2019 Chevrolet Camaro Coupe

2019 Chevrolet Camaro Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2019 Chevrolet Camaro Coupe

W 2018 roku Chevrolet zaprezentował odświeżoną wersję szóstej generacji Camaro, która wprowadziła kilka poprawień estetycznych inspirowanych starszymi modelami tego pony cara.

Chevrolet wprowadził pierwszą generację Camaro w 1966 roku na rok modelowy 1967. Na przestrzeni sześciu generacji, samochód stał się ikoną segmentu pony car, obok Forda Mustanga i Dodge’a Challengera. Co więcej, w odpowiedniej konfiguracji silnikowej był prawdziwym muscle car’em, który potrafił pokazać światła tylne wielu konkurentom na torach wyścigowych. Szósta generacja pojawiła się w 2015 roku na rok modelowy 2016 i GM cieszył się dobrymi wynikami sprzedaży. Jednak gdy klienci zaczęli przesiadać się na elektryki i inne pojazdy oszczędzające paliwo, te liczby znacznie spadły. W rezultacie, w 2018 roku producent samochodów wprowadził model 2019 Chevrolet Camaro z odświeżonym stylem i innymi znaczącymi ulepszeniami we wnętrzu pojazdu.

Dzięki przeprojektowanemu przodowi łatwo było dostrzec różnice między modelem 2019 a jego odpowiednikiem bez faceliftingu. Posiadał wyższy górny grill, w którym centralnym punktem był znaczek w kształcie kokardy. Zderzak był w kolorze nadwozia lub czarny, w zależności od wersji i opcji. Niżej, na nadprożu, Chevrolet zainstalował dodatkowy wlot powietrza z parą wlotów powietrza w wąskim pionowym kształcie. Dodatkowo, klienci mogli wybrać maskę z wypukłością, która nadawała samochodowi bardziej agresywny wygląd.

Choć przód był łatwiejszy do modyfikacji, profil nadwozia nie był już taki prosty. Charakteryzował się nieco zmienionymi przednimi błotnikami ozdobionymi czerwono-biało-niebieskim znaczkiem. Podstawowy model oferował 18-calowe felgi aluminiowe, podczas gdy 20-calowe były dostępne od samego początku w wersji bazowej LS Coupe. Ponieważ profil samochodu był trudny do zmiany podczas faceliftingu, 2019 Chevrolet Camaro miał te same rzeźbione panele drzwiowe co jego poprzednik, które były kontynuowane przez powiększone tylne ćwierćpanele w stylu butelki Coca-Coli. Jednak z tyłu, pony car Chevroleta miał nowe światła tylne, które przypominały te z 1968 Camaro. Ich kanciaste lampy LED miały czerwone obrzeża i przejrzyste środkowe obszary. Z tyłu, zaczynając od drugiej wersji, 1LT, producent oferował opcjonalny wydech o podwójnym trybie z czterema końcówkami. Równocześnie, z wyjątkiem ZL1, wszystkie pozostałe sześć wersji miało podwójne stalowe wydechy z polerowanymi końcówkami.

Wejście do wnętrza pojazdu przyniosło jeszcze więcej radości klientom Camaro. Znalazły tam standardowy siedmiocalowy system infotainment z ekranem dotykowym, który obsługiwał Apple CarPlay i Android Auto dla wersji LS, 1LT i 2LT. Równocześnie, od wersji 3LT, wszystkie inne miały osiemcalowy wyświetlacz dotykowy. Była możliwość wyboru dwóch rodzajów tapicerki materiałowej dla przednich siedzeń kubełkowych z wzmocnionymi partiami oraz tylnej kanapy zaprojektowanej dla dwóch pasażerów. Dodatkowo, producent oferował wybór pięciu foteli skórzanych dla pozostałych wersji, oprócz ZL1, który standardowo był wyposażony w kubełkowe fotele Recaro z wysokim oparciem.

Pod maską producent zamontował niemal tę samą gamę silników: dwu-litrowy czterocylindrowy, V6 i V8. Wszystkie wersje standardowo były wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Jednak ci, którzy szukali mniejszego zaangażowania, mogli wybrać ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów dla wersji z silnikiem czterocylindrowym i V6. Równocześnie, wersje 1SS, 2SS i ZL1 były dostępne z dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

 Chevrolet zaprezentował odświeżoną linię Camaro na 2019 rok, z charakterystycznym designem, nowymi dostępnymi technologiami oraz pierwszym w historii modelem Turbo 1LE.

„Od momentu wprowadzenia chwalone za doskonałe połączenie frajdy z jazdy, wyrafinowania i wartości, przekształcony Camaro 2019 osiąga jeszcze wyższy poziom, oferując więcej pożądanych przez klientów elementów designu, technologii i wyborów,” powiedział Steve Majoros, dyrektor marketingu Chevrolet ds. Samochodów i Całkowitych. „To pojazd o wysokich osiągach, który ma niewielu konkurentów i stanowi filar ożywionej gamy samochodów Chevrolet.”

Główne atrakcje to:

Camaro SS teraz oferowane z automatyczną skrzynią biegów 10L80 z 10 biegami i zaawansowanym systemem startu oraz blokadą linii
Systemy Chevrolet Infotainment 3, w tym dostępna nawigacja
Nowe dostępne lusterko tylnej kamery
Nowy dostępny system ostrzegania przed kolizją czołową
Design ukierunkowany na osiągi

Zaktualizowane projekty Camaro 2019 nie tylko przyciągają wzrok, ale także poprawiają osiągi. Na przykład, detale grilla oraz wloty powietrza w masce i zderzaku zostały zaprojektowane w celu optymalizacji przepływu powietrza, by chłodzić komponenty lub minimalizować opór i unoszenie. Projektanci Camaro kierują się zasadą, że wszystkie elementy muszą być nie tylko piękne, ale także poprawiać osiągi.

Główne cechy designu są następujące:

Nowy styl przedniej części z wyraźnymi różnicami między LS/LT, RS i SS, w tym zderzak, grill, podwójne lampy LED oraz przekształcona maska (ZL1 zachowuje zoptymalizowany styl przedniej części)
Specyficzny dla SS przedni zderzak z otwartym grillem w kształcie bowtie i aero-wzmacniającymi kurtynami powietrznymi, specyficzne lampy z nowym sygnaturą LED oraz maska w stylu wyciągu powietrza
Pakiet estetyczny RS dostępny na LT dodaje unikalny polerowany czarny grill z dolnymi wstawkami Galvano Chrome, nowe lampy LED z podświetleniem w stylu LED, specyficzny tylny zderzak z tylnym dyfuzorem i 20-calowe koła
Nowe tylne zderzaki dla wszystkich modeli, z specyficznymi dyfuzorami w RS i SS, gdy są wyposażone w podwójny układ wydechowy
Nowe lampy tylne LED z bardziej rzeźbioną ewolucją charakterystycznego podwójnego wzoru Chevrolet; czerwone soczewki występują w LS i LT, podczas gdy RS, SS i ZL1 mają ciemno-przyciemniane soczewki o neutralnej gęstości
Nowe wzory 20-calowych kół w RS i SS

Turbo 1LE

Nowe Camaro Turbo 1LE dołącza do modeli V6 1LE, SS 1LE i ZL1 1LE, uzupełniając gamę torowych gwiazd Camaro 1LE. Wykorzystując imponujące osiągi i idealny rozkład masy, zapewnione przez 2.0L turbodoładowany silnik, Turbo 1LE dostępne jest wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów oraz dostosowanym pakietem zawieszenia pochlebnym z V6 1LE, oferującym osiągi dostosowane do toru. Główne atrakcje to:

Zawieszenie FE3 z większymi stabilizatorami z przodu i z tyłu, specjalnie strojone tłumiki, sztywniejsze tuleje tylnego podwozia oraz przeguby kulowe na tylnych łącznikach, które zwiększają sztywność boczną
Podzielone rozmiary opon letnich z przodu/tyłu: P245/40R20 (przód) i P275/35R20 (tył)
Silnik turbo 2.0L o mocy 275 hp (205 kW) i 295 lb-ft momentu obrotowego (400 Nm)
Pakiet hamulcowy Brembo z niskometalowymi klockami o wysokich osiągach
Prawie 50/50 równowaga masy
Selekcja trybów jazdy z trybem Sport i nowym trybem Torowym; tryb wyścigowy (w ramach trybów Sport i Tor) zawiera wskaźniki dotyczące osiągów, kontrolę startu, światła zmiany biegów i więcej
Standardowa, skórzana kierownica z płaskim dnem i uchwyt zmiany biegów, plus dostępne fotele Recaro
Technologia Camaro: infotainment nowej generacji, lusterko tylnej kamery i inne

Camaro 2019 oferuje nowoczesny system Infotainment 3, z nowymi systemami, które zapewniają bardziej spersonalizowane doświadczenia i bardziej intuicyjny interfejs.

To najbardziej zaawansowane systemy infotainment od Chevrolet, z funkcjonalnością naśladującą najnowsze smartfony i tablety, oraz połączeniem chmurowym, zaprojektowanym w celu zwiększenia personalizacji, dostępnej nawigacji, rozpoznawania głosu, aplikacji i innych. Umożliwiają one również automatyczne aktualizacje oprogramowania pojazdu przez internet.

Standardowy system zawiera 7-calowy kolorowy ekran dotykowy. Dostępny jest również 8-calowy ekran dotykowy działający w systemie Infotainment 3, w tym z nawigacją.

Dodatkowe nowe funkcje technologiczne i ulepszenia obejmują:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.