Wprowadzony latem 2018 roku, koreański pojazd miał trudne zadanie kontynuowania tradycji modelu Santa Fe na tle najlepiej sprzedającego się SUV-a Hyundaia.
Czwarta generacja Santa Fe została tradycyjnie zaprezentowana w Korei, a do innych rynków dotarła dopiero później. Europejczycy dostali swoją wersję w marcu 2018 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie, podczas gdy klienci w USA musieli na nią czekać do lata tego samego roku.
Jedną z najbardziej uderzających nowości w tym samochodzie było wprowadzenie zupełnie nowej koncepcji designu przedniego pasa. Nowy grill w kształcie kaskady był otoczony przez główne reflektory, a powyżej nich znajdowały się światła do jazdy dziennej. Po bokach, zespół projektowy dodał rzeźbione panele drzwiowe, które tworzyły wrażenie dłuższego pojazdu. Ta wersja Santa Fe z krótszym rozstawem osi zrezygnowała również z monikers „Sport”, który był używany w poprzednim modelu. Na końcu, z tyłu, pojawiły się V-kształtne światła tylne, które układały się na klapie bagażnika, wyrastając z bocznych paneli.
Jednak prawdziwe ulepszenie SUV-a dostrzegalne było wewnątrz. Deska rozdzielcza miała czysty design, z standardowym 7-calowym ekranem dotykowym umieszczonym powyżej centralnego panelu. Kierowca miał dostęp do zestawu wskaźników, który był dostępny jako wyświetlacz TFT. Dodatkowo, na liście opcji znajdował się wyświetlacz przezierny. Większość wersji była wyposażona w podgrzewane fotele przednie. Oprócz standardowej tapicerki z materiału, Hyundai oferował również wnętrze pokryte skórą. Tylną kanapę z dzielonym oparciem (60/40) można było także pochylić dla większego komfortu podczas długich podróży.
Pod maską, Hyundai oferował wybór silników benzynowych lub diesla z turbodoładowaniem. Wszystkie były połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i przekazywały moment obrotowy na wszystkie koła.
Hyundai Motor America zaprezentowało zupełnie nowego SUV-a Santa Fe 2019 na amerykańskim rynku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku 2019. Jako najlepiej sprzedający się SUV w 32-letniej historii marki w Ameryce – z ponad 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy – Santa Fe reprezentuje silne dziedzictwo SUV-ów Hyundaia i kontynuuje swoją historię sukcesu. W sprzedaży w USA od lata 2018 roku, czwarta generacja modelu 2019 opiera się na tym sukcesie, oferując zupełnie nowe wnętrze skoncentrowane na rodzinie, wypełnione nowoczesnymi technologiami i śmiałym wyglądem zewnętrznym.
Nowy Hyundai Santa Fe oraz Santa Fe Diesel to trzeci i czwarty z ośmiu nowych lub przeprojektowanych crossoverów (CUV), które Hyundai wprowadza do 2020 roku. Oba modele to śmiałe SUV-y, które rozwijają poprzednie generacje, oferując doskonałe właściwości jezdne i funkcje skierowane na technologię i komfort.
Nazewnictwo
Pięcioosobowy Santa Fe Sport będzie teraz nazywany po prostu Santa Fe. Obecny model o dużym rozstawie osi, trzyrzędowy, siedmioosobowy, nazywany Santa Fe, zostanie przemianowany na Santa Fe XL w modelu 2019. Całkowicie nowy, trzyrzędowy SUV dla ośmiu pasażerów jest obecnie w fazie rozwoju i otrzyma nową nazwę. Wersja diesel modelu Santa Fe 2019 będzie miała także trzeci rząd siedzeń do sporadycznego użytku z jednym dotknięciem składających się drugorzędnych siedzeń dla łatwiejszego dostępu do trzeciego rzędu. Siedzenie trzeciego rzędu będzie dostępne tylko w wersji diesel Santa Fe.
Nowy, odważny wygląd
Twarz nowego Santa Fe podkreśla charakterystyczny dla Hyundaia grill Cascading oraz projekt Composite Light, który obejmuje LED-owe światła dzienne umieszczone na górze LED-owych reflektorów. Zewnętrzny design charakteryzuje się potężnym, szerokim staniem i atletyczną sylwetką, która robi wrażenie nawet z odległości 100 stóp. To odważny wygląd wzmocniony wyrafinowanymi liniami, które podkreślają status pojazdu w ofercie SUV-ów Hyundaia.
Profil Hyundai Santa Fe prezentuje dynamiczną linię charakterystyczną, która sięga od reflektorów po światła tylne, a także większe okno dzienne (DLO) z satynowym wykończeniem, które zapewnia elegancki wygląd i lepszą widoczność. Wyróżniające się diamentowo cięte, 19-calowe koła komunikują siłę, podobnie jak tylna część samochodu, teraz z muskularną, wysoką i napiętą formą.
Wnętrze: Eleganckie powierzchnie łączą się z mocną konstrukcją
Wnętrze Santa Fe łączy premium jakość z przestronnym układem, oferując mocny poziomy motyw projektowy i zwiększoną widoczność. Luksusowe akcenty, takie jak warstwowe, trójwymiarowe panele instrumentów oraz kontrastowe przeszycia siedzeń, zapewniają wysoki poziom luksusu wewnątrz kabiny. Większy DLO w Santa Fe zwiększa uczucie przestronności wnętrza, wpuszczając dużą ilość naturalnego światła.
Kierowca również zauważy kilka ulepszeń, w tym:
Ekran systemu audio/wizualnego/nawigacyjnego został nachylony i umieszczony w celu zmniejszenia odblasków
Przełączniki okien i uchwyty zostały przesunięte do przodu, aby zwiększyć przestrzeń na łokcie
Kieszenie na mapy w drzwiach zostały zmniejszone, aby zwiększyć przestrzeń na nogi
Uchwyt na kubki w konsoli środkowej został przestawiony dla łatwiejszego użytkowania, a wysokość i długość środkowego podłokietnika także zostały zwiększone
Komfortowa jazda, odczucie kierownicy i stabilne prowadzenie
Poprawiony komfort jazdy, prowadzenie i stabilność osiągnięto dzięki kluczowym zmianom w geometrii zawieszenia Hyundai Santa Fe 2019. Największa zmiana polega na przesunięciu tylnego amortyzatora w pionie z pozycji pod kątem, co poprawia komfort jazdy i prowadzenie w każdych warunkach drogowych.
Opcjonalne samopoziomujące zawieszenie zapewnia Santa Fe stałą wysokość jazdy, nawet podczas holowania lub transportowania cięższego ładunku. Ten system pozwala inżynierom Hyundaia dostosować tylne zawieszenie dla komfortu i uniknąć jego zbytniego utwardzenia przy okazjonalnym użyciu przyczepy.
Technologie Smart Sense
Technologie Hyundai Smart Sense są teraz dostępne w Santa Fe.
Funkcje bezpieczeństwa
System zapobiegający kolizji z tyłu (RCCW) Hyundaia stanowi oczy i nogi z tyłu głowy kierowcy. Wykorzystując radary systemu detekcji martwego pola podczas cofania, system nie tylko ostrzega kierowcę, jeśli pojazdy zbliżają się z tyłu, ale także automatycznie hamuje.
Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują powiadomienie o pasażerach z tyłu, które Hyundai wprowadza wraz z Hyundai Santa Fe. System monitoruje tylne siedzenia za pomocą czujnika ultradźwiękowego, który pomaga wykryć ruchy dzieci i zwierząt. System najpierw przypomina kierowcom o sprawdzeniu tylnych siedzeń przy wyjściu z pojazdu, wyświetlając komunikat na centralnym ekranie instrumentów. Jeśli system wykryje ruch w tylnych siedzeniach po opuszczeniu pojazdu przez kierowcę i zablokowaniu drzwi, włączy sygnał dźwiękowy i wyśle powiadomienie Blue Link na smartfona kierowcy za pośrednictwem systemu łączności Blue Link Hyundaia. System ma na celu zapobieżenie zapomnieniu dzieci i zwierząt w samochodzie, ale także pomaga w przypadku, gdy dzieci przypadkowo zamkną się w środku.
Santa Fe 2019 otrzymuje także pierwszy w Hyundaiach system Safe Exit Assist. Ta funkcja tymczasowo uniemożliwia otwarcie drzwi, gdy z tyłu zbliża się pojazd, nawet gdy drzwi są odblokowane. Safe Exit Assist działa nawet wtedy, gdy kierowca użył przycisku do wyłączenia funkcji blokady dziecięcej. Gdy Safe Exit Assist wykryje zbliżający się obiekt z tyłu, uruchamia alarm dla pasażerów, wyświetla ostrzeżenie na centralnym wyświetlaczu kierowcy i, co najważniejsze, drzwi pozostają zablokowane.
Przestrzeń wewnętrzna i widoczność
Przestrzeń wnętrza kabiny została rozszerzona w Santa Fe 2019. Wewnątrz jest teraz więcej miejsca na bagaż za siedzeniami drugiego rzędu, gdy są one złożone. Oprócz większej przestrzeni bagażowej, długość miejsca na nogi w drugim rzędzie również została wydłużona, aby osiągnąć najlepszą klasę. Odległość punktu H między pierwszym a drugim rzędem również została zwiększona, a podłoga została obniżona dla jeszcze większego komfortu w drugim rzędzie. Inżynierowie również wprowadzili siedzenia w drugim rzędzie, które składają się jednym dotknięciem.
Wymiary zewnętrzne
Zewnętrzne wymiary nowego Hyundai Santa Fe również wzrosły, co daje pojazdowi jeszcze większą obecność. O długości 187 cali, szerokości 74 cali i dłuższym rozstawie osi, zapewnia także większy komfort pasażerom w porównaniu do modelu 2018 Santa Fe Sport.
Widoczność również została podkreślona w nowej generacji Santa Fe. Aby pomóc kierowcy, lusterka zewnętrzne są zamontowane niżej i dalej do tyłu, a słupki A zostały pomniejszone. Zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów tylnego siedzenia, tylne okno ćwiartkowe zostało zwiększone o ponad 40 procent.
Układy napędowe
Oferta modelu Hyundai Santa Fe 2019 obejmuje wybór trzech sprawdzonych jednostek napędowych. Jest to silnik 2.4-litrowy w układzie rzędowym, czterocylindrowy GDI o mocy 185 KM lub mocniejszy, turboładowany silnik 2.0-litrowy z czterema cylindrami o mocy 235 KM (szacunkowo). A silnik 2.2-litrowy CRDi turbodiesel jest największą niespodzianką Santa Fe 2019, z mocą 190 KM przy 3,800 obr./min i 322 lb.ft momentu obrotowego przy 1,750 – 2,500 obr./min (szacunkowo). Wszystkie silniki współpracują z nową, ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Nowa ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów
Nowo opracowana skrzynia biegów zapewnia szybkie i precyzyjne zmiany przełożeń, co pozwala na bardziej angażujące i efektywne doświadczenie jazdy dzięki dostępnych łopatkom montowanym przy kierownicy. Mimo że ma dwa dodatkowe biegi, ośmiobiegowa skrzynia biegów, zaprojektowana wewnętrznie, jest lżejsza od poprzedniej, sześciobiegowej wersji. Automatyczna skrzynia biegów zwiększa zakres przełożeń zarówno na górze, jak i na dole prędkości, co pozwala na lepszy start oraz cichszą, bardziej oszczędną jazdę na autostradzie. Wiele dysków oraz indywidualnie sterowane hydrauliczne sprzęgło poprawiają responsywność, rozszerzając połączenie bezpośrednie, podczas gdy zmniejszona pompa olejowa oraz podwójne łożyska kulkowe minimalizują straty tarcia.
System zaawansowanego napędu na wszystkie koła HTRAC
Santa Fe 2019 jest wyposażone w system napędu na wszystkie koła HTRAC®. System HTRAC AWD został opracowany jako system o wielu trybach, oferując elektronicznie sterowane sprzęgło o zmiennym rozdziale momentu obrotowego między przednią a tylną osią. Tryby HTRAC Normal, Sport i Smart, wybierane przez kierowcę, pomagają zapewnić pewną kontrolę w każdych warunkach pogodowych. Ustawienie Sport odczuwalnie zwiększa zwrotność, wysyłając więcej dostępnego momentu na tylne koła, co zapewnia sportowe wrażenia, gdy jest to pożądane. Ten system charakteryzuje się szerszym zakresem zmienności rozkładu momentu obrotowego niż wiele konkurencyjnych systemów i został dostosowany do warunków, takich jak przyspieszenie na prostych, zakręty przy średnich i wysokich prędkościach oraz ruszanie pod górę.
Systemy infotainment i audio
Hyundai Santa Fe 2019 jest wypełniony technologią, w tym najnowszym systemem nawigacyjnym Hyundai AVN 5.0 z Android Auto™ i Apple CarPlay™ oferowanym w wyższych wersjach wyposażenia. Wersja podstawowa ma standardowy 7-calowy interfejs użytkownika, również wyposażony w Android Auto i Apple CarPlay. Aby zlikwidować potrzebę używania kabla do ładowania, dostępna jest podkładka do ładowania bezprzewodowego Qi dla kompatybilnych urządzeń Android, a także iPhone 8 i iPhone X.
W zakresie technologii audio dostępny system premium audio doskonale pasuje do luksusowego wnętrza Santa Fe. Nowy system stereo z oznaczeniem Infinity o mocy 640 W i 12 głośnikach z 11-kanałowym wzmacniaczem cechuje technologia Clari-Fi oraz QuantumLogic™ Surround Sound. Clari-Fi działa w czasie rzeczywistym, aby odbudować szczegóły audio utracone w cyfrowo skompresowanej muzyce, podczas gdy QuantumLogic™ wydobywa sygnały z oryginalnego nagrania i redistribuuje je w autentycznym, wielowymiarowym dźwięku, co zapewnia czyste, wyrafinowane i szczegółowe odtwarzanie. Rezultatem jest bardziej intensywne i przyjemne doświadczenie słuchowe podczas jazdy.
Inteligentna kontrola głośności w zależności od prędkości może automatycznie dostosować głośność audio w górę lub w dół w zależności od prędkości pojazdu i ustawienia głośności systemu. Zysk zmienia się proporcjonalnie do prędkości pojazdu, aby pokonać związane z tym efekty maskowania hałasu, zmniejszając tym samym potrzebę regulacji głośności podczas jazdy. Dodatkowo, ustawienie głośności będzie zmniejszać zysk, gdy ustawienie głośności wzrośnie. Zapobiega to systemowi dalszemu zwiększaniu głośności, gdy hałas drogowy już został pokonany.
System połączeń BLUE LINK
Modele wyposażone w Blue Link Santa Fe obejmują trzy lata darmowych usług Blue Link, z ulepszonymi usługami bezpieczeństwa, diagnostyki, zdalnego i głosowego wsparcia. Blue Link wprowadza łączność bezpośrednio do samochodu dzięki technologiom takim jak zdalne uruchamianie silnika z kontrolą klimatu, zdalne zamykanie/otwieranie drzwi, wyszukiwanie samochodu, zaawansowana pomoc drogowa oraz odzyskiwanie skradzionego pojazdu. Funkcje Blue Link można uzyskać za pomocą przycisków na lusterku wstecznym, portalu internetowego MyHyundai.com, aplikacji mobilnej MyHyundai z Blue Link, umiejętności Blue Link Amazon® Alexa oraz aplikacji Google Assistant Blue Link. Niektóre funkcje można również kontrolować za pomocą aplikacji na smartwatcha Android Wear™ i Apple Watch™. Najnowsza wersja aplikacji Blue Link dla smartfonów zawiera:
Widgety dla łatwego dostępu do zdalnych funkcji
Możliwość przesyłania danych punktów zainteresowania do systemu nawigacji pojazdu (jeśli jest wyposażony)
Dostęp do ustawień powiadomień Blue Link
Wyświetlacz przezierny (HUD)