Lamborghini zaprezentowało model Huracan Evo w 2019 roku jako kolejny samochód ukierunkowany na tor, który przeniósł doświadczenia zdobyte przez producenta z modelem Huracan Performante na wyższy poziom.
Po dużym sukcesie specjalnych wersji Huracan Performante, zarówno coupe, jak i Spyder, Lamborghini skupiło się na nowo zaktualizowanej wersji pięcioletniego Huracana: Evo. Jego nazwa sugerowała, że jest to ewolucja w porównaniu do poprzedników, a biorąc pod uwagę poziom zastosowanej technologii, potwierdzało to tę tezę. Posiadał ten sam silnik o pojemności 5,2 litra z naturalnym zassaniem, dostrojony do generowania większej mocy, oraz aktywny system aerodynamiczny, który zapewniał pięć razy większy docisk w porównaniu do Huracana z 2014 roku. Dodatkowo, samochód posiadał nowy układ napędowy wyposażony w skręt wszystkich kół oraz wektoryzację momentu obrotowego, co pozwalało Huracanowi Evo pokonywać zakręty szybciej niż jego „rodzeństwo”.
Od zewnątrz Huracan Evo nie wyglądał tak ekstrawagancko jak Performante. Z przodu wyposażony był w nowy zderzak z dolnym splitterem w kształcie litery A oraz węglowym spojlerem na dole. Po bokach Lamborghini umieściło zestaw trójkątnych wlotów, które łapały powietrze i chłodziły przednie hamulce. Kanciaste kształty zintegrowane z zderzakiem nadawały samochodowi agresywny wygląd, ale z mniejszą ilością czarnych elementów niż w modelu Performante.
W profilu Huracan Evo kontynuował ideę szerokich progów, potrzebnych do redukcji efektu przyziemienia, jak w przypadku Performante. W przeciwieństwie do swojego „rodzeństwa”, miał panele w kolorze nadwozia zamiast czarnych. Unikalny design 20-calowych felg aluminiowych, zarówno z przodu, jak i z tyłu, pozwalał przechodniom dostrzegać duże tarcze hamulcowe. Z tyłu producent zamontował mały spojler na pokrywie bagażnika, który zwiększał docisk na tylnej osi. Jedną z rzeczy, które Lamborghini rozważało zachować, był tylny zderzak modelu Huracan Performante. W efekcie wersja Evo miała szeroki dyfuzor pod tylnym zderzakiem oraz dwa wydechy, które wystawały ponad niego przez kratkę w kształcie plastra miodu, która zakrywała obszar między światłami tylnymi.
Wnętrze zostało nieco przeprojektowane i wzbogacone. Nadal wyposażone było w parę sportowych foteli z zintegrowanymi zagłówkami. Jedną z najbardziej widocznych zmian była konsola środkowa. Tam producent zamontował pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 8,4 cala, który kontrolował jednostkę infotainment oraz kilka innych funkcji specyficznych dla toru. Umożliwiał także połączenie z Apple CarPlay, ale brakowało wsparcia dla Android Auto.
Jednak prawdziwa magia działo się pod skórą samochodu. Lamborghini Huracan Evo z 2019 roku miał ulepszony silnik 5,2 litra, który generował moc 640 PS (631 hp). Producent połączył go z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową), która przekazywała moc na wszystkie koła, wzbogacona o aktywne dyferencjały. System ten, znany jako LDVI, czyli Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (Lamborghini Zintegrowany Dynamiczny Pojazd), pomagał kierowcy osiągnąć najlepsze wyniki na torze. Oprócz przesyłania mocy na zewnętrzne koła, kontrolował także kąt skrętu tylnej osi. Dzięki wszystkim tym ulepszeniom Huracan Evo mógł przyspieszyć od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w 2,9 sekundy, co czyniło go tak szybkim, jak model Performante.
Automobili Lamborghini zaprezentowało nowego Lamborghini Huracán EVO: następnej generacji supersamochod V10, oparty na osiągach i właściwościach modelu Huracán Performante, z nowoczesnymi systemami dynamicznej kontroli pojazdu oraz aerodynamiki.
„Lamborghini ma na celu prowadzenie w rozwoju technologii supersamochodów oraz emocji związanych z jazdą. To esencja nowego Huracán EVO. Łączy nadzwyczajne możliwości Huracán Performante z najnowocześniejszą kontrolą dynamiczną, aby wzmocnić codzienne doświadczenie jazdy Huracán,” mówi Stefano Domenicali, Przewodniczący i Dyrektor Generalny Automobili Lamborghini. „Huracán EVO to doskonały przykład ewolucji: to krok naprzód, redefiniujący parametry segmentu. Jest niezwykle łatwy w prowadzeniu, oferując najbardziej responsywne, zmysłowe i zwinne doświadczenie jazdy w każdych warunkach.”
Ewolucja technologiczna wzmacnia emocje związane z jazdą
Lamborghini Huracán EVO wyposażony jest w 5.2-litrowy silnik V10, który został poddany modyfikacjom w celu uzyskania wyższej mocy i emocjonującego brzmienia, z tytanowymi zaworami dolotowymi oraz udoskonalonym, lekkim systemem wydechowym. Huracán EVO osiąga moc 640 KM (470 kW) przy 8,000 obrotów na minutę oraz 600 Nm momentu obrotowego przy 6,500 obrotów. Z suchą masą wynoszącą 1,422 kg, Lamborghini Huracán EVO osiąga stosunek masy do mocy wynoszący 2.22 kg/KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2.9 sekundy i od 0 do 200 km/h w 9.0 sekund. Hamowanie z prędkości 100 km/h do 0 osiągane jest w zaledwie 31.9 m, z maksymalną prędkością przekraczającą 325 km/h.
Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI)
Huracán EVO jest wyposażony w nowy system tylnej sterowności Lamborghini oraz system vectoringu momentu obrotowego działający na cztery koła, a sercem samochodu jest nowa funkcja Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI): Centralna Jednostka Przetwarzająca, która kontroluje każdy aspekt dynamicznego zachowania pojazdu, w pełni integrując wszystkie systemy dynamiczne i ustawienia, aby przewidzieć ruchy i potrzeby kierowcy, interpretując to w idealnej dynamice jazdy.
Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI), zaawansowany zestaw czujników przyspieszenia i żyroskopów umieszczonych w centrum ciężkości pojazdu, został udoskonalony do wersji 2.0. Dzięki poprawionej precyzji monitoruje w czasie rzeczywistym dynamiczne nastawienie pojazdu, dotyczące przyspieszeń bocznych, podłużnych oraz pionowych, a także przechyłów, wychyleń i prędkości obrotowej. Zawieszenie magnetoreologiczne, również usprawnione do wersji 2.0, natychmiastowo dostosowuje tłumienie w odpowiedzi na sygnały z LPI. Nowy zaawansowany system kontroli trakcji, w połączeniu z ulepszonym napędem na cztery koła i vectoringiem momentu obrotowego, umożliwia skierowanie trakcji na pojedyncze koło w razie potrzeby.
Udoskonalone Lamborghini Dynamic Steering (LDS), które zapewnia wyższą responsywność w zakrętach przy minimalnych kątach skrętu, zostało teraz połączone z tylną sterownością, aby zapewnić zwinność przy niskich prędkościach oraz maksymalną stabilność w zakrętach przy wysokich prędkościach i podczas hamowania w najtrudniejszych warunkach.
Unikalne połączenie wszystkich tych systemów jest zarządzane przez LDVI Lamborghini, tworząc supersamochód o niezwykłej zwinności i responsywności, z niezrównanym poziomem kontroli. Przetwarzając dane w czasie rzeczywistym, Huracán EVO rozpoznaje intencje kierowcy poprzez sygnały z kierownicy, pedału hamulca i pedału gazu, zaangażowany bieg oraz wybrane tryby jazdy za pomocą kontrolera ANIMA: STRADA, SPORT lub CORSA.
Warunki zewnętrzne są określane poprzez aktywne zawieszenie i funkcję oceny przyczepności napędu na cztery koła. Wszystkie te informacje są analizowane i przetwarzane przez LDVI, które zamienia je na precyzyjne dane dla systemu dynamicznego pojazdu. Zastosowano logikę „feed forward” w dynamicznym kontrolerze, co oznacza, że samochód nie tylko reaguje, ale przewiduje najlepsze ustawienie do jazdy na nadchodzącą chwilę.
W trybie STRADA Lamborghini Huracán EVO jest zwinny i gotowy do przyjemności z jazdy, natomiast w trybie SPORT staje się zabawny, intuicyjny i niezwykle ekscytujący. W trybie CORSA Huracán EVO jest ostry, reaktywny i ekscytujący w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy, takich jak tory wyścigowe.
Design – aerodynamiczna doskonałość
Charakterystyczny design definiuje aerodynamiczną doskonałość i ulepszone właściwości jezdne Huracán EVO. Nowy przedni zderzak nadaje samochodowi niską, asertywną osobowość, ale co ważniejsze, zapewnia efektywność aerodynamiczną dzięki przedniemu splitterowi z zintegrowanym skrzydłem. Powiększone wloty powietrza mają kształt Ypsilon, który jest nieodłącznym elementem DNA designu Lamborghini.
Profil boczny Lamborghini Huracán EVO jest starannie dynamiczny, z odniesieniami do heksagonalnego designu Lamborghini w oknach, nowym wzorem felg oraz wokół nowych bocznych wlotów powietrza.
To z tyłu pojazdu Huracán EVO najbardziej wyraźnie odzwierciedla moc i dynamikę, którą kryje. Odbijając szeroką, otwartą, gołą tylną część, jak w jego bracie wyścigowym, podwójne wyloty nowego sportowego systemu wydechowego są umieszczone wysoko w tylnym zderzaku samochodu. Na górnej krawędzi tylnej część znajduje się zintegrowany, szczelinowy spojler, który zapewnia zwiększony przepływ powietrza, wyraźnie podkreślając zdolności aerodynamiczne samochodu.
Aero kompetencje Huracán EVO kontynuują się z podwoziem, które zostało ukształtowane w celu maksymalizacji efektywności aerodynamicznej: nowy zintegrowany styl aerodynamiczny Lamborghini Huracán EVO poprawia docisk aerodynamiczny oraz efektywność aerodynamiczną ponad pięciokrotnie w porównaniu z pierwszą generacją Huracán.
Obecność i cel Huracán EVO są wyczuwalne w całym jego designie, ale także w dźwiękach z jego wydechu, z super brzmieniem wydechu odzwierciedlającym zwiększoną moc i dynamiczne możliwości tego najnowszego Lamborghini.
Łączność
Nowy 8.4″ pojemnościowy ekran dotykowy HMI, umieszczony w konsoli centralnej tuż nad przyciskiem uruchamiania, umożliwia kierowcy łatwy dostęp do funkcji łączności, z obsługą gestów wieloma palcami. Zarządza funkcjami samochodu, w tym siedzeniami, klimatyzacją oraz stanem systemu LDVI w czasie rzeczywistym, a także umożliwia korzystanie z całej rozrywki multimedialnej, jak Apple CarPlay z integracją smartfona. System multimedialny zawiera połączoną nawigację oraz rozrywkę, w tym radio internetowe i odtwarzacz wideo. Intuicyjny interfejs pozwala na wydawanie poleceń głosowych i łączy kierowcę z Siri.
Opcjonalny system telemetryczny z podwójną kamerą jest również dostępny za pośrednictwem ekranu dotykowego, umożliwiając zaawansowane nagrywanie i analizę telemetryczną. Dostępny jest również zintegrowany dysk twardy o dużej pojemności.
Kolor/Wykończenie i Lamborghini Ad Personam
Lamborghini Huracán EVO jest oferowane w kolorze Arancio Xanto, ikonicznym nowym czterowarstwowym kolorze Lamborghini. Nowe 20-calowe felgi Aesir, dedykowane modelowi EVO, są uzupełnione opony Pirelli P Zero.
Wnętrze Huracán EVO to luksusowy samochód stworzony dla kierowcy. Wnętrze wyposażone jest w dedykowane nowe wykończenie EVO z Alcantary i mieszanki skóry, z detalami Arancio Dryope pasującymi do koloru nadwozia.
Nowe sportowe i eleganckie wykończenie oferuje szereg opcji kolorystycznych oraz wykończeń, a także opcję wysoce sportowej Alcantary. Lekkie materiały, takie jak kompozyty wzmocnione węglem i opatentowana skóra węglowa Lamborghini, są dostępne na życzenie i wyróżniają się nową, konfigurowalną funkcją oświetlenia ambientowego w kabinie.
Zarówno zewnętrzna, jak i wewnętrzna część Lamborghini Huracán EVO zostały zaprojektowane w celu maksymalizacji możliwości specyfikacji, oferując kilka nowych opcji, takich jak szeroka gama pakietów stylizacyjnych w połysku czarnym i w kolorze nadwozia, a także program Ad Personam Lamborghini, który oferuje praktycznie nieograniczone możliwości personalizacji Lamborghini.
Cena Lamborghini Huracán EVO i dostawa na rynek
Pierwsi klienci otrzymają nowego Lamborghini Huracán EVO wiosną 2019 roku w sugerowanych cenach detalicznych jak poniżej: