2019 Ford Galaxy

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Ford wprowadził trzecią generację Galaxy MPV na rynek europejski w 2015 roku, a po czterech latach odświeżył model, starając się nadążyć za zmianami rynkowymi w zakresie stylu, poziomu emisji i technologii.

Segment minivanów w Europie był mocno konkurencyjny, a Ford starał się zarekomendować Galaxy jako stylowy, rodzinny pojazd z elementami inspirowanymi sportem. Począwszy od modelu na rok 2019, marka z niebieskim owalem dostosowała wygląd do Mondeo, z którym dzieliła platformę. W przeciwieństwie do lidera segmentu, Renaut Espace, Galaxy oferował mocne silniki oraz wersje z napędem na cztery koła. Dodatkowo, zapewniał opcje, które pasowały do luksusowych pojazdów, ale w odróżnieniu od Volkswagena Sharana, nie miał przesuwanych tylnych drzwi, co ułatwiało korzystanie z samochodu w wąskich miejscach parkingowych. W rezultacie, sprzedaż nie była imponująca i w 2022 roku Ford zdecydował się zakończyć produkcję swojego największego minivana w Europie.

Na pierwszy rzut oka, nie zmienił się znacząco w porównaniu do swojego poprzednika, ale jednak wprawne oko dostrzegało wyraźne reflektory przeciwmgielne oraz poprawione światła. Ponadto, wersja topowa posiadała ładną, sześciokątną atrapę chłodnicy z 3D-mesh oraz chromowanym obramowaniem. Dodatkowo, dolny zderzak miał dolną krawędź i boczne wloty ozdobione błyszczącymi srebrnymi detalami. Z profilu nie było znaczących zmian. Główną zaletą Galaxy w porównaniu do konkurencji były szerokie tylne drzwi, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Na koniec, z tyłu Ford oferował otwierany bezdotykowo bagażnik. Światła tylne również zostały przekształcone.

Wnętrze Galaxy było prawdziwym pojazdem rodzinnym i przyjacielskim. Posiadał trzy rzędy siedzeń, w których mogło zasiąść do ośmiu dorosłych w układzie 2-3-2. Z przodu, wysokie siedzenia miały indywidualne podłokietniki i były oddzielone wysokim środkowym konsolą, w której znajdował się dźwignia zmiany biegów, para uchwytów na napoje oraz podłokietnik z przestrzenią do przechowywania. Jedną z najważniejszych modernizacji modelu Galaxy z 2019 roku było nowe centrum sterowania. Ford zainstalował nowy system multimedialny z ośmiocalowym ekranem dotykowym. Ponadto, kierowca mógł korzystać z poleceń głosowych oraz przycisków na kierownicy. Drugi rząd siedzeń mógł przesuwać się i nachylać do przodu, co ułatwiało dostęp do najdalej położonego miejsca. Wszyscy pasażerowie mieli dużo miejsca na głowę i wystarczająco dużo przestrzeni na nogi dla osób o wzroście sześciu stóp.

Pod maską, poprawiona oferta silników benzynowych składała się z dwóch doładowanych jednostek, podczas gdy gama silników wysokoprężnych obejmowała cztery silniki o pojemności dwóch litrów o mocach od 120 PS (118 hp) do 210 PS (207 hp). Moc przekazywana była na przednie lub wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub sześciobiegowej automatycznej, w zależności od wersji silnika i opcji.

 Ford ogłosił ulepszenia dla stylowego samochodu sportowego S-MAX oraz przestronnego pojazdu Galaxy, które zapewnią jeszcze bardziej charakterystyczny design, większy komfort oraz ulepszoną łączność dla kierowców i pasażerów.

Nowe modele Ford S-MAX i Galaxy są teraz łatwiejsze do rozróżnienia dzięki unikalnym projektom przednich części. Fotele kierowcy i pasażera dostępne w S-MAX można regulować na 18 sposobów, co zapewnia maksymalne wsparcie – przyczyniając się do jeszcze bardziej komfortowych podróży i uzyskując pieczęć zatwierdzenia od wiodącej organizacji zajmującej się zdrowiem kręgosłupa Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) – niemieckiej kampanii na rzecz zdrowszych pleców.

Technologia modemu FordPass Connect jest również oferowana po raz pierwszy zarówno dla S-MAX, jak i Galaxy. FordPass Connect przekształca modele w mobilne hotspoty WiFi, z możliwością podłączenia do 10 urządzeń, oraz umożliwia nową funkcję informacyjną o lokalnych zagrożeniach, która może informować kierowcę o niebezpiecznych sytuacjach na drodze, zanim staną się one widoczne dla kierowcy lub czujników pojazdu.

„Niezastąpiona łączność dostarczana przez naszą technologię FordPass Connect sprawia, że życie właścicieli S-MAX i Galaxy jest prostsze i mniej stresujące, czy to podczas jazdy, pracy, czy relaksu,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta Forda w Europie.

W zeszłym roku modele S-MAX i Galaxy zostały ulepszone, aby zapewnić jeszcze lepszą efektywność paliwową, osiągi i wykończenie, z zaawansowanym silnikiem diesla EcoBlue o pojemności 2,0 litrów, dostępnym w wersjach o mocy 150 KM i 190 KM oraz opcją nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów z ośmioma przełożeniami; oraz dostępnymi technologiami asystentów kierowcy, w tym Adaptacyjnym Tempomatem (ACC) z funkcją Stop & Go.

Zachowując swoje smukłe profile, ulepszone modele S-MAX i Galaxy mają zmodyfikowaną górną część przednią oraz unikalne połączenia kratki i dolnej części przedniej dla bardziej charakterystycznego stylu. Wyróżniają się:

Jasnochromowaną górną kratką i otoczkami lamp przeciwmgłowych
Unikalną górną kratką w kształcie plastra miodu z czarną obwódką oraz czarnymi otoczkami lamp przeciwmgłowych dla modeli S-MAX ST-Line inspirowanych Ford Performance
Unikalną górną kratką w kształcie „latającego V” z satynową chromowaną obwódką oraz satynowymi otoczkami lamp przeciwmgłowych dla luksusowych modeli S-MAX Vignale
Nowe opcjonalne felgi aluminiowe 19″ 5×2 Premium Luster Nickel są dostępne zarówno w S-MAX, jak i Galaxy.

Większy komfort w ruchu

Nowe fotele kierowcy i pasażera z 18 możliwymi regulacjami, dostępne dla wariantów S-MAX i Galaxy Zetec oraz Titanium, mogą pomóc w ulżeniu osobom cierpiącym na ból pleców w trakcie podróży, uzyskując uznanie od niezależnej komisji testowej ekspertów medycznych AGR.

Aby uzyskać pieczęć AGR, fotel musi być w stanie dostosować się do osoby w jej pozycji siedzącej, zamiast do osoby dostosowującej swoją pozycję do fotela. Regulacja obejmuje wysokość, długość i kąt nachylenia, oprócz wsparcia dla pleców, szyi i ud. Czterokierunkowa regulacja lędźwiowa jest kontrolowana elektronicznie z przełącznika po boku fotela.

Ford S-MAX i Galaxy nadal oferują zoptymalizowany komfort, elastyczność i wszechstronność z do 32 różnymi kombinacjami miejsc do siedzenia i przestrzeni ładunkowej, a także innowacyjnymi fotelami Easy Fold dla drugiego i trzeciego rzędu. System umożliwia złożenie każdego tylnego fotela za pomocą panelu sterującego umieszczonego w bagażniku. Funkcja Power Raise jest również dostępna dla foteli w trzecim rzędzie Galaxy.

FordPass Connect dla lepszej łączności

Oprócz umożliwienia funkcji hotspotu WiFi, opcjonalna technologia FordPass Connect pozwala na korzystanie z szeregu wygodnych funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, w tym Lokalizatora Pojazdów; Statusu Pojazdu, który sprawdza poziomy paliwa, status alarmu, żywotność oleju i inne; oraz zdalne zablokowanie i odblokowanie drzwi.

Nowa funkcjonalność informacji o lokalnych zagrożeniach – aktywowana przez modem FordPass Connect – może informować kierowców o niebezpiecznej sytuacji na drodze, nawet jeśli zdarzenie nie jest widoczne z powodu zakrętu drogi lub innych pojazdów.

Powiadomienia o lokalnych zagrożeniach są dostarczane niezależnie od nawigacji satelitarnej, na podstawie aktualnych danych dostarczanych przez HERE Technologies – pozyskiwanych od lokalnych władz, służb ratunkowych oraz danych z innych pojazdów podłączonych do „chmury”.

Powiadomienia o zagrożeniach, w tym robotach drogowych; unieruchomionych pojazdach; zwierzętach, pieszych i przedmiotach na jezdni; a nawet niebezpiecznych warunkach drogowych są dostarczane do pojazdu drogą radiową, co daje kierowcom wcześniejsze ostrzeżenie o rozwijających się sytuacjach poza ich polem widzenia.

Wydajność i wygoda bez wysiłku

Dostępny dla Forda S-MAX i Galaxy z mocą 150 KM i 190 KM, silnik diesla EcoBlue o pojemności 2,0 litrów zapewnia moc, moment obrotowy i osiągi większego silnika, jednocześnie oferując efektywność paliwową i niską emisję CO2 charakterystyczną dla mniejszej pojemności.

Dostępna osiembiegowa automatyczna skrzynia biegów – sterowana za pomocą stylowego i ergonomicznego pokrętła zmiany biegów – została zaprojektowana w celu dalszej optymalizacji efektywności paliwowej i zapewnienia responsywnych osiągów oraz płynnej, szybkiej zmiany biegów. Sześciobiegowa skrzynia manualna jest również oferowana dla modeli S-MAX i Galaxy.

Dostępne zaawansowane technologie komfortu i wygody w S-MAX i Galaxy obejmują ACC z funkcją Stop & Go. Aktywowana przez osiembiegową automatyczną skrzynię biegów, system pomaga kierowcom utrzymać komfortową odległość od pojazdów z przodu, w tym zatrzymywać pojazd w korkach i automatycznie ruszać, jeśli czas zatrzymania wynosi mniej niż trzy sekundy. W zgodzie z dużym samochodem Ford Mondeo, nowy Ford S-MAX i Galaxy oferują również standardowo system Pre-Collision Assist. Jeśli wykryje potencjalną kolizję, wydawany jest dźwięk alarmowy, a w centrum komunikatów wyświetla się ostrzeżenie. Jeśli reakcja kierowcy jest niewystarczająca, Automatyczne Hamowanie Awaryjne (AEB) jest wstępnie ładowane, aby zapewnić pełną responsywność podczas hamowania – co skutkuje zastosowaniem hamulców w przypadku braku jakiejkolwiek reakcji korekcyjnej.

System komunikacji i rozrywki SYNC 3 jest również oferowany, umożliwiając kierowcom S-MAX i Galaxy kontrolowanie funkcji audio, nawigacji i klimatyzacji oraz podłączonych smartfonów za pomocą prostych poleceń głosowych. Obsługiwany przez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, który można obsługiwać za pomocą gestów pinch i swipe, SYNC 3 jest kompatybilny z Apple CarPlay™ i Android Auto™ bez dodatkowych kosztów.

2.0L EcoBlue 8AT (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc176.5 Kw @ - Rpm
240 Hp @ - Rpm
237 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość84.1 In (2136 Mm)
Wysokość68.8 In (1748 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

2.0L EcoBlue 8AT AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc139.7 Kw @ - Rpm
190 Hp @ - Rpm
187 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość84.1 In (2136 Mm)
Wysokość68.8 In (1748 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

2.0L TDCi 6MT (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc88.3 Kw @ 3500 Rpm
120 Hp @ 3500 Rpm
118 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy229 Lb-Ft @ 1750-2000 Rpm
310 Nm @ 1750-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość84.1 In (2136 Mm)
Wysokość68.8 In (1748 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika10.6 Cuft (300 L)
Turning Circle (Curb To Curb)38.1 Ft (11.6 M)
Średnica skrętu39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna3862 Lbs (1752 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5655 Lbs (2565 Kg)

2.0L TDCi Bi-Turbo 6AT (210 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc154.5 Kw @ 3750 Rpm
210 Hp @ 3750 Rpm
207 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 2000-2250 Rpm
450 Nm @ 2000-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość84.1 In (2136 Mm)
Wysokość68.8 In (1748 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika10.6 Cuft (300 L)
Turning Circle (Curb To Curb)38.1 Ft (11.6 M)
Średnica skrętu39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna3922 Lbs (1779 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5776 Lbs (2620 Kg)

1.5L EcoBoost 6MT (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc117.7 Kw @ 6000 Rpm
160 Hp @ 6000 Rpm
158 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
240 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość84.1 In (2136 Mm)
Wysokość68.8 In (1748 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)38.1 Ft (11.6 M)
Średnica skrętu39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna3765 Lbs (1708 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5534 Lbs (2510 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

2.0L EcoBoost 6AT (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc176.5 Kw @ 5400 Rpm
240 Hp @ 5400 Rpm
237 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy255 Lb-Ft @ 2300-4900 Rpm
345 Nm @ 2300-4900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość84.1 In (2136 Mm)
Wysokość68.8 In (1748 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)38.1 Ft (11.6 M)
Średnica skrętu39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna3821 Lbs (1733 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5699 Lbs (2585 Kg)

2.0L EcoBlue 6MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500 Rpm
150 Hp @ 3500 Rpm
148 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2000-2500 Rpm
350 Nm @ 2000-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość84.1 In (2136 Mm)
Wysokość68.8 In (1748 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika10.6 Cuft (300 L)
Turning Circle (Curb To Curb)38.1 Ft (11.6 M)
Średnica skrętu39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna3862 Lbs (1752 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5721 Lbs (2595 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2132 G/Km

2.0L EcoBlue 8AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość84.1 In (2136 Mm)
Wysokość68.8 In (1748 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2138 G/Km

2.0L EcoBlue 8AT (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc139.7 Kw @ - Rpm
190 Hp @ - Rpm
187 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość84.1 In (2136 Mm)
Wysokość68.8 In (1748 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.2/63.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.