Kia całkowicie na nowo zaprojektowała model ProCeed, nadając mu nową sylwetkę oraz nowe określenie jako shooting brake. Producent samochodów sądził, że młodzi ludzie, którzy dorastali z miłością do pierwszej generacji Pro_cee’d, będą zainteresowani nowym modelem ProCeed, tym bardziej, że teraz potrzebują więcej miejsca w środku dla swojej rodziny.
Na przestrzeni lat skromny Kia cee’d ewoluował w wielu aspektach, a zmiana nazwy była tylko jednym z nich. W rezultacie były Pro_cee’d stał się ProCeed, a trzydrzwiowy hatchback przekształcił się w sportowo wyglądającą wersję kombi. Choć nie był to dokładnie klasyczny shooting brake, ponieważ miał cztery drzwi oraz klapę bagażnika, wyglądał jak jeden z nich.
Z przodu samochód wyróżniał się nowym pasem przednim, który zaprezentował „design w kształcie nosa tygrysa”, wyobrażony przez głównego projektanta Kia, Petera Schreyera. Znany jako ojciec pierwszej generacji Audi TT, miał zamiłowanie do sportowo wyglądających pojazdów. W efekcie ProCeed stał się samochodem, który go zainspirował, a oprócz nowej agresywnej atrapy chłodnicy, miał też opływowe reflektory zdobione diodami LED do jazdy dziennej. Na dolnej części zderzaka projektant umieścił drugą atrapę chłodnicy w kształcie trapezu, otoczoną trójkątnymi, pionowymi wlotami powietrza dla świateł przeciwmgielnych. Z profilu ProCeed miał długi dach opadający w kierunku tylnej części pojazdu. Choć nie był tak praktyczny jak zwykłe kombi, prezentował się lepiej. Wyrzeźbione panele drzwi, chowane klamki oraz przyciemnione słupki B i C sprawiły, że samochód wyglądał jak shooting brake. Ponadto, z tyłu, producent zainstalował smukłe światła tylne, które sięgały od tylnych błotników do klapy bagażnika. Na koniec, pod zderzakiem Kia zamontowała atrapę końcówek wydechu, podkreślając sportowy charakter pojazdu.
Wewnątrz producent poprawił jakość materiałów i ulepszył całą kabinę. Przed kierowcą znajdował się dobrze zorganizowany zestaw wskaźników z dwoma dużymi tarczami: obrotomierzem po lewej i prędkościomierzem po prawej. Pośrodku znajdował się wyświetlacz TFT dla komputera pokładowego. Na szczycie centralnej konsoli Kia umieściła 7-calowy ekran dotykowy systemu infotainment w wolnostojącej pozycji. W ten sposób dołączyła do trendu w branży motoryzacyjnej, rezygnując z wcześniejszego podejścia zintegrowanych ekranów. Kierowca oraz pasażerowie siedzieli na fotelach z wysokim oparciem, oddzielonych wysoką konsolą środkową, która mieściła dźwignię zmiany biegów (lub dźwignię dla pojazdów z manualną skrzynią biegów), dwie uchwyty na kubki z przesuwaną pokrywą oraz schowek pod centralnym podłokietnikiem. Z tyłu, dzielona kanapa była wystarczająco szeroka dla trzech pasażerów, chociaż przestrzeń nad głową była ograniczona przez kształt dachu. Bagażnik mógł pomieścić do 594 litrów (21 cu-ft) bagażu, a właściciele mogli zwiększyć tę przestrzeń, składając tylne siedzenia.
Pod maską Kia zainstalowała szereg turbodoładowanych silników benzynowych lub diesel, w zakresie od 140 PS (138 HP) do 204 PS (201 HP) w zestawieniu z sześciobiegową skrzynią manualną lub sześciobiegową automatyczną. ProCeed był dostępny wyłącznie jako samochód z napędem na przednie koła.
Nowa Kia ProCeed łączy olśniewający design z przestronnością i wszechstronnością turysty w pięciodrzwiowym nadwoziu shooting brake. ProCeed zadebiutuje publicznie na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2018 roku, zanim trafi do sprzedaży wyłącznie dla europejskich kierowców na początku 2019 roku.
Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, komentuje: „ProCeed to samochód, który reprezentuje wszystko, co reprezentuje Kia. To piękne nadwozie shooting brake oferuje kierowcom niezrównane połączenie designu, przestrzeni i wszechstronności, stanowiąc unikalną propozycję w segmencie średniej wielkości samochodów rodzinnych. Zbudowany na europejskich drogach, dla europejskich kierowców, ProCeed będzie angażujący w prowadzeniu. Wyprodukowany w Europie, zgodnie z najwyższymi standardami produkcji, oferuje również właścicielom pewność wynikającą z unikalnej, 7-letniej gwarancji Kia na 100 000 mil.”
ProCeed, kontynuując tradycje drugiej generacji Kia pro_cee’d trzydrzwiowego coupé, został zaprojektowany, opracowany i skonstruowany w Europie. Jest dziełem europejskich zespołów projektowych, rozwoju produktu i badań i rozwoju Kia w Frankfurcie, w Niemczech, a jego produkcja będzie miała miejsce w fabryce w ilinie na Słowacji. Będzie wytwarzany obok modeli Kia Ceed i Ceed Sportswagon, które zostały wprowadzone na rynek na początku tego roku.
Odpowiadając odważnemu wzornictwu i inżynierii, które czynią go najsportowszą wersją nowej rodziny modelowej Ceed, Kia ProCeed będzie dostępna wyłącznie zarówno w wersji 'GT-Line’, jak i w wersji wysokowydajnej GT.
Herrera dodaje: „Jako część rozszerzonej rodziny modeli Ceed, Kia ProCeed odegra znaczącą rolę w ciągłym wzroście Kia w Europie. Od 2006 roku sprzedano w Europie ponad 1,3 miliona egzemplarzy rodziny Ceed, co czyni ją jednym z naszych najlepiej sprzedających się modeli obok Sportage. ProCeed jeszcze bardziej poszerza atrakcyjność gamy Ceed.”
Kia ProCeed (2019)
2019 Kia ProCeed
Produkcja modelu ProCeed w nadwoziu shooting brake rozpocznie się w listopadzie, a sprzedaż ruszy wyłącznie w Europie w pierwszym kwartale 2019 roku. Będzie objęta obietnicą jakości Kia, z branżową, 7-letnią gwarancją na 100 000 mil, która jest standardem.
Unikalna sylwetka shooting brake
Kia ProCeed uosabia ducha i atletyzm drugiej generacji Kia pro_cee’d hatch. Jako shooting brake, ProCeed stanowi alternatywę dla tradycyjnego trzydrzwiowego hatcha, łącząc jego imponujące proporcje z kompaktową sylwetką, która sugeruje jego zwrotność. Z genami coupé, ProCeed jest niższy i dłuższy niż zarówno Ceed pięciodrzwiowy hatchback, jak i Sportswagon. Mimo to łączy swoją uderzającą wizualną obecność z odrobiną wszechstronności, nadając mu unikalną sylwetkę z opadającą linią dachu, której nie znajdziemy w segmencie samochodów rodzinnych.
Emilio Herrera komentuje: „ProCeed kieruje rodzinę modeli Ceed w odważnym nowym kierunku. Podczas gdy Ceed Sportswagon skupia się na praktyczności, ProCeed zapewnia parom lub młodym rodzinom przestronność i wszechstronność kombi, połączoną z emocjonalnym wzornictwem z opadającą linią. Tam, gdzie skoncentrowanie się na jednym z tych aspektów zazwyczaj kompromituje drugi, ProCeed to pierwszy samochód w mainstreamowym segmencie, który łączy oba.”
Kia ProCeed został zaprojektowany w europejskim centrum projektowym Kia w Frankfurcie, pod kierunkiem Gregory’ego Guillaume’a, europejskiego szefa projektowania, i Petera Schreyer’a, przewodniczącego działu projektowania i głównego projektanta.
Gregory Guillaume komentarz: „Kurczenie się europejskiego rynku samochodów trzydrzwiowych rzuciło cień na przyszłość pro_cee’d. Ale jednocześnie było to nie do pomyślenia, że po prostu zlikwidujemy pro_cee’d. To nie tylko nazwa, jaką nadaliśmy naszemu trzydrzwiowemu cee’d – znaczyła znacznie więcej. Uosabia wszystkie wartości Kia: młodzieńczy dynamizm, emocjonalne zaangażowanie i pożądliwość opartą na designie.
Guillaume dodaje: „Musieliśmy zrewolucjonizować pro_cee’d, aby zapewnić, że ta witalność i energia nie zostaną po prostu utracone. Musiał to być model, który nie tylko zająłby najwyższą pozycję w obecnej rodzinie Ceed, ale także był natychmiast rozpoznawalny jako najemotywujący samochód w gamie. Efektem jest niezwykły, nowy ProCeed.”
ProCeed będzie dostępny zarówno w wersji 'GT-Line’, jak i w wersji wysokowydajnej GT, co umożliwiło zespołom projektowym Kia w Europie stworzenie pewnego i sportowego wzornictwa dla flagowego modelu rodziny Ceed. Niski, smukły i zwinny, jego sylwetka i proporcje są inne, dzieląc jedynie maskę silnika i przednie nadkola z Ceed pięciodrzwiowym. Z indywidualnym stylem i charakterem, każdy inny panel jest nowy. Jednak ProCeed zyskuje wiele z teraz już znanych motywów wzorniczych Kia, a jego 'rodzinny wygląd’ jest natychmiast rozpoznawalny. Z ikoniczną atrapą chłodnicy 'tiger nose’ oraz szerokim dolnym wlotem powietrza, kasztanowym przednią szybą oraz niezrównanym połączeniem napiętych linii i zaokrąglonej blachy, jest w pełni nowoczesną Kią.
Podobnie jak Ceed, przód Kia ProCeed oparty jest na precyzyjnych, liniowych kształtach, z 'kostkowymi’ LED-owymi światłami do jazdy dziennej w standardzie, nawiązującymi do wyglądu wcześniejszych modeli Kia GT i 'GT-Line’. Nowy model zachowuje tę samą szerokość 1 800 mm co Ceed pięciodrzwiowy hatchback, ale ma własny, unikalny projekt przedniego zderzaka.
Z profilu, ProCeed nawiązuje do projektu koncepcji Kia Proceed z 2017 roku, odzwierciedlając swoją sylwetkę z opadającą linią dachu, która elegancko opada w dół w tylen samochodu. Napięte linie biegną wzdłuż całego pojazdu, zaczynając od reflektorów, aż do klapy bagażnika, wydłużając jego wizualną długość. Zachowuje linię okna z samochodu koncepcyjnego z 2017 roku, w tym ostro kątowy chromowany 'Sharkblade’, podkreślający dramatyczną linię dachu. Stroma tylna szyba dzieli go od jego rodzeństwa w rodzinie modeli Ceed, a także innych samochodów w swojej klasie. Tylna szyba Ceed Sportswagon jest nachylona pod kątem 50,9° w stosunku do pionu, podczas gdy szyba pięciodrzwiowego hatcha znajduje się pod kątem 52,4°. Elementem charakteryzującym jego sylwetkę przypominającą coupé, tylna szyba ProCeed jest bardziej pozioma, nachylona pod kątem 64,2° w stosunku do pionu.
Mając długość 4 605 mm, Kia ProCeed jest o 5 mm dłuższy niż Ceed Sportswagon, z dłuższym o 885 mm przednim zwisem. Przy wysokości 1 422 mm, jego linia dachu znajduje się 43 mm niżej niż w Sportswagonie, a prześwit został zmniejszony o 5 mm, do 135 mm. Zbudowany na tej samej platformie 'K2′, co inne modele Ceed, rozstaw osi wynoszący 2 650 mm pozostaje bez zmian.
Tył samochodu to element, który w pełni odróżnia go od innych modeli z rodziny Ceed, inspirowany układem koncepcji Proceed z 2017 roku. Połączony z niższą całkowitą wysokością, nowy szeroki tylny zderzak nadaje samochodowi asertywną, sportową sylwetkę, a podwójne końcówki wydechu w modelach GT i 'GT-Line’ podkreślają jego dynamikę i sportowość. Nazwa ProCeed jest zapisana wielkimi literami na środku klapy bagażnika, poniżej LED-owych świateł tylnych, które rozciągają się na szerokość klapy – nadając samochodowi unikalny podpis świetlny.
Od momentu wprowadzenia na rynek, ProCeed będzie dostępny w Europie w dziesięciu opcjach kolorystycznych. Kia ProCeed 'GT-Line’ będzie miała 17- lub 18-calowe aluminiowe koła, podczas gdy modele ProCeed GT będą wyposażone w 18-calowe koła jako standard.
Przestrzeń turystyczna i wszechstronność od kompaktowego nadwozia shooting brake ProCeed
Wnętrze kabiny ProCeed charakteryzuje się tym samym ergonomicznym układem jak jego ceedowe odpowiedniki. Wnętrze wyróżnia się wysokiej jakości powierzchniami o miękkim dotyku, metalowymi wykończeniami i poziomym układem deski rozdzielczej.
System infotainment o przekątnej 7,0 cala 'floating’ znajdujący się w centrum deski rozdzielczej, z elementami sterującymi audio oraz ogrzewaniem i wentylacją ulokowanymi poniżej. Deska rozdzielcza jest lekko pochylona w stronę kierowcy.
Kia ProCeed różni się od innych modeli w rodzinie Ceed szeregiem zmian zaprojektowanych w celu wprowadzenia sportowej atmosfery do kabiny. Szary podsufitka Ceed i Sportswagon została zastąpiona czarnym materiałem, aby otulić i otoczyć pasażerów, a progi drzwi wyposażone są w metalowe listwy ochronne. Standardowo pojazd wyposażono w kierownicę w kształcie litery D, a w modelach z podwójną skrzynią biegów Kia, kierowcy zmieniają biegi za pomocą nowych metalowych łopatek na kierownicy.
ProCeed ma różne fotele przednie, w zależności od specyfikacji – z logo 'GT’ wyszytym na każdym. Modele ProCeed GT mają nowe sportowe fotele Kia, z większymi i twardszymi bocznymi oraz udowymi podparciami w porównaniu do oryginalnego DT. Wykończone czarną skórą i zamszem, fotele GT mają czerwone przeszycia i logo GT. Dla ProCeed 'GT-Line’, standardowe fotele przednie mają większe boczne podparcia niż te występujące w konwencjonalnych Ceed i Sportswagon, wykończone czarną tkaniną i jasnoszarym syntetycznym skórą. Dostępne są również fotele w stylu GT, z tym samym wsparciem bocznym i udowym jak w wersji GT, wykończone czarną skórą i zamszem z szarym przeszyciem.
Platforma Kia ProCeed wspiera efektywne pakowanie, oferując dużo miejsca dla pasażerów z przodu i z tyłu. Dla pasażerów z tyłu, niższy punkt biodrowy (w porównaniu do modeli Ceed i Sportswagon) niweluje efekty niższej linii dachu ProCeed, zapewniając dużo miejsca na głowę i nogi.
ProCeed oferuje więcej przestrzeni bagażowej niż wiele konwencjonalnych kompaktowych kombi – a nawet wiele turystów z wyższej klasy. Z pojemnością 594 litrów (VDA), bagażnik ProCeed jest o 50 procent bardziej pojemny niż bagażnik Ceed pięciodrzwiowy. Bez krawędzi bagażnika i z niższym zawieszeniem niż Sportswagon, niska wysokość załadunku tylnej klapy shooting brake również ułatwia załadunek i rozładunek.
Choć bagażnik Ceed Sportswagon jest nieco większy, wynoszący 625 litrów, Kia ProCeed oferuje identyczne cechy wszechstronności, co czyni go jednym z najbardziej użytecznych samochodów w swojej klasie. Należą do nich tylne siedzenia dzielone w stosunku 40:20:40, łamane jednym naciśnięciem dźwigni tuż przy tylnej klapie. Po złożeniu siedzeń, podłoga bagażnika jest płaska. Przestrzeń do przechowywania pod podłogą może pomieścić mniejsze przedmioty, a bagażnik ma hak na torby, aby zapobiec przesuwaniu się zakupów i innych przedmiotów po przedziale ładunkowym. Inteligentna Tylna Klapa automatycznie otwiera się, gdy wykryje inteligentny klucz ProCeed w pobliżu tylnej klapy, w sytuacjach, gdy ręce użytkowników są pełne z ciężkim ładunkiem. Przestrzeń ładunkowa ma siatkę do zabezpieczania małych przedmiotów oraz system szyn bagażowych na podłodze.
Opracowana w Europie, aby zapewnić maksymalne zaufanie podczas jazdy po wszystkich drogach
ProCeed został zaprojektowany i opracowany wyłącznie do użytku na europejskich drogach i dla europejskich kierowców. Europa wyróżnia się na tle innych kontynentów różnorodnością warunków jazdy: szybkie autostrady, zygzakujące alpejskie trasy, zatłoczone centra miast i kręte wiejskie drogi. ProCeed został stworzony, aby opanować wszystkie te środowiska i został dostrojony, aby zapewnić większą dynamikę, zaangażowanie kierowcy i zaufanie, oraz komfort jazdy w porównaniu do wcześniejszych generacji cee’d.
W związku z tym każdy Kia ProCeed jest standardowo wyposażony w w pełni niezależne zawieszenie, burząc trend innych średniej wielkości samochodów rodzinnych, które oferują bardziej zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe jako drogi dodatek.
Zbudowany na tym samym systemie zawieszenia, co Ceed i Ceed Sportswagon, Kia ProCeed oferuje unikalny stan strojenia w porównaniu do swoich rodzeństw. Pasując do smukłego designu, stara się zapewnić kierowcom zwinne i natychmiastowe odpowiedzi prowadzenia, bliską kontrolę nad nadwoziem w zakrętach oraz połączenie komfortu z niezachwianą stabilnością przy dużych prędkościach.
Wysokość prześwitu ProCeed – zarówno dla modeli GT, jak i 'GT-Line’ – jest o 5 mm niższa niż w Ceed i Sportswagon, a sprężyny i tłumniki dostosowane są do wymiarów shooting brake i konstrukcji z przesuniętym kabiną do tyłu. Rozwój prowadzenia i zachowań ProCeed GT był nadzorowany przez Alberta Biermanna, przewodniczącego Hyundai-Kia Vehicle Test & High-Performance Development.
ProCeed jest wyposażony w te same w pełni niezależne elementy zawieszenia, co Ceed. Jednak dodatkowe dostrojenie geometrii zawieszenia nadało ProCeed jego własny, unikalny charakter w ramach rodziny Ceed. Inżynierowie rozwoju Kia skupili się na zwiększeniu zwinności i reaktywności zawieszenia, zachowując jednocześnie stosunkowo spokojny styl jazdy, którego właściciele mogą oczekiwać od 'grand touring’ shooting brake. Zawieszenie zostało dostrojone pod kątem jego dłuższego nadwozia i wymiarów z przesunięciem kabiny do tyłu, zapewniając, że Kia ProCeed pozostaje tak samo angażujący i wzbudzający zaufanie w prowadzeniu na krętej wiejskiej drodze, jak i na autostradzie.
ProCeed GT został zaprojektowany pod kierunkiem Alberta Biermanna, szefa rozwoju Kia Vehicle Test i High Performance. Dodatkowe sześć miesięcy testów dodatkowo poprawiło jego zwinność zakrętu i zachowanie przy poślizgu, zwiększając przyczepność i responsywność kierownicy. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu sztywniejszych sprężyn przednich i tylnych, aby zwiększyć kontrolę nad nadwoziem i poprawić wprowadzenie kierownicy, oraz miękkich stabilizatorów przednich i tylnych, które utrzymują wewnętrzne koła w kontakcie z drogą, nawet podczas ostrego zakrętu. Te zmiany oznaczają, że kierowcy ProCeed GT mogą cieszyć się szybszymi prędkościami zakrętów niż wiele silniejszych samochodów z napędem na przednie koła, radośnie odczuwając 'gran turismo’ ducha codziennej użyteczności, który definiuje wszystkie modele Kia GT.
Każdy ProCeed, niezależnie od rozmiaru kół, dostępny jest z oponami Michelin Pilot Sport 4, które umożliwiają wyższe prędkości poślizgu niż inne średnie samochody rodzinne. Europejscy kierowcy testowi Kia wybrali opony specjalnie, aby wspierać i zwiększać responsywność ProCeed.
Technologia w Kia ProCeed również odgrywa rolę w poprawie zarówno przyjemności z prowadzenia, jak i bezpieczeństwa, z Elektroniczną Kontrolą Stabilności (ESC) i systemem Zarządzania Stabilnością Pojazdu (VSM) w standardzie. Umożliwia to zastosowanie technologii Vectoring Torque by Braking, elektronicznego wsparcia kierowcy, które inteligentnie hamuje wewnętrzne koła, aby zredukować podsterowność na zakrętach. Technologia ta sprawia, że ProCeed jest bardziej przyjemny i wzbudzający zaufanie w prowadzeniu na krętych drogach i górskich przełęczach, po których był rozwijany.
Wyłącznie turbodoładowane silniki dla nowego shooting brake Kia
ProCeed napędzany jest szeroką gamą silników, aby sprostać oczekiwaniom europejskich nabywców – którzy coraz bardziej zaznajamiają się z szybkorotującymi, wysoce wydajnymi silnikami turbodoładowanymi, które oferują natychmiastowe przyspieszenie i szeroki zakres momentu obrotowego.
ProCeed 'GT-Line’ jest dostępny z trzema silnikami. Opcje benzynowe obejmują popularny silnik T-GDi o pojemności 1,0 litra (Turbocharged Gasoline Direct Injection) Kia, produkujący 120 PS i 172 Nm momentu obrotowego. Najsilniejszym silnikiem dla modeli 'GT-Line’ jest nowy jednostka 'Kappa’ o pojemności 1,4 litra T-GDi, która produkuje 140 PS. Turbosprężarka silnika zapewnia, że moment obrotowy 242 Nm jest dostępny w szerokim zakresie 1 500-3 200 obr./min, co czyni go responsywnym w szerokim zakresie warunków jazdy. Oba silniki są wyposażone w filtr cząstek stałych, aby zmniejszyć emisję spalin, co zapewnia, że Kia ProCeed spełnia wymagania normy Euro 6d TEMP. Oba silniki oferują sześciobiegową manualną skrzynię biegów jako standard, podczas gdy silnik 1,4 litra T-GDi jest dostępny z siedmiobiegową skrzynią biegów Dual-Clutch.
Nabywcy mogą wybrać wydajny, nowy silnik diesla 'Smartstream’ o pojemności 1,6 litra CRDi (Common-Rail Direct Injection). Filozofia napędu Smartstream Kia ma na celu zwiększenie wydajności paliwowej i osiągów przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji. Silnik Smartstream został opracowany z optymalną strukturą i konstrukcją napędu, kompaktowymi i lekkimi komponentami oraz ulepszoną technologią spalania, maksymalizując wydajność paliwową i osiągi w prowadzeniu. Silnik diesla o pojemności 1,6 litra w Ceed i ProCeed jest pierwszym silnikiem diesla Smartstream od Kia i najczystszym silnikiem diesla firmy do tej pory.
O mocy 136 PS, silnik Smartstream o pojemności 1,6 litra może być połączony z sześciobiegową manualną lub siedmiobiegową skrzynią biegów Dual-Clutch. Produkuje 280 Nm przy połączeniu z manualną skrzynią biegów, a 320 Nm przy siedmiobiegowej skrzyni biegów Dual-Clutch. Zaprojektowany tak, aby przekroczyć surowsze limity ustanowione przez najnowszą normę emisji Euro 6d TEMP, silnik Smartstream wykorzystuje technologię aktywnej kontroli emisji Selective Catalytic Reduction (SCR).
ProCeed GT, oznaczający powrót do wysokowydajnego modelu 'GT’ Kia, jest napędzany silnikiem T-GDi o pojemności 1,6 litra, identycznym jak w Ceed GT. Produkując 204 PS i 265 Nm, jest to najpotężniejszy silnik w gamie. ProCeed GT i Ceed GT wprowadzają również po raz pierwszy siedmiobiegową skrzynię biegów Dual-Clutch, umożliwiając szybką zmianę biegów za pomocą metalowych łopatek na kierownicy. Kia opublikuje oficjalne dane dotyczące przyspieszenia i maksymalnej prędkości po zakończeniu procesu homologacji.
Innowacje, które ułatwiają życie, czynią je bardziej komfortowym i bezpiecznym
Podobnie jak Ceed, technologia zapewnia kluczowe korzyści dla posiadaczy Kia ProCeed, z szeregiem innowacji zaprojektowanych w celu ułatwienia życia, uczynienia go bardziej komfortowym i bezpiecznym w ruchu.
System infotainment 'floating’ jest dostępny w formie systemu audio z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 cala lub systemu nawigacji satelitarnej z ekranem dotykowym o przekątnej 8,0 cala, z nawigacją i usługami połączonymi Kia zasilanymi przez TomTom®. System umożliwia pełną integrację ze smartfonem z Apple CarPlay™ (dla iPhone 5 i nowszych) oraz Android Auto™ (dla telefonów z systemem Android działających na wersji 5.0 (Lollipop) lub wyższej).
W zależności od specyfikacji, dostępny jest także mocny system audio JBL® Premium z technologią przywracania muzyki Clari-Fi. W standardzie znalazły się technologie pełnej integracji Bluetooth® dla smartfonów, automatyczne światła i bezkluczykowy dostęp.
Dla modeli wyposażonych w siedmiobiegową skrzynię biegów Dual-Clutch, system Drive Mode Select umożliwia właścicielom dostosowanie doświadczeń z jazdy. Przełączając pomiędzy trybami Normal i Sport, Drive Mode Select zmienia poziom wysiłku potrzebnego do kierowania samochodem oraz subtelnie zmienia charakterystyki napędu. Tryb Normal maksymalizuje potencjał zwiększonej wydajności paliwowej i oferuje bardziej relaksujące reakcje kierownicy. Tryb Sport zwiększa reakcje na gaz, umożliwia szybsze przyspieszenie – zarówno z miejsca, jak i w ruchu – oraz dostosowuje kierownicę, aby oferować dodatkową wagę i bardziej zdecydowane odpowiedzi na polecenia. Utrzymuje także przełożenia na dłużej podczas mocniejszego przyspieszania, pozwalając kierowcom na maksymalizację mocy samochodu.
Podgrzewana szyba czołowa korzysta z niemal niewidzialnych przewodów, aby delikatnie podgrzać szkło, ułatwiając życie w zimniejszych miesiącach poprzez topnienie szronu, lodu i pary na szybie jednym naciśnięciem przycisku. Dostępny jest także bezprzewodowy charger do smartfonów oraz podgrzewane fotele przednie i tylne. Wentylacja foteli przednich jest również dostępna w modelach ProCeed 'GT-Line’.
Oprócz sześciu standardowych poduszek powietrznych, zaawansowane technologie wspomagania kierowcy zwiększają ochronę pasażerów, wykorzystując aktywne systemy bezpieczeństwa, aby zminimalizować ryzyko wypadków. Standardowe technologie bezpieczeństwa będą obejmować system High Beam Assist, ostrzeżenie o uwadze kierowcy, asystenta utrzymania pasa ruchu z systemem zapobiegającym kolizjom z przodu.
ProCeed jest dostępny z asystentem śledzenia pasa, który śledzi pojazdy przed nim w ruchu i wykrywa znaki drogowe, aby utrzymać samochód w swoim pasie na autostradzie. System kontroluje przyspieszenie, hamowanie i kierowanie, wykorzystując czujniki radarowe do utrzymywania bezpiecznej odległości od pojazdu z przodu. Asystent śledzenia pasa działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h.
Dodatkowe dostępne technologie to inteligentny tempomat z funkcją Stop & Go, ostrzeżenie o kolizji w martwym punkcie, ostrzeżenie o kolizji w tylnym skrzyżowaniu, inteligentny asystent parkingowy oraz rozpoznawanie pieszych w systemie zapobiegającym kolizjom z przodu.