BMW zaprezentowało wersję CS modelu M2 w 2019 roku, traktując ją bardziej jako wersję skoncentrowaną na torze, przenosząc większość technologii ze swoich większych modeli, M3 i M4, w tym silnik.
M2 zdobyło uznanie za swoje osiągi i zdolność do pokonywania zakrętów, ale M2 CS weszło na wyższy poziom. Nie tylko wyglądało bardziej agresywnie, ale było także potężniejsze i wyposażone w lepsze podzespoły, które przekształciły znakomite M2 w wspaniały sportowy samochód doskonały do codziennego użytku. BMW nie chciało stworzyć samochodu tylko do jazdy po torze, ale do codziennych sytuacji drogowych, co jest jedną z przyczyn, dla których M2 CS zostało niesamowicie przyjęte przez fanów na całym świecie. Co więcej, oferowane było z trzema pedałami, co stanowiło rzadkość wśród producentów samochodów sportowych.
Od zewnątrz, M2 CS miało agresywną przednią część, z szeroką, charakterystyczną atrapą chłodnicy nad zderzakiem. Jednak ta przestrzeń chłodząca nie była wystarczająca dla silnika pod maską, więc producent dodał drugą wlot w zderzaku, poniżej zderzaka. Miał on kształt heksagonalny i był flankowany przez dwa dodatkowe otwory, które chłodziły hamulce i inne chłodnice. Specyficznym elementem tej wersji CS była wentylacja na masce, która wydobywała gorące powietrze z komory silnika. Aby dopełnić wizualny pakiet z przodu, producent umieścił na dole zderzaka wlot z włókna węglowego. Z profilu, M2 CS miało wloty na przednich błotnikach i unikatowe progi boczne. Na koniec, z tyłu, samochód miał spojler z włókna węglowego na bagażniku oraz dyfuzor flankowany przez cztery okrągłe końcówki wydechu pod zderzakiem.
Wewnątrz, kierowcy witali gruby, pokryty Alcantarą trójramienny koło kierownicy. Zaskakująco, miało ono okrągły kształt, a nie płaski spód, aby uszanować tradycje samochodów oznaczone literą M. BMW nie poprzestało na tym i kontynuowało użycie tych samych materiałów na konsoli centralnej, desce rozdzielczej i panelach drzwiowych. Sportowe fotele miały wysokie oparcia z dobrze wyprofilowanymi strefami i zintegrowanymi zagłówkami. Tak jak w zwykłym M2, było ograniczone miejsce dla dwóch pasażerów na tylnej ławce, ale było wystarczające na krótkie przejażdżki. Na desce rozdzielczej BMW zamontowało analogową tablicę przyrządów z dwoma dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza. Na szczycie konsoli centralnej umieszczono ekran systemu informacyjno-rozrywkowego iDrive.
Oczywiście, najważniejszą częścią M2 CS był jego silnik. BMW umieściło ten sam silnik S55 w układzie rzędowym, zasilany przez parę turbosprężarek. Mimo że był bardziej skoncentrowany na torze niż M2 Competition, silnik i skrzynia biegów radziły sobie bardzo dobrze na drogach publicznych. Dodatkowo, sześciobiegowa manualna lub siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów (z podwójnym sprzęgłem) były wystarczająco wytrzymałe, aby sprostać codziennym sytuacjom drogowym.
Przybycie nowego BMW M2 CS oznacza pierwsze kroki BMW M GmbH w segmencie premium kompaktowych, oferując prestiżowe i wyraźnie sportowe modele z limitowanej serii. Ekskluzywne BMW M2 CS jest umiejscowione o krok wyżej w hierarchii wydajności w porównaniu do BMW M2 Competition i bazuje na sukcesach już osiągniętych przez modele BMW M3 CS i BMW M4 CS. Ten niezwykle zdolny samochód służy także jako baza dla modelu BMW M2 CS Racing, nowego punktu startowego BMW M Motorsport w amatorskim wyścigach oraz nowej kategorii Clubsport od sezonu 2020.
BMW M2 CS ma jeszcze ostrzejszy wygląd niż BMW M2 Competition, łącząc doskonałą wydajność na torze z nieograniczoną użytecznością na co dzień, co tworzy czteroosobowy samochód sportowy o wyjątkowej atrakcyjności. BMW M2 CS ustala nowe, wiodące w klasie standardy przyspieszenia, dynamiki prowadzenia, precyzji i zwrotności, co czyni go idealnym wyborem dla fanów wysokiej klasy samochodów sportowych. Nowy model także wzbudzi emocje u młodszej grupy docelowej. Ceny BMW M2 CS zaczynają się od 95 000 euro.
„Wspólny rozwój BMW M2 CS i BMW M2 CS Racing podkreśla bliskie powiązania między BMW Motorsport a BMW M GmbH,” wyjaśnia Markus Flasch, przewodniczący zarządu BMW M GmbH. „Nasze umiejętności łączą się w punkcie pośrednim między samochodami sportowymi do użytku drogowego a maszynami wyścigowymi – mianowicie w rozwijającym się segmencie Clubsport. Zaspokajamy tę niszę wersją Clubsport BMW M2 CS Racing i będziemy pracować w podobnym kierunku z przyszłymi modelami z limitowanej serii BMW M.”
Dyrektor BMW Group Motorsport Jens Marquardt dodaje: „Inżynierowie BMW Motorsport współpracowali ściśle z kolegami z BMW M GmbH, biorąc idealną bazę dostarczoną przez BMW M2 CS i wykorzystując wiele wiedzy zdobytej podczas rozwoju BMW M4 GT4. W rezultacie podnieśli poprzeczkę w klasie entry-level wyścigów na nowy poziom za pomocą mniejszego brata M4 GT4, BMW M2 CS Racing. Nie mam wątpliwości, że będziemy mogli zbudować na sukcesach osiągniętych dotychczas przez samochody wyścigowe BMW M z tym nowym modelem.”
BMW M GmbH wykorzystało szereg komponentów z włókna węglowego wzmocnionego tworzywem sztucznym (CFRP), aby nadać limitowanej serii BMW M2 CS niezwykle sportowy wygląd, który wyraźnie odzwierciedla jego wyjątkową zwinność i dynamikę, zanim jeszcze koło się obróci. Moc silnika sześciocylindrowego z podwójną turbosprężarką wzrosła do 331 kW (450 hp) – o 29 kW (40 hp) więcej niż w BMW M2 Competition – podczas gdy adaptacyjne zawieszenie M, dotychczas zarezerwowane dla modeli M4, oraz opony Michelin Cup przenoszą tę ogromną moc na tor i drogę w optymalny sposób. Odpowiedni poziom siły hamowania zapewniają standardowe hamulce M Sport z malowanymi na czerwono zaciskami lub opcjonalne hamulce ceramiczne M Carbon.
Zauważalny design
BMW M2 CS od razu rzuca się w oczy swoimi sportowymi atrybutami, a modyfikacje stylizacyjne wyraźnie odróżniają go od BMW M2 Competition. Zespół projektowy BMW M GmbH skupił się szczególnie na wykorzystaniu włókna węglowego, materiału, który budzi emocje i tworzy silne połączenie z samochodami wyścigowymi dzięki inteligentnemu projektowi lekkich konstrukcji i wyjątkowej wytrzymałości nadwozia.
Nowa pokrywa silnika i dach z włókna węglowego
Nowa pokrywa silnika z CFRP, stworzona specjalnie dla BMW M2 CS, uzupełnia premierę BMW M2 o dach również wykonany w całości z włókna węglowego. Pokrywa silnika BMW M2 Competition została zmodyfikowana o wyraźny centralny otwór wentylacyjny w wysoki połysk czerni na krawędzi przedniej. Nowa konstrukcja zwiększa docisk nad przednimi kołami i również wspomaga chłodzenie silnika. Waga pokrywy została natomiast zredukowana o 50%. Nowy dach, wykonany w konstrukcji kanapkowej, sprawia, że nadwozie staje się bardziej sztywne i wydaje się, że został wycięty z tej samej formy co reszta samochodu; nie potrzeba żadnych listew wykończeniowych, co eliminuje widoczne połączenia. Ma to dodatkowy efekt w poprawie akustyki, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Rezygnacja z typowych wzmocnień dachowych i izolacji również pozwala zaoszczędzić wagę. Razem z lżejszą pokrywą to obniża środek ciężkości pojazdu, co skutkuje jeszcze lepszą dynamiką jazdy.
Przedni splitter, Gurney i tylny dyfuzor optymalizują aerodynamikę
Nowy przedni splitter umieszczony na południe od przedniego zderzaka, spoiler Gurney na klapie bagażnika oraz tylny dyfuzor zostały wykonane z odsłoniętego włókna węglowego, co nadaje im efektowny wygląd. Inspirowany komponentami aerodynamicznymi stosowanymi w samochodach wyścigowych, ta trio dodatków zapewnia M2 CS większy docisk i kieruje powietrze przepływające wokół i pod nadwoziem w celu optymalizacji aerodynamiki. Włóknowe pokrywy aerodynamiki i podwójny wydech w czterech końcówkach ze stali nierdzewnej, z logo M oraz oznaczeniem M2 CS, kończą efektowny design. Metaliczny lakier Misano Blue jest ekskluzywny dla nowego BMW M2 CS.
Dynamika jazdy
Nowe BMW M2 CS rozszerza linię rodzinną ustanowioną przez BMW M3 CS i BMW M4 CS. Zostało zaprojektowane w celu dostarczenia oszałamiającej wydajności na torze, ale bez kompromisów w codziennym użytkowaniu drogowym. Najwyższej klasy zwinność, odczucie jazdy, stabilność prowadzenia, precyzja kierowania i kontrola w granicach możliwości zostały podniesione o kolejny poziom, co czyni BMW M2 CS samochodem sportowym o niezaprzeczalnej autentyczności.
Adaptacyjne zawieszenie M i hamulce M Sport w standardzie
Sensacyjne właściwości jezdne BMW M2 CS opierają się na standardowo montowanym zawieszeniu adaptacyjnym M oraz hamulcach M Sport, które zaprojektowane zostały przy pomocy wiedzy z wyścigów. Dawniej zarezerwowane dla modeli M4, adaptacyjne zawieszenie M daje kierowcom możliwość wyboru trybów Comfort, Sport i Sport+, z których każdy zmienia ustawienia tłumików. Tryb Comfort oferuje doskonały komfort jazdy w codziennym ruchu miejskim, Sport jest odpowiedni do szybkiej jazdy po wiejskich drogach, a kierowcy, którzy wybiorą się na tor w swoim BMW M2 CS, będą chcieli wybrać Sport+; najsztywniejsze ustawienie podwozia minimalizuje ruchy nadwozia i maksymalizuje wydajność dynamiczną. Elektryczne wspomaganie kierownicy z charakterystyką specyficzną dla M – które steruje wspomaganiem elektrycznym zgodnie z prędkością samochodu i wybranymi ustawieniami Drivelogic – umożliwia kierowcy dopasowanie poziomu wspomagania do własnych preferencji i jest również dostosowane do trzech trybów zawieszenia. Hamulce M Sport korzystają również z doświadczenia wyścigowego BMW M GmbH. W porównaniu z hamulcami M compound stosowanymi w BMW M2 Competition, tarcze hamulcowe są większe (przód: średnica 400 mm, tył: 380 mm), a zaciski hamulcowe – malowane na odważny czerwony kolor – również zostały ulepszone (przód: sześciotłoczkowe zaciski stałe, tył: czterotłoczkowe zaciski stałe). Ten wysoko wydajny system zapewnia niezwykłą wydajność hamowania z doskonałą siłą hamowania w każdych warunkach, a także doskonałą odporność na wypalenie i stabilność termiczną. BMW M2 CS jest także dostępne z opcjonalnymi hamulcami ceramicznymi M Carbon z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu. Te są lżejsze, mogą wytrzymać ekstremalne obciążenia występujące podczas jazdy na torze i są również trwalsze.
Sztywna struktura przedniej części zwiększa precyzję kierowania
Wykonana z CFRP precyzyjna przepustnica w M2 CS była już stosowana w BMW M2 Competition. Ten jednoczęściowy komponent z włókna węglowego waży zaledwie 1,5 kg i łączy się z wspornikiem wieży, co nadaje przedniej części samochodu wysoki poziom sztywności. To z kolei pozytywnie wpływa na reakcję przy wkręceniu i precyzję kierowania. Przednie i tylne osie mają lekką konstrukcję aluminiową i przekazują siły na boki za pomocą przegubów kulowych bez luzów dla precyzyjnego położenia kół. Specjalnie zaprojektowane elastomery w ramionach momentu zapewniają bezpośrednie przekazywanie sił podwozia, co również zapewnia pożądany poziom komfortu jazdy. Wszystkie ramiona kontrolne tylnej osi pięciowahaczowej i nośniki kół są wykonane z aluminium kute. Subframe tylnej osi, z lekkiej konstrukcji stalowej, ma sztywne połączenie z nadwoziem bez żadnych elastycznych elementów gumowych. Typowo używane w samochodach wyścigowych, ten typ mocowania dodatkowo poprawia umiejscowienie kół i stabilność kierunkową.
Aktywny dyferencjał M i specjalnie dostosowane DSC
Elektronika systemu DSC (Dynamic Stability Control) kontroluje zachowanie samochodu z niezwykłą precyzją, generując doskonałą przyczepność podczas jazdy w mokrych lub śliskich warunkach i zapobiega nagłemu utracie przyczepności w poślizgu. DSC wspomaga aktywny dyferencjał M, elektronicznie sterowany mechanizm blokady wielopłytkowej, który zwiększa przyczepność i stabilność prowadzenia z bezkonkurencyjną precyzją i szybkością. Skutki blokady można zmieniać między 0 a 100 procent, w zależności od sytuacji na drodze, uwzględniając kąt skrętu, położenie pedału gazu, ciśnienie hamulca, moment obrotowy silnika, prędkości kół i kąt skrętu. Analizując sytuację w ten sposób, jednostka sterująca może wykryć zbliżającą się utratę przyczepności po jednej stronie i obliczyć idealny stopień zablokowania, który następnie jest stosowany za pomocą silnika elektrycznego. Generowanie maksymalnego momentu blokady 2 500 niutonometrów (1 843 lb-ft) zajmuje zaledwie 150 milisekund. To zapobiega poślizgowi kół nawet w ekstremalnych warunkach na śliskich nawierzchniach lub gdy jedno tylne koło ma znacznie mniej przyczepności niż drugie.
Aktywny dyferencjał M może również działać proaktywnie w niektórych sytuacjach. Na przykład przy ruszaniu na śliskich nawierzchniach, pewien procent blokady jest uruchamiany zanim koło zacznie się ślizgać, zapewniając, że oba koła uzyskują identyczne ilości poślizgu w tym samym czasie. A w zakrętach przy dużych prędkościach poziomy przyspieszenia bocznego i momentu napędowego dyktują stopień blokady wymaganej do zatrzymania wewnętrznego koła bez obciążenia przed obracaniem się zbyt szybko. Stała i ciągła regulacja dyferencjału również skutkuje lepszą zwinnością, eliminacją podsterowności przy wjazdach w zakręty oraz lepszą stabilnością kierunkową podczas hamowania i zmian obciążenia.
Tryb dynamiczny M (MDM) to podfunkcja DSC, którą można wybrać według potrzeb, aby umożliwić większy stopień poślizgu kół. Może to być korzystne w niektórych sytuacjach, takich jak jazda na torze przy dużych prędkościach. Przesuwa punkty interwencji różnych stabilizujących działań systemu DSC, dając kierowcom dodatkowy margines do eksploracji dynamicznych limitów samochodu. Zwiększenie poślizgu kół zwiększa przyczepność, co pomaga w napędzaniu samochodu na drodze z większym zaufaniem. Większe podsterowność i nadsterowność są możliwe, podobnie jak umiarkowane, kontrolowane poślizgi. Jednak kierowcy mogą nadal polegać na zestawie systemów zabezpieczeń jazdy DSC w krytycznych sytuacjach.
19-calowe koła z oponami Cup
BMW M2 CS jeździ na 19-calowych felgach Y-spoke wykonanych z lekkiego stopu w wykończeniu w wysokim połysku czerni. Tutaj również inżynierowie M GmbH zastosowali zasady systematycznego projektowania lekkiego. W rezultacie przednie koła 9J x 19 ważą zaledwie 9 kilogramów, podczas gdy tylne 10J x 19 dodają mniej niż 10 kilogramów. To utrzymuje masy niezamortyzowane na niskim poziomie i jest kolejnym czynnikiem w niezwykle dynamicznej potencji M2 CS. Koła można również zamówić w opcjonalnym matowym złotym kolorze. Przednie koła są wyposażone w opony 245/35 ZR 19 Michelin Pilot Sport Cup 2, które zostały specjalnie dopasowane do M2 CS i oferują doskonałą kontrolę boczną, stabilność kierunkową, odczucie kierowania i precyzję kierowania, podczas gdy opony 265/35 ZR 19 na tylnych kołach optymalizują przyczepność, kontrolę boczną i stabilność kierunkową. Klienci planujący używać swojego M2 CS głównie do codziennej jazdy mogą wybrać bezpłatną opcję opon Michelin Pilot Super Sport, które generują więcej przyczepności na mokrej nawierzchni niż opony Cup.
Silnik
Silnik sześciocylindrowy w BMW M2 CS pochodzi z jednostki zastosowanej w BMW M4 Competition Coupe i oferuje to, co najlepsze z obu światów. Z jednej strony ma niezwykły apetyt na obroty jak na silnik z turbodoładowaniem, oraz liniowy przyrost mocy w szerokim zakresie obrotów oraz wyrazisty dźwięk. Technologia M TwinPower Turbo utrzymuje maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowej silnika. Jednak silnik także wywołuje uśmiech na twarzy kierowcy swoją wzorową efektywnością.
Sześciocylindrowy silnik generuje maksymalną moc 331 kW (450 hp) przy 6250 obrotach na minutę, o 29 kW (40 hp) więcej niż w BMW M2 Competition. Maksymalny moment obrotowy wynosi 550 niutonometrów (405 lb-ft) w zakresie od 2350 do 5500 obrotów. Dzięki temu BMW M2 CS przyspiesza do 100 km/h (62 mph) z miejsca w zaledwie 4,0 sekundy, gdy jest wyposażone w opcjonalną siedmiobiegową skrzynię biegów M z podwójnym sprzęgłem (M DCT). Ten sam sprint zajmuje 4,2 sekundy w przypadku sześciobiegowej skrzyni manualnej. Prędkość maksymalna modelu z limitowanej edycji, który jest wyposażony w pakiet M Driver, wynosi elektronicznie ograniczone 280 km/h (174 mph). Modele manualne osiągają średnie zużycie paliwa wynoszące 10,4 – 10,2 l/100 km [27,2 – 27,7 mpg imp] oraz emisję CO2 w wysokości 238 – 233 g/km. Pojazdy wyposażone w skrzynię M DCT zużywają tylko 9,6 – 9,4 l/100 km [29,4 – 30,1 mpg imp] w cyklu mieszanym z emisją CO2 wynoszącą 219 – 214 g/km. Filtr cząstek stałych zamontowany w BMW M2 CS w odpowiednich krajach UE dodatkowo redukuje emisję cząstek stałych.
Błyskawiczna reakcja dzięki technologii M TwinPower Turbo
Pakiet technologii BMW TwinPower Turbo zawiera dwie szybko reagujące turbosprężarki mono-scroll, bezpośredni wtrysk paliwa za pomocą High Precision Injection, zmienny rozrząd VALVETRONIC oraz w pełni zmienny rozrząd Double-VANOS. Zmienny rozrząd i czasowanie wałków rozrządu pozwalają na ciągłą regulację skoku zaworu dolotowego w miarę potrzeb. To pozwala silnikowi na optymalne wykorzystanie mocy przy jednoczesnej błyskawicznej reakcji na polecenia kierowcy. Równocześnie zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin. Blok silnika sześciocylindrowego jest niezwykle sztywny dzięki konstrukcji closed-deck, co otwiera drogę do wyższych ciśnień cylindrów i poprawionej mocy wyjściowej. Ściany cylindrów z powłoką natryskową zamiast wkładek pomagają w utrzymaniu niskiej wagi silnika.
Doświadczenie z samochodów wyścigowych na pierwszym miejscu
Poziom wydajności oferowany przez samochody takie jak BMW M2 CS stawia szczególne wymagania dotyczące dostarczania oleju silnikowego podczas jazdy na torze. To obszar, w którym wieloletnie doświadczenie BMW M GmbH w wyścigach odgrywa kluczową rolę. Miski olejowe, na przykład, mają dodatkową osłonę, aby ograniczyć ruch oleju pod wysokimi bocznymi siłami występującymi podczas ostrych zmian kierunku. Istnieje także dodatkowa pompa ssąca olej oraz skomplikowany system powrotu oleju w pobliżu turbosprężarki, aby zapewnić sprawne działanie obiegu olejowego w ekstremalnych warunkach przyspieszenia i hamowania. Zapewnia to niezawodne dostarczanie oleju do każdego komponentu silnika w każdych okolicznościach – od codziennego użytkowania drogowego po maksymalne wyzwania na torze.
BMW M2 CS uwzględnia większe ilości powietrza chłodzącego wymagane przez silnik dzięki takim rozwiązaniom, jak pokrywa silnika CFRP z modyfikacjami designu w porównaniu do BMW M2 Competition. Na przykład, wbudowanie otworu wentylacyjnego pomaga skuteczniej odprowadzać gorące powietrze. BMW M2 CS zachowało dużą atrapę chłodnicy i dużą wentylację w przednim zderzaku, aby zoptymalizować przepływ powietrza przez przód samochodu. System chłodzenia, który przeszedł testy torowe, pochodzi z BMW M4 z pakietem Competition i składa się z centralnego chłodnicy oraz dwóch chłodnic bocznych, a także dodatkowego chłodnicy oleju silnikowego. Modele z opcjonalną siedmiobiegową skrzynią M DCT korzystają również z osobnego chłodnika oleju skrzyni biegów. Ten zaawansowany system zapewnia utrzymanie optymalnych temperatur roboczych przez cały czas, nie tylko w codziennym użytkowaniu drogowym i na krótkich podróżach miejskich, ale również podczas wyjazdów na tor.
Podwójny układ wydechowy z dwoma elektrycznie sterowanymi klapami
Oferując jeszcze większą estetykę i atrakcyjność akustyczną niż w BMW M2 Competition, system wydechowy ma podwójną konstrukcję i kończy się w znanym kwartetcie końcówek wydechowych, z każdą z nich z logo M. Dwie elektrycznie sterowane klapy zapewniają, że BMW M2 CS emitują dźwięk godny modelu BMW M. Funkcja M Engine Dynamics Control z bezpośrednimi przyciskami wyboru na konsoli centralnej pozwala kierowcom jeszcze bardziej zmieniać dźwięk silnika w zależności od wybranego trybu jazdy.
Wybór dwóch skrzyń biegów
BMW M2 CS to pierwszy model CS od BMW, który w standardzie wyposażono w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, co odpowiada na często wyrażane przez klientów M2 preferencje dotyczące tradycyjnego mechanizmu. Cechy wyróżniające obejmują jego kompaktową budowę i niską wagę, a także użycie karbonowych okładzin ciernych dla płynniejszej zmiany biegów. Komfort zmiany biegów jest dodatkowo poprawiony przez kontrolę prędkości załączania skrzyni, która automatycznie zwiększa obroty silnika przy zmianie biegów w dół oraz zmniejsza obroty silnika przy zmianie biegów w górę. To również zapewnia samochodowi dodatkową stabilność podczas intensywnej jazdy na torze. Kontrola prędkości załączania jest dezaktywowana po wyłączeniu DSC.
Klienci mogą również zamówić opcjonalną siedmiobiegową skrzynię M DCT z Drivelogic. DCT składa się z dwóch podskrzyni (każda z własnym sprzęgłem), co pozwala na niezwykle szybkie zmiany biegów bez przerwy w przepływie mocy oraz płynne przełączanie w zależności od wybranej ustawienia. Zmiany biegów można przeprowadzać zarówno automatycznie, jak i ręcznie przez kierowcę za pomocą dźwigni zmiany biegów w konsoli centralnej lub łopatek zmiany biegów na skórzanym kole M. W obu trybach automatycznym i manualnym funkcja Drivelogic daje kierowcy możliwość wyboru spośród trzech prekonfigurowanych ustawień: EFFICIENT, SPORT i SPORT+. W trybie automatycznym zmieniają one czas zmiany biegów, prędkość zmiany biegów i automatyczne zwiększenie obrotów silnika przy redukcji biegów.
Ustawienia w trybie manualnym wpływają tylko na prędkość zmiany biegów, a czas ich zmiany ustala kierowca. System jest w stanie przewidzieć następny wybór biegu na podstawie prędkości obrotowej, pozycji pedału gazu, przyspieszenia i wybranego ustawienia, co pozwala na załączenie następnego biegu zanim dźwignia zmiany biegów zostanie w ogóle użyta. W tym momencie jedno sprzęgło jest po prostu rozłączane, a drugie załączane, aby zakończyć zmianę biegu z błyskawiczną szybkością.
Wyposażenie wnętrza
Wnętrze BMW M2 CS łączy ekskluzywną, autentyczną estetykę z sportowym wyglądem i uczuciem wysokiej jakości Alcantary oraz innowacyjnym projektowaniem lekkim. Jej konsola centralna została wykonana w całości z lekkiego włókna węglowego, co przekłada się na oszczędność wagi na poziomie ponad 50% w porównaniu do standardowego samochodu. CFRP zostało również wykorzystane w uchwytach drzwiowych i wykończeniach paneli drzwiowych.
W drodze do BMW M2 CS kierowcy witani są przez nakładkę progową z oznaczeniem M2 CS, zanim usiądą na tych samych lekkich fotelach sportowych M, które są montowane w BMW M4 CS – ergonomicznym i stylistycznym arcydziele. Bucketowy design fotela czerpie bezpośrednią inspirację z wyścigów i gwarantuje optymalne wsparcie boczne, nawet gdy kierowca wykorzystuje limity na torze wyścigowym. Oparcia foteli są wykończone skórą Merino i Alcantarą, a ich czerwone przeszycia również zdobią podłokietniki, konsolę centralną i wykończenia drzwi oraz boków. Integralne zagłówki przednich foteli mają paski BMW M, natomiast oparcia mają oznaczenie CS. Czerwona kontrastowa przeszycia właściwe dla CS pojawia się ponownie na tylnych siedzeniach wykończonych skórą Merino.
Kierownica M Sport z pokryciem z Alcantary i znakiem centralnym