Wprowadzona w czerwcu 2019 roku wersja kombi siódmej generacji BMW serii 3 podążała śladami swojego poprzednika i miała dłuższy rozstaw osi niż sedan.
Siódma generacja serii 3 była także szóstą wersją kombi tej serii, ponieważ wprowadzono ją dopiero w połowie lat 80. jako lifting drugiej generacji, modelu E30. Podobnie było z czterodrzwiowym sedanem i kabrioletem, ponieważ pierwsza generacja serii 3 była dostępna tylko jako coupe. Bez względu na te historyczne fakty, model G21, znany w wewnętrznym kodowaniu producenta, był pojazdem rodzinnym z dużą dawką sportowego charakteru. Nowy model zbudowano na platformie CLAR, wspólnej z innymi modelami producenta, takimi jak seria 5 i 7.
Od przodu, BMW 3 Series Touring z 2016 roku miało wąskie reflektory z lekkim wcięciem na środku, co podkreślało podwójny design lamp. Były one dostępne jako pełne LED-y, podczas gdy podstawowe wersje miały lampy bi-ksenonowe. Pomiędzy nimi, producent zainstalował szeroką atrapę chłodnicy z chromowanym obramowaniem i czarnymi lub chromowanymi pionowymi żebrami, w zależności od wersji i opcji. W dolnej części zderzaka BMW oferowało wybór standardowego lub pakietu M Sport zewnętrznego. Pierwszy z nich miał szeroki wlot powietrza na środku dolnej części zderzaka, flankowany przez T-kształtne wloty boczne, podczas gdy drugi miał odwróconą trapezoidalną kratkę w trzech częściach, flankowaną przez szerokie wloty powietrza, w których znajdowały się lamelowe lampy przeciwmgielne LED.
Z profilu, samochód wyglądał identycznie jak sedan aż do słupka B, ale za tym punktem sytuacja zmieniała się. Kombi miało długi, opadający dach, który na końcu kontynuowano przez spoiler dachowy umieszczony na górze centralnej konstrukcji. Między tylnymi drzwiami a słupkami D, producent dodał wąskie okno, które kończyło się już słynnym motywem projektowym Hofmeister-kink. Z tyłu pełne lampy LED miały charakterystyczny kształt litery L, który BMW wprowadziło w całej gamie. Podobnie jak jego poprzednicy, BMW 3 Series Touring z 2019 roku miało niezależne otwarcie tylnej szyby, co umożliwiało klientom wkładanie mniejszych przedmiotów do bagażnika bez otwierania całej klapy.
Wewnątrz BMW oferowało klientom opcję cyfrowego zestawu wskaźników zamiast standardowego analogowego. Ponadto wszystkie wersje były wyposażone w system multimedialny iDrive wyświetlany na ekranie umieszczonym na górze centralnej konstrukcji. Na tunelu środkowym, który oddzielał przednich pasażerów, BMW zainstalowało dźwignię zmiany biegów lub wybierak automatycznej skrzyni biegów, kilka przycisków do trybów jazdy (ECO, komfort, sport), czujniki parkowania oraz elektryczną ręczną hamulec. Z tyłu, dzięki dłuższemu rozstawowi osi, F31 zapewniało o 11 mm (0,4 cala) więcej miejsca na kolana dla pasażerów z tyłu. Choć nie wydawało się to dużym postępem, stanowiło to uzupełnienie już wystarczającej przestrzeni na nogi oferowanej przez sedan. Za dzieloną kanapą (40/20/40) bagażnik mógł pomieścić do 500 litrów (17,7 stóp sześciennych) przestrzeni, którą można było zwiększyć do 1,510 (53,3 stóp sześciennych) po złożeniu tylnych siedzeń.
BMW zamontowało szeroki wybór silników benzynowych i turbodieslowych pod maską 2019 3 Series Touring. Ponadto dostępne były również opcje hybrydowe i hybrydowe z wtyczką, które okazały się lepszą alternatywą dla osób poszukujących pojazdów oszczędnych na paliwie. Większość silników można było połączyć z sześciobiegową manualną lub ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. BMW oferowało także swój znany system napędu na wszystkie koła xDrive w wybranych wersjach.
Minęło 32 lata od debiutu pierwszej generacji BMW serii 3 Touring, a najnowsza wersja sportowego kombi jest gotowa do startu. Ta edycja pięciodrzwiowego modelu 3-Series – szczególnie lubiana przez klientów w Europie – łączy w sobie przyjemność z jazdy i praktyczność, co czyni ją atrakcyjnym wyborem w klasie premium średniej wielkości. Nowoczesne silniki i nowa technologia zawieszenia zapewniają wyraźny wzrost osiągów sportowych, a inteligentne funkcje wyposażenia optymalizują uniwersalność zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w czasie podróży. Postępy w tych kluczowych obszarach łączą się z dynamicznym podejściem do nowego języka designu BMW, wyrafinowanym wnętrzem premium oraz najnowszymi innowacjami w zakresie sterowania, operacji i łączności, określając charakter nowego auta.
Nowa generacja BMW 3-Series Touring buduje na historycznych fundamentach. Pomysł na nowe auto ma swoje korzenie w dążeniu firmy do przeniesienia przyjemności ze sportowej jazdy, charakterystycznej dla BMW 3-Series, do nowych klientów – poprzez dodatkową wersję nadwozia. Oryginalne BMW 3-Series Touring zaprezentowane w 1987 roku spełniło te wymagania w spektakularny sposób, z wydłużoną linią dachu, dużą klapą bagażnika i oznaczonym wzrostem przestrzeni wewnętrznej, co znacząco zwiększyło funkcjonalność w porównaniu do zwinnej wersji sedan. BMW miało nowy typ auta, a BMW 3-Series Touring torowało drogę wszechstronnym, ale eleganckim pięciodrzwiowym modelom w klasie premium średniej wielkości, utrzymując status wzorca dla sportowych cech jezdnych (w segmencie, który szybko stał się mocno konkurencyjny) do dnia dzisiejszego. Do tej pory na drogach pojawiło się ponad 1,7 miliona egzemplarzy 3-Series Touring, z czego bezpośredni poprzednik nowego modelu odpowiadał za ponad 500 000 z tych sztuk.
Projekt zewnętrzny: dynamiczne proporcje Touring
Zewnętrzne proporcje nowej generacji wprowadzają więcej dynamizmu niż kiedykolwiek do tradycyjnego wzoru BMW 3-Series Touring. Nowy język designu BMW używa wyrazistych linii i wyraźnie zarysowanych powierzchni, by wyraźnie i autentycznie pokazać sportowy charakter auta. Większe wymiary zewnętrzne w porównaniu do poprzednika sprawiają, że nowe BMW 3-Series Touring – które wydłużyło się o 76 milimetrów do 4,709 milimetrów długości, o 16 mm do 1,827 mm szerokości i o 8 mm do 1,470 mm wysokości (w tym płetwa dachu) – ma dynamicznie wydłużoną sylwetkę, mocną postawę i zwiększoną obecność. Rozstaw osi wydłużony o 41 mm do 2,851 mm oraz duże szerokości kół (przód: 1,573 mm, tył: 1,569 mm) przyczyniają się do stabilnego i zwinnego zachowania pojazdu podczas jazdy.
Projekt frontu również podkreśla sportową aurę nowego BMW 3-Series Touring. Pasuje on do sylwetki nowego BMW 3-Series Sedan, a jego charakterystycznym elementem jest duża atrapa chłodnicy BMW, smukłe podwójne reflektory oraz starannie zaprojektowany zderzak przedni, które razem akcentują szerokość auta. Dwa elementy atrapy chłodnicy BMW są otoczone pojedynczym obramowaniem i podzielone szerokimi szczelinami. Jednostki reflektorów sięgają aż do atrapy chłodnicy i korzystają z czterech źródeł światła, aby stworzyć charakterystyczne spojrzenie BMW skoncentrowane na drodze. Ten znany wygląd jest dodatkowo podkreślony wyrazistym wcięciem w zderzaku przednim, które wznosi się w kierunku konturu jednostki reflektora. Reflektory FULL-LED są standardem w nowym BMW 3-Series Touring, natomiast reflektory LED z rozszerzonymi funkcjami i U-kształtnymi światłami dziennymi są dostępne jako opcje. Również opcjonalne reflektory LED Adaptacyjne z BMW Laserlight wyróżniają się heksagonalnymi konturami świateł dziennych oraz niebieskimi elementami w kształcie litery L w wewnętrznych i zewnętrznych źródłach światła.
Maskownica nowego BMW 3-Series Touring jest kształtowana przez cztery linie konturowe biegnące w kierunku atrapy chłodnicy. Na swoim przednim brzegu przylega ona do górnej linii reflektorów i atrapy chłodnicy. Muskulatura pojazdu jest podkreślona przez nowoczesne, dobrze proporcjonalne powierzchnie zderzaka przedniego. Opcjonalne reflektory LED przeciwmgielne oraz Air Curtains są zintegrowane w zewnętrznych wlotach powietrza, które mają kształt poziomego T w samochodach w standardowej specyfikacji oraz w modelach Sport Line / Luxury Line. Ten design został pierwotnie opracowany przez Krajowy Komitet Doradczy ds. Lotnictwa (NACA) dla wlotu powietrza w silnikach odrzutowych, a później stał się elementem klasycznych samochodów wyścigowych.
Wyrazista dynamiczna interpretacja klasycznych linii Touring wyróżnia przeprojektowane boki nowego auta. Kluczowym elementem świeżego wyglądu, obok długiej maski, krótkich zwisów i długiego rozstawu osi, jest wydłużona linia dachu. Wrażenie to potęguje interakcja pomiędzy linią dachu a grafiką okien bocznych. Występująca w dolnej części obramowania okna nad tylnym kołem wzniesienie tworzy miejsce dla mocno uformowanej i wyraźnie zarysowanej strefy ramienia, co nadaje tyłowi charakterystyczny wygląd. Ponadto, linia charakterystyczna wznosząca się z przedniego panelu bocznego, wzdłuż drzwi i w kierunku tyłu, współdziała z opadającą linią dachu, tworząc dynamiczny kształt klina, który oddaje zapał auta do jazdy do przodu.
Zbieżne linie determinują także kontur Hofmeister kink (znany kontrapunkt na tylnym skraju grafiki okna bocznego), nadając mu jeszcze ostrzejszy dynamiczny charakter. Słupki B oraz C są wykończone aluminium. Dodatkowo, wszystkie uszczelnienia wokół okien bocznych są wykończone aluminium, co dodatkowo podkreśla wrażenie klasy, które oddaje całość widoku bocznego.
Obejmując dachowe relingi, nowy BMW 3-Series Touring jest standardowym wyposażeniem. Alternatywnie do standardowej czerni, można je zamówić w wykończeniu aluminiowym satynowanym. Dostępne są również relingi dachowe BMW Individual w wysokim połysku Shadow Line.
Kolejną cechą nowego języka designu BMW jest płynne przejście od boków pojazdu do tylnej części. Dodatkowa linia charakterystyczna biegnąca od klamki tylnej do tylnych świateł i rozciągająca się wzdłuż listwy uchwytu klapy bagażnika, razem z wyraźnym zwężeniem przestrzeni pasażerskiej nad tylnymi nadkolami, podkreśla nowoczesny efekt tych rzeźbionych powierzchni. Tył BMW 3-Series Touring naśladuje jego wersję sedan z wyrazistym spojlerem, który, jak smukłe tylne światła, rozciąga się głęboko w boki pojazdu. Tylnie okno jest około 20 milimetrów szersze niż w poprzednim modelu i teraz sięga poza pasy odpływowe po obu stronach bagażnika. Wyraźny spojler dachowy, dodatkowe poziome linie oraz L-kształtne tylne światła stylowych, przyciemnionych jednostek świetlnych nadają tyłowi auta szeroką i dynamiczną postawę. Wszystkie funkcje świetlne są standardowo wyposażone w diody LED. W samochodach w standardowej specyfikacji oraz w modelach Sport Line i Luxury Line, otwory w kształcie T w zderzaku tylnym – które otaczają reflektory – naśladują elementy projektu przodu. Z kolei rury wydechowe z układu wydechowego (podwójny układ we wszystkich wariantach modelu) mają średnicę 80 lub 90 milimetrów, w zależności od zamontowanego silnika, i wzbogacają niezaprzeczalnie sportowy wygląd auta. Nowe BMW 3-Series Touring standardowo jest wyposażone w pokrywę krawędzi ładunkowej ze stali nierdzewnej.
Od chwili wprowadzenia na rynek klienci mogą wybierać spośród dwóch kolorów bezmetalicznych oraz dziewięciu metalicznych odcieni dla nadwozia swojego nowego BMW 3-Series Touring. Nowością w palecie kolorów nadwozia dla serii BMW 3-Series jest kolor Blue Ridge Mountain, a wykończenia BMW Individual Dravite Grey metallic, Tanzanite Blue metallic, Citrine Black metallic, Oxide Grey metallic, Brilliant White metallic oraz Frozen Dark Grey metallic są również dostępne. W międzyczasie, wykończenie w wysokim połysku Shadow Line oraz aluminiowe wykończenie liniowe BMW Individual w satynowanych oknach bocznych stylowo akcentują sportowość i elegancję auta.
Wnętrze: premium atmosfera emanuje sportową aurą i poczuciem przestrzeni
Nowy język designu marki BMW przenika także wnętrze nowego BMW 3-Series Touring. Jasne i precyzyjne użycie form podkreśla przestronność wnętrza i jego sportową aurę w równym stopniu. Materiały najwyższej jakości, precyzyjna jakość wykonania i stylowe szczegóły tworzą ton premium dla pasażerów siedzących w każdym miejscu. Deska rozdzielcza ma nowoczesny, lekki wygląd, a jej poziome linie, dyskretne wykończenia elektroplaterowane i kontury rozciągające się do drzwi nadają jej poczucie szerokości i elegancji.
Skoordynowany design paneli drzwi i deski rozdzielczej tworzy otulające poczucie typowe dla sportowych samochodów, podczas gdy konsola centralna zapewnia wyraźne oddzielenie kokpitu kierowcy od przestrzeni pasażera z przodu. Panele drzwiowe zarówno z przodu, jak i z tyłu mają dynamiczne linie oraz stylowo ukryte osłony głośników i eleganckie uchwyty do otwierania.
Nowoczesny klimat zapewnia skoncentrowany na kierowcy design kokpitu, z przyciskami rozmieszczonymi w sposób optymalny pod kątem ergonomii, co pozwala osobie za kierownicą skupić się na drodze przed sobą. Nowo zaprojektowana grupa wskaźników i wyświetlacz sterujący tworzą dużą grupę ekranów skoncentrowanych na kierowcy, podczas gdy przyciski nieujęte w tych jednostkach są zgrupowane w wyraźnie zorganizowanych panelach funkcji. W centrum deski rozdzielczej znajdują się wyświetlacze i przyciski do klimatyzacji zintegrowane wokół centralnych wlotów powietrza, tworząc wyraźnie zaprojektowaną jednostkę, podczas gdy funkcje oświetlenia są obsługiwane z panelu przycisków obok kierownicy. Przycisk uruchamiania/wyłączania silnika znajduje się teraz w eleganckim panelu sterującym na konsoli centralnej, gdzie dźwignia zmiany biegów lub nowo zaprojektowana dźwignia wyboru łączy się z kontrolerem iDrive oraz przyciskami jednostki przełącznika Driving Experience Control i elektronicznej hamulca postojowego.
Oferta standardowych i opcjonalnych elementów wykończeniowych wnętrza dostępnych dla deski rozdzielczej oraz konsoli centralnej została niemal całkowicie odnowiona. Oprócz eleganckich opcji wykończenia w otwartych porach drewna, klienci mogą wybierać spośród wykończeń, w tym Aluminium Mesh Effect.
Wyjątkowy styl fabryczny: modele Advantage, Sport Line, Luxury Line oraz M Sport
Linie wyposażeniowe oferowane jako alternatywa dla standardowej specyfikacji nowego BMW 3-Series Touring umożliwiają precyzyjne dostosowanie wyglądu samochodu. Model Advantage obejmuje pakiet schowków, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, automatyczną klimatyzację w trzech strefach oraz Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu. Starannie skoordynowane wzory i cechy wyposażenia zarówno dla wnętrza, jak i zewnętrza pozwalają modelom Sport Line, Luxury Line oraz M Sport jeszcze mocniej podkreślić dynamiczne doświadczenia z jazdy lub luksusową elegancję pięciodrzwiowego samochodu. Oprócz specyficznego dla linii projektu zderzaków z przodu i z tyłu, oferują one również ekskluzywne felgi aluminiowe w formatach 17-calowych lub 18-calowych, aluminiowe nakładki na progi i diodowe reflektory przeciwmgielne z przodu.
Model Sport Line podkreśla zwinny charakter nowego BMW 3-Series Touring z funkcjami, takimi jak wykończenie w wysokim połysku Shadow Line BMW Individual, a także listwy atrapy chłodnicy oraz elementy wykończenia wlotów powietrza i zderzaka tylnego w High-gloss Black. Wnętrze modelu Sport Line, w tym listwy wykończeniowe w High-gloss Black oraz sportowe fotele, szczególnie mocno akcentuje przyjemność z jazdy.
A Luxury Line wykorzystuje aplikacje chromowane na atrapie chłodnicy BMW, wlotach powietrza z przodu oraz zderzaku tylnym, aby jeszcze bardziej wyeksponować elegancką stronę auta. Wykończenie skórą Vernasca, deska rozdzielcza wykończona Sensatec oraz listwy wykończeniowe z drewna w wysokim połysku Ash grey brown podnoszą atmosferę premium wnętrza.
Model M Sport koncentruje się na dynamice prowadzenia i wyglądzie pojazdu. Szczególnie duże wloty powietrza z przodu łączą się z wyraźnym wzornictwem progów bocznych i zderzaka tylnego. Te elementy współpracują z wykończeniem w wysokim połysku Shadow Line BMW Individual, listwami atrapy chłodnicy w High-gloss Black, wykończeniem wlotów powietrza w High-gloss Black oraz tylnym dyfuzorem w Dark Shadow. Design wnętrza również w 100% skupia się na sportowych doświadczeniach z jazdy, dzięki między innymi sportowym fotelom z tapicerką specyficzną dla M, skórzanej kierownicy M, podsufitce w kolorze antracytowym oraz listwom wykończeniowym z Aluminium Tetragon.
Wnętrze i wyposażenie
Nowe BMW 3-Series Touring z pewnością przypadnie do gustu kierowcom w segmencie premium średniej wielkości, którzy doceniają wszechstronność wnętrza, ale także poszukują emocji związanych z charakterystycznymi dla BMW sportowymi osiągami. Kabina pięciodrzwiowego modelu zapewnia idealne warunki do cieszenia się dodatkowymi dawkami przyjemności z jazdy w codziennych podróżach. Nowe BMW 3-Series Touring radzi sobie również doskonale w czasie dłuższych jazd i podróży, dzięki połączeniu sportowego stylu z poprawioną przestronnością dla kierowcy, pasażera z przodu oraz trzech pasażerów z tyłu, a także imponującą elastycznością w zakresie przewożenia bagażu. Materiały najwyższej jakości, precyzyjna jakość wykonania i starannie wykończone detale nadają wyrafinowany charakter premium nowemu BMW 3-Series Touring. Postępy w porównaniu do modelu poprzedniego uwidaczniają się również w poprawie komfortu akustycznego, wyższej specyfikacji standardowej oraz bogatej gamy innowacyjnych opcji dostępnych w ofercie.
Nowo zaprojektowana grupa ekranów wyświetlacza sterującego i zestaw wskaźników łączy się z eleganckim panelem sterującym na konsoli centralnej, nadając nowoczesny charakter tradycyjnemu skupieniu na kierowcy BMW i nadając wnętrzu progresywny klimat. Jasny język designu kieruje uwagę kierowcy na te obszary kokpitu, które pomagają podnieść poczucie przyjemności z jazdy. Na liście standardowego wyposażenia nowego BMW 3-Series Touring znajduje się przebudowana sportowa skórzana kierownica z przyciskami wielofunkcyjnymi, miejscami na kciuki i aplikacjami elektroplaterowanymi. Dostępna jest także opcjonalna skórzana kierownica M oraz podgrzewana kierownica.
Nowo zaprojektowane fotele, więcej przestrzeni z przodu i z tyłu
Większy komfort pokonywania długich tras oferowany przez nowe BMW 3-Series Touring jest w części efektem nowo zaprojektowanych foteli dla kierowcy i pasażera z przodu, a opcjonalne fotele sportowe zapewniają szczególnie dobre wsparcie boczne i mają jeszcze większy zakres regulacji. Oprócz opcjonalnego podgrzewania siedzeń, zarówno standardowe, jak i sportowe fotele mogą być również wyposażone w regulację elektryczną z funkcją pamięci. Opcjonalna tapicerka skórzana Vernasca charakteryzuje się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia. Jest dostępna w pięciu kolorach i zawiera specjalne ozdobne pikowania oraz wzory szwów, które różnią się w zależności od linii wyposażenia.
Inne elementy na liście opcji to deska rozdzielcza z wykończeniem Sensatec oraz skórzana deska rozdzielcza BMW Individual. Bogata gama ekskluzywnych opcji dodatkowych obejmuje także antracytowy podsufitkę BMW Individual, szkło przeciwsłoneczne BMW Individual oraz aluminiowe nakładki na progi BMW Individual.
Przestronność barków z przodu kabiny znacznie wzrosła, pasażerowie z tyłu korzystają z większej przestrzeni na nogi, a wszyscy pasażerowie teraz cieszą się dodatkowymi centymetrami nad głową w porównaniu do poprzedniego modelu. Komfort siedzenia z tyłu również znacznie się poprawił, a długie podróże stały się bardziej komfortowe dla pasażera w środku trzech tylnych siedzeń. Odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami została wydłużona o 11 milimetrów, co zapewnia więcej miejsca na nogi. W tylnej części siedzeń jest wystarczająco dużo miejsca na rząd trzech fotelików dziecięcych, z których dwa można zamocować na miejscach ISOFIX. Wykonanie tego zadania stało się teraz łatwiejsze, ponieważ szyny ISOFIX znajdują się na zewnętrznych krawędziach siedzeń.
Płaska podłoga bagażnika z opcjonalnymi szynami przeciwdziałającymi przesuwaniu
Automatyczna obsługa klapy bagażnika znajduje się ponownie w standardzie w nowym BMW 3-Series Touring. Jak wysoko otwiera się klapa bagażnika, można dostosować za pomocą menu iDrive. Opcja Comfort Access pozwala także na otwieranie i zamykanie bez użycia rąk. Tylna szyba otwiera się osobno, co jest dobrze znane klientom BMW, pozwalając na umieszczanie mniejszych przedmiotów w bagażniku, nawet jeśli nie ma wystarczająco miejsca, aby otworzyć klapę bagażnika. Ten wygodny mechanizm otwierania tylnej szyby – unikalny w tym segmencie – można również obsługiwać za pomocą pilota zdalnego sterowania.
Bagażnik jest o 112 milimetrów szerszy niż w poprzednim modelu, jego otwór ładunkowy jest o 30 milimetrów wyższy i w górnej części o 125 milimetrów szerszy, podczas gdy próg załadunkowy jest nieco niższy (616 mm), a wysokość kroku między nim a podłogą bagażnika została zmniejszona z 35 mm do 8 mm – co znacznie ułatwia załadunek dużych, ciężkich przedmiotów. Opcjonalne szyny przeciwdziałające przesuwaniu zintegrowane w podłodze bagażnika to nowa cecha, której brakuje konkurentom nowego BMW 3-Series Touring. Szyny automatycznie wysuwają się po zamknięciu klapy bagażnika i zapobiegają przesuwaniu się ładunku podczas podróży. Gumowane szyny wracają do swojej pierwotnej pozycji po wyłączeniu silnika.
Elastyczna pokrywa komory bagażowej oraz siatka do podziału bagażu mogą być odłączane niezależnie od siebie, razem z torbami, w które się składają, i bezpiecznie transportowane w specjalnych komorach pod podłogą bagażnika. Ładowność można zwiększyć w razie potrzeby poprzez złożenie elementów tylnej kanapy w proporcji 40 : 20 : 40, zarówno indywidualnie, jak i razem. Elementy oparcia można również zwolnić z bagażnika jednym naciśnięciem przycisku jako opcja. Odpowiednie przyciski można znaleźć w nowo zaprojektowanym panelu sterującym po prawej stronie bagażnika, który także zawiera gniazdko 12V oraz hak na torby. Funkcja składania elektrycznego jest częścią pakietu komory ładunkowej, który obejmuje również szyny przeciwdziałające przesuwaniu.
Bagażnik nowego BMW 3-Series Touring pomieści 500 litrów bagażu – pięć litrów więcej niż jego poprzednik – gdy wszystkie siedzenia są zajęte, a bezpośrednia użyteczna pojemność ładunkowa wzrosła o 32 litry. Pojemność bagażnika zwiększa się do maksymalnej pojemności 1,510 litrów. Dodatkowo dostępna jest opcja haka holowniczego, który wysuwa się i chowa elektrycznie, również za pomocą przycisku w nowym panelu sterującym w bagażniku. Maksymalne obciążenie przyczepy wynosi 1,600 kilogramów dla nowego BMW 320i Touring, nowego BMW 330i Touring, nowego BMW 318d Touring oraz nowego BMW 320d Touring z manualną skrzynią biegów i 1,800 kilogramów dla wszystkich innych wariantów modelu.
Panoramiczny dach szklany i oświetlenie ambientowe zwiększają światło i atmosferę
Nowe BMW 3-Series Touring ma również półki i schowki z przodu i z tyłu, które pomieszczą więcej niż wcześniej. Oprócz tradycyjnego schowka i przestrzeni do przechowywania pod centralnym podłokietnikiem, znajduje się też półka przestrzenna przed dźwignią zmiany biegów / selektorem, pojemne kieszenie w drzwiach, a także możliwość dodatkowego schowka pod panelem sterującym funkcjami oświetlenia po stronie kierowcy. Pokrywa sterująca na przedniej części konsoli centralnej otwiera się, odsłaniając dwa uchwyty na kubki, gniazdko 12V i port USB. Wybór opcji telefonii z bezprzewodowym ładowaniem dodaje zestaw do ładowania kompatybilnych smartfonów. W schowku oświetlonym pod centralnym podłokietnikiem znajduje się drugi port USB, a standardowe wyposażenie również obejmuje interfejs Bluetooth.
Smukłe wykończenie słupków A, nowa lokalizacja wyświetlacza sterującego oraz ultra-cienka ramka lusterka wstecznego służą do optymalizacji widoku przez przednią szybę, a jednocześnie dodają poczucia przestronności wnętrza. Opcjonalny panoramiczny dach szklany jest idealny do wprowadzania dodatkowego światła słonecznego i odpowiedniej ilości świeżego powietrza do kabiny. Dwuczęściowa struktura szklana – przednia sekcja, która otwiera się elektrycznie – tworzy przejrzystą powierzchnię około 0.8 metra kwadratowego, a elektrycznie działająca wewnętrzna roleta poprawia przestronność w tylnej części.
Standardowe oświetlenie kabiny nowego BMW 3-Series Touring składa się wyłącznie z diod LED. Pośrednie oświetlenie konturowe biegnące wzdłuż deski rozdzielczej i paneli drzwiowych wykorzystuje precyzyjnie umiejscowione światłowodowe przewody LED, tworząc atmosferę dynamiczną i ekskluzywną. Opcjonalne oświetlenie ambientowe zapewnia bogate oświetlenie kabiny, które można dostosować według własnych upodobań. Łącznie można wybrać sześć kolorów światła oraz jedenaście kombinacji jasności, rozkładu światła i schematu kolorystycznego dla wszystkich źródeł światła we wnętrzu z menu iDrive. Ponadto, dostępna jest funkcja dynamicznego oświetlenia wnętrza, aktywowana w określonych sytuacjach. Pulsujące sygnały świetlne pojawiają się jako dodatkowe zabezpieczenie na wewnętrznych panelach drzwi, które są otwarte, gdy silnik jest włączony, podczas gdy pulsy światła są wyzwalane na desce rozdzielczej podczas odbierania połączeń telefonicznych. Kolejną funkcją opcjonalnego oświetlenia ambientowego jest Welcome Light Carpet, które oświetla podejście do drzwi po ich otwarciu przy użyciu centralnego zamka lub przy otwarciu drzwi.
Adaptacyjne reflektory LED z BMW Laserlight zapewniają znakomitą widoczność
W standardowych samochodach oświetlenie drogi przed sobą zapewniają reflektory FULL-LED. Używają one jednostek LED nie tylko do świateł mijania i drogowych, ale także do świateł dziennych oraz kierunkowskazów. Opcjonalne reflektory LED z rozszerzonymi funkcjami obejmują dynamiczną funkcję oświetlenia zakrętów i wyposażone są w U-kształtne jednostki LED w wewnętrznych i zewnętrznych reflektorach jako światła dzienne. Asystent świateł drogowych dostępny jest jako opcja w połączeniu z obiema wersjami reflektorów. Reflektory LED przeciwmgielne (także opcjonalnie dostępne) są w formie poziomej i harmonijnie zintegrowane w zewnętrznych wlotach powietrza.
Aby zapewnić lepszą widoczność podczas jazdy w nocy, klienci mogą wybrać adaptacyjne reflektory LED z BMW Laserlight, które oferują zmienną iluminację drogi przed sobą oraz nieoślepiające światło drogowe. W tym systemie, funkcja świateł drogowych jest wzmocniona przez reflektor BMW Laserlight ze Selective Beam. W wyniku tego, zasięg świateł drogowych wynosi około 530 metrów, prawie podwajając zasięg reflektorów FULL-LED. Asystent świateł drogowych (również część pakietu) pomaga zapobiegać oślepianiu nadjeżdżających pojazdów lub użytkowników drogi podróżujących z przodu.
Klimatyzacja, słupki A, szyba przednia, drzwi i klapa bagażnika optymalizują właściwości akustyczne
Nowe BMW 3-Series Touring standardowo wyposażone jest w czujnik deszczu, automatyczne włączanie świateł, system telefonu głośnomówiącego oraz automatyczną klimatyzację. Istnieje również opcja klimatyzacji automatycznej w trzech strefach z niezależnym sterowaniem temperaturą i ustawieniami wentylacji zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu oraz tylnej części pasażerskiej. Właściwości akustyczne obu systemów zostały również udoskonalone. Kanały powietrzne i otwory zostały przeprojektowane, a straty ciśnienia zredukowane, co prowadzi do zauważalnego zmniejszenia hałasu przy przepływie powietrza podczas wentylacji, ogrzewania lub klimatyzacji.
Modyfikacje w nadwoziu samochodu w celu skutecznego kierowania hałasem wiatru znacząco zwiększają komfort akustyczny, a strukturalna pianka użyta do wypełnienia słupków A zmniejsza ilość dźwięków powietrznych docierających do wnętrza. Akustyczne szkło dla szyby przedniej jest również częścią standardowej specyfikacji nowego BMW 3-Series Touring. Tego rodzaju szkło dostępne jest również opcjonalnie dla przednich okien bocznych. Hałas wiatru jest dodatkowo redukowany dzięki zastosowaniu uszczelki w skrzydle spojlera. Poza tym, jakiekolwiek emisje dźwięków w kanałach wentylacyjnych bagażnika są starannie przekierowywane, co skutkuje wyjątkowo wysokim poziomem komfortu akustycznego dla modelu BMW Touring, który nie ma sobie równych w tym segmencie.
Dostosowane rozrywka i dźwięk
BMW Live Cockpit z radiem Professional, które jest standardowo wyposażone w nowym BMW 3-Series Touring, obejmuje sześć głośników o mocy 100 watów. Wybór systemu hi-fi zwiększa liczbę źródeł dźwięku do dziesięciu, a moc wzmacniacza do 205 watów. Dla tych, którzy szukają ostatecznego uczty dla uszu, dostępny jest system dźwięku przestrzennego Harman Kardon, który obejmuje 16 głośników i cyfrowy siedmio-kanałowy wzmacniacz dostarczający 464 watów mocy audio.
Fabrycznie można również zamówić system ogrzewania pomocniczego, aby uczynić wnętrze jeszcze bardziej przytulnym w głębi zimy. System można aktywować za pomocą systemu operacyjnego iDrive, kluczyka BMW Display lub na smartfonie za pośrednictwem BMW Connected.
Układy napędowe, skrzynie biegów oraz BMW xDrive
Oferta silników dostępnych dla nowego BMW 3-Series Touring od momentu wprowadzenia na rynek pozwala klientom znaleźć idealne połączenie przyjemności z jazdy i efektywności. Sześć silników benzynowych i diesla z czterema lub sześcioma cylindrami zapewniają różnorodność w ofercie. BMW M340i xDrive Touring z nowym silnikiem benzynowym sześciocylindrowym prezentuje swoje walory w szczególnie wyrazisty sposób dzięki znakomitym osiągom. Znacząco zmodernizowane silniki czterocylindrowe stanowią fundament sportowego doświadczenia oferowanego przez BMW 330i Touring oraz BMW 320i Touring. Silnik rzędowy sześciocylindrowy w modelu BMW 330d xDrive Touring oraz para silników diesla czterocylindrowych w modelach BMW 320d Touring i BMW 318d Touring są również członkami najnowszej generacji rodziny Efficient Dynamics BMW Group. W 2020 roku do oferty dołączy nowy model BMW 330e Touring, wyposażony w wyjątkowo efektywny napęd hybrydowy plug-in.
Nowoczesna technologia BMW TwinPower Turbo zastosowana w silnikach benzynowych zawiera turbosprężarkę twin-scroll, bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection z maksymalnym ciśnieniem zwiększonym do 350 bar, w pełni zmienną synchronizację zaworów VALVETRONIC oraz zmienną synchronizację wałka rozrządu Double-VANOS, a także bardziej wydajne układy chłodzenia i oleju. Po stronie diesla szereg technicznych usprawnień obejmuje systemy turbo z zmienną geometrią turbin oraz najnowszą generację systemu wtrysku common-rail. Wszystkie warianty modelu spełniają wymagania normy emisji Euro 6d-TEMP. Ich systemy kontroli emisji zostały zoptymalizowane za pomocą filtrów cząstek stałych dla silników benzynowych i technologii BMW BluePerformance – w tym katalizatora SCR z wtryskiem AdBlue do redukcji emisji tlenku azotu – dla jednostek diesla.
W modelach BMW 320d Touring i BMW 318d Touring moc silnika jest przenoszona poprzez nowoczesną sześciobiegową skrzynię manualną jako standard, z najnowszą wersją ośmiobiegowej skrzyni Steptronic (standardowej w innych wariantach modelu) dostępną jako opcja. Inteligentny system napędu na wszystkie koła, który jest standardem w luksusowym modelu BMW M340i xDrive Touring oraz BMW 330d xDrive Touring, można również znaleźć na liście opcji dla BMW 330i Touring i BMW 320d Touring jako alternatywę dla klasycznego napędu na tylne koła.
BMW M340i xDrive Touring: nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy zapewnia oszałamiającą wydajność
Nigdzie indziej potencjał sportowy nowego BMW 3-Series Touring nie jest tak efektownie dostępny jak w najnowszej wersji flagowej modelu. Nowe BMW M340i xDrive Touring dostarcza ekscytujące doświadczenie dzięki swoim znakomitym właściwościom osiągów. Tutaj wiedza BMW M GmbH w zakresie konstrukcji samochodów wyścigowych została wykorzystana do precyzyjnego zgrania interakcji nowego sześciocylindrowego silnika benzynowego, ośmiobiegowej skrzyni Steptronic Sport, inteligentnego napędu na wszystkie koła i specjalnej technologii zawieszenia, w tym dyferencjału M Sport.
Najpotężniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zagościł w BMW 3-Series Touring, podnosi poprzeczkę dzięki swojej natychmiastowej reakcji, nieposkromionemu apetytowi na obroty, doskonałości i efektywności. Nowa jednostka rzędowa o sześciu cylindrach generuje maksymalne moment obrotowy wynoszący 500 Nm (369 lb-ft) w zakresie 1,800 do 5,000 obr/min i osiąga maksymalną moc 275 kW/374 hp w zakresie 5,500 – 6,500 obr/min. Utrzymujące się przyrosty mocy od niskich obrotów przyspieszają nowe BMW M340i xDrive Touring od 0 do 100 km/h (62 mph) w 4.5 sekundy. Standardowy układ wydechowy sportowy z kontrolą klapek dostarcza autentycznego pokazu charakterystycznego dźwięku wydobywającego się z jednostki sześciocylindrowej przy każdym przyspieszeniu. Dźwięk wydechu staje się jeszcze bardziej charakterystyczny w trybie SPORT lub SPORT+. Jednak niesamowite osiągi nie odbywają się kosztem efektywności, ponieważ nowe BMW M340i xDrive Touring osiąga średnie zużycie paliwa na poziomie 7.5-7.1 litrów na 100 kilometrów (37.7-39.8 mpg imp) i emisje CO2 wynoszące 170-162 gramów na kilometr.
BMW 330i Touring: wzrost mocy, spadek emisji
Najnowsza wersja jednostki benzynowej o pojemności 2.0 litra, która zagościła pod maską nowego BMW 330i Touring oraz nowego BMW 330i xDrive Touring, charakteryzuje się wyższą mocą przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji. Z licznymi drobnymi ulepszeniami, silnik generuje maksymalną moc 190 kW/258 hp w zakresie 5,000 – 6,500 obr/min, co oznacza wzrost o 5 kW/6 hp w porównaniu do silnika, który zastępuje. Maksymalny moment obrotowy natomiast wzrósł o 50 Nm (37 lb-ft) do 400 Nm (295 lb-ft) i jest dostępny w zakresie 1,550 do 4,400 obr/min.
Dodatkowa moc umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) w czasie 5.9 sekundy (BMW 330i xDrive Touring: 5.8 sekundy). Efektywność również uległa poprawie, o czym świadczą wartości zużycia paliwa i emisji CO2 wynoszące 6.4-6.0 litrów na 100 kilometrów (44.1-47.1 mpg imp) i 146-136 gramów na kilometr dla modelu BMW 330i Touring oraz 6.6-6.3 litrów na 100 kilometrów (42.8-44.8 mpg imp) oraz 151-143 gramów na kilometr dla modelu BMW 330i xDrive Touring.
BMW 320i Touring: wyjątkowa zdolność do wysokich obrotów i efektywność
Czterocylindrowy silnik w nowym BMW 320i Touring również kręci się chętniej i działa bardziej efektywnie dzięki szeregowi detali optymalizujących podstawową jednostkę, system wtryskowy oraz zarządzanie silnikiem. Ten silnik, również w wersji 2-litrowej, rozwija 135 kW/184 hp przy 5,000 – 6,500 obr/min i generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm (221 lb-ft) w zakresie 1,350 do 4,000 obr/min.
Nowe BMW 320i Touring przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 7.6 sekundy. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 6.3-5.8 litrów na 100 kilometrów (44.8-48.7 mpg imp), a odpowiadające mu wartości emisji CO2 to 144-133 gramów na kilometr.
BMW 330d xDrive Touring: znakomita moc ciągnąca z sześciu cylindrów
Silnik w nowym BMW 330d xDrive Touring wyróżnia się doskonałym dostarczaniem mocy z sześciu cylindrów, znakomitą gładkością w standardach silników diesla oraz wzorcową efektywnością w odniesieniu do wysokich osiągów. Ta nowa generacja rzędowego silnika diesla uzyskuje maksymalną moc 195 kW/265 hp z pojemności 3.0 litra przy 4,000 obr/min i dostarcza maksymalny moment obrotowy wynoszący 580 Nm (428 lb-ft) w zakresie 1,600 do 3,000 obr/min. System wtrysku common-rail dysponuje wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, które działają przy maksymalnym ciśnieniu 2,500 bar, co skutkuje bardzo precyzyjnym wtryskiem paliwa.
Nowe BMW 330d xDrive Touring przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w czasie 5.4 sekundy, osiągając jednocześnie średnie zużycie paliwa i emisji wynoszące 5.6-5.4 litrów na 100 kilometrów (50.4-52.3 mpg imp) oraz 146-140 gramów CO2 na kilometr, dzięki wysokiej wydajności wewnętrznej silnika.
BMW 320d Touring i BMW 318d Touring: podwójne doładowanie, wyższe ciśnienie wtrysku