2019 Honda Passport

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Pierwsze dwie generacje Honda Passport bazowały na platformie Isuzu/GM, używanej w Europie w modelu Opel Frontera. Jednak w 2018 roku zdecydowano się na zmianę i trzecia generacja Passport została oparta na platformie pickupa Honda Ridgeline. Honda określa ten model jako średniej wielkości SUV, stworzony do jazdy w terenie, który ma konkurować z takimi pojazdami jak Jeep Grand Cherokee czy Toyota 4Runner.

Honda Passport nie ma ramy ani skrzyni rozdzielczej z niskim przełożeniem. Dysponuje natomiast silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra połączonym z 9-biegową skrzynią biegów. To połączenie może być wystarczające, aby dobrze sobie radzić nawet bez skrzyni rozdzielczej. Model z 2019 roku oferuje Inteligentny System Zarządzania Momentem Obrotowym (i-VTM4™) z napędem na wszystkie koła, który poprawia osiągi zarówno w terenie, jak i na drodze, a inteligentny system zarządzania przyczepnością z dostępnymi trybami Śnieg, Piasek i Błoto pomaga optymalizować osiągi w różnych warunkach nawierzchni.

W środku jest wystarczająco miejsca dla pięciu osób, a system AWD jest standardem tylko w najwyższej wersji wyposażeniowej, a w pozostałych wersjach można go zamówić jako opcję. Jednak najwyższa wersja wyposażeniowa ma 20-calowe felgi, które nie nadają się do „poważnej jazdy w terenie”.

Na desce rozdzielczej Honda zainstalowała najnowszy interfejs Display Audio z 8-calowym ekranem dotykowym, fizycznym pokrętłem głośności oraz integracją z Apple CarPlay i Android Auto. Panel instrumentów jest podzielony na trzy części, z czego dwie mają tradycyjne wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego, a środkowa część to wyświetlacz TFT, na którym wyświetlane są prędkość, licznik obrotów oraz tryby przyczepności.

 Nowa Honda Passport 2019 to 5-osobowy SUV z silnikiem V6, który łączy w sobie komfort jazdy po drodze z możliwościami off-road oraz największą przestrzenią wewnętrzną w swojej klasie.

Nowa Honda Passport plasuje się między kompaktowym modelem CR-V a trzema rzędami siedzeń w modelu Pilot w nagradzanej gamie SUV-ów Hondy. Wzmocniona konstrukcja nadwozia, mocny silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem i-VTEC®, całkowicie niezależne zawieszenie oraz zwrotne kierowanie czynią ją idealnym wyborem do długich podróży oraz jazdy po mieście. Ponadto, solidne możliwości terenowe, jakie oferuje dostępny system napędu na wszystkie koła Honda i-VTM4™ z zarządzaniem momentem obrotowym oraz czteroma trybami Inteligentnego Zarządzania Przyczepnością, pozwalają na pokonanie trudnego terenu, który zazwyczaj zarezerwowany jest dla mniej komfortowych SUV-ów o konstrukcji ramowej.

„Nowa Honda Passport 2019 zapewnia komfort jazdy na drodze oraz zwrotne prowadzenie, które docenią klienci podczas codziennych dojazdów, a jednocześnie oferuje solidne możliwości off-road i w trudnych warunkach atmosferycznych, co czyni ją doskonałym pojazdem na weekendowe przygody,” powiedział Henio Arcangeli, Jr., starszy wiceprezydent American Honda Motor Co., Inc. oraz dyrektor generalny działu Hondy. „Dostrzegliśmy możliwość dostarczenia modelu, który Honda jest w stanie unikalnie wyprodukować, a nowa Passport ma doskonałą pozycję, aby przyciągnąć klientów poszukujących bardziej osobistego, potężnego i wszechstronnego SUV-a Honda.”

Zaprojektowana i rozwinięta wyłącznie przez zespoły badawczo-rozwojowe Hondy w Ameryce Północnej w Torrance w Kalifornii i Raymond w Ohio, Passport i jego silnik V6 będą produkowane w zakładzie firmy w Lincoln w Alabamie.

Dodatkowe kluczowe cechy produktu obejmują:

Standardowy silnik V6 o mocy 280 KM, pojemności 3.5 litra, z bezpośrednim wtryskiem i układem i-VTEC® sprzężony z najnowszą 9-biegową automatyczną skrzynią biegów
Dostępny inteligentny napęd na wszystkie koła (i-VTM4™), który poprawia osiągi zarówno na drogach, jak i w terenie
System Inteligentnego Zarządzania Przyczepnością z dostępnymi trybami Śnieg, Piasek i Błoto, które pomagają optymalizować osiągi w różnych warunkach nawierzchni
Standardowa technologia bezpieczeństwa i asystująca Honda Sensing®
Standardowe 20-calowe obręcze i opony we wszystkich wariantach
Najlepsza w klasie przestrzeń do przechowywania pod podłogą
Szeroka gama akcesoriów Hondy, stworzonych z myślą o aktywnym stylu życia, w tym pakiety akcesoriów Adventure i Urban
Nowa Honda Passport 2019 charakteryzuje się wyraźnym, surowym wyglądem zewnętrznym, zaakcentowanym standardowymi 20-calowymi kołami, matową czarną kratką, pływającym dachem, agresywnymi nadkolami, zwiększoną wysokością zawieszenia oraz designem tylnej klapy podkreślającym szerokość.

Wewnątrz Honda Passport oferuje najlepszą w klasie przestrzeń dla pasażerów (115,9 cu.-ft.) oraz całkowitą objętość wnętrza (157,1 cu.-ft.) na przewóz rodziny, przyjaciół i ekwipunku na weekendowe przygody. Passport posiada dużą (najlepszą w klasie 2,5 cu.-ft.) segmentowaną przestrzeń bagażową, która nadaje się do przewozu brudnego sprzętu lub przechowywania wartościowych przedmiotów poza zasięgiem wzroku.

Passport będzie oferowany w czterech wersjach: dobrze wyposażonej Sport, ulepszonej EX-L, technologicznej Touring oraz w pełni wyposażonej Elite. Wszystkie modele, z wyjątkiem wersji Elite, mogą być skonfigurowane z napędem na przednie lub wszystkie koła – wszystkie wersje Elite mają standardowo napęd na wszystkie koła. Wszystkie warianty będą wyposażone w 20-calowe koła i opony, zestaw technologii zaawansowanego bezpieczeństwa i asystujących kierowcę Honda Sensing®, reflektory LED, światła przeciwmgielne, tylne światła i światła dzienne, system Smart Start i Smart Entry oraz automatyczną klimatyzację w trzech strefach. W wersjach EX-L i wyższych wykorzystano najnowszy interfejs Display Audio Hondy z 8-calowym ekranem dotykowym, fizycznym pokrętłem głośności oraz integracją Apple CarPlay® i Android Auto™.

Dodatkowe ulepszenia zewnętrzne, w zależności od wersji, obejmują elektrycznie otwieraną klapę bagażnika z możliwością bezdotykowego uruchamiania, panoramiczny dach otwierany jednym dotknięciem oraz podgrzewane, automatycznie przyciemniane i składane lusterka boczne. Ponadto, dostępne technologie asystujące kierowcy obejmują system informacji o martwym polu, monitorowanie ruchu poprzecznego z tyłu oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

Napęd

Wszystkie wersje Hondy Passport 2019 są napędzane silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra, który generuje 280 KM mocy i 262 lb-ft momentu obrotowego (SAE netto), co plasuje Passport w czołówce swojej klasy pod względem standardowej mocy, w segmencie, w którym niektórzy konkurenci oferują słabsze silniki 4-cylindrowe jako standardowe wyposażenie. Silnik Honda i-VTEC® V6 współpracuje z najnowszą generacją 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów Hondy (9AT), która należy do jednych z najbardziej zaawansowanych w klasie, oferując płynne i responsywne dostarczanie mocy.

W sercu solidnych możliwości jazdy w trudnych warunkach pogodowych i w terenie znajduje się dostępny system napędu na wszystkie koła Honda i-VTM4™. W przeciwieństwie do większości konkurencyjnych systemów, i-VTM4™ wykorzystuje aktywne zarządzanie momentem obrotowym, aby przesłać do 70% momentu obrotowego silnika na tylne koła i 100% tego momentu na lewe lub prawe tylne koła. Ta funkcjonalność zapewnia Passportowi doskonałe prowadzenie we wszystkich warunkach, takich jak mokre lub zaśnieżone drogi oraz piaszczyste szlaki, a także przyczynia się do bardziej responsywnej wydajności poprzez zwiększenie prędkości zewnętrznego tylnego koła na zakrętach. Dodatkowo, system Inteligentnego Zarządzania Przyczepnością (ITM) jest standardowy zarówno w modelach z napędem na przednie koła, jak i z napędem na wszystkie koła. W aplikacjach z napędem na wszystkie koła, systemy ITM o czterech trybach działają w połączeniu z i-VTM4™, co pozwala kierowcom dostosować wydajność napędu do różnych warunków atmosferycznych i terenowych, w tym piasku, śniegu i błota. W modelach z napędem na przednie koła system ma dwa tryby do normalnych warunków i śniegu.

Testowany w najcięższych warunkach na świecie, w tym na piaskach Dubaju, błotnistych drogach Rosji oraz zasypanych śniegiem szlakach w Minnesocie, połączenie i-VTM4™ i Inteligentnego Zarządzania Przyczepnością sprawia, że Honda Passport jest bardziej zdolna do jazdy w terenie niż wiele SUV-ów o nadwoziu samonośnym, dając kierowcom pewność w pokonywaniu nie tylko mokrych lub deszczowych warunków, ale także różnorodnych trudnych terenów off-road.

Passport jest dobrze przystosowany do holowania, z możliwością 3500 funtów w modelach z napędem na przednie koła i 5000 funtów w modelach z napędem na wszystkie koła, gdy oba są wyposażone w opcjonalny pakiet do holowania. Passport jest bramą do przygody, zdolny do holowania przyczep kempingowych, łodzi lub „zabawek” po bardziej wymagającym terenie. Standardowa kamera tylna z widokiem wielokierunkowym ułatwia podłączenie przyczepy dzięki opcji „widoku z góry”, oferującej kierowcy widok z lotu ptaka na zaczep i przyczepę.

Projekt i platforma zewnętrzna

Najbardziej wytrzymały lekki samochód Hondy, Passport charakteryzuje się ekspresyjnym wyglądem, który jednoznacznie wskazuje na jego przygodowe przeznaczenie, a jego wyższa wysokość zawieszenia, standardowe 20-calowe koła, opony całoroczne 245/50R oraz sportowe detale, takie jak matowa czarna kratka i zderzak, czarne reflektory i czarne obręcze wyróżniają go na drodze. Akcenty reflektorów LED, błyszczące czarne wykończenia, „pływający” słupek C oraz chromowane końcówki wydechu sugerują miejską elegancję Hondy Passport. Unikalne wzory felg są dostępne w całej gamie, a wersje Touring i Elite oferują standardowo większe opony 265/45R20.

Poza atrakcyjnym wyglądem, projekt Passporta oferuje także doskonałą funkcjonalność. Prześwit zwiększył się o 0,5 cala w modelach z napędem na przednie koła oraz o 1,1 cala w modelach z napędem na wszystkie koła w porównaniu do trójrzędowego rodzeństwa Passporta, modelu Pilot, podczas gdy jego mniejsza długość całkowita oraz skrócone tylne zwisy zapewniają lepsze kąty podejścia, zejścia i przełamania, odpowiednie do bardziej wymagającego terenu.

Szersze koła i opony Passporta uzupełniają sportową postawę i wspierają zarówno responsywne prowadzenie w mieście, jak i zwiększoną przyczepność w terenie. Surowo stylizowany przód wyróżnia się na drodze dzięki odpornej na zarysowania matowej kratce, która jest dostosowana do off-roadowych przygód, do jakich stworzono Hondę Passport.

Passport oparty jest na globalnej platformie lekkich pojazdów Hondy i dzieli wiele cech strukturalnych z trzema rzędami SUV-a Pilot oraz pickupem Ridgeline, w tym wysoko sztywną konstrukcję nadwozia. Ta platforma posiada w pełni zamkniętą podłogę, która jest zarówno wysublimowana, jak i mocna, z niezależnym zawieszeniem na czterech kołach, z amortyzatorami typu MacPherson z przodu i zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu. Najnowsza generacja własnej konstrukcji nadwozia Hondy, Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), zapewnia znakomitą ochronę przed uderzeniami czołowymi i kompatybilność z większymi oraz mniejszymi pojazdami.

Projekt wnętrza i pakowanie

Nowoczesny i elegancki projekt wnętrza Hondy Passport oferuje wystarczającą przestrzeń dla pięciu osób i zapewnia wiodącą w klasie objętość pasażerską wynoszącą 115,9 cu.-ft. oraz najlepszą w klasie całkowitą objętość wnętrza wynoszącą 157,1 cu.-ft. Od wersji Sport do Elite, Passport charakteryzuje się wysokiej jakości wykończeniami wnętrza, w tym atrakcyjnymi i trwałymi materiałami na Sport lub perforowaną skórą na wersjach EX-L, Touring i Elite, czarnym wykończeniem podsufitki oraz dużą ilością powierzchni dotykowych na desce rozdzielczej i drzwiach.

Wnętrze Hondy Passport oferuje również funkcjonalność, która przewyższa konkurencję. Za drugą linią siedzeń znajduje się przestrzeń bagażowa o dużych wymiarach, która nadaje się na weekendowe wyjazdy kempingowe lub wyprawy do sklepu budowlanego, z pojemnością 41,2 cu. ft., którą można zwiększyć do 77,9 cu. ft. po złożeniu drugiego rzędu, co jest wystarczające, aby pomieścić rowery górskie lub sprzęt kempingowy na tydzień. Z przestrzeni bagażowej, oparcia drugiego rzędu składają się jednym naciśnięciem przycisku, a główna powierzchnia bagażowa Hondy Passport jest odwracalna między wykładziną a łatwym do czyszczenia twardym plastikiem. Passport oferuje najlepsze w klasie podziemne miejsce do przechowywania, z 2,5 cu. ft. łatwo dostępnym podzielonym miejscem do przechowywania, które można doposażyć w wymienne, zmywalne pojemniki, w tym niestandardowy pojemnik do przechowywania dostępnego uchwytu holowniczego.

Jest też dużo miejsca na drobiazgi. Passport oferuje przestronną przestrzeń do przechowywania dla pasażerów w przednich siedzeniach, w tym ogromną skrytkę centralną między przednimi siedzeniami z przesuwanym pokryciem, które zamienia się w tacę po zamknięciu. Dodatkowe miejsce do przechowywania znajduje się w drzwiach oraz przed wybierakiem biegów.

Technologia

Wypełniony nowoczesnymi udogodnieniami, takimi jak system audio z integracją Apple CarPlay® i Android Auto™ oraz cyfrowym wyświetlaczem kierowcy, Passport dostarcza wszelkiej nowoczesnej technologii, której oczekują dzisiejsi nabywcy SUV-ów.

Wersja Sport Hondy Passport standardowo wyposażona jest w system audio o mocy 215 watów z 5-calowym monitorem i 6 głośnikami oraz subwooferem. Wersje EX-L, Touring i Elite Passporta mają system Hondy Display Audio z 8-calowym ekranem dotykowym z integracją Apple CarPlay® i Android Auto™ oraz manualnym pokrętłem mocy/głośności. System Display Audio korzysta z gestów znanych z smartfonów i tabletów, takich jak przesunięcie, dotknięcie i szczypanie, aby kontrolować system audio pojazdu, ustawienia wyświetlacza oraz inne zaawansowane funkcje. Intuicyjny i łatwy w obsłudze, z uproszczoną strukturą menu, oferuje również konfigurowalne skróty do często używanych funkcji oraz konfigurowalne lokalizacje aplikacji. Wersje Touring i Elite wyposażone są w 590-watowy system audio premium z 10 głośnikami.

Zespół wskaźników Passport korzysta z 7-calowego wyświetlacza TFT o cienkowarstwowej strukturze, który oferuje szeroki zakres informacji. Oprócz wyświetlania typowych funkcji pojazdu, takich jak prędkość i obroty silnika, kolorowy cyfrowy wskaźnik zawiera wyświetlacz wieloinformacyjny (MID) z konfigurowalnymi funkcjami, takimi jak informacje o systemie audio, szczegółowy komputer podróży, informacje o telefonie oraz nawigacja w modelach Passport wyposażonych w system nawigacji. Kierowcy poruszają się po nowym wyświetlaczu TFT za pomocą przycisków sterujących na kierownicy, które zostały zaprojektowane z myślą o intuicyjnej obsłudze, jak przyciski Bluetooth® do telefonu, które są łatwiejsze do rozpoznawania dotykowo.

Wersje Touring i Elite Hondy Passport zapewniają 4G LTE w pojeździe, które obsługuje do siedmiu urządzeń oraz bezpłatny 90-dniowy okres próbny planu danych AT&T 3GB. TCU jest kluczowe dla wsparcia Passporta w korzystaniu z licznych usług chmurowych HondaLink®. Dzięki aplikacji właściciele mogą śledzić konserwację, a nawet umawiać wizyty, zapamiętać lokalizację swojego Passporta i wiele innych funkcji.

Bezpieczeństwo i technologie asystujące kierowcy

Zestaw technologii bezpieczeństwa i asystujących kierowcy Honda Sensing® jest standardowy we wszystkich wersjach Passporta 2019. Honda Sensing® pomaga zwiększyć świadomość warunków jazdy wokół pojazdu, w niektórych przypadkach pomaga kierowcom utrzymać pozycję w pasie ruchu oraz, w określonych warunkach, spowalnia lub nawet zatrzymuje pojazd w przypadku wykrycia potencjalnego zderzenia czołowego. Honda Sensing® obejmuje system łagodzenia zderzeń (CMBS™) z systemem ostrzegania o zderzeniu czołowym (FCW), system łagodzenia opuszczenia drogi (RDM) z ostrzeganiem o opuszczeniu pasa ruchu (LDW), system utrzymania pasa ruchu (LKAS) i adaptacyjny tempomat (ACC). Nowa Honda Passport została zaprojektowana w celu zapewnienia wysokiego poziomu aktywnej i pasywnej ochrony bezpieczeństwa i dąży do uzyskania 5-gwiazdkowego ogólnego wyniku bezpieczeństwa NCAP oraz oceny IIHS TOP SAFETY PICK. Wszystkie testowane pojazdy Hondy z roku modelowego 2019 uzyskują 5-gwiazdkową ogólną ocenę bezpieczeństwa NCAP.

Wszystkie wersje Passporta wyposażone są w kamerę tylna z wielokątnym widokiem, idealną do podłączania przyczepy. Dodatkowe dostępne technologie asystujące kierowcy obejmują dynamiczne linie pomocnicze dla kamery tylnej, system informacji o martwym polu (EX-L, Touring i Elite) z detekcją ruchu poprzecznego z tyłu oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu (Touring i Elite).

Akcesoria

Szeroka gama oryginalnych akcesoriów Hondy została zaprojektowana z myślą o Passport, w tym różne rozmiary boksów dachowych, kosze dachowe oraz uchwyty do rowerów, kajaków i nart lub snowboardów. Wewnątrz, właściciele Passporta mogą zabezpieczyć swoją przestrzeń bagażową za pomocą twardych plastikowych pokryw na podłogę, boki i oparcia foteli. Miejsce do przechowywania pod podłogą można podzielić na oddzielne, wymienne i zmywalne pojemniki.

3.5L V6 9AT FWD (280 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3471 Cm3
Moc205.9 Kw @ 6000 Rpm
280 Hp @ 6000 Rpm
276 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy262 Lb-Ft @ 4700 Rpm
355 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/50R 102H
Długość190.5 In (4839 Mm)
Szerokość78.6 In (1996 Mm)
Wysokość71.6 In (1819 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/67 In (1
Rozstaw osi111 In (2819 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika41.2 Cuft (1167 L)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.