Od momentu, gdy Lamborghini zaprezentowało model Huracan Evo, klienci wiedzieli, że wkrótce pojawi się wersja bez dachu, a producent samochodów czuł się w obowiązku dostarczyć model Spyder.
Po pięciu latach obecności na rynku, Huracan potrzebował liftingu, a Lamborghini o tym wiedział. W wyniku tego, w 2019 roku, włoski producent wprowadził model Huracan Evo. Nie była to tylko standardowa aktualizacja z nowymi kolorami i felgami w ofercie. To był pojazd, który był bliższy potężnemu Huracan Performante niż reszcie gamy. A ponieważ producent wiedział, że ma wielu klientów zainteresowanych wersją bez dachu, dostarczył Huracan Evo Spyder. To był supersamochód z otwieranym dachem dla tych, którzy mieszkali w cieplejszych regionach, mimo że jego napęd na wszystkie koła radził sobie dobrze na mokrych i zaśnieżonych drogach.
Na przodzie, Huracan Evo Spyder miał całkowicie przeprojektowany dolny zderzak w porównaniu do modelu z 2014 roku. Spoiler zawierał dolny wlot powietrza w kształcie litery A zintegrowany z szeroką kratką. Jednocześnie po bokach Lamborghini umieściło zestaw trójkątnych wlotów, które zbierały powietrze i chłodziły przednie hamulce. Producent dodał więcej elementów w kolorze nadwozia niż w wersji Performante.
Z profilu odświeżony Huracan miał boczne progi w kolorze nadwozia, które obniżały efekt przyziemny. Aby podkreślić konfigurację pojazdu bez dachu, Lamborghini pomalowało słupki A, które wspierały nachyloną przednią szybę, na kolor fortepianowy czarny. Ponadto ten sam odcień miały pokrywy, które zasłaniały składany dach z materiału. Zostały one zamontowane za siedzeniami. W przeciwieństwie do poprzedniego Huracana LP 610-4, wersja Evo była standardowo wyposażona w 20-calowe felgi na obu osiach. Z tyłu producent zamontował małe skrzydło na pokrywie bagażnika, za pokrywą silnika. W przeciwieństwie do coupe, które miało duży kawałek szkła nad silnikiem V10, Spyder był wyposażony w wyloty spalin w górnej części. Z tyłu Lamborghini zamontowało szeroką siatkową kratkę, która zakrywała górną część tylnego zderzaka. Była ona przerywana tylko przez diodowe światła tylne. W przeciwieństwie do poprzedniego Huracana, który miał cztery wydechy, wersja Evo miała dwa, umieszczone nad dyfuzorem znajdującym się pod pojazdem.
Wewnątrz, najważniejsza aktualizacja samochodu miała miejsce na konsoli centralnej. Lamborghini zastąpiło wcześniej używany panel HVAC 8,4-calowym ekranem dotykowym, który również kontrolował system rozrywki oraz kilka funkcji wspomagających jazdę. Sportowe fotele z wysokimi bocznymi podporami były obite skórą i dostępne z kontrastowym przeszyciem. Przed kierowcą znajdował się kierownica o płaskim dnie z łopatkami zmiany biegów oraz wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników. Kierowca mógł otworzyć lub zamknąć materiałowy dach za naciśnięciem przycisku w 17 sekund przy prędkości do 50 km/h.
Model Lamborghini Huracan Evo Spyder z 2019 roku był wyposażony w ulepszony silnik o pojemności 5,2 litra, który generował moc 640 PS (631 hp). Producent połączył go z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową), która przekazywała moc na wszystkie koła wzbogacone aktywnymi dyferencjałami. System znany jako LDVI, czyli Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (Zintegrowana Dynamika Pojazdu Lamborghini), pomagał kierowcy osiągnąć najlepsze osiągi na torze. Mimo że był cięższy od swojego brata coupe, wciąż był szybkim supersamochodem. Mógł przyspieszyć od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w 3,1 sekundy, tylko o 0,2 sekundy wolniej niż jego wersja z dachem.
Sant’Agata Bolognese, 26 lutego 2019 – Automobili Lamborghini prezentuje nowego Lamborghini Huracán EVO Spyder na targach motoryzacyjnych w Genewie: samochód z otwartym dachem dołącza do swojego coupe, które zadebiutowało na początku tego roku, jako drugi model w serii V10 Huracán EVO.
Spyder korzysta z nowoczesnego systemu kontroli dynamiki pojazdu i aerodynamiki opracowanych dla wersji coupe, a jego silnik V10 o pojemności 5,2 litra został wzmocniony, aby uzyskać wyższą moc i wykorzystuje tytanowe zawory dolotowe.
Huracán EVO Spyder osiąga moc 640 KM (470 kW) przy 8000 obr./min i moment obrotowy 600 Nm dostarczany przy 6500 obr./min. Przy masie własnej wynoszącej 1542 kg, samochód ma stosunek masy do mocy równy 2,41 kg/kM, przyspiesza od 0-100 km/h w 3,1 sekundy oraz od 0-200 km/h w 9,3 sekundy. Hamowanie z prędkości 100 km/h do 0 zajmuje jedynie 32,2 m, a maksymalna prędkość wynosi 325 km/h.
„Huracán EVO Spyder łączy w sobie wszystkie osiągi, nowoczesne systemy kontroli pojazdu i cechy aerodynamiczne wersji EVO coupe, z własną unikalną osobowością i ekscytującym prowadzeniem, które może zaoferować tylko samochód z otwartym dachem,” mówi Stefano Domenicali, przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini. „Spyder kontynuuje ewolucyjną drogę Huracán EVO: niezwykle łatwy w prowadzeniu, doskonały jako super sportowy samochód o dużej responsywności oraz fun. Szczególnie przy otwartym dachu, emocjonalny dźwięk silnika z naturalnym ssaniem i wyrafinowany, lekki system wydechowy przenoszą doznania na nowy poziom. Design, osiągi i ekscytująca jazda w plenerze Huracán EVO Spyder są dosłownie zapierające dech w piersiach.”
Dynamika pojazdu nowej generacji
Huracán EVO Spyder łączy możliwość jazdy na świeżym powietrzu z możliwościami ewolucyjnych technologii Huracán EVO. System skrętu tylnej osi i czteronapędowy system wektoryzacji momentu obrotowego są kontrolowane centralnie przez Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI): centralna jednostka przetwarzająca, która integruje i kontroluje każdy aspekt ustawienia i zachowania dynamiki pojazdu, przewidując następny ruch i potrzeby kierowcy, interpretując je za pomocą logiki „feed forward”.
Przetwarzając dane w czasie rzeczywistym, system LDVI monitoruje i analizuje warunki zewnętrzne za pośrednictwem aktywnego zawieszenia i napędu na cztery koła. Rozpoznaje również zamiary kierowcy za pomocą kierownicy, hamulca, przyspieszenia, wybranego biegu i trybu jazdy. Precyzyjne dane są dostarczane do systemu dynamiki pojazdu, tworząc superzwrotny i responsywny samochód o niespotykanym poziomie kontroli: pojazd nie tylko reaguje, ale przewiduje najlepsze ustawienia do jazdy na następny moment.
Wersja Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI) 2.0, wprowadzona w wersji EVO coupe, to kompleksowy zestaw przyspieszeń i czujników żyroskopowych umieszczonych w środku ciężkości samochodu, które monitorują przyspieszenia boczne, podłużne i pionowe w czasie rzeczywistym, a także kąt przechyłu, pochylenia i skrętu. Zawieszenie magnetoryologiczne, również zaktualizowane do wersji 2.0, natychmiastowo dostosowuje tłumienie na podstawie sygnałów z LPI. Nowy zaawansowany system kontroli trakcji, wraz z ulepszonym napędem na cztery koła i wektoryzacją momentu obrotowego, pozwala na kierowanie trakcji na jedno koło, jeśli zajdzie taka potrzeba. Zmodyfikowane Lamborghini Dynamic Steering (LDS) zapewnia wyższą responsywność na zakrętach przy wymagających najmniejszych kątów skrętu. W połączeniu z tylnym skrętem, zapewnia zwrotność przy niskich prędkościach oraz maksymalną stabilność w zakrętach z dużą prędkością oraz podczas ostrych hamowań.
Jazda Huracán EVO Spyder jest tak wysublimowana lub ekscytująca, jak pragną tego pasażerowie. Preferowany tryb jazdy wybierany jest za pomocą systemu ANIMA, przy czym STRADA jest szczególnie skalibrowana przez system LDVI dla komfortu jazdy po drogach. W trybie SPORT przyjmuje zabawną i ekscytującą osobowość, z możliwością driftu. W trybie CORSA Huracán EVO Spyder demonstruje swoje dziedzictwo Performante: gotowy do toru wyścigowego i ekscytujący, do najbardziej ekstremalnych warunków jazdy.
Aerodynamika i design w plenerze – wewnątrz i na zewnątrz
Aerodynamiczna przewaga Huracán EVO jest kontynuowana w Spyderze. Zarówno przy dachu w górze, jak i w dół, aerodynamika EVO Spyder, z ponad pięciokrotnie większym dociskiem i wydajnością niż w oryginalnym Huracán Spyder, zapewnia nie tylko najbardziej dynamiczne prowadzenie i osiągi, ale także komfort pasażerów. Przepływ powietrza w kabinie jest zminimalizowany, a pasażerowie mogą cieszyć się cichym wnętrzem.
Podobnie jak w wersji EVO coupe, nowy zderzak przedni nadaje samochodowi niski, stanowczy charakter, a wydajność aerodynamiczna została poprawiona dzięki przedniemu splitterowi i powiększonym wlotom powietrza. Z tyłu Huracán EVO Spyder przyjmuje nowy tylny design, nawiązujący do nagich motocykli wyścigowych i inspirowany samochodami wyścigowymi Lamborghini Huracán, z podwójnymi wylotami nowego systemu wydechowego umieszczonymi wysoko w tylnym zderzaku. Na górze tylnej części znajduje się zintegrowany, nacięty spojler, który poprawia przepływ powietrza, wyraźnie podkreślając aerodynamiczne zdolności samochodu. Powierzchnia podwozia została uformowana w celu maksymalizacji efektywności aerodynamicznej.
Profil boczny Huracán EVO Spyder różni się znacznie od coupe, ale jest równie dynamiczny zarówno przy dachu w górze, jak i w dół. Lekki, miękki dach rysuje górną linię sylwetki Spydera, gdy jest podniesiony, a podczas składania chowa się w jak najefektywniejszej przestrzeni, odsłaniając sportowe, mocne linie otwartego samochodu. Automatycznie wysuwane słupki bezpieczeństwa są ukryte.
Niezależnie od tego, czy dach jest w górze, czy w dół, kierowca może elektronicznie otworzyć tylne okno, które działa jak przednia szyba, gdy jest zamknięte, a gdy jest otwarte, wzmacnia dźwięk unikalnego silnika z pośrednim ssaniem EVO Spyder.
Electrohydrauliczny, lekki dach miękki otwiera się za pomocą przycisku umieszczonego na centralnym tunelu w zaledwie 17 sekund przy prędkości do 50 km/h (31 mph). Gdy dach cicho się obniża, dwa płetwy w tym samym kolorze co nadwozie unoszą się z obudowy składającego się dachu w kierunku oparć foteli, a po zainstalowaniu kontynuują linię ku tyłowi, podkreślając niski, dynamiczny wygląd samochodu. Zintegrowany kanał między płetwami redukuje turbulencje w przestrzeni nad głową podczas jazdy bez dachu.
Huracán EVO Spyder jest prezentowany w kolorze Verde Selvans: ikonicznej, nowej Lamborghini zieleni w czterech warstwach, oraz w rozszerzonej gamie kolorów i wykończeń dostępnych dla Huracán EVO coupe i Spyder. Opcje wnętrza obejmują nową tapicerkę EVO w mixie Alcantary i skóry, z przeszyciami i detalami wykończenia dopasowanymi do koloru nadwozia. Oferowane są liczne pakiety stylizacyjne oraz lekkie materiały, takie jak Carbon Forged Composite i opatentowana przez Lamborghini Carbon Skin. Rozbudowany program personalizacji Lamborghini, Ad Personam, pozwala na praktycznie nieograniczoną personalizację nowego samochodu. EVO Spyder sportuje nowe 20-calowe felgi Aesir, z oponami Pirelli P Zero.
Nowy 8,4-calowy ekran HMI dotykowy, znajdujący się w konsoli centralnej tuż nad przyciskiem startu, umożliwia dostęp do łączności na wyciągnięcie ręki kierowcy, z obsługą gestów wieloma palcami. Zarządza funkcjami samochodu, w tym siedzeniami, klimatyzacją oraz stanem systemu LDVI w czasie rzeczywistym, a także udostępnia wszelką rozrywkę, taką jak Apple CarPlay z integracją smartfona, pasażerom kabiny. System multimedialny zawiera połączoną nawigację i rozrywkę, w tym radio internetowe i odtwarzacz wideo, z intuicyjnym interfejsem umożliwiającym polecenia głosowe.
Cena Lamborghini Huracán EVO Spyder oraz dostępność na rynku
Pierwsi klienci odbiorą nowego Lamborghini Huracán EVO Spyder wiosną 2019 roku po sugerowanych cenach detalicznych jak poniżej: