2019 Chevrolet Camaro ZL1 Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2019 Chevrolet Camaro ZL1 Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2019 Chevrolet Camaro ZL1 Coupe

To była ostatnia aktualizacja szóstej generacji Chevroleta Camaro, a producent samochodów udało się uczynić model ZL1 jeszcze szybszym niż jego poprzednik, mimo że użyto tego samego silnika.

Chevrolet nie chciał zrezygnować z serii Camaro. To kultowy model, który mógł zostać ostatecznie odrodzony i przywrócony do dawnej chwały. Jednak czasy się zmieniły, a po Erze Muscle Car i Erze Malaise nastał okres, w którym klienci zaczęli szukać budżetowych, atrakcyjnych samochodów. Na szczęście nie wszyscy myśleli tak samo, a niektórzy nadal marzyli o dźwięku ryczącego silnika V8, który był jednym z największych superchargerów kiedykolwiek zamontowanych w samochodzie typu pony. ZL1 został zaprojektowany i skonstruowany, aby konkurować z dawnymi rywalami, Fordem Mustangiem i Dodge Challengerem, a coupe z charakterystycznym logo nie miało oporów, by stawić czoła któremukolwiek z nich.

Podczas gdy jego słabsze wersje z silnikami czterocylindrowymi, V6 lub wolnossącymi V8 zyskały nowy przód, Chevrolet Camaro ZL1 z 2019 roku zachowało swój zadziorny wygląd. Jego reflektory HID, podkreślone falistymi LED-ami do jazdy dziennej, były zintegrowane z czarną kratką w kształcie litery V, na której widniał emblem Chevroleta. Poniżej wąskiego zderzaka w kolorze karoserii, producent dodał drugi, szeroki, sześciokątny grill z dużym, sześciokątnym wzorem siatki. Dodatkowo, srebrna i czerwona emblemat ZL1 dumnie zajmowała górny lewy róg. Po obu stronach znajdowały się wloty powietrza z lampami przeciwmgielnymi, a producent nawet dodał zestaw „ogonów”, które zwiększały docisk.

Patrząc z profilu, samochód ukazywał wysokość maski z karbonowym elementem w kształcie kopuły, ozdobionym emblematami ZL1. Producent dodał więcej aerodynamicznych elementów na dolnej części progów, co poprawiło efekt aerodynamiczny. Ponadto, ZL1 był jedyną wersją rodziny Camaro, która standardowo była wyposażona w 20-calowe felgi z 10-split-spoke, malowane na ciemny grafit, a dostępna była także wersja 19-calowa. Z tyłu samochodu zainstalowano ten sam tylny zderzak co w pozostałych wersjach, z podwójnymi owalnymi lampami LED, które przypominały Camaro z 1968 roku. Jednak różnił się on nieco, ponieważ posiadał dużą lotkę na pokrywie bagażnika i standardowe cztery wydechy pod zderzakiem.

Wnętrze Chevroleta zawierało wszystkie dobre elementy, które miał w swojej ofercie. Klienci mogli cieszyć się standardowymi fotelami Recaro z wysokim oparciem, obszytymi ręcznie zamszem i skórą. Przed kierowcą znajdował się nowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej ośmiu cali. Na górze centralnego panelu, Chevrolet Camaro ZL1 z 2019 roku miał ośmiocalowy ekran dotykowy systemu infotainment z Apple CarPlay i Android Auto, będący częścią ulepszonego oprogramowania Infotainment 3 GM. Dodatkowo, aby ułatwić parkowanie, samochód był wyposażony w kamerę do wstecznego. Pomiędzy przednimi pasażerami umieszczono konsolę środkową, która mieściła dźwignię biegów w wersji manualnej lub selektor biegów w wersji automatycznej. W tej drugiej wersji klienci mogli także ręcznie zmieniać biegi za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą o płaskim dnie.

Pod maską nie było ulepszeń w zakresie wydajności w porównaniu do poprzedniej wersji ZL1. 6.2-litrowy silnik V8 z doładowaniem generował 650 hp (659 PS) i był sparowany z sześciobiegową skrzynią manualną lub dziesięciobiegową automatyczną. Aby poradzić sobie z ogromnym momentem obrotowym, producent zainstalował elektronicznie sterowane ograniczone poślizgi na tylną oś.

 Chevrolet zaprezentował odświeżoną linię modelu Camaro 2019 z charakterystycznym designem, nowymi technologiami oraz pierwszym w historii modelem Turbo 1LE.

„Od momentu wprowadzenia na rynek, Camaro chwalone jest za równowagę pomiędzy przyjemnością z jazdy, wyrafinowaniem a wartością. Przeprojektowane Camaro 2019 osiąga nowe wyżyny, oferując więcej designu, technologii i opcji, których pragną klienci,” powiedział Steve Majoros, dyrektor marketingu Chevrolet w zakresie samochodów osobowych i crossoverów. „To pojazd o niewielu konkurentach i fundament energetyzującej gamy samochodów Chevrolet.”

Najważniejsze cechy obejmują:

Camaro SS teraz dostępne z automatyczną skrzynią biegów 10L80 z 10 biegami i funkcją custom launch control oraz line lock
Systemy Chevrolet Infotainment 3, w tym opcjonalna nawigacja
Nowe opcjonalne lusterko tylne z kamerą
Nowe opcjonalne ostrzeżenie o kolizji z przodu
Design skoncentrowany na osiągach

Zaktualizowane wzory Camaro 2019 są nie tylko uderzające, ale również pomagają poprawić osiągi. Na przykład, szczegóły kratki i wloty w masce oraz zderzaku zaprojektowano tak, aby zoptymalizować przepływ powietrza, co pomaga schłodzić komponenty lub zminimalizować opór i siłę nośną. Projektanci Camaro kierują się zasadą, że wszystkie elementy muszą być nie tylko piękne, ale także poprawiać osiągi.

Najważniejsze cechy designu obejmują:

Nowy styl przodu z wyraźnymi różnicami między LS/LT, RS a SS, w tym zderzak, krata, podwójne reflektory LED oraz przekształcona maska (ZL1 zachowuje zoptymalizowany styl przodu)
Specjalny przedni zderzak SS z emblematem „flowtie” oraz powietrznymi zasłonami poprawiającymi aerodynamikę, specyficzne reflektory z nowym LED-owym znakiem oraz maską stylu extractora
Pakiet wykończenia RS dostępny na LT dodaje unikalną, polerowaną czarną kratkę z dolnymi wkładkami Galvano Chrome, nowe reflektory LED z paskiem świetlnym LED, specyficzny zderzak tylny z dyfuzorem i 20-calowe koła
Nowe zderzaki tylne dla wszystkich modeli, z konkretnymi dyfuzorami w RS i SS, gdy są wyposażone w podwójny układ wydechowy
Nowe lampy tylne LED z bardziej rzeźbioną ewolucją charakterystycznego podwójnego designu Chevrolet; czerwone soczewki są dostępne w LS i LT, a RS, SS i ZL1 mają ciemno przyciemnione soczewki neutralnej gęstości
Nowe 20-calowe wzory kół w RS i SS

Turbo 1LE

Nowe Camaro Turbo 1LE dołącza do modeli V6 1LE, SS 1LE i ZL1 1LE, uzupełniając gamę torowych modeli 1LE. Wykorzystując imponujące osiągi oraz idealne rozłożenie masy zapewnione przez 2.0L silnik turbodoładowany, Turbo 1LE jest dostępne wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów oraz dostosowanym pakietem podwozia opracowanym z modelu V6 1LE, aby zaoferować osiągi zdolne do jazdy torowej. Najważniejsze cechy obejmują:

Zawieszenie FE3 z większymi stabilizatorami z przodu i z tyłu, specjalnie dostrojonymi tłumikami, sztywniejszymi poduszkami tylnej ramy oraz przegubami kulowymi w linkach holowniczych, które zwiększają sztywność boczną
Podział rozmiarów opon letnich z przodu/tyłu: P245/40R20 (przód) i P275/35R20 (tył)
Silnik 2.0L turbo o mocy 275 KM (205 kW) i 295 lb-ft momentu obrotowego (400 Nm)
Pakiet hamulcowy Brembo z niskometalowymi wydajnymi klockami
Prawie 50/50 balans masy
Wybór trybu jazdy z trybem sportowym i nowym trybem torowym; tryb konkurencyjny (w ramach trybów Sport i Track) zawiera dane o osiągach, kontrolę startu, światła zmiany biegów i inne
Standardowa, sueded, wyprofilowana kierownica oraz gałka zmiany biegów plus dostępne fotele Recaro
Technologia Camaro: nowej generacji infotainment, lusterko tylne z kamerą i inne

Camaro 2019 oferuje nową generację systemów Infotainment 3 z zupełnie nowymi systemami, które zapewniają bardziej spersonalizowane doświadczenie i bardziej intuicyjny interfejs.

To najbardziej zaawansowane systemy infotainment w historii Chevrolet, z funkcjonalnością, która naśladuje najnowsze smartfony i tablety oraz połączeniem w chmurze, które ma na celu poprawienie personalizacji, dostępnej nawigacji, rozpoznawania głosu, aplikacji i innych. Umożliwiają również automatyczne aktualizacje oprogramowania pojazdu przesyłane przez sieć.

Standardowy system oferuje 7-calowy kolorowy ekran dotykowy. Dostępny jest również 8-calowy ekran dotykowy działający w systemie Infotainment 3, w tym jeden z nawigacją.

Dodatkowe nowe technologie i ulepszenia obejmują:

6.2L LT4 V8 10AT RWD (650 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc478.1 Kw @ 6400 Rpm
650 Hp @ 6400 Rpm
641 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 3600 Rpm
650 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna198 Mph (319 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony285/30Zr20 / 305/30Zr20
Długość190.2 In (4831 Mm)
Szerokość74.7 In (1897 Mm)
Wysokość52.4 In (1331 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.4/62.6 In (1
Rozstaw osi110.7 In (2812 Mm)
Pojemność bagażnika9.1 Cuft (258 L)
Dopuszczalna masa całkowita3944 Lbs (1789 Kg)
Spalanie miasto19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Spalanie trasa11.8 Mpg Us (19.9 L/100Km)

6.2L LT4 V8 6MT RWD (650 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6162 Cm3
Moc478.1 Kw @ 6400 Rpm
650 Hp @ 6400 Rpm
641 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 3600 Rpm
650 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna198 Mph (319 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony285/30Zr20 / 305/30Zr20
Długość190.2 In (4831 Mm)
Szerokość74.7 In (1897 Mm)
Wysokość52.4 In (1331 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.4/62.6 In (1
Rozstaw osi110.7 In (2812 Mm)
Pojemność bagażnika9.1 Cuft (258 L)
Dopuszczalna masa całkowita3883 Lbs (1761 Kg)
Spalanie miasto16.8 Mpg Us (14 L/100Km)
Spalanie trasa11.8 Mpg Us (19.9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.