Jeep musiał przygotować drugą generację modelu Compass na rynek europejski i dostosować ją do potrzeb klientów, co zajęło prawie trzy lata od momentu uruchomienia modelu do pierwszych dostaw.
Pierwsza generacja tego modelu powstała w czasach DaimlerChrysler, natomiast model z 2018 roku został stworzony we współpracy z Fiatem na platformie o nazwie FCA Small Wide LWB 4×4, dzielonej z Fiatem 500 X, który był dostępny na rynku od 2014 roku. Nowy model przyniósł znaczące ulepszenia w porównaniu do swojego poprzednika. Zachował podobne możliwości terenowe, charakterystyczne dla Jeepa, ale dodał więcej komfortu i cech ukierunkowanych na jazdę po asfalcie, aby uczynić go bardziej atrakcyjnym dla europejskich klientów.
Przedni pas przypominający Grand Cherokee, drugi model Compass miał poziome reflektory z przezroczystymi soczewkami, które flankowały klasyczny, siedmioszczelinowy grill Jeepa, dostępny z chromowanymi wstawkami. Maskę zdobił centralny garb oraz podwójna linia łamania. Jednocześnie Jeep zainstalował dolny zderzak wyposażony w środkową część z wlotem powietrza zgrabnie zintegrowanym z matowym elementem, który naśladował osłonę podwozia. Po bokach dostępna była także para lamp przeciwmgielnych otoczonych chromowanymi dekoracjami.
Z profilu samochód ukazywał swoje crossoverowe proporcje, ale z terenowym zacięciem podkreślonym czarnymi wykończeniami na kwadratowych nadkolach i pasującymi kolorystycznie sillami. Jeep sprzedawał Compass w Europie w czterech wersjach: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk. Dodatkowo dla drugiej wersji dostępny był pakiet Night Eagle, nadający bardziej agresywny wygląd kompaktowemu SUV-owi. Dzięki krótkim zwisom, Compass mógł poszczycić się kątami podejścia i zejścia wynoszącymi odpowiednio 16,8 i 31,7 stopni, natomiast wersja Trailhawk miała te wartości zwiększone do 30 i 33,8 stopni. Te wyniki były znacznie wyższe niż u jakichkolwiek jego bezpośrednich konkurentów na rynku europejskim. Na koniec, z tyłu, Compass miał lekko pochyloną do przodu klapę bagażnika ozdobioną spojlerem dachowym oraz flankowaną przez LED-owe światła tylne.
Wnętrze było zaprojektowane z myślą o europejskich klientach, którzy mogli cieszyć się nowoczesnymi funkcjami, dostępnymi w standardzie lub jako opcje, w zależności od wersji. Z przodu Jeep zamontował parę wzmocnionych foteli kubełkowych z tapicerką z materiału lub skóry, oddzielonych konsolą centralną, która mieściła dźwignię zmiany biegów (lub selektor biegów w automacie), pokrętło trybu jazdy oraz parę uchwytów na kubki. Dodatkowo, podwyższony środkowy podłokietnik z schowkiem zapewniał komfort kierowcy i pasażera z jego strony. Na górze centralnej konsoli znajdował się standardowy w wersji Sport 5-calowy ekran dotykowy systemu infotainment Uconnect, podczas gdy pozostałe wersje miały 8,4-calowy zintegrowany z Android Auto i Apple CarPlay. Z tyłu, rozkładana ławka mogła powiększyć bagażnik o pojemności 438 litrów (15,5 cu-ft).
Pod maską, Jeep Compass z 2019 roku był wyposażony w wybór turbodoładowanych silników benzynowych i diesla, o mocy od 120 PS (118 hp) do 170 PS (168 hp). W zależności od wersji i systemu napędu, producent połączył je z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, sześciobiegową automatyczną (dwusprzęgłową) lub dziewięciobiegową automatyczną. Dodatkowo, wersja Trailhawk miała dwubiegową skrzynię transferową z niskim zakresem dla lepszych osiągów w terenie.
Nowy Jeep Compass jest obecnie produkowany we Włoszech, co pozwala marce Jeep zapewnić średni czas dostawy z fabryki wynoszący około trzech tygodni, oferując jednocześnie szereg zaawansowanych technologii przyjaznych użytkownikowi, które zapewniają bardziej efektywne, komfortowe i połączone doświadczenie podczas codziennej jazdy.
Rosnący sukces modelu, początkowo produkowanego dla Europy w zakładzie FCA w Toluce w Meksyku, umożliwił przeniesienie produkcji, w tym nowej wersji 4xe z technologią hybrydy plug-in, bezpośrednio do Włoch. To kolejny krok w realizacji planu inwestycyjnego FCA o wartości 5 miliardów euro dla Włoch, oraz ciągłej ewolucji marki, podkreślający zarówno innowacje technologiczne, jak i doskonałość włoskiej fabryki, jednej z najbardziej nowoczesnych na świecie.
Jeep Compass produkowany w fabryce FCA w Melfi będzie napędzany nowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,3 litra, generującym 130 lub 150 KM, co zapewni klientom gładką i komfortową jazdę. Alternatywnie, dostępna będzie zaktualizowana wersja silnika wysokoprężnego 1,6-litrowego MultiJet II o mocy 120 KM z SCR (selektywna redukcja katalityczna). Nowe funkcje obejmują nowe usługi Uconnect, poprawiające łączność pokładową i zewnętrzną, nowe elementy stylistyczne, takie jak sześć różnych wzorów felg (po jednej dla każdego poziomu wyposażenia oraz ekskluzywne 19-calowe czarne felgi dla modelu Night Eagle) oraz nową paletę kolorów z pięcioma nowymi lakierami zewnętrznymi: Ivory Tri-Coat, Colorado Red, Blue Italia, Blue Shade i Techno Green Metallic – wszystkie mogą być oferowane w połączeniu z czarnym dachem. Nowa osłona bagażnika będzie również dostępna we wszystkich wersjach.
W trosce o ciągłe doskonalenie oferty Jeepa, dynamiczne właściwości Compass zostały dodatkowo udoskonalone, co sprawia, że jeszcze lepiej odpowiadają oczekiwaniom europejskich klientów. Prowadzenie Compass wyprodukowanego w Melfi zostało wzmocnione dzięki nowemu strojeniu układu kierowniczego, mającemu na celu poprawę jego lekkości i progresywności, oraz ukierunkowanym interwencjom w układzie zawieszenia. Do tych działań należy dodanie amortyzatorów z zaworami FSD (Frequency Selective Damping), aby ograniczyć ruchy nadwozia pojazdu, nie wpływając negatywnie na komfort jazdy po nierównych drogach. Nowy Jeep Compass oferuje większą precyzję podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, zapewniając mniejsze przechyły i stabilność podczas hamowania. Przede wszystkim kierowca doświadcza bardziej elastycznego i precyzyjnego zachowania na drodze, zwłaszcza na krętych trasach.
Jeep Compass wyprodukowany w Melfi będzie dostępny w europejskich salonach w czerwcu 2020 roku, w pełnej ofercie czterech poziomów wyposażenia – Longitude, Night Eagle, Limited i S – wszystkie napędzane efektywnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi połączonymi z układem napędowym na przednie koła (wersje z napędem na cztery koła będą dostępne w drugiej połowie roku w połączeniu z technologią 4xe).
Produkowany w Meksyku, Brazylii, Chinach, Indiach, a teraz także we Włoszech, Jeep Compass – wspierany również przez wkrótce wprowadzoną wersję 4xe z technologią elektryczną – to prawdziwy model globalny. Ma bardzo szczególną więź z regionem EMEA, a przede wszystkim z Europą. Gdy został wprowadzony na rynek w 2017 roku, był pierwszym modelem Jeepa zaprojektowanym specjalnie do europejskich dróg. To zbudowało solidne fundamenty dla sukcesu Jeep Compass: najlepiej sprzedającego się modelu Jeep na świecie w 2019 roku i przyczyniło się do wyników komercyjnych marki w Europie, gdzie stanowił 40% rocznych wolumenów sprzedaży.
Nowy silnik benzynowy 1,3 litra turbo
Nowy czterocylindrowy silnik benzynowy 1,3 litra turbo, napędzający Jeep Compass wyprodukowany w zakładzie FCA w Melfi w włoskiej regionie Basilicata, jest częścią nowej rodziny silników FCA Global Small Engine, która zadebiutowała w połowie 2018 roku w Jeepie Renegade.
Ten silnik oparty jest na modułowej strukturze i będzie dostępny w Jeep Compass w czterocylindrowej konfiguracji z dwoma mocami: 130 KM w parze z sześciobiegową manualną skrzynią biegów oraz 150 KM w zestawieniu z sześciobiegową skrzynią Dual Dry Clutch Transmission (DDCT) – obie z napędem na przednie koła. To pierwsze zastosowanie automatycznej skrzyni biegów w połączeniu z napędem na przednie koła w Compassie, co uczyni go bardziej dostępnym dla nowych klientów w segmencie C-SUV (sprzedaż automatycznych wersji 4×2 stanowi obecnie 28% rynku w Europie). Nowy silnik benzynowy 1,3 litra spełnia normy Euro 6D Final i ma filtr GPF (filtr cząstek stałych dla benzyny).
Nowy silnik benzynowy 1,3 litra turbo został zaprojektowany, aby oferować doskonałe osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie, zapewniając jednocześnie wyjątkowy komfort jazdy. W przypadku Compass, silnik 1,3 litra został zaktualizowany o specyficzne dopasowanie turbosprężarki, które maksymalizuje reakcję silnika przy niskich obrotach i redukuje emisję CO2 o 27%. Nowy silnik optymalizuje również zużycie paliwa nawet o 30% (cykl WLTP) w porównaniu do poprzednich wersji benzynowych 4×4 z automatyczną skrzynią biegów.
Jeep Compass, w połączeniu z nowym silnikiem benzynowym 1,3 litra turbo i automatyczną skrzynią DDCT, oferuje po raz pierwszy tryb jazdy 'Sport’, który można wybrać naciskając przycisk w konsoli centralnej. Ten dynamiczny tryb jazdy dodaje jeszcze więcej przyjemności podczas codziennych miejskich dojazdów, poprzez usztywnienie kierownicy, zaostrzenie reakcji na gaz oraz dostosowanie zachowania skrzyni biegów przez wyższe zmiany biegów w celu pełnej dostawy mocy i momentu obrotowego. Dodatkowo, w trybie Sport, funkcja 'sailing’ jest zablokowana, a tryb 'fast-off’ jest aktywowany. Po zwolnieniu pedału gazu zapobiega to przełączeniu na wyższy bieg, maksymalizując hamowanie silnikiem i optymalizując reakcję podczas następnego przyspieszenia.
Rodzina Global Small Engine została opracowana przez grupę FCA, aby dostarczyć nowy silnik benzynowy charakteryzujący się dobrą efektywnością paliwową i osiągami w szerokim zakresie zastosowań. Podstawowa struktura zapewnia efektywność, modułowość i znaczący stopień standaryzacji pod względem komponentów i procesu produkcji, elastyczność i potencjał do przyszłego rozwoju. Silniki te są w całości wykonane z aluminium, co zapewnia niską wagę (ciężar zaczyna się od 110 kilogramów dla silnika turbo czterocylindrowego). Karter, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminium. Po zbadaniu różnych projektów karterów wybrano architekturę bedplate, ponieważ oferuje najlepszy balans między wagą, wydajnością strukturalną, hałasem i wibracjami. Wszystkie wersje turbo w rodzinie Global Small Engine mają trzecią generację ekskluzywnej technologii MultiAir, która poprawia efektywność spalania poprzez dostosowywanie skoku zaworu i czasowania, oraz dodatkowo optymalizuje niezależne otwieranie i zamykanie zaworów dolotowych.
Nowy silnik benzynowy 1,3 litra turbo o mocy 130 KM z manualną skrzynią biegów będzie dostępny w wersjach Longitude, Night Eagle i Limited, natomiast wersja 150 KM z DDCT będzie dostępna również w poziomie wyposażenia S. Maksymalny moment obrotowy w obu wersjach wynosi 270 Nm (o 40 Nm więcej niż w poprzednim silniku benzynowym 1,4 litra). Oba silniki dostępne są z napędem na przednie koła.
Oferta silników Jeep Compass jest uzupełniona o silnik wysokoprężny MultiJet II o pojemności 1,6 litra, o mocy 120 KM, z momentem obrotowym 320 Nm, manualną skrzynią biegów i SCR (selektywna redukcja katalityczna), dostępny w połączeniu z napędem na przednie koła.
Modele 4xe (te z technologią hybrydy plug-in) będą dostępne z silnikiem elektrycznym w połączeniu z wyborem wersji 190 KM lub 240 KM silnika 1,3 litra Global Small Engine. Te modele pojawią się w europejskich salonach w drugiej połowie roku. Oba te modele 4xe będą dostępne tylko z napędem na cztery koła.
Nowe usługi UconnectTM dla zaawansowanej łączności pokładowej i zewnętrznej
Jeep Compass produkowany w Melfi będzie wyposażony w nowoczesną łączność, aby sprostać wymaganiom swoich wymagających klientów. Po raz pierwszy wprowadzony w ofercie Jeepa z 2020 roku Renegade, nowe usługi Uconnect oferują szereg funkcji, które są dostępne poprzez różne punkty dostępu, w tym aplikację mobilną My Uconnect, smartwatch, stronę internetową, przyciski na lampce sufitowej i radiu. Dostępne od momentu wprowadzenia na rynek Jeep Compass, nowe usługi Uconnect będą standardowo montowane w systemach infotainment 7 i 8,4 cala oraz we wszystkich wersjach od Longitude w górę, oferując zaawansowaną łączność pokładową i zewnętrzną oraz przydatne usługi zwiększające bezpieczeństwo i komfort.
Usługi Uconnect są podzielone na kilka pakietów. Dostępna jako usługa podstawowa, My Assistant aktywuje się z zakładu i oferuje usługi ratunkowe w przypadku wypadku, pomoc drogową, w tym pomoc w odzyskiwaniu pojazdu oraz raporty o stanie pojazdu. Pakiety My Car, My Remote, My Navigation (tylko w nawigacji Uconnect 8,4″) są oferowane jako usługi standardowe wliczone w cenę pojazdu i należy je aktywować przez klienta.
My Car pozwala kierowcy kontrolować stan zdrowia i parametry samochodu. My Remote oferuje możliwość zablokowania/odblokowania drzwi, włączenia świateł, znalezienia pojazdu, kontrolowania niektórych parametrów, takich jak prędkość i obszar, oraz otrzymywania powiadomień, jeśli nie są przestrzegane. My Navigation (oferowana tylko w nawigacji Uconnect 8,4″) obejmuje usługę Send & Go, która daje klientowi możliwość przesłania celu na jego system nawigacyjny bezpośrednio z telefonu komórkowego lub portalu internetowego, a także otrzymywania powiadomień na temat ruchu, pogody i fotoradarów oraz możliwość wyszukiwania punktów zainteresowania.