2019 Continental GT V8 Convertible

2019 Continental GT V8 Convertible

Przejdź do galerii zdjęć2019 Continental GT V8 Convertible

Bentley wprowadził na rynek trzecią generację modelu Continental GT w 2019 roku, oferując go zarówno jako coupe, jak i kabriolet.

Po przejęciu przez Volkswagen, Bentley przeszedł całkowitą metamorfozę, a pierwszym pojazdem wyprodukowanym przez brytyjską markę był model Continental z 2003 roku. Pokazał on wyraźny krok w stronę nowoczesności, kontynuując tym samym drogę, którą kroczyła także marka Rolls-Royce. Nadal był to luksusowy pojazd, ale dodatkowo charakteryzował się mocą, szybkością oraz najnowszymi dostępnymi technologiami. Bentley kontynuował ten trend i w 2019 roku zaprezentował trzecią generację modelu Continental GT w obu wersjach, z dachem stałym lub składanym.

Na pierwszy rzut oka wydawało się, że to tylko lifting, z uwagi na podobny wygląd przedniej części do poprzednika, jednak tak nie było. Z bliska, okrągłe reflektory ujawniały unikalny wzór wewnątrz. Ogromny, prostokątny grill z zaokrąglonymi krawędziami posiadał metalową siatkę, a krzywe powierzchnie przednich błotników i maski były elegancko zaprojektowane, łącząc aerodynamikę z estetyką. Z boku, producent zamontował parę wlotów powietrza za przednimi nadkolami, z charakterystycznym oznaczeniem w kształcie litery B. Słupki A były bardzo smukłe, pomimo swojej grubości, ponieważ pełniły także funkcję łuku bezpieczeństwa. Tylne błotniki miały muskularny wygląd, a z tyłu projektanci zdecydowali się na poziomo zamontowane światła tylne o eliptycznym kształcie.

Continental GT Convertible był przystosowany do przewozu czterech pasażerów, z wzmocnionymi przednimi fotelami oraz kanapą dla dwóch osób z tyłu. Dzięki całkowitej długości pojazdu, Bentley zdołał całkowicie schować składany dach z tkaniny za kabiną. Na górze konsoli środkowej znajdował się opcjonalny obracany wyświetlacz Bentley. Posiadał 12.3-calowy ekran dotykowy umieszczony w jednostce z trzema bokami, który obracał się, aby odsłonić ekran dotykowy, a także trzy eleganckie analogowe wskaźniki.

Model 2019 Continental GT Convertible był dostępny z silnikiem V8 twin-turbo, który oferował 550 KM (542 bhp) i 770 Nm (568 lb-ft) momentu obrotowego.

 Bentley zaprezentował dwie nowe wersje swoich trzeciej generacji modeli Continental GT oraz GT Convertible. Definitwny luksusowy Grand Tourer jest już dostępny do zamówienia dla klientów w USA z mocnym silnikiem benzynowym V8, zapewniającym dynamiczną i angażującą jazdę, która uzupełnia niezrównany poziom luksusu oraz nowoczesnej technologii.

Oba modele V8 wyposażone są w nowoczesny, 4.0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, generujący moc 542 KM (550 PS) oraz 568 lb.ft (770 Nm) momentu obrotowego. Łączy ogromną moc z większym zasięgiem, a także charakterystycznym brzmieniem V8 wydobywającym się z eleganckich czterech rur wydechowych.

Zaprojektowane, skonstruowane i ręcznie wykonane w Crewe w Wielkiej Brytanii, Bentley Continental GT V8 i GT V8 Convertible łączą w sobie wydajność ukierunkowaną na kierowcę z doskonałym wykończeniem oraz nowoczesną technologią. Oba samochody mają 20-calowe, malowane felgi aluminiowe o dziesięciu ramionach, subtelne oznaczenia V8 oraz wspaniałe, ręcznie wykonane wnętrze.

Bentley stworzył nowoczesny segment luksusowych Grand Tourerów w 2003 roku, wprowadzając pierwszą generację Continental GT, a nowe modele V8, które są kluczowe dla przełomowej linii Continental GT, oferują klientom unikalny wachlarz możliwości Grand Touring.

Dostawy dla klientów w USA rozpoczną się w trzecim kwartale 2019 roku, a dostępność dla innych regionów będzie planowana od pierwszego kwartału 2020 roku.

Ekscytująca wydajność – jeszcze większa efektywność

Nowe wersje V8 ostatecznego Grand Tourera łączą ogromną moc z imponującą efektywnością paliwową. Doskonały rozkład masy sprawia, że dynamiczny V8 jest jeszcze bardziej zwrotny i responsywny, z charakterystycznym, wyższym brzmieniem silnika.

Nowoczesny, 4.0-litrowy, 32-zaworowy silnik benzynowy V8 generuje moc 542 KM (550 PS) oraz 568 lb.ft (770 Nm) momentu obrotowego. Oferuje również podwójne turbodoładowania umieszczone wewnątrz 'V’ silnika, co prowadzi do prędkości maksymalnej wynoszącej 198 mph (318 km/h) i przyspieszenia 0-60 mph w 3.9 sekundy (0-100 km/h w 4.0 sekundy) dla Coupe; oraz 0-60 mph w 4.0 sekundy (0-100 km/h w 4.1 sekundy) dla Convertible.

Dynamiczna wydajność obu modelów V8 z ośmioma biegami jest uzupełniona przez wyrafinowaną efektywność, wynikającą częściowo z możliwości silnika do dezaktywacji czterech z ośmiu cylindrów w odpowiednich warunkach, bez kompromisów w jazdy. Płynna zmiana następuje w zaledwie 20 milisekund i jest niewyczuwalna dla klientów. Technologia Stop-Start, działająca przy prędkościach 'bliskich zatrzymania’, jest również dostępna.

Muskulatura zewnętrznego designu – Oświadczenie intencji

Trzecia generacja Continental GT i GT Convertible jest prawdziwym wyrazem luksusu, reprezentując szczyt osiągnięć projektowych i inżynieryjnych Bentleya. Bez wysiłku eleganckie, bardziej wyrzeźbione i wyraźnie zdefiniowane, nadwozie i materiały tworzą naprawdę zapierające dech w piersiach samochody.

Nowe modele V8 mają 20-calowe, malowane felgi aluminiowe o dziesięciu ramionach oraz możliwość wyboru z dziewięciu innych wzorów do 22-calowych. Bentley oferuje siedem standardowych kolorów nadwozia, a także szeroki wachlarz dodatkowych opcji lakierniczych. Zarówno GT V8, jak i GT V8 Convertible wyróżniają się czterema rurami wydechowymi oraz subtelnymi oznaczeniami V8 na przednich błotnikach.

Dach GT V8 Convertible można rozłożyć lub schować w zaledwie 19 sekund, przy prędkości do 30 mph (50 km/h). To przekształca go z luksusowego coupe w kabriolet Grand Tourer za naciśnięciem przycisku. Dostępne są siedem różnych kolorów tkanin dachu, w tym autentyczne wykończenie tweedowe po raz pierwszy.

Nowo zaprojektowany ogrzewacz szyi (który jest zarówno cieplejszy, jak i cichszy niż w poprzedniej generacji) jest bezproblemowo zintegrowany z ogrzewanymi i wentylowanymi fotelami Comfort, optymalizując efektywność i przepływ powietrza wokół elektrycznie regulowanych zagłówków. Stylistycznym akcentem nowego ogrzewacza szyi jest chromowany środkowy wlot, który rozciąga się na całą szerokość kanału, nawiązując do słynnych wentylów 'bullseye’ Bentleya. W połączeniu z podgrzewanym kołem kierownicy oraz nowymi, podgrzewanymi podłokietnikami, te wyrafinowane funkcje komfortu tworzą luksusowe doświadczenie jazdy w każdych warunkach.

Modele V8 korzystają również z najnowocześniejszej technologii LED Matrix, a design reflektorów inspirowany jest najpiękniejszymi kryształowymi kieliszkami. Efekt jest podobny do oświetlonej szlachetnej bryły, co jest wzmacniane, gdy opcjonalna sekwencja powitania stopniowo oświetla reflektory, gdy zbliżasz się do samochodu.

Kabina Ręcznie Wykonanej Luksusowości

Innowacyjne, luksusowe wnętrze Bentleya Continental GT V8 oferuje niezrównane wyrafinowanie Grand Touring. Bezproblemowo łączy naturalne materiały, takie jak najwyższej jakości skóry i rzadkie, pozyskiwane w sposób zrównoważony forniry, w najdoskonalszej ręcznie wykonanej kabinie.

Fotele skórzane, regulowane na dwadzieścia sposobów, wyznaczają nowe standardy w komforcie i wykończeniu, i są dostępne w jednolitym podziale kolorystycznym w GT V8 oraz GT V8 Convertible. Cztery dodatkowe opcje podziału kolorów są dostępne, w połączeniu z kontrastowym ściegowaniem, paskiem oraz ręcznym haftem.

Nowy orzech włoski Crown Cut zdobi panel V8 i inne obszary, z możliwością wyboru z różnych wyjątkowych fornirów drewnianych. Modele V8 mają również standardowy system audio Bentley Audio z 10 głośnikami zapewniającymi moc 650 watów.

W sercu desek rozdzielczych zarówno GT V8, jak i GT V8 Convertible znajduje się zaawansowany, w pełni cyfrowy, ukierunkowany na kierowcę panel instrumentów oraz opcjonalny obracany wyświetlacz Bentleya. Ten ostatni posiada 12.3-calowy ekran dotykowy umieszczony w jednostce o trzech krawędziach, która obraca fornir, aby ujawnić ekran dotykowy, a także trzy eleganckie analogowe wskaźniki.

W nowym GT V8 Convertible, ostatecznym Grand Tourerze na każdą porę roku, klienci mogą wybierać spośród ośmiu kolorów podsufitki.

Niezrównana jazda i prowadzenie

Dynamika jazdy Bentleya Continental GT V8 oraz GT V8 Convertible oferuje charakterystykę jazdy, jakiej oczekuje się od wiodącego w klasie Grand Tourera, a także możliwość odkrywania zakresu wydajności, jaki samochód ma do zaoferowania za pomocą selektora dynamiki jazdy Bentleya.

Różne tryby dostępne oferują klientowi pełen zakres wydajności, od wiodącego w klasie wyrafinowania i komfortu po skoncentrowane prowadzenie w trybie Sport.

Bentley Continental GT V8 oraz GT V8 Convertible są wyposażone zarówno w przednie, jak i tylne puste, lekkie stabilizatory przeciwdziałające przechyleń, zapewniając wyjątkowe prowadzenie, a technicznie zaawansowane, adaptacyjne zawieszenie stworzone dla inteligentnego systemu Dynamic Ride Bentleya jest również dostępne jako opcja.

System Dynamic Ride kontroluje komfort jazdy oraz przechył boczny, amortyzując pasażerów przed nadmiernym ruchem oraz sprawiając, że modele Continental GT V8 czują się bez wysiłku precyzyjnie.

Zawieszenie pneumatyczne wykorzystuje sprężyny powietrzne o trzech komorach, co dodatkowo poprawia komfort jazdy oraz dynamiczny charakter. Może ono zmieniać twardość sprężyn od sportowej do luksusowej, w zależności od wybranego trybu.

Aktywny system napędu na wszystkie koła zmienia proporcje momentu obrotowego między przednią a tylną osią w zależności od sytuacji na drodze. Bentley Continental GT V8 będzie w miarę możliwości korzystał z napędu na tylne koła podczas normalnej jazdy w celu optymalizacji efektywności i dynamiki.

Elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia doskonałą informację zwrotną dla kierowcy. Używa zmiennego rozstawu zębatek, co pozwala na zwiększoną responsywność przy wyższych kątach skrętu, ułatwiając manewrowanie przy zachowaniu doskonałej stabilności przy dużych prędkościach. Modele V8 oferują szeroką gamę funkcji wspomagających kierowcę, takich jak Aktywny Asystent Linii, Asystent w Zatorach i Asystent Parkowania.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.