2019 Ford Ranger

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Jako najwyższa wersja jednego z najpopularniejszych pickupów w Europie, Ford Ranger Wildtrak oferuje więcej mocy, lepszą efektywność paliwową oraz bardziej zaawansowane technologie wsparcia kierowcy niż jakikolwiek z jego poprzedników. W porównaniu do standardowego Rangera, Wildtrak posiada także luksusowe elementy, takie jak łatwa w użyciu klapa bagażnika oraz inne cechy ekskluzywne dla tego modelu, takie jak technologia Aktywnej Kontroli Hałasu i różnorodne wykończenia.

Oparty na nowej platformie, najnowszy Ford Ranger został całkowicie przeprojektowany, aby zaoferować ulepszenia na niemal każdym poziomie. Teraz zapewnia wiodącą w segmencie zdolność do pokonywania głębokości wody do 800 mm oraz 230 mm prześwitu w wersji bez Raptora, co podnosi off-roading na zupełnie nowy poziom. Choć dostępny jest również z podstawowym silnikiem 2.0 litra o mocy 130 koni mechanicznych i 340 Nm momentu obrotowego w zwykłym Rangerze, Wildtrak można skonfigurować tylko z dwoma najsilniejszymi wersjami silnika 2.0-litrowego EcoBlue.

Najmniej mocny Ranger Wildtrak, wyposażony w pojedynczą turbosprężarkę o zmiennej geometrii, ma 170 koni mechanicznych i 420 Nm momentu obrotowego. Najwyższa wersja modelu otrzymuje turbosprężarkę wysokociśnieniową o zmiennej geometrii oraz turbosprężarkę niskociśnieniową o stałej geometrii, dzięki czemu ten sam czterocylindrowy silnik 2.0-litra jest w stanie dostarczyć 213 koni mechanicznych i solidne 500 Nm momentu obrotowego.

 Ford po raz pierwszy zaprezentował nowego pick-upa Ford Ranger, który w połowie 2019 roku dostarczy europejskim klientom większą moc, lepszą efektywność paliwową, wyższą jakość wykonania oraz zaawansowane technologie wspomagające kierowcę.

Stylowa i wszechstronna nowa wersja najlepiej sprzedającego się pick-upa w Europie wprowadza nowoczesny silnik diesla EcoBlue o pojemności 2.0 litra z selektywną redukcją katalityczną (SCR), co pozwala na zoptymalizowane emisje i zapewnia do 9 procent poprawy efektywności paliwowej w połączeniu z nową, zaawansowaną automatyczną skrzynią biegów o 10 przełożeniach.

Nowa gama silników Ranger będzie prowadzona przez mocną wersję Bi-turbo silnika EcoBlue 2.0, oferującą 213 KM i 500 Nm momentu obrotowego – o 13 KM i 30 Nm więcej w porównaniu z obecnym silnikiem diesla 3.2 TDCi – co zwiększa zdolność do przewożenia ładunków.

Dostępny w wersjach Regular Cab, Super Cab i Double Cab, nowy Ranger ma napęd na cztery koła jako standard i oferuje nowoczesne narzędzia dla użytkowników biznesowych i rekreacyjnych, w tym łączność SYNC 3 oraz technologię modemu FordPass Connect.

Ranger jest pierwszym pojazdem w swojej klasie, który standardowo oferuje system Pre-Collision Assist z wykrywaniem pieszych i inteligentny ogranicznik prędkości. Dostępny jest także system Active Park Assist, oprócz istniejącej gamy zaawansowanych technologii jazdy, które mają na celu zmniejszenie stresu związanego z prowadzeniem i pomoc w unikanie lub łagodzenie skutków kolizji.

„Nowy Ford Ranger zapewnia klientom niezrównane połączenie mocy ciągnienia, efektywności paliwowej i inteligentnej technologii wspomagania kierowcy, a nasz nowoczesny silnik EcoBlue z najnowszą technologią SCR przewyższa nowe rygorystyczne przepisy dotyczące emisji,” powiedział Roelant de Waard, wiceprezydent ds. marketingu, sprzedaży i serwisu Ford of Europe. „Nasz nowy Ford Ranger Raptor jeszcze bardziej zwiększy emocje, kiedy prawdziwy wyścigowy samochód desertowy i ekstremalny off-roader wejdzie do sprzedaży, z myślą o prawdziwych entuzjastach jazdy w terenie.”

Wersje Double Cab nowego Rangera z wyższą mocą są teraz wyposażone w technologię Active Noise Control dla lepszego komfortu. Flagowe modele Ford Ranger Wildtrak i luksusowe Ranger Limited oferują także nowe luksusowe cechy, w tym łatwą w użyciu klapę bagażnika.

Nowy Ranger, zdolny do przejeżdżania przez wodę głębokości do 800 mm i z prześwitem wynoszącym 230 mm, został zaprojektowany tak, aby komfortowo radzić sobie z ekstremalnym terenem, zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym. Kąt natarcia wynoszący 29 stopni i kąt zejścia wynoszący 21 stopni sprawiają, że kierowcy czują się pewnie przy pokonywaniu stromych przeszkód. Zdolności off-roadowe są wspierane przez możliwość holowania do 3500 kg oraz ładowność wynoszącą do 1252 kg.

Ford odnotował sprzedaż Rangera na poziomie 51 500 sztuk w Europie w 2018 roku, co stanowi wzrost o ponad 15 procent w porównaniu z 2017 rokiem. Nowy Ranger Raptor, opracowany przez Ford Performance – najtrwalszy i najbardziej wydajny Ranger w historii – także wejdzie do sprzedaży, aby zaspokoić apetyt klientów w Europie w połowie 2019 roku.

Silnik EcoBlue 2.0 litra i jego jakość wykonania

Potężny nowy silnik EcoBlue 2.0 w Rangerze – zapewniający zoptymalizowaną wydajność oraz poprawioną efektywność paliwową – jest oferowany w wersjach:

– Jednodolny turbosprężarka o zmiennej geometrii, dostarczająca 130 KM; 340 Nm momentu obrotowego; oraz emisję CO2 od 209 g/km i efektywność paliwową na poziomie 8.0 l/100 km
– Jednodolny turbosprężarka o zmiennej geometrii, dostarczająca 170 KM; 420 Nm momentu obrotowego; oraz emisję CO2 od 216 g/km i efektywność paliwową na poziomie 8.3 l/100 km
– Technologia Bi-turbo z turbosprężarką wysokociśnieniową o zmiennej geometrii i turbosprężarką niskociśnieniową o stałej geometrii, dostarczająca 213 KM; 500 Nm momentu obrotowego; oraz emisję CO2 od 228 g/km i efektywność paliwową na poziomie 9.2 l/100 km
Zastosowana kompaktowa turbosprężarka ma na celu dostarczanie większej ilości powietrza przy niższych obrotach silnika w porównaniu z ustępującym silnikiem diesla 2.2 TDCi, co zapewnia lekkość i szybkość reakcji na całym zakresie obrotów.

W wersji Bi-turbo, dwie turbosprężarki działają szeregowo przy niższych prędkościach obrotowych silnika dla lepszej reakcji i momentu obrotowego. Przy wyższych obrotach mniejsza turbosprężarka zostaje wyłączona, a większa zapewnia doładowanie dla uzyskania dużej mocy.

Oprócz płynnej, sześciobiegowej skrzyni biegów manualnej, napędy 170 KM i 213 KM oferują uznaną na rynku skrzynię automatyczną 10-biegową, której wydajność i trwałość zostały udowodnione w pojazdach tak różnorodnych, jak Ford F-150 i nowy Ford Mustang. Szerszy zakres przełożeń i funkcje, w tym adaptacyjne planowanie zmiany biegów w czasie rzeczywistym, które pozwala skrzyni dostosować się do zmieniających się warunków, umożliwiają optymalny wybór biegu dla wydajności, efektywności paliwowej lub komfortu w każdej sytuacji drogowej.

Dane inżynieryjne Forda, oparte na rzeczywistych cyklach jazdy, wskazują na poprawę efektywności paliwowej o do 9 procent przy użyciu 10-biegowej skrzyni automatycznej oraz 4 procent w wersjach manualnych w porównaniu z równoważnymi silnikami wychodzącymi.

Silnik EcoBlue 2.0 zawiera innowacje zmniejszające tarcie, w tym projekt korbowodu z przesunięciem 10 mm, który redukuje siły tarcia przeciwko ścianom cylindra silnika czterocylindrowego, oraz zoptymalizowany układ rozrządu z modułem wałka rozrządu w jednym kawałku.

Zwiększona jakość wykonania jest wspierana przez technologię piezoelektryczną, która wykorzystuje elektrycznie reagujące kryształy do precyzyjnego kontrolowania dostawy paliwa – zazwyczaj występującą w silnikach samochodów osobowych klasy premium – wbudowaną w jednostki wtryskowe silnika.

Utrzymując kierowców w kontakcie

Nowy Ford Ranger wprowadza zaawansowane funkcje łączności, aby utrzymać właścicieli i operatorów w ruchu.

Modem FordPass Connect zamienia Rangera w mobilny hotspot Wi-Fi, z łącznością dla aż 10 urządzeń obsługujących Wi-Fi, i umożliwia dostęp do różnych funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass – co ułatwia i zwiększa wydajność doświadczenia posiadania i użytkowania pojazdu dla kierowców indywidualnych i flotowych, w tym:

Status Pojazdu, pozwalający kierowcy zdalnie monitorować takie elementy jak poziom oleju, ciśnienie w oponach i przebieg przed wyruszeniem w drogę
Lokalizator Pojazdu, pomagający kierowcom znaleźć swój pojazd na zatłoczonych parkingach lub w nieznanych lokalizacjach pracy
Zdalne blokowanie/odblokowywanie, umożliwiające kierowcy udostępnienie dostępu kolegom lub zapewnienie sobie spokoju, że pojazd jest zablokowany
Dodatkowe zaawansowane technologie obejmują system komunikacji i rozrywki SYNC 3 Forda, który można obsługiwać za pomocą prostych poleceń głosowych lub gestów na ośmiocalowym ekranie dotykowym, a także jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™; oraz system MyKey Forda, który pozwala menedżerom flotowym programować klucze, aby ograniczyć prędkość kierowcy i głośność radia oraz na stałe włączać aktywne funkcje bezpieczeństwa.

Mądrzejsze, bezpieczniejsze doświadczenie jazdy

Nowy Ranger jest pierwszym pojazdem w swojej klasie, który standardowo oferuje technologie Pre-Collision Assist z wykrywaniem pieszych i inteligentny ogranicznik prędkości, pomagając kierowcom unikać lub łagodzić skutki wypadków i unikać kosztownych mandatów za przekroczenie prędkości.

Technologia wykrywania pieszych Forda wykorzystuje kamerę i radar skierowane do przodu, aby wykrywać osoby na drodze, i automatycznie hamuje, jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia. Jeśli system wykryje pieszego i określi, że zderzenie jest nieuniknione, kierowca najpierw otrzyma dźwiękowy alarm i wizualne ostrzeżenie w zestawie wskaźników.

Jeśli kierowca nie zareaguje, system skraca czas potrzebny do hamowania, redukując odstęp między klockami a tarczami hamulcowymi. Jeśli nadal nie ma reakcji ze strony kierowcy, hamulce są automatycznie uruchamiane, a prędkość pojazdu jest zmniejszana.

Inteligentny ogranicznik prędkości łączy technologie ogranicznika prędkości Forda i rozpoznawania znaków drogowych, aby zapewnić, że maksymalna prędkość nowego Rangera jest automatycznie dostosowywana do zmieniających się ograniczeń prędkości.

Kierowcy aktywują inteligentny ogranicznik prędkości za pomocą przycisków na kierownicy, aby ustawić maksymalną prędkość pojazdu. System wykorzystuje kamerę zamontowaną w szybie, aby monitorować znaki drogowe, a gdy ograniczenie prędkości jest niższe niż maksymalnie ustawiona prędkość, spowalnia pojazd w razie potrzeby. Gdy ograniczenie prędkości wzrasta, system pozwala kierowcy przyspieszyć do ustalonej prędkości, pod warunkiem, że nie przekracza nowego limitu prędkości.

Po raz pierwszy nowy Ranger oferuje system Ford KeyFree oraz przycisk uruchamiania Ford Power, a zamek klapy bagażnika jest teraz zintegrowany z centralnym systemem zamykania. Dostępna technologia Active Park Assist pomaga w kierowaniu pojazdem w miejsca parkingowe równoległe, podczas gdy kierowca kontroluje przyspieszenie i hamowanie.

Dodatkowe technologie wspomagające kierowcę nadal zapewniają komfort i wygodę, w tym alarm utrzymania pasa ruchu oraz pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, adaptacyjny tempomat z ostrzeżeniem o nadjeżdżających pojazdach, rozpoznawanie znaków drogowych, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamery cofania oraz standardowy system kontroli stabilności elektrycznej z łagodzeniem przewrócenia i kontrolą kołysania przyczepy.

Doświadczenie związane z jazdą nowym Rangerem zostało również wzbogacone o nowoczesne zawieszenie, które zapewnia bardziej komfortową jazdę. Stawki sprężyn i amortyzatorów zostały dostosowane, aby zapewnić jazdę i prowadzenie charakterystyczne dla każdego wariantu.

Solidny, nowoczesny design

Śmiałe nowe wzornictwo Rangera nadaje mu potężną obecność na drodze. Udoskonalenia obejmują zmieniony kształt przedniego zderzaka oraz nową kratkę, której centralna pozioma belka została podzielona na dwa wąskie segmenty. Nowe premium kolory to Diffused Silver i Blue Lightning, a wyższe wersje oferują luksusowe reflektory ksenonowe i LED-owe światła dzienne.

Wnętrze, które zapewnia komfort i przypomina samochód osobowy, jest teraz dostępne w środowisku Ebony Black, a malowane powierzchnie mają większy połysk i głębię. Modele wyposażone w 10-biegową skrzynię automatyczną mają również bardziej elegancki gałkę zmiany biegów. Luksusowy Ranger Limited oferuje czarne skórzane fotele i wprowadza ekskluzywny projekt 17-calowych felg aluminiowych.

Uderzający nowy Ford Ranger Wildtrak wyróżnia się wyjątkowym kolorem nadwozia Saber Orange oraz kontrastowym, unikalnym ciemnym wykończeniem w stylu tytanowym dla trapezoidalnej kratki i charakterystycznych bocznych wlotów powietrza. Ten sam akcent w kolorze tytanowym kontynuuje się na lusterkach bocznych, uchwytach drzwi, bocznych wlotach powietrza i belkach ładunkowych, nadając pojazdowi odważny i sportowy wygląd.

Nowe wnętrze Wildtraka oferuje bardziej elegancki i sportowy wygląd; z elementami ciemno-satynowego chromu, lśniącym ozdobnym pierścieniem i luksusowymi fotelami częściowo skórzanymi z grafiką Wildtrak.

Zarówno modele Limited, jak i Wildtrak wyposażone są w nową klapę bagażnika, która dzięki wspornikowi torsyjnemu znacznie ułatwia podnoszenie jej z powrotem do pozycji zamkniętej.

2.0L 10AT RWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1996 Cm3
Moc125 Kw @ 3750 Rpm
170 Hp @ 3750 Rpm
168 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
420 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/60/R18
Długość210.8 In (5354 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość71.7 In (1821 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9.1 In (231 Mm)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2126 G/Km

2.0L EcoBlue 10AT AWD (213 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1996 Cm3
Moc156.7 Kw @ 3750 Rpm
213 Hp @ 3750 Rpm
210 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1750-2000 Rpm
500 Nm @ 1750-2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/60/R18
Długość210.8 In (5354 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość71.7 In (1821 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/61.4 In (1
Rozstaw osi126.8 In (3221 Mm)
Prześwit9.1 In (231 Mm)
Masa własna4702 Lbs (2133 Kg)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2203 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.