Jeep zaprezentował mocno zaktualizowaną wersję Cherokee KL na North American International Auto Show na rok modelowy 2019 na początku 2018 roku.
Od 1974 roku Jeep cieszy swoich klientów modelem Cherokee. Podczas gdy pierwsza generacja opierała się na konstrukcji z ramą, druga generacja, wprowadzona w 1984 roku, zaproponowała genialne rozwiązanie polegające na spawaniu ramy do nadwozia. To była słynna wersja XJ, która stała się pierwszym prawdziwym kompaktowym crossoverem na rynku. Po niej przyszły jeszcze dwie generacje, które nazwano Liberty, ponieważ Chrysler niechętnie nazywał je Cherokee. Następnie, w 2013 roku, marka odkurzyła tą nazwę i umieściła ją na nowej generacji, która została przyjęta z mieszanymi uczuciami przez fanów marki. Choć niektóre cechy tamtego modelu zostały docenione, inne już nie. Rok modelowy 2019 miał na celu ich poprawę. Był to rodzaj modernizacji, która mogła uchodzić za całkowicie nową generację. Jednak FCA, nazwa sojuszu w 2018 roku, była szczera. SUV zbudowano na tej samej platformie i mimo wszystkich ulepszeń, nie był to nowy pojazd.
Z przodu, przednia osłona była całkowicie nowa. Została wyposażona w nowe reflektory przypominające oczy orła oraz zintegrowane światła dzienne LED. Pomiędzy nimi tradycyjna siedmiomarkowa kratka Jeepa była ozdobiona chromowanymi elementami. W tym samym czasie dolny zderzak miał dodatkowy wlot powietrza flankowany dostępnymi światłami przeciwmgielnymi. Dla wyższych wersji, takich jak Trailhawk, producent zamontował czarną dolną część zderzaka ozdobioną czerwonymi zaczepami do holowania.
Z profilu, wersje różniły się znacząco. Pojazdy wyposażone w systemy napędu na przednie koła były niżej osadzone niż wersja Trailhawk. Mimo to, trapezoidalne nadkola były ozdobione czarnymi listwami, które przechodziły w listwy boczne w tym samym kolorze. Lusterka i klamki w kolorze nadwozia nadawały pojazdowi ekskluzywny wygląd. Z tyłu, producent również wyraźnie zróżnicował wersję Trailhawk od wersji niższej montując czarny dolny zderzak z czerwonym zaczepem do holowania, podczas gdy inne miały w kolorze nadwozia.
W środku zmiany były ogromne. Producent radykalnie poprawił wnętrze, dodając materiały o miękkiej fakturze na desce rozdzielczej i innych powierzchniach dotykowych. Dodatkowo, podłokietnik między przednimi pasażerami miał dwupoziomowy obszar do przechowywania. Na konsoli centralnej, przed selektorem biegów, Jeep umieścił port USB do ładowania oraz nawet tackę do przechowywania telefonu komórkowego podczas ładowania. Przed kierowcą znajdował się taki sam zestaw wskaźników jak wcześniej, z dwoma dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza, które flankowały cienki wyświetlacz TFT dla pokładowego komputera. Miłym akcentem był system adaptacyjnego tempomatu, który, zbliżając się do pojazdu przed nim, wyświetlał stary model Jeepa Willy’s z 1941 roku. Producent zaktualizował również system infotainment, który obsługiwał Android Auto i Apple Carplay.
Pod maską, Cherokee z 2019 roku był dostępny z trzema silnikami benzynowymi połączonymi z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Model podstawowy był wyposażony w silnik rzędowy 2.4, następnie 2.0 litrowy silnik turbo oraz w końcu 3.2 litrowy V6 z technologią zmiennego ustawienia zaworów. Dla wybranych rynków Jeep oferował także Cherokee z silnikiem 2.2 litrowym turbodiesel od Fiata.
Jeep wprowadza nowego Jeepa Cherokee 2019 – najbardziej wszechstronnego średniej wielkości SUV-a, który charakteryzuje się nowym, autentycznym i bardziej premium designem, a także jeszcze bardziej oszczędnymi opcjami napędowymi.
Samochód zadebiutuje na 2018 North American International Auto Show w Detroit.
Bogate dziedzictwo, zaawansowana technologia, jakość wykonania i premium design zostały połączone w celu stworzenia nowego Jeepa® Cherokee – ewolucji najbardziej wszechstronnego SUV-a, który sprawdza się zarówno w nowoczesnym życiu miejskim, jak i podczas przygód w terenie.
Z wyróżniającym się wyglądem, który pozostaje wierny DNA marki oraz przyjazną dla użytkownika technologią, nowy Cherokee oferuje większy komfort, łączność, bezpieczeństwo, wygodę i ochronę. To doskonały wybór dla klienta, który prowadzi „miejskie przygody”, poszukując pojazdu, który zapewnia zarówno komfort, jak i funkcjonalność, a jednocześnie gwarantuje doskonałe możliwości terenowe i unikalny design.
Z czterema zaawansowanymi silnikami sparowanymi z ulepszonym i wydajnym układem napędowym, trzema systemami napędu na cztery koła oraz niezależnymi zawieszeniami z przodu i z tyłu, ewolucja Cherokee zapewnia doskonałe właściwości jezdne i benchmarkowe możliwości w terenie.
W Europie nowy Cherokee będzie napędzany ekologicznym 2.2-litrowym silnikiem diesla MultiJet II z wyborem dwóch mocy – 150 i 195 KM – połączonym odpowiednio z sześciobiegową skrzynią manualną lub ulepszoną dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Oferta silnikowa zostanie w przyszłym roku poszerzona o nowy 2.0-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, który dostarcza około 270 KM i zapewnia doskonałe osiągi oraz oszczędność paliwa. Poza Europą dostępne będą silniki 3.2-litrowy Pentastar V-6 o mocy 272 KM (dostępny na Bliskim Wschodzie, w Rosji i Afryce) oraz 2.4-litrowy Tigershark MultiAir2 o mocy 177 KM (przeznaczony na rynki afrykańskie i rosyjskie), oba sparowane z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Nowy Jeep Cherokee będzie oferowany w wersjach Longitude, Limited i Overland, a także trafi do salonów Jeepa w całej Europie od września 2018 roku. Oferta modelowa Cherokee zostanie w przyszłym roku uzupełniona o modele Sport i niepowstrzymany Trailhawk.
Autentyczny design Jeepa
Zewnętrzna część nowego Jeepa Cherokee została odświeżona, aby dostarczyć nowy, nowoczesny wygląd, który pozostaje wierny ikonicznemu stylowi Jeepa, jednocześnie podkreślając premium charakter modelu. Nowy design zewnętrzny obejmuje nową osłonę, standardowe reflektory LED, światła do jazdy dziennej (DRL) i światła przeciwmgielne otoczone błyszczącymi detalami. Charakterystyczna 'wodospadowa’ maska ma nową, lekką aluminiową konstrukcję i jest oddzielona od przednich błotników, co dodatkowo podkreśla wyjątkowy wygląd Cherokee.
Podobnie nowoczesny wygląd akcentuje tylny profil nowego Jeepa Cherokee, z przekształconymi detalami, tworząc harmonijny przepływ w tylnej części pojazdu. Lampy tylne modelu pozostają integralną częścią tylnych graficznych świateł, które obejmują cienką jednorodną taśmę LED otaczającą indywidualne lampy tylne. Równocześnie nowa, lekka kompozytowa klapa bagażnika zawiera zintegrowaną listwę świetlną z uchwytem do otwierania umieszczonym wyżej, dla większej wygody użytkownika. Dodatkowo dostępny jest uchwyt do klapy bagażnika, który działa na zasadzie zdalnej obsługi, poprzez ruch nogą pod zderzakiem.
Klienci docenią także nowy wlew paliwa i brak korka wlewu.
Wreszcie nowy Cherokee nadal zapewnia przyjemność z jazdy na świeżym powietrzu dzięki opcjonalnemu dwu-szybowemu elektrycznemu dachowi CommandView, który rozciąga się od szyby przedniej do tylnej części pojazdu i jest dostępny jako opcja.
Standardowa oferta Jeepa Cherokee obejmuje pięć nowych opcji kół, w tym 19-calowe aluminiowe koła o premium polerowanej powierzchni na modelach Overland.
Konsumenci będą mieli również do wyboru 10 różnych kolorów nadwozia: Biały, Czarny Diament, Aksamitna Czerwień, Srebrny Billet, Grafitowy Kryształ, Jasny Beż, Czerwony Popcorn, Hydro Niebieski (te dwa ostatnie są ekskluzywne dla Cherokee Trailhawk), oraz dwa zupełnie nowe kolory – Zielony Oliwkowy i Perłowy Biały.
Zaktualizowane wnętrze Jeepa Cherokee zyskało świeże i eleganckie akcenty, jednocześnie zwiększając komfort i funkcjonalność dzięki sprytnym schowkom i nowej technologii. Wszystkie wnętrza charakteryzują się stylowym designem, ręcznie formowanymi kształtami, nowymi materiałami wysokiej jakości, rzemiosłem i dbałością o detale.
Kierowcy i pasażerowie natychmiast zauważą wyrafinowane i eleganckie elementy, takie jak stylowe wykończenie Piano Black i Satynowy Chrom na radiu, wlotach klimatyzacyjnych i ramkach dźwigni zmiany biegów, tworząc spójną i harmonijną estetykę. Przycisk elektrycznego hamulca postojowego został także umieszczony wokół centralnej ramki dźwigni, dla wygody użytkowania. Zintegrowane sterowanie dźwignią znajduje się na kole kierownicy w wszystkich modelach wyposażonych w dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na cztery koła.
Reconfigurowalny zestaw wskaźników zawiera wyświetlacz o przekątnej 3,5 cala w technologii TFT LED w odcieniach szarości lub 7 cali w pełnym kolorze. W wyświetlaczu 7-calowym pojawia się informacja, którą kierowca może łatwo skonfigurować – w tym nawigację krok po kroku, prędkość, realne zużycie paliwa, ostrzeżenia o bezpieczeństwie, Adaptive Cruise Control-Plus, informacje audio oraz funkcje specyficzne dla Jeepa, takie jak system Selec-Terrain.
Konsola centralna została zaprojektowana na nowo w celu stworzenia dodatkowej przestrzeni poprzez powiększenie przedniego schowka, idealnego do umieszczania smartfonów i innych urządzeń obok zintegrowanego portu USB dla łatwego dostępu do połączonych usług. Pojemność bagażnika z tyłu również wzrosła aż o 70 litrów, co zwiększa całkowitą pojemność bagażnika do maksymalnie 570 litrów (do pokrywy bagażnika), oferując dodatkowe wygodne przestrzenie do przechowywania, które ułatwiają załadunek ekwipunku na codzienne przygody.
Rozbudowana oferta silnikowa
Oferta silnikowa nowego Jeepa Cherokee została poszerzona o różne opcje, aby zaspokoić potrzeby i preferencje klientów.
W sercu nowego Cherokee znajduje się 2.2-litrowy silnik diesla MultiJet II z technologią Stop/Start (ESS), oferujący niesamowitą elastyczność i wszechstronność. Po sparowaniu z sześciobiegową skrzynią manualną generuje moc 150 KM, moment obrotowy 350 Nm i jest dostępny w konfiguracjach 4×2 i 4×4. Po połączeniu z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów generuje moc 195 KM, moment obrotowy 450 Nm i jest dostępny w konfiguracji 4×4 (z 4WD LOW w wersji z dwubiegowym PTU jako opcja) i – po raz pierwszy w Cherokee – również w konfiguracji 4×2.
Architektura 2.2-litrowego silnika MultiJet II obejmuje specjalnie zaprojektowaną aluminiową głowicę z 16 zaworami, zaprojektowaną do wytrzymywania zwiększonego ciśnienia roboczego w układzie paliwowym z formowaniem stawki wtrysku, który działa pod ciśnieniem 2000 bar. Konstrukcja tłoków, korbowodów i wału korbowego jest zoptymalizowana w celu zmniejszenia wagi.
Kształt komory spalania i obniżony współczynnik sprężania gwarantują niskie emisje NOx i wysoką wydajność, podczas gdy wtryskiwacze solenoidowe bardzo drobno atomizują paliwo dla większej efektywności paliwowej i cichszej jazdy.
Silnik wyposażony jest w nowoczesną turbosprężarkę o zmiennej geometrii zintegrowaną w kolektorze wydechowym. Dzięki temu zmniejsza się ciężar silnika oraz poprawia funkcjonalność systemu oczyszczania spalin 'SCR na filtrze’. To rozwiązanie integruje funkcjonalność Selektywnej Redukcji Katalitycznej na podłożu DPF, w celu promowania redukcji NOx poprzez wtrysk ADblue (podłogowy pasywny SCR zarządza ulotnością amoniaku, kontynuując proces redukcji) oraz redukcji Cząstek Stałych poprzez zarządzanie regeneracją.
Silnik 2.2-litrowy spełnia standard Euro 6D-Temp.
Nowy 2.0-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, który generuje szacunkową moc 270 KM i moment obrotowy 400 Nm, jest sparowany z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i będzie dostępny w Europie dopiero od pierwszego kwartału 2019 roku. Wyposażony w technologię Stop/Start (ESS), ten nowy silnik benzynowy zapewnia oszczędność paliwa i wysoką wydajność, a będzie oferowany w modelach 4×4.
Silniki 3.2-litrowy Pentastar V-6 i 2.4-litrowy Tigershark I4 MultiAir2 są dostępne wyłącznie na wybranych rynkach poza Europą. Silnik 3.2-litrowy Pentastar V-6 generuje moc 272 KM i 324 Nm momentu obrotowego i jest oferowany wyłącznie na Bliskim Wschodzie, w Rosji i Afryce, podczas gdy silnik 2.4-litrowy Tigershark I4 MultiAir 2 produkuje 177 KM i 230 Nm momentu obrotowego oraz jest oferowany na rynkach afrykańskich i rosyjskich.
Silniki Jeepa Cherokee mogą być sparowane z ulepszoną dziewięciobiegową automatyczną skrzynią TorqueFlite. Ulepszona dziewięciobiegowa skrzynia wykorzystuje nowe oprogramowanie sterujące, aby jeszcze bardziej poprawić komfort jazdy, zapewnić agresywne starty, płynne dostarczanie mocy przy prędkościach autostradowych i poprawić efektywność paliwową. Po raz pierwszy w Cherokee model może być wyposażony w tryb manualny z łopatkami zmiany biegów za kołem kierownicy dla dodatkowej sportowości i komfortu jazdy (ta funkcja jest standardowa we wszystkich automatycznych wersjach z napędem na cztery koła).
Doskonałe osiągi na drodze
Niezależne zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona oraz tylne niezależne zawieszenie wielowahaczowe absorbują przeszkody na drodze i w terenie, zapewniając doskonały komfort dla pasażerów. Zawieszenie przednie zapewnia 17 cm (6,7 cala) skoku, podczas gdy zawieszenie tylne ma 19 cm (7,8 cala) skoku dla lepszej artykulacji. Izolowane tylne zawieszenia, wysokowytrzymałe przednie poprzeczki i doskonała sztywność skrętna przyczyniają się do płynnej i cichej jazdy oraz doskonałego prowadzenia nowego Cherokee.
Niedoścignione możliwości Jeepa 4×4
Nowy Cherokee oferuje wybór trzech innowacyjnych systemów 4×4, które zostały zoptymalizowane dla niedoścignionej zdolności w terenie w każdych warunkach pogodowych.
Jeep Active Drive I: Ten system został całkowicie przeprojektowany. Inżynierowie Jeepa dążyli do zmniejszenia wagi i zwiększenia efektywności nowego modułu napędu tylnego (RDM), który jest w pełni automatyczny i zapewnia płynne działanie w trybie 4×4 na każdej prędkości. To skutkuje zmniejszeniem wagi o około 8 kilogramów i zmniejszeniem oporów przy niskich prędkościach o połowę, co przynosi oszczędności paliwa. Jeep Active Drive I, który nie wymaga żadnej interwencji ze strony kierowcy, zapewnia korekcję w celu zapewnienia stabilności pojazdu i poprawia reakcję podczas podsterowności i nadsterowności.
Active Drive I to system całkowitego napędu na cztery koła, który nie wymaga żadnej interwencji ze strony kierowcy. W normalnych warunkach przesyła całkowity dostępny moment obrotowy do przednich kół, monitorując jednocześnie prędkość osi przedniej i tylnej. Jeśli system wykryje, że oś przednia porusza się szybciej niż tylna, przekaże moc przez jednostkę transferu mocy do tylnej osi, aż prędkości będą równomiernie rozłożone, co daje łatwe w użyciu zwiększenie możliwości w każdą pogodę.
Jeep Active Drive II: Active Drive II obejmuje wszystkie funkcje Active Drive I, ale dzięki dwubiegowemu PTU dodaje wybieralny tryb niskiego biegu 4WD z redukcją przełożenia 2.91:1, co pozwala na zwiększenie zdolności wspinaczkowej oraz doskonałe przełożenia do jazdy na wolnym biegu w trudnych warunkach terenowych.
Ten system obejmuje również kontrolę zjazdu z góry, która pozwala Cherokee na kontrolowane zjeżdżanie w trudnym terenie bez potrzeby naciskania na pedał hamulca przez kierowcę.
Jeep Active Drive Lock: Jeep Active Drive Lock zawiera wszystkie funkcje Jeep Active Drive II i dodaje blokujący dyferencjał tylny dla doskonałej trakcji w niskich biegach, aby pokonywać przeszkody i w ekstremalnym terenie. Ten system jest wyposażony tylko w modele Trailhawk, które będą dostępne na wprowadzenie tylko na rynkach poza Europą. Na rynkach europejskich poziom Trailhawk będzie oferowany od pierwszego kwartału 2019 roku. Jeep Active Drive Lock obejmuje również Selec-Speed Control – funkcję, która umożliwia kierowcy wybór docelowej prędkości, w zakresie od 1 km/h do 9 km/h, idealną do wspinania się po kamieniach, zjazdy lub przemieszczania się po strumieniach.
Selec-Terrain: Wszystkie systemy 4×4 Cherokee oferują znany system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain, z czterema trybami (Auto, Snow, Sport i Sand/Mud). Poziom Trailhawk także zaoferuje tryb Rock, aby podjąć się najtrudniejszych przygód w terenie.
Rozłączenie tylnej osi: wyposażone w wszystkie systemy 4×4, to urządzenie prowadzi do zmniejszenia strat energii, gdy możliwości 4×4 nie są potrzebne, co przyczynia się do oszczędności paliwa. Rozłączenie tylnej osi płynnie przełącza się między napędem dwóch i czterech kół, co zapewnia całkowite zarządzanie momentem obrotowym i nie wymaga interwencji ze strony kierowcy.
Przyjazna dla użytkownika technologia z systemami czwartej generacji UconnectTM
Nowy Jeep Cherokee otrzymał także najnowsze systemy UconnectTM, które dostarczają funkcje komunikacji, rozrywki oraz nawigacji i inne innowacje zaprojektowane w celu zwiększenia komfortu i przyjemności z jazdy.
W zależności od wersji, Jeep Cherokee jest wyposażony w systemy UconnectTM 5.0, UconnectTM 7.0, UconnectTM 8.4 oraz UconnectTM 8.4 NAV, które obejmują zwiększoną moc przetwarzania, szybsze czasy uruchamiania i wyświetlacze dotykowe, które wyświetlają grafiki w wysokiej rozdzielczości. System pozwala kierowcy na kontrolowanie wielu funkcji pokładowych, w tym klimatyzacji i audio, bezpośrednio przez wyświetlacz UconnectTM. Modele Jeepa Cherokee wyposażone w systemy UconnectTM 7.0, 8.4 lub 8.4 NAV charakteryzują się wyświetlaczami dotykowymi w wysokiej rozdzielczości i pełnym kolorze, a także obsługują funkcje Apple CarPlay i Android AutoTM. UconnectTM 5.0 z Bluetooth i funkcją poleceń głosowych jest standardem w wersji Sport.
Funkcje nowego systemu UconnectTM obejmują również możliwość prowadzenia rozmów bez użycia rąk, nawigację i funkcje tekst-rozmowa, aby zapewnić bezpieczne, komfortowe i połączone codzienne doświadczenie jazdy. Wbudowane opcje radiowe są również dostępne, aby umożliwić kierowcom i pasażerom strumieniowanie radia internetowego przez Bluetooth lub podłączanie kompatybilnych urządzeń osobistych do portów USB lub AUX.
Nawigacja UconnectTM z kierunkami krok po kroku jest standardem w systemie UconnectTM 8.4 NAV i zawiera system jednego kroku wprowadzania głosowego, aby klienci Jeepa mogli łatwo powiedzieć adres i nawigować w ruchu.
Usługi UconnectTM LIVE dostępne w systemie UconnectTM 8.4-inch NAV
System UconnectTM 8.4-inch NAV w nowym Jeepie Cherokee oferuje również usługi UconnectTM LIVE, które pozwalają klientom na przeglądanie i monitorowanie szeregu aplikacji na wyświetlaczu UconnectTM, po prostu podłączając ich smartfony do pojazdu. Aplikację UconnectTM LIVE można pobrać z App Store lub Google Play i zainstalować na smartfonie.
Standardowo w systemie UconnectTM 8.4-inch NAV Cherokee dostępna jest funkcja Connected Navigation (TomTom Live). Inne usługi na żywo obejmują infotainment: internetowa muzyka i radio, wiadomości i informacje oraz nawigację z informacjami o ruchu na żywo.
Dzięki UconnectTM LIVE i korzystając z ekranu dotykowego, użytkownicy mogą połączyć się z Tune In Internet radio, które oferuje ponad 100 000 stacji z całego świata, platformą muzyczną Deezer, która oferuje ponad 35 milionów utworów, lub serwisem wiadomości Reuters.
Zestaw systemów bezpieczeństwa i ochrony
Jeep Cherokee został zaprojektowany z kompletną ofertą funkcji bezpieczeństwa i ochrony. Pierwszym istotnym elementem bezpieczeństwa jest platforma Compact U.S. Wide (CUS-wide), która stanowi mocną podstawę i jest skonstruowana z 65% stali wysokowytrzymałej. Inżynierowie dodali zarówno aktywne, jak i pasywne funkcje bezpieczeństwa i ochrony, w tym osiem poduszek powietrznych, kamerę ParkView z tyłu z dynamicznymi liniami siatkowymi, Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC), Elektroniczną Redukcję Przechyłu, Aktywny System Ostrzegania o Kolizji z Funkcją Hamowania Awaryjnego dla Pieszych, Monitorowanie Martwego Pola z Detekcją Przechodzenia, Ostrzeganie o Porzuceniu Linii LaneSense Plus, Zaawansowane Wsparcie Hamulcowe oraz Aktywny Ogranicznik Prędkości – wszystko oferowane jako standard w całej europejskiej ofercie. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa to ParkSense Parallel i Perpendicular Park Assist oraz Adaptive Cruise Control-Plus z funkcją Stop & Go dostępne w standardzie w wersjach Limited i Overland w Europie.
Funkcja ParkSense Parallel i Perpendicular Park Assist pozostaje wyróżniającą cechą nowego Jeepa Cherokee. Używając ultradźwiękowych czujników parkowania umieszczonych w zderzaku, system znajdzie i poprowadzi pojazd do dostępnego miejsca parkingowego, gdy kierowca rozpocznie manewr parkowania. System kierowania parkingu automatycznie kontroluje kąt kierowania, a kierowca kontroluje położenie dźwigni biegów, hamulec oraz przyspieszenie. Parkowanie równoległe możliwe jest z obu stron samochodu. Podczas parkowania prostopadłego pojazd wjeżdża do przestrzeni. Dodatkowo nowa funkcja ostrzegania o odległości między pojazdami teraz zwiększa świadomość kierowców o obiektach znajdujących się z boku, gdy pojazd jest w niskiej prędkości i w sekwencji parkowania równoległego.
Adaptive Cruise Control-Plus z funkcją Stop & Go jest istotny ze względu na swoją zdolność do całkowitego zatrzymywania pojazdu bez interwencji kierowcy w określonych warunkach. Czujniki radarowe i wideo określają lokalizacje pojazdów poruszających się przed Jeepem Cherokee. Czujniki te również pomagają zapewnić, że pojazdy są oddzielone odstępem określonym przez kierowcę. Jeśli odstęp zostanie drastycznie naruszony, system ESC może agresywnie zastosować hamulce pojazdu, aby dokonać pełnego zatrzymania, nawet jeśli kierowca nie dotknie pedału hamulca. Aby wznowić jazdę, wystarczy nacisnąć przycisk na kole kierownicy lub nacisnąć pedał gazu.
Aktywny system ostrzegania o kolizji z funkcją hamowania awaryjnego dla pieszych odnosi się do zmian w lukach w ruchu, gdy Adaptive Cruise Control-Plus jest nieaktywny. Gdy czujniki radarowe i wideo wykryją szybko zbliżający się obiekt lub pieszego, system wstępnie napełnia hamulce, aby przygotować się na interwencję kierowcy w sytuacji awaryjnej. Jeśli ryzyko kolizji nadal występuje, Ostrzeganie o Kolizji w odpowiedni sposób zwiększa reakcję za pomocą:
sygnałów dźwiękowych i wizualnych
krótkiego wyzwolenia hamulca w celu powiadomienia kierowcy
1,5-sekundowego wyzwolenia hamulca w celu szybszej reakcji kierowcy
wdrożenia Zaawansowanego Wsparcia Hamulcowego, jeśli kierowca nie hamuje wystarczająco agresywnie
Ostrzeżenie o Oporze Linii LaneSense wykorzystuje czujnik wizyjny oparty na kamerze, aby określić położenie Jeepa Cherokee na drodze. Jeśli wystąpi niezamierzony drift w linii, ustalony przez zmianę trajektorii i brak aktywacji sygnalizacji, system dostarczy wizualne ostrzeżenie i ostrzeżenie wibracyjne – subtelne wprowadzenie momentu obrotowego z systemu elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS). Jeśli kierowca niezamierzenie zjedzie za daleko, system dostarczy dodatkowe wizualne ostrzeżenie.
Nowy Jeep Cherokee został zaprojektowany, aby zapewnić pełen spokój ducha, korzystając z najnowocześniejszej technologii, aby pomóc utrzymać bezpieczeństwo i ochronę pasażerów na każdym zakręcie.
Nowa gama Cherokee
W Europie nowa oferta Cherokee obejmie cztery poziomy wyposażenia na start – Sport, Longitude, Limited i Overland. Wersja Cherokee Sport – została wzbogacona o dodatkowe funkcje stylizacji i technologii, w tym reflektory Full LED Projector, 17-calowe malowane aluminiowe koła, skórzaną dźwignię zmiany biegów i koło kierownicy z zamontowanymi kontrolami audio, 5-calowy system radiowy UconnectTM z komendą głosową i łącznością Bluetooth oraz pełną linię standardowych funkcji bezpieczeństwa na najtrudniejsze miejskie przygody, w tym Ostrzeganie o Kolizji, Ostrzeganie o Porzuceniu Linii LaneSense, Zaawansowane Wsparcie Hamulcowe i Monitorowanie Martwego Pola z Detekcją Przechodzenia.
Jeep Cherokee Longitude dodaje więcej funkcjonalności i ulepszonego stylu, z lusterkami w kolorze nadwozia i uchwytami drzwi, błyszczącymi listwami okiennymi i srebrnymi relingami dachowymi, nowymi premium siedzeniami z materiału, automatyczną kontrolą temperatury w dwóch strefach, systemem Keyless Enter-N-GoTM, czujnikami parkowania z tyłu z kamerą Parkview i 7-calowym systemem informacyjno-rozrywkowym UconnectTM w wysokiej rozdzielczości z łącznością Android AutoTM i Apple CarPlay.
Premium styl i dodatkowe udogodnienia spotykają się w wersji Limited, która oferuje elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie siedzenia wykończone skórą Nappa, przestrzeń ładunkową pokrytą wykładziną, 7-calowy kolorowy konfigurowalny zestaw wskaźników TFT, nowe premium 18-calowe malowane aluminiowe koła, system nawigacji UconnectTM w wysokiej rozdzielczości 8.4 cala z obsługą Apple CarPlay, technologią Android AutoTM oraz premium system audio. Standardowo w wyposażeniu znajdą się również zupełnie nowy, bezdotykowy elektryczny uchwyt do klapy bagażnika, Adaptive Cruise Control-Plus z funkcją Stop & Go oraz czujniki parkowania z przodu.
Najwyższy poziom Jeepa Cherokee Overland wnosi jeszcze więcej luksusu do codziennych przygód i dodaje do standardowego wyposażenia wersji Limited nowe 19-calowe polerowane aluminiowe koła, malowane zderzaki w kolorze nadwozia oraz dwu-szybowy elektryczny dach CommandView. Wnętrze charakteryzuje się starannie wykonanymi, miękkimi fotelami wykończonymi skórą Nappa i wentylowanymi siedzeniami, odważnymi akcentami wewnętrznymi, skórzanym wykończeniem deski rozdzielczej, podgrzewaną kierownicą wykończoną drewnem Zebrano oraz podgrzewanymi tylnymi siedzeniami.
Ponad 90 oryginalnych akcesoriów Mopar® dla regionu EMEA
Dla nowego Jeepa Cherokee, Mopar® – marka produktów i usług posprzedażowych FCA – opracowała kolekcję ponad 90 unikalnych, ekskluzywnych akcesoriów, idealnie dostosowanych do technicznych i stylistycznych cech nowego modelu. Nowe akcesoria umożliwiają pełne, bardziej indywidualne dostosowanie wnętrza i wnętrza pojazdu, dostarczając unikalnych doświadczeń w prowadzeniu pojazdu dostosowanych do różnych stylów życia właścicieli.
Dwie szczególne charakterystyki, w szczególności, podnoszą osiągi terenowe modelu i miejski styl na wyższy poziom.
Pakiet off-road obejmuje naklejkę na masce, czarne osłony lusterka, tacę ładunkową oraz dywaniki terenowe. Maksymalną ochronę zapewniają również rock rails z serii Akcesoria Jeep® Performance Parts, które zostały specjalnie opracowane przez Mopar, aby zapewnić ekstremalne osiągi w terenie. Personalizacja jest dopełniona charakterystyczną naszywką Jeep® Performance Parts.
Dzięki innowacyjnemu procesowi Mopar® Custom Shop, niektóre akcesoria, takie jak rock rails, mogą być konfigurowane na pojeździe w momencie zakupu i instalowane w rzeczywistości w zakładzie produkcyjnym, zgodnie z tymi samymi standardami jakości. Oznacza to, że pojazd zostanie dostarczony do dealera dokładnie zgodnie z wymaganiami, gotowy do jazdy.
Pakiet miejski, z drugiej strony, charakteryzuje się różnymi chromowanymi akcesoriami, w tym osłonami lusterka, osłonami drzwi, osłonami progów drzwiowych i nakładkami kół z logo Mopar, aby zapewnić unikalny styl nawet w mieście. Oferuje także wygodne dywaniki wykładzinowe oraz praktycznego organizatora bagażu.
Nowy model będzie również dostępny z atrakcyjnymi 17″ i 18″ obręczami ze stopów lekkich. Dodatkowo może być wyposażony w różnorodne nośniki, które można przymocować do zdejmowanych belek poprzecznych lub zaczepu. Umożliwiają one transport rowerów, kajaków, nart i snowboardów oraz szeroką gamę bagażników dachowych, które odpowiadają potrzebom właściciela.
Mopar® Connect: zdalne połączenie, bliższa ochrona
Nowy Jeep Cherokee może być również wyposażony w Mopar® Connect, innowacyjny zestaw usług bezpieczeństwa, ochrony i zdalnego sterowania pojazdem, który można skonfigurować na pojeździe jako opcję w momencie zakupu, ale jest również dostępny jako funkcja posprzedażna.
Mopar® Connect integruje się z usługami UconnectTM LIVE i dodaje nowe funkcje, takie jak pomoc drogowa, w tym pomoc po wypadku, lub lokalizację pojazdu po kradzieży. System można również wykorzystać do zdalnego sterowania niektórymi funkcjami samochodu, takimi jak wysyłanie powiadomienia, jeśli pojazd przekroczy określoną prędkość lub opuści wcześniej wyznaczoną strefę na mapie.