2019 Chevrolet Camaro ZL1 Coupe

2019 Chevrolet Camaro ZL1 Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2019 Chevrolet Camaro ZL1 Coupe

To była ostatnia aktualizacja szóstej generacji Chevroleta Camaro, a producent samochodów udało się uczynić model ZL1 jeszcze szybszym niż jego poprzednik, mimo że użyto tego samego silnika.

Chevrolet nie chciał zrezygnować z serii Camaro. To kultowy model, który mógł zostać ostatecznie odrodzony i przywrócony do dawnej chwały. Jednak czasy się zmieniły, a po Erze Muscle Car i Erze Malaise nastał okres, w którym klienci zaczęli szukać budżetowych, atrakcyjnych samochodów. Na szczęście nie wszyscy myśleli tak samo, a niektórzy nadal marzyli o dźwięku ryczącego silnika V8, który był jednym z największych superchargerów kiedykolwiek zamontowanych w samochodzie typu pony. ZL1 został zaprojektowany i skonstruowany, aby konkurować z dawnymi rywalami, Fordem Mustangiem i Dodge Challengerem, a coupe z charakterystycznym logo nie miało oporów, by stawić czoła któremukolwiek z nich.

Podczas gdy jego słabsze wersje z silnikami czterocylindrowymi, V6 lub wolnossącymi V8 zyskały nowy przód, Chevrolet Camaro ZL1 z 2019 roku zachowało swój zadziorny wygląd. Jego reflektory HID, podkreślone falistymi LED-ami do jazdy dziennej, były zintegrowane z czarną kratką w kształcie litery V, na której widniał emblem Chevroleta. Poniżej wąskiego zderzaka w kolorze karoserii, producent dodał drugi, szeroki, sześciokątny grill z dużym, sześciokątnym wzorem siatki. Dodatkowo, srebrna i czerwona emblemat ZL1 dumnie zajmowała górny lewy róg. Po obu stronach znajdowały się wloty powietrza z lampami przeciwmgielnymi, a producent nawet dodał zestaw „ogonów”, które zwiększały docisk.

Patrząc z profilu, samochód ukazywał wysokość maski z karbonowym elementem w kształcie kopuły, ozdobionym emblematami ZL1. Producent dodał więcej aerodynamicznych elementów na dolnej części progów, co poprawiło efekt aerodynamiczny. Ponadto, ZL1 był jedyną wersją rodziny Camaro, która standardowo była wyposażona w 20-calowe felgi z 10-split-spoke, malowane na ciemny grafit, a dostępna była także wersja 19-calowa. Z tyłu samochodu zainstalowano ten sam tylny zderzak co w pozostałych wersjach, z podwójnymi owalnymi lampami LED, które przypominały Camaro z 1968 roku. Jednak różnił się on nieco, ponieważ posiadał dużą lotkę na pokrywie bagażnika i standardowe cztery wydechy pod zderzakiem.

Wnętrze Chevroleta zawierało wszystkie dobre elementy, które miał w swojej ofercie. Klienci mogli cieszyć się standardowymi fotelami Recaro z wysokim oparciem, obszytymi ręcznie zamszem i skórą. Przed kierowcą znajdował się nowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej ośmiu cali. Na górze centralnego panelu, Chevrolet Camaro ZL1 z 2019 roku miał ośmiocalowy ekran dotykowy systemu infotainment z Apple CarPlay i Android Auto, będący częścią ulepszonego oprogramowania Infotainment 3 GM. Dodatkowo, aby ułatwić parkowanie, samochód był wyposażony w kamerę do wstecznego. Pomiędzy przednimi pasażerami umieszczono konsolę środkową, która mieściła dźwignię biegów w wersji manualnej lub selektor biegów w wersji automatycznej. W tej drugiej wersji klienci mogli także ręcznie zmieniać biegi za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą o płaskim dnie.

Pod maską nie było ulepszeń w zakresie wydajności w porównaniu do poprzedniej wersji ZL1. 6.2-litrowy silnik V8 z doładowaniem generował 650 hp (659 PS) i był sparowany z sześciobiegową skrzynią manualną lub dziesięciobiegową automatyczną. Aby poradzić sobie z ogromnym momentem obrotowym, producent zainstalował elektronicznie sterowane ograniczone poślizgi na tylną oś.

 Chevrolet zaprezentował odświeżoną linię modelu Camaro 2019 z charakterystycznym designem, nowymi technologiami oraz pierwszym w historii modelem Turbo 1LE.

„Od momentu wprowadzenia na rynek, Camaro chwalone jest za równowagę pomiędzy przyjemnością z jazdy, wyrafinowaniem a wartością. Przeprojektowane Camaro 2019 osiąga nowe wyżyny, oferując więcej designu, technologii i opcji, których pragną klienci,” powiedział Steve Majoros, dyrektor marketingu Chevrolet w zakresie samochodów osobowych i crossoverów. „To pojazd o niewielu konkurentach i fundament energetyzującej gamy samochodów Chevrolet.”

Najważniejsze cechy obejmują:

Camaro SS teraz dostępne z automatyczną skrzynią biegów 10L80 z 10 biegami i funkcją custom launch control oraz line lock
Systemy Chevrolet Infotainment 3, w tym opcjonalna nawigacja
Nowe opcjonalne lusterko tylne z kamerą
Nowe opcjonalne ostrzeżenie o kolizji z przodu
Design skoncentrowany na osiągach

Zaktualizowane wzory Camaro 2019 są nie tylko uderzające, ale również pomagają poprawić osiągi. Na przykład, szczegóły kratki i wloty w masce oraz zderzaku zaprojektowano tak, aby zoptymalizować przepływ powietrza, co pomaga schłodzić komponenty lub zminimalizować opór i siłę nośną. Projektanci Camaro kierują się zasadą, że wszystkie elementy muszą być nie tylko piękne, ale także poprawiać osiągi.

Najważniejsze cechy designu obejmują:

Nowy styl przodu z wyraźnymi różnicami między LS/LT, RS a SS, w tym zderzak, krata, podwójne reflektory LED oraz przekształcona maska (ZL1 zachowuje zoptymalizowany styl przodu)
Specjalny przedni zderzak SS z emblematem „flowtie” oraz powietrznymi zasłonami poprawiającymi aerodynamikę, specyficzne reflektory z nowym LED-owym znakiem oraz maską stylu extractora
Pakiet wykończenia RS dostępny na LT dodaje unikalną, polerowaną czarną kratkę z dolnymi wkładkami Galvano Chrome, nowe reflektory LED z paskiem świetlnym LED, specyficzny zderzak tylny z dyfuzorem i 20-calowe koła
Nowe zderzaki tylne dla wszystkich modeli, z konkretnymi dyfuzorami w RS i SS, gdy są wyposażone w podwójny układ wydechowy
Nowe lampy tylne LED z bardziej rzeźbioną ewolucją charakterystycznego podwójnego designu Chevrolet; czerwone soczewki są dostępne w LS i LT, a RS, SS i ZL1 mają ciemno przyciemnione soczewki neutralnej gęstości
Nowe 20-calowe wzory kół w RS i SS

Turbo 1LE

Nowe Camaro Turbo 1LE dołącza do modeli V6 1LE, SS 1LE i ZL1 1LE, uzupełniając gamę torowych modeli 1LE. Wykorzystując imponujące osiągi oraz idealne rozłożenie masy zapewnione przez 2.0L silnik turbodoładowany, Turbo 1LE jest dostępne wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów oraz dostosowanym pakietem podwozia opracowanym z modelu V6 1LE, aby zaoferować osiągi zdolne do jazdy torowej. Najważniejsze cechy obejmują:

Zawieszenie FE3 z większymi stabilizatorami z przodu i z tyłu, specjalnie dostrojonymi tłumikami, sztywniejszymi poduszkami tylnej ramy oraz przegubami kulowymi w linkach holowniczych, które zwiększają sztywność boczną
Podział rozmiarów opon letnich z przodu/tyłu: P245/40R20 (przód) i P275/35R20 (tył)
Silnik 2.0L turbo o mocy 275 KM (205 kW) i 295 lb-ft momentu obrotowego (400 Nm)
Pakiet hamulcowy Brembo z niskometalowymi wydajnymi klockami
Prawie 50/50 balans masy
Wybór trybu jazdy z trybem sportowym i nowym trybem torowym; tryb konkurencyjny (w ramach trybów Sport i Track) zawiera dane o osiągach, kontrolę startu, światła zmiany biegów i inne
Standardowa, sueded, wyprofilowana kierownica oraz gałka zmiany biegów plus dostępne fotele Recaro
Technologia Camaro: nowej generacji infotainment, lusterko tylne z kamerą i inne

Camaro 2019 oferuje nową generację systemów Infotainment 3 z zupełnie nowymi systemami, które zapewniają bardziej spersonalizowane doświadczenie i bardziej intuicyjny interfejs.

To najbardziej zaawansowane systemy infotainment w historii Chevrolet, z funkcjonalnością, która naśladuje najnowsze smartfony i tablety oraz połączeniem w chmurze, które ma na celu poprawienie personalizacji, dostępnej nawigacji, rozpoznawania głosu, aplikacji i innych. Umożliwiają również automatyczne aktualizacje oprogramowania pojazdu przesyłane przez sieć.

Standardowy system oferuje 7-calowy kolorowy ekran dotykowy. Dostępny jest również 8-calowy ekran dotykowy działający w systemie Infotainment 3, w tym jeden z nawigacją.

Dodatkowe nowe technologie i ulepszenia obejmują:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.