaczną poprawę zarówno pod względem wyrafinowania, jak i przestronności. Dach, z poprawionym systemem uszczelniającym i akustyką, przyczynia się do obniżenia ogólnych poziomów hałasu o trzy decybele w porównaniu do jego poprzednika przy typowych prędkościach jazdy.

Całkowicie nowa kombinacja materiałów izolacyjnych dachu i mechanizmu operacyjnego, wraz z poprawkami systemu uszczelniającego i akustycznego, stworzyła Convertible Grand Tourer, który jest tak cichy, jak poprzednia generacja Continental GT Coupe.

Przy uruchomieniu oferowane są dwa zestawy opcji technologicznych: Specyfikacja Miejska na miejskie podróże oraz Specyfikacja Turystyczna na długodystansowe podróże, obie zaprojektowane w celu optymalizacji doświadczeń klienta.

Specyfikacja Miejska zawiera bezdotykowe otwieranie bagażnika, ostrzeżenia dla pieszych, rozpoznawanie znaków drogowych oraz systemy hamowania miejskiego, a także kamerę z widokiem z góry. Z kolei pakiet Specyfikacji Turystycznej oferuje adaptacyjny tempomat z asystą w korkach, aktywne wspomaganie pasa, wyświetlacz Head-up, nocną wizję z kamerą na podczerwień i system hamowania pre-sensorycznego.

Specyfikacja Mulliner Driving dodaje bardziej sportowy wygląd samochodowi dzięki 22-calowym lekkim obręczom ze stopów lekkich, unikalnemu pikowaniu 'diament w diament’, haftowanym emblematom Bentleya, dodatkowym opcjom fornirów, wlewie paliwa z wykończeniem jubilerskim, sportowym pedałom i wklęsłej skórze na podsufitce. Klienci mogą również wybierać spersonalizowane przeszycia z przodu i z tyłu samochodu oraz personalizowane progi.

Jak w przypadku wszystkich Bentleya, Continental GT Convertible może być również przekazany wysoko wykwalifikowanym rzemieślnikom z Mulliner, osobistego działu zamówieniowego Bentleya, którzy spełnią indywidualne wymagania klientów.

Subtelna moc: bijące serce Bentleya

Całkowicie nowy Bentley Continental GT Convertible jest oferowany na starcie z 6,0-litrowym silnikiem W12 TSI. Zaprojektowany, opracowany i ręcznie zmontowany w Crewe, jest to najbardziej zaawansowany silnik 12-cylindrowy na świecie.

Nowy napęd wykorzystuje najnowszą technologię zarządzania silnikiem, z 300 milionami obliczeń oprogramowania na sekundę. Produkuje moc 635 PS (626 bhp) i moment obrotowy 900 Nm (664 lb.ft), przyspieszając kabriolet do 100 km/h w 3,8 sekundy (0-60 mph w 3,7 sekundy), osiągając maksymalną prędkość 333 km/h (207 mph).

Nowy silnik wykorzystuje technologię Start-Stop, a w zaawansowanej aplikacji Bentleya możliwy jest także jazda na luzie. Silnik odpoczywa nie tylko wtedy, gdy pojazd jest nieruchomy, ale także przy prędkościach bliskich zatrzymaniu.

System Zmiennych Głowic Bentleya wyłącza połowę silnika w określonych warunkach. Zawory dolotowe i wylotowe, wtrysk paliwa oraz zapłon są wyłączane w określonych cylindrach, przy czym silnik działa jako sześciocylindrowy w celu poprawy efektywności.

Znacząco nowy dwumasowy kolektor zamienia konwerter momentu obrotowego, aby stłumić drgania układu napędowego i zapewnić odpowiednio płynne dostarczanie mocy do luksusowego podróżowania.

Ośmiobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem zapewnia płynne przyspieszenie i imponująco szybkie zmiany biegów, co jest charakterystyczną cechą osobowości Continental GT, a także łączną efektywność paliwową wynoszącą 22,8 mpg (UK) lub 12,4 L/100 km (NEDC razem).

Nowy aktywny system napędu na wszystkie koła zastępuje tradycyjny podział 40:60 mocy pomiędzy przednie i tylne koła, zamiast tego zmieniając podział momentu obrotowego w zależności od sytuacji jazdy.

Niezrównana jazda i prowadzenie Grand Touringu

Trzecia generacja Continental GT Convertible cechuje się systemem Bentley Dynamic Ride, zaawansowanym 48-woltowym systemem kontroli przechyłów, który zapewnia niezrównaną kontrolę nad pojazdem. System ten steruje i dostosowuje elektroniczne aktuatory na stabilizatorze przeciwdziałającym przechyłom każdej osi, poprawiając przy tym prowadzenie i komfort jazdy, a także sprawiając, że samochód wydaje się lżejszy i bardziej precyzyjny.

System ten natychmiast przeciwdziała bocznym siłom przechyłowym podczas skrętu i zapewnia maksymalny kontakt opony z drogą, co zapewnia wiodący w swojej klasie komfort jazdy i wyjątkowe prowadzenie.

Podczas gdy tradycyjne stabilizatory przeciwdziałające przechyłom prezentują kompromis między kontrolą nad nadwoziem a komfortem jazdy, aktywny system Bentleya zapewnia zmienną oporność skrętną, pozwalając Continental GT Convertible być zarówno zdolnym do dynamicznych ruchów, jak i komfortowym dla wszystkich pasażerów w każdej chwili. Wykorzystanie systemu 48-woltowego prowadzi do cichych, natychmiastowych reakcji oraz wystarczającej mocy, aby zmierzyć się z wszystkimi nawierzchniami drogowymi.

Za pomocą systemu Bentley’s Drive Dynamics Control można wybierać różne tryby: tryb Komfortu, tryb Bentley lub tryb Sport; zawieszenie, silnik, skrzynia biegów i inne systemy podwozia zmodyfikują się, aby dopasować do wybranego trybu jazdy. Alternatywnie kierowca może spersonalizować własne ustawienia dynamiczne.

Zawieszenie pneumatyczne w nowym Bentleyu Continental GT Convertible wykorzystuje sprężyny powietrzne z trzema komorami, które dają samochodowi 60 procent większą objętość powietrza w najmiększym ustawieniu niż w poprzednim modelu. To dawało inżynierom Bentleya większe możliwości dostosowania zawieszenia, aby poprawić komfort jazdy i dynamiczny charakter samochodu. System oferuje możliwość zmiany od sportowej sztywności sprężyn do luksusowej limuzynowej wyrafinowania, w zależności od trybu, który wybrał kierowca.

Podstawą tego imponującego prowadzenia jest struktura nadwozia, która jest zarówno sztywniejsza, jak i lżejsza od swojego poprzednika. Pięcio-procentowa poprawa w sztywności skrętnych oraz 20-procentowa redukcja wagi strukturalnej osiągnięte są dzięki inteligentnemu wykorzystaniu aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości w platformie.

System kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem (EPAS) także znajduje się w Continental GT Convertible. Nowy system poprawia informację zwrotną dla kierowcy, jednocześnie izolując od niepożądanych zakłóceń drogowych. System kierowniczy cechuje się zmiennym przełożeniem, co pozwala na szybszą reakcję przy większych kątów skrętu, co ułatwia manewrowanie przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej stabilności przy dużych prędkościach.

Kolejną kluczową cechą jest najnowsza generacja Kontrolera Ciągłego Tłumienia (CDC), który stale dostosowuje siły tłumienia, aby zoptymalizować komfort. System nieustannie mierzy prędkość i odległość między kołami a nadwoziem na każdym rogu i także dostosowuje objętość powietrza w sprężynach, jeśli to potrzebne, aby zapewnić optymalną równowagę komfortu i prowadzenia. Obie osie przednie i tylne są wykonane z lekkiego aluminium, z konstrukcją wieloosiową z przodu i z tyłu.

System hamulcowy jest najsilniejszym systemem żeliwnym, jaki kiedykolwiek zamontowano w Bentleyu, z łączną ilością 28 tłoków. Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 420 mm to konstrukcja składająca się z dwóch części, wykorzystująca żeliwny pierścień cierny i aluminiowy dzwon montażowy. Przednie zaciski mają po dziesięć tłoków każdy, podczas gdy tylne zaciski zawierają po cztery tłoki, które zaciskają jednolity dysk o średnicy 380 mm. Tego rodzaju hamulce zapewniają niezawodne i powtarzalne osiągi hamowania, co jest fundamentalnie ważne dla sportowego Grand Tourera o prędkości przekraczającej 200 mph.

Bentley współpracował z Pirelli, aby od samego początku fazy projektowania stworzyć specjalne opony dla nowego Bentleya Continental GT Convertible. Samochód korzysta wyłącznie z opon Pirelli P Zero, wykorzystując po raz pierwszy inną wielkość opony między przednią a tylną osią, aby poprawić zdolności dynamiczne. W trakcie procesu rozwoju inżynierowie Pirelli współpracowali ze swoimi odpowiednikami z Bentleya, prowadząc i doskonaląc pakiet opon, aż osiągnięto idealną równowagę między osiągami a komfortem.

Najnowsze materiały zawierają nowe związki, które pomagają oponie szybciej reagować na wejścia kierowcy, zapewniając dynamiczne doświadczenie, które jest zrównoważone i komunikatywne.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.