2019 Corvette ZR1

ZR1 z 2018 roku był najpotężniejszą Corvette, jaką kiedykolwiek stworzono do tego czasu, a także najbardziej zaawansowaną technologicznie.

Corvette ma za sobą długą historię. Choć jej pierwsza generacja nie była najsilniejszym samochodem na rynku, jej następcy zaczęli zyskiwać na mocy i momencie obrotowym. Stały się coraz bardziej atletyczne i sportowe. Model z 2018 roku był również ostatnią Corvette z silnikiem umieszczonym z przodu. Można go nazwać ostatnim klasycznym modelem ZR1.

W przeciwieństwie do swoich „sióstr”, ZR1 było łatwe do rozpoznania dzięki otworowi w masce i karbonowej obudowie dla sprężarki. Silnik był na tyle wysoki, że nie mieścił się w komorze silnikowej, więc projektanci zrobili wycięcie, aby go przeprowadzić. Jeśli zamontowano pakiet torowy, samochód miał różne elementy z włókna węglowego z przodu i po bokach, a także ogromne skrzydło z tyłu, które było zamocowane na tylnym panelu, a nie na klapie bagażnika. Jego lekkoaluminiowe felgi były unikalne dla ZR1, z rozmiarami 19″ z przodu i 20″ na tylnej osi.

Wewnątrz, Chevrolet starał się poprawić jakość w porównaniu do poprzedników. Nie było już taniego plastiku. W zależności od opcji, ZR1 mogło być wyposażone w Alcantarę na suficie. Standardowe sportowe fotele kubełkowe można było zastąpić fotelami wyścigowymi, które miały wbudowane zagłówki i otwory na czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.

ZR1 z 2018 roku wyposażono w system adaptacyjnych amortyzatorów z amortyzatorami magnetoreologicznymi. Elektronicznie sterowany ograniczony dyferencjał pomagał samochodowi pokonywać zakręty szybciej niż jakakolwiek inna Corvette w historii. Jego 6,2-litrowy silnik z doładowaniem produkował ogromne 765 KM i 969 Nm (715 lb-ft) momentu obrotowego, który był przekazywany na tylne koła za pomocą 7-biegowej skrzyni manualnej lub 8-biegowej automatycznej.

Chevrolet wprowadził model Corvette ZR1 na rok 2019, superauta, które podnosi dziedzictwo wydajności Corvetty, oferując najwyższą moc, najlepsze osiągi torowe i najnowocześniejszą technologię w historii produkcji.

„Nigdy wcześniej nie prowadziłem Corvetty takiej jak ta, a nikt inny również nie miał takiej okazji, ponieważ nigdy wcześniej nie było takiej,” powiedział Mark Reuss, wiceprezydent wykonawczy ds. globalnego rozwoju produktu, zakupów i łańcucha dostaw. „Jego bezprecedensowa wydajność daje do zrozumienia, że ZR1 wrócił, a inne superauta na całym świecie powinny to mieć na uwadze.”

Wyjątkowy silnik LT5 w modelu Chevrolet Corvette ZR1, który osiąga wyniki na poziomie 755 koni mechanicznych (563 kW) i 715 lb-ft momentu obrotowego (969 Nm), ustanawia nowy standard wydajności. Dodatkowo ZR1 podnosi możliwości torowe Corvetty dzięki dwóm pakietom aerodynamicznym dopracowanym w tunelu aerodynamicznym, w tym dostępnemu wysokiemu skrzydłu, które generuje szacunkowo 950 funtów siły dociskowej.

Najmocniejsza w historii

Silnik LT5 6.2L V-8 w modelu Chevrolet Corvette ZR1 kontynuuje dziedzictwo doładowania Corvetty, które rozpoczęło się w 2009 roku wraz z szóstą generacją ZR1 i kontynuowane było przez siódmej generacji Z06 w 2015 roku. LT5 dostarcza najwyższą moc w historii samochodów produkcyjnych Chevrolet, dzięki nowemu, bardziej wydajnemu systemowi doładowania ze schładzaczem, który oferuje o 52 procent większą pojemność niż doładowanie LT4 w modelu Z06. Pierwszy w GM system podwójnego wtrysku paliwa, który wykorzystuje bezpośredni wtrysk oraz dodatkowy wtrysk portowy, pomaga LT5 osiągnąć rekordowy wynik.

Dostępne są zarówno siedmiobiegowa manualna, jak i ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Po raz pierwszy automatyczna skrzynia biegów została zaoferowana w modelu ZR1.

Najszybsza w historii

Agresywny wygląd Corvette ZR1 z 2019 roku ma na celu poprawę funkcjonalności, co czyni ją najszybszą produkcyjną Corvettą w historii.

Całkiem nowy przedni zderzak został zaprojektowany, aby kierować powietrzem w celu chłodzenia systemu napędowego, a cztery nowe chłodnice zwiększają całkowitą liczbę wymienników ciepła do 13. Specjalna maska z włókna węglowego jest otwarta w środku, aby pomieścić zespół doładowania/chłodzenia LT5. Dodatkowe cechy, w tym pakiety aerodynamiczne z zamontowanymi skrzydłami, pomagają ZR1 lepiej przylegać do toru, zapewniając pewniejsze prowadzenie i szybsze czasy okrążeń. Maksymalna prędkość ZR1 przekracza 210 mph.

„Jako najwyżej wydajna Corvette w historii, design ZR1 wspiera jej możliwości na każdym kroku,” powiedział Kirk Bennion, menedżer ds. designu zewnętrznego. „Nowe skrzydła, na przykład, pomagają generować więcej docisku bez zwiększania oporu, co poprawia przyczepność na drodze i prędkość maksymalną.”

Chevrolet Corvette ZR1 będzie oferował dwa pakiety aerodynamiczne: standardowe tylne niskie skrzydło, które zapewnia największą prędkość maksymalną i generuje do 70 procent więcej docisku niż podstawowy pakiet aerodynamiczny Z06 oraz dostępne dwustopniowo regulowane wysokie skrzydło, które oferuje maksymalny docisk na torze dla najszybszych czasów okrążeń – około 60 procent więcej docisku niż Z06 z dostępnym pakietem Z07 Performance. Wszystkie modele wyposażone są również w pierwszy w Chevrolet system wzmocnienia docisku w przednim podwieszeniu.

Regulowane wysokie skrzydło jest częścią nowego pakietu wydajnościowego ZTK, który obejmuje również przedni splitter z końcówkami z włókna węglowego, oponami Michelin Pilot Sport Cup 2 przeznaczonymi do jazdy latem oraz specjalnie dostosowanym zawieszeniem i systemem Magnetic Ride Control zapewniającym lepszą przyczepność w zakrętach.

Oba skrzydła ZR1 są połączone z podwoziem, jak w wyścigowym samochodzie Corvette Racing C7.R, dla większej wytrzymałości i stabilności.

Pakiet wzorniczy Sebring Orange

Chevrolet Corvette ZR1, który został dzisiaj zaprezentowany, wprowadza również dynamiczny, dostępny pakiet wzorniczy Sebring Orange. Skupiony na kolorze nadwozia Sebring Orange Tintcoat, pakiet zawiera także pomarańczowe zaciski hamulcowe, pomarańczowe akcenty na progach i splitterze, pomarańczowe pasy bezpieczeństwa, pomarańczowe przeszycia wewnętrzne i unikatowe, miedziane wykończenie wnętrza z aluminium.

Nowy pakiet wzorniczy uzupełnia tradycję Corvetty ZR1, oferując maksymalną wydajność z dbałością o detale i wyjątkowy design. Skoncentrowany na kierowcy, dobrze wyposażony kokpit obejmuje standardowe fotele pokryte skórą, z wstawkami z mikrofibry w ofercie. Dostępne są również podgrzewane i wentylowane fotele z skóry Napa, kierownica z włókna węglowego, sportowe fotele wyścigowe, rejestrator danych wydajności oraz system audio premium Bose i wiele innych.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.